Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 593507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2010 : 16.06.13 - klo: 00.46 »
Sähköautot on tasamaalla kivoja mutta ei niillä M8 radoilla juhlita. 6S on liian painava jotta autot pysyis ehjänä. Ja 4S ei kulje tai sitten kuumenee niin että kananmuna paistuu pannun päällä, ku alkoi olee vauhtia riittävästi. Aina jäi vähän sellanen tunne ettei kulje niin kovaa kuin voisi.. ehkä oli väärät välineet. Maksoi ne ainakin aika stanasti  :tongue: On niissä hyvätkin puolet. Ei säätämistä JOS pysyvät ehjinä, tekniikka ottaa ajanmyötä siipeensä enemmän tai vähemmän. Pihasuttaukseen ihan jees!
Mitä sun 4S akut painoi? Nuo mun nykyiset 6S:ät(4500mAh) on vain 550g joten on ilmeisesti aika samaa luokkaa 5000mAh 4S:ien kanssa. Tosin noi on pehmeäkuoriset joten eipä kait kelpaa kilpailuihin, mutta huvisuttaukseen tää antiikkivehe onkin tehty.

Orion kovakuoriset 6500 mAh, varmaan kohtuu painavia.

Tossa on kyllä pointti, ehkä olis itsekin pitänyt kokeilla pehmeillä. Tiedä sitten onko niissä enemmän turvallisuusriskejä radalla.

Olis kiva nähdä P-manin Scorpion XXL:n Orion moottorilla varustettu MP9 radalla, siinä voi olla itua myös 4S:llä. On niin järee motti. Painoa toki siitäkin vähän tulee.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2011 : 16.06.13 - klo: 18.46 »
Sähköautot on tasamaalla kivoja mutta ei niillä M8 radoilla juhlita. 6S on liian painava jotta autot pysyis ehjänä. Ja 4S ei kulje tai sitten kuumenee niin että kananmuna paistuu pannun päällä, ku alkoi olee vauhtia riittävästi. Aina jäi vähän sellanen tunne ettei kulje niin kovaa kuin voisi.. ehkä oli väärät välineet. Maksoi ne ainakin aika stanasti  :tongue: On niissä hyvätkin puolet. Ei säätämistä JOS pysyvät ehjinä, tekniikka ottaa ajanmyötä siipeensä enemmän tai vähemmän. Pihasuttaukseen ihan jees!
Mitä sun 4S akut painoi? Nuo mun nykyiset 6S:ät(4500mAh) on vain 550g joten on ilmeisesti aika samaa luokkaa 5000mAh 4S:ien kanssa. Tosin noi on pehmeäkuoriset joten eipä kait kelpaa kilpailuihin, mutta huvisuttaukseen tää antiikkivehe onkin tehty.

Orion kovakuoriset 6500 mAh, varmaan kohtuu painavia.

Tossa on kyllä pointti, ehkä olis itsekin pitänyt kokeilla pehmeillä. Tiedä sitten onko niissä enemmän turvallisuusriskejä radalla.

Olis kiva nähdä P-manin Scorpion XXL:n Orion moottorilla varustettu MP9 radalla, siinä voi olla itua myös 4S:llä. On niin järee motti. Painoa toki siitäkin vähän tulee.

Saat GT Warrior testikutsun Lavankoon vielä tänä kesänä  :wink:
MP9 + Vortex Seven painaa sen 3580g, eli suht painava mut pakkohan sitä on testata.
Orionin 4s 6400 painaa 560g ja Gens Acen 4s 5000 painaa 580g, eli onhan noi aikas painavia.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2012 : 16.06.13 - klo: 20.59 »
Rupes kiinnostamaan taas tollanen patterikasi, niin tekiskö tolla mitään?
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/serpent-811-be-cobra-buggy-ep-sport-1-8-600005

Vai ostanko suosiolla jonkun käytetyn losin, hongnorin tai durangon?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2013 : 16.06.13 - klo: 21.04 »
Mistä olet hankkinut moottoripukin? Oma 8.5 "vapautui" sähköistykseen just...

Foorumilta Jarzanza jyrsi mulle joskus alumiinista pukit, yks RC-Monsterin pukki mulla on kans, mut se on huono, tahtoo vääntyä kovissa törmäyksissä, se on oikaistu pari kertaa joten eipä enää kestä senkään vertaa...

Ok, kiitos. Pitänee googlata vaihtoehtoja...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2014 : 17.06.13 - klo: 09.32 »
Sähköautot on tasamaalla kivoja mutta ei niillä M8 radoilla juhlita. 6S on liian painava jotta autot pysyis ehjänä. Ja 4S ei kulje tai sitten kuumenee niin että kananmuna paistuu pannun päällä, ku alkoi olee vauhtia riittävästi. Aina jäi vähän sellanen tunne ettei kulje niin kovaa kuin voisi.. ehkä oli väärät välineet. Maksoi ne ainakin aika stanasti  :tongue: On niissä hyvätkin puolet. Ei säätämistä JOS pysyvät ehjinä, tekniikka ottaa ajanmyötä siipeensä enemmän tai vähemmän. Pihasuttaukseen ihan jees!
Mitä sun 4S akut painoi? Nuo mun nykyiset 6S:ät(4500mAh) on vain 550g joten on ilmeisesti aika samaa luokkaa 5000mAh 4S:ien kanssa. Tosin noi on pehmeäkuoriset joten eipä kait kelpaa kilpailuihin, mutta huvisuttaukseen tää antiikkivehe onkin tehty.

Orion kovakuoriset 6500 mAh, varmaan kohtuu painavia.

Tossa on kyllä pointti, ehkä olis itsekin pitänyt kokeilla pehmeillä. Tiedä sitten onko niissä enemmän turvallisuusriskejä radalla.

Olis kiva nähdä P-manin Scorpion XXL:n Orion moottorilla varustettu MP9 radalla, siinä voi olla itua myös 4S:llä. On niin järee motti. Painoa toki siitäkin vähän tulee.

Saat GT Warrior testikutsun Lavankoon vielä tänä kesänä  :wink:
MP9 + Vortex Seven painaa sen 3580g, eli suht painava mut pakkohan sitä on testata.
Orionin 4s 6400 painaa 560g ja Gens Acen 4s 5000 painaa 580g, eli onhan noi aikas painavia.

Loistavaa! YV ja teksti toimii :) Ehkä oon siellämuutenkin suttaamassa  :grin:
Toi on kyllä kiinnostava!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2015 : 17.06.13 - klo: 12.20 »
Mistä olet hankkinut moottoripukin? Oma 8.5 "vapautui" sähköistykseen just...

Foorumilta Jarzanza jyrsi mulle joskus alumiinista pukit, yks RC-Monsterin pukki mulla on kans, mut se on huono, tahtoo vääntyä kovissa törmäyksissä, se on oikaistu pari kertaa joten eipä enää kestä senkään vertaa...



Ok, kiitos. Pitänee googlata vaihtoehtoja...

Kyllähän noita vaihtoehtoja tuntuu löytyvän vielä ihan kivasti.

Pari esim.

http://www.ebay.com/itm/XPRO-1-8-Buggy-Brushless-Conversion-for-OFNA-HYPER-8-/261225742637?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cd244812d

http://www.modelsport.co.uk/absima-brushless-conversion-kit-for-hobao-hyper-8/rc-car-products/369637

Pukit näyttää noissa järeämmiltä mitä RC-Monsterin versio.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2016 : 17.06.13 - klo: 12.59 »
Mulla on just joku tommonen -> http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=9382&p_catid=296#.Ub7byGQazTo
Niin se moottoripukki on ihan ok (ei oo vääntyilly ollenkaan) ja se akkukotelo mut ne tarranauhat mitkä
Siinä akkukotelossa on aika hentoset.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2017 : 02.07.13 - klo: 23.51 »
Moro. Tuli hommattua projektiksi kyosho mad force. Sähköiksi tuli tämmöiset. nopari http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17234 ja moottori http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16021 . tietääkö kukaan onko tämä kombo toimiva mad forcessa? niin ja 2ässillä tapahtuu ajaminen.

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2018 : 03.07.13 - klo: 09.20 »
Tuo moottori on aika hentonen, 2s ~150w ja auto painaa vajaa 5kg. Hyvä oos päästä vähintään tuonne 1kw tietämille, jos haluaa että kulkuja löytyy edes jonkin verran. Ehkä tuolla pääsis sopivilla välityksillä 15-20km/h, ilman, että moottori kärähtää heti.

Edit: moottori kestää näköjään 4s, joten päästään jo tuplatehoon. Oikein keveillä välityksillä sillä voi kyllä ajella, mutta älä odota liikoja.
« Viimeksi muokattu: 03.07.13 - klo: 09.24 kirjoittanut Mazza »
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2019 : 03.07.13 - klo: 21.16 »
Hah, aika hyvä ajoitus. Muutin just oman Mad Forcen sähköksi viikko sitten, perjantaina pääsin ekan kerran ajamaankin. Pitääpä napata kuva asennuksesta! Mutta joo, tuo kyseinen moottori voi olla aika heikko siihen autoon. Mad Force Kruiser VE:ssä on vakiona about 1700W moottori, joten niille tietämille kannattaa tähdätä. Tosin kyllä se yli 1000W tehoilla jo alkaa liikahtaa. Ite ostin tuon Trackstar 150A noparin ja Trackstar 2650KV moottorin, tehoa semmonen 2,2kW 4S lipolla..  :roll: Kovasti nosti keulaa sorallakin, vaikka punch on säädetty arvoon 0%..

Voin neuvoa jos tarvit apua, mulla on tossa toimiva laitos!  :azn:

Tällanen läjä siihen menee osia.. Eli aika vähällä pääsee  :grin: Lisäks ostin vielä 17mm hexit että saa nuo laparenkaat kiinni.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2020 : 03.07.13 - klo: 23.09 »
Moro. Mitä kaikkee osia pitää mad forceen ostaa? laitteletko tarkempaa tietoa noista osa pusseista?

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2021 : 04.07.13 - klo: 17.15 »
Moro. Mitä kaikkee osia pitää mad forceen ostaa? laitteletko tarkempaa tietoa noista osa pusseista?

KYOMA106       Kyosho Slipper Plate   
KYOTR41-42     Kyosho Spur Gear (42T)   
KYOMA103       Kyosho Main Gear Shaft   
KYOMA105       Kyosho Slipper Sheet   
KYOMA107       Kyosho Spring Collar
KYOMA108B     Kyosho Center Bulkhead
97044-16         Kruiser VE:n 16t pinioni

Tuossa nuo osat mitkä tilasin, tosin en saanut sopimaan tuota osaa #KYOMA107. Se tulis siihen slipperin jousia vasten, mutta korvasin sen ihan normaalilla prikalla ja nyloc mutterilla. Eli sen voi siis vaikka jättää tilaamatta. Lisäks nuo hammasrattaat riippuu taas sitten siitä mitä moottoria käytät että saat välitykset kohilleen.

Sitten on tuo KYOMA108B, siihen tarvii kaksi laakeria, jos ei ne tule mukana (ite tilasin kys. osat eBaysta joten ne tuli mukana) niin ne alkuperäisessä vaihteistossa olevat laakerit sopii. Kannattaa sitten tuota VE:n räjäytyskuvaa kattoa asennellessa niin näkee mihin järjestykseen osat menee.

Pari kuvaa

Tuon moottori/voimansiirtopaketin joutui tosiaan asentamaan takaperin koska akseli ei mahu tuon slipperin kiristysmutterin kans oikein päin, koska alkup. vaihteistonkannake on edessä.



Noparille tein pellistä tuommosen suojan hiekkaa ja muuta likaa varten.





Toivottavasti oli apua  :azn:

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2022 : 12.08.13 - klo: 20.42 »
Moro. ootko minkä verran ajellu madforcella? onko hyvin pelannu? itsellä lähtee tässä lähi aikoina osia tulemaan. onko sinulla millä välityksillä? ja millä moottoripukilla?

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2023 : 16.08.13 - klo: 20.20 »
Vihdoinkin oma projekti on valmis! Moottoripukki on kyseisen auton sähköversiosta ja myös akku kotelot samaisesta autosta. Sähköiksi tuli hobbywingin vermeet. Huomenna koittaa testi ajo...  :roll:
PS. Kuvat on otettu huonolla puhelimen kameralla!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2024 : 18.08.13 - klo: 11.01 »
Moro. ootko minkä verran ajellu madforcella? onko hyvin pelannu? itsellä lähtee tässä lähi aikoina osia tulemaan. onko sinulla millä välityksillä? ja millä moottoripukilla?

Onhan sillä tullu muutama akullinen ajettua, mitään ongelmaa ei oo ollu konversion osalta, kerran lensi jousilautanen irti mutta muuten on pysynyt kasassa. Ei edes lämpene juurikaan vaikka parinkympin helteillä on käyny montulla mäkeä kiikkumassa. Välitykset on Mad Force VE vakiot eli oisko ollu 16/42, pinjoni saattaa tosin olla hampaan pienempi tai isompi, en muista tarkalleen. Moottoripukki on ite tehty, kävin rautakaupasta hakemassa semmosen kulmaraudan mitä käytetään vaikkapa terassin rakennuksessa, on ainaki jämäkkä.

Poissa datis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2025 : 31.08.13 - klo: 12.43 »
Homma selvitetty viestin voi poistaa
« Viimeksi muokattu: 31.08.13 - klo: 12.51 kirjoittanut datis »

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2026 : 26.09.13 - klo: 10.04 »
Tuli ostettua Hyper 7,5 omatekoinen sähkökonversio. Alunperin ostin sen hinnan puolesta elintenluovuttajaksi polttikselle, mutta kun auto oli myynti-ilmoituksen mukaan ajamaton ja oli sitä myös, tuli tilattua sähköt. Toissapäivänä sain Hobbykingistä Turnigy Trackstarin noparin ja motin http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25144__turnigy_trackstar_waterproof_1_8_brushless_power_system_2300kv_120a.html .

Eilen tein kahdelle 2S akulle sarjoituspiuhan ja kokeilemaan. HERRARISTUS miten tollanen sähkis kirmaa. Sutii assulla huippunopeuteen, joka on ainakin silmämääräisesti enemmän kuin mihin mun polttis pystyy.

Täytyy maalailla koppa tuolle ja tehdä kevyt kuvasarja. Onko kellään osaavalla kokemusta, toimiiko sähkiksissä samat diffiöljyt jne kuin polttiksissa? Vaaditaanko akkujen painon vuoksi jousitusmuutoksia?
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2027 : 27.09.13 - klo: 10.14 »
Kyllähän ne kirmaa. Etenkin noilla uusilla aiempaa isommilla 8-sarjan koneilla. Ensi kesänä baanalle sitten vaan!

Jousitukseen vähän jäykempää öljyä ja jousta jos löytyy. Keskidiffiin pari tonnia vahvempaa kuin polttikseen jotta vetää paremmin takaa myös kiihdytyksessä.
« Viimeksi muokattu: 27.09.13 - klo: 10.21 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2028 : 27.09.13 - klo: 11.20 »
Ratavälityksillä huiput on samat, mutta pidon salliessa sähkis kiihtyy todella rajummin kuin polttis!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2029 : 12.10.13 - klo: 17.19 »
Morjensta!

Nyt talven aikana ois ideana laitaa Kyosho inferno neo sähköiseksi ja sempä takia kysynkin täältä neuvoa.

Valikoimaahan on aivan älyttömästi niin siksi kaipaisin muitakin vaihtoehtoja omien tilalle. Kriteereitähän
mulla olisi:

-ajoaikaa minimissään 20min akullisella
-4s, ehkä jopa 6s kestävä nopari
-4-pole moottori
-sen 60-70km/h jos vähintään menisi

Nopari+moottori komboksi olen ajatellut Hobbywingin Xerun 150a, ei ainakaan tarvitsisi olla päivittämässä vähään aikaan. 1800 vai 2200kv motti, onko paljon tehossa ja virransyönnissä eroa? http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue#.UllVPFC-2So Tuohon voisi ehdotella myös jotain halvempaa vaihtoehtoa.

Aluksi ajelen luultavasti 2s-4s akuilla, minkä kokoista kapasiteetiltaan pitäisi olla tuon 20min saavuttamiseksi?

Sitten tuo konversiokitti. Ei näytä olevan neolle missään joten sopisikohan mp9 kitti tähän?
Esim. tämä: http://fi.eurorc.com/product/2573/hobbypro-kyosho-mp9-conversion-kit#.UllVrFC-2So
Ei ole vastarikoteloa mutta saahan vastarin muutenkin autoon kyytiin. Ohjausservon pidikkeen voin väsätä itse ja moottoripukinkin tekemistä voisin harkita jos saisi kunnon mitat.

Laturin ei tarvitse olla mikään huippu, mutta ei mikään huonokaan.

Lähinnä piha- ja monttubashaukseen, radallakin voisin ensi kesänä käydä kääntymässä.

Osat mieluiten suomesta jos ei aivan järjetöntä hintaeroa ole ulkomaisiin liikkeisiin verrattuna.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2030 : 12.10.13 - klo: 17.48 »
Morjensta!

Nyt talven aikana ois ideana laitaa Kyosho inferno neo sähköiseksi ja sempä takia kysynkin täältä neuvoa.

Valikoimaahan on aivan älyttömästi niin siksi kaipaisin muitakin vaihtoehtoja omien tilalle. Kriteereitähän
mulla olisi:

-ajoaikaa minimissään 20min akullisella
-4s, ehkä jopa 6s kestävä nopari
-4-pole moottori
-sen 60-70km/h jos vähintään menisi

Nopari+moottori komboksi olen ajatellut Hobbywingin Xerun 150a, ei ainakaan tarvitsisi olla päivittämässä vähään aikaan. 1800 vai 2200kv motti, onko paljon tehossa ja virransyönnissä eroa? http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue#.UllVPFC-2So Tuohon voisi ehdotella myös jotain halvempaa vaihtoehtoa.

Aluksi ajelen luultavasti 2s-4s akuilla, minkä kokoista kapasiteetiltaan pitäisi olla tuon 20min saavuttamiseksi?

Sitten tuo konversiokitti. Ei näytä olevan neolle missään joten sopisikohan mp9 kitti tähän?
Esim. tämä: http://fi.eurorc.com/product/2573/hobbypro-kyosho-mp9-conversion-kit#.UllVrFC-2So
Ei ole vastarikoteloa mutta saahan vastarin muutenkin autoon kyytiin. Ohjausservon pidikkeen voin väsätä itse ja moottoripukinkin tekemistä voisin harkita jos saisi kunnon mitat.

Laturin ei tarvitse olla mikään huippu, mutta ei mikään huonokaan.

Lähinnä piha- ja monttubashaukseen, radallakin voisin ensi kesänä käydä kääntymässä.

Osat mieluiten suomesta jos ei aivan järjetöntä hintaeroa ole ulkomaisiin liikkeisiin verrattuna.

Hommaa se Kyoshon oma konversiosetti, siinä on kaikki tarvittava. WP sähköt ni pääset talvellakin ajamaan. Inferno on ihan hauska peli lumella :) Akun ois hyvä olla 5000 tai yli, niillä pääsee pihasuttauksessa siihen 20min ajoaikaan.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2031 : 12.10.13 - klo: 18.12 »
laturi melkein sama mikä kunhan on "älylaturi" eli lataa balancilla lipot lifet yms, riippuu lataus tehosta ja kuinka monta akkua kerralla lataa.
kantsii kysyy paketti tarjousta samasta paikasta mistä tilaat muutkin sähköt.
ja  tuo 2200kv on tehokkaampi.
ja vähintään 4s akku, eikä alle 5000mha jos mielit pitkään ajaa....
ja tuo WT eli water proofit sähköt talveksi.
hobbywingi on siitä huono ku siinä on propelli tuolla sisällä, joutuu heti purkaa noparin.
kesällä kyllä hyvät sähköt.

suomes taitaa äkkiseltään olla 14 kauppaa mistä varaa valita :grin:

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2032 : 16.10.13 - klo: 02.44 »
t-maxxista C maxxiksi menossa pienillä muutoksilla.




Flexiä on ihan mukavasti ;)
Manuaali vaihteella mennään :cool:
Huomenna kuvaa sähköjen sijoituksista.




« Viimeksi muokattu: 18.10.13 - klo: 00.45 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2033 : 28.10.13 - klo: 10.59 »
Olisi aika heittää Inferno GT:stä nitrokone pellolle ja laittaa sähköt tilalle. Oisin kallistumassa Hobbywing comboihin, mutta kummalla kv:llä? 4s:llä olis tarkoitus körrötellä.

http://fi.eurorc.com/product/3394/hobbywing-xerun-m6c-combo-18-car-sensored-blue#.Um4mUhD2HNg

http://fi.eurorc.com/product/3394/hobbywing-xerun-m6c-combo-18-car-sensored-blue#.Um4mUhD2HNg

Edit: Keskidiffissä mulla olisi spurrina 46T Onko ok?
« Viimeksi muokattu: 28.10.13 - klo: 11.10 kirjoittanut Miksu L »

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2034 : 28.10.13 - klo: 11.33 »
4S:llä kyllä ottaisin 2200kv kombon. 1800kv jäis kyllä aika laiskanpuoleiseksi.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2035 : 18.11.13 - klo: 23.59 »
Jepulis, 2200kv kombo tuntui oikein hyvältä. Nyt ois tarkoitus Mad Force päivittää sähköksi kunhan ensin ajan nitrokoneen loppuun. Mutta millä perkuleen hakusanoilla löydän niitä valmiita kytkin/kytkinkello settejä harjattomille? Saattaa tietysti olla ettei 3 vaihteiselle kytkinkellolle löydy mitään, pitää sitten vaan pelkkä kytkinkello asentaa harjattoman akselille ilman kytkintä. Tuli taas niin sekavaa tekstiä että! :roll:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2036 : 20.11.13 - klo: 11.06 »
 kytkin/kytkinkello settejä harjattomille...

Eri versioita haulla: brushless clutch converter

http://www.rccoh.com/rc.how-to/dm-1.brushless.conversion-4.html

http://www.teknorc.com/shop/tkr40010-elektri-clutch-adapter-for-trx-clutch/

Niitten sopivuudesta tohon ei sittenhajuakaan  :afro:

Pari huomiota ilman omaa kokemusta
- ratassetti tulee tossa aika ulos viimesestä laakerista, eli kone kuluttaa etulaakeria enemmän. Harjattoman etulaakeri on näkemissäni pienempi kuin polttiskoneen vastaava. Ehkä tosilaatukoneet?

- sähkömoottorin suurin vääntö alkaa nollasta, jos nopari ruokkii. Ei ehkä ole välttämätöntä laittaa vaihteita.
- jos on vaihteet = suuntalaakerit, se vaatii jarrut. Polttiksen tankki - vs - ajoakkusetti iso tilan lisätarve.
    Jotkut laittaa pelkän pinionin ja riisuu jarrut. Kone/nopari jarruttaa keskidiffin läpi. Riesana jarrutusenergian päätyminen noparin siileen. Vaatii ehkä kompromisseja keskidiffin säätöihinkin?
« Viimeksi muokattu: 20.11.13 - klo: 11.19 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2037 : 20.11.13 - klo: 11.16 »
Suuret kiitokset.  :smiley: Eiköhän se pienellä modaamisella onnistu. Onhan tuollainen kytkytin/vaihdehässäkkä tietysti aivan turha sähköautossa, mutta onpahan välillä jotain erillaista. :smiley:

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2038 : 20.11.13 - klo: 11.28 »
Samaa laakeri ongelmaa itsekkin miettinyt, ajatuksena on käynyt sellainen, että jos tuen kytkinkellon etupäästä laakeripesällä niin silloin pitäisi kestää. Mutta katsotaan nyt miten pitkäikäinen laakeri tulee olemaan.

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2039 : 20.11.13 - klo: 11.42 »
Ite olisin kyllä ottanu (ja otinkin :laugh:) osat vaan Mad Force VE:stä, ei joudu muutaku pari reikää poraamaan jossei ota sitä VE:n pohjalevyä. Aikasemmin tässä threadissa on mun näkemys konversiosta.