Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 368937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2100 : 21.08.19 - klo: 20.27 »
Ei ole kukaan tässä väittänyt että vain kv:lla olisi väliä.

En vain ymmärtänyt miten on mahdollista ettei saa räjähtävää voimaa hyvinkin helposti 6 äsällä kun se saa 4 ässälläkin niin ettei pysy kenenkään näpeissä vaikka olisi pitoakin "pikkasen" enemmän kuin sileissä krossirenkaissa. Tämän takia oletin ettei perusasiat ole hanskassa.

Se on vain niin että jos ei 6s pyssytä tarpeeksi on vika joko akussa, säätimessä, moottorissa tai välityksessä. Ei kennojen määrässä.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2101 : 22.08.19 - klo: 13.01 »
Ensimmäisestä vastauksesta missä mietiskelit, että miten saan tehoa enempi lussummasta käämistä. Siihen lähinnä tuota kv:lla merkitystä yhdistin. Siinä kun olin luetellut nuo eri kokoiset koneet ja totesit että miten lussummasta lähtisi enemmän tehoa ja tokihan 4082 kokoisesta 1500kv omaavasta, enempi lähtee tehoa irti kun esim tuosta lyhyestä 1774kv koneesta samoiten lähtee 4092 kokoisesta 1000kv koneesta.

Kyllä 6s:llä varmasti saa tarpeeksi räjähtävää voimaa, en ole missään kohtaa käsittääkseni väittänyt ettei saisi. 4s:lläkin varmasti saa kun mennään tarpeeksi extremeen, mutta tuo virran kanssa pelailu ei tietyn rajan yli ole mitenkään järkevää "kisapelit" erikseen kun siellä on yleisesti jotain sääntöjä maksimi jännitteiden kanssa. Mieluummin pitää virtamäärät järjellisinä niin helpompaa kaikille komponenteille ja akuille.

Eipä tässä kennojen määrän syyksi olla mitään laittamassakaan :) Kunhan mietiskelty vaihtoehtoja ja "pitkän" koneen eroa, "lyhyeeseen" koneeseen tehon suhteen. Lyhyesti siis onko 4092 kannullinen 1050kv kone täysin identtinen ajaa, kun 4082 1500kv jos huiput laitetaan välityksillä vastaamaan toisiaan.

Akku, säädin, moottori ja välitykset on tällä hetkellä ihan kunnossa, ei ole vaan tarpeeksi paljon tehoa tuossa 4072 1774kv moottorissa omaan käyttö tarkoitukseen. Tottunut jo noihin tehoihin vuosien saatossa, järjellähän näitä tehomääriä on turha perustella hauskuuskerroin on näiden idea :)
« Viimeksi muokattu: 22.08.19 - klo: 16.02 kirjoittanut Lassi »

Poissa Ville Vainio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2102 : 24.08.19 - klo: 15.53 »
Mulla inferno mp9e, mmm2 esc ja 2200kv motti ja 4000mah 60C akku mut vähä pirteyttä sais olla lisää ei lähe vauhista piirtää neljällä pyörällä.
Seuraan kokemuksia jos hankit isompaa mottia.
Voimaa täytys olla sen verran ettei voi kaasupohjas ajaa silloha sitä ois riittävästi   😄
« Viimeksi muokattu: 24.08.19 - klo: 15.58 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2103 : 24.08.19 - klo: 16.47 »
liian kesy akku.. mikä pinjoni?
ja viithan jäykistää diffejä..
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa Ville Vainio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2104 : 24.08.19 - klo: 18.06 »
Tais olla 16t nyt tulossa robinsonracingin pinjoneita 13 ja 14 piikkinen testii.
Keskidiffi menee kuumaliimatäytöllä lukkoon ja eteen ja taakke miljoona öljyt.. tuore hankinta tämä ni oon vähä alussa.

Aikasemmin oli hpi vorza vastaavalla 6S tekniikalla se oli kyllä lujalaite.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2105 : 28.08.19 - klo: 16.59 »
liian kesy akku.. mikä pinjoni?
ja viithan jäykistää diffejä..

Eikös MMM2 säädin ole 120a jatkuvalle virralle speksattu, ei luulis että 240A jatkuvaa työntävä akku siinä pullon kaulana on pyörimässä.

Mulla inferno mp9e, mmm2 esc ja 2200kv motti ja 4000mah 60C akku mut vähä pirteyttä sais olla lisää ei lähe vauhista piirtää neljällä pyörällä.
Seuraan kokemuksia jos hankit isompaa mottia.
Voimaa täytys olla sen verran ettei voi kaasupohjas ajaa silloha sitä ois riittävästi   😄

Päivitellään kokemuksia kun joku sopiva pitempi motti löytyy.

Poissa mdm

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2106 : 29.08.19 - klo: 17.20 »
Kysäisempä täällä, lynkatkaa ja ruoskikaa jos väärä paikka.
Työhuoneen perukoilla lojuu vanha Kyosho Inferno polttis käyttämättömänä. Auton historia on vähän hämärän peitossa (alun perin joku kirppislöytö, joka mutkien kautta kulkeutunut minulle), mutta se vaikuttaa mekaanisesti olevan ihan OK kunnossa.

Kannattaako tuosta lähteä tekemään sähkö krossaria? Vai käynkö vain ostamassa kannun bensaa ja yritän rykiä käyntiin? Koneen kunnosta en osaa sanoa muuta, kuin ei ole ruosteessa ja puristustakin on jonkin verran. Mietin vaan, että tuntuisi ehkä helpommalta laittaa sähköt tuohon, kun lähteä opettelemaan koko polttistouhu koukeroineen.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2107 : 29.08.19 - klo: 18.26 »
Itse ehdottomasti sähköksi muuttaisin niin paljon helpompaa ja siistimpää touhua kun polttiksien kanssa pelailu. Toki jotkut tykkää, mutta mitä 10polttisten kanssa tekemisissä olleena niin hyvin iloinen olen että sähköihin saatiin jo vuosia sitten ne tehot mitä lähtee polttis puoleltakin. Toki jokaisen oma päätös, sähkö nyt varmasti on ainakin aloittelija ystävällisempi.

4s laitteisto ei paljoa kiina vehkeillä maksa kokeiluna. Joku vanha nurkissa seisonut polttis ei muutenkaan välttämättä oo helpoin tie lähteä opettelemaan polttiksen saloja.

Poissa Ville Vainio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2108 : 02.09.19 - klo: 20.59 »
Oisko Eurorc:llä osunu silmiin muutoskittiä kannattaa kysellä sieltä ja jos haluat ajaa ilman mitään hehkutteluja ja pensa kans mälväämisiä ja säätämisiä ni ehdottomasti sähköä suosittelen. Itekkin polttiksilla alotin mutta nyt menny vuosia sähköllä jo.
2tahti pensan aion joskus koittaa niitä kun ei juuri ollu sillon kun polttiksien kanssa pelasin.

Btw oma inferno kelas 1774kv leopardilla ja 6S, 60c akulla 15t pinjonilla 95km/h kepsiin. Pienempi 14t pinjoni tulossa jos sais huiput asettumaan johonkin 85 tuntumaan.. se riittää ja saa lähtöjä vähän pirteemmäks.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #2109 : 02.09.19 - klo: 22.04 »
Tosiaan isompi moottori löytyi. Tarkemmin ottaen Leopardin 4082 1600kv -malli. Virtaa syöpi noin 20A enempi maksimissaan kun vanha moottori ja vääntöä tuntuisi juurikin paikaltaan olevan melkoisesti verrattuna esim 2200kv lyhyempään moottoriin. Vaikuttaisi siis ihan hyvältä ostokselta ja vielä kun käytettynä löytyi, hieman joutui tiivistämään päätyjä koska kyseinen kone sattui olemaan vene malli.

gepsiin kelaili tuo oma 91km/h 15t pinjonilla, vaikuttaisi ihan hyvältä suoraan näin. Moottori ei lämpeä mihinkään akullisella noin 40-45astetta oli maksimit mitä sieltä sai lämpöjä ulos. Sekin toki kertoisi että välityksiä saisi pidentää vielä, mutta jatketaan näillä kun 15t pinjoneitakin sattuu olemaan.

Loggeri hommia vielä edessä niin näkee mitä oikeasti imee virtaa ja kuinka ns "tyhjäkäynnillä" vielä pyörii vai repiikö jo täysiä virtoja jossain tilanteissa, lämmöistä päätellen ei juuri rasitusta vielä löydy.

Myös lyhyt video, ikävä kyllä pelkästään kännykällä ohimennen kuvailtu eli laatu ei ole huikea:
3x 1/8 buggys 6s


 
« Viimeksi muokattu: 13.09.19 - klo: 05.54 kirjoittanut Lassi »