Kirjoittaja Aihe: Hong Nor DM-1 Spec  (Luettu 59792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hong Nor DM-1 Spec
« : 30.01.09 - klo: 22.40 »
Tänne voisi kerätä tästä autosta kokemuksia. Tuli hommattua tämmöinen ensi kesän kapinoihin. Vielä ei ole kerinnyt kasaamaan autoa mutta vara kori tuli maalattua.
Löysin jostain infoa että olisi valmiina 80wt iskariöljyt ja 10000/50000wt diffiöljyt ja muutenkin vaikutti ihan laadukkaalta peliltä.
Kesää INNOLLA odottaen..


Racers Group Finland
- Contrast - RS5 - H.A.R.M - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #1 : 31.01.09 - klo: 00.15 »
wau! on jotenkin ns. omaperäinen  :) mistä tommosen kopan löytänyt? ajattelin kesäks honkkarin touringin ostaa garagesta. minkälainen auto on päällisinpuolin? 
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #2 : 31.01.09 - klo: 01.31 »
http://www.rcmodelstore.com/catalog/index.php?cPath=32_34 tuolta on kori mut kesäks tulee oma mersun kori. Laadukkaan oloinen mitä on kerinnyt hypistelemään, tarkoitus olisi kasata ajokuntoiseksi vkl:na jos aika sallii.
Racers Group Finland
- Contrast - RS5 - H.A.R.M - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #3 : 31.01.09 - klo: 11.39 »
Tässä olisi oma Specci maalattuna.Tarroitus vielä vaiheessa.
Laadukkaalta peliltä vaikuttaa, etenkin pohjalevy. Se on jotenkin niin  hienon näköinen että voisi melkein laittaa hyllyyn koristeeksi :azn:
**Contrast NEOX**Durango DEX410V4**

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #4 : 23.02.09 - klo: 21.34 »
Ja täältä löytyy nyt sitten tälläinen. Odottelee jo kelejä. Pari_pikku_juttua_on_vielä_tekemättä.



hyvin osasin modata tota kuvaa :)
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #5 : 23.02.09 - klo: 21.39 »
Vautsi! Tää topicci olikin mennyt multa kokonaan ohi (taisin olla Egyptissä lomalla tällöin). Hienoja autoja, tästähän GT autoilu senkun kasvaa.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #6 : 25.02.09 - klo: 21.15 »
Nyt on kisa kori valmis.

Racers Group Finland
- Contrast - RS5 - H.A.R.M - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #7 : 26.02.09 - klo: 16.48 »
taisin olla Egyptissä lomalla tällöin. tästähän GT autoilu senkun kasvaa.
Jätkä on ollut treenileirillä kera IGT:n :shocked:
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #8 : 26.02.09 - klo: 17.02 »
Kyllä on veljeksillä hienot pelit. Onko teillä jo veto menossa kumpi on lovempi kesällä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #9 : 26.02.09 - klo: 17.48 »
Ei voi tietää. kalusto on sama niin nyt se on miehistä kiinni :grin:
Racers Group Finland
- Contrast - RS5 - H.A.R.M - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #10 : 26.02.09 - klo: 17.52 »
Ei voi tietää. kalusto on sama niin nyt se on miehistä kiinni :grin:

Pistetään sit veto päälle... Tonnilla pling pling:giä... vai HÄ  :afro:
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #11 : 26.02.09 - klo: 20.36 »
Komeita pelejä..
No one likes us, we don´t care

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #12 : 26.02.09 - klo: 21.49 »
Hienoja on! Toi oma hopeinen näyttää niin kalpealta noitten rinnalla. Täytyy kehitellä jotain.
**Contrast NEOX**Durango DEX410V4**

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #13 : 27.02.09 - klo: 10.00 »
taisin olla Egyptissä lomalla tällöin. tästähän GT autoilu senkun kasvaa.
Jätkä on ollut treenileirillä kera IGT:n :shocked:

Ei ollu GT autoa mukana :) Ainoa neliveto oli kameli, jonka selässä tuli nähtyä Gizan pyramidit. Mutta mielettömät määrät siellä oli kuivaa ja tasaista savi tms. baanaa jossa olis voinu pitää R/C karkeloita aamusta iltaan, tosin krossarilla ja muilla, ei GT:llä. Siellä vaan taitaa homma olla aika tuntematonta. Sori OT.

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #14 : 19.03.09 - klo: 10.56 »
No niin, nyt tuli tännekin Matkahuollosta viesti, jotta Specci olisi noudettavissa  :grin:

Omat kokemukset autoista rajoittuu lähinnä noihin sähköpeleihin, joten muutama ysymys asioista paremmin perillä oleville.

Mitenkäs servot, "pakin pohjalta" löytyisi yksi futten 9451 digi (8,7 kg 0,1 Sek.)ja futten 3152 (5,2 kg 0,22 sek.) Kävisikö ensin mainittu ohjaukseen ja jälkimmäinen kaasulle/jarrulle vai olisiko paremi pistää ensinmainittu kaasulle ja hankkia ohjaukseen tehokkaampi versio? Auto tulee lähinnä radalla ajoon (Kunhan tuo Raision ulkorata taas saadaan käyttöön)

Sisäänajosta sellainen kysymys, että ottaako moottori nokkiinsa jos siihen laittaa vaikka lennokkiin/kopteriin tarkoitettua fuilia, noita löytyisi kotoa jo valmiiksi. Öljyähän niissä on enemmän kuin autofuileissa (16-24%) nitroa löytyy väliltä 10-30%. Rissaa noissa ei kylläkään ole ollenkaan. Tarkoitus olisi ainoastaan käyttää autoa tankki pari noilla ja hankkia ihan autoon tarkoitettua fuilia varsinaiseen ajeluun. Onko jollain kokemusta millä nitromäärällä tuo GO:n motti toimii parhaiten? Mitenkäs tulppa, onko jotain suositusta?

Tämmöistä ihmettelyä näin alkuunsa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #15 : 19.03.09 - klo: 11.02 »
Noilla mainitsemillasi servoilla pääset varmasti alkuun. Jos tuntuma ei riitä harkitse sitten parempia, mutta ensialkuun nuo on ihan hyvät.

Älä käytä sitä lennokkifuilia, tilaa vaikka Garagesta Werks 25%, sillä varmaan toimii. Alkuun voisi tietysti kokeilla esim. 16% fuilia, vaikkapa PSR. Helpoimmalla pääset, kun käytät samaa fuilia alusta alkaen, tulee säätömetkut ja muu tutuksi.

Tulppa lämpöarvoltaan 4 tai 5, kokeilemalla selviää.
Flying Calacucco

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #16 : 19.03.09 - klo: 11.10 »
Kiitokset vastauksesta. Hankin sitten samantien ihan "oikeaa" autofuilia. Käytetään nuo lennätysfuilit niille tarkoitetuissa laitteissa.

Onkos kukaan vielä päässyt ajamaan Specillä tai onko muuten tullut esille jotain mihin pitäisi kiinnittää erityistä huomiota? Jotain heikkoa kohtaa tai muuta parannusta joka kannattaisi tehdä heti?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #17 : 19.03.09 - klo: 11.53 »
Eipä taida olla kukaan päässyt vielä tosissaan testaamaan kun autot tulivat suomeen vasta syksyllä kun ajokelit olivat jo huonot.

Itse olen ajanut aikaisemmilla malleilla (ultra GTB2 ja DM-1) joista tämä auto aika pitkälti koostuu.

Autossa ei ole heikkoa kohtaa mikä ainakaan itselle tulisi heti mieleen.
Tietysti jos teräksiset spurri rattaat sais niin se tulee ensinmäisenä mieleen mahdollisena parannuskohteena.
Tosin muoviset kestävät myös hyvin ja ovat ainakin halvat varaosat.
Diffi ja iskariöljyjä varastoon... + jäykempiä iskarinjousia.
Eli hankintalistaan lähinnä säätöön liittyviä juttuja ja tietenkin tulppaa yms kulutustavaraa.
Polttoaineletkua kannattaa myös hommata ja vetää heti kunnon pitkät letkut.
Silikoni letkun pätkä pakoputken päähän joka ohjaa polttoainejätteen selvästi korin ulkopuolelle, eikä pakoputkesta tuleva palamaton öljy mene vasemmalle takarenkaalle joka tietysti tekee autosta hyvin oikukkaan ajaa.

Auto on siis hyvin kestävä ja kun ratakin on vain sileää asvalttia niin ei siinä oikein sellasta kohdetta autossa ole joka joutuisi kovinkaan koville keston suhteen.
Kolareissakin kovilla on lähinnä vain kori.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #18 : 19.03.09 - klo: 13.11 »

Onko jollain kokemusta millä nitromäärällä tuo GO:n motti toimii parhaiten? Mitenkäs tulppa, onko jotain suositusta?

Tämmöistä ihmettelyä näin alkuunsa.

Noi on valmiiksi shimmattu 16-25% aineelle. Ko. pannua on ajettu sekä 25% että 16% Byron Race:lla ihan ongelmitta joten siinä mielessä mainitut Werks ja PSR pelannee myös. Sisäänajoon kannattaa ottaa kuumempaa tulppaa (GO #4 tai #5 tai vastaava), parantaa tyhjäkäyntiä kun kone röpöttelee rikkaalla. Sisäänajon jälkeen, kesällä ja varsinkin kisaan kylmää (GO #6 tai vastaava). Neulat pitäisi olla tehtaalla käännetty valmiiksi sisäänajoon. Jos tuntuu että ei meinaa jaksaa käydä ilman kaasua ekaa tankillista, niin alaneulaa voi kiertää pikkuisen kiinni. Niin ja kylmillä ilmoilla ja muutenkin ekan 10-15 tankillista kannattaa kone lämmittää ennen käynnistystä sinne 100 asteen pintaan ja seurata että lämmöt pysyy 100-120 asteessa sisäänajon aikana.

Muuten koneen huollosta sen verran, että noissa on sama veivi kuin Pro-koneessa, joten sen pitäisi kestää ongelmitta. Etulaakeria kannattaa seurailla kuten muissakin koneissa ja kisakäyttöön suosittelen vaihtamaan parin gallonan jälkeen joko GO Pro-mallin lakrun tai sitten joku vastaava niin saa huolettomia kilsoja (vaihtoehtoja löytynee myös Garagesta)
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #19 : 19.03.09 - klo: 22.05 »
Hähää tästä se kausi alkaa, huomatkaa ohjain  :cheesy:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #20 : 19.03.09 - klo: 22.35 »
Hähää tästä se kausi alkaa, huomatkaa ohjain  :cheesy:

Tuo on se malli, jolla voi kuulla/kuunnella naapurin perheriitoja. :shock:
Flying Calacucco

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #21 : 20.03.09 - klo: 21.15 »
No niin, nyt alkaa auto olla kasassa. Kopassa on vielä vähän hommia ja fuililetkut pitäisi vaihtaa (onneksi sitä taitaa olla vielä 3 metriä jäljellä).

Semmonen pikku homma, että mulla ainakin etupään ylätukivarsien sisäpuolen kiinnityksessä oli aika reilusti klappia, ilmeisesti tukivarren reikä vaan on pikkuisen turhan iso, onko joku muu huomannut saman?

Tossa mun autossa oli hiukan erilainen Mersun koppa kuin tämän viestin alussa olevissa, on enämpi niinku DTM -tyylinen eli sama kuin GTP:ssä http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=527

Auton mukana tuli tuo isommasta DM-Onesta tuttu sikariloota putken päähän, on vissiin aika kova ääninen, joten sitä ei kannata laittaa paikalleen vaan korvata se ihan perus räkäletkulla.

Vielä pitää hommata tulppia ja fuilia (taidan ottaa Byronin kamoja kun niitä kaikkein helpoimmin saa ihan noudettuakin) ja Hoken mainitsemia säätötarvikkeita. Starttiboxistakaan ei varmaan haittaa olisi.

Mitäs renkaita tämmöseen kannattaisi homata, alkuperäiset ei kuitenkaan kauaa kestä kunhan vähän enemmän innostuu ajelemaan.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #22 : 21.03.09 - klo: 00.08 »
huomatkaa ohjain  :cheesy:

Niin no, meillä toi ohjain sama toimii kyllä aika hyvin ;)
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #23 : 22.03.09 - klo: 17.30 »
Pitelemättömän ajohalun taltutus on tehty tänään. Kaksi tankillista on nyt spec:illä vedetty tuota kantatietä pitkin. Hyvin rulettaa GO moottori. Säätöjä tottelee todella hyvin ja on mielestäni helppo säätää.
Vaihteiston säätökin on nyt suoritettu ja vaihtaa aika ylhäällä, toki sehän on sitten ratakohtainen miten sen säätää.

ROK ROK
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #24 : 23.03.09 - klo: 07.48 »
Jätkä on ihan liekeissä mahtaako aamukahvi sekoittua pienee nitro tujaukseen. Oma auto on nyt kanssa sisäänajoa vailla polttelee niin pirusti :) No kohtahan se tattis on jo kuiva ku tällee aurinko porottaa. Kyllä mielenkiinnolla odotan GT kautta toivottavasti nähdään paljon uusia kasvoja.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #25 : 23.03.09 - klo: 13.53 »
Jätkä on ihan liekeissä mahtaako aamukahvi sekoittua pienee nitro tujaukseen.

Kuin nii  :roll:. Melkein gallona jo menny, noh sillä on sisään ajettu 2konetta.
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #26 : 23.03.09 - klo: 14.02 »
Juska, se sinun pirssi niin valehteleekos kuva vai onko siipi katon yläpuolella :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #27 : 23.03.09 - klo: 15.10 »
Jerry, kyllä Juska varmasti pitää huolen että auto menee katsastuksesta läpi. Miksi olet aina niin negatiivinen kun kirjoittelet. Olisi kiva pitää tätä keskustelufoorumia hyväntuulisena paikkana eikä aina kaikki vaan väännä ja tappele yms.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #28 : 23.03.09 - klo: 16.35 »
Jerry, kyllä Juska varmasti pitää huolen että auto menee katsastuksesta läpi. Miksi olet aina niin negatiivinen kun kirjoittelet. Olisi kiva pitää tätä keskustelufoorumia hyväntuulisena paikkana eikä aina kaikki vaan väännä ja tappele yms.

Siis ota nyt ittestäs kiinni ja lue uudestaan mitäs minä kirjoitin. Siis kysyin että valehteleekos kuva vai onko siipi katon yläpuolella, tästä oli kyse eikä mistään muusta. Ja varmasti Juska laittaa sen korin sääntöjen mukaan mikäli se nyt on laiton, ja siitä ei todellakaan ollut kysymys enkä mitään negatiivistä hae tällä lainkaan.
Mitäs itse Jiri luulet, onko siinä liian korkea siipi vai ei :huh:
Miten aina vääristellään näitä mitä kirjoitan :shock:
No tästäkin tulee tappelua.
Voitaisi samantien sanoo että kysymykset on kiellettyjä täällä :lol:
Jerzi

PS Sori Juska että kysyn siipikorkeudesta, ei ollut tarkoitus loukata ketään sillä tällä kertaa.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #29 : 23.03.09 - klo: 16.52 »
Juska, se sinun pirssi niin valehteleekos kuva vai onko siipi katon yläpuolella :huh:
Jerzi
En mä tiiä. Se on rtr-auto ja ihan tehtaan kiinnityskohdissa kiinni. Saattaahan se vaikka vähän ollakin mut, kisakoneisto päättää saako "demeillä" ajaa :wink:
Racers Group Finland Team*Contrast NEOX*Abbate*Savöx*Panolin öljyt*Lissau pitoaineet*Racing Factory*Ajardos*Kranic*Vantaan tuotekuljetus*