Kirjoittaja Aihe: Hong Nor DM-1 Spec  (Luettu 107800 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #150 : 08.06.09 - klo: 22.30 »
Pilk nus pus....


Ei toi oo kytkin, vaan vaihteisto  :tongue:

Et arvaa montako kertaa korjasin. Kun se toimii kuten kytkin mut ei sit kuitenkaa oo sitä tai siis on, mut kuitenkin  :grin:

Kyllä arvaan...
Itsekin vaikka tuon pilk nus jutun kirjoitin niin kirjoitin ensin "ei tuo ole kytkin vaan kytkin..."
Mut joo vaihdehan se ja kytkin tietenkin erikseen.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #151 : 09.06.09 - klo: 20.33 »
Päivän keltanokkakysymys: Kun vaiheiston ottaa irti, ja sormilla rattaista kiinni, niin saako rattaat heilua (ihan niin kuin vaihteistopaketissa olisi klappia)?
« Viimeksi muokattu: 09.06.09 - klo: 20.41 kirjoittanut Iigor »

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #152 : 09.06.09 - klo: 20.47 »
ei saa klapata paljoa, just purin laatikon missä oli kytkin kellon laakerit räjähtäny ni oli rikkonu samalla vaihteiston laakereita eli tsekkaa ne et jokapaikassa on kuulat tallella. 
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #153 : 09.06.09 - klo: 20.50 »
Jos ottaa siitä isommasta rattaasta kiinni, niin se keikkasee reilun millin liikettä...toisaalta jos panee paketin paikalleen kytkimen rattaita vasten, niin eipä ne raataat pääse siinä heilumaan.
« Viimeksi muokattu: 09.06.09 - klo: 21.08 kirjoittanut Iigor »

megapaula

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #154 : 09.06.09 - klo: 21.10 »
Mulla oli ihan pienenpientä heittoa ja päättelin,ettei kummiskaan liiaksi asti.. Purin vaihteiston ja laitoin tehdas setupin. Nyt täyskaasulähdössä vaihtaa n.10 metrin jälkeen,kone ei vielä laula. Ehkä pitäisi ajella vielä muutamia tankkeja ja kiristellä neuloja ja katsoa sitten tuota vaihteistoa. Nyt se kummiskin pelaa. :lol: Auto otti tänään kovan pompun kaivonkannesta suoraan katukivetykseen,onneksi "puskuri" pelasti. :) Mulla on kaasun trimmi 0 kohdassa ja linkit myös mahdollisimman kiinni ja tyhjäkäyntiruuvi niin auki kuin saa ja tuntuu silti kovilta kierrokset tyhjäkäynnillä? Auto ei kyllä nyi,mutta saisi mun korvaan olla pienemmällä.. Vielä sitä,että saako koriin leikata "tuuletus/tankkaus reikiä" tuulilasiin? Kuinka iso? Mihin kohtaan? Entä taka ikkuna? Kiitos taas etukäteen vastaajille. :cool:

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #155 : 09.06.09 - klo: 21.17 »
Tein mukin pohjalla nätin rinkulan tuulilasiin ja leikkelin ympyrän muotoisen aukon, sitten pistin nippusiteen tankin korkkiin, että saa vedettyä nätisti auki. Säädin vaihteiston nyt neljä kierrosta auki. Oli alunperin viisi kiekkaa auki.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #156 : 09.06.09 - klo: 22.01 »
Vaihteistoa kiinnitettäessä huomasin, että isompi pinjonin ratas pyörii irrallaan tyhjää...sepä nyt vastustaa...

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #157 : 09.06.09 - klo: 22.12 »
Vaihteistoa kiinnitettäessä huomasin, että isompi pinjonin ratas pyörii irrallaan tyhjää...sepä nyt vastustaa...

-> kierrelukitetta jengoihin ja ratas kunnolla kiinni:)

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #158 : 11.06.09 - klo: 07.18 »
Ensimmäiset kuunon kyykytykset otettu. Tuli ajettua vielä hieman rikkaammalla, mutta näyttihän tuo meno maistuvan. Parkkis oli sen verran iso, että ei olisi haitannut vaikka olisi ollut raskaammat välitykset alla. Auto imi itsensä asfalttiin kuin sieni, eli perän pito oli myös loistava. Mistes se vaihteiston säätäminen. Jos niitä ruuveja kiristää, niin vaihtaminen tapahtuu korkeammilla kierroksilla? Kannattaako konetta säätää, kun se täydeltä kaasulta pysähdyttäessä jää kiertämään joksikin aikaa hieman kovemmille kierroksille ennenkuin rauhoittuu? Kaikenkaikkiaan tuo oli kyllä hankinnan arvoinen laite. Hinta-laatusuhde kohdillaan ja helppo ajaa.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #159 : 11.06.09 - klo: 12.45 »
Jos jää kovemmille kierroksille niin silloin motti käy laihalla. Mitäs lämmöt näyttää? Äkkisältään ajateltuna jos se jää huutamaan niin pääneulaa auki JOS lämmöt on korkeella. Jos lämmöt ei oo liian korkeella niin sitten vaan alaneulaa auki lisää. Mahdollisesti kumpaakin lisää auki.
Just joo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #160 : 11.06.09 - klo: 13.49 »
Kun nyt uudesta koneesta on kuitenkin kyse niin sanoisin tuon johtuvan ennemminkin siiitä että alaneula on vielä hieman rikkaalla ja tyhjäkäynti liian korkealla.
Silloin kone tekee juuri noin.
Eli kokeileppas tätä ensin.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #161 : 11.06.09 - klo: 14.23 »
Jep, taidat olla HOKE oikeassa. Nostin eilen tyhjäkäyntiä konetta käynnistettäessä, ja tuli säädettyä myös alaneulaa rikkaamalle. Yläpää tuntuisi olevan kutakuinkin kohdallaan, ehkä aavistuksen rikkaalla. Tuo alapään rikkaalla olo voisi ehkä myös selittää sen, että kone yritti pari kertaa tukehtua, kun pisti täydestä vauhdista liinat kiinni, ja antoi heti perään reilummin kaasua. Pitää koittaa hakea tänään vielä uudestaan säätöjä. Koneen oikea käyntilämpö lienee n. 110-120C?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #162 : 11.06.09 - klo: 15.06 »
Tuohon "alakerran" säätämiseen kannattaa miettiä nyrkkisääntönä sitä että tyhjäkäyntiruuvi ja alaneula säädetään niin pienelle kuin mahdollista. ts. niin pienelle että kone käy silti varmasti. Tällä tavoin kone saadaan myös hidastumaan nopeasti jarrutuksessa eikä jää niin sanotusti "laulamaan". Kun kone hidastuu tarpeeksi nopeasti tekee se ajamisesta kummasti helpompaa, eteenkin radalla.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #163 : 11.06.09 - klo: 15.53 »
Lämpöjä ei kannata kovin tarkkaan katsella.
Uusi kone varsinkin tuppaa käymään vähän lämpöisenä kun on niin tiukka vielä.
Muutenkin tuo kone käy helposti 130 asteisena olematta silti piikillä, ja vielä kun muistetaan mittariheitot.
Säädät yläpään vaan niin että kone kiertää hienosti, eikä yhtään röpötä korkeilla kierroksilla.
Sen jälkeen kun yläpää on alueella niin säädät alapään. Ensin aina yläpää ja vasta kun se on todettu kunnolla toimivaksi niin siirrytään alapään kimppuun.
Muistat vielä että olet ajanut koneen kunnolla läpimäksi ennen ruuvailua.

ylläoleva pätee muuten naisten kanssa myös...
Vaikka ajohimot on tietenkin korkealla ja tekis heti mieli vaan kunnolla revittää niin hiljaa hyvä tulee. :lol: :lol:

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #164 : 11.06.09 - klo: 16.05 »

ylläoleva pätee muuten naisten kanssa myös...
Vaikka ajohimot on tietenkin korkealla ja tekis heti mieli vaan kunnolla revittää niin hiljaa hyvä tulee. :lol: :lol:

 ei välttämättä kaikkiin naisiin on myös naisia jotka no joo enpäs sano enempää... :tongue:

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #165 : 11.06.09 - klo: 17.01 »
...eli kiihdytetään pikkuhiljaa apinan raivolla kohti maalia :p

Jeps, pitää kokeilla pistää alapää kondikseen...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #166 : 11.06.09 - klo: 19.06 »
Vielä jatkaakseni pientä offtopikkia...

Tässä sekä nais harrastuksessa pätee sekin sama periaate, että kannattaa aina kuitenkin sen verran malttaa ettei liikaa anna mailaa, ettei tartte nostajaa.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #167 : 11.06.09 - klo: 20.09 »
Hong Nor topikkiin pitää kohta laittaa k-18 rajoitus :grin:
hobao hyper 8

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #168 : 11.06.09 - klo: 20.27 »
 :shocked: :shocked: ei kai toi ny niin pahks vielä...

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #169 : 11.06.09 - klo: 20.37 »
Isojen poikien leluja kummatkin :lol: ..sori oli pakko heittää vielä tuo, naisväki vetelee ympäri korvia jos sattuu kurkkimaan selän takaa, mitä täällä kirjoitellaan:)

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #170 : 11.06.09 - klo: 20.48 »
 jaa niinkö ei meillä vaan lähinnä nauraa... :afro: :afro: kuinkahan tuollanen honkksari etenee os 28 truggy padalla? kukaan kokeillu?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #171 : 11.06.09 - klo: 20.53 »
.28 RTR padalla etenee jo aika iloseen... tai sanotaanko tarpeeksi iloisesti.
.21 kisapadalla vielä timmimmin...
OS 28 koneella en viitsisi edes kokeilla... Menee varmasti jo puhtaan nelipyörädriftailun puolelle.
Niin hullu kone se meinaa trukkiinkin olla että radalla harvoin sitä konetta pääsee täysin hyödyntämäänkään.... Saati että vaihteelliseen asvaltti härveliin... Zsiiishh... Huiput nousis varmasti jo sille tasolle että loppuu autosta ajo-ominaisuudet.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #172 : 11.06.09 - klo: 21.25 »
se on kyllä mkipeä kone trukkiinkin. itsellä xt8 sillä ja on aika haastava ajaa etenkin liukkaalla /pölyisellä radalla. tuli mieleeni vaan kun itsellä kyösti inferno gt bmw makaa lattialla et jos siihen tumppais ton toisen ylimääräisen 28 ossin kiinni sais kivan rally game/parkkis raaserin. mitenhän kyöstin laatikko tykkäis... ööh rengaskulut.... :afro:

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #173 : 12.06.09 - klo: 07.57 »
vastaan IGT:n osalta sitä vastaavaan topikkiin..

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #174 : 12.06.09 - klo: 22.26 »
Alapääkeskusteluun palatakseni....konetta piti noviisina naapurien iloksi kiertää viiden tankillisen verran, ennenkuin säädöt alkoivat löytyymään. Yläpää olikin liian laihalla ja alapää helkutin rikkaalla. Tyhjäkäynti tuntuu entisen bensakuskin korvaan aika korkealta. Mutta kaippa tuo nyt sopiva on. Tyhjäkäynnillä kytkinkellon rattaatkaan eivät kuitenkaan vielä edes nytkähtele. Alkutilanne oli se, että jarrutatettaessa kierrokset nousivat niin korkealle, ettei auto tahtonut pysähtyä, ja kun tyhjäkäynti tasaantui, niin kone sammahti hetken päästä. Kiitokset kaikille alapäänsäätövinkkikeskusteluun osallistuneille:)

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #175 : 12.06.09 - klo: 22.30 »
oletteko tulossa huomenna kisaan, Iigor & kump ?

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #176 : 12.06.09 - klo: 23.42 »
Ei v**tu näillä taidoilla kun menee koneen säätäminenkin vielä näköjään pitemmän kaavan kautta: :lol: ...ei vaiskaan, mun pitää lähteä viemään tyttöä sunnuntaina aamusta Alajärvelle johonkin ratsastusleirille, joten ei viitti ihan ristiin rastiin pitkin Suomea ajella peräkkäisinä päivinä. Toiseksi ei oo vielä lisenssiäkään. Tosin nuo lisenssiasiat pitäisi tulla kuntoon ensi viikolla.

Seuraaviin kisoihin voisi kyllä jo sitten koittaa osallistuakin. Rata- ja kisakokemukset ovat puhdasta nollaa, mutta pitää koittaa osallistua kylmiltään. Ei tuo mikään hirvittävän hankalan tuntuinen ajettava ole. Tietenkin tilanne on toinen, kun radalla kiertää yhtäaikaa muitakin., mutta eiköhän se siitä.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #177 : 13.06.09 - klo: 22.25 »
Piti herkistellä uudemman kerran vaihteistoa, kun tuntui, että tekee tiukkaa pärjätä bensamyllyille...säätöruuveja sai löysätä viisi ja puoli kiekkaa, ennenkuin löytyi 2-vaihde. Menee kyllä ihan mukavaa kyytiä. Auto on yllättävän lujaa tekoa muutenkin. Mulla lähti kiihdytyksessä toinen eturengas irti, jonka jälkeen auto lenteli pitkin asfalttia, eikä mitään särkynyt :grin:

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #178 : 15.06.09 - klo: 01.13 »
Tattarisuon finaalisetup:

Kori: HongNor Porche
Renkaat: PMT Rally 010
Moottori: Force .28 RTR
Polttoaine: Tornado 25%

Etupää:
Iskari: vakiomäntä / Tornado 900 öljy
Jousi: HongNor valkoinen
Vakaaja: löysä
Camber: 2.0 astetta
Caster: kaikki klipsit takana
Auraus: 0.5 astetta haritusta
Accermann: etummainen reikä, ei lisättyjä prikkoja minkään pallon alle
Diffi: Sitä mitä tehtaalla ovat sinne laittaneet
Maavara: 9.0mm
Viriosat: Iskarit pystyssä

Keskellä:
Vaihde: Noin 5 kierrosta auki
Välitykset: Ne mitä auton mukana tuli
Kytkin: Ne osat mitä auton mukana tuli
Jarru: Ne osat mitkä auton mukana tuli
Ilmanputsari: MBX6 / GRP krossiputsari
Viriosat: X1-CRT tankki (n.150ml)
Moottori: Lämmöt finaalin jälkeen 100.8C / tankinkesto noin 6:30min

Takapää:
Iskari: vakiomäntä / Tornado 800 öljy
Jousi: H.A.R.M???? Punainen
Vakaaja: noin 45 astetta
Camber: 1.5 astetta
Auraus: 2.0 astetta per pyörä
Diffi: Sitä mitä tehtaalla ovat sinne laittaneet
Maavara: 9.5mm
Viriosat: X1-CR nivelvetoakselit

-A-

« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo: 10.09 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #179 : 15.06.09 - klo: 17.46 »
Myös Täältä
Tattarisuon finaalisetup:

Kori: HongNor Porche
Renkaat: PMT Rally 010
Moottori: GO .28 RTR
Polttoaine: Werks 25%


Etupää:
Iskari: vakiomäntä / SIIM 200 öljy
Jousi: HongNor keltainen
Vakaaja: löysä
Camber: 2.0 astetta
Caster: kaikki klipsit takana
Auraus: 1 astetta haritusta
Accermann: etummainen reikä, 2mm sisällä prikkaa pallonalla
Diffi: SIIM 100 000
Maavara: 6.0mm
Viriosat: Iskarit pystyssä, X1-CR nivelvetoakselit

Keskellä:
Vaihde: Noin 6 kierrosta auki
Välitykset: 16/20   44/48
Kytkin: Lila 3-pala, mustat jouset
Ilmanputsari: vakio
Viriosat: X1-CRT tankki (n.150ml)
Moottori: Lämmöt finaalin jälkeen n.130C / tankinkesto noin 6:00min

Takapää:
Iskari: vakiomäntä / SIIM 3000 öljy
Jousi: HognNor keltainen
Vakaaja: noin 70 astetta
Camber: 2 astetta
Caster: kaikki palat edessä
Auraus: 2.0 astetta per pyörä
Diffi: SIIM 30 000
Maavara: 6.5mm
Viriosat: spec etunivelvetoakselit


Juska
Racers Group Finland Team