Kirjoittaja Aihe: LRP Soldering Station  (Luettu 4636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
LRP Soldering Station
« : 31.01.09 - klo: 10.23 »
Kirjoittelin tämän alumperin tuonne toisaalle, mutta pastetaan nyt tännekkin:


Olen onnellisena bilteman 9.9eur kolvilla akkujani väsäillyt, mutta sitten sattui kiikariin moinen keksintö:

















Laitteen hauskin ja kärkeä säästävin ominaisuus on se, että kärki lämpiää käytännössä ns heti (0-480c 5-10sec), tämä säästää kärkeä (ei hapetu), ei turhia palovaurioita (käteen, pöytään, johtoihin) ja tietty sähköäkin säästyy :)

Taustavalaistun näytön ja kolmen namiskan kautta hoidetaan mm seuraavia toimintoja / näkymiä:
- pyydetty lämpötila
- tavoitettu lämpötila
- AutoSleep: kärki menee kylmäksi määritetyn ajan jälkeen
- AutoShutdown: kolvi sammuu tietyn ajan jälkeen


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qsohANvXqsk[/youtube]


Mukana tuli jämäkkä tellinki kolville, siinä on magneetti jonka perusteella keskusyksikkö tietää onko kolvi telineessä vai ei.
Hifistelijää oli muistettu mm maadoittimella :)

Kärkiä tuli mukana kaksi, ns nysväykseen (1.2mm) ja sitten deanssien/kennojen/jne tinaukseen (5mm).
Kärjet on vaihdettavissa ilman työkaluja.


Nippelitietoa:
Syöttöjännitte: 100 - 240VAC
Teho: 90W
Käyttöjännite:  48V
Lämpö: 80°C - 480°C
Tarkkuus:  ±2°C (ilman tuulta ja kuormaa)
Lämmityselementti:  Electromagneettinen
Kolvin johdon pituus: 1.4m
Mitat: 155 x 78 x 120mm
Paino: 1Kg

http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_11201_la00104-soldering-station-080530-e.pdf


« Viimeksi muokattu: 01.05.09 - klo: 13.38 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #1 : 31.01.09 - klo: 19.43 »
Kolvailin pari akkua, puoli tusinaa banaania ja parit deanssit: TOIMII!

Asema voi olla päällä ja juotin telineessään kylmänä, ottaa juottimen käteensä ja asettelee itsensä/romunsa juotettavaksi, niin kärki ehtii hyvin siinä ajassa lämpiämään.
Käytännössä voi siis sanoa että lämpiää heti, imho hetkessä on väärä sanamuoto.

Juottimen johto on tarpeeksi pitkä ja taipuisa, wanhan kolvini kanssa oli ongelmaa siinä ku sai asetella kolvia käteensä ettei johto väännä väkisin.


Em. pikatestin johdosta raati suosittaa.

Itse pidän hintaa vielä järkevänä, jos katsoo vaikka wellerin bout samoin speksein olevaa 80w asemaa, joka on 450eur.
IMHO tuo asema on merkkiä X alunperin, LRP tekstit on vain silkkipainettu.
/ Jere Siirilä

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #2 : 31.01.09 - klo: 20.12 »
Mitäs tollanen makso?
VXL Stampede+slash

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #3 : 31.01.09 - klo: 20.15 »
Tietty ei kannata artikkelissa olevia linkkejä painella?

159eur sanoo em. linkki.
/ Jere Siirilä

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #4 : 31.01.09 - klo: 20.16 »
Tietty ei kannata artikkelissa olevia linkkejä painella?

159eur sanoo em. linkki.
Ei antanut kone avata linkkiä.
VXL Stampede+slash

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #5 : 31.01.09 - klo: 21.06 »
Osta parempi kone....

On muuten asiallisesti hinnoiteltu, ei löytynyt alle 159 dollarin mistään....

Lähtenee tilaukseen
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #6 : 31.01.09 - klo: 21.11 »
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWHW2&P=7

Hidasrahdilla yli 250eur, verottomana.......
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #7 : 31.01.09 - klo: 21.17 »
Nojoo, mut esim tästä huomattavasti halvemmalla.... Tosin kuoret on ruman väriset tms....

Eikä tuokaan jää garagea yhtään edullisemmaks ku maksaa rahdit ja alvit....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #8 : 31.01.09 - klo: 21.20 »
Ja hieman köyhempi varustelista ja toki perävalotakuu.
/ Jere Siirilä

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #9 : 31.01.09 - klo: 21.43 »
Satuitko Jesi mittaamaan kärjen lämpötilan verrattuna näytön kertomaan lämpötilaan?
Tämä on sellainen piirre mikä nykykolvissani ärsyttää, kun näyttö kertoo että 400 astetta
on saavutettu niin kärjestä mitattuna lämpö on vasta n.250 astetta ja nousee tuohon näytön
ilmoittamaan lukuun vasta 1-2 minuutin jälkeen.

Jos tässä kärki todella lämpenee hetkessä siihen 400 asteeseen niin tällainen on pakko
hankkia itsellekkin!
- Tamiya solar car -

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #10 : 31.01.09 - klo: 21.58 »
ir-mittari sanoi 217c max.

Fluken muhkura-anturilla nousi lämmöt nopeasti 400c hujakoihin, loppujen saaminen on kaiketi kontaktipinnasta kiinni.

Ei oikein ole meikäläisen pakissa sopivaa kalustoa tommoisten lämpöjen Tarkkaan mittaamiseen.
/ Jere Siirilä

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #11 : 31.01.09 - klo: 22.49 »
IR-mittarithan ei näytä metalleista ihan oikein. Erittäin pätevä laitos kyllä, tuolla pelastetiin tänään kerhon minikisan finaaliajo :laugh: hitaampi kolvi ei ois ehtiny.
Jere M

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #12 : 31.01.09 - klo: 22.58 »
IR-mittarithan ei näytä metalleista ihan oikein.....


Kyllä ne näyttää, kunhan mittarista vain löytyy emissiokertoimen säätö.
Tällöin mennään tietenkin jo hintaluokkaan 180€. (esim Fluke 561).

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Soldering Station
« Vastaus #13 : 31.01.09 - klo: 23.06 »
mun duratraxin ir mittarissa joka maksaa 25 taalaa on emission säätömahdollisuus, tai ei välttämättä emission, mutta joku takaisinheijastumisprosentti se on mitä siinä saa säätää. Oli ohjeessa erikseen mainittu muutamalle materiaalille omat lukunsa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009