Kirjoittaja Aihe: Durango DEX410  (Luettu 242371 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #450 : 11.11.13 - klo: 21.27 »
D-jointillakos tuo ongelma ratkaistaan?
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #451 : 11.11.13 - klo: 21.47 »
Ei vaikuta kardaanin putoamiseen.
Täytyy aika hyvon töötätä auto maha edellä vastakumpuun että kardaani putoaa. Jos irtoaa herkemmin niin pitää tarkistaa että se ohjuri renkula on kunnossa. Eli se mikä pitää koko diffikotelon asennossaa,.

Kerran olen saanut kardaanin putoamaan tuhansia ja vielä päälle tuhansia kierroksia ajetusta autostani. Tooodella iso hyppy joka jäi huonoksi ja tööttäsin auton pohja edellä vastakumpuun niin että eturenkaat olivat reunan ulkopuolella.

Muuten on kyllä rysähtänyt useita kertoja jopa niin etä on ollut akusta kuoret rikki... Vastarin kuoret levinnyt jne jne... Mutta kardaanit ovat ja pysyvät

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #452 : 12.11.13 - klo: 06.10 »
Kyllä hoke jäljillä on.lauantaina mielestäni molemmista autoista putosi ne kardaanit nimen omaan hypystä alastullessa.hieman epäonnistuneesti.ei ne normaalissa ajossa paikaltaan pääse.tarvii kovan iskun jännä vaan kun varsin harvinainnen tapaus ja sitten sattuu kahesti peräkkäin ja eri autoon.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #453 : 12.11.13 - klo: 08.11 »
Jos kardaani(t) tippuu helpohkosti kannattaa tarkistaa onko rungon muoviset sivut murtuneet. Yleensä ne tuppaa murtumaan takaosasta, jolloin myös runko alkaa taipumaan enemmän ja kardaani(t) tippuvat helpommin. Ite olen saanut molemmat kardaanit tippumaan samalla kerralla  :grin:
Old fart

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #454 : 12.11.13 - klo: 20.36 »
no joo...multa se kardaani lähti ja mun mielestä melko viattoman näköisessä töötissä.osuttiin kaverin kans yhteen ilmalennon aikana suht hiljaisessa vauhdissa ja alas tultiin sit vähän päin pers....
Kisojen jälkeen autoa putsaillessa kävin sitä läpi ja olisin melkein voinut vannoa et auto on kaikilta osin kunnossa.tänään sit tutkailin lähemmin ja ainut vika mikä löytyi oli keulan "ylädekin" kiinniketolppa,oli jengat pettänyt alapäästä.Ei tarvii siis kardaanin putoamiseen etsiä enempää syytä.Oli vielä ruuvi kestänyt paikoillaan seevauksessa mut runkoa väännellessä sit paljastui.
Kesämies!

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #455 : 13.11.13 - klo: 08.10 »
V4:sta juttua: http://www.oople.com/forums/showthread.php?p=815991#post815991

Lainaus
Ryan Lutz wrote that on the rctech forum, because of some discussions about the new v4!

"Just to chime in although i'm a little late here. The V4 is the V3 with some nice refinements. The car that was ran at the Worlds was a test mule vehicle. It was wide as noticed and allowed for multiple battery and motor positions and it's purpose is figuring out future iterations. It may still be used during testing by the team here and there to help further progress the DEX410 platform. For now though as has been alluded to, the V4 is much more like the V3 and it's still great and now even better."

My thoughts of new parts!?

TD230036 suspension arm set: rear Type B
TD230037 suspension arm set: front Type B
TD310290 molded cross shaft and gear set (3 diffs)
TD310422 UJ front (1 pair)
TD310423 UJ rear (1 pair)
TD310426 UJ mid-front
TD330591 DIMEC X ball end set
TD330601 2mm hex ball M3x10mm (4 pcs)
TD330602 2mm hex ball M3x7mm (4 pcs)
TD402030 DEX420 cab Forward body set (+decals)
TD310458 gear box set: front&rear (hard)
TD330590 BB shock piston set (spec b)

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #456 : 28.11.13 - klo: 10.36 »
Tilasin mylapsin hybridi ponderin, niin mahtuuko se siihen kylkilistassa olevaan paikkaan?
Team NäätäRacing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #457 : 28.11.13 - klo: 13.24 »
Helposti.

Siihen kohtaan kun mahtuu se vanha alkuperäinen personalponderi myös.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #458 : 28.11.13 - klo: 15.22 »
Hoksasin muuten, että tuossa oOplen tekstissä lukee uudesta korista näin:
TD402030 DEX420 cab Forward body set (+decals)

Eli tuleeko uusi versio olemaan nimeltään 420, eikä 410 v4?

Jos nyt katsoo tuolla TD402030 osanimellä Durangon sivuilta asiaa, niin siellä lukee kyllä 410, mutta ilmeisesti jossain vaiheessa on lukenut 420, kun tuo copy-paste on otettu.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #459 : 28.11.13 - klo: 17.15 »
typo vaan ei rengas. Autosta tulee siis DEX410V4 ja jos hyvin käy, saadaan ekat maahan ennen joulua.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba


Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #461 : 02.12.13 - klo: 19.06 »
^ Noniin! Tulihan se sieltä!



Mukavaa tässä on havaita se, että v3:n voi päivitellä helposti v4:ksi.

Nuo kardaanit näyttää kyllä asiallisilta. Tosin eipä oo ollut ongelmia nykyistenkään kanssa, kun pitää ne vaan voideltuina.

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #462 : 02.12.13 - klo: 19.45 »
Koskahan tuo uus koppa rantautuu suomeen...

E: myyntiin siis
« Viimeksi muokattu: 02.12.13 - klo: 21.48 kirjoittanut Jarzanza »
DEX410r

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #463 : 08.12.13 - klo: 21.29 »
Ajokokemuksia V4:sta:

Lainaus käyttäjältä: Jarred King
Hi Guys,

Quick update. Drove my DEX410v4 today on a low grip clay track. All i can say is everyone will be impressed. The car is another league above the V3. Biggest differences I noticed straight away within a few corners was the mid corner speed of the car and extra free roll due to the centre Universals which now come standard on the V4.

The feel of the new centre slipper (2way) is really nice and definately aided in its forward traction exiting corners.

And the other big difference is the new 3 hole 1.6mm pistons that can be made by the blank pistons supplied in the kit, car was dialled landing off the jumps and absorbed the bumps better.

If anyone wants my setup from the V4 PM ME. But in a short story its virtually Ryan Lutz's Worlds Setup. Only difference is 7k front diff oil and 3k rear.

Red front springs w/ 42.5 losi oil and 3 x 1.6mm pistons
Light blue rear springs w/ 35 losi oil and 3 x 1.6mm pistons.

Car was weapon, everyone should look forward to its release.

JK

Lähde: http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/272236-team-durango-dex410-4wd-1-10-off-road-buggy-thread-976.html#14631

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #464 : 27.12.13 - klo: 21.12 »
terve. dexin ketjua selaillessa huomasin keskustelua palloista ja kupeista...! uudet ois hankinta listalla. millä yhdistelmällä porukka tänäpäiväna kurvailee?vieläkö yokomon pallot ja losin kupit?
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #465 : 27.12.13 - klo: 21.32 »
Edelleen durangon omat.

Nyt durangolta tuli vieläpä uudet Dimec X kupit jotka on todettu erittäin hyviksi.

Jotku on joskus sotkenu jotain muita linkinpäitä ja palloja joilla geometriat eivät todellisuudessa ole edes samat.

Vanhoissa durango linkeissä oli taipumusta pompata herkähkösti pois paikoiltaan, mutta juuri tulleet ja V4 autoon vakioksi tulevat linkinpäät tosiaan hyvät...

Lähes 2 vuotta ajoin paketissa tulleilla. Eivät koskaan irronneet kisassa eikä treenatessakaan ilman isompaa kolahdusta. Olivat lopulta niin loppuun kuluneet että oli pakko uusia... Tuhansia kierroksia kulutetut olivat ennen uusimista.

Älkää menkö sotkemaan muita linkkejä ja sekoittamaan geometrioita ihan turhaan.


Edittiä...
Lisäyksenä että siis ajoin niill edellisillä HD kupeilla jotka tulivat V3 autossa vakiona ja kun ne olivat järkyttävän ajomäärän jäljiltä kuluneet väljiksi, vaihdoin uudet dimec x malliset jotka ovat olleet erittäin vakuuttavat sekä sovitukseltaan että paikoillaan pysymisenkin suhteen.
Vanhat HD mallit pulpahtivat välillä irti ihan vaan kulmia säätäessäkin... Nämä uudet eivät edes yritä irrota.
Suosittelen.

Laitetaan perään vielä tuotekoodit uusille linkinpäille ja myös uudistetuille palloille.
TD330591
DIMEC X BALL END SET (BLACK)

TD330601
2MM HEX BALL M3X10MM (4PCS)

TD330602
2MM HEX BALL M3X7MM (4PCS)


Palloissa uutta on ainoastaan kuusiokolon koko.
Entinen oli 2.5mm ja nykyinen 2mm
Parantaa pallon kestävyyttä
« Viimeksi muokattu: 27.12.13 - klo: 22.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #466 : 27.12.13 - klo: 21.54 »
Thanks-laitoin yyveetä....!
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #467 : 03.01.14 - klo: 00.55 »
Mulla on on dexissä lämpöropleema . Moottori ja noppa lyö virrat poikki jo 3min ajon jälkeen ja tekniikkana on SP reventon pro ja motti LRP X12 6.5t ja pinioni 19 ja spurri 81 . Mitä kannattais tehdä ?

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #468 : 03.01.14 - klo: 01.03 »
Noi Nosramin ja LRP:n koneet käy keskimääräistä kuumempina ja ovat ainakin LRP:n noparin kanssa käytettäessä ainakin yhden langan tehokkaampia, eli toi motti vastaa suunnilleen 5.5t SP:n konetta. Kaveri ajo pari kautta sitten DEX410:lla SM-sarjan kärkipaikoilla LRP:n combolla jossa oli 8.5t kone.

Mutta vinkkejä lämpöjen laskuun:
- Tee koriin lisää reikiä
- Kokeile säätää noparista tehoja pois
- Kokeile eri välityksiä (eri kokoisia pinjoneita)
- Tarkista ettei koneessa ole liikoja ennakkoja päällä
- Hanki tuuletin noparille
« Viimeksi muokattu: 03.01.14 - klo: 01.07 kirjoittanut Janne A »

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #469 : 03.01.14 - klo: 01.08 »
Kaikki kokeiltu paitsi välitykset , kiitos vinkistä!

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #470 : 03.01.14 - klo: 01.10 »
Missä sä ajat tolla autolla? Eikö siinä ole tehoa aivan järjettömästi?

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #471 : 03.01.14 - klo: 01.22 »
Tikkurilassa ja kyllä sillä takasuoralla helposti huippuihin pääsee , muuten liikaa :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #472 : 03.01.14 - klo: 02.44 »
Erittäin pahasti väärä kone ja välitys.
Vakio spurri on isoin mitä autoon saa ja se on 87T... 81 on liian pieni että välityksen saisi edes alueelle.
Mulla oli 7.5LRP koneella 18 pinioni 87 spurrin kanssa ja välitys oli edelleen liian pitkä.
Tuo 19/81 on sairaalloisen ylipitkä tuolle koneelle vaikka minkä tekis.

Suoraan sanottuna krossariin ei pitäisi kaasutuntuman takia laittaa mitään LRP/Nosram konetta.
Nopeimmat sisäratoja kiertävät autot on varustettu käytännössä täysin päinvastaisella luonteella varustetuilla moottoreilla.
LRP on todella ärhäkkä heti matalilta kierroksilta. Potkaisee rajusti heti pienestäkin kaasusta.
Minä ja moni muu ajaa moottoreilla jotka ovat erittäin pehmeitä alhaalta... Eikä siinä kaikki vaan säätimestä on vielä säädetty punchi minimiin ja muuttuvalla ennakolla otetaan pitkällä viiveellä lisää ennakkoa pääsuoralle... Eli auto kiihtyy ja kiihtyy jatkuvasti pehmeästi lähes koko pääsuoran mitan.

Esimerkki omasta säädin asetuksesta tikkurilassa
Punch 1 eli minimi
Timing 5 eli pienellä
Turbo 20 maksimi
Turbo delay 0.5 sec
Jarru alle 70%

Kaasua painan todella rauhallisesti ja kaasu on koko kierroksen aikana pohjassa ainoastaan sekunnin ajan ja sekin vain pääsuoralla.
Pääsuoralle kiihdytyksessä noinkin löysillä säätimen asetuksilla kestää kaasun pohjaan painaminen mulla 1.5 sekuntia, eli todella rauhassa.
Ja tosiaan mulla ei ole lähellekään noin potkivaa konetta ja ajan silti todella pehmeällä kaasusormella koska minunkaan koneella ei saa tehoja tiehen jos poljen vähänkään rajummin.

Esimerkiksi nokialla ajoin kaikki säädöt täysin minimissä ja lähes koko rata ilman hetkenkään täyttä kaasua.
Yksinkertaisesti liikaa tehoa.
Olisin vaihtanut tehottomampaan moottoriin jos minulla olisi sellainen ollut.

Kenelle tahansa nelkkua ajavalle huippukuskillekin suosittelen mahdollisimman pehmeällä alaväännöllä olevaa moottoria maksimissaan 7.5T
Hyvällä säätimellä saa muuttuvilla ennakoilla pääsuoralle huippuja enemmän kuin laki sallii, vaikka 10.5T moottorilla.
Silti kaasutuntuman yhtään kärsimättä todella hallitun ja pehmeän kiihtyvyyden mutta tilanteen vaatiessa kaasua survaisemalla lähtee kuin telkkä pöntöstä.

Mars mars moottorikaupoille ja pehmeällä alaväännöllä oleva maksimissaan 7.5T moottori tilalle niin ajelet tikkurilassa vartin ilman että lämmöt ovat lähelläkään liian korkeaa.

Jos haluat oikeasti hyvän ja ajettavan moottorin, tiedät keneltä saat varmasti rehellisen vinkin

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #473 : 03.01.14 - klo: 03.01 »
Unohin että eilen vaihoin spurrin (87T) ja edelleen kävi kuumana mutta uutta 8.5t konetta ja pinionia ni eiköhä   
ala toimimaan :)

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #474 : 26.01.14 - klo: 22.50 »
Mistäköhän kaupasta sais dexin tukivarsia mahdollisimman nopeasti?
Suomesta on näköjään ollut jo kauan loppu ja niitä tuntuu menevän kuin tupakkia...
Amainista ei viittis tilailla kun kestää sen pari viikkoa.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #475 : 26.01.14 - klo: 23.10 »
Ilmeisesti tarkoitat etutukivarsia koska takatukivarsia on ollut hyllyissä vaikka kuinka ja paljon.
Etuset ovat olleet durangolta loppu jo jonkin aikaa... yhtenä syynä uuden auton tuleminen jossa tukivarsia on muutettu, ja samaan aikaan durangon varasto siirretty toiseen maahan.

Mun tietojen mukaan tilanne on parantumassa täällä suomenmaassakin aivan pikapuoliin.

Millä radalla ajelet kun saat katkottua tukivarsia niin paljon että tupakkiin vertaat  :laugh:
Oma saldo koko talvelta 2 tukivartta 2 kierroksen sisään toisistaan ja syykin lÿtyi hyppyristä jonka noususta puuttui iso pala.
Muuten en ole rikki saanut vaikka kuinka kolistelen.
Itsellä yleensä kuluu aivan väljäksi suuren ajomäärän takia

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #476 : 27.01.14 - klo: 05.54 »
Kerroit et uudenauton myötä etutukivarret muuttuu.onko tietoo käyköne tähän "vanhaan",vai tuleeko markkinoille kahta tukivartta et tilatessa pitää osanumero tietää ettei tilaa väärää.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #477 : 27.01.14 - klo: 07.15 »
Joo etusia meinasin...ok.
Emmä tiedä mut on niitä paljon menny kuitenkin :grin:
Ei kai sulta nyt voi hajota kun jätkä ei käytännössä tee virheitä..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #478 : 27.01.14 - klo: 11.45 »
Uudet tukivarret käy suoraan vanhojen tilalle.
Erona vain ulkopään pinni ja sen kiinnitys.
Etutukivarressa myös mahdollisuus siirtää hubia eteenpäin, eli on prikat kuten takahubilla.



Eli ihan mun veikkaus että vanhojen valmistus lopetettu ja myydään vain loppuun.


Ps: kyllä mä kohellan ja kolistelen välillä niin rajusti että omistan tällähtekellä aivan varmasti sisäratojen pisimmän katollaan liukumisen ennätyksen.
Olen rikkonut kaksi settiä alumiinisia ohjauspalojakin ilman että tukivarsi on mennyt  :shocked:
Eli kyllä mä rymistelen monesti ihan olan takaa... kaatokiintiö pitää saada treenaillessa maksimiin niin pysyy sitten kisoissa paremmin urallaan  :wink:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #479 : 04.02.14 - klo: 12.20 »
Tein Turun WJ:n setupistani sheetin ja se on nyt saatavilla finRC:n sivuilla.
Auto oli helppo ajaa ja perän pitoa oli mukavasti, mutta silti kääntyvyyttä löytyi tarpeeksi.

Halusin kirjata tämän ylös, koska saattaa toimia myös ulkona vanhoja setuppejani paremmin.

http://finrc.com/setups