Kirjoittaja Aihe: Durango DEX410  (Luettu 243344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #30 : 07.09.09 - klo: 13.59 »
No laitetaan sitten kuva kanssa:

| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #31 : 07.09.09 - klo: 14.22 »
Johtotähti!

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #32 : 07.09.09 - klo: 15.18 »
siika
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #33 : 09.09.09 - klo: 08.43 »
Ehkä tärkein huomio autosta oli erinomaiset hyppyominaisuudet; ei juuri haitannut pitkiä ilmalentoja vaikka kaikki hypyt suoritettiin yleensä voimakkaaseen vastatuuleen. Kapea runko ei lähde ilmavirran vietäväksi kovin helpolla, ja ylipitkistäkin hypyistä tuntui saavan jatkettua ilman perinteistä "lättyä" alastulossa.

Saman asian olen pannu merkille, hyppää kyllä pirun hyvin. Jyväskylässä kasit ja kummut menee todella sulavasti sekä niissä isoissa reilu sivutuulikaan ei juuri haittaa, mikä oli aikaisemmin paha ongelma...  :p
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #34 : 09.09.09 - klo: 14.05 »
Mitenhän samallaiset geometriat tossa tuotantomallissa on vs toi mun proto, jossa siis on B4 takaripustus ja Tamiyan etutukivarret, TC4 ohjauspalat?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #35 : 09.09.09 - klo: 21.59 »
Mitenhän samallaiset geometriat tossa tuotantomallissa on vs toi mun proto, jossa siis on B4 takaripustus ja Tamiyan etutukivarret, TC4 ohjauspalat?

Suurinpiirtein samoilla linjoilla; takatukivarret muistuttavat päällisin puolin paljon b4:n varsia, mutta iskarin kiinnitysreikiä on kolme, ja b4:n varsi vie hubia n.1cm(!)taaemmas Durangon osaan verraten. Ja tietysti myös mitoitus on vaihtunut milliseen.

Etupää on samankaltainen kuin muissakin nykyautoissa elikkäs ns.Losikeula, sillä erotuksella että Durangossa pystyy ohjauspalan korkeutta säätämään n.3mm.

Tossa kuvassa erottuu ainakin korkeuden säätö. Fillari peittää osan, mutta en jaksanut uutta kuvaakan ottaa..

Poissa Harri

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #36 : 09.09.09 - klo: 22.05 »
Millaiseen kuntoon diffien öljyt ovat muuttuneet ajosessioiden jälkeen? Lähinnä kiinnostaa miten nuo alumiinirattaat siellä kestävät.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #37 : 09.09.09 - klo: 22.16 »
Millaiseen kuntoon diffien öljyt ovat muuttuneet ajosessioiden jälkeen? Lähinnä kiinnostaa miten nuo alumiinirattaat siellä kestävät.

Mömmöt haaleaa, hieman väri muuttunu rattaiden sisäänajossa. Hyvinhän nuo rattaat tuntuu siellä kestävän.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #38 : 09.09.09 - klo: 22.25 »
Diffit kyllä vaikuttavat todella kestäviltä. Omassa autossa oli n. 10 akullisen jäljiltä vielä ihan kirkkaat öljyt etudiffissä. Takadiffiä en ole vielä ehtinyt avata.

Tiedä sitten loppujenlopuksi mitä ihmeainetta nuo diffirattaat tai sitten niiden pinnoite on, mutta kyllä noihin ainakin magneetti tarraa kiinni.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #39 : 09.09.09 - klo: 22.29 »
Millaiseen kuntoon diffien öljyt ovat muuttuneet ajosessioiden jälkeen? Lähinnä kiinnostaa miten nuo alumiinirattaat siellä kestävät.

Jos isommissa polttiksissa kestää... jopa trukeissa, ihan käytännössä ongelmitta niin miksi ihmeessä näin köykäsen pikkukirpun diffeissä ei alumiinirattaat kestäis?

Itsellä ei ainakaan tuu mieleenkään epäillä tän päivän kisa käyttöön tehtyhen polttisten diffejen kestoa, niin vielä vähemmän minkään paljon pienemmän ja kevyemmän kikottimen diffit epäilyttää.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #40 : 09.09.09 - klo: 22.53 »
Unohtu sanoo et tossa protossa on B4 tukivarret käännetty toisinpäin siis, puolelta toiselle, eli sama sijainti ku tuotantomallissa siis tod näk + reiät tulee porata ite :)

Katotaas jos kisakalenteri antaa myöten nii vois jonku WJ kisan EHKÄ käydä ajamassa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #41 : 10.09.09 - klo: 10.02 »
Tolla takasiivellä on ominaisuuksiltaan merkittävä ero verrattanu normisti muotoiltuun (esim. HB ja JConcept). Tuo siipi toimii hypyissä hemmetin hyvin, mutta antaa pikkasen vähemmän downforcee. Ei uskoisi kuinka paljon tuo vaikuttaa hyppäämiseen ja tuulen "kestävyyteen", kun kuitenkin downforcessa ei ole järin suuri ero. Paha nyt vielä sanoo kummalla pitäis ajaa ja taitaa olla niin kuskista kiinni tuo homma. Testasin HB:n 175mm siipee eri leikkauksilla ja radalla auto tuntui nopeammalta, mutta ilmassa hitaammalta, koska perä ei lähtenyt enää niin ilmavasti mukaan ja reagoi hieman enemmän tuuleen... Lopuksi aika hyvälle tuntui reilusti leikattu HB:n siipi, joka säilytti todella hyvän downforcen ja anta perän myös vähän lentää ilmassa... Voi olla et tulen valitsemaan päiväkohtaisesti noitten väliltä pidon ja tuulen mukaan...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #42 : 13.09.09 - klo: 17.37 »
Kuuluuko mitään uutta "testirintamalta"? Onko mitään saatu rikki?

Täällä painitaan edelleen kahden vaihtoehdon välillä... toisena päivänä Durango ja toisena päivänä DB01R... :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #43 : 13.09.09 - klo: 21.30 »
Kuuluuko mitään uutta "testirintamalta"? Onko mitään saatu rikki?

Täällä painitaan edelleen kahden vaihtoehdon välillä... toisena päivänä Durango ja toisena päivänä DB01R... :wink:

Durgassa vaan on se sama taka-akseli (NAPS poikki) tauti mikä yllätti monet menneellä kaudella.
Ilmeisesti db01r on samat vetari-akseli yhdistelmät kuin 501x:sä.
Jos Hinta ei paina niin durangoa kehiin vaan niin saa enemmän vaihtelevaa kalustoa radalle.
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #44 : 13.09.09 - klo: 21.46 »
Molempia hypistelleenä sanoisin että dexi vaan!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #45 : 13.09.09 - klo: 21.51 »
DB01 Ärrällä on ainakin täällä PK-seudulla varmasti toimiva varaosapalvelu ja tuki.
Vaikuttaa kuitenkin hienolta peliltä tuo Dexikin.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #46 : 13.09.09 - klo: 21.59 »
Mun mielestä toi Hazen auto on punainen silakka.

Toni :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #47 : 13.09.09 - klo: 22.05 »
Kuuluuko mitään uutta "testirintamalta"? Onko mitään saatu rikki?

Täällä painitaan edelleen kahden vaihtoehdon välillä... toisena päivänä Durango ja toisena päivänä DB01R... :wink:

Mitään ei ole vielä saatu rikki, vaikka yritys on ollut kova   :tongue:

Testaaminen jatkuu lavangossa, jos säät sallii  :wink:

Ooplen sivuilla alkaa muuten olee jo suht kattavasti juttua/kuvia autosta: http://www.oople.com/forums/forumdisplay.php?f=80



Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #48 : 13.09.09 - klo: 22.28 »
Hyviä pointteja, samoja on pohdittu täällä. Mietitään vielä jokunen päivä ja katsotaan kumpi ilmestyy keittiön pöydälle kasattavaksi...

Eipä tässä mikään hoppu ole auton valinnan suhteen, kaapissa irvistelee häijyn näköisesti 501 joka odottaa kovasti koska mennään pomppuradalle :wink:



Kylätason RC-kuski.

Poissa limonaati

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #49 : 15.09.09 - klo: 11.47 »
Onko tietoa, onko tälle autolle ja sen varaosille tulossa jälleenmyyjää pääkaupunkiseudulle?

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
---

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #51 : 18.09.09 - klo: 05.47 »
Lukasin ton raportin ja se kyllä valotti ja selvensi erittäin hyvin mielessäni
pyörineitä pohdintoja dexistä, tollanen esittely pitäis olla joka autosta!

Erityisesti multa tulee pisteitä tosta iskarin männän kiinnityksestä.
Toi ruuvi kiinnitys tzydeemi on mielestäni paljo fiksumpi/nopeampi/helpompi,
kuin perinteiset E klipsit, kunhan vaa muistaa sen lukitteen.

Dexi on varmasti erittäin kilpailukykyinen auto, kunhan dexin omistajat saa
alustasetupin hiottua kohdalleen, ite heittäisin varmaan lipoilla ajettaessa
pikkasen lisäpainoo auton takapäähän, kompensoimaan noiden lipojen keveyttä.

Jos nyt dexistä jotain miinusta pitäis keksiä, niin rungossa ei todellakaan
ole liika tilaa sähköille, tosin oikeilla komponentti valinnoilla toi ei ole ongelma.

Laittakaahan dexin omistajat lisää kokemuksia ja mietteitä autosta,
mielellään myös sähkö ja radio ja akku listauksella.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #52 : 18.09.09 - klo: 09.04 »
Negatiivisia asioita saa kyllä hakemalla hakea tuosta autosta. Nyt on tullu reeni autolla ajettua n. 30 lipollista Jyväskylän radalla ja runtua auto on saanut enemmän kuin tarpeeksi. Pari tappia on pikkasen vääntyny ja yksi etu hubi hajonnut, jos vertaa edelliseen merkkiin, niin ei olisi kahen käden sormet riittäny hajonneisiin osiin vastaavassa reenissä. Oikeastaan ainut asia, mikä vaatii huomioita Dexissä on takana vanteen tapit ja edessä hexin tapit, niihin kannattaa vaihtaa pidemmät umpitapit...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #53 : 18.09.09 - klo: 09.28 »
Kuulostaa lupaavalta, pitää ensin päästä seuraamaan värkin etenemistä ja kestoa Ulapan centerissä ja katsotaan varaosatoimitusten toimivuus pk-seudulla ennen kun tehdään lopullinen ostopäätös. Sitä kun on tottunut kyläkaupan (RF) varaosahyllyyn ja palveluun, vaikka auto on ajettu illalla mihin kuntoon niin seuraavana iltana taas pelit rokkaa kun osat on hyllytavaraa sijainti on ajomatkan päässä. 
Kylätason RC-kuski.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #54 : 18.09.09 - klo: 11.06 »
Laittakaahan dexin omistajat lisää kokemuksia ja mietteitä autosta,
mielellään myös sähkö ja radio ja akku listauksella.

Noi Ooplen jutut on aina tosi hyviä - laatukamaa

Durangolla on noin 7-8 akkua takana Lavangon sähkisradalla ja autoa oon saanut joka kerta säädettyä vähän paremmaksi. Takapää vaatii vielä vähän setupin hakemista, mut eiköhän siitä pikku hiljaa hyvä tule  :grin: 

Viime kerralla pääsi vähän vertaamaan autoa samaan aikaan tamiyan trf 511:n kanssa ja (minun mielestä) dexillä sai nopeammin kiihdytettyä (sähköt oli about samat, välityksestä en tiedä). Molemmat hyppäsi nätisti, dexi kääntyi paremmin ja vaihtaa suuntaa erittäin sujuvasti. Vastaavasti 511 oli rauhallisempi ajettava. Dexin putsaaminen/huoltaminen on myös aikaisempiin merkkeihin verrattuna helpompaa.

Mitään osia ei autosta oo tähän mennessä mennyt rikki. Takavanteen (sokka)tapit antautui viime kerralla, mut ne tuntuu olevan kulutustavaraa - sama homma kuin B4:n kanssa. Pallokupit vaikuttais olevan myös suht hyvät, ainostaan kerran irronnut ja kärrynpyörää on kyllä tehty enemmänkin.. Varsinainen kestotesti alkaa tuolla RC-Centterissä talven aikana.

Sähköinä on tällä hetkellä kiinni: speedpassionin GT 2.0 + SP 6.5, Spectrum (dsm2), futaba 9451 ja GM saddle packit. Speedpassionin nopari ei oo kaikkein pienin, mutta mahtuu kyytiin ihan ok. Vastaavasti tuo spectrumin vastari on todella pieni ja mahtuu noparin ja servon väliin mainiosti. Voipi tosin olla että tuohon setuppiin tulee vielä muutoksia.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #55 : 21.09.09 - klo: 00.39 »
Nytpä on kisakori "tiimiväreissä"...


Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #56 : 21.09.09 - klo: 18.13 »
ja kertauksena  :grin:

Vorsprung durch Technik - Durango DEX410
http://www.redrc.net/2009/09/vorsprung-durch-technik-durango-dex410/#more-22501

Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com

Poissa HN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #58 : 27.09.09 - klo: 23.34 »
   


...Itsellänikin on vain positiivisia kokemuksia autosta. Toimii ja kestää. Noin sen ehkä lyhyemmillään vois sanoo.
Tätä autoa kyllä uskaltaa suositella kaikille nelkkucrossista kiinnostuneille.

Onkos kukaan saanut jo säädeltyä autoaan WJ-sarjaa varten? Siis sisälle. Meillä JKL:ssä on tuo sisärata mutkiltaan liukasta alustaa ja mattoa vain hypyissä, niin täällä pystyy ajaa todella löysällä alustalla (savisetappi) ja diffitkin toimii löysillä öljyillä. Kokeilemattakin on veilä monta juttua. Kun saadaan toimivaa tai toimivin setappi ,niin laitan tänne esille. 
RCM.fi  --Waverunner RTR Buggy--

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410: Sähkökrossin tulevaisuus?
« Vastaus #59 : 08.10.09 - klo: 21.21 »
Eilen tuli käytyä tsekkaamassa Espoon rc-centerin rata, ja todettava on että hienon mestan on "pojat" väsänneet!

Hieman käytössä ollutta setuppia, joka siis renkaita lukuunottamatta tyystin sama setuppi johon päädyin Hyvinkään ulkoradalla:

Renkaat:
Schumacher minipin, insertti Pl-medium edessä ja takana(holeshotin vakioinsertti), edestä leikattu pois kaksi riviä piikkejä sekä sisä- että ulkolaidasta.
Diffit:
edessä 7000, takana 5000
iskarit:
edessä 3-reikäiset männät, 6mik 400cst öljyt, tummansiniset jouset.
takana 3-reikäiset männät, asso 25wt öljyt, vaaleansiniset jouset.
iskarien kiinnityspisteet:
edessä ylhäällä keskellä ja alhaalta ulkona. Takana ylhäältä keskellä ja alhaalta sisällä.
vakaajat:
takana ohut(1,3mm),edessä en kokeillut.
Painot
Sekä 12g:n sivupainot että skidplaten 30g. Dexi toimii hyvin myös ilman sivupainoja, mutta mielestäni näin hieman rauhallisempi.
Antisquat:
Nolla astetta, eli etupala 2- ja takapala 2.
Muuta
Ohjauslinkki sisältä keskikohdassa. Takana yhden asteen takahubit (siten että auraus kasvaa), takahubit taka asennossa (etuasennossakin oli tosin ihan jees), maavara n.20mm. Kaikki muu (linkit yms.) oli vielä ohjekirjan ehdottamissa säädöissä.
Sähköt:
Moottori Speedpassion 7,5t, säädin Speedpassion GT2, akut GM4200 lipot.

Ai niin: Ja taaskaan ei hajonnut mitään :wink: