Kirjoittaja Aihe: Durango DEX410  (Luettu 242416 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #420 : 17.10.13 - klo: 00.12 »
Sähköille saa kummasti lisätilaa kun heivaa sen muovisen aluslevyn pois.
Leikkaa antennitelinen siitä irti ja ruuvaa sen spurrin viereen, eli aluslevyn taaempaan kiinnitysreikään.

Säädin lähelle servoa ja vastaanotin säätimen taakse osittain spurrin alle servoliittimet auton ulkolaidalle.

Mahtuu oikein helposti ellei säädin ole isokokoinen.

Totta! Hyvin meni noikin....
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #421 : 17.10.13 - klo: 09.32 »
Täytyykin tulla mulkaseen miten ne sähköt sait tungettua.
Ite odottelen vielä sitä kylkilistaa  :angry: ylimääräinen lista piti lähettää maahantuojalle, mutta eipä mulle ole annettu osoitetta minne lähettää. taidanpa kohta tilata jostain sen, että pääsis hommassa eteenpäin. Kellään ylimääräisiä kylkilistoja??
Team NäätäRacing

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #422 : 17.10.13 - klo: 10.18 »
Täytyykin tulla mulkaseen miten ne sähköt sait tungettua.
Ite odottelen vielä sitä kylkilistaa  :angry: ylimääräinen lista piti lähettää maahantuojalle, mutta eipä mulle ole annettu osoitetta minne lähettää. taidanpa kohta tilata jostain sen, että pääsis hommassa eteenpäin. Kellään ylimääräisiä kylkilistoja??

En tiedä mistä liikkeestä oot ton dexin ostanu? Mut ehdotan ihan puhelin soittoa liikkeeseen. Näin olen ainakin itse toiminut jos on jotain takuu hommia ollut. Tulee asiat selväksi kerralla ja partsit seuraavana päivänä postilaatikossa :wink:

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #423 : 17.10.13 - klo: 12.25 »
Täytyykin tulla mulkaseen miten ne sähköt sait tungettua.
Ite odottelen vielä sitä kylkilistaa  :angry: ylimääräinen lista piti lähettää maahantuojalle, mutta eipä mulle ole annettu osoitetta minne lähettää. taidanpa kohta tilata jostain sen, että pääsis hommassa eteenpäin. Kellään ylimääräisiä kylkilistoja??

En tiedä mistä liikkeestä oot ton dexin ostanu? Mut ehdotan ihan puhelin soittoa liikkeeseen. Näin olen ainakin itse toiminut jos on jotain takuu hommia ollut. Tulee asiat selväksi kerralla ja partsit seuraavana päivänä postilaatikossa :wink:

Juu... kyllähän se näin menee. Ainahan ei hommat meinaa mennä tuubiin, mutta näitä sattuu. Kuulemma lista on tulossa kuhan posti sen perille kerkee tuomaan. Hyvä juttu.

Mutta muuten dexin kasaaminen on kyllä ollu helppoa ja osat on ollu hyvälaatuisia.. onkos nuo pallokupit vielä irtoilevaa sorttia vai onko noihin tullu parannusta?
Team NäätäRacing

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #424 : 18.10.13 - klo: 09.26 »
Jahas, tullut lisää punttia 410:aan.


http://www.team-durango.com/part-info.php?partNo=TD220002

Yllättävän edulliset punteiksi. Perinteisesti ollut aika hintavia mötiköitä. :)

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #425 : 18.10.13 - klo: 09.59 »
Hyvä vaihtoehto jos haluaa päivittää muoviset insertit.
Olettekos käyttäny paljonkin lisäpainoo sisäradalla?
Team NäätäRacing

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #426 : 18.10.13 - klo: 11.44 »
Mulla on pohjalevyn takaosassa se messinkinen lätkä. Sivupainoja tulee käytettyä harvemmin.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #427 : 26.10.13 - klo: 15.41 »
Mites takapään kulmat..paljonko aurausta ja kickuppia?
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #428 : 03.11.13 - klo: 11.17 »
Meikäläisellä ollu huonoo tuuria ton dexin kasaamisessa. Ensiksi paketissa oli 2samanpuolen kylkilistaa, sitten mulla sattu olemaan kuulemma suomen ensimmäinen gear input mikä oli koneistettu keturalleen ja nyt sitten painin slipperin kanssa, kun akseli ja spurri vatkaa. Noh.. täytyy yrittää vielä ottaa levälleen pöydälle tuo slipperi hässäkkä ja tutkia mikä kivestää jos vaikka olis asentajassa tälläkertaa vika. Tekeekö teillä slipperiakseli minkäänlaista vatkausta? Noissa kait ollu ennenkin hieman ongelmia.
Kyllä se tästä viel iloks muuttuu.
Team NäätäRacing

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #429 : 03.11.13 - klo: 17.57 »
^Mun autossa oli kans gear inputin kanssa ongelmaa, mutta pikkusen dremeliä näyttämällä sai fiksattua helposti.

Mun tapauksessa gear inputin reikä oli liian pieni, ettei bevel gear mennyt reikään tarpeeksi syvälle.


Gear input


Bevel gear

Pyöristin Dremelillä bevel gearin akselin päätyä ja kun olin pari kertaa kokeillut, niin liitos toimi niin kun normaalisti.

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #430 : 03.11.13 - klo: 18.20 »
Mulla oli tuo inputin reikä koneistettu holoksi ja siksi veti bevel gearin vinoon, mutta takuu onneksi pelaa! Täytyy tutkia tuo slipperi hässäkkä kun saan slipper nutin kun siitä hukku kierteet  :tongue:
Team NäätäRacing


Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #432 : 06.11.13 - klo: 21.15 »
^Mun autossa oli kans gear inputin kanssa ongelmaa, mutta pikkusen dremeliä näyttämällä sai fiksattua helposti.

Mun tapauksessa gear inputin reikä oli liian pieni, ettei bevel gear mennyt reikään tarpeeksi syvälle.

Oli nyt tässä inputissa sama homma minkä sain takuuseen... eli tiukka reikä eikä oikeen uponnu. Hieman työstin dremelillä nii johan uppos.
Spurrilla ja ulostulolla vapinat jatkuu.. sain kaverilta toisen slipperi akselin millä seuraavaks kokeilen.

Oli muuten ohjauksesta parilla 4x7 laakerilla tullu tunnit täyteen...vaikka autolla ei ole ajettu metriäkään.

Pikkuhiljaa hyvä tulee...
Team NäätäRacing

Poissa Scratti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #433 : 06.11.13 - klo: 23.27 »
^Mun autossa oli kans gear inputin kanssa ongelmaa, mutta pikkusen dremeliä näyttämällä sai fiksattua helposti.

Mun tapauksessa gear inputin reikä oli liian pieni, ettei bevel gear mennyt reikään tarpeeksi syvälle.

Oli nyt tässä inputissa sama homma minkä sain takuuseen... eli tiukka reikä eikä oikeen uponnu. Hieman työstin dremelillä nii johan uppos.
Spurrilla ja ulostulolla vapinat jatkuu.. sain kaverilta toisen slipperi akselin millä seuraavaks kokeilen.

Oli muuten ohjauksesta parilla 4x7 laakerilla tullu tunnit täyteen...vaikka autolla ei ole ajettu metriäkään.

Pikkuhiljaa hyvä tulee...


Kyllä vastustaa. Olen luullut että Durangot olisi laatupelejä mutta alkaa mieli muuttumaan. No ehkä auto on sitten ihan pirun hyvä ajella. :azn:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #434 : 07.11.13 - klo: 01.16 »
Kuulostaa kyllä ongelmat uskomattomilta kun omat ja muutamat muut mun kasaamat on menny nippuun ilman mitään ongelmia ja spurriakselin vispailuita.

Mutta toki poikkeus vahvistaa säännön.

Tosta inputti ongelmasta tulee mieleen että eihän vaan se diffin pinioni olis se viallinen osa kun jo kaks inputtia olis muka pielessä???

Toinen kuitenkin ihan eri aikaan valmistettu ja varaosana hyllystä muiden vierestä otettu.


Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #435 : 07.11.13 - klo: 08.58 »
En usko että diffin pinjoni olisi viallinen kerta edellinen inputti oli holo ja seuraava liian tiukka ettei uponnu pohjille. Tuohon toisen diffin onnistuneeseen inputtiin käy täydellisesti.

Noh.. tää on tätä meikäläisen tuuria.. esim. P.R kasas dexinsä  ilman mitään ongelmia..

Team NäätäRacing

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #436 : 07.11.13 - klo: 09.08 »
jaa,tämä on näköjään normi settiä :)
oli myös ongelmia Bevel gearin kanssa,desc2 mutta ei ollut dremeliä niin muljasin sitä hetken aikaa niin hyvä tuli ;)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #437 : 07.11.13 - klo: 23.24 »
Onkos kardaanin tappien katkeaminen arkipäivää dexin kanssa?
Napsahti etukardaanin tappi poikki meinaan ekalla ajokerralla...
Tresreyn hiilaritorni meni kanssa mutkalle?!
Muuten auto kyllä tuntui istuvan käteen hienosti, ja oli helppo (yrittää) ajaa kovaa :azn:
Vesalle kiitos varaosasta!
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #438 : 08.11.13 - klo: 00.26 »
Yhtään tappia ei ole mulla katkennu, eikä myöskään itsestään irronnut.
Ei kardaaneista eikä vetareista.

Ainoa tapaus jossa olen vierestä todistanut kaverilla tapin katkeamisen on johtunut siitä että tappi on mennyt vahingossa nurinpäin.
Eli se lovi ei olekaan ollut ruuvia vasten.
Tällöin kiristetty ruuvi taivuttaa tappia koska vastapuoli ei olekaan periaatteessa mitään vasten ja paine vääntää tappia joka lopulta katkee.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #439 : 08.11.13 - klo: 00.32 »
Spurriakselin vispailuita olen todistanut muutaman... Yhtä poikkeusta lukuunottamatta olen kaikki korjannut ja mulle on ihmetelty että mitä tein...

Enpä ole voinut muuta vastata kuin sen mitä tein, eli purin ja pistin takaisin kasaan.
Olen nähnyt että akseli on vispannut, mutta purkamisen ja uudelleen kasaamisen yhteydessä en ole nähnyt mitään vikaa tai syytä mikä mätti.
Kenties osat eivät olleetkaan menneet kohdalleen kasatessa tai ollut joku työstöjäte jossain välissä mikä on sitten poistunut purkiessa.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #440 : 08.11.13 - klo: 08.28 »
Multa meni se tappi poikki mitä tulee slipperin ulostuloon, se kiinteä etummainen.
Siis koiranluu....jahas tuo myydään vissiin koko kardaani vai saako tappeja erikseen?
« Viimeksi muokattu: 08.11.13 - klo: 10.01 kirjoittanut P.R »
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #441 : 08.11.13 - klo: 10.31 »
Jaa se... No johan.

Ei saa pelkkää tappia.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #442 : 08.11.13 - klo: 12.42 »
Niitäkään ei tietty oo ikinä kellään katkennu :shocked:
Täytyy hommailla jostain saman kokosia pinnejä jos sais vaihdettua
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #443 : 08.11.13 - klo: 14.11 »
En nyt tajuu, että mikä tappi meni poikki?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #444 : 08.11.13 - klo: 14.31 »
Se koiranluu tappi... eli mikä on kardaanissa kiinteenä.

Sitä en tiedä onko kellään tuollaista tappia poikki mennyt.
Minun tietooni ei ole tullut.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #445 : 08.11.13 - klo: 15.07 »
Eli tämä?


Näitä tappeja irtoili silloin 2009, kun auto tuli markkinoille. Korjasivat vian vikkelään ja sen jälkeen en ole kuullut ongelmista.

EDIT:
Ei tuu kauheen montaa skenaariota mieleen, että miten tuon saisi poikki.
Ehkäpä kardaani on meinannut hypätä pois paikaltaan ja samalla ollaan sopivasti kenkästy kaasua tai ländätty kovalle pidolle.
« Viimeksi muokattu: 08.11.13 - klo: 15.10 kirjoittanut Janne A »

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #446 : 08.11.13 - klo: 18.23 »
Just tuo...
Pito oli kyllä raju(minipin+matto) ,mutta ei kai runko niin paljon flexaa että akseli pois meinais päästä?
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #447 : 08.11.13 - klo: 21.35 »
Kuulostaa kyllä ongelmat uskomattomilta kun omat ja muutamat muut mun kasaamat on menny nippuun ilman mitään ongelmia ja spurriakselin vispailuita.

Mutta toki poikkeus vahvistaa säännön.

Tosta inputti ongelmasta tulee mieleen että eihän vaan se diffin pinioni olis se viallinen osa kun jo kaks inputtia olis muka pielessä???

Toinen kuitenkin ihan eri aikaan valmistettu ja varaosana hyllystä muiden vierestä otettu.

En tuota uutta ehtinyt näkemään, mutta se ensimmäinen inputti oli ainakin huonosti koneistettu. Sen näki ihan paljaalla silmällä, että inputin reikä oli koneistettu useamman kympin yli toleranssien (luultavasti H7 reikä, toleranssi +0.012mm) . Reijän seinämätkin näytti siltä että se olis poranterällä porattu (kalvaimen/avartimen sijaan). Tuota jugan taistelua auton kanssa olen kyllä ihmetellyt, siis siinä mielessä että mitä ihmettä tehtaan laadunvalvonta oikein on tehnyt tämän kohdalla?
Toisaalta jugan ansiosta mulle on tulossa dexi kanssa (vaikkakin vanhempaa tuotantoa)  :grin:
DEX410r

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #448 : 11.11.13 - klo: 17.05 »
Kappas kummaa.. sain uuden slipperiakselin, niin rupes kerta asennuksella ulostulot ja spurri pyöriin suoraan  :shocked:
Team NäätäRacing

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Durango DEX410
« Vastaus #449 : 11.11.13 - klo: 19.00 »
Just tuo...
Pito oli kyllä raju(minipin+matto) ,mutta ei kai runko niin paljon flexaa että akseli pois meinais päästä?
[/quote

Itärossissa lauantaina kahesta durangosta putos etukardaani paikaltaa.aika outo kun ei se käsin vääntämällä pois lähe.mut tosin aika kovaa kyl ajettiin :grin: