Kirjoittaja Aihe: Tamiya rallialusta (DF03-ra)  (Luettu 122787 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #150 : 17.10.10 - klo: 15.24 »
Sain eilen Datsunini ajokuntoon ja enkös onnistunut ajamaan sen uretaanipuskurin ekalla akulla paloiksi.  :mrgreen: Muuten auto selvisi aloittelijan sekoilusta hienosti. Aloin katsoa samanlaista puskuria nettikaupoista ja niitä on ihan miljoona suunnilleen saman näköistä, mutta yhdessäkään ei suoraan sanota, että sopii DF03-ra alustaan.

Olisiko täällä joku, joka osaisi suoraan sanoa, mikä noista Tamiyan puskureista sopii tuohon autoon?

Esim.näistä joku.

Toinen juttu onkin sitten, että nyt on talvi tulossa ja tosiaan, tuon auton maavara on hiukan pettymys, niin onko toi sellainen auto, jolla on järkevää ajella tasaisella sisäradalla? Onko se siellä paljonkin hitaampi kuin sinne tarkoituksella tehdyt pelit? (Selvää on, että minä olen tien tukkeena, kun en osaa ajaa, mutta onko myös peli paljon hitaampi...)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #151 : 17.10.10 - klo: 20.09 »
Sain eilen Datsunini ajokuntoon ja enkös onnistunut ajamaan sen uretaanipuskurin ekalla akulla paloiksi.  :mrgreen: Muuten auto selvisi aloittelijan sekoilusta hienosti. Aloin katsoa samanlaista puskuria nettikaupoista ja niitä on ihan miljoona suunnilleen saman näköistä, mutta yhdessäkään ei suoraan sanota, että sopii DF03-ra alustaan.

Olisiko täällä joku, joka osaisi suoraan sanoa, mikä noista Tamiyan puskureista sopii tuohon autoon?

Esim.näistä joku.

Mitä tässä omaa puolikasta puskuria vertailin niin tuo 51019 TT01 puskuri näyttäis aika samalta.. itellä retkipatjasta väsätty puskuri nyt kiinni mut aika on aika lerppa.. :D



Toinen juttu onkin sitten, että nyt on talvi tulossa ja tosiaan, tuon auton maavara on hiukan pettymys, niin onko toi sellainen auto, jolla on järkevää ajella tasaisella sisäradalla? Onko se siellä paljonkin hitaampi kuin sinne tarkoituksella tehdyt pelit? (Selvää on, että minä olen tien tukkeena, kun en osaa ajaa, mutta onko myös peli paljon hitaampi...)


E: Tilasin itselleni RCMartista 5,40€ posteineen tuon 51019 puskurin.. Ilmoittelen sitten miten kävi. :)
« Viimeksi muokattu: 17.10.10 - klo: 20.16 kirjoittanut Smuli85 »
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
DF03ra takarenkaat auraa
« Vastaus #152 : 23.10.10 - klo: 15.38 »
Toi minulla oleva DF03ra on Datsunin kopalla ja se on lyhyt koppa, jolla pitää käyttää niitä renkaita eteenpäin tuovia takaripustuksia. Muuten ihan jees, mutta takarenkaat auraa nyt sisään ja en tajua, miten tätä aurausta voisi säätää, kun kaikki kiinnikkeet ovat renkaiden taka-osassa. Eli, jos venytän sitä säädettävää kiinnikettä, niin renkaat vain auraavat enemmän ja jos taas lyhennän sitä niin renkaat ei enää auraa, mutta ne nousevat vielä ylemmäs ja alkavat olla sisään kallellaan yläreunasta.

Onko kellään muulla kokemuksia noista lyhyistä DF03ra kopista ja siitä, miten tuon saisi säädettyä? Miten noi muut DF03ra kopat, onko ne lyhyitä vai pitkiä - uusi koppa voisi olla yksi ratkaisu..

Jotenkin tuntuu, kun tuolla ajaa, ettei sen suuntavakavuus ole kovin hyvä, nyt kun ne renkaat auraa. Eri nopeuksilla auto menee eri suuntiin, niin, että trimmiä pitää olla koko ajan painelemassa. (Mutta voi olla, että aloittelijana en vain osaa vielä.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #153 : 28.10.10 - klo: 17.34 »
Sain eilen Datsunini ajokuntoon ja enkös onnistunut ajamaan sen uretaanipuskurin ekalla akulla paloiksi.  :mrgreen: Muuten auto selvisi aloittelijan sekoilusta hienosti. Aloin katsoa samanlaista puskuria nettikaupoista ja niitä on ihan miljoona suunnilleen saman näköistä, mutta yhdessäkään ei suoraan sanota, että sopii DF03-ra alustaan.

Olisiko täällä joku, joka osaisi suoraan sanoa, mikä noista Tamiyan puskureista sopii tuohon autoon?

Esim.näistä joku.

Toinen juttu onkin sitten, että nyt on talvi tulossa ja tosiaan, tuon auton maavara on hiukan pettymys, niin onko toi sellainen auto, jolla on järkevää ajella tasaisella sisäradalla? Onko se siellä paljonkin hitaampi kuin sinne tarkoituksella tehdyt pelit? (Selvää on, että minä olen tien tukkeena, kun en osaa ajaa, mutta onko myös peli paljon hitaampi...)

Tänään tuli puskuri kotia.

Eli 51019 on sama kuin Datsuni sarjan mukana tullut.

Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #154 : 29.10.10 - klo: 17.40 »
Olisko mitään setuppeja kellään heittää sisä betoniradalle?
Ja vinkkejä hyvistä aluiskareista.









Axial SCX 10 TR

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #155 : 01.11.10 - klo: 19.51 »
Mitäs erilaisia hopuppeja ja paranteluita ihmiset on näihin autoihinsa asentaneet?

Itse olen jo muutaman kerran etsinyt takarenkaiden vetoakselia (50883) pihalta ja tekee mieli universal shaftiä, jossa on siis vetoakeli ja pyörän läpi menevä osa yhdessä. Läysin tämän sivun, jossa sanotaan, että tt01 universal shaft toimisi:
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=92200

Nyt olisi tarkoitus hankkia Racing Factorystä 3racingin tt01:lle tarkoitetut universal shaftit ja toivoa, että ne sopii.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #156 : 01.11.10 - klo: 20.54 »
Älä missään nimessä osta semmoista, jossa itse vetariosa on alumiinia!!
Linkittämäsi ovat juuri sellaiset alumiiniset... Ei tule kestämään!

Käy näin:



Vaan hommaa kokoteräksiset (Tai titaaniset...)
Kuvassa vasemmalla alhaalla:




Nuo kestävät: http://www.rcmart.com/catalog/rc-tt01-steel-universal-swing-shaft-stt233-p-19492.html?cPath=595_744_708
« Viimeksi muokattu: 01.11.10 - klo: 21.00 kirjoittanut Isosuo »

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #157 : 01.11.10 - klo: 22.34 »
Hyvä tietää, osaatko sanoa, mitä ainetta tämä Tamiya oma versio on:
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53792

Sitten näitä on 3racingiltä myös:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-TT01/TT01-01-3Racing-TT-01-Swing-Shaft-V2-103602

Siinä RCMartin versiossa oli nimittäin saatavuutena "laita sähköpostia ja katsotaan"  :roll:.
EDIT: Jaa, ei kun tätä DF03ra versiota onkin saatavilla heti!

Toinen juttu, mikä noihin liittyy ovat erikseen noille universal shafteille tehdyt ulostulokupit. Tarvitseeko DF03ra:ssakin jotain tuollaisia - ne näyttää ihan samoilta kuin ne tavallisetkin kupit.
« Viimeksi muokattu: 01.11.10 - klo: 22.37 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #158 : 02.11.10 - klo: 00.33 »
Tamiyan oma versio -jonka linkitit ensimmäisenä- näyttäisi olevan ihan laatukamaa, teräsvetarit.

Myöskin toinen linkittämäsi on terästä.

Juu tiesin että sitä minun linkittämääni ei RC-martilla ollut suoraan hyllyssä, mutta oli lähinnä referenssin vuoksi vain..

kolmas linkkisi on varmaan myös jees.

En osaa ottaa kantaa tavallisiin enkä tavattomiin ulostuloihin (kuppeihin)  :mrgreen:

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #159 : 04.11.10 - klo: 17.37 »
Onko kukaan tehnyt kyseisestä alustasta Drifteriä? Tiedän ettei tämä ole drift osio muttakun sieltä ei vastauksia kuulu.. Itsellä tilauksessa uusi koppa ja drifti renkaat.. Ainoa vaan että tuppaa toimitus kestämään, en siis suosittele  RC-Cars.fi sivustoa kiireisimmille. (Tilaus/maksu suoritettu sunnuntaina)  :huh:
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #160 : 04.11.10 - klo: 17.43 »
Kokeilin omaani driftirenkailla, en tykännyt.

Hpi:n type A:t oli hauskat gymkhana-renkaat, kun laittoi 8,5T novakkilaisen potkua antamaan
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #161 : 06.11.10 - klo: 19.39 »
Tein autooni viimeinkin toimivan suojakorin. Olen siitä niin ylpeä, että laitan tänne teko-ohjeet ja kuvia.  :mrgreen:

Materiaalina on 4 litran tuulilasin pesunestepurkki. Purkin pohja on auton nokkaa kohti.



Auton päällä purkin puolikas kiinnittyy DF-03 tarkoitettuihin etutolppiin ja normaaleihin takatolppiin:



Etuosasta purkki sopii aika hyvin auton kylpyammeeseen, mutta tarkka sovitus on tehty ruuvaamalla sisäpuolelle pehmeää pakkausvaahtomuovia:



Takaa paketti on aika avoin, mutta se ei ainakaan koeajon perusteella ole ongelma - voi olla hyväkin, että on hiukan tuuletusta:



Alun perin minun oli tarkoitus hankkia Keen Hawkin -kori. Tilasinkin sen, mutta kun ei se ole vaan tullut, niin nyt sitten tein tuollaisen. Ja olen kyllä niin tyytyväinen, että taidan pitää tuon senkin jälkeen kun se kori tulee. Keen Hawkkiin verrattuna tuon pesenestesuojan alla on enemmän tilaa.

Nyt ei talviajoa estä enää mikään.  :grin:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #162 : 07.11.10 - klo: 14.56 »
Tuo on kyllä ihan pätevän oloinen patentti.
Axial SCX 10 TR

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #163 : 18.11.10 - klo: 23.25 »
Onkos kukaan ajanut tuota VTR-10 luokkaa DF-03Ra autolla? Mitä autolle pitäisi tehdä touring ajoa varten? (Muuta kuin tietenkin hommata ne sääntöjen vaatimat jutut.) Lipoja ainakin pitäisi hankkia; mistä saa varmasti DF-03 alustaan meneviä hard case lipoja?

Sitä tekisi mieli mennä ensi kesänä kokeilemaan, on ne koritkin niin älyttömän hienoja. :grin:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Smuli85

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #164 : 18.11.10 - klo: 23.29 »
Lipon ainakin täytyy olla sellainen josta lähtee johto mielellään toisesta nurkasta. Itselläni on traxxasissa lipot johon työnnetään johdot kiinni. Mutta ne ei toimi DF03ra:ssa ilman rungon muokkausta/leikkelyä.
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #165 : 19.11.10 - klo: 09.02 »
Silloin vielä kun kyseisen auton omistin, vetelin tällä lipolla:
http://www.hobbylinna.com/yuntong-4100mah-lipo-p-22347.html
Meni heittämällä paikalleen.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #166 : 21.11.10 - klo: 16.12 »
VTR ajoon tarvitsisi ainakin saada kokonaisvälitys suunnilleen viiteen. Itse laskeskelin, että tuossa autossa on sisäinen välitys 3.0554. Eli pieni spurri ja iso pinioni tarvitaan.

Tamiyalta olen löytänyt TT01:n 55t spurrin, joka näyttää kuvissa sopivalta ja varmaan on samaa sarjaa DF-03 perus spurrien kanssa.

Tähän mennessä olen ostanut vain "Tamiya pinioneita" ja ne sopii, mutta mikä niiden tyyppi on? Kun "Tamiya pinioneita" ei ole lähellekään tarpeeksi isoja, niin pitäisi tietää, onko ne "48 pitch", "0.6 metric" vai mitä ihmettä ne on...
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #167 : 21.11.10 - klo: 21.10 »
Ne on tamiyan omaa bitchiä.48pitch on melko lähellä mutta rattaat pitää kovaa ääntä ja kuluuvat nopeaa.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #168 : 21.11.10 - klo: 21.40 »
Ne on tamiyan omaa bitchiä.48pitch on melko lähellä mutta rattaat pitää kovaa ääntä ja kuluuvat nopeaa.
Kun tuon edellisen viestin jälkeen vielä käytin 3 tuntia surffaamiseen, niin luulen tietäväni, että ne ovat juurikin "0.6 module" tai toiselta nimeltään "metric 48 pitch". HPI:llä on 35t pinioni tuota tyyppiä. Katsotaan onko se oikeasti oikeaa mallia sitten, kun posti sellaisen tuo.   :roll:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #169 : 21.11.10 - klo: 21.41 »
Ei ole olemassakaan mitään Tamiyan omaa bitchiä, vaan ne on "Metric 48" Pitchiä. Muitakin nimiä rakkaalle lapselle on annettu, mutta tuolla löytynee helpoimmin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa penaaz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #170 : 26.11.10 - klo: 19.30 »
Oma vihdoin valmis, olisin halunnut enemmän maavaraa mutta noi takavetarit ei tykännyt pidemmistä iskareista. No näillä mennään.

Vielä tulossa 4000kv blushless tossa nykyisessä speedpassionin 3000kv rtr paketissa on jotain vikaa, pätkii.. Akkuina Zippy hardcaset 4000mah 1min porailulla sopivat kuin nyrkki silmään.

« Viimeksi muokattu: 26.11.10 - klo: 19.35 kirjoittanut penaaz »

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #171 : 27.11.10 - klo: 00.34 »
Oma vihdoin valmis, olisin halunnut enemmän maavaraa mutta noi takavetarit ei tykännyt pidemmistä iskareista. No näillä mennään.

Oletko vaihtanut nivelvetarit autoon? Itse sain tänään toiset kaksi nivellettyä vetoakselia ja ne kyllä taipuu paremmin eri suuntiin. Minulla tosin ei ole mitään toisia iskareita, joten en tiedä selviäisikö noilla 60mm iskareista. Nivelvetareilla ainakin renkaat tuntuu pyörivän paremmin ja mikä tarkeintä renkaan pudotessa ripustuksilta kaikki osat on ruuvattuna autossa ja hankeen ei putoa mitään. :-)

Jos saat etupäähän lisää maavaraa, niin sekin riittää pitkälle: jos eturenkaat nousee esteen yli, niin kyllä se perä sieltä mukana tulee. Alusta ei tästä tykkää, mutta uusi alusta maksaa 10$ + postit.

Hienon näköinen on peli - kyllä käy kateeksi dark impactin lumisuojakoppaa. Ja ei muuta kuin tervetuloa kerhoon. On se hieno lumiauto - etenkin pakkaslumisateella heti auton kanssa ulos!  :grin: Aivan upeaa vetää parin sentin lumeen uraa.

Näyttää, että olet vaihtanut iskaritornit. Mihin vaihdoit ja mitä apua sinulle on noista hop-up versioista? Mitkä iskarit muuten ostit?

Itse olen autoon vaihtanut alumiinisen ohjauksen, koska muovinen tuntui vääntelevän mihin sattuu ja sitten nuo vetarit teräksisiksi nivelletyiksi. Slipper clutch ja DF-03 suojakoppa pitäisi vielä saada, niin sitten se taitaa alkaa olla kasassa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa penaaz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #172 : 01.12.10 - klo: 14.51 »
Joo on mulla takana nivelvetarit. Eilen kävin pari akullista ajamassa lumella, hauskaa oli :)
Tosin tuo speed passionin esc kärähti niinkuin epäilin jotain vikaa siinä oli ku pätki pahasti. Olisiko tuo dark impactin suojakuori voinut käräyttää sen? Epäilen sitä itse koska ulkona oli -15astetta pakkasta ja sai se ilmaa suojakotelon päistä mutta onhan se aika tiivis paketti kuiteskin.. Onko olemassa mitään esc.tä missä ei olisi flektiä / kävisi niin kuumana?
Taitaa olla mahdottomuus saada sellaista autoa mikä olisi lumitiivis / ei kävisi kuumana.

Ei viittis tota uutta brushless/esc komboa käräyttää

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #173 : 01.12.10 - klo: 15.37 »
Lakkaa nopari servo ja vastari niin ei tartte suojakoria.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #174 : 02.12.10 - klo: 22.19 »
Onko olemassa mitään esc.tä missä ei olisi flektiä / kävisi niin kuumana?

Itse olen tähän asti ajellut lumessa ihan sillä mabuchi + tamiyan perusnopari kombolla, joka tuli auton mukana. Ei lämpeä nopari eikä motti. Vauhti ei päätä huimaa, mutta lumessa kun ei ole pitoa, niin sutii se ihan kivasti. Tuollaisen kombon varmaan saisi jostain käytettynä tosi halvalla.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #175 : 05.12.10 - klo: 23.59 »
Olen nyt alkanut leikkiä touringia tuolla autollani ja ihan siedettävästi se toimii. Jotain pitäisi tehdä sille, että auto niiaa mutkissa turhan paljon, koska iskareissa on pituutta ja joustoa.

Ihan mitä vaan kehitysideoita otetaan vastaan, mutta varsinaisesti haluaisin tietää, mikä öljyä se Tamiyan auton mukana tullut iskariöljy on? Haluaisin ostaa jotain sopivasti tujumpaa, että iskarit olisivat kovemmat, mutta en tiedä, mitäs se aine on, joten tuo on hiukan hankalaa.

Kiitoksia vaan kaikista ideoista.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #176 : 08.12.10 - klo: 22.06 »
Jatketaan nyt vielä tätä touring villitystä.  :grin:

Tänään tuli postissa mod .6 35t pinion ja nyt on välitykset kunnossa:


Suojus ei mahdu kummankaan rattaan päälle.. ei kai se sisäradalla ole ongelma.

Sisäinen * spur / pinion =
3.055 * 55 / 35 = 4,8. Eli jopa liian pitkä VTR:n. Tavoite saavutettu. Tuohon kun vielä vaihtaa 33t pinionin, niin se on 5.09, eli sopivasti laillinen kisoihin. Spurri on 3Racingin TT-01 spurripussista ja pinioni on HPI:n tekemä mod .6 pinioni. Noissa on siis aika lailla isommat hampaat kuin niissä mod .5 rattaissa, jotka autossa oli alun perin.

Nyt vielä oikea motti, nopari ja jotain säätöä iskareille.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #177 : 08.12.10 - klo: 22.36 »
Sitä ylimääräistä ulosjoustoa ja siitä seuraavaa niiailua ja kallistelua voisi yrittää rajoittaa lyhentämällä iskareita niin paljon kuin alapalloissa on mahdollista ruuvata, jos ei se riitä niin männän alle voi laittaa o-rengasta.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #178 : 09.12.10 - klo: 14.08 »
Sitä ylimääräistä ulosjoustoa ja siitä seuraavaa niiailua ja kallistelua voisi yrittää rajoittaa lyhentämällä iskareita niin paljon kuin alapalloissa on mahdollista ruuvata, jos ei se riitä niin männän alle voi laittaa o-rengasta.

Tuo DF-03Ra on normaalitilassa noin 15mm maavaralla, jossa on ulosjoustoon varaa vain 2mm ja sisään vielä pohjan maakosketuksen jälkeenkin noin 5mm eli yhteensä 20mm.

Nyt, kun olen tuolla autolla sisäradalla ollut, niin jousista on poistettu kaikki esijännitysmuovit ja auton maavara on pudonnut noin 7mm luokkaan. Silloin ulosjoustoa kuoppatilanteessa onkin 10mm ja sisäänjoustoa edelleen hurjat 12mm. Jos olisi oikea touring auto, niin millaisia nuo luvut voisivat olla? Sisään ei varmaan pidä mennä enää pohjan maakosketuksen jälkeen? Riittääkö ulosjoustoksi joku 2mm?

Auton muoviosissa on kyllä paljon putkenkappaleita, joilla voi säätää noita iskareita - se on vaan aika työlästä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa miikkaj

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« Vastaus #179 : 10.01.11 - klo: 18.43 »
Moro!

Alkaa pikkuhiljaa olemaan talvi voiton puolella ja kaivelin TT-01:n varastosta esiin. Ensimmäinen ajatus oli sama joka oli kesäkautta lopetellessa; on saatava enemmän epätasaiselle alustalle sopiva auto. Joten varsinkin TT-01:n ja DF03-ra:n omistaneilta haluaisin kuulla kokemuksia autojen keskinäisistä eroista.

TT-01 on nyt ns. tappiin viritetty ja saisin autosta myydessä varmasti sen verran, että tämänkin automallin kanssa pääsisi hyvään alkuun osien suhteen. Mutta mitenkäs tällaiset asiat:

- Minkälainen on varaosien saatavuus ja valikoima TT-01:een verrattuna?
- Riittääkö DF03-ra:ssa mitoitus ajamaan ihan soralla, eli oikeastaan medium karkealla hiekkatiellä?
- Novak Velocity 5.5R (nyt TT01:ssä) varmasti riittää kuljettamaan tätä ihan kiitettävästi (?)
- Ostaessa stockkivehkeen, mitkä ovat komponentit esim. vetareiden lisäksi jotka kannattaa em. koneen asentamisen myötä vaihtaa kestävempiin?
TT-01 1:10
Muutama auto mittasuhteessa 1:1...