Kirjoittaja Aihe: Towerhobbies / tilaaminen  (Luettu 37401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #30 : 29.09.03 - klo: 17.58 »
minkä hintaset on tullit ja verot jne...  on towerista tilattuna....

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #31 : 29.09.03 - klo: 18.13 »
aika paljon, riippuu tuotteesta mutta verot on väh 20% ja tullit yleensä jotain kymmeniä euroja päälle karkeasti, katso tullin sivuilta tarkemmat ohjeet

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #32 : 29.09.03 - klo: 20.18 »
Nyrkkisääntönä voit pitää ALV 22% ja tullaus 4.7%

Kaikki mikä jää alle on toki vain voittoa sulle.

Eli laskukaava vaikkapa 100€ tilaukselle:

100 * 1.22 = 122€
122 * 1.047 = 127,73€

Toi ei tietenkään sitten ole absoluuttinen totuus koska noi prosentit heittelee mutta antaa suuntaa, ja muistathan että myös postikulut otetaan tuohon mukaan.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #33 : 29.09.03 - klo: 22.09 »
Ollaan kavereiden kanssa ilmeisesti räveltämässä jotain tilausta Towerista, ja vaihtoehtona oli Hobbylinna ja sitten itse tilaaminen.

Otan esimerkiksi oman siivun köntästä joka tuli haalittua. Hintaa osuudelle tuli $142 eli ~122e. Kysyimme Hobbylinnasta tarjousta ja hinta oli varsin suolainen, 178e!?
Sitten laskin tuolla unin laskukaavalla, 122e +22% +4.7% , siis öbaut ja hinnaksi tulee 155e! (Tämä lienee hinta joka ei kovin paljon heitä todellisuudesta?)
Mahdetaanko Linnassa olla täysin perillä kurssista, joka ei ole läheskään $1==1€, toisin kuin se aika lähelle vielä kesällä oli.

Kun lupasivat tuossa kuitenkin edellisellä sivulla ->"Pyrimme kuitenkin laskemaan, että kokonaiskustannukset olisivat kaikissa tapauksissa edullisemmat kuin Towerista tilattuna."

Mutta kuitenkin, jos nyt itse Visailemaan ryhtyy, niin onko tapahtuma niin yksinkertainen, että laittaa vaan tavarat Towerista tilaukseen ja jää odottamaan jotain lappua jostainpäin, eli mitään tullin kanssa erikseen ei joudu räpeltämään? Vai miten homma toimii sen jälkeen kun tilauksen on jättänyt? uni?
allekiroitus

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #34 : 30.09.03 - klo: 07.48 »
Siis kun eihän tuo Hobbylinna niitä ilmaiseksi tilaa. Se ottaa hiukan itsekin siitä välistä. Olikohan se nyt jotain 1.3 % tuotteen hinnasta. Niin luin ainakin jostain, olikohan se nyt itse kauppiaan (hobbylinnan) sivuilta...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #35 : 30.09.03 - klo: 08.10 »
Suuntaa Hobbylinnan mukaan saa kun kertoo towerin hinnan 1.3:lla ja muuttaa dollarit euroiksi.
Koskee pääasiassa pienempää tavaraa.
Tämä siis heidän sivuiltaan luettua!!!

Eli 50$ maksava tuote maksaa n. 65e.
Tyhjä

Poissa Hobbylinna

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.hobbylinna.fi
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #36 : 30.09.03 - klo: 08.25 »
Lueskelen aina välillä näitä viestejä ja kommentoin mielelläni asiaa omalta puoleltani. Ilmoittakaa muuten jos kauppiaan kommentit eivät miellytä, voin myös yrittää pysytellä poissa keskusteluista jos näin halutaan.

Noista hinnoista sen verran, että ne ovat yleiseen hintatasoon nähden erittäin edullisia, uskokaa tai älkää. Voi olla, että joissakin tuotteissa saattaa jonkun euron säästää jos tilaa suoraan Towerista, mutta Hobbylinnan kautta tilaamalla saat myös muita etuja, joista kannattaa ehkä hieman maksaa.

- kohtuullisen tarkka toimitusaika (2-3 viikkoa). Tuotteet tulevat Emeryllä aikataulutettuna lentorahtina, joten toimitusaika tiedetään etukäteen
- loppusumman saa heti tietoon, ei tarvitse pelätä, että joku kuljetusyhtiö nappaa tuotteet ja veloittaa käsittelymaksuja. Kotimaan rahtikulut ovat ainoat, jotka lisätään loppusummaan ja niissä pystyy säästämään jos tuotteet maksaa etukäteen. Yleensä luokkaa 6-12 euroa.
- Ei tarvitse noutaa tavaroita tullista
- Jos tuote on viallinen niin sen saa palauttaa Hobbylinnaan


Jos Towerin hinta tuotteille on 122 euroa niin todelliset kustannukset ovat lähellä 200 euroa. Olet ilmeisesti unohtanut rahtikulut, jotka ovat ehkä tässä tapauksessa noin 25-30 euroa. Sen päälle lasketaan ALV ja tulli.

Eli kannattaa tosiaan laskea tarkkaan ja tehdä vertailuja. Uskon kuitenkin edelleen, että palvelumme kautta saat merkittäviä etuja.  

Terveisin
Mikko
Hobbylinna RC-kauppa
www.hobbylinna.fi

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #37 : 30.09.03 - klo: 11.22 »
Tomsson,

Kyllä. Jos paketti jää tulliin sieltä tulee lappunen että tuleppa selvittämään. Muussa tapauksessa tulee suoraan kotiin.

Muista tarkistaa ne rahtikulut ennenkuin tilaat. Towerin sivuilla on laskuri joka kertoo paljonko rahtikuluiksi tulee ihan tilauksen (painon) mukaan. Toimii hyvin.


Hobbylinna,

Riippuu täysin tuotteen painosta nuo rahtikulut. ~30€ postikulut tulee jos tilaa esim. starttiboksin. Olen tarkistanut. Pienemmät osat tulee luonnollisesti halvemmalla.

Mutta se siitä, tässä kuitenkin muutamat kommentit laittamiisi pointteihin ettei mene ihan pelkästään mainospuheeksi ;-)

- Toimitusaika itse tilatessa on parhaimmillaan ollut viidessä päivässä postiluukusta sisään. Kyllä, siis postiluukusta sisään. Joka tapauksessa lentorahtina tilatessa towerin arviot pitävät aika hyvin paikkansa. Lentorahti on se kalliimpi vaihtoehto. Maapostina tullessa (halvempi) sitten kestää satunnaisen paljon viikkoja, mutta joka tapauksessa piiitkään.

- Loppusumman saa myös helposti laskettua "suurinpiirtein" itse. Yksikään rahtifirma ei tuossa pyydä mitään välistä (noh, eipä ole kertaakaan kutakuinkin kahdentoista tilauksen jälkeen pyytänyt) kun towerista tilaa ja katsoo mikä on loppusumma towerin kuitissa postikuluineen.

- Tämä on totta. Tullista noutaminen on suoraan sanoen ärsyttävää. Tosin, muistaakseni heillä oli palvelu jossa he itse avaavat paketin ja pistävät tulemaan perille laskun kera. Käytännössä taisi olla hiukan tyyris lysti.

- Jos tuote on viallinen sen saa palauttaa towerhobbiesille. Tai vaikkei oliskaan vaan muutenvaan *tuttaa niin sen saa palauttaa towerille.

Mutta!!!

Muistakaa, vaikka tilaaminen suoraan tuolta kuulostaa äärimmäisen houkuttelevalta, täytyy joka tapauksessa muistaa että mikäli ongelmatilanteita tulee on niiden selvittäminen mahdollisesti hankalampaa.

Itse olen työni puolesta tottunut asioimaan sujuvasti lontooksi, joten itseäni ei Towerin tapauksessa huoletuta tämä asia yhtään - olen kerran heidän kanssaan jutellut (kyselin kauanko mahtaa se maarahti kestää ihan aikuisten oikeasti) ja vaikuttivat varsin asiakaspalvelulähtöisiltä kuten isommissa jenkkifirmoissa yleensä.

Tämän lisäksi tilaaminen tuolta vaatii tosiaan visan/luottokortin.

Jos olet epävarma etkä tiedä mitä teet, niin harkitse asiaa vielä kerran ihan vain ettei tule harmaita hiuksia -> todennäköisesti mukavampaa ja varmempaa ON tilata Hobbylinnan kautta jossa kaverit varmuudella tietävät mitä tekevät.

Jos taas tiedät miten homma toimii, ja puhut ehkä tarvittaessa englantiakin (todennäköisesti ei tarvitse, mutta JOS huono säkä osuu kohdalle...), eikä pieni lisävaiva (tullissa käynti) ahdista, niin todennäköisesti halvemmaksi tulee ja nopeampi toimitus. Se, kuinka paljon riippuu - kuten tuossa jo sanottiinkin - täysin tuotteesta.

Enough said  :lol:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #38 : 30.09.03 - klo: 16.44 »
Juuri näin! Itse olen kerran palauttanut yhdet diffit kun ne eivät sopineet ja hyvittävät VISA laskussa täysin ok

Tullin kanssa asiointi on ihan peestä kun niillä ei ole kunnon koodeja RC kamalle ja sitten ihmetellään mitä niistä sitten pitäs maksaa, mutta senkin kestää jos osia on muuten vaikea saada

Pikkukaman tilaaminen on helppoa; alle $39 paketit tulevat postilaatikkoon, tosin jokaisesta tilauksesta menee about $10 postikuluja (mukana tossa $39:ssä)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #39 : 01.10.03 - klo: 11.38 »
oiskohan mahdollista tai järkee, että tilaisin jonkun kaa yhdessä ? Kun ei oo tota visaa  :? Että toinen pistää mulle postissa tulemaan osat, kun hän on itse saanut ne towerista...  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #40 : 03.10.03 - klo: 20.31 »
Viimeisin tilaus oli yli $40 joten tästä sitten syntyi melkoinen show:
- ekaks paketti meni Turkuun koska käytetyllä kuriirilla on Suomessa toimipiste vain siellä; siirsivät sieltä Helsingin Pasilaan
- 2:n päivän päästä eli tänään menin Pasilaan ja sain paperit Transpointilla tullausta varten
- Tullissa meni melkein tunti; homma oli hidasta kun tullimies ei osannut lukea lähetysluetteloa (englantia) ja hinnat meni väärin ym plus että vieressä sähläs joku venäläinen jolla oli kaikki tullausasiat sekaisin
- Tullipäätöksen kanssa takas Transpointille (nyt eri osoitteeseen) ja sieltä sain paketin (huh)
Menihän siinä iltapäivä ja tuli kaikenlaisia kuluja papereista ym .. kyllä tää on välillä aika vaikeeta eli tilatkaa Towerista vain alle $40 tilauksia  8)

-Mika

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #41 : 03.10.03 - klo: 20.48 »
:lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #42 : 06.10.03 - klo: 12.30 »
Lainaus
- ekaks paketti meni Turkuun koska käytetyllä kuriirilla on Suomessa toimipiste vain siellä; siirsivät sieltä Helsingin Pasilaan

??? Miten tämä sählinki on voinut tapahtua? Olen tilannut Towerista tämän vuoden puolella 11 eri kertaa ja lähetysten hinnat on olleet välillä $11.80 - $193.86 ja joka kerta lähetys on päätynyt joko tullipostiin pääpostitalolle (hki) tai tulleet suoraan kotipostiin / postilaatikkoon. Riippumatta siitä olenko käyttänyt pintapostia tai lentopostia. Sulla Mika on ollut tosi huono tuuri.

Tullissa on mennyt aikaa sitten 15 - 45 minuuttia, vähän sen mukaan miten on ollut jonoja.

Laitoin juuri tilaukseen kaksi Traxxas Titan 550-moottoria. Katsotaan kuinka käy...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #43 : 06.10.03 - klo: 13.02 »
Niinpä, no ei tää eka kerta kun tulee jollain muulla tapaa kuin Tullipostiin, oon mä ennenkin hakenut Transpointilta ja jostain ihme kuriirifirmoista mm. Tikkurilasta vaikka aina olen tilannut Air Mailina (en maateitse).

Kyllä tohon on syytä varautua jokaisen. En mä jaksanut selvitellä miksi, mutta näin näyttää aina silloin tällöin käyvän..

Aijai.. menee $40 rikki, saapa nähdä.. no luultavasti tulee ihan oikein Tullipostiin, toivotaan niin.

-Mika

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #44 : 20.10.03 - klo: 10.38 »
Lainaus
Aijai.. menee $40 rikki, saapa nähdä.. no luultavasti tulee ihan oikein Tullipostiin, toivotaan niin.

Tullipostissa Postitalolla on. Pitää vielä hakea pois...

Voisiko tämä johtua siitä, että mulla on toimitusosoite Helsingissä, eikä esim. Vantaalla, Espoossa, tms. Eli Hesaan suuntautuvat lähetykset tulevat Postitalolle ja muut jäävät sitten "lähemmäksi" toimitusosoitetta (Vantaan kohdalla "läheisyys" on vähän vaikea määritelmä).
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #45 : 20.10.03 - klo: 13.52 »
noista Postin touhuista kukaan mitään tiedä .. arpapeliä se on. ole onnellinen että paketti tuli perille  edes sinne asti :mrgreen:

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #46 : 20.10.03 - klo: 14.07 »
Itselläni (Helsinkiläinen kun olen) on tosiaan aina ja poikkeuksetta tulliin jääneet paketit menneet juurikin tuonne.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Padi

  • Jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #47 : 20.10.03 - klo: 14.45 »
Pyynnöstä ovat lähettäneet helsingin tullipostista vantaalle lentoaseman tullipostiin. Kestää päivän tai kaks.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #48 : 20.10.03 - klo: 14.52 »
Kaikki mitä itse olen Espooseen tilannut (en RC-tavaraa) on aina täytynyt hakea Helsinki-Vantaan tullipostista, jossa on mennyt noin viisi minuuttia. Pakettia auki. Joutuu selittämään mitä tavaraa siellä on. Sitten tullimies katsoo mihin kategoriaan tavara kuuluu ja sitten maksetaan sen mukaan.

Poissa otu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://otu.sukellus.org
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #49 : 21.10.03 - klo: 16.24 »
Hmmps... lähden tuossa syyslomalla Lontooseen, pitäskö käydä katsastamassa tuo putiikki.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #50 : 21.10.03 - klo: 16.29 »
Jos Toweria tarkoitat niin hieman kauemmaksi joudut menee kuin Lontooseen. Towerhobbies on jenkkifirma  :wink:
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa otu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://otu.sukellus.org
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #51 : 21.10.03 - klo: 16.41 »
Ohoh :) noh, mistäköhän mä sitten tuonkin sain päähäni. Kaitpa se olis sitten joku toinen paikka joka lontoossa oli :)

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #52 : 21.10.03 - klo: 17.15 »
niin, onhan siellä Lontoossa se Tower of London, mutta on tosiaan eri juttu kuin Jenkkilän Illinoisin Tower Hobbies

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #53 : 21.10.03 - klo: 17.42 »
Eiko towerhobbies myy elektronisia nopareita?
atomi tc3 & stampede

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #54 : 21.10.03 - klo: 17.49 »
Se myy ihan kaikkea rc-kamaa. Suosittelen katsomaan itse.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #55 : 21.10.03 - klo: 18.26 »
Seikkailin siellä sivuilla n. 40min enkä loytäny muutaku mekaanisia nopareita
atomi tc3 & stampede

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #56 : 21.10.03 - klo: 18.28 »
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=ESC&FVPROFIL=++&search3=Go
Siitä sopii valita mieluinen. Älä anna muiden kamojen häiritä  :mrgreen:
Tiim Lahti | S-grafix


Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #58 : 23.10.03 - klo: 09.08 »
Lainaus
noista Postin touhuista kukaan mitään tiedä .. arpapeliä se on. ole onnellinen että paketti tuli perille edes sinne asti

Jooh... kävin eilen tullipostissa ja siellähän paketti oli. Sisällä vain _hieman_ väärät osat.

Piti olla:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXXF54

Tuli:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXXF57

Aika lähelle, vai mitä ;)

No, enivei. Pistin kamat takaisin tullissa ja soitin Toweriin. He ilmoittivat sieltä ettei virhepostituksia tarvitse palauttaa, mutta minähän palautin ettei tarvinnut maksaa tulleja. Nyt sitten motit tulevat toisessa lähetyksessä ja 0€-arvoisina, joten tullia ei tarvitse maksaa taaskaan...

There is always a way to beat the system ;)

Edelleen, tarinan opetus: ulkomaan postimyynnissä on ulkomaan postimyynnin riskit. Ja asiat pitää osata hoitaa tarvittaessa vaikka ulkomaan kielellä, jos tälle tiellä lähtee. Eli ulkomailta (EU:n ulkopuolelta) postimyynnistä hankittaessa pätee vanha sijoittajan neuvo: älä sijoita enempää kuin voit hävitä. Sama juttu: älkää tilatko viimeisillä pennosillanne postimyynnistä.
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Mika R

  • Vieras
Towerhobbies / tilaaminen
« Vastaus #59 : 23.10.03 - klo: 09.19 »
Aika hyvä, Mre! Konstit on monet..
Mutta älä kerro näitä juttuja julkisesti, mitäs jos tulli lukee tätä(kin) palstaa .. isoveli valvoo  :mrgreen:
-Mika