Kirjoittaja Aihe: CORR kilpailuja  (Luettu 184110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #480 : 05.01.10 - klo: 10.31 »
No jos nyt alat sanamuotoja miettimään niin SC auto + SC kori lienee kakkoseen oikeimmin.

:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #481 : 05.01.10 - klo: 10.33 »
No jos nyt alat sanamuotoja miettimään niin SC auto + SC kori lienee kakkoseen oikeimmin.

:)

Ja se 1/10 mukana matkassa... jne. jne.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #482 : 05.01.10 - klo: 10.34 »
Kylläpä nyt viilataan...  :roll:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #483 : 05.01.10 - klo: 14.55 »
2S lipot (hardcase)
SC auto/kori (1:10)
SC renkaat
Nämä on todellakin aivan riittävät säännöt tälle vuodelle, ainakin toistaiseksi. Jos suosio pysyy tällä tasolla tai jopa kasvaa niin kevään tullen kun päästään pihalle ajamaan alkaa kokemusta kertymään tämänkin lajin todellisista tarpeista ja niiden mukaan voidaan sitten miettiä pitää joitain tarkentavia sääntöjä vielä tehdä, mutta toistaiseksi yllä mainituilla mennään.
Old fart

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #484 : 05.01.10 - klo: 15.10 »
No se on totta :grin: :grin: Mutta nyt taidan ruveta rakentamaa Tourin Slashiä :wink: katsotaan kenellä on jäykin ja matalin auto kisassa :grin: :grin: PIMP MY RIDE


Miksi...
Eihän krossarit, turistit, monsterit... eikä muutkaan ole sitä nopeampia mitä jäykempiä ja matalampia ne on.

Ruuvaa se toimivaks ja varsinkin sellaseks millä tykkäät itse ajaa.

Vai onko se voitto niin tärkeä tavoite että se pitää saada vaikka hammasta purren ja autoa ajaen millä ei ole edes kivaa ajaa???
hah haa hokelta tule taas semmoista tekstiä että naurattaa... toi mun kirjoitus oli läppä...
-Henry Mort

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #485 : 06.01.10 - klo: 01.41 »
 :afro:

Hyvä että naurattaa...

Kuten tiedät niin enhän minäkään vakavalla naamalla näitä kirjottele  :p

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #486 : 06.01.10 - klo: 18.29 »
Ekat rundit Assolla ajettu ja nyt voi sanoa että ei se auton madaltaminen ole oikotie onneen. Omat pelit on normikorkeudessa, ei kippaa herkästi ja kallistelee kohtalaisesti, vaikka autossa ei mikään turistialusta olekkaan. Autojen korkeus korin korkeimmasta kohdasta mitattuna 195mm, akku paikallaan ja auto ajokunnossa. Tällä mennään ja mitään hinkua ei ole säätää autoa matalammaksi. Jäykemmät jouset ja öljyt auttaa kummasti liialliseen keinahteluun mutta SC:lle ominainen keinahtelu ja "koppi vinossa mutkaan" säilyy.

Erittäin lystikäs kampe ajaa ja kohtalaista kyytiäkin pääsee 8.5T koneella joka on aivan riittävä näissä karkeloissa. Peitsamo testasi 10.5 "porotokka" konetta ja varmaan kuullaan siitäkin kommenttia.

Mielenkiinnolla odottelen ekaa kisaa, huimaa menoa kylki kyljessä ja ohi ei pääse ellei toinen tee virhettä :smiley:

Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #487 : 06.01.10 - klo: 19.49 »
Näytti se peitsamon corri etenevän ihan kiitettävää tahtia.

Kuten aina olen toitottanut niin auton suorituskyky tylee ennemmin eteen kun mitä pystyy kireemmillä hyödyntämään.
Silti on typerää keksiä mitään moottorisääntöä, koska kuten huomasitte... 8.5 on jees...

Eli sillon voi siis ottaa vaikka sen kiinahalpis setin mikä sattuu jostain löytymään, tai alottelian budjetille kivemman hintanen ku esim olis joku mikä olis moottorisääntönä.

Ja kuten jo nyt saitte äkkiseltään huomata niin mitään maavarasääntöäkään on aivan turha keksiä... se matalin maavara kun ei todellakaan tarkota parasta ajettavuutta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #488 : 06.01.10 - klo: 20.40 »
Juu, kyllä peitsamon "poro" Blitz menee mallikkaasti ja kovaa matalla alustalla. Mies on niin tykästynyt mataliin autoihin stanupuolella, missä vauhti on myöskin kohdallaan, että osaako enään ajaakkaan korkeilla vehkeillä :mrgreen:

Omaa kokeilin matalana ja ite tykkäsin enemmän korkeasta kengurusta, menee smuutimmin hypyistä eikä ole niin kranttu siitä että linja ei ole ihan kohdallaan mollissa ja ratareunuksissa. Korkealla pelillä on enemmän varaa virheisiin kun alusta on enemmän mukana, korkealla kopilla on myös helppo arvioida milloin kippauspiste tulee vastaan kun näkee auton "kallistuskulman" :wink:

Koneena tosiaan kiina halpis ja pelittää hienosti, vauhti oli samaa luokkaa kuin Loffella ja hänen autossa taisi olla 6T (?) kone kiinni. Sanoi vaihtavansa 8.5T koneeseen joten varmaan tullaan kuulemaan mitä koneen vaihto vaikutti kierrosaikoihin ja ajamiseen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #489 : 06.01.10 - klo: 20.50 »
Kyllä se hyvin meni ja mukava oli ajaa. Lopussa otin autoa vielä noin 5mm ylöspäin ja tuntui, että se oli hyväksi, todellakin hypyt oli hieman mukavammat. Samalla nostin koria yhden pykäklän edestä ja takaa, että kaikissa tilanteissa renkaat pyörii vapaasti. Laitoin myös ohuemmat litkut takaiskareihin ja noin 80g lisäpainoja akun alle. Etupäähän piti laittaa vähän aurausta, että sai auton kääntymään, kuitenkaan se haukkaillut ainakaan pahasti. Jotenkin järjenvastaista, mutta autolla oli parempi ajaa ja hypätä kun akku oli edessä. Slipperin vedin melkein lukkoon.

Mitä tuohon konetehoon tulee, niin 10,5T on mulle aivan riittävä, jopa hieman liiankin tehokas. Toiset tietysti tykkää kovemmista tehoista, mutta ainakaan minun autolla ei sitä tehoa voi tiehen siirtää. Mielenkiinnolla odotan viikonlopun kisoja. Veikkaanpa, että siellä ratkaisee aika paljon myös se, kuinka hyvion onnistuu olemaan pois kolareista ja muista härdelleistä.
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #490 : 06.01.10 - klo: 20.57 »
Mielenkiinnolla odotan viikonlopun kisoja. Veikkaanpa, että siellä ratkaisee aika paljon myös se, kuinka hyvion onnistuu olemaan pois kolareista ja muista härdelleistä.

Samaa mietittiin täällä, nopein auto/kuski ei välttämättä voita vaan se joka osaa ajaa järkevän ajon vähillä mälläyksillä. Voi olla aikamoista rallikrossia kun viivalta lähtää 10 autoa kiertämään autojen kokoluokalle ehkä hieman kapeaa paanaa :smiley:

Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #491 : 06.01.10 - klo: 21.02 »
Joku ehdotti, että otetaan sellanen "Demolition Derby"- tyyppinen kisa. Kaikki viivalle samanaikaisesti, viimeisenä liikkuva on voittaja.. :p
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #492 : 06.01.10 - klo: 21.40 »
Ja kaikki ettimään patalaiskaa ja vähän virtaa kuluttavaa 75 lankaista hiilikonetta kiesiin kiinni, akulla ajaa ainakin tunnin :afro:
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #493 : 06.01.10 - klo: 21.46 »
Mitä tuohon konetehoon tulee, niin 10,5T on mulle aivan riittävä, jopa hieman liiankin tehokas.

Ite lähössä 5.5 ligth novakilla, ainoo kone joka löyty tähän hätään pl uudet koneet  :roll:

slashi riipasee aika sipakasti keulan pystyy 17/84 välityksellä  :grin:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #494 : 06.01.10 - klo: 22.39 »
Mitä tuohon konetehoon tulee, niin 10,5T on mulle aivan riittävä, jopa hieman liiankin tehokas.

Ite lähössä 5.5 ligth novakilla, ainoo kone joka löyty tähän hätään pl uudet koneet  :roll:

slashi riipasee aika sipakasti keulan pystyy 17/84 välityksellä  :grin:

Minulla olis tuo novakin vanha poro kone 8.5 jos haluat sen lainaan kisoja ajatellen. Ollut minulla rossi autossa kiinni ja toiminut hienosti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #495 : 06.01.10 - klo: 22.42 »
Mitä tuohon konetehoon tulee, niin 10,5T on mulle aivan riittävä, jopa hieman liiankin tehokas.

Ite lähössä 5.5 ligth novakilla, ainoo kone joka löyty tähän hätään pl uudet koneet  :roll:

slashi riipasee aika sipakasti keulan pystyy 17/84 välityksellä  :grin:

Minulla olis tuo novakin vanha poro kone 8.5 jos haluat sen lainaan kisoja ajatellen. Ollut minulla rossi autossa kiinni ja toiminut hienosti.
Jerzi

kokeillaa eka miten tuo menee, saapahan ainakin panna painoo autoo eikä jää tehoista het kii
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #496 : 07.01.10 - klo: 01.25 »

Mitä tuohon konetehoon tulee, niin 10,5T on mulle aivan riittävä, jopa hieman liiankin tehokas. Toiset tietysti tykkää kovemmista tehoista, mutta ainakaan minun autolla ei sitä tehoa voi tiehen siirtää. Mielenkiinnolla odotan viikonlopun kisoja. Veikkaanpa, että siellä ratkaisee aika paljon myös se, kuinka hyvion onnistuu olemaan pois kolareista ja muista härdelleistä.

Juuri näin...
Eli mihin tarvitaan konerajoitusta kun auton kyvyt pistää hanttiin, eli ei ole hyötyä kireemmistä koneista..
Ei siis mitään hyötyä tätä säännöllä rajata ja jättää jotain rannalle ruikuttamaan kun ei voi pienen budjettinsa takia kisaan osallistua kun sattuu olemaan hyllyssä 1T liian pieni käämiluku...
Vaikka sillä et sen kovempaa pääse kuitenkaan.

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #497 : 07.01.10 - klo: 09.43 »
vaikkei itselläni mitään sc autoa vielä olekkaan (kuume on kyllä kova) tätä keskustelua sivusta seuranneena olen myös sitä mieltä että mitään moottori rajoitusta ei pitäisi sääntöihin laittaa. Koska kun itse hankin auton niin ajo tulee olemaan varmaan pää sääntöisesti pihasuttausta, mutta kyllä sillä välillä voisi kisoissakin käydä. Jos siis joutuu ostamaan siihen jonkun tietyn kisalaillisen koneen niin voi alkaa harmittamaan kun sen tehot ei enää riitäkkään siihen suttaamiseen ja ajamisesta tulee tylsää. Enkä varmasti ole ainoa joka näin ajattelee, kun varmasti suurin osa slash:eistä sun muista sc autoista mitä suomesta tällähetkellä löytyy on vain piha suttaus autoina.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #498 : 07.01.10 - klo: 09.55 »
Bäshätessä ei mun mielestä riitä kunnolla edes Castlen 5700kv kone 2S-lipolla, niin 10.5t on jo tosi lussu siihen hommaan. 3S:stä ei ole kokemusta, mutta se varmasti auttaa asiaa.

Radalla taas tuo 10.5t olis varmaan aika lähellä sitä optimia. Mun mielestä rajottavin asia tällä hetkellä on ollut ainakin slässissä vakiorenkaat ja painopisteen korkeus. Tulevaisuudessa CORR:ien renkaat kehittyvät ja Pro Lineltä on ainakin tulossa, jos ei jo ole M3-seoksella (pehmeimmät) olevia renkaita, jotka alkaa tarjoomaan jo kunnon pitoja.

Jos kesää miettii ja CORR-kisoja, niin ne pitäisi mielestäni ajaa selvästi röykkysemmillä radoilla, kun esim. buggy-kisat ajetaan. Silloin auton alustan olisi pakko olla "CORRimainen", eli löysä, kallisteleva ja herkkä.
Viime keväänä, ennen oikeiden ratojen sulamista ajettiin eräällä kentällä, jossa oli tosi raffia maastoa. Autot pomppii ja hytkyy, mutta auton isot renkaat ja korkea alusta teki ajamisesta siedettävää ja hauskaa. Vähän niinkuin esikuvansa tekee BAJA-tyylisissä kisoissa.

Hieno homma, että tämäkin homma nostaa päätään.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #499 : 07.01.10 - klo: 10.28 »
Jos kesää miettii ja CORR-kisoja, niin ne pitäisi mielestäni ajaa selvästi röykkysemmillä radoilla, kun esim. buggy-kisat ajetaan. Silloin auton alustan olisi pakko olla "CORRimainen", eli löysä, kallisteleva ja herkkä.
Viime keväänä, ennen oikeiden ratojen sulamista ajettiin eräällä kentällä, jossa oli tosi raffia maastoa. Autot pomppii ja hytkyy, mutta auton isot renkaat ja korkea alusta teki ajamisesta siedettävää ja hauskaa. Vähän niinkuin esikuvansa tekee BAJA-tyylisissä kisoissa.

Hieno homma, että tämäkin homma nostaa päätään.

Ehdottomasti ulkokisat epätasaselle alustalle eikä millekkään silposelle baanalle. Tietenkin jos vaan on mahdollista. Paljon asiallisempaa olisi hakea säätöjä autolle tarkotettuun ympäristöön kuin tasaselle radalle.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #500 : 07.01.10 - klo: 10.48 »
Jos kisat pitää M8 radoilla, mitkä ainakin itselle ekana tulee mieleen niin sillon kyllä epätasasuutta piisaa.
Sähkis baanoille turha tunkea... Ne on hyvin sileitä ja monesti myös hieman liian ahtaita näin isoille autoille.

M8 radoilla vaan saattaa olla että pääsuoralle kannattais viritellä jotain hyppyä tai shikaania lyhentämään suoraa...
Ettei siis huippunopeudet pääse mitenkään olemaan vaikuttavassa osassa kierrosnopeutta... Ja siis kun juuri suoralla nämä autot ainoastaan pystyvät hyödyntämään kireemmän koneen tehoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #501 : 07.01.10 - klo: 22.24 »
Sovitetut M8 baanat antavat kyllä CORR autoille oikeutta. Sähkisbaanat ovat jonkin verran pieniä, tosin hieman riippuu kuskien määrästä, pienempii skaboihin riittää pienempikin rata.

Jenkeissä on ollut paljon puhetta patterikasien vaarallisuudesta - äänettömät rataohjukset jotka lentävät stealthina kovaa ja korkealla, kovempaa kuin polttisversiot - ovat hengenvaarallisia nostajille. Ovat myös tulleet siihen tulokseen että ovat kalliita, ainakin vielä (tuplalipot jne).

Monet siellä haluisivat nähdä CORRit polttiskrossin sähköluokkana eli eM8 meikäläisittäin, ja samalla patteritkasit sivuutettaisiin.

Herättää varmaan niinikään tunteikkaita ajatuksia, mitä mieltä olette? Onko tilaa molemmille kaikkien nykyisten luokkien ohella?

Minusta tuossa on paljon järkeä. Rengastus tulee äkkiseltään mieleen, mutta varmaan SC rengasvalikoimakin on kasvava koko ajan.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #502 : 07.01.10 - klo: 22.40 »
Kallista?

Paljon maksaa akun lataus vrt´ nitro? Ei juuri mitään.
Aloitus kyllä enemmän, mutta paljon ajavalle (kisa kuski) käyttö kustannukset on minimaaliset.

Esim. jos polttiksella ajaa viikossa gallonan + suodattimet = n. 45€
Akun lataukset jonkun euron eli hyvin äkkiä tulee halvemmaksi kun ajetaan kuukausia vaikka pitääkin olla min. 4 akkua jotta pääsee katkeamattomaan ajoon.
Jos vaikka akut maksaa sen 500€ niin 11 viikon jälkeen tulee nitron kulut kalliimmaksi.

Renkaitahan löytyy nyt jo Pro-Lineltä, J-Conseptilta + autojen valmistajillakin on jo eri renkaita SC luokkaan.
Axial SCX 10 TR

Mika R

  • Vieras
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #503 : 07.01.10 - klo: 23.26 »
luepas uudelleen :grin:

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #504 : 07.01.10 - klo: 23.29 »
Vielä tuosta moottorirajoituksesta ja parhaan mahdollisen etsimisestä. Toki siihen liittyen yhtenä ratkaisuna olisi yksityyppikoneet, tai jopa koko "paketti". Jos siis jotain tehorajaa halutaan.

Esimerkiksi jokin edukas harjaton kuten Speed Passionin RTR combo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504

Hinta on edullinen, ja jos jotain rajoitusta etsitään niin olisipa ainakin kaikki sen suhteen samalla linjalla. Paitsi tietysti jos tuo sopii johonkin autoon paremmin kuin toiseen esimerkiksi auton painon vuoksi (toki sitten voi minimipainon katsoa tarpeeksi korkealle ettei painavinkaan auto vakiona olisi ylipainoinen).

Ja niin, tosiaan, kyllä noihin sääntöihin jokin minipaino pitäisi varmaan saada noiden rengas, akku, auto ja korisääntöjen lisäksi...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #505 : 07.01.10 - klo: 23.38 »
Miksi niitä pitää koko ajan yrittää mutkistaa??

Ei ole yhtäkään SC-autoa näkynyt, joka olisi vimpan päälle hiilikuitu-titaaniosilla kautta linjan, ja näin pari sataa geetä kevyempi kuin joku muu..

Ja noihin moottorirajoituksiin en edes jaksa ottaa kantaa...

Oikeasti, nyt on hauskan luokan ainekset nipussa, ei kannata kusta touhua tekemällä siitä (liian) vakavaa sääntöjen puolesta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #506 : 07.01.10 - klo: 23.41 »
Miksi niitä pitää koko ajan yrittää mutkistaa??

Ei ole yhtäkään SC-autoa näkynyt, joka olisi vimpan päälle hiilikuitu-titaaniosilla kautta linjan, ja näin pari sataa geetä kevyempi kuin joku muu..

Ja noihin moottorirajoituksiin en edes jaksa ottaa kantaa...

Oikeasti, nyt on hauskan luokan ainekset nipussa, ei kannata kusta touhua tekemällä siitä (liian) vakavaa sääntöjen puolesta.

Onko jossakin noiden autojen painot? Itse olen käsittänyt, että painoeroja on hieman, mutta en siitä nyt aivan varma ole.

Ja itse olen kyllä myös sillä kannalla että ei moottorirajoituksia.

Edit: Näytti Slash olevan n. 100g painavampi kuin Asso, joten siinä ei isoa eroa ole. Mutta tietysti ilman painorajoitusta joku sankari löytää dremelin jostain kaapinnurkasta...
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo: 23.46 kirjoittanut mof »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #507 : 07.01.10 - klo: 23.46 »
Ei mutta kuvittelisin asson olevan kevyimmästä päästä. Ja niillä näkyvät ajavan jo nyt lisäpainot kyydissä joten painoraja menettää hieman merkitystään...?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #508 : 07.01.10 - klo: 23.47 »
Ei mutta kuvittelisin asson olevan kevyimmästä päästä. Ja niillä näkyvät ajavan jo nyt lisäpainot kyydissä joten painoraja menettää hieman merkitystään...?

No siinätapauksessa toki menettää merkitystä jos nykyiselläänkin laitetaan painoa lisää Assoonkin.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #509 : 08.01.10 - klo: 00.36 »
Mitä paino rajotuksia :? Jos kerran ei ole motti rajotuksia niin miksi siellä pitäs olla paino?

Väkisin on väkisin. Kuumottaa varmaan pohtia aihetta, mutta jos nyt ajaisitte ne kisat ensin pois alta ja kuumotelkaa sitten taas lisää :).