Kirjoittaja Aihe: kyosho mfr  (Luettu 80923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #60 : 22.01.11 - klo: 10.30 »
ongelma oli se että kone oli "leiponut kiinni"

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #61 : 22.01.11 - klo: 11.15 »
No ei varmaan startti sitten pyörinyt... :smiley:

Meinaatko laittaa vastaavan uuden koneen vai samaan hintaan esim. Ossin .18CV-RX:n (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGGP6) (+uusi moottoripukki), joka tehokkaampi ja tod.näk. varmempi käyntinen/helpommin säädettävä? Taitaa vaatia kampiakselin lyhennyksen, että saa alkuperäisen kytkimen kiinni.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #62 : 22.01.11 - klo: 21.09 »
ei vaan ne korjasi/vaihtoi sen huollossa kun se oli ollut vasta 2 kertaa kännissä. eikä sisään ajo ollut vielä lopuun suoritettu
« Viimeksi muokattu: 22.01.11 - klo: 21.18 kirjoittanut seinäkello »

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #63 : 22.01.11 - klo: 23.27 »
Mielestäni on vähän liian kylmää ajaa sisään konetta näillä keleillä. Hyvä että sait takuuseen koneen. Jotta saat pitkäikäisen koneen aja huolella sisään ja hommaa infrapuna lämpömittari, jotta pystyt säätää koneen kunnolla. Itse en ajaisi sisäänajoa alle +10 asteen lämpötilassa. 
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #64 : 22.01.11 - klo: 23.37 »
miksei vois ajaa sisään talvellakin

kunnon vuoraus että pitää lämpöjä ja kuumailmapuhaltimella tohottelee välillä
pöö

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #65 : 23.01.11 - klo: 15.20 »
ei vaan ne korjasi/vaihtoi sen huollossa kun se oli ollut vasta 2 kertaa kännissä. eikä sisään ajo ollut vielä lopuun suoritettu

OK, sitten jatkat K-moottorilla. Itse katsellut tuota yllä mainittua Ossia ja siihen tarvittavia osia, jos ja kun aika jättää GXR-18:sta. Mutta kuten edellisellä sivulla raportoin, nykyinen oli vielä ihan hyvässä kunnossa.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #66 : 24.01.11 - klo: 20.50 »
taas ongelma nfr mallin kanssa nyt saan mooottorin käyntiin, mutta auto ei mene eteen päin vaikka laitan ohjaimen vaihteen valitsimesta vaihteen päälle. missä vika?

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #67 : 24.01.11 - klo: 21.11 »
Liikkuuko servo? onko Moottorin irroituksessa vaihteen linkki irronnut? Pyörikö laatikko herkästi ennen konenn takaisin laittoa? Ettei koneen kilahtaessa rikkonut laatikosta jotain? Meneekö pakille?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #68 : 24.01.11 - klo: 21.31 »
servo liikkuu, pakille en ole kokeillu laitaa. Ps en ole itse asentanut uutta konetta se on tehty kyosho proshopissa.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #69 : 25.01.11 - klo: 13.03 »
Ei tarvitse käyntiin laittaa, kun laitat vaan virat päälle ja työnnät autoa vapaalla, sitten pakki päälle, niin pitäisi kytkinkellon pyöriä. Sama testi eteenpäin. Ettei ollut vivustot jäässä kun kokeilit aluperin?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #70 : 25.01.11 - klo: 20.14 »
äsken kun kävin kokeilemassa ulkona niin renkaat pyöri jos itte olin ohjaimen kanssa vieressä, mutta kun menin noin 10 metriä kaumemmas niin se ikään kuin menetti singaalin eikä totellut ohjaimen käskyjä.
Voiko tähän ilmiöön vaikkuttaa lautas antenni joka on meidän pihalla? Vai onko kyseessä jokin teknonen häiriö. 

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #71 : 26.01.11 - klo: 21.23 »
Käytätkö vastarin akkua, vai sitä paristokoteloa? Ensin uudet patterit radioon ja anteenit pystyyn autosta ja ohjaimesta. jos vielä ongelmia tarkasta että vastaanottimen anteenijohto on ehjä.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #72 : 27.01.11 - klo: 15.14 »
Käytän vastaan otin akkuja. antennijohto on ehjä ja olen laittanut sen pystyyn ja nostanut antennin pystyyn ohjaimesta. missä vika?
Ps. vastaan otin akku on täyteen ladattu. ja ohjaimessa olevat akut myös.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #73 : 28.02.11 - klo: 15.52 »
Nyt on testattu konehuollon (takalevy kunnolla kiinni) ja uuden tankin kanssa, myöhästyi pakkasten takia.

Kone ei "seonnut" puolessa tankissa, kun yhden tankillisen kokeilin. Lämmöt kävi parhaimmillaan reilussa 130 asteessa, mutta yht'äkkistä kierrosten ja lämmön ottoa ei tullut. Jäi säätöruuvari sisälle, niin en saanut rikastettua...

Vähän harmittaa, ettei tullut kokeiltua vanhalla tankilla ja takalevy kunnolla kiinni, että tietäisi kumpi auttoi. No sama se, pääasia, että pelasi. Toivottavasti jatkuu samanlaisena, tosiaan vain yhden tankillisen vedin.

Edit: Ai niin, tuli laitettua etudiffiin 20.000 cps öljyt (aikaisemmin 10.000) ja 2 lisäpikkuratasta (nyt siis 4 pikkuratasta). Paha arvoida tuossa kovalla lumella, hiipuiko kääntyminen ilman kaasua liikaa tuosta tuplamuutoksesta. Puski kyllä jo aiemminkin Badlanseilla...
Seuraavaksi sama ratasmuutos taakse ja öljyt 3k => 7k.
« Viimeksi muokattu: 28.02.11 - klo: 15.57 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #74 : 26.04.11 - klo: 19.39 »
Nyt testattu kesä olosuhteissa konetta useampi tankillinen... Ongelma ei ole kokonaan pois, mutta sitä oli aikaisempaa vähemmän täysi tankki vs. alle puoli tankkia. Eli lämmitin koneen ja säädin kiihtyvyyden/lämmöt täysikaasu vedoissa kohdalleen, kun tankissa oli löpöä reilusti.

Sitten alkoi taas lämmöt vähän nousemaan tankin loppupuoliskolla (ei niin paljon kuin ennen, vähän reiluun 130 asteeseen, kiinni siis uusi tankki + takalevy kiinni kunnolla).

Mutta kun otin vähän rikkaammalle yläneulaa ja tankkasin, kiihtyvyys ja lämmöt laski reilusti... Ja piti taas vääntää yläneulaa laihemmalle.

Pitää kai hakea joku keskivälin säätö, joka pelaa läpi tankin!

Ja tuli tossa just huomattua, että talviajelujen jälkeen oli OS n.7 tulppa kiinni. Koitamme myös n. 8:lla, miten vaikuttaa.

Lisäksi kääntösäde on aika reilu. Pitänee purkaa Traxxas-kumit veks ja yrittää kumipalloviritystä pivot-pallojen suojaksi. Nyt kumit on nyt siellä välissä ja estää etupyöriä kääntymästä ainakin vähän, ja ilmapalloilla mitään ei jää estämään kääntymistä.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa CR1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #75 : 01.05.11 - klo: 11.17 »
noniin.MFR:n kanssa pikku ongelmia,auto ei ole ollut mulla uudesta asti mutta edellinen omistaja ei ollut vielä tehnyt kunnon sisään ajoa,nyt haluaisn hyviä neuvoja, kun olen ensikertaa yrittänyt laittaa käyntiin niin on tullut ongelmia.kone ei jaksa pyöriä startterilla jos ei löysää tulpaa,kun kone käynnistyy niin käy hyvin epätasaisesti eli tyhjäkäynti seilaa,koneessa nuo perussäädöt,kun kone on käynyt jonkin aikaa tyhjäkäyntiä ja yrittää lähteä liikkeelle niin sammuu joka kerta,mikä olisi paras säätö aluksi ja mikä auttaa tuohon käyntiin lähtemisen helpottamiseksi?

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #76 : 01.05.11 - klo: 11.43 »
Kone on ohjeen säädöillä rikkaalla eli pitäisi alkaa kiristelemään yläneulaa. Manuaalissa on muistaakseni ohjeet, miten paljon kerrallaan, jne.

Tämä taitaa auttaa kaikkiin kuvailemiisi ongelmiin. Lisäksi jos on varaa nostaa tyhjäkäyntiä tyhjäkäyntiruuvista (ei ala renkaat pyörimään paikallaan liikaa), niin sekin voisi auttaa.

Ja jos löytyy erillinen hehkulaite, niin se on parempi kuin se käynnistyssydeemissä kiinni oleva. Mulla loppui "tulvimisongelmat" erillisen hehkun hankkimisen myötä.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa CR1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #77 : 01.05.11 - klo: 11.49 »
juu mulla on erillinen hehku käytössä ja siitä huolimatta startteri ei jaksa pyöräyttää konetta kun muutaman kerran,sen takia käyntiin saaminen on vaikeata,kannattaako säätä heti vähän enemmän kuin nuo vakio säädöt on(eli 2 kierrosta)

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #78 : 01.05.11 - klo: 12.01 »
Niin siis oliko siellä ohjeessa neulojen asennot sisäänajon jälkeen eli säädöt, joilla pitäisi pelata? Ja sulla on jo näissä neulat?

Katsoin omasta neulojen kierrokset: ylä noin 2,2 kr (4,25 puolikasta kierrosta) auki ja ala noin 1,7 kr (3,25 1/2 kr) auki. Koneethan on yksilöitä, mutta tähän voit verrata. Mulla tosi hyvä käynnistyvyys ja käy tyhjää vaikka kuinka kauan. Em. yläneulaongelmia on, mutta ongelma eri päässä kuin sinulla.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa CR1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #79 : 01.05.11 - klo: 12.08 »
täytyy kokeilla noilla jos pääsis alkuun,mutta tuo käynnistys ongelma on mystinen olisko siihen mitään konstia?

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #80 : 01.05.11 - klo: 12.16 »
Siis tulviiko kone heti eli on täynnä löpöä? Pyörittääkö ok, jos kokeilet ilman tulppaa (ota polttoaineletku irti ja laita rätti/paperia tulpan reijän eteen, ettet saa nitroja silmille)?

Tuli mieleen myös, että kannattaa käännellä autoa käsissä niin, että kaikki palamaton polttoaine tulee pois pakoputkesta. Sekin voi hannata koneen toimintaa.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #81 : 01.05.11 - klo: 12.18 »
Ei neulojen asentoa voi mitenkään neuvoa.
Eri polttiaineilla on isojakin vaikutuksia säätöihin...Eri tulppa vaikuttaa... Koneet ovat yksilöitä ja lisättynä vielä siihen että ilman lämpötila ja koskeus jopa vaikuttavat säätöihin.


Ja se alaneulan säätö mikäli sitä on lähedetty noilla kierroksilla säätelemään...

Aloitetaan nyt ihan sillä että moottorista hanhenkaula irti... Eli ilmanputsarin kaula.
Painat kaasun pois päältä.
Katsot että luisti jää noin millin auki silloin kun pidät luistia pohjassa.
Mikäli ei niin säädä tyhjäkäyntiruuvista kunnes rako on lähellä milliä.
Kun sitä alaneulaa käännetään sinne pohjaan päin mistä sitten lähdetään laskemaan montako kierrosta sitä avataan niin luisti täytyy pitää edelleen pohjassa... Eli pidät kokoajan sormella luistin varmasti pohja asenossaan.
Siitä sitten hellästi käännät alaneulan pohjaan... heti kun tunnet että se saavuttaa pohjan, eli hieman jäykistyy ja itseasiassa luisti lähtee aukeamaan mikäli jatkat ruuvaamista... siitä sitten auki sen ohjeen neuvoman määrän niin olet siellä aloitus säädöissä.

Vaikea starttaaminen voi johtua siitä että moottori on vielä uutuuden jäykkä.
Se on täysin normaalia.
Tai mikäli se ei ole uutuudenjäykkä niin konetta on kenties ryypytetty liikaa.
Entäs startterin toimiminen jos ei kerta kunnolla pyörittele... onkos se nyt sitten täysin kunnossa?

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #82 : 01.05.11 - klo: 12.27 »
Koitin kyllä "vihjata", ettei mun koneen säädöt välttämättä toimi kysyjällä. Ajattelin vaan antaa jotain vertailukohtaa, mikä voisi auttaa...  :roll:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa CR1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #83 : 01.05.11 - klo: 12.28 »
juu noihin alku säätöihin täytyy paneutua tarkemmin ajan kanssa,mutta tuo käynnistys ongelma,kone ei vaan jaksa pyöriä vaikka polttoaine letku ei ole kiinni,heti kun tulppaa löysää niin jaksaa pyöriä kevyemmin,startterin akku on uusi että siitä ei pitäisi johtua,onko motti vaan niin uutuuden tiukka että ei jaksa pyöriä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #84 : 01.05.11 - klo: 12.30 »
Sehän selviää kun itse käännät moottoria vauhtipyörästä.

Mikäli tunnet männän oikein tarrautuvan kiinni yläasennossa niin uutuuden jäykkyyttähän se...
Kokeile tuo asia tulppa löysällä.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #85 : 01.05.11 - klo: 13.36 »
Sotkeennun tähän vielä sen verran, että tarkoittiko tämä...

Ja se alaneulan säätö mikäli sitä on lähedetty noilla kierroksilla säätelemään...

...että mulla on alaneula ihan päin hemmettiä? Koneen manuaalissa (koneen, ei mfr:n manuaali) sisäänajosäädöt on 2,5 kr molemmat neulat auki suljetusta. Näistä olen päätynyt em. säätöihin sisäänajon jälkeen.

edit: Linkki manuaaliin, sivu 5.
« Viimeksi muokattu: 01.05.11 - klo: 13.39 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #86 : 01.05.11 - klo: 14.06 »
Miten olet sen alaneulan todennut olevan 2.5 kierrosta suljetusta?
Lähinnä miten olet sen suljetun kohdan löytänyt???

Yleisin virhe on että alaneulaa käännetään kunnes se tuntuu olevan pohjassa...
No mutta silloin jos ruuvi menee pohjaan niin luisti alkaa aukeamaan kun ruuvia edelleen kiristetään.
Ja siis se suljettu löytyy silloin vasta mieletön määrä liian kiinni asennosta.
Se alaneulahan kun liikkuu luistin mukana, ja se "suljettu" kohta taas on kaasarin rungossa oleva suutin joka pysyy paikoillaan.

Eli... käännä se alaneula ensin kanta siihen luistin rungon tasalle.

Tee kuten neuvoin... eli milli kurkkuun...

Pidä luisti paikoillaan kun käännät alaneulaa suljettu asentoon... Silloin se suljettu asento löytyy oikeasta kohdasta.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #87 : 01.05.11 - klo: 15.18 »
Miten olet sen alaneulan todennut olevan 2.5 kierrosta suljetusta?
Lähinnä miten olet sen suljetun kohdan löytänyt???

MFR:n koneessa on vakiona luistin kiinni vetävä jousi. Myös oikein laitettu servo painaa jonkin verran luistia kiinni tai ottaa vastaan. Näiden takia luisti ei heilu valtoimenaan paikallaan.

Eli kun kääntää alaneulaa VAROVASTI kiinni, tuntee kyllä kun heti, kun neula on "kiinni" eli alkaisi työntämään luistia ulos. Lisäksi vertasin nyt ruuvin paikkaa vs. luistin runko manuaalin selkeään kuvaan ja kyllä, kun laitan ruuvin nykyisestä säädöstä kuvan mukaisesti "rungon tasalle", kierroksia on n. 2,5.

Lisäksi tähän koneeseen sen manuaali suosittelee säädettäväksi 0,5mm rako, kun luisti kiinni (tyhjäkäyntiruuvi). Ei yhtä milliä. Tiedä sitten paljonko tämä vaikuttaa...

edit: Ja siis mulla alaneula 1,7 kr auki suljetusta ja kone toimii ok, 2,5 oli ohjeen sisäänajosäätö..............
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #88 : 01.05.11 - klo: 15.56 »
No eihän se missään koneessa valtoimenaan heilukaan...

Lähinnä vain siksi pitää sormella jotta kyseisen pohjan tuntee kunnolla.
Ja täysin yleisenä ohjeena tuon kerroin, koska tuo on yleisin virhe mitä tehdään silloin kun käyttäjän taidot moottorin kanssa ei ole mistään kummoisesta päästä...
Eikä ne koskaan ole mikäli tarvitsee lähteä ruuvin kierroksia laskemaan.

Kone toimii sulla oikein kun alaneula on lähes kierroksen tehdas säädöstä kiinni.
Ilmeisesti luistikin on sen abaut puoli milliä auki tyhjäkäynnillä.

Kuulostaa mun korvaan että kone on alapäästä piikillä...
Pientä kurkun auki olemista kompsensoitu kiristämällä alaneulaa jotta kone käy tyhjää.

Kössön manuaaleja en jaksa enempää kommentoida, kuin että noiden moottori asioiden suhteen ei kannata pahemmin katsella.
Ainoa tieto mitä sieltä tarvii, on tehdas säädöt, mikäli moottorin onnistuu sekoittamaan ruuvaamalla, eikä taidot ole sitä luokkaa että täysin metsässä olevan koneen pystyisi korvakuulolta ja näppituntumalta säätämään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: kyosho mfr
« Vastaus #89 : 01.05.11 - klo: 16.03 »
Ja nyt hetkinen...

Eikös tässä neuvottu käyttäjää CR1

En mä ole millään tavoin sun säätöjä kommentoinut ampperi.

Jos CR1 on hukassa koneensa kanssa niin sillon neuvotaan, ja neuvotaan tarkasti... eli esim pitää itse luistia kiinni.
Eihän meillä ole hajuakaan millä "voimalla" CR1 niitä ruuveja kääntää... Pelkkä jousi vain jarruttaa ja ruuvi kyllä pyörii kunnes on niin pohjassa ettei mikään enää liiku.
Kun sormella pitää vastaan niin se ruuvin pyöriminen tosissaan loppuu kun neula sulkee suuttimen... eikä siis vahingossakaan pysty kääntämään ruuvia liian syvälle.