Kirjoittaja Aihe: 1/10 polttistouring (TP-10)  (Luettu 147849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #60 : 27.04.09 - klo: 12.25 »
Vonerrrevowc omistajat, huomasin että ns. "uusi" takavakaaja ottaa hieman kiinni takahihnaan. Huomasin ensin, että takahihna oli vaihtanut hieman väriä ja kun otin takavakaajan irti, oli hihna kuluttanut hieman metallia (sitä sinisen väristä mihin itse vakaaja-tangot tulee kiinni).

Onko samansuuntaisia havaintoja muilla. Kuuluuko ns. asiaan ? Äkkiseltään asennus tuntuu olevan ohjeen mukaan tehty.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #61 : 27.04.09 - klo: 12.28 »
Asiasta oli puhetta edellä. Tämähän koskee siis sitä säädettävää versiota vakaimesta ("uusi" johon viittasitkin). Hihnan kiristys epäkeskon kautta ensiapuna, mutta varmempi konsti on laittaa se perinteinen takavakain.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #62 : 27.04.09 - klo: 13.53 »
Enpä huomannut missä tästä olisi jo ollut puhetta.... voitko laittaa linkin ?

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #63 : 27.04.09 - klo: 16.44 »
Se oli muistaakseni tässä samassa aiheessa. Eikä siinä ollut sinänsä mitään lisää mitä edellä kirjoitin  :wink:

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #64 : 27.04.09 - klo: 17.07 »
Vonerrrevowc omistajat, huomasin että ns. "uusi" takavakaaja ottaa hieman kiinni takahihnaan. Huomasin ensin, että takahihna oli vaihtanut hieman väriä ja kun otin takavakaajan irti, oli hihna kuluttanut hieman metallia (sitä sinisen väristä mihin itse vakaaja-tangot tulee kiinni).

Onko samansuuntaisia havaintoja muilla. Kuuluuko ns. asiaan ? Äkkiseltään asennus tuntuu olevan ohjeen mukaan tehty.
On kokemuksia ja asia korjattiin viilalla (vai olisko ollut Dremeli).
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #65 : 11.05.09 - klo: 08.51 »
Koriin reikiä tehdessä tarvii olla tarkkana sääntöjen kanssa. Tankkaus aukon keskipisteen pitää olla polttoainetankin täyttöaukon keskipisteen kohdalla ylhäätäpäin katsottuna ja max aukko 50mm. Jos tankkausaukko menee tuulilasin puolelle ei erillistä tuulilasin jäähdytysaukkoa saa tehdä.


Korjataampa tätä tietoa. Eli tankkausaukko saa mennä tuulilasin puolelle ja tuulilasiin saa tehdä lisäksi sen tuuletusaukon(max 50mm) minimiväli näillä aukoilla 5mm.

Itse ja moni muukin on ollut siinä uskossa että tuulilasissa saa olla vain yksi aukko niinkuin efra säännöt ilmeisesti kertoo, mutta suomen sarjasäännöt poikkeavat hiukan tässäkohdin.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #66 : 12.05.09 - klo: 16.40 »
Tuli aloitettua tänään tämänkin auton kanssa. Kivasti hyrräsi tuo pikkulohko, aika vinkeä GT autojen jälkeen.

Jos huomenna ei ole noita kerhokisoja niin sitten voisi harkita tällä kurvailua ja säästellä vähän GT autoa oikeisiin kisoihin hehe...  :cool:

Jokos Ossilla on kausi korkkaattu? Vai vieläkö meinaat odotella...

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #67 : 12.05.09 - klo: 16.46 »
Hyvinkäällä tuli aloitettua hommaa tässä jo useampana päivänä. Tuloksiakin jopa Kilpailut osiossa... että vauhtia on jo piisannut ;)

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #68 : 12.05.09 - klo: 18.10 »
Hyvinkäällä tuli aloitettua hommaa tässä jo useampana päivänä. Tuloksiakin jopa Kilpailut osiossa... että vauhtia on jo piisannut ;)

No niinpä näkyy, sori en tullut seuranneeksi. Hienoa! Milloin tattikselle?

Onks auto hyvä?

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #69 : 12.05.09 - klo: 23.01 »
Auto on hyvä. Parempi kuin kuskinsa ;)

Mutta silti on tullut vastaan muutama juttu jotka vois olla paremminkin. Lähinnä ehkä ns. uusi takavakaaja ja sitten kytkin. Vakaajasta joutuu hoimaan dremelillä pois materiaalia jottei hinkkaa takahihnaan. Kytkin on vaan jotenkin kranttu...säädetty ohjeiden mukaan ja aika usein huoltoakin annettu mutta silti kenkkuilee välillä...

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #70 : 13.05.09 - klo: 07.10 »
Hienoa.

Käytä sitä perinteistä vakaajaa? Minä laitoin sen. Ei säädettävä.

Ehkä 2D kytkin olis helpompi kuin tuo 3D, eikös uusimassa mallissa ole tuo 2D. Olenkohan ymmärtänyt oikein.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #71 : 13.05.09 - klo: 10.43 »
Mika, kun en tunne asiaa, niin pitää kysyä miten 2D ja 3D kytkin eroavat toisistaan tai toimintansa suhteen?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #72 : 13.05.09 - klo: 10.48 »
Aika samanlaisia mutta vähemmän liikkuvia osia? Evolvassa on ollu 2D jo pidempään?

Räjäytyskuvistahan tuo selviäisi helposti mutta en jaksa kaivaa tähän hätään.

V-one-RRR evo 2 tuotekuvaus sanoo:
"New Clutch Set Up - The new V-One RRR EVO2 is now equipped with the latest 2D clutch set up and gray clutch shoe, this improvement results in smoother engagement which reduces wear and tear on your drive train."

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #73 : 15.05.09 - klo: 13.07 »
Onkos tp-10 kuskit kokeilleet eri fuileja ja tulleet johonkin johtopäätökseen ? Ainakin kisoissa monella oli Tornadoa. Itsellä LRP:tä.

Onko tää asia niin kuin joku sen ilmaisi joskus hyvin, että aja millä ajat kunhat et aja Model Technicsillä.... ;)

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #74 : 15.05.09 - klo: 14.09 »
Fuilien kokeilu ei ole ihan helposti hoidettu testi, jos noudattaa yleistä ohjetta, että fuilia vaihdettaessa pitää suorittaa moottorin sisäänajo uudestaan.

Itse olemme luottaneet niihin mitä "isoilla pojilla" näkyy olevan käytössä. Pöydillä on ollut lajista riippuen esim. Tornado, LRP, Werks, Byron merkkisiä kannuja. Muitakin varmaan on.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #75 : 18.05.09 - klo: 23.21 »
Heippa!

Nyt on ongelma  :cry:
Meikäläisellä on tuo Mugenin Mega Super Air Booster Ins Box, ja sen sisäsuodatin on selvästi suunniteltu kaasarille minkä kurkun ulkohalkaisia on 15mm(?). Ja minun SHn kaasarin kurkun halkaisia on vajaat 13mm.  :lipsrsealed:
Mitäs tälle voisi tehdä, saako tuohon kenties sisäsuodattimia pienemmällä "kurkulla"?

Auttakkee~~  :cry:


Edit, tuossa vielä kuva omasta rassista. Olis peräti ajokunnossa nyt, tosin insboxia ja korin reikiä vaille.

Ps. onhan tuo vähän tylsän ja hitaan näköinen mutta menkööt.


EDIT: Hehe, joo.... Nippari kiinni ja kiristys, hyvin se siinä pysyy! Paljon on vielä opittavaa näistä pikku lohkoista! :)
« Viimeksi muokattu: 19.05.09 - klo: 17.40 kirjoittanut Jartsa »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #76 : 04.06.09 - klo: 16.11 »
Auto on hyvä. Parempi kuin kuskinsa ;)
Mutta silti on tullut vastaan muutama juttu jotka vois olla paremminkin. Lähinnä ehkä ns. uusi takavakaaja ja sitten kytkin. Vakaajasta joutuu hoimaan dremelillä pois materiaalia jottei hinkkaa takahihnaan. Kytkin on vaan jotenkin kranttu...säädetty ohjeiden mukaan ja aika usein huoltoakin annettu mutta silti kenkkuilee välillä...

Moro rcossi, en itse huomannut ihmeitä kytkimessä ekalla kerralla. Auto vei eteenpäin koko ajan ja lähtikin ihan mukavasti Pikkasen (1/4) avasin ekasta kerrasta, jos ottais vähän aikasemmin kiinni. Saapa nähdä kun taas pääsee radalle. Mitenhän teidän kisat lauantaina, mainaatko ajaa jos sataa?

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #77 : 04.06.09 - klo: 16.16 »
Mulla selvis tämä kytkin ongelma ja sen syy. Kuvasta olisi helpompi selittää mutta mulla oli löystynyt tavallaan alin kierreliitos joka tulee kiinni moottorin kampiakseliin. Siinä ei sitten shimmit auttanut paljoa ja niiden säätö kun koko höskä oli löysällä. Mutta nyt pelittää.

Jos enemmän sataa, en aja. Mutta nyt taas sääennuste näyttää hyvältä sunnuntaille.


Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #78 : 04.06.09 - klo: 16.40 »
Hyvä että homma selvisi. Niin kukas se olikaan kasannut?  :grin: (vitsi)

Aaken esittelyauto.

Aivan, sunnuntaina parempaa, jos kisat silloin niin hyvä. Onnea matkaan! Itse passaan vielä ja koska Tattiksella ei TP10 kisaa näytä tänä vuonna olevankaan niin sitten vasta ehkä ensi vuonna. Mutta ei se haittaa laisinkaan, treenaa joku ilta head-to-head ?  :cool:

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #79 : 04.06.09 - klo: 23.03 »
Ollinmäen puolustukseksi on kyllä todettava, että kytkimen olen ihan itse kasannut (ja sen siis huomaa ;)

Ilman muuta tattikselle kunhan vaan sopivaa aikaa löytyy Raision jälkeen.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #80 : 04.06.09 - klo: 23.07 »
..no näitähän sattuu, etenkin tekevälle eiks vaan  :laugh:

Jeps, ja kunnon kesäkin vasta aluillaan vai mitä

Hommasin Future RCstä muuten tuollaisen uudenmallisen Novarossin INSBOXin (myös RB myy vastaavaa oranssina), vaikuttaa ihan pätevältä koska siinä on sisällä ihan normi vaihdettava filsu

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #81 : 10.06.09 - klo: 13.23 »
Jos tänään kokeilis tuota insboxia jos siinä nyt mitään kokeilemista on kunhan kiinni laittoi, radan vesimäärästä en tiedä vielä joten..
Ajattelin yrittää myös tuonne Sunnuntaille http://rc10.fi/index.php?topic=36965.msg341991#msg341991

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #82 : 10.06.09 - klo: 14.16 »
Mitäs porukat on mieltä 1. vaihteen välityksistä (tp10:ssä) ?

Tarviiko tuota tavallaan miettiä paljoa, jos ajattelee asian niin, että ykkösellä lähdetään liikkeelle ja sitten aika nopeasti vaihdetaan kakkoselle. Ja tp10:hän lähtee ykkösellä aika kivasti eli onko sillä sitten paljoa väliä, onko siitä pinjoni 15,16 vai 17 piikkinen ?

2. vaihde sitten asia erikseen...

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #83 : 10.06.09 - klo: 15.58 »
Mitäs porukat on mieltä 1. vaihteen välityksistä (tp10:ssä) ?

Tarviiko tuota tavallaan miettiä paljoa, jos ajattelee asian niin, että ykkösellä lähdetään liikkeelle ja sitten aika nopeasti vaihdetaan kakkoselle. Ja tp10:hän lähtee ykkösellä aika kivasti eli onko sillä sitten paljoa väliä, onko siitä pinjoni 15,16 vai 17 piikkinen ?

2. vaihde sitten asia erikseen...


On sillä merkitystä. Esim Hyvinkäällä ajetaan noin 70% ratakierroksesta 1. vaihteella. Kuusankoskella varmaan 80%.

Hyvä nyrkkisääntö vaihteellisiin autoihin vois olla niin että toimiva setti on yleensä 3-4piikin ero pinjoneissa. Samasta asiasta muistaakseni MikaR&kumpp. puhuivat jossain kohtaa GT-autotopikissa.

-A-

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #84 : 10.06.09 - klo: 16.35 »
Hyvä nyrkkisääntö vaihteellisiin autoihin vois olla niin että toimiva setti on yleensä 3-4piikin ero pinjoneissa. Samasta asiasta muistaakseni MikaR&kumpp. puhuivat jossain kohtaa GT-autotopikissa.

-A-

Xrayn ohjeet suosittelevat enimmillään 6 hampaan eroa pinjoneihin ja meillä olikin muistaakseni Hyvinkäällä 17/23.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #85 : 10.06.09 - klo: 20.24 »
Joo, 4-5 hammasta on hyvä, 6 on jo riskirajoilla. VoneRRR evo:ssa on erotus 5 vakiona.

Itsekin mietin noita välityksiä tänään kun kävin ajaa Tattiksella, tulin kuitenkin vielä siihen tulokseen että vakio on toistaiseksi hyvä (mikä sitten onkaan). Täytyy ehkä vähän kokeilla jossain vaiheessa muitakin. Eka meinaan kuitenkin kokeilla oneway:ta. Kytkintä pitää vielä hieman löystää mutta muuten meni ihan mallikkaasti niin kauan ku renkaat kesti.
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 20.32 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #86 : 10.06.09 - klo: 22.30 »
Nyt kun rata on pidotettu on oikea aika kokeilla oneway'tä. Heikommalla pidolla spooli tai diffi on parempi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #87 : 10.06.09 - klo: 22.39 »
Jep, juuri sitä ajattelin  :laugh:
Sittenpähän tietää miltä se tuntuu verrattuna diffiin.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #88 : 11.06.09 - klo: 17.00 »
Joo, 4-5 hammasta on hyvä, 6 on jo riskirajoilla. VoneRRR evo:ssa on erotus 5 vakiona.

Kattelin Kyoshon sivuilta jotain setuppeja; siellä oli pinjoni hampaiden erotus 6 mutta spurrin 5. Joten istuu tohon väliin 5 ja 6 hammasta.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #89 : 12.06.09 - klo: 09.33 »
Hyvä nyrkkisääntö vaihteellisiin autoihin vois olla niin että toimiva setti on yleensä 3-4piikin ero pinjoneissa. Samasta asiasta muistaakseni MikaR&kumpp. puhuivat jossain kohtaa GT-autotopikissa.

-A-

Xrayn ohjeet suosittelevat enimmillään 6 hampaan eroa pinjoneihin ja meillä olikin muistaakseni Hyvinkäällä 17/23.

Joo, näin on. Nykymallin mukaisilla pienihampaisilla pinjoneilla tuo 5-6 piikkiä on oikea ero. Tuo 3-4piikkiä on sopiva niille isohampaisille rattaille, joita käytetään nykyään enää C-8 ja GT-8 autoissa. Kyoshossa ja Reiskassa näitä ei varmaan ole ollut käytössä alkujaankaan, kun ovat sen verran tuoreempia merkkejä.

-A-