Kirjoittaja Aihe: 1/10 polttistouring (TP-10)  (Luettu 147628 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #450 : 16.05.14 - klo: 15.42 »
Missä päin suomea tälläistä luokkaa ajellaan?
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo: 15.49 kirjoittanut racer »

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #451 : 16.05.14 - klo: 15.51 »
Tule ensi viikon lauantaina Kouvolan Tykkimäen huvipuiston kyljessä olevalle RC autoradalle, siellä saat rautaisannoksen lajista ja hyvällä lykyllä tyypit KO lajin laitteesta...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #452 : 16.05.14 - klo: 18.05 »
Tossa on vain yksi ongelma ja se on että asun Turussa...

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #453 : 16.05.14 - klo: 20.00 »
Raisiossa Kerttulan radallakin saattaa ajoittain nähdä ko. kalustoa.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #454 : 16.05.14 - klo: 20.17 »
Ok pitääpi käydä siellä katsomassa, mutta siellä ei ajeta kisoja?

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #455 : 25.05.14 - klo: 12.20 »
Tuossa edellisellä sivulla on Teemun kirjoitus luokasta ja sen helppoudesta. Nyt yhden kisapäivän luokkaa pojan kanssa harrastaneena noviisina voin allekirjoittaa joka sanan! Itselläkin oli, niin kuin varmasti monella muullakin on tästä luokasta, tiettyjä ennakkoluuloja luokan vaikeudesta, konetta on vaikea säätää, sitä joutuu tekemään koko ajan, auto on vaikea ajaa, liian nopea, mikä ikinä ketäkin "häiritsee". Teemu vakuutti ennakkoon meidänkin ennakkoluulot turhiksi ja oikeassa oli.

Me ehdimme kokeilemaan autoa parin tankin verran ennen ekaa kisaa. Teemu auttoi meidät hienosti alkuun, sääti koneen niin että se on Joelille helpompi ajaa enkä minä onnistu sitä säätämällä hajottamaan. Siitä sitten kisoihin, perjantaina muutama tankki treeniä. Näillä eväillä me lähdimme suoraan ekaan kisaan.

Itse kisa meni hienosti, ajo sujui koko ajan paremmin mitä pidemmälle päivä meni. Autoa ei paljoa tarvinnut huoltaa, lähinnä keskityin pitämään sen puhtaana ja ennen finaalia rasvasin painelaakerin, siinä se. Autosta ei mitään mennyt rikki vaikka alussa vähän kolareitakin tuli. Renkaiden sorvausta en vielä edes opetellut, renkaat kun saa ostettua sorvattuna Futurelta (sorvaus 1€/pari). Konetta ei käytännössä tarvinnut säätää kahden päivän aikana ollenkaan. Kone käy ja kukkuu erittäin hienosti, ei muuta kuin fuilia tankkiin ja menoksi. Meillä oli erittäin hieno päivä erittäin hienon luokan parissa. Kuski (7v.) on myös innoissaan ja nauttii ajamisesta.

Varikolla, niin treeneissä kuin kisoissakin, saa apua muilta kuskeilta eikä mene sormi suuhun missään vaiheessa. Itsekin opettelen auton saloja pala palalta mutta se on helppoa kun muut neuvovat miten toimia. Säästyy monelta virheeltä.

Tällä lyhyellä kokemuksella luokka on myös aika edullinen. Me ostimme käytetyn paketin joka sopi meille erittäin hyvin. Renkaat ovat edullisia eikä varaosiakaan oikeastaan mene kunhan autosta pitää huolta. Ei muuta kuin muitakin nuoria mukaan, tämä on aivan mahtava luokka!

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #456 : 25.05.14 - klo: 12.39 »

Hyvin oli juniori kasannut autonsa, pakettisetupilla Capricorn kulki erinomaisesti. Perjantaina tulimme Kouvolaan että saimme ajettua autoa ja moottoria ennen kisaa. Joonas ajoi alkuerissä viidenneksi nopeimman tuloksen ja luottavaisesti lähti semiin ruudusta kolme. Semiajo sujui todella mallikkaasti jopa löysäillen. Finaaliin oltiin lähdössä ruudussa neljä mutta mekaanikon huolimattomuudesta jouduttiin ottamaan tekninen kymppi.

Finaalien rengasvalinta menikin sitten metsään ja tällä kertaa ei päästy kärjen vauhtiin. Finaaleista tuli kuitenkin hienosti seitsämäs sija. Tästä on hyvä jatkaa heinäkuussa tattarilla kun meillä Hyvinkään kisa jää väliin rossi EM-B kisamatkan vuoksi.

Kiitokset Future-RC:lle tuesta ja avusta.

Mekin suosittelemme junnuille tätä luokkaa, jotka talvella ajavat stanutourinkia, niin rohkeasti mukaan.

Team Tampere, Joonas ja Jouko
Jouko Hyvärinen

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #457 : 26.05.14 - klo: 22.04 »
Paljonko nuo tp-10 autot kulkee keskimäärin? Ja voiko mukaan tulla harjoittelemaan hpin rs4 autolla, vai onko se vain tiellä siellä. Laji kyllä kiinnostaisi mutta kun turussa asun eikä ole paljoa liikkumis mahdollisuuksia junan ja bussin lisäksi päästä kisapaikoille taitaa tämä nyt jäädä.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #458 : 27.05.14 - klo: 14.50 »
TP-10 luokka on ”meidän tiimillä” harkinnassa Aleksanterin osalta ensi kaudella tai jopa jo loppukaudesta.

Tästä tulikin mieleen, että olisikohan mitään ideaa siinä, että TP-10 -kisat ajettaisiin aina lauantaisin ja Ratakasi sitten sunnuntaisin. Voisi olla, että joku haluaisi ajaa molempia luokkia. (Oma lehmä ojassa, koska itse tulen ajamaan Ratakasia ja kahden auton mekkaaminen samana päivänä on vähän työlästä)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #459 : 27.05.14 - klo: 14.55 »
Paljonko nuo tp-10 autot kulkee keskimäärin? Ja voiko mukaan tulla harjoittelemaan hpin rs4 autolla, vai onko se vain tiellä siellä. Laji kyllä kiinnostaisi mutta kun turussa asun eikä ole paljoa liikkumis mahdollisuuksia junan ja bussin lisäksi päästä kisapaikoille taitaa tämä nyt jäädä.
Raisiossa löytyy ainakin TP-10 rata. Kannattaa olla paikalliseen seuraan yhteydessä ja käydä tutustumassa, ehkä joku muu asuu sun lähellä ja pääsis sitten kyydillä pelipaikoille.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #460 : 27.05.14 - klo: 16.24 »
Tiedätkö kuinka kovaa nuo tp-10 autot suurinpiirtein kulkevat


Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #461 : 27.05.14 - klo: 16.53 »
Tiedätkö kuinka kovaa nuo tp-10 autot suurinpiirtein kulkevat

Semmosta satkua tattiksen suoralla, mut alarekisteri on hyvin mieto joten helppo ajaa. Eikä se huippunopeus tuota niitä nopeita kierrosaikoja, vaan hyvät ajolinjat.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #462 : 27.05.14 - klo: 16.55 »
Ok pitääpi käydä katsomassa.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #463 : 28.05.14 - klo: 21.28 »
Onko kaikki tp-10 luokan autot hihnavetoisia, ainakin osittain.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #464 : 28.05.14 - klo: 22.32 »
On myös kardaani vetoisia, lähes kaikki ns.kilpakärryt on kyllä hihnavetoisia.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa racer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #465 : 28.05.14 - klo: 22.36 »
Mitäs sellasia on? Ajetaanko esim. Hpi rs4 evo3+:lla

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #466 : 28.05.14 - klo: 22.48 »
En nyt enään oikeen muista noita keppivetoisia ns. kilpa-autoja, kyosholla on fw-o5rr(topikin ekassa viestissä pari fotoa mun vanhasta autosta), hong nor:lla ja assolla tais olla kans ja sitten on noita "vähemmän kilpa-autoja", siis rtr vehkeitä monet kuten tuo mainitsemasi hpi. Tp-10 luokassahan on koneen koko rajoitettu .12:sta(kuin myös mm. pilli, kori), eli monessa rtr vehkeessä on isompi kone. Ei kisoissa juuri taida nykypäivinä muuta näkyä kuin hihnaautoja.

edit: jos meinaa kisoja ajaa niin kannattaa varmaan katsoa millä muut ajaa, parkkikselle sitten taas muuta, vaikka keppivetoinen kärry joka ei ole niin nirso pikkukiville ym...
« Viimeksi muokattu: 28.05.14 - klo: 22.54 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #467 : 01.06.14 - klo: 09.48 »
Kymppi polttis Tourinkit on "lähes" yhtä nopeita suorilla kuin 1/8 autotkin, mutta kaarteissa nopeus on sitten kaseilla ihan eri luokkaa tuon huiman aerodynamiikan ja downforcen ansiosta. Minustakin 1/10 touring nitromoottorilla on hyvä juniorilaji, opettaa nitromyllyn käytöstä paljon. Ja onhan siinä se ÄÄNI!!!
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #468 : 16.06.14 - klo: 11.28 »
On mielenkiintoista katsoa Euro Nitro Series Hockenheimin kisan tuloksia auto- ja moottorimerkkien näkökulmasta. 

Viime viikonlopun finaalin tuloslistasta näkyy se, kuinka vähän automerkillä sinällään on merkitystä kilpailussa menestymisen kannalta. Kuusi ensimmäistä kaikki ajoivat erimerkkisillä autoilla ja TQ-mies Greiner vielä sillä seitsemännellä merkillä.

Sama näyttäisi pätevän moottoreihin sillä finaalissa oli mukana kuusi erimerkkistä moottoria.

1:10 A-Main Result / ENS Hockenheim

1.(5) Eric Dankel (DE) – Capricorn/Maxima – 132/45:16.682
2.(3) Ronald Volker (DE) – Mugen/LRP – 131/45:12.861
3.(2) Teemu Leino (FI) – HB/Novarossi – 13o/45:05.843
4.(8) Alexander Hagberg (SE) – Xray/Orcan – 130/45:19.531
5.(6) Silvio Hachler (CH) – KM Racing/Novarossi – 129/45:01.554
6.(12)Patrick Nähr (DE) – Shepherd/Sonic – 128/45:03.246
7.(11)Patrick Schäfer (DE) – Shepherd/Sonic – 128/45:04.192
8.(10)Thilo Alexander (DE) – Xray/Orcan – 128/45:13.835
9.(4) Mark Green (GB) – Serpent/Novarossi – 126/45:04.722
10.(9)Toni Gruber (DE) – Serpent/Novarossi – 121/42:13.371
11.(7)Dirk Wischnewski (DE) – Shepherd/Orcan – 111/39:18.483
12.(1)Dominic Greiner (DE) – Serpent/Picco – 79/27:52.783

Onko sitten kotimaan ajoja ajatellen auton tai moottorin merkillä väliä? Allekirjoittaneeltakin usein kysytään: minkä merkkinen auto kannattaa ostaa, mikä on paras?

Oma mielipiteeni on, että kotimaan ajoihin kannattaa valintaa tehdä sen mukaan mihin merkkeihin on parhaiten tarjolla tukea varaosapalvelun muodossa ja muutenkin tavaraa ns. hyllyssä.
Vähemmän kokeneille kuskeille myös osaamiseen liittyvä tuki on tärkeää. Sitä tosin saa meillä erinomaisesti kanssakilpailijoilta varikolla merkistä riippumatta, kunhan vaan uskaltaa käydä kysymässä.

Moottorien osalta varaosien saatavuus ja mahdollisuus saada oman moottorin huoltoon liittyvää palvelua on tärkeä.

Omankin (kirjavan) kokemuksen pohjalta ei voi liikaa korostaa sitä, että kaikkein tärkeintä on huolellinen valmistautuminen kisaan tai muutenkin radalle menoon vaikka ihan treeniäkin varten. Ajamisen pitää olla hauskaa ja siihen vaikuttaa oleellisesti se, onko oma kalusto hyvässä ajokunnossa jo radalle tultaessa vai ei.


Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #469 : 16.06.14 - klo: 21.44 »
Moottoreista: Ei kauhean paljon kannata tuijotaa "mottorimekkiin" vaan enemmänkin siihen millä kukin kisakuski ajaa eli auto/moottori yhdistelmään. Moottori "tehtaita" ei ole kovin montaa, nämä sitten brändäävät tuotteitansa sen mukaan mitä ostavat firmat haluavat. Novarossilla on varmaan tuotannossa toistakymmentä eri "merkkiä", Piccokin valmistaa useilla brändeillä , kuten Sonic, LRP, Reds ja moni muu. OS valmistaa myös monella brändillä, heti tulee mieleen Josen myllyt, maxima, Collari edition, jne... Toisaalta tämä on hyvä asia, kun tuntee kuviot, voi käyttää sekaisin noita varaosia. Esimerkiksi  jos LRP 12 motin kiertokanki on loppu, ihan 1:1 käy sekä Sonicin että alkuperäinen Picon kanki..Mittaa vaan tönärillä että ylä jaalalenkin etäisyys on aivan sama, ettei mene palotilan mitoitus harakoille... Myöskin kaukoidän diilerit kyllä muistavat mainita että mylly on Italiasta, jos se on Taiwanista, ovat asiasta aika hiljaa...
« Viimeksi muokattu: 16.06.14 - klo: 23.00 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #470 : 16.06.14 - klo: 23.56 »
Jokos xray on saanut omat myllynsä käyttöön?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #471 : 17.06.14 - klo: 00.23 »
Jokos xray on saanut omat myllynsä käyttöön?
Ei ole Xray myllyä, FX myllyt löytyy tosin, mutta vain krossiin mitä katoin viimeks.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #472 : 17.06.14 - klo: 16.43 »
Vähän enemmän tarttis Hudyn papan panostaa jos aikoo kilpailukykyisen ratamyllyn pykätä...
Nykyinen FX  on tosin tehty hienoilla koneilla ja esitelty vielä hienommilla websivuilla, mutta teknisesti se on "aika basic" Ei ole muunmuassa wolfram vastapainoja kampiakselilla tasapanottamassa, kun haetaan kovia kierroksia, ei teräspintaa takaluukussa kun keskipakoisvoima työntää kiertokankea sitä vasten. Portitus on kuin 80/90 luvun novarossissa... ja koko kampikammiokin  myös. Tuo kruunu jäähdytyskannessa on mielestäni hiukka ylimitoitettu. OK toimii kuulemma luotettavasti buggyssa, tuo buggyn joustava käynti on suuressa määrin tuosta pitkästä terävästä alaneulasta johtuva, hyvin lineaarinen fuilinsyöttö... Tuon tajuaminen kesti novarossilta aika kauan. nyt pelittää novarossitkin buggyssa, kun laittoivat oman Buggy kaasarin, sen ero on oikeastaan vain tuo alaneula, ja tietenkin siihen sopivat omat kuristajat.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #473 : 01.07.14 - klo: 11.08 »
Moro!

Missä te treenaatte ja minkä verran? Käykö Kuusankosken radalla säännöllisesti porukkaa treenaamassa asvalttipolttista (TP10/C8) viikonloppuisin?

meritane

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #474 : 26.02.15 - klo: 16.11 »
Kevät täyshuolto tehty :azn:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #475 : 27.02.15 - klo: 20.59 »
Muutama foto tripla ärrästä,  auto kuin uusi ja ns. kaikilla herkuilla, ennen kesää ruuvaan vielä sähköt ja putken kiinni...vikan kuvan toinenkin vastaava yksilö ihan ok kunnossa, pölyt ym. p*skat vaan niskassa...







Toisessa Team Orion crf .12 wasp ja taas toisessa LRP z.12r spec3
« Viimeksi muokattu: 28.02.15 - klo: 20.08 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #476 : 08.03.15 - klo: 21.46 »
Tuli hankittua itselle v-one rrr ja olisi tarkoitus ensi kesänä päästä radallekin viiden vuoden tauon jälkeen.

Kysymys koskeekin sitten tuota varaosa puolta.
Eli mitä varaosia kannattaa tilailla varastoon kun niitä ainakin vielä toistaiseksi saa.

Hihnoja tietenkin menee jonkin verran ja tukivarsia kolareissa.
miten kestää esim. etu bulkit ja taka bulkit kolareita vaikka ratalankkuun? verrattuna C8 autoon?

C8:lla mälläillessä saanut yleensä etu bulkkeja ja tukivarsia tuhottua.

Jos jollekin jäänyt v-one rrr osaa ylimääriseksi jostain syystä niin voi tarjota tänne.

Sitten tuli mieleen vielä semmoinen homma että mitenkäs 2,11cc moottori kestää 25% nitroa?
Onko tuo 16% vain kisa sääntö?
Tarvetta kumminkin 25% nitrolle toisen auton takia niin en viitsisi ostaa molempia jos tuo 25% käy
tuolle 2,11cc koneelle harrastuskäytössä.
« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo: 22.12 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

meritane

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #477 : 09.03.15 - klo: 09.58 »
spurreja kannattaa hankkia

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #478 : 09.03.15 - klo: 10.31 »
Tuli hankittua itselle v-one rrr ja olisi tarkoitus ensi kesänä päästä radallekin viiden vuoden tauon jälkeen.

Kysymys koskeekin sitten tuota varaosa puolta.
Eli mitä varaosia kannattaa tilailla varastoon kun niitä ainakin vielä toistaiseksi saa.

Hihnoja tietenkin menee jonkin verran ja tukivarsia kolareissa.
miten kestää esim. etu bulkit ja taka bulkit kolareita vaikka ratalankkuun? verrattuna C8 autoon?

C8:lla mälläillessä saanut yleensä etu bulkkeja ja tukivarsia tuhottua.

Jos jollekin jäänyt v-one rrr osaa ylimääriseksi jostain syystä niin voi tarjota tänne.

Sitten tuli mieleen vielä semmoinen homma että mitenkäs 2,11cc moottori kestää 25% nitroa?
Onko tuo 16% vain kisa sääntö?
Tarvetta kumminkin 25% nitrolle toisen auton takia niin en viitsisi ostaa molempia jos tuo 25% käy
tuolle 2,11cc koneelle harrastuskäytössä.
16% nitro on nyt sääntö niin 1/10 kuin 1/8 luokassa, käytä sitä ! jos moottorisi toimi aikaisemmin parhaiten 25% nitrolla, ota kannen ja holkin välistä 0,2mm prikka pois, sitten toimii myös matalammalla nitrolla.

Ihan tiedoksi: Racing Hobby pyörittää sesongilla 2015 myös 1/10 shepherd turisti tiimiä. Olemme kisoissa myös pikkuluokan autojen support tiimin kanssa. Tiimikuski V10 Pro Shepherdillä on TONY RAIKAS, varikkotouhusta vastaa Miika ja Tuomas Vatanen (JV keskittyy edelleen 1/8 tiimiin). Mukana on myös "laina ja Liising " 12 ratamotteja Picot pidetään itsellä mutta muille on Novarosseja ja MAX 12 myllyjä ajovalmiina pilleineen.
Autojakin saattaa olla kaupan ??  http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

P.S. Lisäys: Miksalo, taisit sitten ostaa kyosho V-one alustan. Tietääkseni olet ainoa joka kyosholla täällä meinaa kisaa radalla ajaa. no, paljon palikkaa omaan pakkiin vaan, kyllä se siitä...
« Viimeksi muokattu: 09.03.15 - klo: 10.53 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #479 : 09.03.15 - klo: 16.51 »

P.S. Lisäys: Miksalo, taisit sitten ostaa kyosho V-one alustan. Tietääkseni olet ainoa joka kyosholla täällä meinaa kisaa radalla ajaa. no, paljon palikkaa omaan pakkiin vaan, kyllä se siitä...

En minä taida kisaamaan lähteä.. Turha se on siellä joukon viimeisenä olla liikkuvana shikaanina/Jarno Trullina...
Ensi kesä menee näillä näkymin treenatessa ajotaidot edes samalle tasolle kuin missä olivat muutama vuosi sitten.
Tuon v-one rrr:än tai oikeastaan kaksi ostin jo muutama kuukausi sitten kun halvalla sain.
Jos kisaamaan joskus rupean niin sitten pitää kyllä joo löytyä osat kisapaikalta tai ainakin suomesta.

C8:n vaihto toiseen merkkiin saattaa tulla kyllä kyseeseen jossain vaiheessa.
Harmi vaan kun itsellä kaapissa iso kasa uusia renkaita serpentin off-setillä nykyiseen autoon.
Löytyyko mihin merkkeihin vai löytyykö mihinkään noita muutos settejä että saisi serpentin off-setin käymään vaikka shepherdiin tai mugeniin?
Tuohon nykyiseenhän löytyi muutos sarja että sai nuo mugen/kyosho ym. renkaat sopimaan.
 (edam razor) taitaa olla merkki tänä päivänä.

Kulutus osien kestävyys suurin piirtein tiedossa mutta kiinnostaisi juurikin nuo etu ja taka bulkit.
Meneekö niitä saman verran kuin C8:ssa vai onko kestävämpi rakenne? Vaikka autot ei kauheasti rakenteellisesti toisistaan eroa.
Varaosia on mulla ja kaverilla monella sadalla mutta ei ensimmäisiäkään bulkkeja.


#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐