Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 380630 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #720 : 22.11.10 - klo: 16.18 »
Pystyykö koria taivuttaa noparin kohtaa. esim. kuumailmapuhaltimella.
täytyypä kokeilla johonkin korimatskun hukkapalaan kuinka taivuttaminen onnistuu. Kandee varmaan tehdä ennen maalaamista...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #721 : 22.11.10 - klo: 16.40 »
Pystyykö koria taivuttaa noparin kohtaa. esim. kuumailmapuhaltimella.
täytyypä kokeilla johonkin korimatskun hukkapalaan kuinka taivuttaminen onnistuu. Kandee varmaan tehdä ennen maalaamista...

Tuolla tekniikalla on ainakin Hokella tehty Durgan koriin lisää tilaa nopeudensäätimelle, eli kuumennettu ja sitten taivutettu koria. Durgassa on tosin sellainen "sisäänpäin" taittuva kohta nopeudensäätimen kohdalla, joka sitten taivutetaan ulospäin. Eli se materiaali nyt ei varsinaisesti siinä veny, mutta kuitenkin.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #722 : 23.11.10 - klo: 08.49 »
Helpoin tapa on ostaa korkeampi kori tai ottaa tuuletin pois jolloin tilaa tulee enemmän
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #723 : 23.11.10 - klo: 09.18 »
Helpoin tapa on ostaa korkeampi kori tai ottaa tuuletin pois jolloin tilaa tulee enemmän

Mainitsemaani Durgaan ei noita korivaihtoehtoja juurikaan ole (Baldren kori on vielä Durgan koriakin ahtaampi). B4:n tapauksessa kyllä on mahdollista. Eikä kyllä B4:ssä varmasti nopeudensäädin tuuletinta kaipaakaan.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #724 : 23.11.10 - klo: 09.37 »
Nimen omaan, kyse on B4-autosta. En ainakaan itse ole saanut säädintä lämpenemään, vaikka ilman tuuletinta on päästellyt. 8.5 kone kiinni
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Eismou

  • KUArc admin
    • Profiili
    • Kuopiorc.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #725 : 23.11.10 - klo: 10.53 »
Nimen omaan, kyse on B4-autosta. En ainakaan itse ole saanut säädintä lämpenemään, vaikka ilman tuuletinta on päästellyt. 8.5 kone kiinni

Mulle kävi kesällä 2009 siten että TC Spec, ilman tuuletinta, syttyi palamaan. Kieltämättä melko ripeää toimintaa saa ihmisessä aikaan kun korin alta rupeaa puskemaan sankkaa savua, eikä ihan heti tiedä palaako siellä akku, nopari vai mikä. Lieventävinä asianhaaroina mainittakoon
- Aloittelijan into
- auringonpaiste + 25
- käytetty nopari
- liian kireä kone 5.5

Tapahtuman jälkeen olen ymmärtänyt ottaa huomioon ilmanvaihdon tarpeellisuuden jottei lämmöt nouse liikaa. koriin porattu reikiä yms. Harmittaahan se kun 120 € palaa savuna ilmaan.
Mieluummin henk.koht pelaan ylivarman päälle tässä asiassa.


Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #726 : 23.11.10 - klo: 22.15 »
Onko muuten 7.5t kone liika kiree tohon B4.1?
Ja käykö muuten B4 varaosat tohon päivitettyyn versioon?
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #727 : 23.11.10 - klo: 22.50 »
on tuolla radalla törmännyt B4 jossa on 6.5 ja 5.5 myllyä kiinni. Omasta mielestä 8.5 on aika passeli kyseiseen tuuppariin. 10.5 on myös aika hyvä, mutta saattaa tulla eteen tehon puute kun pitää triplahyppyri suorittaa. Samat osat käy aika pitkälti 4.1 . Eroja huomattavasti on takahubissa joka on alumiininen, slipperi on myös uusi ja slipperin pahvit. Muuten taitaapi käydä samat osat
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #728 : 24.11.10 - klo: 07.22 »
on tuolla radalla törmännyt B4 jossa on 6.5 ja 5.5 myllyä kiinni. Omasta mielestä 8.5 on aika passeli kyseiseen tuuppariin. 10.5 on myös aika hyvä, mutta saattaa tulla eteen tehon puute kun pitää triplahyppyri suorittaa. Samat osat käy aika pitkälti 4.1 . Eroja huomattavasti on takahubissa joka on alumiininen, slipperi on myös uusi ja slipperin pahvit. Muuten taitaapi käydä samat osat

Ainakin Vaasan radan tripla menee helposti B4:llä yli niin Orionin halpis 3000kv koneella kuin B4.1 RTR:n 3300kv koneella. Joten tuskin tuollaisella 10.5T "kisakoneella" mitään erityisiä ongelmia tulee...

B4.1 FT:ssä on melkein kaikki osat erilaiset tai ainakin eri materiaalia kuin B4 FT:ssä, toki ne ristiin käy suurimmaksi osaksi, mutta kuitenkin...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #729 : 24.11.10 - klo: 10.43 »
Itsellä oli viimekesän kiinni Speedpassionin 8,5 kone, silti viimisessä kisassa ruuvasin tehoja koko päivän pois, että sai kiihdytyksiä helpotettua. Pääsi kaikki kesän kisaratojen hypyt kyllä ihan hyvin yli tehon puolesta. Sisällä kovalla pidolla ehkä pystyy käyttämään enemmän tehoa, mutta se onko siinä järkeä on eri asia.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #730 : 24.11.10 - klo: 10.57 »
on tuolla radalla törmännyt B4 jossa on 6.5 ja 5.5 myllyä kiinni. Omasta mielestä 8.5 on aika passeli kyseiseen tuuppariin. 10.5 on myös aika hyvä, mutta saattaa tulla eteen tehon puute kun pitää triplahyppyri suorittaa. Samat osat käy aika pitkälti 4.1 . Eroja huomattavasti on takahubissa joka on alumiininen, slipperi on myös uusi ja slipperin pahvit. Muuten taitaapi käydä samat osat

Ainakin Vaasan radan tripla menee helposti B4:llä yli niin Orionin halpis 3000kv koneella kuin B4.1 RTR:n 3300kv koneella. Joten tuskin tuollaisella 10.5T "kisakoneella" mitään erityisiä ongelmia tulee...

B4.1 FT:ssä on melkein kaikki osat erilaiset tai ainakin eri materiaalia kuin B4 FT:ssä, toki ne ristiin käy suurimmaksi osaksi, mutta kuitenkin...
Jep materiaali on erilaista kyllä, mutta muuten osat käy kyllä keskenään. Suurin helpotus on omasta mielestä iskarit, jotka on nyt helpommat ilmata yms
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #731 : 24.11.10 - klo: 15.47 »
Joo tota SP:n konetta oisin hommaamassa, ja ehdottomasti ehkä se olis tuo 7.5 kone niin vois sitten ruuvailla sitä myös nelkkuun.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #732 : 27.11.10 - klo: 20.08 »
Nyt saatiin sitten vihdoin tilatua toi FT malli  :cheesy:.
Pääsee jouluna kokeilee uutta autoo.
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #733 : 07.01.11 - klo: 10.00 »
Nostetaampa aihetta. Tällaista tiedustelisin, käykö Shumin Cougarista vanttiruuvit myös Beenelkkuun ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #734 : 05.02.11 - klo: 09.00 »
Hei!
Saako Suomesta enää Asson B4? Onko autossa vakiona osia mitkä menee helposti rikki? Onko tässä milliset kuusiokolo ruuvit?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #735 : 05.02.11 - klo: 09.42 »
Hei!
Saako Suomesta enää Asson B4? Onko autossa vakiona osia mitkä menee helposti rikki? Onko tässä milliset kuusiokolo ruuvit?

Noihin sinun kysymyksiin löytyy vastaus tästä topikista.
Jos B-4 oikeasti kiinnostaa, niin ehkä myös luet tämän koko topikin läpi, ja saat vastauksesi.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #736 : 05.02.11 - klo: 11.35 »
Lainaus
Saako Suomesta enää Asson B4?

Tähän voinen vastata. RC-Pisteen Toni puheli tuossa muutama viikko takaperin, että ottaa kyllä Asson krossareita hyllyyn, mutta keväämmällä kun krossikausi "oikeasti" alkaa. B4.1FT ainakin tulossa hyllyyn, kuten myös nelikko B44.1FT
AE/Destiny/TLR

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #737 : 05.02.11 - klo: 20.34 »
Lainaus
Saako Suomesta enää Asson B4?

Tähän voinen vastata. RC-Pisteen Toni puheli tuossa muutama viikko takaperin, että ottaa kyllä Asson krossareita hyllyyn, mutta keväämmällä kun krossikausi "oikeasti" alkaa. B4.1FT ainakin tulossa hyllyyn, kuten myös nelikko B44.1FT

Tuossa B44.1FT:ssä on kyllä potentiaalia kisalaitteeks. Pomminkestävä kun vaihtaa pallokupit parempiin. Muutenkin hyvin suunniteltu laitos.... Harmi vaan tuo varaosapuoli (oli pitkä tauko, ja Asson kanssa oli tottunu Similöiden maailman parhaaseen palveluun), onneks ulkomailta kuitenkin saa.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa yorak

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #738 : 20.02.11 - klo: 15.56 »
Hei, yritin netistä kaivaa beenelkun takatukivarsien pituutta ja leveyttä, mutta tuloksetta. Jos jollakulla teistä assonomistajista on tuollainen takatukivarsi pakissa ja tönäri käden ulottuvilla, niin olisin kiitollinen pituus- ja molempien päiden leveysmitoista.

Poissa Mazku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #739 : 26.02.11 - klo: 17.39 »
Hei.

Olen täysin aloittelija autojen suhteen. Tämä olisi varmaan hyvä auto leikkimieliseen piha-ajeluun ja joskus voisi käydä kerhossakin ajamassa sisällä. RTR:nina haluaisin. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1561/products_id/163251/n/Team-Associated-B41-Brushless-RTR-1-10-Buggy-w-24GHz-Radio Onko tuo halvin paikka ostaa? Ovatko postikulut hirmuiset? Vai olisiko jollakulla hyväkuntoista käytettyä tai mihin hintaan käytettyjä yleensä myydään?

Tulipas paljon kysymyksiä, kiitos jos viitsitte vastata.

Mazku

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #740 : 26.02.11 - klo: 17.54 »
Jos kielet sujuu niin, tosta http://www.modellbau-berlinski.de/Shop/tabid/78/RC-Cars/Elektro-Off-Road/Team-Associated/B4-1-Brushless-RTR-2-4G-9039.aspx  saa halvemmalla, postit suomeen 16e ja kun on EU:ssa niin ei tulle tullia/alvia(eihän??).
Tohon lisäksi akut(lipot), laturi(lipolaturi), kunnon avaimet(tuumaset) esim. http://www.medasec.com/do?action=group&id=37 Toi EDS:än setti. Tuosta liikkestä saa muutenkin kaiken tarvittavan ja autostakin voi kysellä tarjousta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #741 : 01.03.11 - klo: 10.35 »
Jos pihasuttaukseen etsii autoa niin kannattaa vilkaista myös T4 vaihtoehtoa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #742 : 21.03.11 - klo: 12.29 »
En jaksanut lukea läpi koko 25 sivua,kun ajattelin et tähän osaa joku kuitenkin nopiasti vastata...
Elikkä kun näitä on normi kitti,factory team kitti ja 4.1 niin mitäs eroa noilla nyt sit konkreettisesti on?
Ja lähinnä et tekeekö tuolla perusmallilla mitään?
Olis tulossa ihan sisärata-ajoon,ei mihinkään kilpailemiseen...ja ajotaidot on sitä luokkaa että pitäis kestävä olla kuitenkin :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #743 : 21.03.11 - klo: 21.14 »
jos oikein muista toi factory team kitti on hiilikuitu runkkoinen kitti, normi on tietenkin se muovinen rtr ja sit tota 4.1 en tiedä


ja tietenkin kitti on yleinsin parempi kuin rtr, mutta tulee ehkä kalliimmaksi jos ei ole sähköjä jo valmiina jossain kaapin perällä.



viisaampi korjaatkoon jos on väärin



Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #744 : 22.03.11 - klo: 00.01 »
Lukasin sit kuitenkin koko threadin läpi,ja jonkinlainen käsitys tuli asiasta..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #745 : 22.03.11 - klo: 19.23 »
Ei FT mallissa se pohja-amme hiilikuitua ole. Muovia vaan =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #746 : 26.03.11 - klo: 07.12 »
nyt b4.1:sessta tulee keskimoottori versiokin (C4.1)
linkki uutiseen: http://www.redrc.net/2011/03/c4-1-centro-b4-1-mid-motor-conversion/
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #747 : 26.03.11 - klo: 10.50 »
nyt b4.1:sessta tulee keskimoottori versiokin (C4.1)
linkki uutiseen: http://www.redrc.net/2011/03/c4-1-centro-b4-1-mid-motor-conversion/

Niin tai siis siihen tulee yksi uusi keskimoottorikonversio saataville, kuten X-Factory X-6...

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #749 : 08.06.11 - klo: 20.40 »
6.5T on kyllä melko varmasti liian tehokas moottori, kun taas tuo 8.5T on hyvin suurella todennäköisyydellä juuri sopiva.