Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382440 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #750 : 08.06.11 - klo: 20.45 »
mulla on 7.5 lrp ja auto keulii parhaassa tapauksessa keskellä suoraa. Joten 8.5.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #751 : 08.06.11 - klo: 21.34 »
Mites kumpi nopari on parempi ?  GTB 2 vai havoc 3s ? GTB:ssä moottorirajoitus 3.5 T , havocissa 8.5 T , mutta havocia voisi ajaa 3s lipolla kun tass GTB:tä 2s  :undecided: Vastatkaa nopeesti nii saan auton tänään vielä tilaukseen  :smiley: Ovatko nämä akut hyvät tähän ?   http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8973
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #752 : 08.06.11 - klo: 22.11 »
Ainakaan assossa et tee 3s lipoilla yhtään mitään, sen sijaan joskus voi tulla tarve kireämmälle koneelle.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #753 : 09.06.11 - klo: 18.10 »
Valitettavasti saan tilattua auton vasta lauantaina  :angry: Otan sen GTB 2 nopan , mutta onko 7.5 T kone varmasti liian kireä ? Ajattelin että myöhemmin hankin nelkku krossarin ja olisi kiva jo ei tarvisi ostaa muuta kuin uudet akut  :undecided: 8,5 T on varmaankin liian lussu nelkkuun ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #754 : 09.06.11 - klo: 19.13 »
Ei se nyt liika kiree oo, esim. mulla on 7,5 kone ja niin on monella muullakin, ei ongelmaa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #755 : 09.06.11 - klo: 22.21 »
Ei se nyt liika kiree oo, esim. mulla on 7,5 kone ja niin on monella muullakin, ei ongelmaa.

Sulla on eri auto.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #756 : 10.06.11 - klo: 07.08 »
Väittäisin, että kyllä sillä 8.5T koneellakin kerkeää, joissain kohdissa voi olla jopa nopeampi radalla, kuin kireämmät versiot. Tämä on toki kiinni kuskin liipaisinsormen herkkyydestä.

Tämmöinen "vanhan kansan" touring-autoilija ei ainakaan uskalla alkuus laittaa 8.5T konetta kireämpää takatuuppiin, oli auto minkä merkkinen tahansa.

Toki kireämmillä koneilla saa mutkista uloskiihdytykseen paremmin vakautta vääntämällä kaasukäyrää rauhallisemmaksi joko noparista tai radiosta.

Radalle pääsen Losia liikuttamaan vasta sunnuntaina, katsotaan mitkä ovat mietteet sitten.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #757 : 10.06.11 - klo: 10.48 »
Riippuu vähän siitäkin aikooko sillä autolla ajella rataa ympäri vai radan ympärillä. Meillä on Raumalla niin hidasprofiilinen rata, että n. 9 lankaisella motilla pääsee jo kevyesti niin lujaa kuin tarvitsee yleensäkään päästä.

Toisaalta jos ajelu on pääasiassa kiihdyttelyä ja huippujen tavoittelua jossain kentällä tai tiellä, niin sitten on syytä laittaa reilusti kireämpi motti ja 3S lipoakin kannattaa silloin harkita.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #758 : 10.06.11 - klo: 11.02 »
Joo kyllä 8,5 kerkeää ei siinä mitään, mutta jos hän aikoo samalla koneella ajaa nelkkua niin sanoin vain, että ei 7,5 mikään mahdottomuus ole tähänkään autoon...jos siltä tuntuu niin voi tehdä niin kuin JyrkiL sanoi, eli puottaa vähän tehoja säätimestä tai radiosta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #759 : 10.06.11 - klo: 11.10 »
B4:een radalle 7.5t kone on oikein passeli. Itse ajoin takavetoa kaksi kesää ja talvea 6.5t koneella, noparista oli vaan säädetty miedommalle puncheja. Takavedossa on myös tärkeää, että on tarpeeksi nopea servo, että voi korjata luisut hallitusti. Arvot 0.11s/60astettta ja vääntöä yli 6kg, niin alkaa riittämään.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #760 : 10.06.11 - klo: 14.00 »
Noniin tässähän saatiin keskustelua aikaan  :smiley: Aion ajaa Hyvinkään radalla ja varmaan myös pihasuditusta tulen myös harrastelemaan. Otan 7.5 T koneen , niin sen voi iskeä sitten myös nelkkuun kiinni .
Tuo Sävoxin servo jonka autoon ostan vääntää 12kg ja nopeus on 0.08 sec  :tongue: Vielä sommonen kyssäri että riittääkö nuo 4000 mah 2s 25c akut tuohon mottiin ? Laskelmieni mukaan pitäisi rittää mutta entä käytännössä ?

Moottorin amppeeri kulutus: Novak ilmoittaa etää moottori on 340 wattinen ja ajan 2s lipolla joten,
340W : 8.4V =40,47619 A?

Akku: 25C 4000mah 4 X 25=100 A ?         Onko mun laskelmissa mitään perää ?  :grin:

Mutta auto ja Kiinalipot lähtee huomenna todennäköisesti tilaukseen  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 10.06.11 - klo: 14.06 kirjoittanut Traxxas_Topi »
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #761 : 10.06.11 - klo: 14.30 »
Itse ajelin 4000mAh 35C akuilla ja hyvin toimi.
Auton on niin kevyt ja takarenkaat ei pidä niin paljon, että se aiheuttaisi suurta kuormaa sähköille.

Kun ajelet ekoja akkuja, niin tarkkaile lämpöjä. Akun ei pitäisi lämmetä juuri ajon aikana.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #762 : 12.06.11 - klo: 00.20 »
Dodii  !! Lähti tilaukseen seuraavaa:
Amainhobbies:
B4.1 FT kit
Novak GTB 2 nopari
Novak Ballistic 7.5 motti
Sävoxin servo
Novakin kutistesukkaa
ProLinen rengasliimaa
Pinion rattaat: 17 , 19 , 22 hampaiset

Hobbyking:
2 kpl Zippy 4000mah 25c hardcase akkuja (saksan varastosta)

Pitää koriin tilata vielä suomesta maalit , saa antaa väriehdotuksia.
Pitäisikö motti ja nopari liittää banaaniliittimillä , vai kolvaanko vain johdot kiinni ja laita kutistesukan päälle.
Motin tai noparin mukana tuskin tulee liittimiä koska ostin ne erikseen enkä combona.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #763 : 12.06.11 - klo: 13.02 »
Jos sun tarvii irrotella paljon konetta laita ne liittimillä.Itse en kehdannut noparin liittimiä katkasta niin laitoin motin liittimillä.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #764 : 12.06.11 - klo: 17.40 »
Jos varmatoimisuutta ajattelee, niin kannattaa jättää liittimet pois noparin ja koneen väliltä. Ei kolvaaminen kauan kestä, jos tulee tarvetta.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #765 : 12.06.11 - klo: 17.46 »
Juu kolvaan ne suoraan kiinni ja laitan kutistesukkaa päälle   :smiley: Tilaan sabesta maalit , maalaan valkoiseksi jossa on jotaan punaisia kuvioita  :roll:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Lempire

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #766 : 27.06.11 - klo: 17.28 »
Noniin, ensimmäistä autoa ostamassa ja tarkoituksena olisi tilata tuollainen: http://teamassociated.com/cars_and_trucks/RC10B4.1/RTRBL/
Nyt tahtoisin vain varmistaa että sopiiko siihen tuollaiset akut:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098 ?

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #767 : 27.06.11 - klo: 23.30 »
Noniin, ensimmäistä autoa ostamassa ja tarkoituksena olisi tilata tuollainen: http://teamassociated.com/cars_and_trucks/RC10B4.1/RTRBL/
Nyt tahtoisin vain varmistaa että sopiiko siihen tuollaiset akut:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098 ?
Pitäisi mahtua , mutta tuo keskimmäinen piuha saattaa jäädä akun pidikkeen alle. Tuolla hieman ylempänä on linkki akkuihin joita minulla on 2 kappaletta käytössä tässä autossa ja olen tyytväinen niihin.

Mutta pitihän multakin joain hajota: Ajelin ja rupes kuulumaan outoa rahinaa eikä motti pyörinyt kunnolla. Ajattelin että spurrin ja pinionin välys ei ole kohillaan. No purkasin auton perän atomeiksi eikä vikaaa löytynyt.
Otin moottorin irti ja kokeilin että toimiiko. Annoin vähän kierroksia ja liikkui vähän nykivästi tuo akseli. No annoin vähän enemmän kierroksia (ei mitään täyskaasu rääkkiä) ja sitten napsahti. Akseli oli täysin jumissa eikä pyörinyt sormin ollenkaan.
Avasin moottorin ja huomasin että staattori on viidessä osassa :grin: Laakerit ja käämit olivat ehjät mutta staattori oli osissa ja oli tempaissu hajotessaan sensoripiiriltä jonkun komponentin matkaansa.
Moottorina Novak Ballistic 7.5 540. Ajettu noin.3 akullista. Kone ei ollut lämminnyt ajoissa juuri ollenkaan.
Novakilla on 120 päivän takuu , toivottavasti korvaavat tuon :undecided:
Ei kai auta muu kuin lähettää tuo Novakille ja toivoa parasta  :sad:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Lempire

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #768 : 28.06.11 - klo: 12.16 »

Pitäisi mahtua , mutta tuo keskimmäinen piuha saattaa jäädä akun pidikkeen alle. Tuolla hieman ylempänä on linkki akkuihin joita minulla on 2 kappaletta käytössä tässä autossa ja olen tyytväinen niihin.


Kiitokset vastauksesta, nyt on auto tilattu, toivottavasti tulee pian niin pääsee rälläämään

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #769 : 28.06.11 - klo: 13.07 »
Siitä akunpidikkeestä voi napsaista pienen palan pois vaikka sivuleikkureilla jos se pääty sattuu osumaan just tuon balanserijohdon kohdalle. Ainakaan sitä johtoa ei kannata väkisin murjoa pidikkeen alle...

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #770 : 30.06.11 - klo: 20.04 »
B4.1 BL RTR tilattu Medasecista akulla, laturilla ja lipo -pussilla höystettynä, tulee tosin vasta 15.7 kun vaimo priorisoi Muumimaailman auton edelle  :shocked: Nyt käsien syyhytessä olen alkanut miettimään työkalupakin ja varaosavaraston sisältöä, tästä topicista bongasin ainakin "hajoavienlistaan" siipitelineen, iskaritornin ja takasillan(?). Tuosta otin neuvoksi tuon avainsarjan, ja Medasecista neuvoivat tilaamaan valmiin lajitelman ruuveja, mutta onko jotain muita tuotteita / osia, joita kannattaa pitää itsellä varastossa?

Kokemus on 0, joten uskon RTR riittävän itsellä hyvin alkaan, ja toivottavasti vähän pidemmällekin. Onko tuossa setissä kuitenkin jotain sellaista minkä vaihtamista noviisinkin kannattaisi harkita? Ketjussa korostetaan esim. servon nopeuden merkitystä takatuupparilla ajettaessa, mutta tuosta 0,15sek vakio servosta tuskin jää aloittelijallakaan radalla pysyminen kiinni?

Poissa Lempire

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #771 : 19.07.11 - klo: 22.17 »
Noniin auto saatu ja eka osa rällätty jo rikki. En ketjusta löytänyt tästä aiheesta mitään joten varmistetaan ennen kun heitetään rahaa menemään:

Mitkä vanttitapit ( turnbuckle ) sopivat B4.1 RTR:ään? Suunnitelmana oli tilata LiquidRC:stä mahdollisesti
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=32143 tai
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=51771 tai kenties
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=52528 ja
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=8088 ?

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #772 : 19.07.11 - klo: 22.34 »
Ei mikään noista ylläolevista. Montako euroa ajattelit säästää tilaamalla moiset Amerikasta asti? Jos haluat vähän nopeemmin päästä ajamaan niin katso:

http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/b4-titaanivantit-6-kpl.html

tai

http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/b4-titaanivantti-1-kpl.html

ja jos pallokuppeja ei voi enää uudelleenkäyttää niin:

http://www.rcm.fi/index.php/team-associated-varaosat/pallokupit-12-kpl.html
---

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #773 : 20.07.11 - klo: 23.38 »
Sanokaas nyt onko B4.1 FT mallissa milliset vai tuumaset ruuvit ja laakerit? Oon yrittänyt etsiä kysymykseen vastausta, mutta en ole mistään löytänyt..
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #774 : 21.07.11 - klo: 00.02 »
Ruuvit tuumaset. Diffin isot laakerit milliset ja loput laakerit tuumasia.

Manuskasta löytyy ja tuolta löytyy koot.
http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/RC10B4.1/Factory_Team/parts_accessories/
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Theou

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #775 : 23.07.11 - klo: 21.38 »

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #776 : 25.07.11 - klo: 18.14 »
Mitä osia B4.1 FT:stä menee yleisimmin rikki ? Mitä osia kannattaa tilata varalle samalla kun tilaa auton ?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #777 : 25.07.11 - klo: 18.28 »
Perjaatteessa ihan samat osat kuin Cougarissa, niillä lisäyksillä että t-pala ja runko voivat kanssa hajota =)

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #778 : 25.07.11 - klo: 19.13 »
yleisimpiä: (voi pitää pari aina varalla)
Takatukivarret
Takarunkopala (samalla menee välillä diffiboxin kuoret ja tämäkin vain jos hypit tosi isoja hyppyjä)
Takapään c-linkki kiinnityspala, oliko nyt chassis brace nimellä
Takaiskarituki
Siipituet, ainakin jos ajaa JC:n siivellä joka on varsin jäykkä

Vähän harvinaisempia mut voi olla jees olla yks aina varastossa:
Etutukivarret
Ohjauspala + c-pala (ne uudet versiot ihan tuntus kestävän)
Etupään pinnikiinnike
Etuiskarituki
Vanttiruuveja, kannattaa melkein hommata se 6 kpl paketti, saa samalla hyvän säätötyökalun ja linkkejä moneksi vuodeksi.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #779 : 25.07.11 - klo: 20.14 »
Kiitos !  :smiley:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4