Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #90 : 30.03.09 - klo: 19.53 »
Tuo on ihan hyvä tuo messinkipala, itsellä Trishbits:in vastaava osa, ja tyytyväinen ollut, eipä hajoa enää..  :tongue:

Eipä se silti minusta sen nopeampaa ole tehnyt, vaan ei tarvi bulkheadia vaihtaa enää.

http://www.trishbits.com/bulkhead02.jpg

Riku

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #91 : 12.04.09 - klo: 21.59 »
Tässä nyt pääsiäis-illan ratoksi ruuvailin huvikseen Assooni kiinni 6.5 Novakin hiilettömän koneen. Nyt oikeasti tajuan että 8.5 alkaa olemaan varmasti se tehokkain kone tähän luokkaan. Itse kokeilin autoa ihan asfaltilla. Ajattelin että saampa samalla solukumirenkaista kaiken p*skan ja lian pois kun muutaman kiepin pyöräytän. Itse käytän autossa 10.5 konetta ja ajoinkin sillä muutaman rundin, ja testasin huippunopeutta. Noh eihän se 10.5 mikään tykki ole, varsinkin jos ajetaan pelkkää suoraa. 6.5 kun vaihdoin ja testasin niin auto haki poikittain jo itseään suoralla kiihdyttäessä. Jos tuollaisella autolla pitäisi ajaa krossiradalla, olisi tehoja todellakin rajoitettava paljon. Nyt alkaa todellakin ymmärtää miten tehokkaita hiilettömät koneet ovat ja ymmärtää myös sen mitä se "vain" 3 numeron ero hiilettömässä moottorissa tarkoittaa. Olen sanaton ja voin vain kuvitella mitä 3.5 koneet yms ovat

EDIT: Käytän autossani 3700 mAH 2kennoista LiPo-akkua
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #92 : 15.04.09 - klo: 21.53 »
Ensimäinen takaisku Assoon. Luultavasti voimansiirrossa vikaa. Kun auto lähtee liikkeelle kuuluu voimakasta rutinaa joka kuitenkin häviää kun kaasua painaa. Ei muuta kuin diffi ja vaihteisto auki. Pinjonin ja spurrin välys on hyvä joten  siitäkään ei johdu.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #93 : 15.04.09 - klo: 22.26 »
Ensimäinen takaisku Assoon. Luultavasti voimansiirrossa vikaa. Kun auto lähtee liikkeelle kuuluu voimakasta rutinaa joka kuitenkin häviää kun kaasua painaa. Ei muuta kuin diffi ja vaihteisto auki. Pinjonin ja spurrin välys on hyvä joten  siitäkään ei johdu.

Pyöränlaakerit eivät siis ole syynä (?)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #94 : 15.04.09 - klo: 22.55 »
Ensimäinen takaisku Assoon. Luultavasti voimansiirrossa vikaa. Kun auto lähtee liikkeelle kuuluu voimakasta rutinaa joka kuitenkin häviää kun kaasua painaa. Ei muuta kuin diffi ja vaihteisto auki. Pinjonin ja spurrin välys on hyvä joten  siitäkään ei johdu.

Pyöränlaakerit eivät siis ole syynä (?)
Nyt menee ohi ymmäryksen. Kokeilin SP Exige comboa autoon ja sillä ilmeni tuo rutina. Kuuluu rutina ja niin kuin diffi olisi älyttömän löysä. Noh huvikseni laitoin autoon 17 kiekkasen hiilikoneen ja nyt auto toimii normaalisti ilman rutinoita ja tuota ns löysä diffi toimintoa. Ei tajua! Päissään varmaan

EDIT: TTKOO ei. ei se laakereista kuulu. Kuulosti niinkuin jokin ratas olisi hyppinyt hampailtaan
« Viimeksi muokattu: 15.04.09 - klo: 23.05 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #95 : 15.04.09 - klo: 23.07 »
Mites voisiko moottorin kiinnitysruuvit olla liian pitkät ja ottaisivat kiinni Exigesi roottoriin?
Old fart

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #96 : 15.04.09 - klo: 23.26 »
Mites voisiko moottorin kiinnitysruuvit olla liian pitkät ja ottaisivat kiinni Exigesi roottoriin?
Nehän on Assossa aika lyhyet, mutta niin eihän se mahottomuus ole

EDIT: Novak Velocity koneen kanssa ei myöskään ole ongelmaa. Kone on nyt Tonilla huolossa. Täytyy sensorinjohto saada uusi =). Ei uskaltanut itse aukaista konetta kun ei ole tuosta harjattomasta niin kamalasti kokemusta eikä tietoa

EDIT: Diffi ja vaihteisto purettu, ja rattaat ovat kuin uudet, eli siinäkään ei vika ole. Olisiko niin että ruuvit ovat ottaneet kiinni roottoriin
« Viimeksi muokattu: 16.04.09 - klo: 00.11 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #97 : 16.04.09 - klo: 14.05 »
Kuinka moottorin päädyn ruuvit? Joissakin koneissa oli ääntä kun ruuvit olivat löysässä.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #98 : 16.04.09 - klo: 14.24 »
Tätä vikaa ilmennyt ainakin GM:än (evo 3) koneissa, ne pitkät pääty ruuvit kun kiristää niin häviää ainakin hetkeksi.. näin ainakin itsellä  :roll:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #99 : 16.04.09 - klo: 17.06 »
Tätä asiaa vaikea selittää.Mutta kuitenkin se kuullosti siltä että vaihteistosta / voimansiirrosta olisi ääni kuulunut, ja auto lähti liikkeelle samallalailla kuin mitä löysällä diffillä, eli luistattamalla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #100 : 16.04.09 - klo: 18.06 »
Haku ammuntaa, mutta eihän slipperi ole löysällä? ja rutina ilmenisi vain esim tehokkaammalla koneella?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #101 : 23.04.09 - klo: 21.39 »
Noniin, nyt on hommattu B4 Team Factory, jolla ois tarkoitus ajaa kilpaa kesällä, neliveto saa jäädä nyt hetkeksi sivuun.
Heti ei saa autoa ajoon, mutta ei ole Jyväskylän ratakaan vielä sula.

Tekniikaksi tulee aluksi seuraavaa:
Nopari: CC Sidewinder (Punch-kontrollia reippaasti ja ohjaimesta tarpeen mukaan tehoja pois)
Moottori: Speed Passion Comp V2 6.5T
Servo: Savöx SC-1251MG 9kg/0.09 Low Profile
Radiot: Acoms Technisport 2.4Ghz
Akku: LiPO, EFRA-hyväksytty vielä ostamatta

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #102 : 23.04.09 - klo: 21.50 »
Hmmm 6.5 . Voi olla että tulee hankaluuksia ajaa. Itse testailin kanssa autoa 6.5 koneella ja se on aika kamalaa. Saat rajoittaa tehoja aikalailla, ellet sitten ole ihan huippu ratin kääntäjä. 8.5 alkaa olemaan jo riskirajoilla. Mutta kunhan kokeilet, sillähän se selviää. Olisikohan joskus mahdollista tulla ajamaan tuonne Jyväskylän radalle, kun tässä kuitenkin suht lähellä asun, ja sukulaiset kaikki melkein ovat Jyväskylässä ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #103 : 23.04.09 - klo: 21.58 »
Hmmm 6.5 . Voi olla että tulee hankaluuksia ajaa. Itse testailin kanssa autoa 6.5 koneella ja se on aika kamalaa. Saat rajoittaa tehoja aikalailla, ellet sitten ole ihan huippu ratin kääntäjä. 8.5 alkaa olemaan jo riskirajoilla. Mutta kunhan kokeilet, sillähän se selviää. Olisikohan joskus mahdollista tulla ajamaan tuonne Jyväskylän radalle, kun tässä kuitenkin suht lähellä asun, ja sukulaiset kaikki melkein ovat Jyväskylässä ?

Joo tuo 6.5t on vähän liikaa, se on tiedossa. En vaan viitsi ostaa saman tien edes kokeilematta 70euron konetta. Kokeilen nyt eka tolla ja jos on ihan toivotonta, niin jostain löysempää mottia tilalle.

Tietysti Jyväskylään saa tulla ajeleen, kunhan rata saadaan eka ajokuntoon. :wink:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #104 : 23.04.09 - klo: 22.12 »
Hmmm 6.5 . Voi olla että tulee hankaluuksia ajaa. Itse testailin kanssa autoa 6.5 koneella ja se on aika kamalaa. Saat rajoittaa tehoja aikalailla, ellet sitten ole ihan huippu ratin kääntäjä. 8.5 alkaa olemaan jo riskirajoilla. Mutta kunhan kokeilet, sillähän se selviää. Olisikohan joskus mahdollista tulla ajamaan tuonne Jyväskylän radalle, kun tässä kuitenkin suht lähellä asun, ja sukulaiset kaikki melkein ovat Jyväskylässä ?

Joo tuo 6.5t on vähän liikaa, se on tiedossa. En vaan viitsi ostaa saman tien edes kokeilematta 70euron konetta. Kokeilen nyt eka tolla ja jos on ihan toivotonta, niin jostain löysempää mottia tilalle.

Tietysti Jyväskylään saa tulla ajeleen, kunhan rata saadaan eka ajokuntoon. :wink:
Juu totta tuokin, ei testaamatta kannata tehdä johtopäätöksiä. Mulla itsellä on 10.5 Novak kiinni ja sekin tarjoaa tehoa hyvin. Nyt tosin kun on tuntumaa saanut autoon enemmän ja ajotaidot kasvanut, niin ajattelin 9.5 konetta. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Speed-Passion-Ultra-Sportsman-95R-Brushless-Motor-103673 tuollaista.Onkohan kenelläkään kokemusta tuosta ? Kysäsen nyt vielä kerran että missäs Jyväskylässä tuo kyseinen rata sijaitsee?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #105 : 23.04.09 - klo: 22.45 »
^ Rata sijaitsee at Seppälänkangas, Murskaamontie. Suosittelen tekemään haun foorumille hakusanalla Murskaamontie, löytyy tarvittavat topikit.


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #107 : 23.04.09 - klo: 23.03 »
Kiitoksia. Eiköhän tuonne navugaattorilla löydä. Onkos siellä mahdolisuus ajaa polttomoottoriautolla ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #108 : 23.04.09 - klo: 23.08 »
On.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #109 : 24.04.09 - klo: 10.01 »
Voin muuten suositella (omasta kokemuksesta) noita 3Racing (DT-02) iskareita B4:lle. Toimii pehmeästi..

eteen männät 2x1.2, 30 wt, asson ruskeat jouset & taakse männät 2x1.3, 35wt ja vihreät jouset (lippiksen radalla).
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #110 : 24.04.09 - klo: 11.39 »
Voin muuten suositella (omasta kokemuksesta) noita 3Racing (DT-02) iskareita B4:lle. Toimii pehmeästi..

eteen männät 2x1.2, 30 wt, asson ruskeat jouset & taakse männät 2x1.3, 35wt ja vihreät jouset (lippiksen radalla).
Asson omat iskarit toimivat hyvin kun huolella kasaa ja ilmaa ne
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #111 : 24.04.09 - klo: 21.33 »
Hmmm 6.5 . Voi olla että tulee hankaluuksia ajaa. Itse testailin kanssa autoa 6.5 koneella ja se on aika kamalaa. Saat rajoittaa tehoja aikalailla, ellet sitten ole ihan huippu ratin kääntäjä. 8.5 alkaa olemaan jo riskirajoilla. Mutta kunhan kokeilet, sillähän se selviää. Olisikohan joskus mahdollista tulla ajamaan tuonne Jyväskylän radalle, kun tässä kuitenkin suht lähellä asun, ja sukulaiset kaikki melkein ovat Jyväskylässä ?

Minulla on Novak Velociti 6.5R ja on se oikeasti hauska ajaa. Vehkeet keulii välillä aika villisti. Suurinpiirtein pysyy auto hallussa, kun siihen tottuu. Varmasti tulisi nopeammat kierrosajat sellaisella koneella jota vois ajaa täysillä, mutta minä en aja kilpaa.

Miten sovitatte muuten LRP:n 5300mAh LiPot autoon? Se on sen verran korkea paketti, että tuota vakiota lärpäkettä joutuu vääntämään aika rajusti. Niin olen tehnyt kaikesta huolimatta.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa Eismou

  • KUArc admin
    • Profiili
    • Kuopiorc.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #112 : 24.04.09 - klo: 21.46 »
Hehee, akku-"ongelmaan" minäkin pystyn tarjoamaan apuani. Itse laitan kyseisen akun ylösalaisin.

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #113 : 25.04.09 - klo: 13.26 »
Hehee, akku-"ongelmaan" minäkin pystyn tarjoamaan apuani. Itse laitan kyseisen akun ylösalaisin.

Voi ristus, että sitä voi olla pässi! Kiitos. heh.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #114 : 25.04.09 - klo: 16.58 »
Hehee, akku-"ongelmaan" minäkin pystyn tarjoamaan apuani. Itse laitan kyseisen akun ylösalaisin.

Ko. akku on tosiaan siitä fiksu rakenteeltaan, että virtajohtojen reiät ovat läpimenevät.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #115 : 25.04.09 - klo: 21.56 »
Moro,

Tänään testasin Assoa  LRP:n 8.5 moottorilla, TC Spec säätimellä sekä 5300 lipolla. Säädin oli Value 3 asetuksella. Maltillisella kaasun käytöllä auto oli ihan hallittava minun taidoilla ja jos pitoa oli niin keulikin kunnolla. Auto kyllä puski jonkin verran joten alustasäädöt vielä hakusassa.

Edit kuva

« Viimeksi muokattu: 25.04.09 - klo: 22.16 kirjoittanut Petri T »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #116 : 26.04.09 - klo: 13.17 »
Pirteän näköinen auto kyllä. Hieno
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #117 : 26.04.09 - klo: 15.50 »
Pirteän näköinen auto kyllä. Hieno

Kiitos. Maalaus onnistui kohtalaisesti. Kuva ei vaan kerro täyttä totuutta väreistä. Kännykällä otettu.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #118 : 27.04.09 - klo: 12.23 »
Mimmosia välityksiä porukka on käyttänyt ulkoradoilla?

EDIT: laitetaan välikevennykseksi vähän kolistelua
« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo: 12.32 kirjoittanut AiR »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #119 : 27.04.09 - klo: 22.33 »
Noniin, nyt on hommattu B4 Team Factory, jolla ois tarkoitus ajaa kilpaa kesällä, neliveto saa jäädä nyt hetkeksi sivuun.
Heti ei saa autoa ajoon, mutta ei ole Jyväskylän ratakaan vielä sula.

Tekniikaksi tulee aluksi seuraavaa:
Nopari: CC Sidewinder (Punch-kontrollia reippaasti ja ohjaimesta tarpeen mukaan tehoja pois)
Moottori: Speed Passion Comp V2 6.5T
Servo: Savöx SC-1251MG 9kg/0.09 Low Profile
Radiot: Acoms Technisport 2.4Ghz
Akku: LiPO, EFRA-hyväksytty vielä ostamatta

Meinas olla vähän ongelmia Sidewinder-Savöx-Speed Passion-akselilla.
Sidewinderihän on sensoriton nopari, niin "ennakko" säädetään noparista: Default-asetuksella se on 5. pykälässä, eli puolessa välissä skaalan ollessa 0-10. Tällä asetuksella SP:n kone tarvitsee täysillä kierroksilla niin paljon virtaa, että tuollaista nopeaa servoa reunasta reunaan kääntämällä noparin BEC kyykkää. No laitoin ennakkot nollille ja testailin taas ohjausta, niin se vaikutti niin paljon moottorin virran ottoon, että kierrokset pysyivät tasaisena. Problem solved!

Pitää vielä kolvauttaa pidemmät johdot noparin ja koneen välille, niin sitten auto alkaa olla kasassa.