Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 379969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 02.03.09 - klo: 21.45 »
Kyseinen auto ansaitsee mielestäni oman topicin, onhan auto sellainen jota moni takavetokrossin harrastaja käyttää. Auto rakennussarja ei ole edes kauhean suolaisen hintainen ja autolla voi pärjätä ja menestyä kisoissa asti. Itse painiskelin pitkän aikaa kummanko auton valitsen Traxxas Slashin vai Asson B4. Assoa paljon käyttäneenä valintani oli TAAS Asso. Oma autoni on Team versio koska RC-Pisteellä ei valitetavasti tällä hetkelä FT versiota ollut. Laittelen kuvaa kunhan auton tälläviikolla postiini saan. Tavoitteena olisi käydä mukana muutamassa krossikisassakin. valitsin autoni voimanlähteeksi Novakin hiilettömän 9.5 Velocity koneen, Novak GTB-säätimen. Käyttööni aion ottaa LiPo-akut. Kokemuksia muilta ja kuvat erittäin tervetulleita tästä takatuupparista

PS Autohan on tämä http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=9035&category=2000.offel
« Viimeksi muokattu: 07.11.13 - klo: 17.19 kirjoittanut APK »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #1 : 03.03.09 - klo: 09.20 »
Olenkin pitkään jo miettinyt miksi tällä autolla ei monen muun tapaan ole omaa ketjua.

Kun nyt tällä erää äkkiseltään ei tule muuta mieleen niin töräytetääs tähän nyt ainakin kuva omasta kulkineesta.

Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #2 : 03.03.09 - klo: 11.00 »
Tämä on se auto jota kaikki kopioivat nykypäivänä. Luultavasti yksi kaikkien aikojen 1/10 takaveto krossarista.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #3 : 04.03.09 - klo: 07.05 »
Tämä on se auto jota kaikki kopioivat nykypäivänä. Luultavasti yksi kaikkien aikojen 1/10 takaveto krossarista.
Jerzi

Jep, mutta kehittikö Asso auton kuuladiffin vai oliko jonkun muun merkin tuotos jonka Asso otti käyttöön? Saatan olla asiassa täysin väärässä.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #4 : 04.03.09 - klo: 08.58 »
Tästä on jo keskusteltu toisaalla ja todettu että ensinmäinen kuuladiffi tehtiin ruohonleikkuriin.

Eikä Asso B4 ole se jota kopioidaan...
Alkuperäinen RC10 sitä on jos joku.
Siitä on lähdetty pienin muokkauksin tätäkin autoa kehittelemään ja monet ratkaisut ovat hyvin pitkälti samat.
Johan sekin todettiin toisaalla että asso on kopioinut kuuluisan stealth vetolootankin jostain toisesta...
Ja kun itseasiassa tarkkoja ollaan niin enemmän tai vähemmän jokainen auto on kopio toisesta.
Tämä kopio höpinä on toisinsanoen täysin turha, koska se ei pidä paikkaansa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #5 : 04.03.09 - klo: 09.33 »
Tämä on se auto jota kaikki kopioivat nykypäivänä. Luultavasti yksi kaikkien aikojen 1/10 takaveto krossarista.
Jerzi

Jep, mutta kehittikö Asso auton kuuladiffin vai oliko jonkun muun merkin tuotos jonka Asso otti käyttöön? Saatan olla asiassa täysin väärässä.



Schumacher c-car (1/12 kokoinen) oli eka auto missä oli kuuladiffi ja se tuli joskus -80 keksivaiheella.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #6 : 04.03.09 - klo: 11.48 »
Miten asson iskarien männät menee 1-3.
Onko 1 pienimmät reijät ja 3 suurimmat, vai toisinpäin.
Joka männässä on 2kpl reikiä.
Kyse on b44 iskareista, mitkä ovat ilmeisesti samat kuin b4 FT.
Silmämääräisesti ei eroa huomaa, eikä oikein tahdo työntömitallakaan huomata eroa.

Tomppa
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #7 : 04.03.09 - klo: 12.42 »
1 on isoin ja 3 pienin.
Yleisesti tiimikuskejen setupeissa näyttää olevan käytössä 1 edessä ja 2 takana.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #8 : 04.03.09 - klo: 13.48 »
B4 FT:n rakennussarjan mukana ei tullut kuin yhden koon männät. Liekkö säästöä haettu...

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #9 : 04.03.09 - klo: 14.33 »
Vikaa pakkauksessa tms. Aina pitäis olla kokonainen "puu" mäntiä. Eihän niitä saa mistään muualtakaan irtonaisena.

Poissa _Tomi_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #10 : 04.03.09 - klo: 15.27 »
Mullakin oli vain yhden koon männät ft:n paketissa...
||Xray T3||SpeedPassion||Corally RDX PHI||HB D8||Rc4wd||Sanwa M11||

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #11 : 04.03.09 - klo: 15.30 »
Tätä olen kuullut...
Mikälie säästö jättää muutama mäntä pois...
Se täys "puu" mäntiä (3 eri kokoa 4kpl jokaista)
Maksaa ainakin nettikaupoissa apaut 5e

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #12 : 04.03.09 - klo: 16.02 »
Jep, eli mäntienkin osalta pakettini oli puutteellinen. Tosiaan asso talkin puolella on hieman tarinaa mitä ongelmia on ollut auton kasauksessa ja ongelmat eivät siihen loppuneet, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Sain puuttuvat osat nopeasti maahantuojalta. Iskarin yläpään hatut ovat vielä tulossa joten eiköhän tämä tästä  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #13 : 04.03.09 - klo: 16.09 »
Jaa sulla oli ihan muitakin osia puuttunut.

Mäntien osalta olen saanut ymmärtää että Asso B4 FT tulis ainakin nykyään vain yksillä iskarin männillä.
Näin ainakin jo kahdella kaverilla ollut.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #14 : 04.03.09 - klo: 16.15 »
Toivottavasti itselle ei tule ongelmia kasauksen suhteen, tai paremminkin osien puuttumisen takia. Saas nähdä, urakka alkaa tänään tai huomenna. Onko kasaukseen liittyen jotain johon on oma niksinsä, vai onko sitä samaa tasaista Assoa, että kasaus on helppoa kuin heinän teko
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #15 : 04.03.09 - klo: 17.06 »
Minkätehoisia koneita käytätte yleensä takapotkuautoissa? Itselläni oli tarkoitus laittaa 9.5 kone, mutta valitettavasti kyseinen kone oli loppunut ja niinpä päädyin 10,5 Novakiin. 8.5 oli myös tarjolla, mutta koska takavedolla ajamisestani on erittäin kauan päädyin vähempi tehoiseen koneeseen. Toivottavasti kyseinen kone jaksaa kuitenkin autoa viedä haipakkaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #16 : 04.03.09 - klo: 17.19 »
Jaa sulla oli ihan muitakin osia puuttunut.

Mäntien osalta olen saanut ymmärtää että Asso B4 FT tulis ainakin nykyään vain yksillä iskarin männillä.
Näin ainakin jo kahdella kaverilla ollut.

Kyllä, iskunvaimentimien osalta tilanne oli aika hauskakin kun sain alkujaan 8 kpl runkoja ja männänvarsia. Jouset, alakupit, ylähatut ja 30 wt öljy puuttuivat kokonaan. Sain puuttuvat osaset ja kuinka ollakaan kahdessa hatussa oli kierreongelmia.

« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo: 21.54 kirjoittanut Petri T »

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #17 : 04.03.09 - klo: 18.14 »
Tätäkö se nyt sit on kun ThunderTiger osti Asson, ... laatukäyrä on samassa asennossa kuin lehmänhäntä   :undecided:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #18 : 04.03.09 - klo: 18.16 »
Minkätehoisia koneita käytätte yleensä takapotkuautoissa? Itselläni oli tarkoitus laittaa 9.5 kone, mutta valitettavasti kyseinen kone oli loppunut ja niinpä päädyin 10,5 Novakiin. 8.5 oli myös tarjolla, mutta koska takavedolla ajamisestani on erittäin kauan päädyin vähempi tehoiseen koneeseen. Toivottavasti kyseinen kone jaksaa kuitenkin autoa viedä haipakkaa

Jos sulla on lipo akku niin kyseinen kone vie autoa kyllä aivan reilusti.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #19 : 04.03.09 - klo: 18.30 »
Mielenkiinnolla odotan radalle pääsyä. Itselläni koneena LRP X11 8.5 ja Akku LRP 5300 lipo sekä säätimenä LRP TC-Spec.

Kertokaapa kokemuksianne sisäradoilta renkaiden ja setuppien osalta.
« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo: 21.53 kirjoittanut Petri T »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #20 : 04.03.09 - klo: 21.51 »
Minkätehoisia koneita käytätte yleensä takapotkuautoissa? Itselläni oli tarkoitus laittaa 9.5 kone, mutta valitettavasti kyseinen kone oli loppunut ja niinpä päädyin 10,5 Novakiin. 8.5 oli myös tarjolla, mutta koska takavedolla ajamisestani on erittäin kauan päädyin vähempi tehoiseen koneeseen. Toivottavasti kyseinen kone jaksaa kuitenkin autoa viedä haipakkaa

Jos sulla on lipo akku niin kyseinen kone vie autoa kyllä aivan reilusti.
Kyllä, Lipoilla tullaan ajamaan. Nyt odottaa kaapissa 2 kpl 3300mAH 2kennolipoa. Hmmm, vai on Asson laatu huonontunut ? Itse olen kanssa kuullut samaa, mutta ainakin TC4 ja 18T ovat osoittautuneet laatuautoiksi
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #21 : 04.03.09 - klo: 22.00 »
 :afro:
Nyt on kyllä pakko kommentoida tota snakepoisonin estotonta assohehkutusta... paljon Toni maksaa tosta mainostamisesta sulle? ;)

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #22 : 04.03.09 - klo: 22.08 »
:afro:
Nyt on kyllä pakko kommentoida tota snakepoisonin estotonta assohehkutusta... paljon Toni maksaa tosta mainostamisesta sulle? ;)
Hahaha Toi oli hyvä! :laugh: Ei Toni kyllä mulle mitään maksa hehkuttamisesta. Hehkutus perustuu vain minun omiin kokemuksiin ja mielipiteisiin. Minua itseäni Asson autot ovat palvelleet kiitettävästi. Kulutusosia menee tietysti, niin kuin joka ikisen auton kohdalla. Kun itse olin juniori, kerhomme suosi jo silloin melkeinpä pelkästään Asson autoja. Tänäpäivänäkin jos joku osa pettää autosta on se saativilla aika suurella todennäköisyydellä kerholta. Jos kerholla ei sitä ole niin osaa saa parin päivän sisään muutamista liikkeistä. Oman kokemukseni mukaan Asso on vaan pommin varma auto joka vain toimii.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Iskareiden kasaus
« Vastaus #23 : 04.03.09 - klo: 22.24 »
Jos ei vielä jollekin ole seuraava linkki tuttu, kannattaa tutustua:

http://users.telenet.be/elvo/12/8/1.html.

---

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #24 : 04.03.09 - klo: 22.33 »
Toivottavasti itselle ei tule ongelmia kasauksen suhteen, tai paremminkin osien puuttumisen takia. Saas nähdä, urakka alkaa tänään tai huomenna. Onko kasaukseen liittyen jotain johon on oma niksinsä, vai onko sitä samaa tasaista Assoa, että kasaus on helppoa kuin heinän teko

Kasaus on helppo. (jos nyt kaikki osat saatavilla ja kunnossa jne) FT:ssä etutukivarsista piti hioa purseet pois muuten tuli liian jäykät. Vaihteisto ei asentunut paikalleen vaan pohjalevystä piti ottaa myös purseet pois. Eli pientä hiomista. Muuten helppoa kuin heinän teko.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #25 : 04.03.09 - klo: 22.36 »
Tuo linkki oli hyvä. Kiitoksia siitä. Selkeillä kuvilla yms.

EDIT: Oma autohan tulee olemaan Team malli. Mutta tuo purskeiden hiominenhan on itsestään selvää. Ja mitä räjäytyskuvia katseli, niin ei se kamalan pahalle näytä. Haastavimmat taitaa olla iskarit ja diffi ( jota onneksi takatuupparissa on vain yksi kappale ) mutta nehän ne yleensä taitavat haasteellisemmat olla
« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo: 22.40 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #26 : 04.03.09 - klo: 22.49 »
Diffin kasauksessa kannattaa olla huolellinen ja tosiaan iskarit ovat hivenen hankalammat kuin esim. 1:8 autossani. Tämä nyt oli minun mielipiteeni. Saattaa olla vaan kokemattomuutta Asson iskareiden kanssa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #27 : 04.03.09 - klo: 22.57 »
Kun löyty erittäin perusteellinen juttu iskareiden kasaamisesta niin vielä kun kaivetaan jostain se oikeasti ohjeita tarvitseva asia...
Kuinka kyseiset iskarit oikeasti ilmataan ilman että niihin jää painetta tai ilmaa...
Ja kuinka tehdä homma kertaheitolla siten että molemmat iskarit ovat samanlaiset...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #28 : 04.03.09 - klo: 23.05 »
Diffin kasauksessa kannattaa olla huolellinen ja tosiaan iskarit ovat hivenen hankalammat kuin esim. 1:8 autossani. Tämä nyt oli minun mielipiteeni. Saattaa olla vaan kokemattomuutta Asson iskareiden kanssa.
Onko diffi paljonkin erilainen kuin esim TC4 autossa ? Ainahan täytyy olla huolellinen, mutta perustelepa vielä tarkemmin ?

EDIT: Ja eikös tuohon autoon voi vaihtaa myös laadukkaammat ja vaikka eri merkkiset iskarit. Esim Tamiya
« Viimeksi muokattu: 04.03.09 - klo: 23.11 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #29 : 04.03.09 - klo: 23.20 »
TC4 diffiä en tunne, mutta sanotaan näin, että kokemattomalle voisi tulla moka B4 diffin kokoamisvaiheessa ja varsinkin jousen kiristyksessä. Vastakappaleesta sattaisi mennä kierteet (Locking T-Nut) jos kiristetään yli. Tämä nyt esimerkkinä. Kokeneelle varmasti päivän selvä asia. Ohjeessa asiasta kyllä hyvin kerrottu kuvan kanssa.

edit Miksi Tamiya? Onhan nuo FT:n iskaritkin..