Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 380703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #120 : 27.04.09 - klo: 22.46 »
Ulkoinen bec myös ratkaisee becin kyykkäys ongelman. Noparin ja koneen välisten piuhojen tulee sitten olla täsmälleen samanpituisia ettei ajoitus kärsi.
Team Sokeripalat

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #121 : 27.04.09 - klo: 22.55 »
Ulkoinen bec myös ratkaisee becin kyykkäys ongelman. Noparin ja koneen välisten piuhojen tulee sitten olla täsmälleen samanpituisia ettei ajoitus kärsi.

Onko tolla johtojen mitalla jotain tekemistä sensorittoman noparin kanssa? Olen useaan otteeseen nähnyt autoja, jossa moottorin johdot eivät ole olleet saman mittaisia.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #122 : 28.04.09 - klo: 13.36 »
^ Olisko jollain tohon yllä olevaan jotain tyhjentävää? En haulla löytänyt mitään keskustelua moottorinjohtojen pituudesta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #123 : 28.04.09 - klo: 14.57 »
Ulkoinen bec myös ratkaisee becin kyykkäys ongelman. Noparin ja koneen välisten piuhojen tulee sitten olla täsmälleen samanpituisia ettei ajoitus kärsi.

Onko tolla johtojen mitalla jotain tekemistä sensorittoman noparin kanssa? Olen useaan otteeseen nähnyt autoja, jossa moottorin johdot eivät ole olleet saman mittaisia.

En usko että on mitään merkitystä. Haluan ainakin faktaa pöytään ennenkuin uskon. Laskelmaa tms tarjota?
Eri mittasella kaapelilla voi saada pikkasen eri resistanssin aikaan mutta sekin on niin pieni tekiä ettei varmaan pysty totetamaan ajossa/kohtuu tarkalla mittarilla edes.

Taitaa nämä pikkuautojen koneet olla delta kytkettyjä Reluktanssimoottoreita joissa virta kytketään aina 2 käämin välille. Jolloin periaatteessa kaapelin mitalla ei ole p*skankaan väliä ajotukseen.
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo: 15.06 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #124 : 03.05.09 - klo: 15.39 »
FT Asson iskareista kysymystä, eli onko muilla ollut ongelmia vuotamisen kanssa. Näyttäisi vuotoa olevan iskarin hatuissa. Auttaisikohan paksumpi o-rengas jos jostain löytyisi sellainen.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #125 : 03.05.09 - klo: 15.42 »
Kesän laitteisto
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #126 : 03.05.09 - klo: 15.52 »
Tyylikkäät ajopelit. Joko on paljon ajoja takana?

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #127 : 03.05.09 - klo: 18.39 »
Tyylikkäät ajopelit. Joko on paljon ajoja takana?
Tolla B4 on jo jonkin verran ajeltu. Enimmäkseen matolla, kun siitä sattui hajoamaan motti ja se on huollossa. Ensiviikolla tulee säädin ja kone takaisin, samassa pussissa tulee myös tuohon SC-10 autoon säädin ja 9.5 kone. En oikeastaan paljon kerennyt hiekalla ajaa, mutta nyt se asia korjataan kun kone ja säädin tulee

EDIT: Niin ja tuosta iskariasiasta. Oletko kiristänyt ne iskarin hatut kunnolla?
« Viimeksi muokattu: 03.05.09 - klo: 18.44 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #128 : 03.05.09 - klo: 19.19 »
Juuh, kiinni ovat. Alkujaan noissa alumiinihatuissa oli ongelmana kierteet. Hattu ei yksinkertaisesti kiertynyt loppuun saakka. Meinasin purkaa iskarit ja laittaa sisuskalut samalla uusiksi. Näyttävät vuotavan myös alapäästään...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #129 : 03.05.09 - klo: 22.22 »
Juuh, kiinni ovat. Alkujaan noissa alumiinihatuissa oli ongelmana kierteet. Hattu ei yksinkertaisesti kiertynyt loppuun saakka. Meinasin purkaa iskarit ja laittaa sisuskalut samalla uusiksi. Näyttävät vuotavan myös alapäästään...
Juu kannattaa. Hommaat sen iskarin korjaussarjan, joka sisältää ne sisuskalut, silloin taitaa vuoto loppua
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #130 : 05.05.09 - klo: 12.12 »
Minkäslaiset öljyt kannattaa iskareihin auttaa? Tietysti radan mukaan, mutta sellaiset yleiseen ajoon sopivat? Kuinka jäykät olisi hyvät ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #131 : 05.05.09 - klo: 12.33 »
Minkäslaiset öljyt kannattaa iskareihin auttaa? Tietysti radan mukaan, mutta sellaiset yleiseen ajoon sopivat? Kuinka jäykät olisi hyvät ?
Tjaa, karkeesti 30-50wt, riippuu tosiaan radasta ja tietysti iskareiden männistä. Ite ajattelin lähteä hakemaan säätöjä ulos 35-40 linjalta - katotaan mitä tänään saa aikaiseksi  :grin:
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #132 : 08.05.09 - klo: 23.02 »
Noniin, nyt on hommattu B4 Team Factory, jolla ois tarkoitus ajaa kilpaa kesällä, neliveto saa jäädä nyt hetkeksi sivuun.
Heti ei saa autoa ajoon, mutta ei ole Jyväskylän ratakaan vielä sula.

Tekniikaksi tulee aluksi seuraavaa:
Nopari: CC Sidewinder (Punch-kontrollia reippaasti ja ohjaimesta tarpeen mukaan tehoja pois)
Moottori: Speed Passion Comp V2 6.5T
Servo: Savöx SC-1251MG 9kg/0.09 Low Profile
Radiot: Acoms Technisport 2.4Ghz
Akku: LiPO, EFRA-hyväksytty vielä ostamatta


Meinas olla vähän ongelmia Sidewinder-Savöx-Speed Passion-akselilla.
Sidewinderihän on sensoriton nopari, niin "ennakko" säädetään noparista: Default-asetuksella se on 5. pykälässä, eli puolessa välissä skaalan ollessa 0-10. Tällä asetuksella SP:n kone tarvitsee täysillä kierroksilla niin paljon virtaa, että tuollaista nopeaa servoa reunasta reunaan kääntämällä noparin BEC kyykkää. No laitoin ennakkot nollille ja testailin taas ohjausta, niin se vaikutti niin paljon moottorin virran ottoon, että kierrokset pysyivät tasaisena. Problem solved!

Pitää vielä kolvauttaa pidemmät johdot noparin ja koneen välille, niin sitten auto alkaa olla kasassa.


Nyt on ajettu sellaset viitisentoista akkua ja tuntuma autoon alkaa löytyä. Onse vaan melkonen pommien syöjä. Tuhoakin on tullut Jyväskylän hyppyjä treenaillessa, mutta en uskalla edes ajatella, mimmosta sotkua Lazerilla ois tullut.  :mrgreen:

SP:n 6.5t motti noparista miedoksi säädettynä ei ole yhtään liian tehokas radalle. Itse asiassa se on juuri sopiva kompromissi ajoajan ja suorituskyvyn välillä. Lipoilla ajaessa 4000mAh akulla ajaa reilusti yli 10min.

On tuo takapotku vaan pirun haastava peli ajaa vauhdikkaasti, mutta sit kun vähän saa natsaamaan niin on se palkitsevaa. Voi sanoa, että auto oli hyvä hankinta. Kisoja odotellessa...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #133 : 12.05.09 - klo: 14.10 »
Auuuutss, itse sain ohjauslinkistön kappaleiksi =). Kunnon mälli ja auto pari kertaa nokankautta ympäri. Uudet osat medasecilta. Mietin vain sitä että taitaa B4, T4 ja SC-10 olla aivan sama ohjauslinkistö, vai olenko väärässä ?. Ainakin SC-10 linkistö näyttää B4 kanssa aivan samalle
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #134 : 12.05.09 - klo: 14.38 »
Koitin kellottaa sunnuntaina ajoaikaa tolla mun setupilla ja Yuntongin 5000mAh lipolla. No 30min jälkeen ei enää jaksanu keskittyä, kun oli päivä niin pitkällä, niin akku jäi vielä kesken. :D

Vähänkö vaikuttaa noparin asetukset ajoaikaan...  :mrgreen:

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #135 : 12.05.09 - klo: 15.06 »
Auuuutss, itse sain ohjauslinkistön kappaleiksi =). Kunnon mälli ja auto pari kertaa nokankautta ympäri. Uudet osat medasecilta. Mietin vain sitä että taitaa B4, T4 ja SC-10 olla aivan sama ohjauslinkistö, vai olenko väärässä ?. Ainakin SC-10 linkistö näyttää B4 kanssa aivan samalle

Ainakin t4 ja b4 on sama. Tarkasta ja voitele servosaveri kunnolla. Säästää hieman tota linkkihässäkkää, mutta saa ne silti melko helposti päreiksi  :mrgreen:


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #136 : 12.05.09 - klo: 15.36 »
Auuuutss, itse sain ohjauslinkistön kappaleiksi =). Kunnon mälli ja auto pari kertaa nokankautta ympäri. Uudet osat medasecilta. Mietin vain sitä että taitaa B4, T4 ja SC-10 olla aivan sama ohjauslinkistö, vai olenko väärässä ?. Ainakin SC-10 linkistö näyttää B4 kanssa aivan samalle

Ainakin t4 ja b4 on sama. Tarkasta ja voitele servosaveri kunnolla. Säästää hieman tota linkkihässäkkää, mutta saa ne silti melko helposti päreiksi  :mrgreen:


Ja taitaapa SC-10 olla myös sama. Juuh tuossa mällissä ei voiteet paljoa auttanut =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #137 : 12.05.09 - klo: 20.20 »
Akkujen kestosta. Itse ajoin LRP:n 5300 lipolla 30 min ja ajon jälkeen latasin akun. Akkuun meni 2800 mAh...ihan kiva ajoaika. Säätimenä TC Spec ja tehot value 2. On vaan tuo takapotku aika haasteellinen ajettava.
AIR: millainen setuppi sinulla on iskareissa?

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #138 : 12.05.09 - klo: 23.14 »
Akkujen kestosta. Itse ajoin LRP:n 5300 lipolla 30 min ja ajon jälkeen latasin akun. Akkuun meni 2800 mAh...ihan kiva ajoaika. Säätimenä TC Spec ja tehot value 2. On vaan tuo takapotku aika haasteellinen ajettava.
AIR: millainen setuppi sinulla on iskareissa?

Mulla on vielä edellisen omistajan toimiva setuppi alla, niin en osaa sanoa öljyjen/lautasten suhteen mitään, jotkut Asson 25-35wt öljyt siel o. Edessä on Asson ruskeat ja takana vihreät jouset.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Setup B4
« Vastaus #139 : 13.05.09 - klo: 07.42 »
Kaivoin naftaliinistä setupin, jolla lähdetään nyt kisakaudelle:

*edessä 30wt öljy, ruskea jousi ja mäntä 1
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä keskellä (2)
*caster 30 astetta
*eturengas PL 8176 M3

*takana 25wt öljy, vihreä jousi ja mäntä 2
*iskarit alapäästä kiinni sisimmäisissä rei'issä (I), ylhäältä myös sisimmäisissä (1)
*anti squat 0 astetta
*takarengas 8184 M3, inserttinä PL firm

*Koneena CS:n 5,5t (5 NiMH-kennoa) tai 7,5t (LiPo)

Tuo on hyvä ja nopea lähtösetuppi joka baanalle. Jyväskylän hyppyihin pitää ehkä keulaa hieman jäykistää (joko vihreä etujousi tai iskarit hieman ulompiin reikiin).

Ja tällä setupilla autoa pitää ajaa "kevyenä" ilman lisäpainoja.

Matti Eskelinen

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #140 : 13.05.09 - klo: 19.28 »
^ Pitää tehdä ton mukaan iskarit vielä ennen kisoja.


Sain uuden korin suhuteltua. Auto kaipaa vähän uutta kumia alle ja siipeä päälle. :)
Toinen kuva löytyy täältä: http://bit.ly/ja_b4

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #141 : 15.05.09 - klo: 14.17 »
eihän noita B4 iskaritorneja saa alumiinisina.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #142 : 15.05.09 - klo: 14.55 »
eihän noita B4 iskaritorneja saa alumiinisina.

Saa.

EDIT:
http://www.integy.com/st_main.html?p_catid=70

Ainakin Medasec on myynyt Integyn alu-partseja. Toinen juttu on sit, että kannattaako hirveesti ostaa alumiinisia osia. Ne painaa enemmän ja vääntyilee. Ehkä jos jotain laittaa alumiinista, niin hubit ja "etupala" kannattaa olla alumiinia.

Ja jos haluaa oikeesti hifistellä, niin K Factoryltä saa titsku-hiilari partseja. :)

http://www.kfactoryracing.com/prolist.jsp?id=20040909190252-54494

« Viimeksi muokattu: 15.05.09 - klo: 15.11 kirjoittanut AiR »

Poissa Ubermummo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #143 : 16.05.09 - klo: 18.22 »



Siinä meikäläisen B4 tältä päivältä paikallisella 'klubibaanalla'. Kesäistä oli.

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #144 : 19.05.09 - klo: 22.25 »
Terve. Käykö T4:seen B4:sen kanssa samat diffin osat (eli siis koko gearbox)?

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #145 : 19.05.09 - klo: 22.33 »
Juu kyllä käy, sama laatikko
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #146 : 20.05.09 - klo: 08.59 »
eihän noita B4 iskaritorneja saa alumiinisina.


En suosittele jos meinaat autolla vielä ajella.

Tässä kuva omasta, muinaisesta hyllyn koristeesta:

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #147 : 20.05.09 - klo: 11.38 »
Ompa tutun näkönen auto. Mitäs vikkaa noissa alu torneissa on?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #148 : 20.05.09 - klo: 11.44 »
No lähinnä sen mahdollinen mällissä vääntyminen.
Alumiinihan ei juurikaan jousta.

Ja kerran kun alumiini vääntyy, sitä ei juurikaan suoraksi taitella.

Myöskin painoa on alkuperäisiin verrattuna enemmän.

Ulkonäöllisesti ja käytettävyydeltäänhän nuo on kyllä ehdottomasti paremmat.
(kierteet).
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #149 : 24.05.09 - klo: 18.44 »
Mistä ostit noi factory team iskarit ku Rc-pisteessä eikä Racingfactoryssa ollu? :undecided:
| Team Associated | LRP | Sanwa |