Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382461 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #210 : 22.06.09 - klo: 15.56 »
jepjep, kiitoksia vastauksista.

pitää hankkia vielä toi 9t moottori ja itse auto :D haha. on se vaan hemmetti kun näihin vehkeisiin innostuttua vois pistää vaikka koko omaisuutensa..

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #211 : 22.06.09 - klo: 16.20 »
jepjep, kiitoksia vastauksista.

pitää hankkia vielä toi 9t moottori ja itse auto :D haha. on se vaan hemmetti kun näihin vehkeisiin innostuttua vois pistää vaikka koko omaisuutensa..
Juuh kyllä näihin saa rahaa menemään =) B4 kuitenkin autona luotettava ja ei nyt mikään kamalan hintainenkaan
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #212 : 24.06.09 - klo: 03.46 »
Tänään taas sain todeta sen että B4 on  vain loistava auto, syytä en osaa sanoa, mutta se vaaan toimii ja nyt kun säädötkin on osuneet kohdilleen niin hymyssäsuin saa autolla ratoja kiitää
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #213 : 24.06.09 - klo: 03.48 »
Tänään taas sain todeta sen että B4 on  vain loistava auto, syytä en osaa sanoa, mutta se vaaan toimii ja nyt kun säädötkin on osuneet kohdilleen niin hymyssäsuin saa autolla ratoja kiitää

Johan oot aikasin ollu ajamassa  :tongue:
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #214 : 24.06.09 - klo: 03.50 »
Tänään taas sain todeta sen että B4 on  vain loistava auto, syytä en osaa sanoa, mutta se vaaan toimii ja nyt kun säädötkin on osuneet kohdilleen niin hymyssäsuin saa autolla ratoja kiitää

Johan oot aikasin ollu ajamassa  :tongue:
Korjaan! eilen =) . Mutta kävin mä tuossa äsken kanssa pikkusen tykittelemässä, loma kun on =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #215 : 25.06.09 - klo: 13.19 »
Ainakin Rikulla on kiinni Trishbitsin messinkipalikat ja Mikolla tais olla Ghean etubulkhead?
Ootteko vielä pitänyt niitä autossa kiinni ja onko toiminut?

Pistin tonne Trishille kyselyä meneen, että saisko palikkaa. Tynink!

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #216 : 25.06.09 - klo: 13.45 »
Ainakin Rikulla on kiinni Trishbitsin messinkipalikat ja Mikolla tais olla Ghean etubulkhead?
Ootteko vielä pitänyt niitä autossa kiinni ja onko toiminut?
Joo palikka oli kiinni jonkun aikaa ja ei siitä mainittavaa haittaakaan ollut  :lol:

Kunnollista vertailupohjaa ei oikein ole kun se oli käytössä vain hetken sisällä. Ulos päästyä sain sitten tuon X6:n ja siihen laitoin taas vakio palikan kiinni ja lisäpainot mahdollisimman keskelle autoa siten, että painojakauma oli 35/65%. Jostkut sanovat, että lisäpaino aivan keulassa hidastaisi ohjausreagointia.

Harkinnassa on ollut jos hommaisi alumiinisen bulkheadin ja pitänee taas kokeilla kuinka messinkinen käyttäytyy.
Old fart

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #217 : 25.06.09 - klo: 14.50 »
Mitä välitystä olette käyttäneet 8.5T koneella lipoilla?

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #218 : 25.06.09 - klo: 15.39 »
Ainakin Rikulla on kiinni Trishbitsin messinkipalikat ja Mikolla tais olla Ghean etubulkhead?
Ootteko vielä pitänyt niitä autossa kiinni ja onko toiminut?

Pistin tonne Trishille kyselyä meneen, että saisko palikkaa. Tynink!

Itsellä Trishin etu- ja takapalat kiinni. Sen lisäksi vielä vähän lyijyä (20-40g, yleensä akun takana, pehmikkeen tilalla). Auto painaa ajon jälkeen about 1520g. Etupalikkaa joskus ajatellut kokeilla takas muoviseen. Mutta kun vaihdoin kapeisiin Pro-Line Ribeihin eturenkaat, kääntyy vähintäänkin riittävästi. Jostain syystä leveillä ei ollut niin hyvä.

Kun vielä joskus saisi sen edes lähelle puhtaan 5min ajettua tuupillakin..  :angry: käsi mikä käsi..
Tosin niitä kaatoja, kolareita ym se pala kestää onneksi vaikka kuinka paljon.. jos jotain hajoaa, se on tukivarsi, tai ulkopään osia..


Riku

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #219 : 25.06.09 - klo: 15.59 »
^ Sain vastausta, että takapalikka on loppu, etupalaa olis. Mutta saattaa olla, että laitan eteen alumiinia, jos sinne nyt jotain upgreidä laittaa. Tuo takapala kiinnostaa enemmän, lupasi laittaa mulle tietoa, kun niitä tulee lisää.

Poissa T-mo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #220 : 27.06.09 - klo: 20.21 »
Löytyykö T4:een isompaa spurria kuin 87T? Ja jos löytyy niin mistä? On vähän ongelmia moottorin lämpöjen kanssa kun lipoilla voi ajella niin pitkään. Käytössä on ollut 15 piikkinen pinioni ja 87 piikkinen spurri. Vähän aikaa sitten asensin 14 piikkisen pinionin ja 12 piikkistä olen kokeillut, mutta sen kanssa loppui moottorin säätövara kesken eli isompaa spurria tarvittaisiin.

Kokeile http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF501XDurga/51284-96T-Spur-Gear-48-Teeth-100812. En nyt 100% lupaa, että se sopii, mutta ainakin slipper padit istuvat oikein tuohon, eikä se nyt vararikkoon vie tuolla hinnallakaan.  :mrgreen:

Testasin Tamiyan 91T spurria ja kyllähän se sopii assoon heittämällä.  :smiley:

Poissa pulla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #221 : 29.06.09 - klo: 15.51 »
Mitä tuossa autossa on menee helpoiten rikki, meinaan huomenna käydä hakemassa team factoryn b4 racing factorystä.
Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #222 : 29.06.09 - klo: 15.58 »
Etutukivarsi, bulk head, etuiskaritorni.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #223 : 29.06.09 - klo: 16.04 »
Factory Teamissa on kyllä kovat osat vakiona. Titaaniset vanttiruuvitkin löytyvät, Team versiossa itse vaihdoin heti teräksiset titaanisiin. Oikeastaan auto kestää kolistelua yllätävän hyvin, olen itse saanut autoon pari kovaa tälliä, ja vain ohjauslinkistön vasenpuoli on vasta mennyt. Kannattaa hommata esim tukivarsia, ohjauspaloja ja kaikkea sellaista jota yleensä rc autoissa menee rikki. Autoon saa osia nopeasti eikä ne kalliita ole. Kun kasaat auton diffiboksin, niin tiivistä sen diffiboksin reunat vaikka diffirasvalla, ei pääse hiekka rattaistoon ( Tästä vinkistä kiitos TTKOO:lle ). Ota myös laakereita varalle, koska niitä joutuu uusimaan. Itse kasaus on helppoa ja vaivatonta. Laittelehan kuvia tänne sitten valmiista autosta ja vaikka kasausvaiheista
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #224 : 30.06.09 - klo: 00.38 »
Siipitukia kanssa menee joillain... :roll: Vinkkinä on että kannattaa viilata sieltä ratasboxista moottorin kiinnikelevyn puoleisen siipituen sisään menevä nystyrä pois, ei vaikuta käytännössä muuta kuin että siipitukien vaihtaminen helpottuu huomattavasti.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #225 : 30.06.09 - klo: 02.11 »
Asso
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa pulla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #226 : 30.06.09 - klo: 09.46 »
Kiitoksia vinkeistä. Tuli auto jo eilen haettua. Olen sitä hiukan ehtinyt kasaamaan, mutta nuo tuumaiset ruuvit kylää vähän sylettää, kun noilla vakio työkaluilla tekee.  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo: 09.51 kirjoittanut pulla »
Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #227 : 30.06.09 - klo: 10.16 »
Siipitukia kanssa menee joillain... :roll: Vinkkinä on että kannattaa viilata sieltä ratasboxista moottorin kiinnikelevyn puoleisen siipituen sisään menevä nystyrä pois, ei vaikuta käytännössä muuta kuin että siipitukien vaihtaminen helpottuu huomattavasti.

Rikoin yhden keitetyn siipituen Vaasan kisassa suhteellisen kovan siivelleen laskeutumisen yhteydessä. Ehkä voisi kokeilla keittää pidempään.

Itse suosittelisin vaihtamaan muovisiin osiin iskarituet ja etutukivarret, sitten rupeaakin olemaan aika pomminkestävä auto vaikka painoa tuleekin muutama gramma enemmän muoviosista.
---

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #228 : 30.06.09 - klo: 10.39 »
Mitä välitystä olette käyttäneet 8.5T koneella lipoilla?

Oli Vaasassa Novak 8.5T koneella muistaakseni pinjoni 25, luulisin että vakiokokoinen isoratas.
Ennakko tais olla koneesta tapissa, ja SP säätimestä lisäsin ennakkoa ja "punchia" noin puoleen väliin.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #229 : 30.06.09 - klo: 10.41 »
Kiitoksia vinkeistä. Tuli auto jo eilen haettua. Olen sitä hiukan ehtinyt kasaamaan, mutta nuo tuumaiset ruuvit kylää vähän sylettää, kun noilla vakio työkaluilla tekee.  :embarrassed:
Juu tuumaisiahan ne ovat. Ne auton mukana tulevat L-avaimet ovat aivan onnetomia, suosittelen ostamaan vaikka factoryteamin kahva-avainsarjan tuon B4 kaveriksi, helpottaa mekkausta kummasti.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #230 : 30.06.09 - klo: 10.52 »
Noissa Asson tuumaisissa ruuveissa saa olla tarkkana varsinkin pienimmissä. Avaimen pitää olla kunnolla ruuvin kannassa, muuten menee kannat pilalle.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #231 : 30.06.09 - klo: 11.04 »
Noissa Asson tuumaisissa ruuveissa saa olla tarkkana varsinkin pienimmissä. Avaimen pitää olla kunnolla ruuvin kannassa, muuten menee kannat pilalle.
Aivan totta, ja juuri tollaisilla L avaimilla helposti vääntää ruuvinkannan pilalle, kun ovat jotain murometallia.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa pulla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #232 : 30.06.09 - klo: 11.15 »
Joo. Heti kun saa rahaa niin pitää lähtee kaupoille ostaa työkaluja. Nyt on auto lähes kasassa enää iskarit puuttuvat mutta, Koheltaja saa rakentaa ne.  :grin:
Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #233 : 30.06.09 - klo: 11.20 »
Joo. Heti kun saa rahaa niin pitää lähtee kaupoille ostaa työkaluja. Nyt on auto lähes kasassa enää iskarit puuttuvat mutta, Koheltaja saa rakentaa ne.  :grin:
Laita vaan ite kasaan =) helppo homma. Ja kannattaa tosiaan päivittää ne työkalut
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #234 : 30.06.09 - klo: 11.22 »
Mitä välitystä olette käyttäneet 8.5T koneella lipoilla?

Oli Vaasassa Novak 8.5T koneella muistaakseni pinjoni 25, luulisin että vakiokokoinen isoratas.
Ennakko tais olla koneesta tapissa, ja SP säätimestä lisäsin ennakkoa ja "punchia" noin puoleen väliin.
Kiitoksia infosta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #235 : 30.06.09 - klo: 12.03 »
Joo. Heti kun saa rahaa niin pitää lähtee kaupoille ostaa työkaluja. Nyt on auto lähes kasassa enää iskarit puuttuvat mutta, Koheltaja saa rakentaa ne.  :grin:
Ja tässä hyvä opas iskareiden kasaamiseen - onnistuu itsekin...

LINKKI
Old fart

Poissa pulla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #236 : 30.06.09 - klo: 19.41 »
Mistähän noita työkaluja saa hankittua, kun etsin netistä en löytänyt. Nyt on auto kasassa, mutta sähköt vielä laittamatta kun pitäis repii toisesta autosta irti.  :evil:
Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #237 : 30.06.09 - klo: 19.59 »
Mistähän noita työkaluja saa hankittua, kun etsin netistä en löytänyt. Nyt on auto kasassa, mutta sähköt vielä laittamatta kun pitäis repii toisesta autosta irti.  :evil:

Asson kamoja voisi löytyä vaikka maahantuojalta; http://rcpiste.fi/do?action=group&id=83.
---

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #238 : 30.06.09 - klo: 20.48 »
Mulla on Integyn setti, jossa tuli kolme kohtuu hyvää tuumakoon ruuvaria, joilla saa kaikki Asson ruuvit auki paitsi pohjassa olevat. Niitä varten piti hommata vielä yksi koko lisää.
Eli autossa on stokkina neljää eri koon ruuvia. Hommasin tuon setin Medaseciltä, lienee samaa saa myös RC-Pisteestä.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #239 : 30.06.09 - klo: 21.13 »
Kuusiokoloruuveihin saa FactoryTeamin kahva-avain sarjaa ainakin RC-pisteeltä. itselläni toiminut hyvin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx