Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 380699 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #540 : 23.03.10 - klo: 23.36 »
Huomenna pitäs laittaa myös omaan pirssiin litkut iskareihin. WJ odotellessa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #541 : 24.03.10 - klo: 07.41 »
Kannattaako vaihtaa kaikki laakerit keraamisiin kun on vanhat vaihtokunnossa ? Onko niistä paljoa hyötyä ja mistäs niitä kannattais ostaa ?

Ei kannata tuhlata rahoja. Ainakin pyörän laakereita menee sellasta tahtia, että ei riitä kellään rahat ajaa keraamisilla. Mielummin ostaa normilaakereita pari 10kpl pötköö ja tarkistaa useammin autossa kiinni olevien kuntoa.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #542 : 24.03.10 - klo: 09.17 »
Eli ilmeisesti ihan perus halpa tarvikelaakeri kelpaa hyvin. Kannattaako suomesta laakerit ostaa ja jos niin mistä ? Täälläpäin ratamatto on selaista että se nukkaa ja sotke autoa todella paljon, kuin lumessa olisi ajanut. Itsellä oli B4 laakerit joissa kuulien päällä oli sellainen silikoni / muovi suoja. Maton nukka söi suojat pois yhden ajopäivän aikana, joten itse ainakin alan käyttämään tavan laakeria joissa tuota kumia ei ole. Tosin kyllä sinnekin lika ja nukka pääsee.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #544 : 24.03.10 - klo: 12.09 »
Tällainen kysymys vielä maavarasta ja iskareista. Onko normaalia että autoa painaessa maata vasten auto ei palaudu ihan samaan asentoon ( tarpeeksi ylös vaan hieman yli puolen välin ). Anteeksi huono selitykseni mutta toivottavasti hieman tajuatte mitä tarkoitan. toinen mitä mietin on auton maavaran mittaus. Eli mitataanko maavara aivan yläasenosta vai painetaanko auto eka maata vasten ja päästetään irti jonka jälkeen mitaatan maavara. Vaikea selittää mitä tarkoitan mutta. . .
« Viimeksi muokattu: 24.03.10 - klo: 13.08 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #545 : 24.03.10 - klo: 13.05 »
Tällainen kysymys vielä maavarasta ja iskareista. Onko normaalia että autoa painaessa maata vasten auto ei palaudu ihan samaan asentoon ( tarpeeksi ylös vaan hieman yli puolen välin ). Anteeksi huono selitykseni mutta toivottavasti hieman tajuatte mitä tarkoitan. toinen mitä mietin on auton maavaran mittaus. Eli mitataanko maavara aivan yläasenosta vai painetaanko auto eka maata vasten ja päästetään irti jonka jälkeen mitatan maavara. Vaikea selittää mitä tarkoitan mutta. . .

Tiputa auto n. 10-15cm korkeudelta ja mittaa maavara siitä asennosta, johon auto jää.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #546 : 24.03.10 - klo: 13.09 »
Tällainen kysymys vielä maavarasta ja iskareista. Onko normaalia että autoa painaessa maata vasten auto ei palaudu ihan samaan asentoon ( tarpeeksi ylös vaan hieman yli puolen välin ). Anteeksi huono selitykseni mutta toivottavasti hieman tajuatte mitä tarkoitan. toinen mitä mietin on auton maavaran mittaus. Eli mitataanko maavara aivan yläasenosta vai painetaanko auto eka maata vasten ja päästetään irti jonka jälkeen mitatan maavara. Vaikea selittää mitä tarkoitan mutta. . .

Tiputa auto n. 10-15cm korkeudelta ja mittaa maavara siitä asennosta, johon auto jää.
kiitoksia tästä, tämän teen tänään.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #547 : 24.03.10 - klo: 14.04 »
Nyrkkisääntö sopivasta korkeudesta ulkoradoilla oli kai jotain sen suuntaista, että edestä tukivarret olisivat vaaterissa ja takaa vetoakselit. Iskareissa pitää olla vähän ulosjoustovaraa.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #548 : 24.03.10 - klo: 16.43 »
Kiitoksia neuvoista, jospa sitä auton saisi vlopuksi kuosiin. Tuossa kun pari ison pojat sheettia tulostin huomasin tuolla nuo conditions merkinnät. Kaiken muun kyllä ymmärrän mutta kertokaapas tyhmälle millainen alusta on blue groove ? On minulle täysi mysteeri millaisen pidon tarjoaa yms
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #549 : 24.03.10 - klo: 21.12 »
blue groove taitaa olla kova savi johon on kumia tarttunut pintaan. korjatkaa jos väärässä oon?
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #550 : 24.03.10 - klo: 21.22 »
blue groove taitaa olla kova savi johon on kumia tarttunut pintaan. korjatkaa jos väärässä oon?

sitähän tuo tahtoo tarkottaa,

edit: eipä jaksanu enempää ettiä, tosta selvii

http://jconcepts.smugmug.com/RC-Racing-1/FSORS-Round-2-Lake-Park-2009/DSC7607/709488494_rUgdo-L.jpg
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #551 : 28.03.10 - klo: 23.36 »
BeeNelkku Jyväskylän WJ-kisojen jälkeen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #553 : 29.03.10 - klo: 16.48 »
Toi medium-heavy lähtee asson kolmos männästä ylöspäin ;)

Samaa haetaan kuin Chealla mut noita saa veistellä et saa edes iskarin sisälle :mrgreen:
Toimii paremmin kuin asson vakkari männät.
-Goldi

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #554 : 29.03.10 - klo: 17.55 »
eli ghea toimii siis paremmin ku rpm?
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #555 : 29.03.10 - klo: 21.06 »
Kyllä.
-Goldi

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #556 : 29.03.10 - klo: 21.56 »
kiitti tiedosta, ei tartte alkaa noita testaamaan  :wink:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #557 : 30.03.10 - klo: 09.16 »
kiitti tiedosta, ei tartte alkaa noita testaamaan  :wink:

ghea:t maksaa vaan riittävästi  :shocked:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #558 : 30.03.10 - klo: 09.25 »
kiitti tiedosta, ei tartte alkaa noita testaamaan  :wink:

ghea:t maksaa vaan riittävästi  :shocked:

eipä tämä muutenkaan ilmasta taida olla?  :grin:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #559 : 30.03.10 - klo: 09.28 »
Asson omilla vakioilla mennään =D
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #560 : 30.03.10 - klo: 09.42 »
Asson omilla vakioilla mennään =D

Todellakin.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #561 : 30.03.10 - klo: 13.22 »
Asson omilla vakioilla mennään =D

Todellakin.

Juu niillä mennään..

tuli sitten purettua auton aivan osiin, remonttia riittää taas  :grin:

pohjalevy, bulkheadi, ohjaus kamat ja "ylädekki" vaihtoon
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #562 : 30.03.10 - klo: 14.18 »
Miro sun auto kyllä piti jokseenkin mielenkiintoista ääntä. =D Tosin se oli sun Corri. Tää nyt tuli vähän väärään topiciin, annettakoon se anteeksi
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #563 : 02.05.10 - klo: 20.00 »
Tuuli tunnelissa testatut ja hiottu siellä sitten niin vimpan päälle :grin:
Kainuissa sitten nähdään miten tuuli tunneli testit on onnistunut  :tongue:




B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa juhone

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #564 : 04.05.10 - klo: 21.11 »
Moro kaikille!

Erehdyin käymään Model-expossa ja tykästyin täysin RC autoihin. No, onhan niitä aina katsellut sillä silmällä, mutta nyt jäi pahasti polttelemaan. Täysin ummikkona ajattelin että kannattaa aloittaa sähkövehkeillä ja foorumeilta luin, että takavetoiset olisivat aloittajaystävällisempiä. Monen threadin jälkeen päädyin siihen, että hyvä hankinta olisi Associatedin RC10B4 FT. Aluksi varmaan rälläisin sillä hiekkamontulla, mutta jos jossain vaiheessa kilpaileminen alkaisi kiinnostaa, käsittääkseni auto on ihan laillinen kisavehje?

Radio ja vastaanotin jutut on jo melko selvillä. Ajattelin hankkia Futaban 2PL 2.4Ghz:n, joka pitäisi riittää näin alkuun.

Akuksi olen ajatellut LiPoa. Onko foorumilaisilla suositella jotain laturia? Suojapussin aion kanssa hankkia, ettei talo pala alta.

Nopeudensäädin ja moottori ovatkin sitten suurin kysymysmerkki. Tässä threadissa on suositeltu nopareista ainakin seuraavia: Novak GTB, LRP TC-Spec ja Sidewinder Brushless ESC. Silmääni osui myös Castle Creationsin Mamba Max, joka olisi kai edellämainittujen kompromissi hinta-laatusuhteessa. Siinä olisi koneella ohjelmoitavat hienoudet ja LiPo cutoff yms. http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html#. Kannattaako hankkia? Sen verraan ulapalla olen vielä, että en tiedä minkälaisen moottorin tuohon sitten lykkäisi. Harjattoman kyllä, muuta minkä? Threadissa aiemmin suositeltiin LRP X12 8.5t:ä. Ovatko nämä yhteensopivia?

Kiitoksia jo etukäteen ja pahoittelut kun tyhmiä kyselen.

-Juho


Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #565 : 04.05.10 - klo: 21.20 »
Takavetocrossarissa on tärkeää hyvä kaasutuntuma. Tuo Mamba Max on sensoriton ja niissä on sensorillisia epätarkempi kaasu. Jos joku 200 euroa on laittaa yhteensä säätimeen ja moottoriin niin jotain tuollaisia voisi katsoa:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Blue-Star-108256
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-PRO-STOCK-105-T-FinTrack-2009-2010-104468

Moottoriksi uuden kuljettajan ei kannata sitä ihan kireintä ostaa, tuollainen 10,5t riittää hyvin takavedossa ensimmäisen vuoden.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #566 : 05.05.10 - klo: 00.01 »
Juhone. Ei muuta kuin harrastelemaan vaan RC-autoilua. Asso B4 on kisalaillinen auto kyllä ja aikalailla suosittu tuuppariauto. Aika moni on päivittänyt autoaan X-6 Squaredpaketilla jollain autosta tulee keskimoottorinen. Itsekin olen sitä miettinyt mutta opettelen ensiksi saamaan perus BeeNelkkuun sen verran vauhtia että sijoitukset paranee. Jos pihasuttausta ajattelee niin T4 on varmasti parempi laitos isojen renkaidensa ansiosta.

Jos paikkakunnaltasi tai edes läheltä löytyy seura ja rata niin ei muuta kuin radalle vain. Itse autosta sanoisin että on helppo kasata ja helppo huoltaa. Osista joutuu hieman hiomaan purskeita pois mutta niin luultavasti lähes kaikissa paketeissa joutuu.

FT mallihan on ns "kisamalli" ja ainakin titaanivantit, säätöruuvilliset iskarit, alumiininen moottoripukki ja alumiininen etutukivarsien kiinnikepala löytyy. Tosin jkl WJ kisassa huomasin että kyllä se titaanivanttikin vääntyy.

Autoon on suomessa hyvä varaosatarjonta ja osien hinnatkaan eivät ole kamalan pahat. Myös kulutuskestävyys on ollut mielestäni ihan hyvää luokkaa. Tuosta koneasiasta sanoisin että itselläni oli 10.5 kone ja sillä ajelinkin ihan hyvin, ainoa ongelma oli että voima ei kuitenkaan ihan riittänyt hyppyreihin. Kun voimaa tarvitaan hyppyriin esim triplaan ja kiihdytys matka on lyhyt loppuu voima kesken. itse melkein suosittelisin sitä 8.5 konetta, saahan siitä tehoja rajoitettua jos se liian ärhäkältä tuntuu.

EDIT : Jos meinaat LIPOja käyttää niin katso että laturissa on sisäinen balanceri tai osta erillinen balanceri joka tulee laturin ja akun väliin.

EDIT2 : Auton iskarit ovat hieman kinkkiset. Siis ne toimivat ja öljyt pysyvät sisällä mutta ne on kasattava ja täytettävä huolellisesti.
« Viimeksi muokattu: 05.05.10 - klo: 09.12 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa juhone

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #567 : 05.05.10 - klo: 08.52 »
Kiitoksia Heuli ja Snakepoison nopeista vastauksista. Helpotti kovasti valintaurakkaa.

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #568 : 05.05.10 - klo: 08.57 »
Hyvä autovalinta. Asso kun kestää kans tätä mällinkiä. Laturiksi suosittelisin sinulle tuota , sisäinen balancerikin

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #569 : 06.05.10 - klo: 10.59 »
Itseä hieman ovat nyppineet nuo Asson iskarit, ne kun ovat mielestäni vaikeat täyttää ja ilmata. Onko porukka käyttänyt jotain muita iskareita Assossa vai onko se tarpeen. Millälailla porukka iskarit tekee ja mitä kannattaa ottaa huomioon ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx