Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382099 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sampo-Ahola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #690 : 10.10.10 - klo: 20.53 »
Itse jos saisin päättää niin ottasin öö...... en kumpaakaan vaan X-Factory:n :DD
Muista ottaa teippi :D

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #691 : 10.10.10 - klo: 23.02 »
gate, en tiedä 4.1 mutta perus b4 on ihan toimiva teamversiona. Joten luulisi tuon 4.1 team mallin olevan myös aivan hyvä kärry
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #692 : 25.10.10 - klo: 10.39 »
No niin, tervehdys B4 ajajat. Nyt 4.1 tulee myös itselleni. Kysyisinkin että onko autossa radikaaleja eroja perus B4 verrattuna ? Olihan nuita uudistuksia tullut mutta kaipailisin ihan perusfaktaa onko eroja huomatavissa. Oma auto tulee olemaan 4.1 Ft mali
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #693 : 25.10.10 - klo: 18.01 »
No niin, tervehdys B4 ajajat. Nyt 4.1 tulee myös itselleni. Kysyisinkin että onko autossa radikaaleja eroja perus B4 verrattuna ? Olihan nuita uudistuksia tullut mutta kaipailisin ihan perusfaktaa onko eroja huomatavissa. Oma auto tulee olemaan 4.1 Ft mali
Itse oon nyt ajanut pari kisaa B4.1 FT:llä ja muutoksia on aika paljon.
-Ensinnäkin uudet iskarit on iso uudistus.
-Runkolevy flexaa enemmän (enemmän mekaanista pitoa).
-Takahubit on alumiiniset ja tulee 0,5 asteen aurauksella.
-Slipperi on uusi.
-Diffikotelo ja diffien ulostulot on uusittu.
-Moottori siirretty eteenpäin (75 pääratas)
-Takaiskaritorni on uusi (Yksi uusi reikä ja lipot sopii paremmin).
-Vahvemmat ohjauspalat. Uudet caster-palat (yksi uusi reikä ja vakiona 30 astetta).'
-anti-squat pala on uusi (pystyy säätämään taka-aurausta 2.5 - 4 astetta)
-Vahvemmat siipituet

Mun mielestä äärimmäisen hyvä päivitys. Uusi vakio setuppi toimii hyvin ja on suht rauhallinen ajaa. Ero ei ole järjettömän iso B4:seen verrattuna, mutta kuitenkin muutos parempaan. Mielestäni kokonaispito on autossa parempi (takapään auraus ja uus pohjalevy).
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #694 : 25.10.10 - klo: 21.13 »
Jes, kiitoksia tuosta tietopläjäyksestä. Hommasin auton ihan WJ:tä ajatellen, mutta kesälläkin olisi tarkoitus ajaa kisoja. Ehkä kevääksi mahdollisesti X-squaredin päivitys autoon, mutta saa nyt nähdä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #695 : 25.10.10 - klo: 23.15 »
Mä meinaan hommata saman auton jouluks just samaan tarkotukseen, kun ajattelin ruveta käymään kisoissa  :cheesy:
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa Trevo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #696 : 26.10.10 - klo: 11.42 »
Mites tuo b4.1 harjaton rtr? Onko minkälaisia kokemuksia kestävyyden suhteen ja miten tuon koneen kanssa, onko riittävästi potkua? Ihan omaks iloks ajattelin hommata enkä kilpailu mielessä.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #697 : 26.10.10 - klo: 11.55 »
Luulisi että ihan ok paketti olisi. Nuissa malleissahan on gigaset radiot jo, en sitten tiedä minkä tasoisia. Näkyy olevan sekä harjatonta että perus hiilitekniikkaa valittavana. Mielummin ehkä harjaton koska onhan se tänäpäivänä in. Iskarit on ainakin muutamalla kerholaisella vuotanut ihan perus b4 rtr paketissa. Onhan tuo RTR kasattu köykäsimmistä osista kuin esim FT, mutta luulisi tuolla rtr paketillakin ajelevan
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Eismou

  • KUArc admin
    • Profiili
    • Kuopiorc.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #698 : 28.10.10 - klo: 22.36 »
Innoistuin huoltamaan Assoa kesän jäljiltä. Diffin purku, putsaus ja kasaus nyt tärkeimpänä mainittakoon. Tuli hyvä ja livakka liikkeissään. Nyt sitten olen säätänyt slipperiä, mutta ei siitä meinaa tulla yhtään mitään. Ohjeissa on se perus 4 kierrosta ruuvin kannasta ja edelleen hienosäätö sen perusteella että kytkin luistaa kiihdytyksessä ensimmäisen metrin. Tai sitten takarenkaista kiinnipitäen kaasutuksessa pitäisi eturenkaiden nousta ilmaan/keventyä.

Olen nyt kiristänyt slipperin äärimmillen ja silti auto ei lähde kuin tykin suusta vaan slipperi vinkuu. Vaihtoehtoina lienee että jousesta on puristusvoimat kadonneet iän myötä tai sitten luistolevyt (ne muoviset) ovat kuluneet liikaa? Vai olenko kämmännyt jotain diffin/slipperin uudelleenasennuksessa? Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja mitä te sitten olette tehneet?

t. Eis

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #699 : 28.10.10 - klo: 23.49 »
mä veikkaan että ne luistopahvit on kuluneet. Mulla B4 ampaisi kyllä kun tykin suusta ja slipperin säädin aina pidon ja alustan mukaan. Saas nyt nähdä, ensiviikon alussa aloitan 4.1 kasauksen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #700 : 03.11.10 - klo: 07.42 »
Kannattaa soittaa ja kysyä rc-pisteeltä.
Mielestän olen nähnyt Rc-Pisteellä pari B4:sta.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #701 : 03.11.10 - klo: 09.12 »
Minusta tuntuu että B4 voi olla jo vaikeaa saada. Ja kannattaahan tuo B4.1 ennemin ostaa, ei se perus B4 paljon kalliimpi ole edes. Medasecilla oli ainakin muutama Team mallin B4 jokin aika sitten.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #702 : 03.11.10 - klo: 12.16 »
RTR ja kiteissä on eroa lähinnä siinä että rtr on monesti kasattu hieman heppoisemmista osista. Asson sivuilta voit katsoa erot RTR ja FT kesken. www.rc10.com . Hintaerot ei ihan kamalia ole joten FT kannattaa ehkä ostaa. Toisaalta Team autokin on ihan kisakelpoinen radalle. Mä luulen että jos B4 hommaa sähköineen radioineen akkuineen yms niin olisiko pyöreästi joku 500e jo´lla pääsisi alkuun
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #703 : 04.11.10 - klo: 12.00 »
No niin, nyt on oma 4.1 kasassa. Mukavasti sai auton kasaan ohjauksen ruuvia lukuunottamatta. Ruuvi johon kuulalaakeri laitetaan ohjauksessa oli liian iso ja siksipä ruuvi ei mennyt kaalerin läpi. Onneksi nuita ruuveja on paljon varastossa ja kasaaminen pystyi jatkumaan taas. Muuten osat passasivat, tukivarsista joutui dremelöimään valupurskeita pois mutta pikku homma siis. Nyt on Asso onnistunut tekemään hyvät iskarit, ainakin näin kasaus ja ilmausvaiheessa voi sanoa. Jonkin verran oli tullut uudistuksia ja toiivotaan että auto on toimiva kilpuri. Tekniikaksi autoon on LRP SPX-säädin sekä LRP X-12 8.5 kone. Nyt vaan kun pääsisi testailemaan.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #704 : 05.11.10 - klo: 09.03 »
Onko kenelläkään kokemusta B4.1 sisäkrossimeiningistä ? Millaisia set-upeja olette käyttäneet ja mitä on kannattanut ottaa huomioon.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Eismou

  • KUArc admin
    • Profiili
    • Kuopiorc.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #705 : 08.11.10 - klo: 19.53 »

Olen nyt kiristänyt slipperin äärimmillen ja silti auto ei lähde kuin tykin suusta vaan slipperi vinkuu. Vaihtoehtoina lienee että jousesta on puristusvoimat kadonneet iän myötä tai sitten luistolevyt (ne muoviset) ovat kuluneet liikaa? Vai olenko kämmännyt jotain diffin/slipperin uudelleenasennuksessa? Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja mitä te sitten olette tehneet?

mä veikkaan että ne luistopahvit on kuluneet. Mulla B4 ampaisi kyllä kun tykin suusta ja slipperin säädin aina pidon ja alustan mukaan. Saas nyt nähdä, ensiviikon alussa aloitan 4.1 kasauksen

Kiitokset snakepoisonille vastauksesta.

Tilasin uudet "pahvit", jotka olivat huomattavasti karkeammat kuin vanhat, ja uuden jousen.  Asennuksen jälkeen ihan sama juttu, kytkin luistaa.
Nyt loppuu ideat. Pitääkö minun alkaa hiomaan karkeammaksi niitä alumiinikiekkoja joilla slipperin pahvit puristetaan spurria vasten?

Sen voisin vielä lisätä että käytössä on 5.5 Vector X11, jonka laakeroin uudestaan ja se saattaa antaa hiukan paremmin potkua kuin ennen huoltoa.. ja 24 hampainen pinjoni. Onko liikaa vääntöä?

Mukavampihan näitä on pohtia porukalla

t. Eis

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #706 : 08.11.10 - klo: 20.35 »
Eismou onpa kyllä ihmehommaa. Oletko varma että luistokytkin luistaa ettei se olisi diffi ? Mä itse kasailin tuossa viimeviikolla B4.1 auton. Siinä tuo luistokytkin on uudenmallinen ja järeämmällä jousella sekä mutterilla. Koetapa kiristää se diffi. Ite olen kiristänyt diffin aivan kireäksi ( ei kuitenkaan hampaat irvessä ) Ja sitten löysyttänyt alle puolikierrosta.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #707 : 08.11.10 - klo: 21.22 »
Eismou onpa kyllä ihmehommaa. Oletko varma että luistokytkin luistaa ettei se olisi diffi ? Mä itse kasailin tuossa viimeviikolla B4.1 auton. Siinä tuo luistokytkin on uudenmallinen ja järeämmällä jousella sekä mutterilla. Koetapa kiristää se diffi. Ite olen kiristänyt diffin aivan kireäksi ( ei kuitenkaan hampaat irvessä ) Ja sitten löysyttänyt alle puolikierrosta.
Tuo alle puoli kierrosta kuulostaa melko paljolle. Ite ajanu tuolla 9T kiinapadalla ja diffin sai huutamaan silläki melko herkästi. Ei saanut avata kuin 5min tai muuten luistaa kyllä iloseen..

Poissa Eismou

  • KUArc admin
    • Profiili
    • Kuopiorc.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #708 : 08.11.10 - klo: 21.24 »
Kiroilla ei saa, joten päädyn toteamaan, että jumankavita! Nyt lähtee.. lapasesta välittömästi.

Vika oli nimenomaan liian löysässä diffissä. Kiristin sen loppuun ja löysäsin reilu puolikierrosta. Kaiken lisäksi tuntuu että diffi toimii nyt jopa paremmin kun vahingossa sitä olen "hionut" kiristämättä tarpeeksi.

Kiitos avusta

t. Eis

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #709 : 08.11.10 - klo: 21.29 »
Jep harwi oikeassa olet =). kyllä puolikin kierrosta auki on liikaa, eli Eismou kirit pikkuhiljaa ja kokeilet milloin on hyvä =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #710 : 09.11.10 - klo: 08.42 »
Eipä kannata jatkossa kiristää diffiä "loppuun asti". Jos käyttää halpispalloja, niin ne menee soikeeks ja jos on keraamiset pallot, niin ne painaa levyihin kuopat niille paikoille, mihin sen diffin kiristää. Molemmissa on lopputuloksena huonosti toimiva diffi.

Jos ajaa liukkaalla, niin diffi kannattaa laittaa niin löysälle, kun sen vaan saa ilman luistamista. Kovalla pidolla, kuten matolla tai turffilla ajaessa sitä voi kirrata vähän lisää, silloin auto vetää vaikka toinen rengas keventää.

Tärkeää on diffiä kootessa, että käyttää oikeita rasvoja oikeissa paikoissa. Jos käyttää esim. green slimeä diffinpallojen rasvaukseen, niin varmasti luistaa. Assoltakin löytyy sitä kirkasta mömmöä tuubissa, joka on muistaakseni differential grease-nimellä tai jotain sinne päin.

Ja se perusasia pitää myös muistaa, että slipperi luistaa aina ennemmin, kuin diffi. Silloin säästyy monelta diffin uudelleenrakentelulta. Jos sen herkkyydestä nyt ylipäätänsä niin välittää.  :lol:

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #711 : 09.11.10 - klo: 09.17 »
helpoimmalla pääsee kun nakkaa sen pallodiffin vesakkoon ja panee ratasdiffin tilalle.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #712 : 09.11.10 - klo: 09.21 »
Mä olen Miron kanssa vähän erimieltä =D. Ite en vaan tykkää. Mutta Jannelta asiaa. Juu todellakin että ennemmin se luistokytkin luistaa kuin diffi. Täytyypä muistaa myös jatkossa tuo että ei vedä sitä diffin ruuvia loppuun asti =). Ei se ainakaan vielä hajonnut ole, mutta hyvä kun asia tuli puheeksi.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #713 : 18.11.10 - klo: 10.50 »
Minkä krossikorin alle saa parhaiten sopimaan malliltaan korkean noparin? Noita koreja kun näyttää olevan usealla eri valmistajalla...

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #714 : 18.11.10 - klo: 15.15 »
Mainio koppa tämä uusi BullDog :D


Taitaa olla korkekein?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #715 : 18.11.10 - klo: 15.22 »
Mainio koppa tämä uusi BullDog :D

Taitaa olla korkekein?
Saattaa olla, mutta matalalta näyttää tuokin kohdasta johon nopari kiinni tulee.
Ja kyllä meikäläisen silmään enempi sopii perinteisemmän mallinen.

Poissa Eismou

  • KUArc admin
    • Profiili
    • Kuopiorc.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #716 : 19.11.10 - klo: 09.54 »
Olen myös yrittänyt etsiä koppaa jonka alle Sphere TC spec mahtuu tuulettimen kanssa.

Tämä vaikutti hyvältä ja ostin sen
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1000_1001/products_id/17230/n/JConcepts-Associated-B4-Hi-Flow-Illuzion-Body

MUTTA tuossakin on "hieno" aalto juuri noparin sijoituspaikan kohdalla. Eli ei mahtunut...

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #717 : 19.11.10 - klo: 10.10 »
Itellä mahto olla tuo Vortexi jos en nyt ihan väärin muista. Mahtu TC specit ja sp:t rupeleineen kivasti.


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #718 : 22.11.10 - klo: 14.05 »
Crowd Pleazer on itsellä ja siinä on kanssa sellainen Scoopi johon nopari mahtuu
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #719 : 22.11.10 - klo: 16.14 »
Pystyykö koria taivuttaa noparin kohtaa. esim. kuumailmapuhaltimella.
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05