Kirjoittaja Aihe: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa  (Luettu 150370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« : 05.03.09 - klo: 08.13 »
Ostin 18.1 Anzka nimiseltä kaverilta Xray osia läjällisen kauppahintaan 50e. Kyseinen kaveri aluksi lupaili osat toimitella viikon sisässä. Osia ei alkanut kuulumaan ja kun kyselin osista sms välitykselläl niin vastaus oli etten ole ehtinyt viemään osia postiin koska töissä menee aina yli viiden. Posti kiinni silloin jo.

Tätä selitystä jatkui aina helmikuun 3 päivään asti jolloinka kaveri ilmoitti että nyt oli käynyt niin että hänen äitinsä oli heittänyt osat roskiin. Kaveri lupasi palauttaa rahat tilille. Mä laitoin tilinumeron ja jäin odottaan rahoja.

Ja rahoja odotan edelleenkin. Selityksiä on ollut vaikka minkälaista miksi rahoja ei ole tullut. Milloinka tili siirto ei ole onnistunut, milloinka opintotuki tulossa, milloinka tyttö ystävä oli kuollut kolarissa ym..

Joten tämmöinen tapaus ja jos joku tääl forumilla olevista tuntee kaverin niin käykää ihmeessä potkaisemassa kaveria et tajuais hoitaa homman kuntoon. Jos homma ei tälläkään tule kuntoon niin tulen tekemään tästä rikosilmoituksen. Raha summa on pieni mutta lähinnä onkin kyse periaateesta.
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo: 08.49 kirjoittanut Jani S »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #1 : 05.03.09 - klo: 08.18 »
Anzka:lle pitkä miinus.  :undecided:
Tehtiin kaupat Futaban radiosta.Maksoin radion hinnan ja pk:t heti hänen tililleen.
Sovittiin että laittaa postiin kun rahat näkyvät tilillä.Ei kuitenkaan saanut postitettua,koska koulu vei kaiken ajan.Sovimme että hän palauttaa rahat koska lähetys ei onnistu.Ilmoitti jopa maksaneensa summan+hieman ylimääräistä ja pyysi ilmoittamaan koska näkyisi tilillä..no ei näkynyt.Muutama puhelin soitto ja selvisi että poika asuu vanhempiensa luona.Soitto hänen isälleen ja hän lupasi hoitaa asian.Kiitos hänelle,nyt on rahat saatu takaisin kolmen viikon jälkeen ja asia on nyt sovittu.



Älä hevelvetissä julkaise ihmisten yhteystietoja noin ilman lupaa, saat vaan ongelmia itselles...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #2 : 05.03.09 - klo: 08.44 »
Otetan bluebeetle pyynöstä yhteystiedot pois. Totta noi oli aikaisemmassakin huijaus tapauksessa poistettu ylläpidon toimesta joten hyvä kun ilmoitit.

Näköjään itsekin pitää soitella hänen isälleen ja hoitaa sitä kautta asia. Näytti Jekun case olevan täsmälleen samanlainen kuin omanikin. Olisko Jekkul hänen isän numeroa?
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo: 09.06 kirjoittanut Jani S »

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #3 : 08.03.09 - klo: 08.10 »
Ne on ikäviä hommia tuommoset. Siksi ainakin ite olen pyrkiny hoitamaan kaupankäynnin postiennakolla tai vastaavalla. Se on reiluinta kaikkia kohtaan.
Mutta toivottavasti saat rahat takaisin. :sad:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #4 : 08.03.09 - klo: 12.02 »
nää on niitä joista ei tule koskaan saamaan rahojaan poes jos sattuu olemaan yhteystiedot ja kauppasopimuksesta jotain meiliä tms. niin eikun polisin puheille tekemään petos ilmoitus joka ei tule sulle maksamaan mitään.yleensä tällästen takana on huijari joka huijaa ihmisiltä rahaa ja pistää ne rahat suoneen.kokemuksen pohjalta ite oottelen perintätoimiston kautta rahoja huijjarilta.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #5 : 08.03.09 - klo: 17.02 »
eipä mitään..sittenkään.
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo: 18.19 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #6 : 09.03.09 - klo: 18.29 »
jonde_sorone

Siinä henkilö jota tulee välttää. Oli tiedossa että ei ole kovin reilu kaveri, aikoi nytkin ostaa paketin naapurinsa nimissä, koska hänen autostaan oli takarengas rikki. Tiedustelin asiaa ja alkoi kertomaan, että mitä hän on tehnyt ollakseen huono kauppakumppani. Kuulemma naapuri vielä tiennyt asiasta, että olisi ostanut vanteet naapurilleen. Eli,

VÄLTTÄKÄÄ! Kiitos.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #7 : 09.03.09 - klo: 19.09 »
jonde_sorone

Siinä henkilö jota tulee välttää. Oli tiedossa että ei ole kovin reilu kaveri, aikoi nytkin ostaa paketin naapurinsa nimissä, koska hänen autostaan oli takarengas rikki. Tiedustelin asiaa ja alkoi kertomaan, että mitä hän on tehnyt ollakseen huono kauppakumppani. Kuulemma naapuri vielä tiennyt asiasta, että olisi ostanut vanteet naapurilleen. Eli,

VÄLTTÄKÄÄ! Kiitos.

Saman kaverin kanssa olen nyt vääntänyt monta viikkoa aiemman kaupan yhteydessä tulleista epäselvyyksistä ja mitään tolkkua ei kyseisen kaverin puuhissa ole. Asiat on sovittu moneen kertaa ja mitkään puheet eivät pidä paikkaansa. Selityksiä on vaikka minkälaisia ja olen ollut jo yhteydessä foorumin ylläpitoon tapauksen johdosta ja Rc-offi.net foorumille kyseiselle kaverille on jo annettu "bannit". Seuraava askel on sitten soitto hänen vanhemmilleen jos viimeiset puheet ei pidä paikkaansa, jota kyllä vahvasti epäilen, eli välttäkää kyseistä kaveria kaupanteon merkeissä.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #8 : 09.03.09 - klo: 19.31 »
Joo mäkään en kyllä yhtään suosittele kaupantekoa kyseisen henkilön kanssa.

Minä lähetin sille paketin ja eipä käynyt hakemassa pakettia postista ja soitti minulle ja selitteli, että en ollut tilannut mitään osia.  :angry:  :angry:
Se oli kuitenkin yyveenä laittanut osotteen ja kaikki ja pyytänyt minua lähettämään osat.
En jaksanut kuitenkaan tapella asiasta, mutta menetin kuitenkin rahaa postikuluihin...  :cry:


Sais saada bannit koko tyyppi  :police:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa PEPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #9 : 09.03.09 - klo: 20.07 »
Kyllähän tuo tympii kun joukkoon kuuluu henkilöitä, jotka muistavat asiat niin kuin haluavat. Pilaavat koko harrastajakunnan maineen.
Erään foorumilaisen kanssa sovittiin kaupat aikoinaan ja paketti lähti välittömästi (kuten kuuluukin, posti kiven heiton päässä). Postin seurannasta seurasin, että paketti oli saapunut päämääräänsä. Kirjoitin jopa paketin päälle "Saa tarkistaa ennen lunastusta", ettei tule ainakaan vaittamista tyyliin et myyny sitä mitä lupasit.

Paketti makasi päämäärän postissa viikon. Tavoittelin kaveria, ei vastannut puhelimeen, tekstariin, sähköpostiin ja yv:hen. Kerran erehtyi vastaamaan puhelimeen, kun soitin työpuhelimesta. Lupasi noutaa. Ei noutanut. Soittelin postiin ja pyysin heitä kääntämään paketin takaisin. Tästä olisi tullut minulle joitakin lisäkustannuksia. Pyysin kyseistä henkilöä käymään postissa, että kääntää paketin takaisin (vastaanottaja maksaa postit). Ei käynyt edes sitä tekemässä.

Alkoi muuten tympiä siinä vaiheessa niin paljon, että mitään tavaraa en myy ennen kuin tililleni on tullut 2* postit ja loput ennakolla taikka maksu etukäteen.

Niin foorumilainen tottelee nimimerkkiä petriham.

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #10 : 09.03.09 - klo: 20.14 »
no kerrotaan nyt sitten oma tarina myös :D

eli lähetin kaverille rullaavan hyperin ja sovittiin että lähettää mulle 27mhz kahvan ja kolme vastaanotinta + renkaat. tavarat kyllä tuli mutta lähettimessä ei ollut antennia, patteritelinettä ja muutenkin käyttökelvoton. renkaat oli hiekkaa täynnä ja repeillyt jokapaikasta, vastaanottimista en vielä tiedä pitäneen testata jokupäivä :D oletin kuitenkin tavaran olevan kunnossa ja toimivia. kaverille ilmotin siitä ja protestoin että mitäs p*sk** tämä on lupasi lähettää uuden mutta ei ole kuulunut. en sen kummemmin jaksanut huudella perään (laiskuuttani)

en kyllä itsekään suosittele kaupantekoa kyseisen kaverin kanssa, tai ehkä kasvotusten että näkee tuotteen livenä.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #11 : 10.03.09 - klo: 08.28 »
Niin onko kanssa kyseessä Jonde_sorone? Eiköhän kaverilla on kohta tarpeeksi huonoja kauppoja mustalle listalle päästäkseen, ja mahdollisesti banjot kun näyttää kokoajan kovasti kauppaa käyvän tälläkin foorumilla...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #12 : 10.03.09 - klo: 08.58 »
joo sama mies.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #13 : 10.03.09 - klo: 09.15 »
Niin onko kanssa kyseessä Jonde_sorone? Eiköhän kaverilla on kohta tarpeeksi huonoja kauppoja mustalle listalle päästäkseen, ja mahdollisesti banjot kun näyttää kokoajan kovasti kauppaa käyvän tälläkin foorumilla...

Samantyylinen kaveri täällä aina pyörii eri nimillä. tuskin bannit auttaa kun tekee uuden tunnuksen.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #14 : 10.03.09 - klo: 09.27 »
Kyllä bannit auttaa, että samasta IP osoitteesta ei pääse eli eri nimimerkillä ei ole merkitystä.

Pihalle joutaa laittaa. Turha tollasia on foorumille päästää lisää häröilemään.
Axial SCX 10 TR

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #15 : 10.03.09 - klo: 09.33 »
Tään kaverin jutut on ihan samanlaisia kun dimitri87:n ja parin muun joiden nimimerkkejä en muista. Samaa mieltä siitä että ulos joutaa.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #16 : 10.03.09 - klo: 09.45 »
Kyllä banaania vaan, tollasia peeloja täällä tarvi.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #17 : 10.03.09 - klo: 10.57 »
Samainen kaveri oli jokunen aika sitten ostamassa polttiskrossia. Onneksi kaupanteko jäi vaan muutamaan yv:n. Odottelisin varmaan rahoja vieläkin.. Kova on kaveri ostamaan autoja. Malli ja merkki vaihtuu melkein päivittäin.
« Viimeksi muokattu: 10.03.09 - klo: 11.02 kirjoittanut Petri T »

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #18 : 10.03.09 - klo: 11.44 »
Ylläpidon olisi aika tehdä jo kyseisen henkilön kohdalta jo jotain ratkaisuja, ... olen jo hetken ihmetellyt et miksei asiaan ole jo puututtu.
« Viimeksi muokattu: 10.03.09 - klo: 11.57 kirjoittanut Jankka »

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #19 : 10.03.09 - klo: 17.35 »
Jees. Kyllähän tuosta voisi jokusen kaverin laittaa pihalle. Laittelen tänään illalla banaaneita matkalle. ;)

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #20 : 10.03.09 - klo: 18.03 »
Sain hetki sitten puhelinsoiton Jonden lähisukulaiselta joka hoitaa asian loppuun. Minun puolestani asia on kunnossa, mut suositella en Jondea voi kauppakumppaniksi.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #21 : 10.03.09 - klo: 20.21 »
Sinne meni..

EDIT: Huomasin muuten juuri että Anzka oli se, joka kyllä arvosteli Sami S "tapausta" tuolla toisessa ketjussa. Huolestuttava suunta kehityksellä kyllä näissä asioissa, ennen kun kauppojen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Olkaa varovaisia oikeasti.
« Viimeksi muokattu: 10.03.09 - klo: 20.28 kirjoittanut copter »

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #22 : 10.03.09 - klo: 20.43 »
juu viduttaa oikeesti ihmiset jotka ei pie kiinni kauppa sopimuksista. sellaset joutas nurkantaa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #23 : 11.03.09 - klo: 20.09 »
Itsekkin taannoin alkutalvesta ostin timitri87:lta FG Marderin.

Asia meni niin,että bongasin myyntipalstalta marderin (ollut harrastuksen alusta saakka haave omistaa sellainen).No laitoin viestiä hänelle ja kyselin vaihtoa 2xSavageen +roippeita paljon mukaan ja hieman välirahaa,siinä meni viikon verran vääntöä välirahasta koska omasta mielestä tuntui pyytävän liikaa.

Soittelin omaan laskuuni pitkiä puheluita koska hänestä on parempi puhua puhelimessa kuin messengerissä/YV:llä, vaikka sanoin,että soita minulle jos on jotain kysyttävää asian tiimoilta.

Polte oli kova saada marderi heti kun mahdollista ja melkein päädyttiin lähettämään paketit matkahuollossa sitten päätin olisihan se aika riskaabelia lähettää sen hintaluokan tavaraa matkahuollossa ties vaikka olisin saanut laatikollisen tiiliskiviä vaikka vakuutteli olevan rehellinen kauppamies.
Lopen päätin et tulen hakemaan marderin (matkaa n.300km)

Kaverin valjastin kuskiksi,kun viimein päästiin paikan päälle halusin koeajaa marderia,Timitri sanoi et patterit on lopussa ohjaimesta,mutta enhän minä tiennyt maailman menosta mitään kun olin jo fg:n lumoissa.

Ei muutako ratti käteen ja auto käyntiin, kerran kun koskin kaasuun auto veti keulan pystyyn ja huuti urku auki puskan läpi tielle (melkein jäi linja-auton alle) kunnes osui kanttarelliin ja kääntyi katolleen,minä siinä hyvä kun en slaagia saanut :shocked:
Kamat vain pakettiin ja tavarat vahtoi omistajaa,ja aina kun teen kauppaa naamatusten niin tapanani on kätellä.tuntui kuin olisi puristanut löysää spagettia käsissään.
siitä tuli vähän miinusta


Jahka kotiin pääsin tarkistelin tarkemmin marderia siihen oli kuulemma vaihdettu laakeria sun muuta hilpettä,no edessä ja takana laakerit heti vaihtoon,sylinteri oli löysällä jonka takia tiivisteen joutui uusimaan,ei siinä mitään ainahan pikku osia saa heti vaihtaa,mutta sitä en ymmärtänyt että runko osat oli vaihdettu 8mm harjateräkseen aika jöötiä tuonkin kokoluokan autoon :laugh:

Yhteenveto:

Turhan hätäinen kaupanteossa (ei anna hyvää kuvaa)ja jaksaa spämmätä yv:hen /messengeriin kymmeniä kertoja,että olisko jotain myytävää?
Lopen kaupat onnistui ko. henkilön kanssa kohtuullisesti mutta en voi suositella.....

Ps:toivottavasti joku saa tästä tarinasta jotain tolkkua olen vähän lukihärönen :smiley:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #24 : 11.03.09 - klo: 21.34 »
onpa hyvä et tuli luettua juttua täälä.toi jonde sorone on kyselly sähköpostin kautta ostaa fg beetleä multa tänään!!!!eli rahat tilille ja paketti postiin periaatteella...ps näyttipä samalla kaverilla olevan useampi s-posti osoite ku kattelin sen tietoja tos...
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #25 : 11.03.09 - klo: 21.52 »
No myy ny ihmeessä jos maksaa rahat sun tilille...
Mutta tietenkin pistät hinnaksi sen minkä siitä haluat.

Jos joku on epäluotettava kauppakumppani niin ei se minun tapauksessani ainakaan haittaa jos itse olen myyjä.
Kaikkien kanssa toimin tietenkin sillä periaatteella että ensin rahat tilille ja sitten pistän tavaran matkaan.
Mikäli ostaja on epäluotettava niin toimin edelleen samalla tavalla. Teen vain täysin selväksi että tuote on siinä kunnossa kun sen sanon olevan ja tästä ostaja on myös maksanut, eikä rahoja ole takaisin tulossa vaikka minkä keksisi.

Mikäli ostaja on luotettava ja muutenkin toimii kuten pitää, niin hän saa tavaran siinä kunnossa kun sen olen luvannutkin olevan heti kun näen rahat tilläni...
Lähes joka kerta olen myös jotain pientä ekstraa laittanut mukaan.
Ja tietenkin mikäli myymässäni tavarassa on ollut jotain valitettavaa niin olen joko korvannut tai antanut jotain hyvitystä.
Eli perus kauraa...

Mut en tosiaan ymmärrä miksi et hänelle myisi jos olet rahan tarpeessa tai muutenvaan myymässä kyseistä tuotetta.
Maksava asiakas...

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #26 : 11.03.09 - klo: 22.10 »
juuri tätä tarkoitin mitä kirjotit kun rahat mun tilillä-paketti postiin  :mrgreen: mut rohkenen epäillä et niitä rahoja ei näy ei kuulu...
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #27 : 12.03.09 - klo: 09.31 »
Itsekkin taannoin alkutalvesta ostin timitri87:lta FG Marderin.

Asia meni niin,että bongasin myyntipalstalta marderin (ollut harrastuksen alusta saakka haave omistaa sellainen).No laitoin viestiä hänelle ja kyselin vaihtoa 2xSavageen +roippeita paljon mukaan ja hieman välirahaa,siinä meni viikon verran vääntöä välirahasta koska omasta mielestä tuntui pyytävän liikaa.

Soittelin omaan laskuuni pitkiä puheluita koska hänestä on parempi puhua puhelimessa kuin messengerissä/YV:llä, vaikka sanoin,että soita minulle jos on jotain kysyttävää asian tiimoilta.

Polte oli kova saada marderi heti kun mahdollista ja melkein päädyttiin lähettämään paketit matkahuollossa sitten päätin olisihan se aika riskaabelia lähettää sen hintaluokan tavaraa matkahuollossa ties vaikka olisin saanut laatikollisen tiiliskiviä vaikka vakuutteli olevan rehellinen kauppamies.
Lopen päätin et tulen hakemaan marderin (matkaa n.300km)

Kaverin valjastin kuskiksi,kun viimein päästiin paikan päälle halusin koeajaa marderia,Timitri sanoi et patterit on lopussa ohjaimesta,mutta enhän minä tiennyt maailman menosta mitään kun olin jo fg:n lumoissa.

Ei muutako ratti käteen ja auto käyntiin, kerran kun koskin kaasuun auto veti keulan pystyyn ja huuti urku auki puskan läpi tielle (melkein jäi linja-auton alle) kunnes osui kanttarelliin ja kääntyi katolleen,minä siinä hyvä kun en slaagia saanut :shocked:
Kamat vain pakettiin ja tavarat vahtoi omistajaa,ja aina kun teen kauppaa naamatusten niin tapanani on kätellä.tuntui kuin olisi puristanut löysää spagettia käsissään.
siitä tuli vähän miinusta


Jahka kotiin pääsin tarkistelin tarkemmin marderia siihen oli kuulemma vaihdettu laakeria sun muuta hilpettä,no edessä ja takana laakerit heti vaihtoon,sylinteri oli löysällä jonka takia tiivisteen joutui uusimaan,ei siinä mitään ainahan pikku osia saa heti vaihtaa,mutta sitä en ymmärtänyt että runko osat oli vaihdettu 8mm harjateräkseen aika jöötiä tuonkin kokoluokan autoon :laugh:

Yhteenveto:

Turhan hätäinen kaupanteossa (ei anna hyvää kuvaa)ja jaksaa spämmätä yv:hen /messengeriin kymmeniä kertoja,että olisko jotain myytävää?
Lopen kaupat onnistui ko. henkilön kanssa kohtuullisesti mutta en voi suositella.....

Ps:toivottavasti joku saa tästä tarinasta jotain tolkkua olen vähän lukihärönen :smiley:


Joo tällä kaverille en sitten myy/enkä edes harkitse myyväni enää yhtään mitään. No kaveri ei ostanut mitään mutta todella turhanpäiväinen juttu on minulla takanani ja annan teille hyvän neuvon jotka tämän kanssa haluaa tehdä kauppoja että toivotaan että teillä on piiiiiitkä pinna ja muista ottaa rahat ennenkuin mitään lähetät niinkuin normaali tilanteissa olevia kauppoja.
Nyt sille on kuulema tulossa HPI baja5 ja toivon että myyjä katsoo näitä juttuja.
Rahat tilille ja auto käteen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #28 : 12.03.09 - klo: 10.03 »
No mulla on just sama homma meneillään.

timitri sanoi suoraan ostavansa nuo 8€ tarvikkeet ja laitoin tilitietoni hänelle maksua varten.
Seuraava viesti olikin, että maksaa vasta 2 viikon päästä  :huh:

8€  :lol:  :lol:

Ja kyllä sä timitri87 nuo saat, jos ei ole tuolloin jo menneet ja rahat näkyy tilillä ennenkuin lähetän.

Eli ei nyt sillein mitää vakavaa, mutta jotkut ne ei osaa kauppaa tehdä sit millään.
Ekana sanotaan ostavansa ja seuraavana pyydetään maksuaikoja pikku rahoista  :sad:
Ei tällä tavalla ostella.

Onneks en kerennyt ilmoitusta poistaa, vaikka varattuna jo sulle olikin. Mutta ei ole enää.

Jos haluaa maksuaikoja/varausta niin ekana kysytään onnistuuko ja sit vasta ostavansa jos myyjälle käy.
Täytyy ottaa huomioon, että ostajia voi olla useampikin.

Tuollein on mullekin käynyt aiemmin.
Ekana ilmoittanut ostaja sanoi ottavansa. Tuli monta ostajaa heti myöhemmin ja ilmoitin jo menneen. Sit se alkuperäinen ilmoittelee maksavansa vasta myöhemmin.
Kyllä mä myyn sille joka rahat antaa ekana.

Ps: Moniko ostaa kaupasta maitoa ja sanoo maksavansa ensi viikolla :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #29 : 12.03.09 - klo: 11.31 »
Samainen Timitri oli ostamassa minulta moottoria. Moottori olisi pitänyt varata hänelle kuukaudeksi ja taisi vielä olla osamaksuakin mukana. Sitten tuli yv:tä ja puh. soittoja. Tein sitten hänelle selväksi, että kauppoja ei tule enkä myy muuta ja eikä tarvitse soitella työaikana..en suosittele kauppakumppanina.

edit: ahistaa
Ihmetyttää tuollainen varaaminen ja osamaksuhärdelli. Jos on jotain ostamassa niin ostaa ja maksaa sen kerralla. Täällä nyt kuitenkaan niin suurista summista ole kysymys.
« Viimeksi muokattu: 12.03.09 - klo: 12.38 kirjoittanut Petri T »