Kirjoittaja Aihe: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa  (Luettu 150447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #390 : 23.09.10 - klo: 15.46 »
ja ulosottomies voi sopia palkkaa maksavan yrityksen kanssa että vähentää suoraan palkasta ja tilittää ulosottomiehelle.


Ei ulosottomiehen tarvitse mitään palkanmaksajan kanssa sopia. Lähettää vain palkanmaksajalle maksukieltolapun ja samalla määräyksen toimittaa säädetyn suuruinen ulosottopidätys palkasta.



joo. Tuli hieman väärä sanavalinta. Mutta tiedän kyllä kuvion. Annatko juize anteeksi?  :wink:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa hottentotti

  • RiverCross RC
    • Profiili
    • rc10.fi
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #391 : 25.09.10 - klo: 09.13 »
Moips,

näin niinkuin uutena olen tässä ihmetellyt nyky ajan kauppa tapoja, itselläni on ollut periaate että ensimmäisen kerran kun jonkun kanssa tekee kauppaa niin postiennakko tai face-to-face on hyvä ratkaisu, ja kun huomaa että tavara tulee kuten sovittu niin kauppoja voi tulevaisuudessa tehdä toisinkin. Mutta joillekin tuo postiennakko näyttää olevan ylivoimainen este kaupan syntymiselle, vaikka lupaa maksaa sen postiennakkomaksun verran lisää sovittuun hintaan -> ei herätä luottamusta.

Olen kuitenkin jo "ikämies" ja jotenkin tämä kaupanteko vaatii ostajaltakin erityistä varovaisuutta juuri tuollaisten huijareiden takia.

Ja se että ehdottaa esim postiennakkoa ei ole mikään henkilökohtainen epäluottamuslause, vaan silkkaa varovaisuutta.

-.-Jari-.-
** Durango DEX-410 V3 ** Durango DESC410R** www.racersrcshop.com **

Poissa Karvis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #392 : 25.09.10 - klo: 09.52 »
Moips,

näin niinkuin uutena olen tässä ihmetellyt nyky ajan kauppa tapoja, itselläni on ollut periaate että ensimmäisen kerran kun jonkun kanssa tekee kauppaa niin postiennakko tai face-to-face on hyvä ratkaisu, ja kun huomaa että tavara tulee kuten sovittu niin kauppoja voi tulevaisuudessa tehdä toisinkin. Mutta joillekin tuo postiennakko näyttää olevan ylivoimainen este kaupan syntymiselle, vaikka lupaa maksaa sen postiennakkomaksun verran lisää sovittuun hintaan -> ei herätä luottamusta.

Olen kuitenkin jo "ikämies" ja jotenkin tämä kaupanteko vaatii ostajaltakin erityistä varovaisuutta juuri tuollaisten huijareiden takia.

Ja se että ehdottaa esim postiennakkoa ei ole mikään henkilökohtainen epäluottamuslause, vaan silkkaa varovaisuutta.

-.-Jari-.-

Muutaman lunastamatta jätetyn postiennakkopaketin kun maksat molempiin suuntiin, niin kyllä siinä alkaa karsastamaan kyseistä maksutapaa.

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #393 : 25.09.10 - klo: 10.22 »
Moips,

näin niinkuin uutena olen tässä ihmetellyt nyky ajan kauppa tapoja, itselläni on ollut periaate että ensimmäisen kerran kun jonkun kanssa tekee kauppaa niin postiennakko tai face-to-face on hyvä ratkaisu, ja kun huomaa että tavara tulee kuten sovittu niin kauppoja voi tulevaisuudessa tehdä toisinkin. Mutta joillekin tuo postiennakko näyttää olevan ylivoimainen este kaupan syntymiselle, vaikka lupaa maksaa sen postiennakkomaksun verran lisää sovittuun hintaan -> ei herätä luottamusta.

Olen kuitenkin jo "ikämies" ja jotenkin tämä kaupanteko vaatii ostajaltakin erityistä varovaisuutta juuri tuollaisten huijareiden takia.

Ja se että ehdottaa esim postiennakkoa ei ole mikään henkilökohtainen epäluottamuslause, vaan silkkaa varovaisuutta.

-.-Jari-.-

Muutaman lunastamatta jätetyn postiennakkopaketin kun maksat molempiin suuntiin, niin kyllä siinä alkaa karsastamaan kyseistä maksutapaa.
Kaikista paras keino on pyytää postikulut etukäteen postiennakosta, ni ei jää harmittamaan vaikka joku ei lunastaisikaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #394 : 25.09.10 - klo: 10.34 »
En ole koskaan laittanut ennakolla menemään ja viellä todetaan että useasti olen laittanut tavaran menemään ennenkuin olen saannut maksun jo.
2 viikkoa sitten oli viimeksi asia niin että kaveri halusi ostaa akun minulta, laitoin postiin ja kaverille laitoin tilitiedot.
Tavara oli varmasti ennen rahoja perillä mutta loppujen lopuksi molemmat olivat tyytyväisiä.
Näin tapahtui myös yhdessä autokaupoissa.
En ole viellä eirehellistä rc-10 läistä tavannut.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #395 : 25.09.10 - klo: 11.00 »
Postiennakko ilman postikulujen ennakkomaksua tilille on ehdottomasti no go zone. Ihmismieli muuttuu kumman usein ja todetaankin, en mä sitä tarttekkaan. Ja se on vaan niin helppoa jättää noutamatta. Ylimäärästen maksujen lisäksi joutuu odottamaan pariviikkoa, että kamat matkustaa takasin. Ja sitten taas se uudelleen kauppaamisen vaikeus.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #396 : 25.09.10 - klo: 11.03 »
En ole koskaan laittanut ennakolla menemään ja viellä todetaan että useasti olen laittanut tavaran menemään ennenkuin olen saannut maksun jo.
2 viikkoa sitten oli viimeksi asia niin että kaveri halusi ostaa akun minulta, laitoin postiin ja kaverille laitoin tilitiedot.
Tavara oli varmasti ennen rahoja perillä mutta loppujen lopuksi molemmat olivat tyytyväisiä.
Näin tapahtui myös yhdessä autokaupoissa.
En ole viellä eirehellistä rc-10 läistä tavannut.
Jerzi

Nyt kun kerroit tuon, niin tunnetut huijarit osaavat varmaan luoda uudet tunnarit foorumille ja "ostaa" sulta tavaraa jota jossain vaiheessa myyt...
Ilman että maksavat ollenkaan tavaraa. Eihän nämä huijarit yleensä ole rc10läisiä, muutakuin hetken, ennenkuin ylläpito poistaa tai bannaa ne...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #397 : 25.09.10 - klo: 11.19 »
Mitä tulee näihin nykyajan kauppatapoihin, niin tuppaa aika usein olemaan yritystenkin verkkokaupoissa sellainen tapa, että maksu ensin ja tavara sitten. Useammin itselläni on ostajana käynyt yrityksen kanssa niin, että tavaran toimituksesta tai rahojen palautuksesta on saanut tapella kuin yksityisen kanssa. Myyjänä taas kokemusta on siitä että lähetystä ei noudeta postista/matkahuollosta. Oli jopa yksi tapaus jonkun rc-romppeen kanssa, jossa tilisiirtona etukäteen maksettua tavaraa ei ostaja käynyt noutamassa postista ja se palautui takaisin. En muista oliko Itella siitäkin karhuamassa postikuluja kahteen kertaan, mutta joku säätö senkin kanssa oli eikä siitä ostajasta koskaan ole sen jälkeen kuulunut, enkä häneen yhteyttä saanut. Kyllä siinä rehellisen kaupantekijän maineen pitämisessäkin on omat haasteensa, kun meitä ostajia on niin monenlaisia ja tilanteet vaihtelevat välillä todella nopeasti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #398 : 25.09.10 - klo: 11.45 »
Kyllä niitä epärehellisiä tapauksia tältäkin foorumilta löytyy...
Mutta täytyy muistaa että aika harvassa ne oikeasti on.

Ja kun katselee myyjien tai ostajien viestihistoriaa niin sieltäkin pystyy kohtalaisen hyvin ihmettelemään minkälaisesta kauppakumppanista on kyse...

Itse kun olen kauppaa käynyt niin lähes poikkeuksetta on kohdalle osunut kavereita jotka tällä foorumilla aktiivisesti pyörivät ja kommentoivat.
Niistä on ollut hyvin helppoa todeta kauppakumppani luotettavaksi.

Ja taas ne pari harvaa vähemmän aktiivista joiden kanssa olen kauppaa käynyt niin olen odottanut maksun näkyvän tilillä ja paketti on lähtenyt välittömästi kun maksusuoritus on vastaanotettu.

Jos ajatellaan että joku myy jotain tavaraa ja hän on vasta rekisteröitynyt foorumille niin eihän sellaiseen kumppaniin tietenkään voi sokkona luottaa.
Ja jos taas kyseessä on kaveri joka on foorumilla kirjoitellut, mutta viestihistoriasta jo paistaa kaverin osaamattomuus ja ehkä selkeästi nuori ikä nin hieman skeptisesti itse suhtaudun...
Jos myydään esim kilpa-autoa mutta myyjän viestihistoriasta katsomalla huomaa että kyseessä on täysin noviisi purkkavirittelijä niin sekin pistää miettimään että minkähänlaisessa kunnossa auto on... jne.

Hieman maalaisjärkeä ja varovaisuutta kaupankäyntiin niin harvoin niitä huijareita omalle kohtalle osuu... tai ainakaan siten että ongelmiin asti päästäis.
Kohtuu helposti nämä kuitenkin kusetuksiksi selviävät jo keskustelemalla kauppiaan/ostajan kanssa.

Poissa Moosekki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #399 : 25.09.10 - klo: 11.51 »
Onhan se niinkin. Jotkut henkilöt taas rekisteröityvät sivustolle myymisen toivossa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #400 : 25.09.10 - klo: 12.10 »
Kyllä...Tätä myös tarkoitinkin...
Eli jos joku rekisteröityy ja myy ison määrän tavaraa... varsinkin kilpatavaraa...
Ei ihan ensimmäisenä tule mulle mieleen että kyseessä olis hyvin varma ja turvallinen kauppias.
Miksi tulisikaan kun ei kyseisestä henkilöstä yhtään mitään kokemusta edes foorumikirjoittelun muodossa.

Joo... onhan noita monia jotka eivät vain ole kirjautuneet foorumille, tai ovat kirjautuneet, mutta eivät vain kirjoittele mitään... Mutta harvemmassa näyttävät kuitenkin olevan.

Poissa Moosekki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #401 : 25.09.10 - klo: 12.22 »
Kyllä...Tätä myös tarkoitinkin...
Eli jos joku rekisteröityy ja myy ison määrän tavaraa... varsinkin kilpatavaraa...
Ei ihan ensimmäisenä tule mulle mieleen että kyseessä olis hyvin varma ja turvallinen kauppias.
Miksi tulisikaan kun ei kyseisestä henkilöstä yhtään mitään kokemusta edes foorumikirjoittelun muodossa.

Joo... onhan noita monia jotka eivät vain ole kirjautuneet foorumille, tai ovat kirjautuneet, mutta eivät vain kirjoittele mitään... Mutta harvemmassa näyttävät kuitenkin olevan.

Joo, antaahan se tietysti epäilyttävän kuvan. Mutta itselleni jostain syystä tulee varmempi olo ostaa täältä täysin uudelta ja vähän kirjoittaneelta kuin esimerkiksi huuto.net:stä. Kai se vain on alitajunnassa, kun tämä sivusto on täysin rc painotteinen.

Poissa hottentotti

  • RiverCross RC
    • Profiili
    • rc10.fi
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #402 : 25.09.10 - klo: 16.34 »
Noh, täytyypä sanoa että tämä nykyinen kauppa kulttuuri on tosiaankin uutta minulle. En ole itse koskaan tullut ajatelleeksi tuota paketin noutamattomuutta, ehkäpä siihen on syynä sitten perusrehellinen luonne, tai sinisilmäinen maailman katsomus, mutta tuo on kyllä hyvä pointti ja taidanpa pitää mielessä kun seuraavan kerran tinkaan ostomielessä jotain.

Mutta loistavaa oli että tästä heräsi hyvä keskustelu, ja meitä jotka olemme uusia täällä yhteisössä myös valaistaan hieman. Kiitos siitä.

-.-Jari-.-
** Durango DEX-410 V3 ** Durango DESC410R** www.racersrcshop.com **

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #403 : 27.09.10 - klo: 14.21 »
No joo,jouduin Sinisalon uhriksi,häpeän tunnustaa.80e meni ja silleen.
Mainitusta herrasta löytyy melkoinen lista googlettamalla,kiva todeta näin jälkikäteen......
Myös toinen kerhomme jäsen koki saman kohtalon jo aikaa sitten,silloin mainittu herra oli tiettävästi viel alaikäinen,mutta nyt kaiketi jo 18veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....
Eli pistän siis asian poliisille rikosilmoituksen muodossa,ei sieltä mitään saa kuitenkaan mutta onpahan muitten juttujen jatkona,kun tuomiolle joutuu....ja varmasti joutuu ennemmin tai myöhemmin.
Tulipahan opittua kantapään kautta.
Olisi kyllä hyvä jos foorumin etusivulle ilmestyisi jo (musta)lista epäilyttävistä yhteyksistä tai nimistä......
Tyhmyydestä sakotetaan ja meikäläinen maksoi nyt.....
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #404 : 27.09.10 - klo: 14.32 »
Milloin tämä tapahtui?

Oliko kyseessä tämä viimekerta kyseessä, vai tapahtuiko aikaisemmin?

Kerrotko myös tarkemmin kuinka homma eteni jotta moni voisi lukea ja ehkä oppia tunnistamaan tilanteen ajoissa.

Ja kyllä... kaveri on jo yli 18

Pienenä kevennyksenä RC aiheinen kuva jätkästä.
http://www.facebook.com/photo.php?pid=204728&id=100000386056909&ref=fbx_album
Kyseessä siis kuvassa oleva pikkujantteri... miltälie vuodelta.
« Viimeksi muokattu: 27.09.10 - klo: 14.36 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #405 : 27.09.10 - klo: 15.15 »
Ei näy kuva, vaikka olen kirjautuneena.
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #406 : 27.09.10 - klo: 16.13 »
Missälie vika... No kokeilepas ihan huvikses hakea facebookista kyseisen jampan nimellä...

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #407 : 27.09.10 - klo: 16.45 »
Pitää kattella, jos sattuis äijä kävelemään Turussa vastaan...
Edit Otin linkin pois, kun ei rc hommiin liittynyt
« Viimeksi muokattu: 27.09.10 - klo: 17.08 kirjoittanut rottapaavo »
.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #408 : 28.09.10 - klo: 14.54 »
Milloin tämä tapahtui?

Oliko kyseessä tämä viimekerta kyseessä, vai tapahtuiko aikaisemmin?

Kerrotko myös tarkemmin kuinka homma eteni jotta moni voisi lukea ja ehkä oppia tunnistamaan tilanteen ajoissa.

Ja kyllä... kaveri on jo yli 18
Tämä tapahtui viime viikolla.Ja kyllä muistan jätkän,kun isänsä kanssa oli aikoinaan ajamassa meidän kisoissa....
Homma eteni: Näin M03 Minin myynti ilmoituksen (Vierailija TexMex) ja pistin yv:n.Vastaus tulikin aika pian , että käy....pyysin tilinumeron ja maksaisin heti tilille kuten minulla on tapana ollut ja hän vastasi OP tai Nordea textarilla.Sanoi saavansa sen postiin välittömästi eli Ma ap.Minä tyhmä tietty luotin(kun en ollut lukenut kaupankäynti osiosta herrasta). No kun tavaraa ei kuulunut perjantaihin mennessä.Pistin textarin ja pyysin pakettikoodia ja ihmettelin missä tavara hänelle.Mitään ei kuulunut ja sit soitin lauantaina numeroon ja ei vastannut,mutta textari tuli vähän ajan päästä: "Olit soittanut ,kuka oot ja mitä asiaa"(Soitin eri numerosta kuin olin hänelle antanut) Koitin soittaa uudestaan : ei vastannut ja pistin textarin: Missä tavara?.
Sen jälkeen ei oo kuulunut,kunnes Iivosen Matilta kuulin , että oli myös kusettanut hänta taannoin eli viime vuonna.Matti oli yhteydessä hänen isäänsä,joka oli kovasti pahoillaan tapahtuneesta,mutta ei "korvausmyönteinen"...Ja oli maininnut , ettei voi asialle mitään.
Tässä lyhyt oppimäärä.
Vaikka tämä pistää vihaksi suorastaan v.....taa, olkoon tämä opetukseksi minulle JA TIEDOKSI KAIKILLE !!!!

« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo: 18.01 kirjoittanut *HOKE* »
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #409 : 28.09.10 - klo: 15.10 »
Minä myös kaverini kanssa jouduttiin tuon huijarin uhriksi. Meiltä meni "vaan" 30e eli 15e per nassu. Osa paketin hinnaksi oli sovittu 160e. Koska kyseessä oli vasta rekisteröitynyt jäsen niin ehdotin että laittaa palikat postiennakolla avaamisoikeudella ennen maksu. Tämä sopi mutta halusi postikulukorvaukset molempiin suuntiin jos en noutaisikaan pakettin niin hänelle ei siitä kuluja tulisi. No 30e sovittiin kuluihin ja kaveri maksoi omalta tililtään koska hanellä oli tili nordeassa ja maksu näkyisi heti tilillä ja paketti saataisiin postiin mahdollisimman nopeasti. Maksu hoidettiin sunnuntaina ja maanantaina vielä sain vastausksen kysymykseen lähteekö paketti tänään vielä matkaan. Iltapäivästä nimimerkki oli poistettu foorumilta. Pankkiin on tehty ilmoitus että maksu mennyt väärälle tilille (antoi saajaksi nimen Katariina Öhberg) eikä sami sinisalo. Nyt odotellaan jos vaikka maksaisi takasin. Tuskimpa mutta 2 viikon päästä jos eimaksua kuulu niin saadaan pärstän osoite yms tiedot ja sitte voi alkaa hoitamaan sitä kautta asiaa. Jos kyseessä on sama pärstä mikä löyty facebookista niin on niin vittumaisen näköinen jätkä ettei oo tosi. Onni onnettomuudessa ettei mennyt kuin tuon 15e per naama.
« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo: 16.03 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa esko-j

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #410 : 28.09.10 - klo: 17.39 »
Jos törmäättte kaveriin nimeltä Jouni Koljonen,kannattaa ottaa varauksella hänen "osto-aikeensa".Hän ostaa tavaraa mutta ei lunasta niitä ties milloin jos ollenkaan.Myin hänelle auton matkahuollon kautta ja auto oli n.3-4viikkoa hyllyntäytteena kunnes soitin ja tiedustelin asian laitaa,tunsivat siellä tyypin sanoivat,että kova tilailemaan tavaraa mutta  huono lunastamaan niitä.

Poissa esko-j

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #411 : 28.09.10 - klo: 18.15 »
Enpä ole kaveria tavannut,mulla oli auto foorumilla myynnissä ja hän otti yhteyttä sähköpostin kautta ja sovittin kaupat jne.Lopputulos oli mikä oli kyllähän se närästää silti.Eihän näistä etukäteen tiedä.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #412 : 28.09.10 - klo: 22.25 »
eipä mitään
« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo: 22.30 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #413 : 26.10.10 - klo: 15.48 »
Kerran ei ole p*skan puhujille omaa triidiä enkä ks. hepun kanssa ole ainuttakaan kauppaa tehnyt (vaikka 58 yv viestiä vaihdettu kaupanteko merkityksissä :) niin kait se tänne kuuluu.

Kaiken näköstä kaupankäyntiä melkeen sulattelen, mutta en suoraan p*skan puhumista. jonu93 moista näyttää harrastavan. Ihan varotuksen sanana kun näyttää noita ostetaan triidejä viljelevän, että jos tarjoatte jotain niin älkää uskoko jos paluu postissa tulee. Mulle on jo tarjottu jo sitä ja tätä tohon hintaan, että myytkö halvemmalla.

Parin viikon takanen esimerkki: Myin servoja á25e. Yritti tingata posteja tohon, mihin normi tilanteessa olisin toki suostunut, mutta hepun kanssa oli jo takana ne 50 yv viestiä niin ei todellakaan kiinnostanut joustaa suuntaan tai toiseen. Parin päivän päästä tuli yv, että eräs toinen käyttäjä myy mulle 20e posteineen ks. servon, että oletko se sama käyttäjä (sillä käyttäjällä oli samoja servoja kyllä myynnissä ja samana hintaan kun mulla). Vastasin vaan, että en ole sama henkilö ja osta pois.

Edellis päivänä piruuttani kysyin tältä toiselta myyjältä, että myikö servoja tolle vai puhuko se mulle p****a. Vastasi, että ei ole ollut lähiaikoina yhteyksissä ks. tyyppiin eikätäten ollen ole myynyt. Aikasempi huonompi kokemus kyllä löytyi kaupankäynnistä saman henkilön kanssa...

Vastaava keissi kävi jonu93:n kanssa monta monta kuukautta sitten kun oli slässi myynnissä. Kovin siitä hierottiin kauppaa ja sillonkin jollain toisella oli kovin paljon parempi slässi myynnissä ja kuulemma lähti samaan hintaan. Totesin vaan, että osta sitten se pois. Ei kommenttia ja jatkettiin kauppaa slässistä, mistä ei sitten loppujanlopuksi tullut yhtään mitään.

Tingata saa ja pitää yms., mutta moisen p*skanpuhumisen voisi jättää kyllä väliin. Tuskin olen ainut myyjä kenelle ks. tyyppi on ilmotellut saavansa halvemmalla muualta.

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #414 : 26.10.10 - klo: 15.57 »
^+1 ja samaa mieltä. Ilmasiks pitäis tolle jätkälle tavarat antaa.
.

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #415 : 26.10.10 - klo: 17.14 »
Kerran ei ole p*skan puhujille omaa triidiä enkä ks. hepun kanssa ole ainuttakaan kauppaa tehnyt (vaikka 58 yv viestiä vaihdettu kaupanteko merkityksissä :) niin kait se tänne kuuluu.

Kaiken näköstä kaupankäyntiä melkeen sulattelen, mutta en suoraan p*skan puhumista. jonu93 moista näyttää harrastavan. Ihan varotuksen sanana kun näyttää noita ostetaan triidejä viljelevän, että jos tarjoatte jotain niin älkää uskoko jos paluu postissa tulee. Mulle on jo tarjottu jo sitä ja tätä tohon hintaan, että myytkö halvemmalla.

Parin viikon takanen esimerkki: Myin servoja á25e. Yritti tingata posteja tohon, mihin normi tilanteessa olisin toki suostunut, mutta hepun kanssa oli jo takana ne 50 yv viestiä niin ei todellakaan kiinnostanut joustaa suuntaan tai toiseen. Parin päivän päästä tuli yv, että eräs toinen käyttäjä myy mulle 20e posteineen ks. servon, että oletko se sama käyttäjä (sillä käyttäjällä oli samoja servoja kyllä myynnissä ja samana hintaan kun mulla). Vastasin vaan, että en ole sama henkilö ja osta pois.

Edellis päivänä piruuttani kysyin tältä toiselta myyjältä, että myikö servoja tolle vai puhuko se mulle p****a. Vastasi, että ei ole ollut lähiaikoina yhteyksissä ks. tyyppiin eikätäten ollen ole myynyt. Aikasempi huonompi kokemus kyllä löytyi kaupankäynnistä saman henkilön kanssa...

Vastaava keissi kävi jonu93:n kanssa monta monta kuukautta sitten kun oli slässi myynnissä. Kovin siitä hierottiin kauppaa ja sillonkin jollain toisella oli kovin paljon parempi slässi myynnissä ja kuulemma lähti samaan hintaan. Totesin vaan, että osta sitten se pois. Ei kommenttia ja jatkettiin kauppaa slässistä, mistä ei sitten loppujanlopuksi tullut yhtään mitään.

Tingata saa ja pitää yms., mutta moisen p*skanpuhumisen voisi jättää kyllä väliin. Tuskin olen ainut myyjä kenelle ks. tyyppi on ilmotellut saavansa halvemmalla muualta.


Joskus tavannut samanlaisen p*skanpuhujan, rc-helikopteria myydessäni.
Ensin sovittiin kauppa, jonka jälkeen tuli tekstiviesti että "saisinkin nyt halvemmalla paremman, lasketko hintaa 20€"
Käskin ostaa sen halvemman ja paremman.
Meni pari päivää tuli viesti että "myytkö viellä sillä hintaa millä sovittiin? kun en saanutkaan sitä toista"
Tuumasin että hinta on sulle nyt 20€ kalliimpi, koska aloit kertaalleen sov*tun kaupan jälkeen tinkaileman tuolla tavalla.
Tämän jälkeen loppujen lopuksi teimme tuolla 20€ kalliimmalla hinnalla siitä kopterista sitten kaupat. :)

Nykyisin toteaisin tuollaiselle "ettei ole sulle enään myynnissä"
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #416 : 26.10.10 - klo: 17.55 »
Hahaa, muistuttaa erästä henkilöä jonka kanssa oli ilo yrittää autokauppoja joskus muutama vuosi sitten... Tää on siis offtopiccia kun ei liity rc-autoihin, vaikka kuka tietää jos sattuisi kauppamies olemaan foorumilaisia...

Ajoin Vantaalle koeajamaan kaverin auton, hän ajoi minun autollani samalla. Tämän jälkeen alkoi kaupanteko, joka päätyi siihen pisteeseen että hän ottaa Volvoni vaihdossa, ja maksan 10.500 euroa välirahaa hänen autoonsa. Kaikki ok, sovittiin että hän varmistaa rouvaltaan vielä asian, ja palaa seuraavana päivänä asiaan.

Seuraavana päivänä soittaakin minulle, että kaupat voidaan kyllä tehdä mutta välirahaa pitääkin saada 11.500 eikä alunperin sovuttua tonnia vähemmän. Ilmoitin samantien ettei muuttuneet ehdot sovi, joten voi pitää autonsa ja sananmukaisesti löin luurin korvaan.

Seuraavana päivänä kehtasi vielä soittaa, ja ehdottaa kauppoja sillä alkuperäisellä välirahalla, johon vastasin muistini mukaan että maksan 9.000 enkä senttiäkään enempää.

Arvattavastikin kaupat jäivät tekemättä, eikä ole jälkikäteen muuta kuin naureskeltu tapaukselle kaverini - joka oli koeajoreissulla mukana - kanssa.

Sittemmin näin saman auton nettiautossa myynnissä, reilusti halvemmalla kuin aiemmin mutten enää vaivautunut edes soittamaan - samalle - kaupittelijalle.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #417 : 26.10.10 - klo: 18.58 »
Eipä tossa BB:n tapauksessa niin erikoista välttämättä ole. Auto on ollut muijan rahoilla ostettuna joten ei uskaltanut suoraan tehdä kauppoja. No muija tokaissut kotona mitään autoista tai autokaupan tekemisestä / hinnoista tietämättä että pitää siitä enemmän saada, ja että noin halvalla et kyllä myy  :grin:

Siitä sitten seuraukset...

Ei oo eka eikä vika kerta kun joku ostamassa autoa muijan/avokin rahoilla  :shock:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #418 : 26.10.10 - klo: 22.32 »
Jonu93 pommitteli minua yhdessä vaiheessa ja tivasi jotain komboa joka oli ollut myynnissä 3kk sitten. Sanoin, että on myyty. Seuraavana päivänä vielä tinkas. ja tais sieltä joku viesti vielä tulla. kun kolmannen tai neljännen kerran sanoin että ei ole tavaraa enää, niin meni perille.

Sama kaveri on pommittanut minua useasti samaan tyyliin. No omaa tyhmyyttä kun en ollut merkannut tavaraa myydyksi. Mutta luulisi, että menee kerrasta perille jos sanoo että ei ole enää. Ihme mentaalitapaus...

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Huijari RC piireissä liikenteessä - varokaa
« Vastaus #419 : 26.10.10 - klo: 22.42 »
Sama kaveri kysellyt multakin aivan kaikesta, hintoja ja yrittänyt saada samalla tavalla eli sanonut, että jollain on halvemalla myynnissä.

OT: Tuntuu myös, että kaverilla ei ole säännöt kun lisäilee noita myynti-ilmoituksiakin päivien-viikkojen välein uudestaan, vaikkakin sehän on se 2vk että saa samasta tavarasta ilmoituksen laittaa.

E: Erehdys korjattu.
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo: 09.19 kirjoittanut daggeri »
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..