Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 453101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 04.04.09 - klo: 22.24 »
VINTAGE TOURING RACING, VTR-10

Säännöt löytyy täältä.

http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Jerzi













« Viimeksi muokattu: 25.11.10 - klo: 11.32 kirjoittanut *HOKE* »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1 : 04.04.09 - klo: 22.39 »
Ihan mielenkiintoiselta näyttää.

Pikkudetsku, mutta päivitätkö tuon 2s lipon jännitteen kohdilleen 7,2 > 7,4.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2 : 05.04.09 - klo: 20.49 »
LRP mastersseissa katselin, jo edellisellä kerralla, että saattaisi olla minun laji. Valitkaa sellainen moottori, että vanhuksillakin pysyy auto hanskassa  :lol:. Liika vauhti vie ilon hommasta. :evil:
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #3 : 05.04.09 - klo: 20.59 »
LRP mastersseissa katselin, jo edellisellä kerralla, että saattaisi olla minun laji. Valitkaa sellainen moottori, että vanhuksillakin pysyy auto hanskassa  :lol:. Liika vauhti vie ilon hommasta. :evil:

Jos sinulla tulee jokin tietty moottori mieleen niin kerro. Me tullaan kokeilemaan miten nuo harjattomat 13,5 toimii. Luultavasti nuo kireemmät ovat liian kireitä kuin käytetään lipoja. Mikäli renkaissa ei ole hirveästi pitoa tarjolla asvaltilla niin silloin me emme rajoiteta moottoria mitenkään koska silloin tuosta tehosta ei ole mitään hyötyä lainkaan.
Olikos se sinun vanhus mikä :huh: Minullakin oli ajatus hieman vanhemmalla osallistua näihin karkeloihin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #4 : 05.04.09 - klo: 21.13 »


Maavara:Edessä ja takana 5mm





Eikös tuo nyt ole vähän liian tiukka? Meinaan tosi haastava saada just tuohon mittaan...

Mitataanko ennen erää vai erän jälkeen?

 :mrgreen:

Nojoo, mutta oikeasti joku 13,5 kuullostaa sopivalle, varsinkin lipon kanssa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #5 : 05.04.09 - klo: 21.16 »
Mites toi koriasia, käykö muutkin wanhat (60-70 luku) korit kuin jenkit?

Opel Manta, tähtiperä Cortina ja muutama muu euroauto tulee ensimmäisenä mieleen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #6 : 05.04.09 - klo: 21.28 »
Kuullostaa lupaavalta!

13,5 ja lipo aika jees varmasti :)


Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #7 : 05.04.09 - klo: 21.29 »
Mites toi koriasia, käykö muutkin wanhat (60-70 luku) korit kuin jenkit?

Opel Manta, tähtiperä Cortina ja muutama muu euroauto tulee ensimmäisenä mieleen.

Nuo korit sopivat hyvin VTR-10 luokkaan mukaan. Luultavasti tulee sääntö missä kerrotaan just nuo vuosiluvut mitäs kerroit tuossa. Eli -60 ja -70 autot on sallitut mutta niistä myöhemmin lisää.
Jerzi

PS 5mm otettiin suoraan USA säännöistä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #8 : 05.04.09 - klo: 21.31 »
Mites toi koriasia, käykö muutkin wanhat (60-70 luku) korit kuin jenkit?

Opel Manta, tähtiperä Cortina ja muutama muu euroauto tulee ensimmäisenä mieleen.
Tottakai käyvät. Historic-tyyli on tärkein.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #9 : 05.04.09 - klo: 21.32 »
Juu, mut siellä luulisin että tuo 5mm on minimimitta....

Eli korjaat vaan tuonne alkuun sen.. Ei kai 6mm korkeasta hylätä?????

 :mrgreen:


-en finne igen-
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #10 : 05.04.09 - klo: 21.37 »
Juu, mut siellä luulisin että tuo 5mm on minimimitta....

Eli korjaat vaan tuonne alkuun sen.. Ei kai 6mm korkeasta hylätä?????

 :mrgreen:


-en finne igen-

Kiitos, korjattu on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #11 : 05.04.09 - klo: 21.38 »
Millaisia kokemuksia porukalla on noista 13.5T koneista lipoilla?
Onko halvoista mihinkään vaiko kannattaako ostaa ns. merkkikone?
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #12 : 05.04.09 - klo: 21.49 »
Ajettiin n.3kk Torpassa 13.5 Novakilla ja lipolla välityksenä 4.7,eikä mitään vikaa tullut moottoriin.
Käytettiin toki siiliä puhaltimella motin päällä.
Muista koneista ei ole kokemusta.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #13 : 05.04.09 - klo: 21.52 »
Ajettiin n.3kk Torpassa 13.5 Novakilla ja lipolla välityksenä 4.7,eikä mitään vikaa tullut moottoriin.
Käytettiin toki siiliä puhaltimella motin päällä.
Muista koneista ei ole kokemusta.

Onko vauhti sopiva uudelle harrastelijalle  :huh:  noilla setupilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa copter

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #14 : 05.04.09 - klo: 22.00 »
Itse kyllä taipuisin huomattavasti miedomman koneen puoleen. Joko stanu 17,5 taikka jopa 21,5. Jos nyt en ihan väärin muista niin jenkeissä ova ajelleet 21,5 koneilla jopa.
COYASSO HIGH PERFORMANCE ENGINEERING PRODUCTS

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #15 : 05.04.09 - klo: 22.21 »
Noista mainitsemistani koreista sen verran että juuri tänään kävin kotimaisella korivalmistajalla kääntymässä. Työn alla on useampi eurokori juuri tuolta 60-70 luvun kantturoilta, itelle lähti mukaan Escort mk1 joten sen voisi taluttaa hyvinkin viivalle. Itseasiassa päivällä mietenkin että sillä voisi muutakin ajaa kuin driftingiä joten tämähän tuli kuin tilauksesta, vintage renkaitakin on jo kateltu sillä silmällä.

Tämä kisaluokka kuulostaa kyllä hyvältä ja ei ole merkkisidonnainen joten viivalta voi löytyä mitä mielenkiintoisempia pelejä laidasta laitaan :smiley:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #16 : 05.04.09 - klo: 22.23 »
Eihän jenkki voi nelkku olla, joten eturemmi pitänee ottaa irti? (/keppi pois)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #17 : 05.04.09 - klo: 22.27 »
Jos tarkkoja ollaan niin 50-70 luvun peleissä ei nelivetoa tavattu muussa kuin maastureissa ja työkoneissa. Mites tollanen turistialusta pelittää takavedolla? Meneekö liian haastavaksi? Onhan ne Alfatkin takatuuppareita...

Taitaa kyseinen 11.5/3000kv kone olla turhan kiivas näihin peleihin, hinta on houkutteleva ja krossarissa todettu toimivaksi comboksi 8.5 koneen kanssa: http://ecpower.com.hk/index.php?main_page=product_info&cPath=74&products_id=268
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 - klo: 22.32 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #18 : 05.04.09 - klo: 22.53 »
Noista mainitsemistani koreista sen verran että juuri tänään kävin kotimaisella korivalmistajalla kääntymässä. Työn alla on useampi eurokori juuri tuolta 60-70 luvun kantturoilta, itelle lähti mukaan Escort mk1 joten sen voisi taluttaa hyvinkin viivalle. Itseasiassa päivällä mietenkin että sillä voisi muutakin ajaa kuin driftingiä joten tämähän tuli kuin tilauksesta, vintage renkaitakin on jo kateltu sillä silmällä.

Tämä kisaluokka kuulostaa kyllä hyvältä ja ei ole merkkisidonnainen joten viivalta voi löytyä mitä mielenkiintoisempia pelejä laidasta laitaan :smiley:

Voitko jakaa meille tämän tiedon mistä noita koreja mahdollisesti saisi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #19 : 06.04.09 - klo: 00.45 »
Tamiya M03 classic + comp / FG Mini / BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016

Mika R

  • Vieras
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #20 : 06.04.09 - klo: 07.54 »
Tee se kisapäiväsi sitten taas niin että muutkin pääsee ajaa samana päivänä, jookosta. Kiitos. Ajopäivät ja viikonloput ovat kuitenkin kesällä vähissä.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #21 : 06.04.09 - klo: 08.00 »
Tee se kisapäiväsi sitten taas niin että muutkin pääsee ajaa samana päivänä, jookosta. Kiitos. Ajopäivät ja viikonloput ovat kuitenkin kesällä vähissä.

Joo olen suunitellut näin että seuraavat ajavat kisaa
LS-5
GT-autot
VTR-10
Ja JOS mahtuu mukaan niin minit ja alfat.

Voisin kuvitella että minit ja VTR luokka voidaan ajattaa samaan aikaan radalla, tulee hieman LE MANS meinkiä radalle.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #22 : 06.04.09 - klo: 08.12 »
Jaahas!

Tässähän voisi olla luokka mihin voisin itsekkin osallistua.

Käykö tähän luokkaan alustaksi esim. Tamiya ta01/tao2(4wd) vai saisiko jopa ajaa itse takatuuppariksi modatulla mo3 alustaisella fiat 600:lla?

Niin juu ja mikä tässä luokassa on sitten tuo minimi paino?

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #23 : 06.04.09 - klo: 08.16 »
Jaahas!

Tässähän voisi olla luokka mihin voisin itsekkin osallistua.

Käykö tähän luokkaan alustaksi esim. Tamiya ta01/tao2(4wd) vai saisiko jopa ajaa itse takatuuppariksi modatulla mo3 alustaisella fiat 600:lla?

Niin juu ja mikä tässä luokassa on sitten tuo minimi paino?

Mikä vaan touring-alusta käy. Takatuuppareita tuskin on tarpeellista kieltää kisoista, mutta M-runkoiset autot voisi ottaa samoihin kisoihin omana luokkanaan.
Minimipainon tarvetta pitää miettiä, mielipiteitä?
« Viimeksi muokattu: 06.04.09 - klo: 08.20 kirjoittanut Jonni »
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #24 : 06.04.09 - klo: 08.18 »
Minun puolesta ei laiteta sääntöihin mitään painorajaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #25 : 06.04.09 - klo: 08.21 »
Korit valmistaa Retro Racing OY joka on pari vuotta tehnyt kehitystyötä valmistustekniikan kanssa ja nyt alkaa homma olla valmista. Valmistaja sijaitsee Herttoniemessä ja näkemäni perusteella korien mittasuhteet sekä detaljointi on korkealla tasolla.

Koppa maksaa 60€ ja mukaan tulee retrohenkiset "tykkivanteet". Korit on kaksiosaisia, takaosa tehty 1.5mm PET:istä ja keula 1mm PET:istä, kori katkeaa tuulilasin etupuolelta ja palaset kiinnitetään toisiinsa 2mm ruuveilla, keulapaloja saa tarvittaessa varaosana.

Valmistaja on keskittynyt enemmän euroautoihin joita muut eivät tee, tai jos tekee niin skaalamaisuus ei paljoa loista kuten Retron koreissa. Escort mk1 on juuri sitä mitä sen pitääkin olla eikä samanlainen hirvitys kuten Kamtekin muovilärppä.

Ei muuta kuin korikaupoille niin saadaan lisää tuttuja historic autoja viivalle. Vaikka monia 60€ hinta hirvittää, kuten alkuun itseäkin, niin hirvitys katosi kun näin korit livenä. Laatu vakuutti ja sellainen oli pakko saada, varsinkin kun noita koreja ei joka päivä vastaan tule :wink:  
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #26 : 06.04.09 - klo: 08.25 »
Kiitos tiedoista. Parhaat korit mitä olemme tähän asti nähneet ovat nuo HPI tekemiä ja siinä on myös otettu huomioon tuo skaalamaisuus.
Onko niillä myymälä siellä herttoniemessä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #27 : 06.04.09 - klo: 08.27 »
Niin noista painoista ei ole itselläni mitään hajua...

Tämä VTR luokka vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.

Noita Koheltajan mainitsemia koreja katselin itsekkin ja ensi viikolla ostan/haen välikoppa eskon korin jos niitä silloin vielä on saatavana.Se sopisi ainakin mun TA01/TA02 alustan päälle just eikä melkein.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #28 : 06.04.09 - klo: 08.35 »
Myymälä/valmistus on Herttoniemessä HD-Centerin yläkerrassa, Lämmittäjänkatu 6.

Kannattaa soittaa ensin ennen kun menee 050-5556002

rokrok: En usko että heti loppuu ja jos loppuu niin tuotannon puolella niitä tehdään jatkuvasti lisää.

Tarrasarjaa ei tule tässä vaiheessa mukana, ne on vielä työn alla ja toimitetaan jälkikäteen kunhan saa tarrat valmiiksi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #29 : 06.04.09 - klo: 09.19 »
Lainaus
.....kisapäivä niin että muutkin pääsee ajaa samana päivänä, jookosta. Kiitos. Ajopäivät ja viikonloput ovat kuitenkin kesällä vähissä.

Nuorisoasiainkeskus kertoi, että Tattarisuon RC-radalla (kaupungilla yleisestikin) on tänä vuonna uusi "Käyttölupa-anomus" -käytäntö.
Tarkoittaa käytännössä sitä, että taho/henkilö/seura joka haluaa järjestää radalla ns. oman kilpailun/tapahtuman tai muuten varata rata-alueen "yksityiseen käyttöön" joutuu anomaan kirjallisesti tähän luvan. Kaupunki laskuttaa luvasta jotain, jonka määrä riippuu tilaisuudesta. Esimerkkinä he sanoivat, että SM-kisan kohdalla maksu olisi noin 40€.

Lisätietoja ei kannata kysellä täältä vaan suoraan Nuorisoasiainkeskukselta.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT