Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 761510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1620 : 21.01.10 - klo: 21.52 »
Jep, tämä maavara-asia nousee aina esille kun jollain ei ole ollut kivaa Rajatorpassa....

Kuitenkin se on (mielestäni) ainoa seikka joka erottaa nämä stanuista selkeesti ja tulisi säilyttää semmoisena.

Luokan henki katoaa mielestäni täysin, jos näistä tehdään "vain" jenkkikoppaisia stanuja, jotka kulkevat kuin kiskoilla.

Kuten aiemmin sanoin, sääntöjä ei ole syytä tai tarvetta rukata yhden radan ominaisuuksien vuoksi.

Sanoin myös, että mielestäni maavaran lasku ei olisi keneltäkään pois. Tällä tarkoitin sitä, että kun kuitenkin lähestulkoon kaikki VTR-autot ovat "geeneiltään" aitoja turisteja, niitä ei ole monestakaan näkökulmasta suunniteltu 8mm maavaralle, joten autojen säätäminen helpottuu oleellisesti, kun ollaan ns. oikealla alueella.

VTR:stä ei tule koskaa turismia. Syy siihen on selvä. Vintage renkailla ja -koreilla ei vaan ole samoja ominaisuuksia, kuin touring-kaimoillaan, joten ajo on ja tulee olemaan erilaista ja hitaampaa kuin stanuilla, vaikka maavara olisikin tuo 6mm. En tiedä mikä sen VTR-hengen sitten loppujen lopuksi määrittää, mutta se, että auton saa toimimaan paremmin, sitä on helpompi säätää, sillä on kivempi ajaa ja sillä pääse aavistuksen nopeammin, ei minun mielestä ole millään tavalla tuon hengen vastaista.

Näissä asioissa vaan kannattaa olla "antennit ylhäällä ja tutka ON-asennossa", muuten tästäkin hienosta jutusta saattaa tulla lyhytaikainen muutaman yksinäisen taistelijan leikki. Nyt on jo nähty, että kisoissakaan ei tahdota saada viivalle edes sitä neljää autoa, jotta kisoja ylipäätään ajetaan. Se, onko neljän auton kisa edes kisa ja miten kiva sitä on ajaa, voi jokainen päätellä itse. Kenties näistä ajatuksista voi herätä rakentavaa keskustelua myös niiden parissa, jotka näitä sääntöjä häärävät. Mielestäni kannattaa kuitenkin ajatella asiaa hieman "omaa napaa" pidemmälle.
Flying Calacucco

Poissa Janne_H81

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1621 : 21.01.10 - klo: 22.02 »
Jep, tämä maavara-asia nousee aina esille kun jollain ei ole ollut kivaa Rajatorpassa....

Kuitenkin se on (mielestäni) ainoa seikka joka erottaa nämä stanuista selkeesti ja tulisi säilyttää semmoisena.

Luokan henki katoaa mielestäni täysin, jos näistä tehdään "vain" jenkkikoppaisia stanuja, jotka kulkevat kuin kiskoilla.

Kuten aiemmin sanoin, sääntöjä ei ole syytä tai tarvetta rukata yhden radan ominaisuuksien vuoksi.

Sanoin myös, että mielestäni maavaran lasku ei olisi keneltäkään pois. Tällä tarkoitin sitä, että kun kuitenkin lähestulkoon kaikki VTR-autot ovat "geeneiltään" aitoja turisteja, niitä ei ole monestakaan näkökulmasta suunniteltu 8mm maavaralle, joten autojen säätäminen helpottuu oleellisesti, kun ollaan ns. oikealla alueella.

VTR:stä ei tule koskaa turismia. Syy siihen on selvä. Vintage renkailla ja -koreilla ei vaan ole samoja ominaisuuksia, kuin touring-kaimoillaan, joten ajo on ja tulee olemaan erilaista ja hitaampaa kuin stanuilla, vaikka maavara olisikin tuo 6mm. En tiedä mikä sen VTR-hengen sitten loppujen lopuksi määrittää, mutta se, että auton saa toimimaan paremmin, sitä on helpompi säätää, sillä on kivempi ajaa ja sillä pääse aavistuksen nopeammin, ei minun mielestä ole millään tavalla tuon hengen vastaista.

Näissä asioissa vaan kannattaa olla "antennit ylhäällä ja tutka ON-asennossa", muuten tästäkin hienosta jutusta saattaa tulla lyhytaikainen muutaman yksinäisen taistelijan leikki. Nyt on jo nähty, että kisoissakaan ei tahdota saada viivalle edes sitä neljää autoa, jotta kisoja ylipäätään ajetaan. Se, onko neljän auton kisa edes kisa ja miten kiva sitä on ajaa, voi jokainen päätellä itse. Kenties näistä ajatuksista voi herätä rakentavaa keskustelua myös niiden parissa, jotka näitä sääntöjä häärävät. Mielestäni kannattaa kuitenkin ajatella asiaa hieman "omaa napaa" pidemmälle.

Juuri näin...
Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

Paikalla -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1622 : 21.01.10 - klo: 22.48 »
Lauantai-aamusta klo 10 alkaen kaikki kynnelle kykenevät VTR-kuskit Korian Kasinolle treenaamaan!

Ja jos joku haluaa lähtee pohjanmaata kohden niin joka lauantai vähintään yks VTR on myös Ylistaros kiertämäs. Parhaimmillaan on tainu olla neljä VTR radalla, mutta lisääkin sais tulla. Ilmeisesti niitä olis pohjanmaalla useampiki, mut eipä niitä hirveesti oo näkyny radalla.

Poissa Cee-man

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1623 : 21.01.10 - klo: 22.51 »
-Petsku- ja Vato, eiköhän me oteta ja lähdetä joskus kokeilemaan tuota paljon puhuttua Torppaa. Tiedetään sitte, mistä kansa purnaa. :evil:

-Juha-

Paikalla -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1624 : 21.01.10 - klo: 23.02 »
-Petsku- ja Vato, eiköhän me oteta ja lähdetä joskus kokeilemaan tuota paljon puhuttua Torppaa. Tiedetään sitte, mistä kansa purnaa. :evil:

-Juha-

Joo eipä se sentään misään kuussa oo, et kyllähän sitä vois käydä joskus testaamas.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1625 : 22.01.10 - klo: 01.34 »
Näinhän tuo rupeaa olemaan.Haluan kyllä jo oikeesti nähdä tuon kaatopidon.Varmaankin sen takia että en ole semmoista vielä kokenut,paitsi kun oon mollaan päästelly.

Antennit on ylhäällä ja tutka on-asennossa.Kokoajan.
Mutta ei ole myöskään mun mielestä vakuuttavaa puhetta siirtyä pois ryhmästä vaan sen takia ettei pysty ajamaan samaa vauhtia 8mm maavaralla,vintage-kumeilla ja old school koreilla kuin sorekseilla,3-6mm maavaralla ja koreilla jotka sanovat veteen osuessaan tsup,eikä pläts.Okei pikku provo mutta mitä sitten?

Mulle on kerrottu että nää autot saa käyttäytymään ihan miten vaan.Pointti on kai löytää se balanssi.

Ja joku viisas täällä foorumilla sanoi kun puhe oli nopareista että kun ne rundit saa koko 5min ajalle parin kympän sissään niin puhutaan sitten lisää nopareista.

Eikö silloin ole tarkoitus saada auto+kuski semmoisiin säätöihin että pystyy ajamaan sen 5min pieneen nippuun?Ei se ole välttämättä nopein mutta sijoitukset on hyvät.

Esimerkkinä taannoin ensimmäinen mattokisani kerholla,Ministerillä.
Olin aika-ajoissa B-finaali kamaa.Sieltä tuli nousu A-finaaliin.
A-finaalissa paras kierrokseni oli 10 auton porukasta toiseksi hitain!Loppusijoitus 2.
En kaatanut,ja ajo oli tasaista.En ollut nopein mutta silti olin toinen.

Tottakai se on hitaampi ja vaikeampi ajaa kuin soreksi maserati,sehän on päivänselvää.Miksi siis verrata VTR-ryhmää niihin?

VTR-idea on saada radalle tyylikäs ja helppo kissa ryhmä.Ei mikään pipojen kiristely porukka.Ainakin näin mä tuon koen.

Surullista vaan lukea että jos ei joku maavara-sääntö muutu niin ukot pysyy pois skaboista?

Vieläkin ketuttaa kun en päässyt kisoihin etelään ja kantamaan korttani kekoon.Mutta sääntöjen takia en pois jäänyt!


Vatanen,VTR nro44
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1626 : 22.01.10 - klo: 13.43 »
Mutta ei ole myöskään mun mielestä vakuuttavaa puhetta siirtyä pois ryhmästä vaan sen takia ettei pysty ajamaan samaa vauhtia 8mm maavaralla,vintage-kumeilla ja old school koreilla kuin sorekseilla,3-6mm maavaralla ja koreilla jotka sanovat veteen osuessaan tsup,eikä pläts.Okei pikku provo mutta mitä sitten?

No jatketaan sitten hieman pikku vastaprovolla.

Sanotaan nyt asia vaikka näin: Jos PYSTYT ajamaan yhtä nopeasti (tai hitaasti) VTR:llä, sen oikeilla kumeilla ja koreilla vs. Stanun vastaavalla, pitää ajotaidoissa tai jossain muussa olla jotain pahasti pielessä. Kuitenkin nuo seikat vaikuttava hyvin oleellisesti auton suorituskykyyn, i.e. kierrosnopeuteen. Mun mielestä hyvän kuskin merkki on se, että kun auton ominaisuudet paranevat, paranee kierrosaika vastaavasti.
Flying Calacucco

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1627 : 22.01.10 - klo: 14.46 »
Ai että jokin pielessä jos pystyy vastaamaan VTR:llä stanulle?Mun mielestä toisinpäin.Vai oonko ymmärtänyt väärin että stanuilla ajettais lujempaa kuin vtr:llä?

Kysymys ei hyvä peitsamo ollutkaan nopeudesta,vaan siitä että saa autonsa säädettyä oleviin olosuhteisiin.

Hyvän kuskin merkki on se että kun ajaa pari settiä,tietää mitä pitää muuttaa että ajo tasaantuu.
Hyvä kuski ajaa autolla kuin autolla niin lujaa kuin sillä pääsee,radalla kuin radalla.Eikä ruikuta säännöistä ja siitä että ne estävät kehittymästä.
Hyvä kuski näkee autostaan radalle että miten se käyttäytyy.Ja tekee sen pohjalta muutoksia.


Enkä ollut mielestäni mitenkään sanonut että eivät vaikuttaisi suorituskykyyn tai kierrosnopeuteen.Tajuaahan sen lapsikin että jos maavaraa tiputetaan,renkaat vaihdetaan slikseiksi ja korista tulee luoti että ajettavuus vakaantuu,nopeus kasvaa.

Mutta jos on stanussa setuppi pieles ja vtr säädöissä niin sanoisin että kyllä,5min setillä on mahdollisuus antaa stanulle turpaan.

Mikään turisti auto ei ole RACEREADY suoraan laatikosta,aina se pitää joihinkin säätöihin laittaa.Ja jos jatkaa niillä säädöillä joka paikassa saa syyttää itseään.

Auton ominaisuudet on tasan niin hyvät kuin se kuski säätää.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1628 : 22.01.10 - klo: 15.14 »
Syksyllä torpassa moni VTR kuski oli aloitteleva kuski joka kävi silloin tällöin ajamassa sekä todella moni autoista oli joko vanhempia malleja tai muuten vaan ei niin pro malleja. Tähän kun yhdistää tappopidon ei saada semmosia olosuhteita missä olisi hauska yrittää oppia asioita kun auto on katollaan kokoajan. Joten en ihmettele ollenkaan että autot jäivät kaappiin pölyttymään tai sarja muuttui stanuksi.

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1629 : 22.01.10 - klo: 15.23 »
Jos sama jamppa ajaa yhtä lujaa VTR:llä kuin stanulla, niin stanun säädöt tai sillä ajaminen on todella hukassa.

En ole ruikuttanut säännöistä, olen vaan tuonut julki oman mielipiteeni siitä, ettei maavaran muuttaminen olisi pois kuskeilta eikä luokalta, uskokoon ken haluaa.

Totuus edelleen on se, että VTR-autoja on kisoissa hyvällä tuurilla kourallinen. Syyt usean kuljettajan poisjääntiin on todettu aiemmin useaan otteeseen.

En puolustele/dissaa kumpaakaan, mutta jos asioita ei ole valmis katsomaan laajemmasta näkökulmasta, lopputulos ei voi olla kovin hyvä.

Toivon kaikkea hyvää VTR-luokalle ja sen suosiolle myös jatkossa.
Flying Calacucco

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1630 : 22.01.10 - klo: 15.29 »
Syksyllä torpassa moni VTR kuski oli aloitteleva kuski joka kävi silloin tällöin ajamassa sekä todella moni autoista oli joko vanhempia malleja tai muuten vaan ei niin pro malleja. Tähän kun yhdistää tappopidon ei saada semmosia olosuhteita missä olisi hauska yrittää oppia asioita kun auto on katollaan kokoajan. Joten en ihmettele ollenkaan että autot jäivät kaappiin pölyttymään tai sarja muuttui stanuksi.



Ei täälläkään ajeta kuin kerran viikossa,uudemmalla ja vanhemmalla kalustolla.Vai yrititkö sanoa että jos ei ole uusinta uutta,ei voi pärjätä?
MÄ en edelleenkään usko etteikö autolle olisi voinut tehdä jotain mikä kumoaa tuota tappopitoa.
Ja suurin syy siihen että auto ei pysy pyörillään on ohjaimessa ja sitä pitävä kuski.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1631 : 22.01.10 - klo: 15.31 »
Mutta jos on stanussa setuppi pieles ja vtr säädöissä niin sanoisin että kyllä,5min setillä on mahdollisuus antaa stanulle turpaan.

Helposti, VTR-10:n pari ekaa olisi ollut kevyesti Lohjan alue-8 kisassa TSS-10:n A-finaalissa.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1632 : 22.01.10 - klo: 15.37 »
Jos sama jamppa ajaa yhtä lujaa VTR:llä kuin stanulla, niin stanun säädöt tai sillä ajaminen on todella hukassa.

En ole ruikuttanut säännöistä, olen vaan tuonut julki oman mielipiteeni siitä, ettei maavaran muuttaminen olisi pois kuskeilta eikä luokalta, uskokoon ken haluaa.

Totuus edelleen on se, että VTR-autoja on kisoissa hyvällä tuurilla kourallinen. Syyt usean kuljettajan poisjääntiin on todettu aiemmin useaan otteeseen.

En puolustele/dissaa kumpaakaan, mutta jos asioita ei ole valmis katsomaan laajemmasta näkökulmasta, lopputulos ei voi olla kovin hyvä.

Toivon kaikkea hyvää VTR-luokalle ja sen suosiolle myös jatkossa.

Eli se on mahdollista siis.Kiitos myöntämisestä.

En tiedä millaisia eroja keskiverto stanu kuski vs keskiverto vtr kulkee samalla radalla,paljoko niillä on vauhtieroa.Mutta mahdollista on että stanu saa nokkiin.

Mutta sen tiedän että osaava kuski ajaa hitaammalla autolla nopeammin 5min setin kuin kädetön.

On onhan se silloin "pielessä" säännöt jos syy ajamattomuuteen on maavarasääntö?

Mikä sun mielestä olisi hyvät säännöt?Kerro nyt laajemmalla näkökulmalla?En auo päätäni vaan haluan oikeasti kuulla mikä sun mielestä on pielessä?

Sehän nyt ei ole kovin laajakatseista jos tuomitsee luokan sen mukaan kun ei saa Torppaan 6mm maavaraa...Jos se siitä on kiinni niin ihan sama mulle jos ei muuten mukamis saa sitä pysymään pyörillään.

Ja jos joskus peitsamo ollaan samoissa kahinoissa niin tuu puheille,tarjoon kahvit osoittaakseni etten "veren maku suussa" kirjoittele :lol:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1633 : 22.01.10 - klo: 15.42 »
En tiedä millaisia eroja keskiverto stanu kuski vs keskiverto vtr kulkee samalla radalla,paljoko niillä on vauhtieroa. Mutta mahdollista on että stanu saa nokkiin.

Oma perstuntuma on, että kierrokselle syntyy huippu stanukuskin ja VTR kuskin (olettaen, että moelmmat autot ovat tikissä) noin puolen sekunnin ero per kierros stanun hyväksi.

Ja jos joskus peitsamo ollaan samoissa kahinoissa niin tuu puheille,tarjoon kahvit osoittaakseni etten "veren maku suussa" kirjoittele :lol:

Joo, kiitos. Juon ensimmäiset kaksi kuppia ja kolmannen ja neljännen otan rahana. :lol:

Ei muuta kun radalle taistelemaan, siellä ne erot syntyy.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1634 : 22.01.10 - klo: 15.42 »
Ei täälläkään ajeta kuin kerran viikossa,uudemmalla ja vanhemmalla kalustolla.Vai yrititkö sanoa että jos ei ole uusinta uutta,ei voi pärjätä?

MÄ en edelleenkään usko etteikö autolle olisi voinut tehdä jotain mikä kumoaa tuota tappopitoa.
Ja suurin syy siihen että auto ei pysy pyörillään on ohjaimessa ja sitä pitävä kuski.

Mitkä ovat ensimmäiset asia, joihin osaava mekaanikko ryhtyy auton kaatuillessa pidosta?
1. käskee kuskia hidastamaan enemmän/aikaisemmin ennen mutkaa
2. maavaran tiputtaminen
3. eturenkaiden pidon vähentäminen

vauhdin kustannuksella kaatumisen lopettaminen ei ole temppu eikä mikään - edes pääkaupunkiseutulaiselle VTR-kuskille  :mrgreen:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1635 : 22.01.10 - klo: 15.47 »
Ei täälläkään ajeta kuin kerran viikossa,uudemmalla ja vanhemmalla kalustolla.Vai yrititkö sanoa että jos ei ole uusinta uutta,ei voi pärjätä?
MÄ en edelleenkään usko etteikö autolle olisi voinut tehdä jotain mikä kumoaa tuota tappopitoa.
Ja suurin syy siihen että auto ei pysy pyörillään on ohjaimessa ja sitä pitävä kuski.

Esim vanhempi xray mistä puuttu vakaajat ja rollcenter säätöpalikat(ei ollut tullu mukana kun ostettu käytettynä). Ilman noita ei voi kopsata säätöjä muilta kuskeilta jotka ajavat uudemilla autoilla. Toisilla oli semmosia autoja joilla kellään muulla ei ollut, ei kauheesti siihen saa apuja. Itse näin ainakin yhden kivikautisen corallyn ja yhden muovisen hong norin. En sano että nämä autot ovat huonompia mutta ei niihin kauheesti apua saanut kun ei kellään ollu kokemusta.

Varmasti olisi kaikki nuokin saatu säätöihin jos kuskilla olisi riittänyt mielenkiintoa hinkata se tarvittavata aika ja halu käydä kaupasta ostamassa osia 50-100e:llä. Suurimalla ei ollut joten jäivät pois. Jos pito olisi ollut inhimiillisempi olisi varmasti säätäminen ollut helpompaa ja kuskit olisivat saattaneet jäädä.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo: 16.01 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1636 : 22.01.10 - klo: 15.53 »



Esim vanhempi xray mistä puuttu vakaajat ja rollcenter säätöpalikat(ei ollut tullu mukana kun ostettu käytettynä). Ilman noita ei voi kopsata säätöjä muilta kuskeilta jotka ajavat uudemilla autoilla. Toisilla oli semmosia autoja joilla kellään muulla ei ollut, ei kauheesti siihen saa apuja. Itse näin ainakin yhden kivikautisen corallyn ja yhden muovisen hong norin. En sano että nämä autot ovat huonompia mutta ei niihin kauheesti apua saanut kun ei kellään ollu kokemusta.

Varmasti olisi kaikki nuokin saatu säätöihin jos kuskilla olisi riittänyt mielenkiintoa hinkata se tarvittavata aika ja halu käydä kaupasta ostamassa osia 50-100e:llä. Suurimalla ei ollut joten jäivät pois. Jos pito olisi ollut inhimiillisempi olisi varmasti säätäminen ollut helpompaa ja kuskit olisivat saattaneet jäädä.
[/quote]

Eli ekassa kisassa pitää ajaa kärjen tahtia tai auton toimia laatikostapäin???JustJust...Mitä jos olis kokeillu muuttaa ajotyyliä ennenkuin tuskastuu ja lopettaa?
Kukin tyylillään.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1637 : 22.01.10 - klo: 15.59 »
Ei täälläkään ajeta kuin kerran viikossa,uudemmalla ja vanhemmalla kalustolla.Vai yrititkö sanoa että jos ei ole uusinta uutta,ei voi pärjätä?

MÄ en edelleenkään usko etteikö autolle olisi voinut tehdä jotain mikä kumoaa tuota tappopitoa.
Ja suurin syy siihen että auto ei pysy pyörillään on ohjaimessa ja sitä pitävä kuski.

Mitkä ovat ensimmäiset asia, joihin osaava mekaanikko ryhtyy auton kaatuillessa pidosta?
1. käskee kuskia hidastamaan enemmän/aikaisemmin ennen mutkaa
2. maavaran tiputtaminen
3. eturenkaiden pidon vähentäminen

vauhdin kustannuksella kaatumisen lopettaminen ei ole temppu eikä mikään - edes pääkaupunkiseutulaiselle VTR-kuskille  :mrgreen:


4.Kokeilee erillaisia vakaajia
5.Rajoittaa kääntymistä
6.Muuttaa iskarien asentoa
7.Muuttaa iskarien jousia,öljyä,reboundia
8.Muuttaa roll centeriä
9.Muuttaa diffin korkeutta
10.Rauhoittaa omaa ajotyyliä radalle ja autolle sopivaksi.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1638 : 22.01.10 - klo: 16.01 »
En tiedä millaisia eroja keskiverto stanu kuski vs keskiverto vtr kulkee samalla radalla,paljoko niillä on vauhtieroa. Mutta mahdollista on että stanu saa nokkiin.


Oma perstuntuma on, että kierrokselle syntyy huippu stanukuskin ja VTR kuskin (olettaen, että moelmmat autot ovat tikissä) noin puolen sekunnin ero per kierros stanun hyväksi.

Ministeri kisoissa mä olin 0.4-0.6sek hitaampi kuin kärkiukot parhaalla rundillaan.Silti olin toinen kun ne oli seljällään kokoajan.Hitaampi ruletti.

Ja jos joskus peitsamo ollaan samoissa kahinoissa niin tuu puheille,tarjoon kahvit osoittaakseni etten "veren maku suussa" kirjoittele :lol:

Joo, kiitos. Juon ensimmäiset kaksi kuppia ja kolmannen ja neljännen otan rahana. :lol:

Ei muuta kun radalle taistelemaan, siellä ne erot syntyy.

Eli juodaan siis sun piikkiin loppuilta..... :p
Radalle radalle,testiä ja treeniä.Sieltä se löytyy.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1639 : 22.01.10 - klo: 16.04 »
Eli ekassa kisassa pitää ajaa kärjen tahtia tai auton toimia laatikostapäin???JustJust...Mitä jos olis kokeillu muuttaa ajotyyliä ennenkuin tuskastuu ja lopettaa?
Kukin tyylillään.

Oletat nyt liikaa, nää oli ihmisiä jotka tulivat treenaamaan ja kokeilemaan sarjaa. Jos ajotyyliä ei myöskään ole niin vaikee sitä on muutta ja varmasti tuskaista treenata ku auto on katollaan... ja auto tuskaista säätä kun ei tiedä mitä pitäis säätä ja kun ei auto pysy myöskään pyörillään niin ei saa inputtia mitä pitäis muuttaa. Lopputulos on se että liian iso kynnys aloittaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa HuoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1640 : 22.01.10 - klo: 16.10 »
Ite alotin VTR-10 luokan syksyllä ja samalla touringin ja säädöt oli mitä oli,mutta kokeili vaan kaikkee ja huomas,että aha tää säätö teki tästä paremman ja tällä saikin tästä vielä paremman ja siis auton säätämisestä ei ollut mitään havaintoa,mutta kun jakso kokeilla kaikkea,niin sen sai toimimaan ja pysymään renkaillaan.

T: VTR-10 nro 35
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Paikalla -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1641 : 22.01.10 - klo: 16.21 »
Muilta harrastajilta varmaankin saa apua kun vaan uskaltaa pyytää. Vaikka oliskin täysin erilainen auto niin perus asiat on kuitenkin samoja, kuten vato tuonne jo listailikin tohon kaatopidon voittamiseksi.

Itse ainakin olen saanut Cee-manilta ja Vatolta paljon apuja kun toi oma ajaminen ei vielä oo mitään hyvää näin 3kk kokemuksella.

-Petsku- VTR #75

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1642 : 22.01.10 - klo: 16.50 »
Eli ekassa kisassa pitää ajaa kärjen tahtia tai auton toimia laatikostapäin???JustJust...Mitä jos olis kokeillu muuttaa ajotyyliä ennenkuin tuskastuu ja lopettaa?
Kukin tyylillään.

Oletat nyt liikaa, nää oli ihmisiä jotka tulivat treenaamaan ja kokeilemaan sarjaa. Jos ajotyyliä ei myöskään ole niin vaikee sitä on muutta ja varmasti tuskaista treenata ku auto on katollaan... ja auto tuskaista säätä kun ei tiedä mitä pitäis säätä ja kun ei auto pysy myöskään pyörillään niin ei saa inputtia mitä pitäis muuttaa. Lopputulos on se että liian iso kynnys aloittaa.

Enhän olettanut.Tuossahan saman asian itsekkin toisella tavalla ilmaisit.
"kun se auto ei heti kulkenut,kaatuili vaan.Ei kokeiltu mitään,ihmeteltiin että josko se ittestään muuttuis jos oikein lujaa toivois..."

Mä oon tuskaillut myös kun mekkaus menee päin suklaaholea,mutta ei se parane ja mitään et opi ellei kokeile.

Mutta voidaanhan niitä sääntäjä muuttaa niin että nekin voittais...eikö?

Väitätäkö mulle ihan tosisissaan että kun sen auton laittoi radalle niin heti kaatui?Eikä pystynyt ajaan edes puolikasta kieppiä ilman että kaatuu?Kyllä sitä inputtia saa jos haluaa.

Luuletko että kaikki huiput on menny ja ekalla kerralla voittanu kaikki ja värkit menee niinkuin luodit ilman mitään mekkaamatta?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Veskuvaan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1643 : 22.01.10 - klo: 21.48 »
musta kun näytti että jenkki videoissa noi autot köröttelee kaikessa rauhassa ja täällä tapellaan siitä että pärjäkö stanuille vai ei ja itketään että autot kaatuu mutkissa liian korkean maavaran ja pidon takia jne. jne. niin heräs kysymys että miksi tätä luokkaa ei voi ajaa noilla jenkki säännöillä ? ymmärrän joo että jos radalla on eriluokkien autoja samaan aikaan niin hitaat on vaan tiellä ja sitten kenelläkään ei ole hauskaa ja kaikki on p*****stä yms yms...

kyllähän sen toisaalta ymmärtää että suomalaisella sisulla on pakko puskea ja mennä vaikka p***e edellä puuhun mutta miksi ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1644 : 22.01.10 - klo: 21.50 »
Toimikunta valinnut nämä koneet käyttöön, koska eihän roar säännöillä voi suomessa ajaa..?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1645 : 22.01.10 - klo: 22.03 »
musta kun näytti että jenkki videoissa noi autot köröttelee kaikessa rauhassa ja täällä tapellaan siitä että pärjäkö stanuille vai ei ja itketään että autot kaatuu mutkissa liian korkean maavaran ja pidon takia jne. jne. niin heräs kysymys että miksi tätä luokkaa ei voi ajaa noilla jenkki säännöillä ? ymmärrän joo että jos radalla on eriluokkien autoja samaan aikaan niin hitaat on vaan tiellä ja sitten kenelläkään ei ole hauskaa ja kaikki on p*****stä yms yms...

kyllähän sen toisaalta ymmärtää että suomalaisella sisulla on pakko puskea ja mennä vaikka p***e edellä puuhun mutta miksi ?

Jos vertaat meidän säännöt USAn sääntöihin niin huomaat että meillä on paaaljon paremmat säännöt.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Veskuvaan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1646 : 22.01.10 - klo: 22.18 »
Jos vertaat meidän säännöt USAn sääntöihin niin huomaat että meillä on paaaljon paremmat säännöt.
Jerzi

no todellakin ! ja aktiivisia osallistujia oli ?

...1-4 jos oikein luin

nykyään jenkeissä pitää olla jopa kuski figuurit autoissa :D kyllä ne on vaan tyhmiä...
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1647 : 22.01.10 - klo: 22.24 »
Enhän olettanut.Tuossahan saman asian itsekkin toisella tavalla ilmaisit.
"kun se auto ei heti kulkenut,kaatuili vaan.Ei kokeiltu mitään,ihmeteltiin että josko se ittestään muuttuis jos oikein lujaa toivois..."

Mä oon tuskaillut myös kun mekkaus menee päin suklaaholea,mutta ei se parane ja mitään et opi ellei kokeile.

Mutta voidaanhan niitä sääntäjä muuttaa niin että nekin voittais...eikö?

Väitätäkö mulle ihan tosisissaan että kun sen auton laittoi radalle niin heti kaatui?Eikä pystynyt ajaan edes puolikasta kieppiä ilman että kaatuu?Kyllä sitä inputtia saa jos haluaa.

Luuletko että kaikki huiput on menny ja ekalla kerralla voittanu kaikki ja värkit menee niinkuin luodit ilman mitään mekkaamatta?

Miks räyhäät mulle? en minä ole metriä ajanu VTR:llä enkä ole valittanut että ei pysty ajamaan tai säätmään, mä vaan kerroin mitä olen torpan radalla huomannut.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1648 : 22.01.10 - klo: 22.27 »
Jos vertaat meidän säännöt USAn sääntöihin niin huomaat että meillä on paaaljon paremmat säännöt.
Jerzi

no todellakin ! ja aktiivisia osallistujia oli ?

...1-4 jos oikein luin

nykyään jenkeissä pitää olla jopa kuski figuurit autoissa :D kyllä ne on vaan tyhmiä...


Niin meitä ihmetyttää se että kisoihin asti ei ole kuskeja tullut. Kori sarjoja on myyty melko varmasti yli 100kpl ja rengas sarjoja useita pareja.
Moottoritkin loppui kesken kuten voimme asiasta lukea ihan tehdasta myöten.
Kisat missä olen ajannut niin on ollut hauskaa vaikka kuskeja ei ole ollut 40kpl.
Kesällä ajetaan taas kisoja näillä samoilla säännöillä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Paikalla -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1649 : 22.01.10 - klo: 22.30 »
ja aktiivisia osallistujia oli ?

...1-4 jos oikein luin

[/quote

Joo luit oikein, mut Pohjanmaa ei oo kuitenkan ihan koko suomi vaikka iso paikka onki  :afro:

Eli pohjanmaalla on tuon verran aktiivista porukkaa, joka on valmis lähtemään attomaan sitä etelän kaatopitoa. Eiköhän koko suomes kuitenki ole hieman enemmän aktiivisia ajajia.

-Petteri #75