Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 760870 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1710 : 14.02.10 - klo: 16.41 »
Joo alkaa toi Corttiinan kori olemaan aikahyvin teipattuna, mut eiköhän tolla vielä voi ajaa :)

Harmittaa kyllä et oikea kasterpala otti itteensä alaruuvin kohdasta. Pakis olis ollu vasemman puolen kasterpala mut ei tietysti oikeaa :( joutu siis lopettaan ajot pari tuntia etuajas ja jättään vaton yksin taisteleen ovikiilan kans.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1711 : 14.02.10 - klo: 20.28 »
Kyllä on sairaan hieno kori :tongue:

http://vato.kuvat.fi/kuvat/Xray+VTR/DSCF0006.JPG

jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1712 : 14.02.10 - klo: 20.52 »
Nyt porukalla ajamaan VTR,ää torppaan. Pito on selvästi nyt huonontunut mikä on taas hyvä asia kaikille. Kaatumisia on nyt selvästi vähemmän ja kierrosaikoja kuin katsoo niin mennään jopa nopeammin kuin aikaisemmin.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1713 : 14.02.10 - klo: 20.58 »
Mistäs pidon huonontuminen johtuu?

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1714 : 14.02.10 - klo: 21.07 »
Kyllä on sairaan hieno kori :tongue:

http://vato.kuvat.fi/kuvat/Xray+VTR/DSCF0006.JPG

jerzi


Cuda siirtyi uudelle omistajalle pian valmistumisen jälkeen.Uutta pukkaa... :mrgreen:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1715 : 14.02.10 - klo: 21.28 »
Mistäs pidon huonontuminen johtuu?

Sitä wanhaa xenon rengasta jossa oli tappopito ei enää käytetä. uusi seos on kuulema käytössä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1716 : 14.02.10 - klo: 21.34 »
...no kai se sitten on voinut selkeesti huonontaa pitoa jo...  :huh:

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1717 : 14.02.10 - klo: 21.41 »
Tule kokeilemaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1718 : 14.02.10 - klo: 21.48 »
Hehe.. radassa on niin paljon kumimössöä että se alkaa muistuttaa vasta asfaltoitua  :grin:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1719 : 14.02.10 - klo: 22.51 »
Spoileri sääntöä on selvennetty ja insertti sääntö muutettu vakioksi.



Auto:         1/10 kokoinen hihna- tai kardaanivetoinen touring-auto. 2- tai 4-veto.
Minimi paino:   1425gr ajovalmiina sisältäen transponderin. (saatetaan muutta sisäkaudeksi)
Maavara:      Minimi 8mm. Mitataan liu-uttamalla 8mm mittakappale auton ali.
             
Kori:         Vintage kori. 60- tai 70-luvun tai vanhemmat katuautot. Esimerkkejä: http://www.foorumi.info/vtr10/viewtopic.php?t=19  Kiellettyjä ovat PROTOTYYPPI/GT luokan korit.

Leikkaaminen:   Kori leikataan esikuvan mukaisesti. Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antennille tarkoitetut. Toiselle korille tehdyt tolpan/antennin reiät eivät haittaa.
Ilmanohjaimet:   Takasiipi kielletty, esikuva mukainen spoileri sallittu esim spoileri http://www.hpieurope.com/showimage.php?imgSrc=/graphics/parts/7494/7494_02.jpg kielletty siipi esim http://www.hpieurope.com/showimage.php?imgSrc=/graphics/parts/17502/img_7222k_p.jpg . Koriin tai auton runkoon ei saa laittaa ilmanohjaimia/diffuussoreita.

Renkaat:      Kuviolliset HPI Vintage renkaat (#4793 ja #4797)
Insertti:      Vakio
Vanteet:      Suositus HPI vintage vanne, kaikki värit, kaikki mallit. Levyvanteet kielletty.
Määrä:         1 sarja per kisa. Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa.
Pitoaineet:      ULOS:Kielletty. Vedellä saa renkaat pestä, muut aineet on kielletyt.
                 SISÄÄN:Pitoaine sallittu.
Lämmittimet:   Kielletty

Akut:         Max 6 kennon nimh akku tai 2 kennoinen Lipo (vain hardcase), nimellisjännite max 7,4 V
LiPot:         Liposackiä suosittellaan käyttäväksi ladattaessa. Pakolliset kuin ajetaan sisätiloissa.

Moottori:       17,5 finntrackin (cs,speed passion) virallinen moottori, moottoria ei saa modifioida, laakerit/ankkurin saa vaihtaa mutta vain alkuperäisiin.
Välitykset:      Kokonais välitys 4,1 tai lyhyempi.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1720 : 15.02.10 - klo: 07.26 »
Insertti:      Vakio

Tällä ilmeisesti tarkoitetaan niitä mitkä tulee renkaiden mukana?

Milläs tota pystytään valvomaan? Ja mites sellaset renkaat jotka on jo tässävaiheessa ajossa jollain muulla insertillä?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1721 : 15.02.10 - klo: 08.06 »
Tunteehan tuon melko hyvin onko vakioinsertti vai ei. Voihan niillä treeniä ajaa vaikka olisi mitä sisällä...?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1722 : 15.02.10 - klo: 08.50 »
Olikos tähän asti sallittu mikä tahansa insertti?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1723 : 15.02.10 - klo: 08.59 »
Olikos tähän asti sallittu mikä tahansa insertti?

Vapaa on ollut, mutta käsittääkseni lähes kaikki ovat ajaneet vakiolla insertillä.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1724 : 15.02.10 - klo: 10.40 »
No täälläpäin on testit ajettu kaikilla muilla kuin vakioilla...

Miksi näin?
Miksi ei voi olla vapaa edelleen?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1725 : 15.02.10 - klo: 10.50 »
Vakioinsertti on sama kaikille, eikä sen kestävyydessä ole ollut aluksi pelättyjä ongelmia.
Onko teillä paljon renkaita liimattuna ei-vakio inserteillä?

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1726 : 15.02.10 - klo: 11.17 »
Mulla ei oo "onneks" ku yhdet liimattuna. Toisia en kerinny vielä liimaamaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1727 : 15.02.10 - klo: 12.42 »
Pientä päivitystä tähän väliin.

Eli jos sinulla on numero varattuna ja et meinaa osallistua kisoihin niin laita YV.tä minulle että mikä numero poistetaan.
Jotenki tuntuu oudolta se että numeroita on varattu meilkein 50kpl ja reilut 5 käy kisoissa :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1728 : 15.02.10 - klo: 13.25 »

Periaatteessa säännön tulisi olla valvottavissa yksiselitteisimmin kuin, että tunnustellaan ja sen perusteella päätellään mikä insertti on piilossa renkaan sisällä.

>>> joko vapaa tai tarkistattavissa yksiselitteisesti.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1729 : 15.02.10 - klo: 13.51 »
Vakioinsertti on sama kaikille, eikä sen kestävyydessä ole ollut aluksi pelättyjä ongelmia.
Onko teillä paljon renkaita liimattuna ei-vakio inserteillä?

Närkästyminen ei ole rahallisuudesta johtuva vaan siitä että autot säädetty 26mm renkaille etu+taka ja vapailla inserteillä.
Nyt tämä urakka meni puihin tällä muutoksella.
Ja kyllä,on inserttejä ja myöskin vanteita ostettu varastoon.

Eli sallitaan 150-250e säätimet takapihasoftilla jotka mahdollistavat 5-8.00 välitykset ja törkeät erot mutta kielletään 5-10e insertit joilla kilpailullinen ero pienempi ja ovat paremmin kaikkien saatavilla?

Jep mulla on oma lehmä ojassa.

Ja aion edelleen ajaa VTR:ssä
Vatanen #44

Tunteehan tuon melko hyvin onko vakioinsertti vai ei. Voihan niillä treeniä ajaa vaikka olisi mitä sisällä...?

Miksi ajaisin treeniä "laittomilla" varustuksilla?Muutakuin oman tiedon iloksi?Kilpailullisesti sillä ei ole mitään hyötyä.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1730 : 15.02.10 - klo: 14.14 »
Oletko kokeillut autoasi vakioinserteillä? Itse en ole muilla ajanutkaan viime kevään jälkeen,
ja ne toimivat mielestäni ihan hyvin.

Nopari-asiasta olen sinun kanssa ihan samaa mieltä, mutta ymmärrän kyllä että olemme asian kanssa pahasti myöhässä.
Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1731 : 15.02.10 - klo: 14.21 »
Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

Eikös tällä samalla tyylillä voisi vedota myös et moni on ollu jo insertti ostoksilla? ;)

#75 Petteri

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1732 : 15.02.10 - klo: 14.36 »
Tuota säädin asiaa tässä mietiskelin eli onko tuo herrasmiessääntö yhä voimassa ja miten se on todellisuudessa toiminut?

Pitäisikö rajoittaa myöskin konaisvälitys yläpäästään, jolloin ei ainakaan kaikkea etua käsittääkseni muuttuvista ennakoista voisi käyttää. No tämä nyt oli ihan heitto vaan, jotain säädintä kun on merkin ja mallin puolesta melkein mahdoton kieltää, koska softaversioissa ne erot piilevät.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1733 : 15.02.10 - klo: 14.46 »
Oletko kokeillut autoasi vakioinserteillä? Itse en ole muilla ajanutkaan viime kevään jälkeen,
ja ne toimivat mielestäni ihan hyvin.

Nopari-asiasta olen sinun kanssa ihan samaa mieltä, mutta ymmärrän kyllä että olemme asian kanssa pahasti myöhässä.
Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

No jos ne toimii yhtä hyvin niin miksi vapaa sääntö muutettiin?
En ole kokeillut,mutta ilmeisesti pakko on.

Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

Eikös tällä samalla tyylillä voisi vedota myös et moni on ollu jo insertti ostoksilla? ;)

#75 Petteri

Aika hyvä pointti.


Tuota säädin asiaa tässä mietiskelin eli onko tuo herrasmiessääntö yhä voimassa ja miten se on todellisuudessa toiminut?

Pitäisikö rajoittaa myöskin konaisvälitys yläpäästään, jolloin ei ainakaan kaikkea etua käsittääkseni muuttuvista ennakoista voisi käyttää. No tämä nyt oli ihan heitto vaan, jotain säädintä kun on merkin ja mallin puolesta melkein mahdoton kieltää, koska softaversioissa ne erot piilevät.

Nimenomaan!
Eli 4.00-5.00 välitykset käyttöön kaikille,estääkö tarpeeksi?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1734 : 15.02.10 - klo: 15.01 »
Vakioinsertti on sama kaikille, joten siinä on yksi asia vähemmän murehdittavaa.
Insertti oli aluksi vapaa ainoastaan koska, eräiden mielestä vakio ei kestäisi riittävästi.
Nyt kun olemme todenneet vakion erinomaisen kestäväksi, niin mielestäni voimme mennä sillä.

Välitysasia on ollut mielessä, mutta koska minulla ei ole kokemusta turbo-nopareista,
en osaa sanoa miten välitysten rajoitus yläpäästä käytännössä vaikuttaa.
Joku tälläisen noparin omistava voisi asiaa testata, jos mahdollista.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1735 : 15.02.10 - klo: 15.09 »
Niin mulle tullut tieto kertoi että hpi-insertti olisi muuttanut olemustaan lämmetessään.Tehden samalla säätämisen aika turhaksi.

Mutta jos se päätös nuon menee niin ei auta kuin aloittaa uudella insertillä.Ja mikäli se ei olekkaan viimeksi testatun kaltainen ja alkaa 6kk testijakso uusiksi,voin sanoa että aika iso elin on otsassa.

Mikäli selviää yhdellä päivällä niin sitten elin on otsassa pienempi.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1736 : 15.02.10 - klo: 15.12 »
Välityssuhteen ylärajan laittaminen ei ehkä ole paras ajatus (IMHO), jotkin radat vaan ovat niin lyhyitä että vaativat lyhyen välityksen.

Ajoin itse esimerkiksi Hyvinkäällä kuuden pintaan olevalla välityksellä ja GTB:llä.

Myös minulla on oma lehmä ojassa tuon säädinpuolen kanssa, ja mielestäni mitään säädinrajoituksia ei tule asettaa. Jokainen ajakoon millä lystää. Koneet tässä vaan on liian tehokkaat...

Inserteistä en osaa sanoa, vakioilla olen aina ajanut, joten ei ole edes vertailukohdetta siitä että tuoko jokin eri insertti jotakin hyötyä.
« Viimeksi muokattu: 15.02.10 - klo: 15.22 kirjoittanut Isosuo »

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1737 : 15.02.10 - klo: 15.24 »
Niin mulle tullut tieto kertoi että hpi-insertti olisi muuttanut olemustaan lämmetessään.Tehden samalla säätämisen aika turhaksi.


Itse en ole tämän kaltaista toimintaa renkaissa huomannut.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1738 : 15.02.10 - klo: 15.25 »
Koneet tässä vaan on liian tehokkaat...


Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1739 : 15.02.10 - klo: 15.28 »
Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Olisi hianoa, jos löytyisi hyllytavarana kesympää konetta, kuten 21,5 -lankainen tai jopa kesympi.

Novakilta sellainen ainakin löytyy...

Yksikennolipoihin ei mennä!  :mrgreen:

Sen sijaan että jarrutettaisiin kehitystä, mennään kehityksen mukana...