VIHTI miniland

Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 452110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #30 : 06.04.09 - klo: 09.22 »
Lainaus
.....kisapäivä niin että muutkin pääsee ajaa samana päivänä, jookosta. Kiitos. Ajopäivät ja viikonloput ovat kuitenkin kesällä vähissä.

Nuorisoasiainkeskus kertoi, että Tattarisuon RC-radalla (kaupungilla yleisestikin) on tänä vuonna uusi "Käyttölupa-anomus" -käytäntö.
Tarkoittaa käytännössä sitä, että taho/henkilö/seura joka haluaa järjestää radalla ns. oman kilpailun/tapahtuman tai muuten varata rata-alueen "yksityiseen käyttöön" joutuu anomaan kirjallisesti tähän luvan. Kaupunki laskuttaa luvasta jotain, jonka määrä riippuu tilaisuudesta. Esimerkkinä he sanoivat, että SM-kisan kohdalla maksu olisi noin 40€.

Lisätietoja ei kannata kysellä täältä vaan suoraan Nuorisoasiainkeskukselta.

Minä ne kisat järjestän ja minä myös hoidan kulut.
On myös suuniteltu toinen paikka missä voisi ajaa kisaa ja se on kehä 3 sisäpuolella ja siitä myöhemmin lisää infoa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #31 : 06.04.09 - klo: 09.27 »
Lisään vielä tuohon Tattiksen lupajudanssiin sen, että tuo maksu on aivan eri yksityihenkilölle kuin seuroille/ yhteisöille. Muistelen, että arvio oli 30-40€/ TUNTI. Kun taas seuralle se oli tuon 40€/ anomus ja samaan anomukseen voi laitta vaikka kaikki kesän kinkerit!

Eli yksityihenkilönä ei kannata edes lähteä lupaa anomaan.
Full Speed RC
Hobbyfactory - Durango - Orion - Savox

Mika R

  • Vieras
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #32 : 06.04.09 - klo: 09.40 »
Muuttaa peliä aika paljon aiempaan nähden!

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #33 : 06.04.09 - klo: 09.54 »
Eurooppalaiset säännöt: http://www.lrp-hpi-challenge.com/reglem/ind_reg_eng.htm#HPI%20MINI-Challenge ja Classic osio.
En kyllä tarkoittanut autoa vaan itseäni sillä "vanhuksella". Nykisin homma menee niin että ulkonäkö paranee ja näkö senkun vaan huononee  :wink:
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #34 : 06.04.09 - klo: 09.57 »
Kuusankoskella voisi kanssa olla kilpailut, ei tosin ole kehäkolmosen sisäpuolella....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #35 : 06.04.09 - klo: 10.40 »
Ollaanko tässä (taas) järjestämässä kisoja ilman että on sovittu radan käytöstä toisten luokkien kanssa?







 
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #36 : 06.04.09 - klo: 10.47 »
Eikös se ole aika ilmeistä? Mutta nyt se ei enää edellisvuosien kaltaisesti onnistu varsinkaan yksityishenkilöltä Tattarisuolla. Jerryn on etsittävä uusi paikka, jos ei saa jotain alueen seuraa innostumaan asiasta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #37 : 06.04.09 - klo: 10.54 »
Just just :roll:

Kiva kun lähdetään asiaa viemään väärinpäin, kerkesin jo innostua uudesta luokasta mutta fiilikset karkasi samantien kun nämä asiat selvisi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #38 : 06.04.09 - klo: 11.01 »
Ei teillä voi oikeasti olla niin vähän ajomahdollisuuksia että kaikki uudet ideat pitää heti torpata, äärettömän negatiivinen asenne kaikkea muuta paitsi omaa luokkaa kohtaan.... Hävetkää edes.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #39 : 06.04.09 - klo: 11.05 »
Ei tätä ideaa kukaan ole torpannut, mutta radan käytöstä ei voi itsenäisesti enää päättää vain ilmoittamalla RC10:ssä. Kuten sanottua, jonkun seuran kanssa kun järjestää niin onnistumismahdollisuudet kasvaa. En minä näitä sääntöjä ole keksinyt, vaikka pidän niitä kyllä järkevinä tasapuolisuuden vuoksi. Ainakaan minulla ei ole mitää omaa luokkaa.. GT kisat pidetään jos voidaan ja oletan että TP10 tulee kans. Siellä on paljon muutakin menossa koko ajan. Tässähän tästä oli:

Nuorisoasiainkeskus kertoi, että Tattarisuon RC-radalla (kaupungilla yleisestikin) on tänä vuonna uusi "Käyttölupa-anomus" -käytäntö.
Tarkoittaa käytännössä sitä, että taho/henkilö/seura joka haluaa järjestää radalla ns. oman kilpailun/tapahtuman tai muuten varata rata-alueen "yksityiseen käyttöön" joutuu anomaan kirjallisesti tähän luvan. Kaupunki laskuttaa luvasta jotain, jonka määrä riippuu tilaisuudesta. Esimerkkinä he sanoivat, että SM-kisan kohdalla maksu olisi noin 40€.

Lisätietoja ei kannata kysellä täältä vaan suoraan Nuorisoasiainkeskukselta.

Lisään vielä tuohon Tattiksen lupajudanssiin sen, että tuo maksu on aivan eri yksityihenkilölle kuin seuroille/ yhteisöille. Muistelen, että arvio oli 30-40€/ TUNTI. Kun taas seuralle se oli tuon 40€/ anomus ja samaan anomukseen voi laitta vaikka kaikki kesän kinkerit!

Eli yksityihenkilönä ei kannata edes lähteä lupaa anomaan.
« Viimeksi muokattu: 06.04.09 - klo: 11.11 kirjoittanut Mika R »

Poissa Sysi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #40 : 06.04.09 - klo: 11.12 »
Olisi kyllä kiinnostava vaihtoehto minille. 13.5 lipolla voisi kyllä olla aika driftausta nuilla vintageilla, mieluummin reilusti rajoitettu kone että aloittelijoillakin pysyy käsissä.
Jere M

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #41 : 06.04.09 - klo: 12.02 »
Just just :roll:

Kiva kun lähdetään asiaa viemään väärinpäin, kerkesin jo innostua uudesta luokasta mutta fiilikset karkasi samantien kun nämä asiat selvisi.

Mikäli tattis ei tarjoa (tiedän että tarjoo) ajopaikkaa kerhokisoille niin ainakin 2 muuta paikkaa löytyy samantien. Ja miksei se BB mainitsema kuusankoski, ihan hyvä paikka sekin on.
Moottori asiaa. Miltä kuulostaisi musta mabushi vakiokone(kiinteä hiili pääty, liukulaakerit), hiukan kireämpi kuin hopea versio. Tuo kone on varmasti edullinen ja kestävä ja ennenkaikkea se tarjoa uusille kuskeille mahdollisuuden myös ajaa hiukan ajolinjoja pitkin  :lol: ja ennenkaikkea se tarjoaa todella tasaväkistä kisailua mitä tässä haetaan eikä lähdetä hajottamaan uutta/vanhaa kalustoa tehojen kanssa.
Mika ja Koheltaja, nuo tattiksen puheet voidaan tässä nyt unohtaa samantien, niistä voidaan keskustella jossain muualla ja nyt pitää saada tuo kalusto semmoiseksi että saadaan hyvät kisat pystyyn, eikös niin pojat.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #42 : 06.04.09 - klo: 12.12 »
Ehdottomasti näin, ja hommahan lähtee alkuun niinkin että autoja näkyy radalla ensin, ei siihen välttämättä heti ekaksi isoja kisoja tarvita. Näinhän se on muissakin luokissa ollut...Ajoaikaa kyllä järjestyy radalla kuin radalla uskoisin.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #43 : 06.04.09 - klo: 12.19 »
Ehdottomasti näin, ja hommahan lähtee alkuun niinkin että autoja näkyy radalla ensin, ei siihen välttämättä heti ekaksi isoja kisoja tarvita. Näinhän se on muissakin luokissa ollut...Ajoaikaa kyllä järjestyy radalla kuin radalla uskoisin.

Näin se on ja homman suolan nimi on kuitenki KISAT :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #44 : 06.04.09 - klo: 12.30 »
Ajatus ja konsepti tuntuu äkkiseltään melko hyvältä, ykstyyppirenkaat, hienot korit, sopivan mieto moottori ja alustaksi kelpaa varmastikin melkein mikä vain vanha turisti tai vaikka uusi RTR-pulkka.

Laittaa miettimään josko ei sittenkään myisi pois tuota omaa turisti kössiä  :roll: Joskus netissä tuli törmättyä vanhaan Veten koriinkin...
Full Speed RC
Hobbyfactory - Durango - Orion - Savox

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #45 : 06.04.09 - klo: 12.32 »
Minulla kumpuaa mielenkiinto johonkin tämäntyyppiseen luokkaan paljolti samoista lähtökohdista kuin PMi:llä. Tekniikka on hallussa paremmin kuin ajaminen ja kisaamisesta on paljon enemmän kokemusta mekaanikon ja junnukuskin isän roolissa toimien kuin itse kuskina olemisesta. Samantyyppisessä tilanteessa olevia "kollegoita" on muutamia ryhtynyt ajamaan minikisoja.

Näille "senioripanttereille" on ollut miniluokkaa lukuunottamatta tarjolla varsin niukasti mahdollisuuksia kisaamiseen.

Nyt kun oma juniori hoitaa mekkauksen pääosin itse, voisi silloin tällöin kokeilla jopa kisaamista, KUNHAN VAUHTI PIDETÄÄN LUOKAN SPEKSEILLÄ KOHTUULLISENA.
Kohtuuvauhtinen luokka palvelisi yhtä hyvin kaikkien ikäryhmien aloittelevia kuskeja.

Tässä olisi mahdollisuus saada pienoisautoilla kisaamiseen mukaan sellaista porukkaa joille mikään olemassaoleva luokka ei kovin hyvin sovi.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #46 : 06.04.09 - klo: 12.42 »
LRP mastersseissa katselin, jo edellisellä kerralla, että saattaisi olla minun laji. Valitkaa sellainen moottori, että vanhuksillakin pysyy auto hanskassa  :lol:. Liika vauhti vie ilon hommasta. :evil:

Tähän me pyrimmekin ja toivotaan että löytyy semmoinen kone joka soveltuu hienosti meidän tarpeisiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #47 : 06.04.09 - klo: 12.44 »
Luokka kiinnostaa minuakin. Mä taas olisin kaivannut jotain näiden minien ja turistien väliin kuitenkin selvästi minejä tehokkaampana luokkana. Tekniikaksi jotain 3000kv luokassa harjatonta ja lipoa seuraksi, ihan huolettomuuden ja helppouden takia. Itse aloin syksyllä harjoittelemaan turistilla ajamista sp:n inspire combolla ja lipo akulla enkä pidä pakettia lian tehokkaana varsinkaa ulkoradoilla edes vintagekumeilla. Uskon että on monia muitakin kaltaisiani jotka kaipaavat enemmän tehoa ja perempia kontrolleja kuin mineissä, mutta eivät tunne olevansa vielä valmiita kisaamaan turistilla prostockissa.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa CAi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #48 : 06.04.09 - klo: 12.49 »
Miksi keksiä taas uusi luokka kun Mini täyttää kaikki yo kriteerit jo nyt?

Kisaajiakin Mineissä on palttiarallaa 40kpl.....

Auto halvempi kuin edullinen jne.

Miksi ihmeessä tulee aina keksiä uutta uuden päälle?


Minulle se on aivan sama. Ajattelen vaan lajia!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #49 : 06.04.09 - klo: 12.54 »
Miksi keksiä taas uusi luokka kun Mini täyttää kaikki yo kriteerit jo nyt?

Kisaajiakin Mineissä on palttiarallaa 40kpl.....

Auto halvempi kuin edullinen jne.

Miksi ihmeessä tulee aina keksiä uutta uuden päälle?


Minulle se on aivan sama. Ajattelen vaan lajia!

Vertaa nyt minit ja tämän luokan säännöt nyt, mitä on yhteistä niillä  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #50 : 06.04.09 - klo: 13.10 »
Todella hieno homma jos luokka toteutuu, tarkoitus ei ollut alkaa dissaamaan vaan menin hämilleni näistä ratakuvioista. Tuohon jarkon kommentteihin on helppo yhtyä, opiva luokka meille kalkkiksille joiden refleksit ei riitä nykyisten turistien vauhteihin :wink:

Moottorista, mielummin harjaton motti kuin hiilikone. BB:llä on hyvä allekirjoitus Nimheistä ja siihen samaan kastiin voi laittaa myös hiilikoneet, molemmat sopii hammasharjoihin :wink:

Joku 3000kv harjaton voisi puoltaa paikkaansa paremmin kuin hiilikone juuri sen helppouden sekä hyötysuhteen takia.

Vai että samanlainen luokka kun Minit??? Minit on yksityyppiluokka jossa kaikilla on samanlaiset kiesit, merkkiluokka on ihan OK jos sattuu tykkäämään merkkiluokasta. VTR-10 antaa enemmän vapauksia ja monelta löytyy wanha kisaraato kaapista jolla ei turistikisoihin ole nopeuden puolesta asiaa mutta palvelisi tässä käytössä todella hyvin.

Jos homma saadaan pyörimään niin täältä lähtee melko varmaan kaksi kuskia mukaan, taisi Pro-D ja wanha Kössin KX-One saada uutta käyttöä :smiley:   
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #51 : 06.04.09 - klo: 13.11 »
Mitä käämitystä tuo 3000KV vastaa?
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #52 : 06.04.09 - klo: 13.14 »
Riippuu koneen valmistajasta, se mitä olen niihin törmännyt niin 11,5-14,5 välillä. Meneekö liian tehokkaaksi?

Esim. Nosram 13.5 on Minin Mabuchiin verrattuna selvästi tehokkaampi mutta ei kuitenkaan mikään tykki. Samaten SP:n 3000kv combo joka on aika lähellä Nosramia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #53 : 06.04.09 - klo: 13.29 »
Kuulostaa hyvältä. Autot ovat kuitenkin miniä painavampia ja nelivetoisia, joten lisäteho miniin nähden ei ole pahitteeksi.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #54 : 06.04.09 - klo: 13.31 »
Alla olevassa taulukossa on eräiden 8.5T - 21.5T hiilettömien moottorien KV-luvut. Siitä näkyy, että 3000kv vastaa suunnilleen 13.5T teholuokkaa.

UAU:lla on kerhon kokeiluturistissa SP:n combo 3000kv moottorilla ja se kulkee 5 kennon akullakin aloittelevalle kuskille liian lujaa.

Moottori                               KV
LRP X-11 8,5 sintered           4700
EVO3 #13 7,5T star wound   4600
LRP X-11 9,5 sintered           4200
GRAUPNER SPORT 9,5T BLAU   3800
LRP X-11 10,5 sintered           3800
Speed Passion Sport Tuned Pro   3600
LRP X-11 13,5 stock spec bonded   3350
Noval 13.5                             3300
Speed Passion Sport Tuned M   3300
LRP X-11 13,5 stock spec sint   3200
EVO3 #27 23T delta wound      3000
Speed Passion Sport Tuned JR   3000
GM SPORT 13,5T hellblau           2730
LRP X-11 17,5 stock spec sint   2300
LRP X-11 21,5 stock spec sint   1800

Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #55 : 06.04.09 - klo: 13.40 »
Minimivälityksellä voidaan tietysti rajoittaa vauhteja sopivaksi.
Toimi mainosti aikoinaan Syndicate-luokassa.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa CAi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #56 : 06.04.09 - klo: 14.06 »
.

UAU:lla on kerhon kokeiluturistissa SP:n combo 3000kv moottorilla ja se kulkee 5 kennon akullakin aloittelevalle kuskille liian lujaa.


LiPo akuilla vauhdit onkin sitten jo ihan eri mittakaavassa :grin:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa TTKoo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #57 : 06.04.09 - klo: 14.13 »
Korit valmistaa Retro Racing OY joka on pari vuotta tehnyt kehitystyötä valmistustekniikan kanssa ja nyt alkaa homma olla valmista. Valmistaja sijaitsee Herttoniemessä ja näkemäni perusteella korien mittasuhteet sekä detaljointi on korkealla tasolla.

Koppa maksaa 60€ ja mukaan tulee retrohenkiset "tykkivanteet". Korit on kaksiosaisia, takaosa tehty 1.5mm PET:istä ja keula 1mm PET:istä, kori katkeaa tuulilasin etupuolelta ja palaset kiinnitetään toisiinsa 2mm ruuveilla, keulapaloja saa tarvittaessa varaosana.
 


http://www.02.fi/tuotteet-ja-palvelut/Leikkikaluja,+harrastusv%C3%A4lineit%C3%A4+ja+pelej%C3%A4/HELSINKI/Retro+Racing+Oy/1923942.html

Lainaus
Retro Racing Oy Intermedia Partners Oy
Lämmittäjänkatu 6 00880 HELSINKI

Intermedia Partners Oy on suomalainen vuonna 1990 perustettu yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Porissa:shocked:


http://www.suomenyritykset.fi/RETRO%20RACING%20OY/11408049/

Lainaus
RETRO RACING OY
Osoite:    MYLLYTIE 17 B 9
45910 VOIKKAA
   
Toimialat:    Autokoritehtaita


Ei olekaan mikään pikkufirma.... autokoritehtaita.
Onkos entisestä paperitehtaasta tullut autokoritehdas?

Jäi vaivaamaan tuo, että kori on kahtia, ja keulapaloja saa tarvittaessa.

Missä ne on tarkoitus rikkoa.... ei kait ainakaan toisen auton takamuksissa, muutenhan tarvii tarvittaessa myös niitä takapäitä.
Miten pitää osoittaa tarpeellisuus (?), riittääkö sana.  :cool:
« Viimeksi muokattu: 06.04.09 - klo: 14.16 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #58 : 06.04.09 - klo: 14.14 »

UAU:lla on kerhon kokeiluturistissa SP:n combo 3000kv moottorilla ja se kulkee 5 kennon akullakin aloittelevalle kuskille liian lujaa.


Entä jos kyseistä luokkaa ei tälläkertaa suunnattaisikaan täysin vasta-alkajille. Niinkuin edellisessä viestissäni kirjoitin, mielestäni ratapuolella puuttuu selkeästi luokka minin ja stockkituristin välistä, ja tämä voisi nyt olla juuri se vaihtoehto. Stanuiän ylittäneellä harrastajalla on tällähetkellä melkoinen harppaus ryhtyä kokemattomana kisaamaan prostocissa jos minit vaan eivät satu kiinnostamaan.
Team RCM / Team Rc-Center

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #59 : 06.04.09 - klo: 14.14 »
.

UAU:lla on kerhon kokeiluturistissa SP:n combo 3000kv moottorilla ja se kulkee 5 kennon akullakin aloittelevalle kuskille liian lujaa.


LiPo akuilla vauhdit onkin sitten jo ihan eri mittakaavassa :grin:

eikös lipossa ole vaan 2 kennoa - miten sillä muka voisi mennä kovempaa kuin 5 kennoisella  :mrgreen:

Vitsit sikseen, lipoja käytettäessä en kokeiluautomme ohjainta antaisi kovin kokemattomalle kuskille. Vauhti on lipolla ja 3000kv koneella melko lähellä nykyisiä prostock-vauhteja eli aiivaaan liikaa kokemattomalle kuskille.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT