Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 936920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3150 : 21.09.11 - klo: 12.00 »
Kalusto listaa päivitetty taas VTR Säännöt topicciin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3151 : 21.09.11 - klo: 13.22 »
Hobbywingiltä tulee yleensä myös aikaisemmin uudet säätimet kuin Speedpassionilta, hyvänä esimerkkinä viime vuonna kuin tuli 2.1 säätimet.

Vaikka Speedpassionilla olikin suomessa jo vielä aikaisemmin 2.1 säädin  :wink:

Se prostock säädin kun oli jo aikaa sitten, ja se on 2.1

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3152 : 21.09.11 - klo: 13.44 »
Vaikka Speedpassionilla olikin suomessa jo vielä aikaisemmin 2.1 säädin  :wink:

Se prostock säädin kun oli jo aikaa sitten, ja se on 2.1

eikös se tullut vuosi sitten?

EDIT: tammikuussa 2010 redrc:ssä ensimmäinen vilaus speedpassion säätimestä, hobbywingin 2.1 säätimet taisi saada huhtikuussa tehtaalta. Eli veikkaisin että aika samaan aikaan ovat tulleet.
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo: 13.47 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3153 : 21.09.11 - klo: 15.46 »


Mutta nyt säännöissä lukee "Hobbywing 17.5t". Tarkoitus on ehkä ollut, että se on juuri tietyn tyyppinen. Mutta eipä se lue missään.
Eli jos joku löytää Hobbywing-merkkisen 17.5 lankaisen 3000+kV moottorin, niin kiinni vaan. Saattaahan siinä olla säädettävä ennakko, mutta kun tuotakaan taideta erikseen kieltää...



Säädinasia on nyt päätetty Jerzin ja Vaton siten että ROAR:n listalla mennään nyt vähintään kaksi vuotta eteenpäin.
Pahoittelen tämän turhan säätämisen aiheuttamaa haittaa kaikille kilpailijoille.

Jonni Kotola #9

Ei näyttäisi olevan myöhäistä vieläkään kieltää tuota 2300 kV konetta, säätimet vaan on lukittu..
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo: 16.13 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

JUPEHU

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3154 : 21.09.11 - klo: 22.41 »
Toki jos Nosram omistajilla rupeaa puntti tutisemaan jos Hobbywin meneekin ohitte.Joutuu yrittämään lapasella paikata vauhtia :laugh:

Voivoi sentään.Joutuvat moottori kauppaan TAAS...

Käännetään kannua...... :laugh:.....eikös Petteri homma ollu niin et seuravas kisas lennetään....tuomaristo saa sanoa mitä sanoo..... :police:

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3155 : 22.09.11 - klo: 12.39 »
Sanokaas nyt sitten miksi se pitäis kieltää?
Jos kerta mielipide on että "ei saa ajaa tuolla Hobbywingin koneella",niin miksi ei?

Siksikö että on olemassa mahdollisuus että Nosram ei olisikaan enää SE nopein kone?

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3156 : 22.09.11 - klo: 13.32 »
Sanokaas nyt sitten miksi se pitäis kieltää?
Jos kerta mielipide on että "ei saa ajaa tuolla Hobbywingin koneella",niin miksi ei?

Siksikö että on olemassa mahdollisuus että Nosram ei olisikaan enää SE nopein kone?

Siksi ettei se ole testattu ja hyväksytty kone, vaan 1900kV versio, tämä saattaa tosin olla monelle vaikeata käsittää..

Edit: tämänhän vosivat vahvistaa koneet testanneet ja valinneet tahot..
« Viimeksi muokattu: 22.09.11 - klo: 13.36 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3157 : 22.09.11 - klo: 14.00 »
Sanokaas nyt sitten miksi se pitäis kieltää?
Jos kerta mielipide on että "ei saa ajaa tuolla Hobbywingin koneella",niin miksi ei?

Siksikö että on olemassa mahdollisuus että Nosram ei olisikaan enää SE nopein kone?
No vaikkapa siksi että sääntöjen laatijat eivät tarkoittaneet kyseistä moottoria ja vastaavasti säännöstä äänestäneetkään eivät sitä tehneet, vaan puhe on aina ollut tuosta 1900-versiosta.

Ja suurinpana syynä on että kysenen kone ei ole tuotannossa ja siten ei välttämättä kaikkien saatavilla, kuten se ei ollut myöskään sääntöä kirjoitettaessa.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3158 : 22.09.11 - klo: 14.10 »
Kyllä silloin kun Hobbya testattiin,ei ollut koko kv arvosta mitään puhetta..

Eikös sääntö ole niinkuin sitä luetaan? :grin:




http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3159 : 22.09.11 - klo: 14.24 »
Hyviä pointteja nuo on,sitä en kiellä ja sen verran ymmärrän.
Ainahan voi vedota jälkikäteen tietämättömyyteen tapahtumahetkellä.

No koettakaa saada lisäys sitten sääntöihin.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3160 : 22.09.11 - klo: 14.28 »
Tiedät kyllä itsekin varsin hyvin että testattu kone on eri kuin mistä nyt jäpistään...

Tämmöinen täysin turha vääntö ei millään lailla edesauta rakasta lajiamme, kuten varmasti hyvin itsekin tiedät.

Ajetaan sääntöjen määräämillä (ja tarkoittamilla..) koneilla, nyt kun vihdoin kaikki muu säännöissä on "kohdallaan".

Easy?

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3161 : 22.09.11 - klo: 14.48 »
No et tainnut säkään,kuten ei kukaan muukaan tietää että oli tää "tehoversio" maailmalla?
Moottorisäännössä kun ei seurata suoraan FTT:tä vaan sieltä otettiin niiden kone mukaan listaan.

Tämä on nyt sellainen seikka vaan että noita on saannissa ihan vapaasti,ja aikoinaan sääntöihin ei tajuttu rajat tätä konetta niinkuin Cs,Sp ja Nosram.Koska tätä ei kukaan tiennyt tuolla hetkellä.

Mun mielestä koska tätä luokkaa mainostetaan rentohenkisyydestä,aletaan laittaa tiukkoja sääntöjä "kilpailun tasaamisella" erillaisin säännöin.Ihan ok sinänsä,mutta en myöskään näe tarvetta noin suurelle vastarinnalle tämän suhteen vaikka tuo kaventaa kuilua Hobbywing-Nosram koneiden välillä.
Ja kilpailun tasaamiseksi olisi varmaankin lajille myös hyvää että sinne kärkeen pääsee muillakin koneilla kuin Nosramilla?


En mä näitä juttuja rähinällä kirjoita.Mutta joko sääntöön muutos/tarkennus tai koneet viivalle?Sääntö ei suoraan rajoita tuota tehokkaampaa versiota?

Koeta säkin nähdä asia myös tuolta puolelta,eikä vain omalta näkökantilta.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3162 : 22.09.11 - klo: 14.48 »
VTR (Vääntöä Taas Riittää), tätähän tää on eikä näköjään muuksi muutu. Heitin oman veturin hyllylle, koska ei tätä pirukaan jaksa.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3163 : 22.09.11 - klo: 15.05 »
Mikä ihme siinä on että jos asiasta keskustelee niin heti ollaan sanomas vääntämiseen?

Jos meinaa että ympäri Suomen on kuskeja niin pakostakin kaikki ei ole samaa mieltä ja silloin tulee keskustelua.
Ei voi olettaa että mennään jonossa yhden mielipitten mukaan?

No ei puhuta tästä enää jookosta?

Peace Out.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3164 : 22.09.11 - klo: 16.23 »
Vääntöä Taas Riittää-luokka on kyl aika hyvä ja kuvaava oivallus......... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ja senkös takia se on VTR-10,että vääntö käydään aina täällä "10"-foorumilla...... :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
Hymy pyllyyn !! Ja naama peruslukemille.
-Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3165 : 22.09.11 - klo: 16.27 »
Pitäisikö kenties kieltää sääntö keskustelu, ettei kaikki kuskit laita kalujaan lepotilaan hyllylle....................

Säännöissä lukee Hobbywing 17.5T. Sellaisella koneella saa ajaa, muista luvuista ei ole mitään tietoa.
En laita vehkeitäni myyntiin keskusteluiden takia. Yritän roikkua perässä vanhalla autolla ja koneella.
Välitys voi tosin mennä hiukan pitkäksi vahingossa
  :evil:
 
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa ankku3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3166 : 22.09.11 - klo: 21.21 »
muutama kuukausi sitten oli äänestys moottoreista , maininta oli kaikki 17,5 koneet  :grin: ette valinneet sitä

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3167 : 23.09.11 - klo: 15.16 »
Mites tommonen VTR auto, moni kilosen ohjaus servon tommonen auto vaatii että toimii hyvin?
mulla on hyllyssä 16kg savoxja mutta on varmaan vähän turhan järeitä :laugh:
joten ajattelin käydä ostamassa jonkun vähän kevyemmän tohon omaan autoon.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3168 : 23.09.11 - klo: 16.59 »
Tollanen ysi- kymppi kilonen riittää ihan hyvin,
tärkeämpi pointti on servon nopeus.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3169 : 23.09.11 - klo: 17.01 »
kyllä se on niin että, hitaille ranteille pitää olla hidas servo.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3170 : 23.09.11 - klo: 17.59 »
Kuinkas paljon näillä eri 17.5t koneilla on sitten oikeasti ihan käytännössä nopeuseroja? Eli jos oletetaan, että taitava kuski kiertää rataa, niin vaihtelevatko hänen kierrosajat kovasti eri koneiden välillä?

Millainen kalusto oli tämän kauden top 5:llä? Oliko heillä kaikilla sama "parempi" kone?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3171 : 23.09.11 - klo: 20.57 »
kyllä lrp/nosrami on 80% kilpakuskeista.

T:Kaitsu
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3172 : 24.09.11 - klo: 12.37 »
kyllä se on niin että, hitaille ranteille pitää olla hidas servo.

Jos ranne on hidas niin ei nopea servo ole haitaksi... Sehän kääntyy vain sen ranteen nopeudella.
Jos ranne on ylinopea niin joku voi hyötyä hitaammasta servosta, kun se servo hieman rauhoittaa sitä ranteen käskytystä.
Tosin... jos ei käytä nopeaa servoa niin ranteet ei voi myöskään koskaan kehittyä nopeiks.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3173 : 24.09.11 - klo: 13.00 »
Mä käytin touringissä tota servoa eikä ollut yhtään liian nopea, auto säätöihin niin pelit pysyy nopeallakin servolla lapasessa :wink:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SH-1290MG-50kg0048-Ultraspeed-Digital-Servo-107741
Kylätason RC-kuski.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3174 : 24.09.11 - klo: 22.28 »
Ylistaron kisassa kerkes vanhalla luuskalla CS:ällä, 4000mah 25c kiinalipolla, ja amatöörikuskilla (eka vtr-kisa) A-fin kuudenneksi, eikä autokaan ollut T3'11 vaan useamman vuoden vanhempi ressukka. Väittäisin myös että late ois voittanu tuolla mun CS:llä tai vaton hobbywingillä siinä missä jupen nosramillakin. Kyllä näillä välityksillä homma on paljon enemmän kuskista ja säädöistä kiinni kuin moottorin merkistä, ja hyvä näin.

Terveisin talvikautta odotteleva..  :azn:

JUPEHU

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3175 : 24.09.11 - klo: 23.22 »
Ylistaron kisassa kerkes vanhalla luuskalla CS:ällä, 4000mah 25c kiinalipolla, ja amatöörikuskilla (eka vtr-kisa) A-fin kuudenneksi, eikä autokaan ollut T3'11 vaan useamman vuoden vanhempi ressukka. Väittäisin myös että late ois voittanu tuolla mun CS:llä tai vaton hobbywingillä siinä missä jupen nosramillakin. Kyllä näillä välityksillä homma on paljon enemmän kuskista ja säädöistä kiinni kuin moottorin merkistä, ja hyvä näin.

Terveisin talvikautta odotteleva..  :azn:

Ylistaron kisas jos Laten ajat olivat 19.0-19.4 välis....niin olisi erot tosiaankin tasoittunut huomattavasti cs koneella...seuraavan kuskin ajat kumminkin19.6-19.8(kyykkä). Nämä molemmat kumminkin ajoivat lrp:n koneella.
A-P taisi kärsiä taatusti "kuivasta" renkaasta. AP kumminkin ajoi Laten ohjaamalla autolla testiksi kahden ensimmäisen kiekan aikana ajan 19.2 ja totesi lopuksi et nyt ymmärrän jos joku karkaa joka kiekalla.....


Tehkää ny mukavan vaikee tästä mottiasiastakin....kyllä minä passaan ainakin BLUEBEETLEÄ asiassa että kyl toi asia HW:n koneesta on ollut selvä....nyt vaan väännetään VTR luokkaa nurin...ja sanokaa mun sanoneen...ihan väkisin hakataan luokkaa nurin....PRKL....

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3176 : 25.09.11 - klo: 00.38 »
Vou ziisus.... :tongue:
Kun kyssäri ja pointti ei ole se että kuka tiesi mitä ja koska.

Vaan se että sääntöteksti nykymuodossaan sallii tuon vanhemmankin Hobbywingin myös.
Se on ihan totta että se testattu kone oli 1900kv ja KUKAAN ei tiennyt että aikaisempi versio oli tehokkaampi.
Eikös se niin ollut?
Autossa oleva komponentti pitää sopia sääntötekstiin?
"Sallitut moottorit: CS/Speedpassion 17.5t FTT2010-moottorit
                           Hobbywing 17.5t
                           LRP/Nosram 17.5t FTT2011-moottorit

Moottoreiden muokkauksen ja ennakon säädön osalta noudatetaan FTT-sääntöjä."


Kyllä,se on Hobbywing,eikä kiinakopio.Tehdas vahvisti tämän asian.Valmistus loppunut alkuvuodesta 2010 koska tämä kone ei saanut ROAR hyväksyntää,jolloin se suunniteltiin uusiksi ja tuli miedompi tilalle.


Mutta nyt,kun asia on niin että keskustelua ei saa käydä keskustelupalstalla(koska se on väittelemistä ja änkkäämistä,tai luokan pilaamista jos et ole samaa mieltä) niin
NYT lopeteaan tämä mottijauhanta.

Pyydän anteeksi jos joku nyt on ottanut papuja nenuihinsa tämän asian tiimoilta.En ole mielestäni änkännyt tai riidellyt vaan käynyt asiasta keskustelua.Pahoittelen jos olen aiheuttanut väärinkäsityksiä


Mahdollisessa sääntömuutoksessa jäävään itseni sääntövaliokunnasta tämän asian tiimoilta,syystä että  minulle on tulossa ko.moottori.
En halua että KUKAAN aloittaa mutisemaan että olisin puolueellinen.
Laitan ne koneet vaikka sekoittamaan kahvia jos ei muuta käyttöä löydy.Oravalle jyvien mylläyslaite.. :laugh:

Toivottavasti kukaan mahdollisesti tuleva VTR-kuski ei ole saanut väärää vaikutetta sillä henki kisoissa on todellakin mitä mainioin.

Ja muistakaa:
Kaikki mitä kirjoitetaan ei ole läheskään aina riidanhaastamista tai vihaperäistä väittelyä.

Toivottavasti herrat BB ja Unkka antanevat anteeksi jos mielet pahoittui.




 Vatanen #44
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3177 : 25.09.11 - klo: 17.39 »
Moottoriasiasta, moni on valittanut ettei LRP/nosramia saa mistään.

Tänään kuulin Power-Racing:ile saapuneen 12 tai 20 konetta(tai 12+20 konetta, kuuntelin jotenkin vähän kiireessä kun piti ajaakin...  :shocked: ) ja tehdas niitä kuulemma edelleen väsää.

Ja vielä hobbywingistä... 1900kv kone oli se joka sallittiin, eikö? -vaikka muita koneita samallakin nimellä olisi saatavilla niin ei kai se ole sallittu vaikkei säännöt suoraan kielläkkään? -siis ei kai pidä olettaa että mikä ei ole kielletty olisi aina sallittu?  Pahoittelen että linkitin tuon 2300kv koneen, se kun vaikutti ihan eri koneelta kuin 1900 kv versio (ja onkin). mutta sama nimi kun oli niin mietin mitä säännöt sanoo asiasta.
(kun on jäänyt lisäämättä sääntöihin linkki sallittuun koneeseen, tms)

Jälkikäteen ajatellen olen itse(vain minä?) sitä mieltä että jos ei säännöt erittele kv lukua niin onko kaikki kv:T sallittu... ei kai sekään oikein ole?  -toivottavasti ei luokkaan mukaan haluavien mielenkiintoa tälläinen vääntely vie.




Pate
« Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo: 17.47 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3178 : 25.09.11 - klo: 19.10 »
Joo,ei haittaa teidän kokeneempien väittely,päinvastoin,näitähän on hauska lukea :grin:
Ja uusi alokas/tulokas olen tähän luokkaan, ja jos säännöt muuttuu,ihan sama minkä asian suhteen,niin sit on mentävä kauppaan.Eihän tää nyt raketti tiedettä kuitenkaan ole.Hauska huomata,miten pikku asioista saatte nämä "väännöt",tosin 1:1 kilpa-auto puolella on ihan sama homma, ja kaikkiahan ei voi miellyttää.
Jatkakaa :wink:
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3179 : 25.09.11 - klo: 20.19 »
Eikö sääntöön voisi täsmentää testatun koneen valmistajan osanumeron (niinkuin Fintrack säännöissä), vai onko se sama sillä toisen kv:n koneellakin?
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma