Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 760613 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #450 : 07.05.09 - klo: 09.51 »
En vaan viitsi alkaa hommaan, jos sensoriton yhdistelmä on jo todettu kelvottomaksi. Muistelen että, varsinkin näissä miedommissa koneissa, oli joskus aikanaan ongelmia sensorittomien noparien kanssa.

Sensorillista harjatonta moottoria voi käyttää ihan hyvin sensorittomalla nopeudensäätimellä. Sensorin johto jätetään vain kytkemättä. Toistepäin asia ei toimi !!!  :wink:

Niinhän se näyttää olevan, että VOI käyttää, mutta KUULEMMA vaikuttaa ajettavuuteen ja tointaan muutenkin. Noihin ehkä kaipais käytännön kokemuksia ennen ostopäätöstä. Kuitenkin joka kohdassa suositellaan käyttämään sensorillista säädintä, turhaanko?

Kiitos Jerry tiedoista!

Tomi

PS: Tänään koppaa ja renkaita hakemaan! Värivalinta edelleen mietityttää, kyllä se Smokey Yunick taitaa pitää loppuun asti...  :evil:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #451 : 07.05.09 - klo: 09.52 »
Ja asian sekoittamiseksi vielä, löytyy myös sellaisia nopareita jotka pyörittää sekä sensorillisia että sensorittomia moottoreita...

Mutta siis moottorihan ei tiedä minkälainen säädin sitä käskyttää, eli pelaa
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #452 : 07.05.09 - klo: 10.20 »
Sensorittoman säätimen käyttö vaikuttaa lähinnä vain kaasu tuntumaan.
Sensorillisella säätimellä on parempi kaasun vastaavuus, eli nopeiden pikkutarkkojen kaasun painalluksissa sensorillinen reagoi välittömästi ja taas sensorittomassa saattaa joissain tilanteissa huomata että kaasun painallus ei antanutkaan juuri toivotulla tavalla tehoa ulos, vaan saatta reagoida hieman viiveellä.
Puhutaan kuitenkin pienestä viiveestä ja tämäkin on säädinkohtaista.

Esim. itselläni on Speed Passion Exige 2.0 säädin jonka kaasutuntuma on hyvä.
Reagoi nopeasti kaasuun jne.
Mutta kun vaihdoin itselleni sensorillisen ns. paremman säätimen joka on vieläpä optimoitu nopean 2.4 radion taajuudelle niin viri koneen kanssa huomasi radalla ajettaessa että esim hyppyriin vaadittava pikkutarkka kaasun näpäytys reagoi jokaisella kerralla juuri samalla tavalla ja tarkasti sen minkä liipaisimesta käskin ja välittömästi.

VTR luokan autossa en jaksa mitenkään uskoa että tuolla asialla olisi niin suurta merkitystä, koska vastaavalla exige säätimellä porukka ajoi nelkku krossia talvella sisäradoilla hyvin kokemuksin.
Ja siinä vaaditaan suurien tehojen johdosta tarkkaa kaasusormen reagointia teknisillä hyppy osuuksilla. Tasaisilla mutkaosuuksilla eroa ei huomannut ollenkaan.
Eli VTR autoissa joissa ajetaan vain tasaista rataa, pienellä teholla jne pärjää varmasti sensorittomalla säätimellä.

Aivan täysin turvallista on siis hankkia sensoriton säädin tähän luokkaan.
Säädin ei tässä luokassa varmasti ole se oleellisin asia joka ajettavuuteen vaikuttaa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #453 : 07.05.09 - klo: 10.33 »
Meillä on koko menneen talven ollut 1/12 mattiksessa yhdistelmä
> Corally 5.0 sensorillinen moottori
> GM Genius 95 säädin (sensored + sensorless)

Moottorin sensoripiuha laitettiin asennuksen yhteydessä poikki eikä ole haitannut ajoa eikä menoa muutenkaan.

Ainoa havaittu vaikutus on pieni empiminen liikkeelle lähdössä, jos auto ei ennen liikkelle lähtöä ole liikkunut eteenpäin. Tämä johtuu siitä, että säädin ei koko ajan saa sensorin kautta tarkkaa tietoa roottorin asennosta. Käytännön kisatilanteessa asia ei ole haitannut tippaakaan, koska autoa aina ajetaan jonkin verran ennen lähtöä ja silloin kaikki pelittää OK.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #454 : 07.05.09 - klo: 10.58 »
Kiitoksia Hoke & Jarkko, noin sitä itsekin olen itselleni antanut ymmärtää. Ei vaan ole koskaan päässyt näkemään miten homma toimii, ja sitä ennenhän ei mitään uskota  :smiley:

PS: Tänään koppaa ja renkaita hakemaan! Värivalinta edelleen mietityttää, kyllä se Smokey Yunick taitaa pitää loppuun asti...  :evil:

Tarkoittaako tämä nyt sitä että Hobbylinnassa (Espoo) on taas koreja ja renkaita hyllyssä?
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #455 : 07.05.09 - klo: 11.13 »
Kiitoksia Hoke & Jarkko, noin sitä itsekin olen itselleni antanut ymmärtää. Ei vaan ole koskaan päässyt näkemään miten homma toimii, ja sitä ennenhän ei mitään uskota  :smiley:

PS: Tänään koppaa ja renkaita hakemaan! Värivalinta edelleen mietityttää, kyllä se Smokey Yunick taitaa pitää loppuun asti...  :evil:

Tarkoittaako tämä nyt sitä että Hobbylinnassa (Espoo) on taas koreja ja renkaita hyllyssä?

Jees, kiitokset Hokelle ja Jarkolle tiedoista! Taitaa joutua kokeilemaan sensoritonta säädintä alkuun, jäähän se sitten toiseen autoon sopivasti varalle, jos tulee tarvetta päivittää parempaan.

Kyllä koppaa ja vannetta pitäisi Espoon liikkeestä löytyä. Eilen illalla tuli puhelu, jotta varatut kamppeet on noudettavissa!

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #456 : 07.05.09 - klo: 14.33 »
Kyllä koppaa ja vannetta pitäisi Espoon liikkeestä löytyä. Eilen illalla tuli puhelu, jotta varatut kamppeet on noudettavissa!


Kiitos tiedosta, nyt on uudet gummit hommattu vanhojen puhkeamista odottelemaan. Muutama Shelby ja Camaro näytti löytyvän myös hyllystä, Cudaa tulossa pari kappaletta varmaankin huomiseksi kun olivat unohtuneet Turkuun.
Eli kauppoja tekemään kaikki joiden VTR-kalusto vielä odottelee koppaa.

Ai joo, jos hommaatte kromatut vanteet, niin kannattaa sitten poistaa maali siitä kohdasta rengasta mihin liima tulee. Liima kyllä pysyi maalissa ja kumissa... Mutta maali irtosi vanteesta. Sitten alkoi rengas sortumaan alle.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #457 : 07.05.09 - klo: 16.59 »
On siellä Espoon Linnassa renkaita ja vanteita sekä koppia, yhdet renkaat napattiin mukaan että pääsee testaamaan, toivottavasti sähköt saapuu ensi viikon aikana :tongue:
Kylätason RC-kuski.

Poissa ajomies

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #458 : 07.05.09 - klo: 17.16 »
Joo eilen tuli pari kierrosta gummeja haettua ja tänään saapui konekin vihdoin, kiitos itellan hitauden. Escortti on jo puoliksi värissä että hyvältä näyttää jo pikkuhiljaa. Lauantaina jos pääsisi ensimmäisen kerran radalle kokeilemaan.
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #459 : 07.05.09 - klo: 17.18 »
Nyt kuin porukkaa ostelee noita renkaita niin kannattaa miettiä tarkkaan että mitkäs insertit sinne laittaa. Vakiot on hyvät mutta nuo HPI ja JB on kuulema paremmat. Itse en ole päässyt viellä kokeilemaan mutta kuin katsoin Pekan autoa missä oli nuo insertit niin oli pitoa riittämiin asti. No minun mielestä on hauskaa kuin menee vähän drifti meininkiä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #460 : 08.05.09 - klo: 07.16 »
Numero tarrat tulee järjestäjän puolesta ja ne laitetaan oven kylkiin ja ehkä myös kattoon.


Kun kattelee noita kuvia ( esim tästä ), niin niissä ei näytä olevan mitään määrättyä fonttia käytetty numerointiin. Eikä edes värit ole samat. Näyttäisi että numeroille on varmaan asetettu minimi koko, määrätty että ne pitää näkyä selkeästi (korkea kontrasti taustavärin kanssa) ja annettu jonkinlaiset koordinaatit mistä päin autoa sen pitäisi löytyä.

Olen tässä miettinyt seuraavaan koriin maalausta ja mielummin sutaisisin teemaan sopivat numerot kopaan kuin käyttäisin tarroja. Eli sopisiko numeroiden osalta, että:
  • Numero pitää olla molemmilla puolilla etu- ja takarenkaan välissä, ikkunoiden alapuolella
  • Numero pitää olla konepellillä tai katossa
  • Koon pitää pitää olla sama tai isompi kuin minimi koko (= numerojen koko tarroissa)
  • Täytyy erottua selvästi
  • Ei saa irrota helposti
Jos kisan tuomari katosoo, ettei maalattu tai muulla tavalla autoon laitettu numerointi ole riittävän hyvä, niin sitten tarrat päälle. Nehän saa kisan jälkeen riivittyä pois.

Tuon konepelti option haluaisin lähinnä siksi, että siinä se näyttää olevan esikuvissakin, eikä kattoon ole kiva laittaa nummeroita jos koittaa tehdä "rättikatto" lookkia. Ainakin joistain näistä autoistahan on ollut avo-versiotkin saatavilla... Toisaalta muutamissa malleissa taas konepelti on niin vahvasti muotoiltu, että siihen numeron maalaaminen voi olla enenmmän kuin haastavaa.

Kokonaisuutena tuo antaisi kivasti lisää mahdollisuuksia maalauksen suunnitteluun ja ehkä tuottaisi hienompia pirssejä radalle. Vaatii tietty ne varatut numerot kuskeille.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Cee-man

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #461 : 08.05.09 - klo: 19.01 »
Numero tarrat tulee järjestäjän puolesta ja ne laitetaan oven kylkiin ja ehkä myös kattoon.


Kun kattelee noita kuvia ( esim tästä ), niin niissä ei näytä olevan mitään määrättyä fonttia käytetty numerointiin. Eikä edes värit ole samat. Näyttäisi että numeroille on varmaan asetettu minimi koko, määrätty että ne pitää näkyä selkeästi (korkea kontrasti taustavärin kanssa) ja annettu jonkinlaiset koordinaatit mistä päin autoa sen pitäisi löytyä.

Olen tässä miettinyt seuraavaan koriin maalausta ja mielummin sutaisisin teemaan sopivat numerot kopaan kuin käyttäisin tarroja. Eli sopisiko numeroiden osalta, että:
  • Numero pitää olla molemmilla puolilla etu- ja takarenkaan välissä, ikkunoiden alapuolella
  • Numero pitää olla konepellillä tai katossa
  • Koon pitää pitää olla sama tai isompi kuin minimi koko (= numerojen koko tarroissa)
  • Täytyy erottua selvästi
  • Ei saa irrota helposti
Jos kisan tuomari katosoo, ettei maalattu tai muulla tavalla autoon laitettu numerointi ole riittävän hyvä, niin sitten tarrat päälle. Nehän saa kisan jälkeen riivittyä pois.

Tuon konepelti option haluaisin lähinnä siksi, että siinä se näyttää olevan esikuvissakin, eikä kattoon ole kiva laittaa nummeroita jos koittaa tehdä "rättikatto" lookkia. Ainakin joistain näistä autoistahan on ollut avo-versiotkin saatavilla... Toisaalta muutamissa malleissa taas konepelti on niin vahvasti muotoiltu, että siihen numeron maalaaminen voi olla enenmmän kuin haastavaa.

Kokonaisuutena tuo antaisi kivasti lisää mahdollisuuksia maalauksen suunnitteluun ja ehkä tuottaisi hienompia pirssejä radalle. Vaatii tietty ne varatut numerot kuskeille.


Juurikin tätä samaa hain sillon aiemmin, ku asiaa kyselin/ehdotin.
Ja nyt kun tuo numerointi on "pysyvä", niin en näkisi mitään ongelmaa asiassa...ponderi ne kierrokset kuitenkin laskee. Toki halukkaille myös tarroja, "firman"-tarroista voisi tehdä saman tyyppisen PDF:n kuin FTT:ssäkin ja sieltä saa kukin tulostaa, jos tahtoo.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #462 : 08.05.09 - klo: 19.51 »
Olen tässä miettinyt seuraavaan koriin maalausta ja mielummin sutaisisin teemaan sopivat numerot kopaan kuin käyttäisin tarroja.


Kannatan numeroiden maalausta mahdollisuuksien mukaan. Varsinkin tapauksissa, kun yritetään apinoida 1:1 esikuvaa. Numeroiden varaus ei liene ongelma etukäteen, onhan tuolla "foorumin" puolella jo muutama varaus olemassa.

Minä ehdotin Jerrylle myös maalausteemojen julkaisua etukäteen. Tässä lajissa kun inspis saattaa hyvinkin iskeä samoihin teemoihin ja sitten on samaa väriä kahdessa tai useammassakin autossa. Ainakin näin aloittelijana pitäisin tuota sekavana. Eli jos tuohon pari kertaa julkaistuun listaan osallistujista ja autoista voisi laittaa perään myös varatun numeron sekä kuvauksen maalauksesta?

Tomi & "Smokey Yunick" Camaro #13

Poissa ajomies

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #463 : 08.05.09 - klo: 21.32 »
Onko huomenna vintage kuskeja menossa tattikselle? Kun tarkoitus olisi mennä ottamaan ensi testit Tamiya TB evo 5 / Escort Mk1 yhdistelmällä.
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #464 : 08.05.09 - klo: 21.52 »
Ollaan huomenna ainakin jonnin kanssa tulossa n.klo 12 aikaan.jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #465 : 09.05.09 - klo: 00.24 »
Eli pieni takapakki käännös tehdään tarrojen suhteen eli. Vapaudamme tarrat jutut silleen että kuski saa maalata numero sarjan autoon itse mutta numero pitää varata etukäteen.
Mitään tarra arkkeja emme tee.
Joten kuskin tehtävä on nyt itse laittaa numeron auton molempiin oviin ja kattoon tai konepeltiin.
Numerot saa varata minulta 2-99 ja jos haluaa toisen numeron kuin mitä nyt on varannut niin yv tä minulle.
Eli pahoittelemme mutta tehkää nyt semmoiset kuin itse haluatte ja muistakaas ottaa noista vanhoista kilpureista mallia.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #466 : 09.05.09 - klo: 08.34 »
Hyvä juttu (pahapa tuota olis alkaa arvostelemaankaan kun ite ehdotteli  :grin: ) pitääpä hakea se toinen kori ja alkaa suunnittelemaan. Mielessä on minullakin tuollainen "Smokey Yunick" tyylinen systeemi, tosin musta vaihtuu vihreään (vihreä on kova sana näinä päivinä : :smiley: )

Tarrojen teettäminen tuskin olisikaan välttämätöntä. Ainakin Camaron mukana tuli puhtaat lätkät joihin voisi vaikkapa permanent-tussilla vetäistä helposti numeron, jos sitä ei halua maalata. Ihmettelin itse asiassa vähän aikaa että mitä niillä valkoisilla rinkuloilla oikein tekee... Samanlaisia tarroja varmaan tulee muissakin malleissa mukana.
Miten muuten olette tehneet/teettäneet custom-tarroja? Omaan voisi muutamia "sponsori" tarroja laittaa kylkiin, mutta sellaisia ei taatusti ole mistään saatavilla. Suunnittelu tietokoneella ei ole mikään ongelma, lähinnä se miten suunnitelmat saa oikean värisenä hyvin menossa mukana pysyvälle tarralle.

Täytynee tänään myöskin yrittää radan varteen klo 12 paikkeilla. Siihen kohtaan jäi vielä tähän viikonloppuun parin tunnin sloti. Sen jälkeen kutsuukin sitten euroopan eteläosat tämän VeeTeeÄrräpään pariksi viikkoa muihin maisemiin.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #467 : 09.05.09 - klo: 09.58 »
Oho, näyttää vähän siltä että tänään taitaa jäädä vintagen ulkoilutus väliin. Keli soveltuisi paremmin veneelle... Säätutkan mukaan näyttääpi vielä vedenpaisumus jatkuvankin iltapäivään. Pahus lomalla tulee aika varmasti vieroitusoireita, kun taas jäi päivän annos väliin :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa ajomies

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #468 : 09.05.09 - klo: 15.37 »
Ajokelejä ja ensi testejä odotellessa.



Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #469 : 09.05.09 - klo: 18.15 »
laitan linkin uudestaan tänne jotta se ei unohdu teiltä.
Jerzi

http://www.foorumi.info/vtr10/index.php
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #470 : 09.05.09 - klo: 18.18 »
Löysin todella mielenkiintoinen juttu rctechissä. Maalauksista ja tarroista on paljon juttuja.

Jerzi

http://www.rctech.net/forum/electric-road/233734-u-s-vintage-trans-am-pics-paint-discussion-only-53.html
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #471 : 09.05.09 - klo: 18.23 »
Ajomiehen Escortissa sama juttu kun mulla eli keulan alaosa päässyt vähän kurttuun. Mulla meni aika huonon näköiseksi kun föönillä kuivasin maalia, veti heti kurttuun. Jos fööniä näytätte niin todella varovasti saa föönata ettei korin ohuemmat paikat muotoudu uudestaan.

Sitten toinen juttu, koppa maalattu Ultimaten kilikolilla joka on toiminut useassa kopassa moitteettomasti. Nyt tässä Retron korissa on selkeitä maalin pysymisvaikeuksia ja lähtee kolhupaikoista rapisemaan irti. Joo, kyllä. Pohjatyöt on tehty asianmukaisesti eli kori pesty Fairyllä ja valkealla karhunkielellä, aivan kuten kaikki kopat tähän asti ja muissa koreissa maalit on pysynyt.

Pitää kilauttaa Retroon niin päästään miettimään mikä on mennyt pieleen vai onko kyse korissa käytetyn materiaalin ominaisuudesta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #472 : 09.05.09 - klo: 18.27 »
Tuo on harmi juttu ja Pekan korissa ei ole ollut tuota ongelmaa mitä minä tiedän.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #473 : 09.05.09 - klo: 19.16 »
Sitten toinen juttu, koppa maalattu Ultimaten kilikolilla joka on toiminut useassa kopassa moitteettomasti. Nyt tässä Retron korissa on selkeitä maalin pysymisvaikeuksia ja lähtee kolhupaikoista rapisemaan irti. Joo, kyllä. Pohjatyöt on tehty asianmukaisesti eli kori pesty Fairyllä ja valkealla karhunkielellä, aivan kuten kaikki kopat tähän asti ja muissa koreissa maalit on pysynyt.

Pitää kilauttaa Retroon niin päästään miettimään mikä on mennyt pieleen vai onko kyse korissa käytetyn materiaalin ominaisuudesta.

Minulla on tullut samanlainen ongelma vastaan vanhassa Protoformin korissa. Ultimatet rapisee, samassa korissa Pactra pysyy kiinni. Nykyisessä HPIn Camaro korissa kyllä pysyy se sama Prptpformista rapissut Ulitmaten maali moitteettomasti paikallaan. Fairy + karhunkieli on ollut mullakin pohjatöissä kaikissa koreissa. Ongelman saattaa siis saada ratkaistua myös maalia vaihtamalla. Tietty hyvä idea ottaa ongelma puheeksi Retron kevereiden kanssa. Onhan se heidänkin etunsa että kaikki maalit pysyy kopassa kii. Varsinkin jos ongelman voi helposti korjata.


On kyllä komee toi Ajomihen Escortti. Renkaille ei näytä paljon ylimääräistä tilaa olevan, mutta mitäpä siitä jos pyörimään mahtuvat  :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #474 : 09.05.09 - klo: 19.38 »
Ajomiehen Escortissa sama juttu kun mulla eli keulan alaosa päässyt vähän kurttuun. Mulla meni aika huonon näköiseksi kun föönillä kuivasin maalia, veti heti kurttuun. Jos fööniä näytätte niin todella varovasti saa föönata ettei korin ohuemmat paikat muotoudu uudestaan.

Ajomiehen korissa näyttäis keulan kurtut johtuvan koritolpista jotka lähtee puskurista...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #475 : 09.05.09 - klo: 19.46 »
Viimeistely kesken, kuten tarroituskin ja lärvit umpeen koritolppien pituudesta, homma vielä vaiheessa :wink:. Onneksi käytiin välillä ajamassa että hilseily selvisi, seuraavaan koppaan satsataan vähän enemmän että sen saa valmiin näköiseksi. Lokasuojan levityksiä dremelöin aika rankalla kädellä että saa kopan mahtumaan alustan päälle, varsinkin kun tykästyin HPI Vintage/Retron vanteen ulkonäköön enkä leikkaa renkaan lärpäkettä pois ollenkaan. Leikkaamaton Vintage levittää sen verran että ei mahdu koria rälläköimättä pyöriä kunnolla kyseisellä alustalla.

Retron vanteista sen verran että joissain alustoissa joutuu vannetta vähän hiomaan että mahtuu pyörimään. HPI Pro-D sekä Xray T2'008 ja '009:ssä joutuu vähän hiomaan, muuten ottaa tukivarsiin/hubeihin kiinni. Laiska mies laittaa vanteet paikalleen, nostaa auton ilmaan ja pitää vähän aikaa kaasua pohjassa... :grin:

EDIT: Hoke, niinpäs näyttää. Mun kopan keula on tyylisukollinen, muutaman kerran penkkaan ajetun näköinen ruttunaama :mrgreen:




« Viimeksi muokattu: 09.05.09 - klo: 22.25 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa ajomies

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #476 : 09.05.09 - klo: 22.19 »
Koppa on maalattu ihan fascolorin väreillä ja kyllä ainakin vielä ovat pysyneet kiinni vaikka sitä nyt onkin vähän väliä nosteltu rungon päälle ja pois. Ja kuten hoke jo totesikin niin kurtut johtuvat noista koritolpista, ei meinaan mahdu minkäänlaista puskuria keulille. Noissa kuvishan on vintage renkaat alla mutta se lärpäke on sisäpuolella vannetta. Kuvaushetkellä tais olla auto vähän matalalla, mutta hyvin mahtuu renkaat pyörimään ja kääntymään. Edessä ei kyllä ole rengas täysin käännettynä kuin 3 milliä kaaren ja renkaan välillä tilaa mutta tarpeeks jäykkä alusta niin ei notku liikaa :cheesy:

Siinä vielä kuva vintage vanne/rengas setillä.
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #477 : 09.05.09 - klo: 22.51 »
Olemme ajanneet todella löysällä alustalla jotta saadaan noilla kovilla renkailla edes jotain pitoa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa elmeriracing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #478 : 09.05.09 - klo: 23.07 »
Oma räpellys meni vituks mut tehdään kohta uusi....
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #479 : 09.05.09 - klo: 23.13 »
Niinhän tuo on mennyt. Ihan sika ruma... joo...joo :wink:
Haitko sääli pisteitä :lol:
Axial SCX 10 TR