Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 452116 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #90 : 06.04.09 - klo: 19.35 »
No joo, tavallaanhan tuossa on, mutta tossa ei ole lipoakulle hiilellistä vastaavaa. Vain hiiletön ja hiilellinen + nimh ja hiiletön + lipo. Itse hain nyt lipo + hiilellinen komboa...

Syitä on varmaankin ainakin 2 kpl. a) Kukaan tuskin enää haluaa ostaa hiilellistä konetta. b) Hiilellisen koneen speksaaminen esim. käämin perusteella antaa todella paljon pelivaraa koneen käyttöiän ja huoltotarpeen suhteen ja täten sillä voi mennä kovempaa, kuin olisi ollut alunperin tarkoitus. Tietty voisi olla joku konelista, jossa on esim. stanukoneet kiinteällä ennakolla ja tietyllä ankkurilla. hiiilellinen moottori ei myöskään aina tarkoita automaattisesti tehottomampaa moottoria kuin hiletön. Mutta eikö se nyt ole kaikille helpoin vaan ostaa se hiiletön moottori?
---

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #91 : 06.04.09 - klo: 19.37 »
Unohtakaa NiMHit ja hiilelliset, kuten BB:n allekirjoituksessa on, ne kuuluvat hammasharjoihin.

Lipo + tommonen 3000kV harjaton ihan sopiva.
Joo, tuskin tuollaista itselle tulisikaan, mutta jos tästä halutaan jokamiehenluokkaan niin olisi hyvä olla kaikki vaihtoehdot saatavilla - jospa jollakin olisi sopiva moottori hyllyssä valmiina - ei tarvitse ostaa mitään uutta...

Edit: Tarkennetaan nyt vielä, että en minäkään välttämättä halua tai tarvitse hiilellisiä vaihtoehtoja, mutta kuten aiemmin kirjoitin olisi hienoa ja harrastajaystävällistä jos olisi - eli jos hiilellisen vaihtoehdon selvittäminen on kohtuuttoman hankalaa ei sellaista tarvitse tietenkään edes selvitellä
« Viimeksi muokattu: 06.04.09 - klo: 19.48 kirjoittanut Mikko L »
Full Speed RC
Hobbyfactory - Durango - Orion - Savox

Poissa copter

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #92 : 06.04.09 - klo: 19.48 »
Kuten jo aikaisemmin tuossa ehdotin, niin tuo 13.5T kone on kyllä aivan liian tehokas. Lipojen kanssa se on about samaa kyytiä kuin nykyinen TSP-10 -luokka, hieman hitaampi. TSP-10 -luokassa tuo vauhti on koettu monelle aloittelijalle selkeästi liian kovaksi ja kun otetaan vielä huomioon että tässä luokassa ajetaan täysverisellä turistilla ja renkailla joilla on pitoa, niin silloin VTR-10 -luokan autolla ja renkailla uskon erittäin vahvasti että 13.5T on vain yksinkertaisesti liikaa tehoa hallittavaksi ja radalla vallitsee kaaos loppupelissä.

Mielestäni Jarkon laittamat jenkkien moottorisäännöt ovat hyvät, niitä kannattaisi todella harkita eikä hylätä esim. sillä perusteella että jollain on käyttämättömiä moottoreita entuudestaan joille etsitään käyttöä.

Lainaus
Motor Specifications:
Option 1: 27-turn ROAR stock motor: No FDR limit, bearings are not allowed.

Option 2: 17.5 brushless: Motor timing advance is allowed. 12.5 mm rotor diameter maximum (no "tuning" rotors are allowed).

Option 3: 21.5 brushless with 2C LiPo: Novak SS21.5 Pro brushless motor (pn:3421) ONLY combined with any ROAR-approved hard-cased 2C 7.4v LiPo pack up to and including 5000 mAh capacity. Novak motor is the ONLY motor allowed at this time, because there are no ROAR mandates or restrictions for the 21.5 brushless motors. All house track rules regarding LiPo usage apply. Final drive ratio is to not exceed 4.2. Motor timing advance is allowed. 12.5 mm rotor diameter maximum (no "tuning" rotors are allowed).

Suggested gearing FDR recommendations:

27t brushed/4-cell: 5.4 - 5.7 FDR
17.5 brushless/4-cell: 3.5 - 3.7 FDR
21.5 brushless/LiPo: 4.2 - 4.6 FDR
Tracks should not dictate which motor combination a racer should choose. All three motor/battery combos have been tested to compete evenly against one another in competition with great success. If any one power choice shows a definitive advantage at a certain track, it is up to the race management to even the racing out via suggested gearing changes.


Battery Specifications:
4 cell NiCd or NiMh batteries, 4600 mAh limit
2 cell ROAR-approved LiPo hard cased, 5000 mAh limit (21.5 brushless motor option ONLY)
COYASSO HIGH PERFORMANCE ENGINEERING PRODUCTS

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #93 : 06.04.09 - klo: 19.53 »
Onko Suomessa myynnissä kellään noita 21,5t koneita :huh:
Olisko joku tälläinen vastaava eli.
Nimhit  15.5
Lipot 17,5
Jerzi

PS Minusta voidaan jo pikku hiljaa lopettaa nuo moottori säännöt koska ne pitää todellakin kokeilla koska ei ole monellakaan kokemusta noista HPI vintage renkaista viellä. Jos renkaat loppuu esim 17,5 koneella lyhyen ajan sisällä niin silloin ehdottaisin löysempää konetta. Totta että eri ajotyylillä voidaan vaikuttaa renkaiden kestävyyteen myös.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa copter

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #94 : 06.04.09 - klo: 20.03 »
17,5T on stanuluokan kone TSS-10 -luokassa kun ajetaan LiPoilla, eli niiden saatavuus ainakin on taattu. Varmasti myös 21,5T koneita myös saa jos niille tulee kysyntää.
COYASSO HIGH PERFORMANCE ENGINEERING PRODUCTS

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #95 : 06.04.09 - klo: 20.08 »
Onko Suomessa myynnissä kellään noita 21,5t koneita :huh:
Olisko joku tälläinen vastaava eli.
Nimhit  15.5
Lipot 17,5

Ei ole.
17,5 Lipolla ei ole ollenkaan vastaava kuin 21,5 Lipolla.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #96 : 06.04.09 - klo: 20.33 »
Onko Suomessa myynnissä kellään noita 21,5t koneita :huh:
Olisko joku tälläinen vastaava eli.
Nimhit  15.5
Lipot 17,5

Ei ole.
17,5 Lipolla ei ole ollenkaan vastaava kuin 21,5 Lipolla.

Joo ehkä kirjoitin väärin mutta tarkoitin että vastaakos 15,5 lankanen nimheillä suunnilleen vauhtia 17,5 lipolla :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #97 : 06.04.09 - klo: 23.18 »
Kiinnostava luokka johon voisi osallistua kopan ja renkulat ostamalla. Pistäkää nyt sellaiset säännöt, että useammat koneet käy ja on suurinpiirtein samantehoisia, jotta noita hyllyssä lojuvia kamoja voisi suoraan käyttää. En ole itse ainakaan mitään 100€ komboa ostamassa kun harjallisia ja muutama ripeämpi harjaton jo löytyy hyllystä. Ei muuta kun testejä tekemään moottori ja ratasvaihtoehdoista niin saadaan tasaiset väännöt aikaiseksi.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa snakepoison

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #98 : 06.04.09 - klo: 23.50 »
Tuollaiset läskit voisi vaikka Cudan alle laittaa http://www.hobbylinna.com/vintage-racing-tyre-31mm-dcompound-p-15268.html . Mutta onkohan tuo hinta yhdelle renkaalle+kumille ? Tulee mienaan hintaa jos kokoajan saa olla kumeja vaihtamassa autoon =/
ASSO B5M , Tamiya M05

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #99 : 06.04.09 - klo: 23.54 »
Tuollaiset läskit voisi vaikka Cudan alle laittaa http://www.hobbylinna.com/vintage-racing-tyre-31mm-dcompound-p-15268.html . Mutta onkohan tuo hinta yhdelle renkaalle+kumille ? Tulee mienaan hintaa jos kokoajan saa olla kumeja vaihtamassa autoon =/

Tuo on yhden rengasparin hinta, vanteet myydään erikseen.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa snakepoison

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #100 : 07.04.09 - klo: 00.01 »
Tuollaiset läskit voisi vaikka Cudan alle laittaa http://www.hobbylinna.com/vintage-racing-tyre-31mm-dcompound-p-15268.html . Mutta onkohan tuo hinta yhdelle renkaalle+kumille ? Tulee mienaan hintaa jos kokoajan saa olla kumeja vaihtamassa autoon =/

Tuo on yhden rengasparin hinta, vanteet myydään erikseen.

Niin että vanteetkin täytyy vielä laittaa erikseen. Toisaalta nuo ois kyllä muhkeat ja makeat =)
ASSO B5M , Tamiya M05

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #101 : 07.04.09 - klo: 07.02 »
Kyllä joku 21,5 olis lipolla varmasti riittävä, 13,5 menis varmaan viidellä kennolla?

Nyt tähän tosiaan kaivattais pientä tositietoa, ennen kuin päätetään mitään ettei mene pahasti mettäään...

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #102 : 07.04.09 - klo: 08.06 »
Pitää varmaan raapaista pojan Axusta Novakin 21.5/1800kv motti lainaan niin näkee miten se yskii, vai yskiikö ollenkaan kun on enemmän vääntö/crawler kone.

Voisin ensi viikolla kipaista Linnasta renkaat ja käydä Torpassa kokeilemassa autoa tolla koneella ja lipoilla, saa vähän suuntaa mitä tuleman pitää.

Siinä vähän menoa jenkkilästä, noilla kone spekseillä kulkee ihan riittäävästi videon perusteella. Huomaa pace car, kai ny sellanenkin pitäisi saada kisoihin että skabat olisi kunnoon relityä :grin:



« Viimeksi muokattu: 07.04.09 - klo: 08.59 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #103 : 07.04.09 - klo: 08.57 »
Kyllä joku 21,5 olis lipolla varmasti riittävä, 13,5 menis varmaan viidellä kennolla?

Nyt tähän tosiaan kaivattais pientä tositietoa, ennen kuin päätetään mitään ettei mene pahasti mettäään...



Jos videolla olevat autot ajoivat 21,5 lankasella niin tuohan näytti varsin mukavalta vauhdilta. Enempää ei tosiaan tarvitsekkaan.
Tuo pacecar oli minun mielestä aika vitsi :huh: sitä nuo GT kuskit yritti viime kesällä mutta sekään ei onnistunut.
Jerzi

PS Ongelmaksi muodostuu nuo vanhat rc-autot niin niihin ei välttämättä saa noin pitkiä välityksi, esim minun TAMIYA ta03f niin välitystä alle 5 ei saa.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #104 : 07.04.09 - klo: 09.09 »
Ton videon perusteella olisin 17.5 koneen kannalla., jos kulkee liikaa niin rajoitetaan välitystä.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #105 : 07.04.09 - klo: 09.14 »
Laita vanteen ja hexin väliin prikkoja.
Jerzi

Akselin kierreosa menee kovin lyhyeksi useimmissa autoissa jo 3 mm prikoilla eli homma ei ihan sillä taida ratketa.
Capricorn | Novarossi | CRC F-1 | CRC WGT

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #106 : 07.04.09 - klo: 10.02 »
Auton leveys on ongelma ainoastaan vanhoissa 185mm leveissä autoissa.
Nykyisissä 190mm autoissa HPI vintage-vanteen suurempi offset levittää autoa juuri sopivasti.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #107 : 07.04.09 - klo: 10.08 »
Kyllä joku 21,5 olis lipolla varmasti riittävä, 13,5 menis varmaan viidellä kennolla?

Nyt tähän tosiaan kaivattais pientä tositietoa, ennen kuin päätetään mitään ettei mene pahasti mettäään...



Jos videolla olevat autot ajoivat 21,5 lankasella niin tuohan näytti varsin mukavalta vauhdilta. Enempää ei tosiaan tarvitsekkaan.
Tuo pacecar oli minun mielestä aika vitsi :huh: sitä nuo GT kuskit yritti viime kesällä mutta sekään ei onnistunut.
Jerzi

PS Ongelmaksi muodostuu nuo vanhat rc-autot niin niihin ei välttämättä saa noin pitkiä välityksi, esim minun TAMIYA ta03f niin välitystä alle 5 ei saa.

Ihan kivalta näytti nopeus joo... Paitsi että se oli koin kiva koska pitoa oli tehoihin nähden paljon.
Suurimmaks osaks taisivat kaasu pohjassa jurnuttaa.

Jos vaan rengas sääntö on linjassa, eli tarpeeksi liukkaat ja kestävät renkaat mitkä ovat ainoat joilla saa ajaa niin ei haittaa vaikka vähän reilummin tehoja oliskin.
Sutimiseen ja roiskimiseen se menee kuitenkin.
Peiskaar on kohtalainen vitsi joo... Ellei sitten välttämättä haluta tehdä lentävää lähtöä.
Tuohon viimekesän GT kisoihin ei voi verrata, koska siellä ei ollut peissikaaria edessä, vaan ekan kuskin PITI ajaa rauhallisesti se yks läppi.
No tämä kärkiautopas ajoi joka kerta sellaista vauhtia ainakin viimeiset puoli kierrosta että minäkin huusin kokoajan että hidastaa.
Vikalta sijalta kun tilannetta katsoin niin perässä sai jätkät ajaa kohtuu tosissaan että pysy vauhdissa ja kun siellä yksi teki virheen (niinkuin joka kerta teki kun tätä yritettiin) niin koko loppupakka törmäili ja joutui odottelemaan.
Esim viimeisessä lähdössä jäin puoli kierrosta pelkästään sen takia ettei jätkät voinu ajaa nätisti letkassa lähtösuoralle asti.
Vikassa mutkassa en ollut omalla paikallani koska jotku kolaroivat eikä sitten niin millään voineet lähteä etenemään.
Peiskaarin tehtävä on pitää vauhti matalana ja toisinsanoen porukka kasassa.
Näin tosiaan ei GT kisoissa tapahtunut vaan ykkösauto painoi kärjessä turhan kovaa verrattuna joidenkin takana tulevien ajotaitoihin tai mihin tahansa, eikä kuunnellut vaikka kuinka huutelin että PERÄ JÄÄÄÄÄ!!!!
Kyllä se siis toimii jos sellainen vain on... Paitsi että miksi näin pitäisi startata?

Poissa snakepoison

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #108 : 07.04.09 - klo: 16.22 »
Lentävästartti olisi aivan loistava! Saataisiin showmeininkiä mukaan. Lähettäjä auto radalle ja siihen tarpeeksi tehoton kone, tai säädöt pienelle. Minä vaikka voin ajaa sitä autoa jos se siitä kiinni on  :grin:
ASSO B5M , Tamiya M05

Poissa Janne A

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #109 : 07.04.09 - klo: 16.55 »
Le Mans-tyyppinen lähtö olis mun mielestä aika hyvä ja helppo. Homma ei pitäisi kauheen mönkään mennä, kun autot on kiltisti rivissä. RC-autoilla lentävä lähtö on vähän hiinä ja hiinä.

Poissa historia

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #110 : 07.04.09 - klo: 16.57 »
Minien kanssa se oli ainakin huvittavaa katsella.  :grin:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa snakepoison

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #111 : 07.04.09 - klo: 18.34 »
Minien kanssa se oli ainakin huvittavaa katsella.  :grin:
Kylläpä kyllä, ja tuskin tästäkään luokasta mitään tosikkoluokkaa kannattaa tehdä.
ASSO B5M , Tamiya M05

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #112 : 07.04.09 - klo: 18.41 »
Myös korivaihtoehtoja löytyy abc hobbyn valmistamana. 60-70 luvun japsirautoja löytyy mm. nissan 240z, nissan skyline 2000gt-r, mazda rx-3. Rc-martilta ainakin löytyy noita.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #113 : 07.04.09 - klo: 21.24 »
Minkälaisen vastaanoton täällä saisi konesäännöksi yksityyppi 17.5T-kone, jos koneet saisi erikoishintaan hankittua?
Se olisi ainakin kaikille varmasti tasapuolinen ratkaisi, mutta meneekö sääntö liian tiukaksi?
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #114 : 07.04.09 - klo: 21.47 »
Jos noihin 17,5 T koneisiin päädytte, niin kenties TSS-10 -luokan koneet voisivat olla hyvä vaihtoehto. Testattu toimiviksi ja saatavuus Suomessa lienee kohtuullisen hyvä.

Lainaus
TSS-10:
CS Super Sport Brushless Motor 17,5T
- Valmistajan osanumero: C110305
Speed Passion Ultra Sportsman Stock - 17,5T
- Valmistajan osanumero: SPF175

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #115 : 07.04.09 - klo: 21.53 »
Haluan painottaa tässä nyt että me kuunnellaan ja haistetaan mitä porukat on mieltä tässä moottori asiassa jotta saadaan mah mukavimmat hetket radalla. Mutta sitä painotan viellä että mitään MINI autojen vauhtia ei missään nimessä nyt haeta ja ei missään nimessä haeta mitään raketti vauhtisia autoja myöskään koska se ei todellakaan palvele tätä autoluokan henkeä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #116 : 07.04.09 - klo: 21.53 »
Olisiko mahdollista valita sellainen moottori,jolla voi osallistua myös fintrack kilpailuihin?
Torpassa testattiin pari päivää tuota cs:n 17.5t mottia ja kokemukset olivat todella positiiviset.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #117 : 07.04.09 - klo: 21.58 »
Tämä on ollut yksi vaihtoehto.
Yokomo BD BD5WX FG COMP 07

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #118 : 07.04.09 - klo: 22.03 »
Mulle ihan sama, kunhan sallittu kone on harjaton sensorellinen :wink:. Niillä mennään mitä säännöissä lukee ja loput paikataan hanskalla (lue: lopulta paiskaudutaan radalta...) :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #119 : 07.04.09 - klo: 23.01 »
Sääntöjä on muokattu, lisätty.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂