Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 929872 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #180 : 09.04.09 - klo: 12.25 »
Mä olen lähes aina ollut yksityyppi juttuja puhtaasti vastaan juuri edellä mainittujen asioiden takia...
Tässä luokassa ja tilanteessa oma mielipiteeni on että aivan sama...
Jos halutaan ajaa jollain tietyllä koneella niin ok...
Ja kun otetaan huomioon että tämä luokka ei ole lähellekään yhtä rajoitettu kuin Mini luokka, vaan lähinnä moottori ja renkaat on määrätty yksityypeiksi niin mielestäni kuulostaa valovuoden paremmalta kuin esim mini säännöt... Jotka taas nekään eivät ole huonot kun kerta kyse on juuri mini luokasta.

Tässä vintage luokassahan ei ollut millään tavoin rajoitettu auton runkoa, kunhan se on ns kymppituristi...
Olkoot vaika hyvin edullinen tamiya (mikä se malli lie olikaan joita moni on drifti härveleiks tehny) tai just uusin reiska tai mikä vain... Olkoot titaaniruuvia ja vaikka mitä eksoottisia osia... Ei haittaa...
Eli tässä luokassa jos missä on nimenomaan juuri tuota vallinnanvaraa enemmän kuin oikeastaan missään vastaavassa luokassa.
Mitä valinnan varaa on mini luokassa???
Yksityyppi moottori.
Yksityyppi auto.
Yksityyppi kori... Jne.

Lipot sallittu... Loistavaa.
Harjaton moottori... Loistavaa.
Ykstyyppi moottori... Tällä mennään, varsinkin kun maahantuoja on itse lähtenyt omalta osaltaan tukemaan luokkaa tarjoamala hyvän hinnan... ja vielä pyytämättä.
Kyseisellä moottorilla voi ajaa stanu turistia vaikka SM kisoissa. Iso plussa niille jotka kyseistä luokkaa ajavat.

Keksiikö joku jonkun muun luokan jonka kalustolla voi ajaa sellaisenaan kahta luokkaa??? Joista toinen vieläpä virallinen AKK alainen luokka?????

Itseänikin tietenkin palvelisi kaikkein parhaiten mikäli tässä luokassa ei olisi moottoria rajoitettu millään tavoin...
Kävis nykyiset sähköt ihan sellaisenaan.
Itseltä ei siis puuttuis kuin auto, kori ja renkaat.
Ja nimenomaan vaikka siis oma lehmä ei ole edes nenärenkaan verran ojassa niin tämä luokka kuulostaa aivan loistavalta... Ja tällaista on jo kaivattukin...
Mini oli suosittu, mutta ei ihan yllä tähän rentous tasoon mitä tämä luokka tarjoaisi.
« Viimeksi muokattu: 09.04.09 - klo: 13.34 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #181 : 09.04.09 - klo: 12.29 »
Kaikille tiedoksi että tämä ei MISSÄÄN nimessä ollut maksettu juttu :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #182 : 09.04.09 - klo: 12.36 »
Jerzi, en mä sitä sillä kirjoittanutkaan :wink: :cheesy:

Pitäisi näppikseen laittaa valvomislukko kun ei vajaan parin vuorokauden hereilläolon jälkeen osaa suoltaa riittävän selväjärkistä tekstiä... :shock:

Eipä siinä, jätän teidät rauhaan Pääsiäisen ajaksi kun lähden mökille lapioimaan mämmiä naamariin. Yritän vähän nukkua ja palaan entistä kärttyisempänä alkuviikosta näppiksen ääreen... :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #183 : 09.04.09 - klo: 12.51 »
Jerzi, en mä sitä sillä kirjoittanutkaan :wink: :cheesy:

Pitäisi näppikseen laittaa valvomislukko kun ei vajaan parin vuorokauden hereilläolon jälkeen osaa suoltaa riittävän selväjärkistä tekstiä... :shock:

Eipä siinä, jätän teidät rauhaan Pääsiäisen ajaksi kun lähden mökille lapioimaan mämmiä naamariin. Yritän vähän nukkua ja palaan entistä kärttyisempänä alkuviikosta näppiksen ääreen... :mrgreen:

Tuo minun teksti oli tarkoitettu Hoken tekstiin ja ei siinä mitään tehdään tästä luokasta rento ja tasaväkisen kaikinpuolin  :wink:
Munarikasta pääsiäistä sinne mökille  :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #184 : 09.04.09 - klo: 15.07 »
Koskas näitä kisoja olis mahdollisesti?
Sisko asuu Espoos ja jos sattus vaikka loman aikoihin, niin vois täältä pohjanmaalta lähteä kokeilemaan jonkun kisan.
Pitääs tosin tulla ensin vähän lämpööstä että pääsis reenaamaan.
Tosin ensin pitääs hommata motti,kori ja renkaat ja ehkä nopari....Mikä olis hyvä tolle koneelle?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #185 : 09.04.09 - klo: 15.17 »
Eipä ole tuo kone noparin suhteen kummosenkaan kriittinen.
Hommaat sellaisen johon olet valmis panostamaan.
Toisinsanoen lähes mikä vain halpa noparikin on sopiva... Kunhan vain on harjatton nopari.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #186 : 09.04.09 - klo: 15.26 »
Tuo moottorihan on kuitenkin sensorillinen? Onko joku ajellut 17.5t konetta sensorilla/ilman. Miten se vaikuttaa näin löysiin koneisiin.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #187 : 09.04.09 - klo: 16.17 »
Sensorillinen moottori on kyseessä.

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #188 : 09.04.09 - klo: 16.23 »
Niin eli sitten ei halpa nopari sovellu jos haluaa käyttää "sensoria"
Tällänen juttu on kans vähän epäselvää; mikä on leveys? Riittääkö ettei renkaat tule korista ulos ylhäältä katsottuna?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #189 : 09.04.09 - klo: 16.32 »
Niin eli sitten ei halpa nopari sovellu jos haluaa käyttää "sensoria"
Tällänen juttu on kans vähän epäselvää; mikä on leveys? Riittääkö ettei renkaat tule korista ulos ylhäältä katsottuna?

Halvimmillaan jotain 80€ luokkaa sensorillinen nopari
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Sensoreita vai ei?
« Vastaus #190 : 09.04.09 - klo: 16.42 »
CS:n 17,5t moottori on suunniteltu sekä sensorillisille että sensorittomille nopareille. Tässäpä ote valmistajan manuaalista:

"This motor can be used with all current sensorless and sensored brushless electronic speed controls (ESC)."

Se kannattaa varmastikin testata, että onko paras teho saavutetavissa sensorijohdolla vai ilman ja millä kierrosalueella. Vääntöalue on kuitenkin todella laaja koneissa, joten ihan heti ei konetta voi välittää "pieleen"...

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #191 : 09.04.09 - klo: 17.59 »
Tässä luokassa kannattaa pysyä mahdollisimman tiukoissa säännöissä.
Ykstyyppirenkaat ja insertit, hyvä. HPI-Jenkkikorit on hienot. Nähty LRP kisoissa.
Valittu kone on hyvä, se kannattaa sinetöidä, jos mahdollista, ettei sitä voi aukasta. Ja/tai koneen laakereiksi määrätkää vain vakiot.
Ennakon säädettävyys (?) kieltää.
Korien ajo-ominaisuudet huomioonottaen kannattaa max. kokonaisvälitys määrittää, moottorin saa kulkemaan enemmän kuin korin ominaisuudet antaa myöten. Näillä toimenpiteillä saadaan luokasta enemmän ajoluokka kuin varusteluluokka.
Huippukisakuskit sulkea ulkopuolelle. Esim. 10 parhaan sakkiin SM-kisoissa ajavat.
En jaksanut lukea koko ketjua, että voipi olla päällekkäisyyttä.
Nämä asiat tulee mieleen usean vuoden Syndicate-luokan vetämisen myötä.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #192 : 09.04.09 - klo: 18.44 »
Siinahän sitä oli jo kuolemaksi asti jokkisluokalle. Aika vakavaa tekstiä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #193 : 09.04.09 - klo: 18.53 »
Tässä luokassa kannattaa pysyä mahdollisimman tiukoissa säännöissä.
Ykstyyppirenkaat ja insertit, hyvä. HPI-Jenkkikorit on hienot. Nähty LRP kisoissa.
Valittu kone on hyvä, se kannattaa sinetöidä, jos mahdollista, ettei sitä voi aukasta. Ja/tai koneen laakereiksi määrätkää vain vakiot.
Ennakon säädettävyys (?) kieltää.
Korien ajo-ominaisuudet huomioonottaen kannattaa max. kokonaisvälitys määrittää, moottorin saa kulkemaan enemmän kuin korin ominaisuudet antaa myöten. Näillä toimenpiteillä saadaan luokasta enemmän ajoluokka kuin varusteluluokka.
Huippukisakuskit sulkea ulkopuolelle. Esim. 10 parhaan sakkiin SM-kisoissa ajavat.
En jaksanut lukea koko ketjua, että voipi olla päällekkäisyyttä.
Nämä asiat tulee mieleen usean vuoden Syndicate-luokan vetämisen myötä.

Kiitos Aake, otetaan jotain mukaan noista mitäs ehdotit. Näitä ei tule itse silleen bensa miehenä ajatelleeksi lainkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #194 : 09.04.09 - klo: 21.42 »
Jees, tämähän kuulostaa hyvältä. Kalustokin löytyy moottoria lukuunottamatta, mutta niitähän saa kaupasta. Eli jos tämä etenee niin täytyy kattella jos vaikka joku viikonloppu/paikka sopisi omaan kalenteriinkin.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #195 : 09.04.09 - klo: 21.58 »
Tiistai 14  (klo 18.30)pidetään palaveri tästä luokasta. Käydään läpi sääntöjä ja viilataan ne lopulliseksi. Jos on kiinnostusta tulla juttelemaan aiheesta (rohkeasti vaan mukaan, sinuakin kuullaan) ota yhteyttä YV,n kautta ja n.10 kaveria pääsee mukaan. Huone ja tuolit eivät riitä enempään  :tongue:
Ainakin on 2 kpl autoa mukana jota voi katsella ja nauttia minkä näköisiä ovat VTR-10 autot luonossa.
Osoite on lämmittäjänkatu 6 ja toinen kerros. Alakerrassa toimii Harley davidsson moottoripyörä liike, ja liikkeen ulkopuolella on 2 isoa kaveria leningrad cowboysista (melkein 3 metrisiä puu ukkoja)

Tänään varmistui myös se että kesäkuussa ajetaan nyt ainakin 1 kisa (yritetään ajaa 2) ja ajanoton hoitaa meidän toinen vanha tuttu Niko joka ajaa tuota turisti poraus luokkaa (kiitos taas Niko että jaksat katsoa meitä vanhempien perään  :lol: )
Kisapaikka on auki viellä mutta vaihtoehtoja on monia nyt mutta voisin yrittää jos aloitetaan tuosta käpylän liikunta puiston paikasta.

Sääntöjä lisään illan aikana.

Jerzi
« Viimeksi muokattu: 09.04.09 - klo: 22.04 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #196 : 09.04.09 - klo: 23.52 »
Tässä luokassa kannattaa pysyä mahdollisimman tiukoissa säännöissä.
Ykstyyppirenkaat ja insertit, hyvä. HPI-Jenkkikorit on hienot. Nähty LRP kisoissa.
Valittu kone on hyvä, se kannattaa sinetöidä, jos mahdollista, ettei sitä voi aukasta. Ja/tai koneen laakereiksi määrätkää vain vakiot.
Ennakon säädettävyys (?) kieltää.
Korien ajo-ominaisuudet huomioonottaen kannattaa max. kokonaisvälitys määrittää, moottorin saa kulkemaan enemmän kuin korin ominaisuudet antaa myöten. Näillä toimenpiteillä saadaan luokasta enemmän ajoluokka kuin varusteluluokka.
Huippukisakuskit sulkea ulkopuolelle. Esim. 10 parhaan sakkiin SM-kisoissa ajavat.
En jaksanut lukea koko ketjua, että voipi olla päällekkäisyyttä.
Nämä asiat tulee mieleen usean vuoden Syndicate-luokan vetämisen myötä.

Kiitos Aake, otetaan jotain mukaan noista mitäs ehdotit. Näitä ei tule itse silleen bensa miehenä ajatelleeksi lainkaan.
Jerzi


Määrättyä välitystä ja tuota kuskejen ulos sulkemista en puolla ollenkaan.
Mitä sitten jos korin ominaisuudet eivät riitä kovempiin vauhteihin... Sehän on esikuvan mukaista kun näistä vanhoista muskelivessoista puhutaan.
Ja kun tosiaan rennosta jokkis luokasta muutenkin on kyse niin ei missään nimessä mitään kuskejen tason kyttäilyä... Kaikki mukaan joilta vain sääntöjen mukainen kalusto löytyy...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #197 : 10.04.09 - klo: 09.02 »
HOKE kirjoitti.
Määrättyä välitystä ja tuota kuskejen ulos sulkemista en puolla ollenkaan.
Mitä sitten jos korin ominaisuudet eivät riitä kovempiin vauhteihin... Sehän on esikuvan mukaista kun näistä vanhoista muskelivessoista puhutaan.
Ja kun tosiaan rennosta jokkis luokasta muutenkin on kyse niin ei missään nimessä mitään kuskejen tason kyttäilyä... Kaikki mukaan joilta vain sääntöjen mukainen kalusto löytyy...
[/quote]

Joo mitään kuskien pois jättämistä en voi puoltaa koska sitten en pääsis itsekkään ajamaan kuten ei pääse Jonnikaan :lol: Olishan se kiva harrastaa sitä mitä vie eteenpäin.

Välitystä emme voi lähteä näillä näkymin rajoittamaan koska mitään kokemusta ei ole suuntaan tai toiseen.

Itse en haluaisi että rinnastetaan jokkiluokkaan koska toivon että tässä luokassa ei rymistellä miten sattuu :lol:

Tuo moottorin ennakko juttu on minulle tällä hetkellä yhtäkuin hepreaa, en tiennyt että niissä oli mahdollista edes ennekon säätää :embarrassed: ja viellä se että sinetöidään moottorit, onko jokin hyvä tapa niitä sinetöidä vai mitä se Aake tarkoittaa sillä  :huh:

Näillä eteenpäin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #198 : 10.04.09 - klo: 09.43 »
Viittasin jokkis luokkaan lähinnä sillä että on jokamiehen luokka tasoon katsomatta... Niinkuin jokamiesluokan idea onkin.
Ei siis tarkoita millään tavoin rymistelyä.

Ja miksi tuota ennakkoa tarttis olla jotenkin lukitsemassa tai jotain...
Olikos kyseisessä moottorissa edes ennakon säätöä???
Ja jos onkin niin mitäs sitten.
Eihän tuon moottorisäännön kanssa tartte ihmetellä yhtään.
Moottorisääntö on suoraan sama kuin TSS luokassa... Eikö vain???
Miksi sen ihmeemmin pitäisi rajoittaa tai muutakaan?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #199 : 10.04.09 - klo: 09.57 »

Tuo moottorin ennakko juttu on minulle tällä hetkellä yhtäkuin hepreaa, en tiennyt että niissä oli mahdollista edes ennekon säätää :embarrassed: ja viellä se että sinetöidään moottorit, onko jokin hyvä tapa niitä sinetöidä vai mitä se Aake tarkoittaa sillä  :huh:

No eipä ole kauheasti merkitystä ennakon sinetöinnillä, vaikuttaa vaan sensorilla ajaviin kuskeihin. Sensorittomassa ennakko säädetään pelkästään noparista kun taas sensorillisessa koneesta ja noparista.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #200 : 10.04.09 - klo: 10.51 »
Olisi tarkoitus tilata virallisia kisakoneita PKS-seudulle kimppatilauksena niin saadaan rahtikuluja pienennettyä.
Koneet voi noutaa minulta töistä Helsingin keskustasta tai kotoa Malmilta.
Lähetä sitova tilaus YV:nä. Koneet olisi tarkoitus tilata pääsiäisen jälkeen.
Vähintään yhteen kilpailuun osallistuville koneen hinta on 50€+kulut.
Tilaajat:

Jonni
Jerzi
Ale
« Viimeksi muokattu: 10.04.09 - klo: 13.46 kirjoittanut Jonni »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #201 : 11.04.09 - klo: 21.13 »
Muutamia ajatuksia

1. Pitäskö tuota kone sääntöö vielä harkita, voi olla että karsii aika paljon osallistujia.

2. Finaalien pituus 10min, tällä saatas ne tehokkaimmat koneet karsittua. Ei taida 4000mAh lipollakaan 4 lankanen kone pauhata 10min?

3. Renkaat eteen 26mm ja taakse 31mm leveenä pakolliseksi, esikuvan mukaan.

4. Kori asia, voisko kisaan hyväksyä myös vastaavat euro vehkeet? 60-80 luvan kilpurit GT Legends tyyliin, siipi hirviöt vaan pois http://www.simbin.se/games/gtl.htm
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #202 : 11.04.09 - klo: 21.35 »
1. Moottorisääntö on lyöty lukkoon.

2. Finaalien pituuksia ei haluta liian pitkiksi, jotta homma ei mene akkujen kanssa välineurheiluksi.

3. Emme lähteneet määräämään takarengasta 31 milliseksi, koska Retro-racingin korit ovat 190mm leveitä,
eikä niihin mahdu leveät takarenkaat.

4. Jenkkikori ei ole pakollinen. Kilpaa saa ajaa kaikilla luokan henkeen sopivilla koreilla kunhan esikuva
on vanhempi kuin 1979.

Kiitos mielipiteistä niitä tarvitaan luokan kehittämiseksi.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #203 : 12.04.09 - klo: 13.52 »
1. Moottorisääntö on lyöty lukkoon.

2. Finaalien pituuksia ei haluta liian pitkiksi, jotta homma ei mene akkujen kanssa välineurheiluksi.

3. Emme lähteneet määräämään takarengasta 31 milliseksi, koska Retro-racingin korit ovat 190mm leveitä,
eikä niihin mahdu leveät takarenkaat.

4. Jenkkikori ei ole pakollinen. Kilpaa saa ajaa kaikilla luokan henkeen sopivilla koreilla kunhan esikuva
on vanhempi kuin 1979.

Kiitos mielipiteistä niitä tarvitaan luokan kehittämiseksi.
Minusta nämä säännöt ovat erittäin hyvät. Itselläni on kaikki tarvittava moottoria ja renkaita lukuunottamatta. Tuo Medasecin tarjous on mielestäni hyvä ja lähiaikoina tulen koneen hommaamaan sekä renkaat. Kokemusta ei ole tuosta koneesta, mutta toivotaan että kone on hyvä ja kestävä. Ymmärrän myös sen että kaikki eivät tuota moottorisääntöä oikein mukavana pidä, itsellänikin olisi hiilettömiä motteja, mutta mikään niistä ei käy tähän luokkaan. No mutta koska säännöt on keksitty täytyy niitä sitten myös noudattaa. Toivottavasti tämä luokka saadaan käyntiin hyvin ja vanhat rungot näinollen hyötykäyttöön.

PS. Mites nuo LiPo-asiat ? Onko akku vapaa vai rajoitettu ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #204 : 12.04.09 - klo: 14.09 »
1. Moottorisääntö on lyöty lukkoon.

2. Finaalien pituuksia ei haluta liian pitkiksi, jotta homma ei mene akkujen kanssa välineurheiluksi.

3. Emme lähteneet määräämään takarengasta 31 milliseksi, koska Retro-racingin korit ovat 190mm leveitä,
eikä niihin mahdu leveät takarenkaat.

4. Jenkkikori ei ole pakollinen. Kilpaa saa ajaa kaikilla luokan henkeen sopivilla koreilla kunhan esikuva
on vanhempi kuin 1979.

Kiitos mielipiteistä niitä tarvitaan luokan kehittämiseksi.
Minusta nämä säännöt ovat erittäin hyvät. Itselläni on kaikki tarvittava moottoria ja renkaita lukuunottamatta. Tuo Medasecin tarjous on mielestäni hyvä ja lähiaikoina tulen koneen hommaamaan sekä renkaat. Kokemusta ei ole tuosta koneesta, mutta toivotaan että kone on hyvä ja kestävä. Ymmärrän myös sen että kaikki eivät tuota moottorisääntöä oikein mukavana pidä, itsellänikin olisi hiilettömiä motteja, mutta mikään niistä ei käy tähän luokkaan. No mutta koska säännöt on keksitty täytyy niitä sitten myös noudattaa. Toivottavasti tämä luokka saadaan käyntiin hyvin ja vanhat rungot näinollen hyötykäyttöön.

PS. Mites nuo LiPo-asiat ? Onko akku vapaa vai rajoitettu ?

Kuin olet noita renkaita katsomassa niin ota ensiksi selvää minkälainen korin haluat. Nuo hobbylinnan korit jos valitset niin 31mm raakse, ja ostat retro racingin korin niin 26mm käy taakse ja niitä on hobbylinnassa ja 31mm on loppu.
7,2v - 7,4v on akun sääntö eli noilla mennään.
Koneesta sen verran että on laadultaan todella hyvä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #205 : 12.04.09 - klo: 14.20 »
1. Moottorisääntö on lyöty lukkoon.

2. Finaalien pituuksia ei haluta liian pitkiksi, jotta homma ei mene akkujen kanssa välineurheiluksi.

3. Emme lähteneet määräämään takarengasta 31 milliseksi, koska Retro-racingin korit ovat 190mm leveitä,
eikä niihin mahdu leveät takarenkaat.

4. Jenkkikori ei ole pakollinen. Kilpaa saa ajaa kaikilla luokan henkeen sopivilla koreilla kunhan esikuva
on vanhempi kuin 1979.

Kiitos mielipiteistä niitä tarvitaan luokan kehittämiseksi.
Minusta nämä säännöt ovat erittäin hyvät. Itselläni on kaikki tarvittava moottoria ja renkaita lukuunottamatta. Tuo Medasecin tarjous on mielestäni hyvä ja lähiaikoina tulen koneen hommaamaan sekä renkaat. Kokemusta ei ole tuosta koneesta, mutta toivotaan että kone on hyvä ja kestävä. Ymmärrän myös sen että kaikki eivät tuota moottorisääntöä oikein mukavana pidä, itsellänikin olisi hiilettömiä motteja, mutta mikään niistä ei käy tähän luokkaan. No mutta koska säännöt on keksitty täytyy niitä sitten myös noudattaa. Toivottavasti tämä luokka saadaan käyntiin hyvin ja vanhat rungot näinollen hyötykäyttöön.

PS. Mites nuo LiPo-asiat ? Onko akku vapaa vai rajoitettu ?

Kuin olet noita renkaita katsomassa niin ota ensiksi selvää minkälainen korin haluat. Nuo hobbylinnan korit jos valitset niin 31mm raakse, ja ostat retro racingin korin niin 26mm käy taakse ja niitä on hobbylinnassa ja 31mm on loppu.
7,2v - 7,4v on akun sääntö eli noilla mennään.
Koneesta sen verran että on laadultaan todella hyvä.
Jerzi
Ok. Akkuasiat kunnossa ja hienoa jos konekin on toimiva, siihen uskaltaa siis rahaa laittaa. Tuosta koriasiasta vielä. Siis onko ainoastaan HPI-merkkiset korit sallittuja ? Itselläni on tuo Cuda-kori Parman tekemä. Onko se siis kilpailukelpoinen ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #206 : 12.04.09 - klo: 14.24 »
Kilpailu hengen mukainen kori sallitaan, eli sinun kori on sallittujen listalla. Kannattaa tutusta HPI ja RETRO RACINGin koreihin. Ne ovat todella laadukkaita koreja (HUOM, ei ollut maksettu mainos).
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #207 : 12.04.09 - klo: 18.34 »
http://www.jerzi.palvelee.fi/albumi/vintagetouringracingvtr-10/446841?back=history

Retro Rascing Ford escort mk2 rothmans väreissä ilmam tarroja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #208 : 12.04.09 - klo: 18.41 »
Tämän luokan aktiivien kannattaa varmasti ottaa osaa talkoisiin kun Vantaan Vauhtikeskukseen kunnostetaan vanha varikkoalueelle maalattu asfalttirata. Asfaltin pinta on toki karkeampi kuin Tattarisuolla, mutta varmasti Vintage, Mini, Alfa tai Drifting -käyttöön soveltuva. Mikäpä olisi hienompaa kuin pari ratavaihtoehtoa pääkaupunkiseudulla. Nykyisen haalistuneen radan muotoa on varmasti syytä paikoitellen hieman muuttaa, ainakin suoraa hieman lyhentää.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #209 : 12.04.09 - klo: 19.07 »
Vieläkö siellä on ajajakoroke vai onko purettu pois?

Kyseinen rata palvelee mainiosti noita luokkia missä tappopito ei ole määräävä tekijä. Wanhan muisti sanoo että kyseisellä radalla pito muuttuu päivän aikana useampaan kertaan jos vaan tuulee, ja ainahan siellä tuulee Lemminkäsen ja moto ratojen suunnalta :wink:

Jerzi, hyvä että muitakin Escoja tulee viivalle, oma vielä maalauksen osalta alkutekijöissä kun ei oo kerennyt. Vähän himottaisi laittaa vanvei väärinpäin keulalle, kiihdyttäessä takatuuppari ja jarruttaessa neljä pyörää mukana... :afro:

Onko kisapäiviä ja paikkoja lyöty vielä lukkoon?

Kylätason RC-kuski.