Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 934568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimbyyri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #750 : 11.06.09 - klo: 15.43 »
Ei ne renkaat meinaa oikein mahtua korin sisäänkään. xray t1
Ministeri   TTeb4   One seven  xray-vtr10

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #751 : 11.06.09 - klo: 15.59 »
Ilmeisesti raideleveyttä ei ole varaan enää kaventaa tuossa reiskassa?

Ilmeisesti RetroRacingin korit saisivat olla muutaman millin leveämpiä niin helpottaisi tuo ongelma. Samalla jos varsinkin keulaan saisi muutaman lisämillin, niin kopat alkaisi sopimaan helpommin alustoille...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #752 : 11.06.09 - klo: 16.03 »
Suuri tai ainakin jonkin sortin ongelma on myös tuo että kunnon puskuria ei tahdo saada siihen mahtumaan joka on tässä luokassa elintärkeä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #753 : 11.06.09 - klo: 21.04 »
Suuri tai ainakin jonkin sortin ongelma on myös tuo että kunnon puskuria ei tahdo saada siihen mahtumaan joka on tässä luokassa elintärkeä.
Jerzi

Sanoisin että minulle se puskuri on elintärkeä riippumatta RC-luokasta  :roll:

Kokeilin muute tuossa äsken miten autoni toimi Tamiyan racing slickseillä. Aika hyvin itse asiassa. Vähän liukkaammat kuin HPIn vintaget, varsinkin perässä kun renkaat ovat reippaasti kapeammat. Mutta ajaminen oli hauskaa, hallittua luistoa just sopivasti Tattiksella. Noilla voisi treenata, osais ainakin ajaa sitten kun rata on taas siitepölyn peitossa  :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #754 : 11.06.09 - klo: 22.40 »
Onkos kellään muulla hajonnut Hpi:n Cuda ensimetreillä?

Omani ei ehtinyt edes maalia saada niskaansa, kun testiajossa pihatiellä otti mitättömän pusun katukiveykseen ja heti halkesi etukulma.... ??

Onko nää nyt sitten kaikki tämmöisiä, vai onkohan tuo joku maanantaikappale?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #755 : 11.06.09 - klo: 22.45 »
Camaro kestää ainakin todella hyvin. Ei vielä yhtään halkeamaa.

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #756 : 11.06.09 - klo: 22.51 »
Onkos kellään muulla hajonnut Hpi:n Cuda ensimetreillä?

Omani ei ehtinyt edes maalia saada niskaansa, kun testiajossa pihatiellä otti mitättömän pusun katukiveykseen ja heti halkesi etukulma.... ??

Onko nää nyt sitten kaikki tämmöisiä, vai onkohan tuo joku maanantaikappale?

Tuota sumplittiin tuolla tattiksella pari päivää sitten. Taitaa Cudan puskuri olla sen mallinen, että hajoaa jo katseesta. Itsellä kävi täysin samanlailla kuin sullakin.
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #757 : 11.06.09 - klo: 22.53 »
Joo, taitaneekin tulla Cudasta kokomusta Mastonin kilikalilla....

Camaro tilaukseen jos kerran kestää paremmin.

Viimeinen Cuda meillä :(
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #758 : 11.06.09 - klo: 23.03 »
En lähde moittimaan mustangia.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #759 : 12.06.09 - klo: 12.03 »
Ilmeisesti tuo Cudan hivenen korkeampi profiili venyttää lexanin ratkaisevasti ohuemmaksi. Eipä silti, ei ole ajolinjat yhtä hyvin kohdallaan kuin Jonnilla, joten kyllä Camaronkin keula on saatu repeilemään. Tosin kummatkin kulmat kun repsahti ja ne teipillä paikkasin, niin sitten ei olekaan menty enää pahemmaksi.

Nyt olis näköjään sitten kutsu Kuusankoskellekin ulkona, eli ilmoittautumisia sisään vaan. Tuonnehan on vähän lyhyempi matka keskemmältä suomeakin, kuin tänne pääkaupunkiseudulle.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #760 : 12.06.09 - klo: 13.57 »
Kai huomasitte tämän kohdan KyPakin kisakutsussa:

Lainaus
Lipo akut: hardcase ja ladattaessa käytettävä LiPo ”säkkiä”.

VTR-säännöissähän tuo on vain suositus.
Eli vihdoin kunnon syy hommata LiPo säkki, jos semmoista ei ennestään ole. Oman kämpän mahdollinen palaminen maan tasallehan ei kunnollinen syy ole  :grin:
Ihan ok sääntö kisoihin minusta En erityisemmin halua olla viereisessä pöydässä, jos jollain mossahtaa LiPo lataillessa.

Näyttää vaan säkit olevan loppu vähän joka paikasta suomessa. Jos on koordinaatteja mistä löytyy niin pistäkää infoa. Ulkomailta tilaaminen kannattaa varmaan tehdä nyt, jos säkin tarttee parin viikon kuluttua kisoihin.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #761 : 12.06.09 - klo: 14.00 »
RF:ssä oli ainakin viimekäynnillä LiPo-säkkiä...
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #762 : 12.06.09 - klo: 20.28 »
Hiton komia "Ympyrä ja Nuoli", mutta eikö noi lokarin kaaret ole ainakin takana hieman oudosti leikattu??

Mites nii oudosti? :wink:

Oho, my bad! :p Suomen Historic-kisoja tullu joskus seurattua ja sieltä oli muistissa ihan normi pyöränkaaret. Olen näköjään sortunut seuraamaan vain halpoja kopioita...  :wink:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #763 : 12.06.09 - klo: 23.04 »
Tarroitus ym kesken, mutta tulipa kilikaloitua aamusella ennen töihin lähtöä:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #764 : 12.06.09 - klo: 23.31 »
joo kelpaakos toi kuvan b kapi vintageen tol maalauksel?epäonnistui kyl mut eipä se mua haittaa... :mrgreen: ja renkaat vaihtuu tietty vitage malleihin ja vanteiksi tulee hpi retrot 
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #765 : 13.06.09 - klo: 01.13 »
Tarroitus ym kesken, mutta tulipa kilikaloitua aamusella ennen töihin lähtöä:

Ei tyhmemmän näkönen toi 'Cuda ole mustanakaan. Harmi että malli tuntuu ottavan nokkiinsa niin helposti. Onko noi siniset kyljissä maalia vai heijastuuko vaan jostain?

joo kelpaakos toi kuvan b kapi vintageen tol maalauksel?epäonnistui kyl mut eipä se mua haittaa... :mrgreen: ja renkaat vaihtuu tietty vitage malleihin ja vanteiksi tulee hpi retrot

Ai ai, kyllä toi punanen varmaan on ihan liian syvä sävy, pitäs ehdottomasti olla vähän pastellimpi ja mustakin mielummin lakun kuin salmiakin sävyä  :grin: Voinet kuitenkin korjata asian käymällä treenaamassa muiden Vintage-kuskien kanssa, ei niitä alkuperäisiä värejä kukaan erota kuitenkaan hetken kuluttua, kunhan pari kertaa kaadat ja/tai kolaroit autoa radalla. Lisäksi pian taas saa Tattiksellakin autoon yhdellä hiitillä semmosen siitepöly-naamiointivärin ettei paremmasta väliä. Muissa ajopaikoissa onnistunee heti, jos rataa ei ole pesty  :grin:
Ei vaineskaan, kuvasta päätellen näyttää vähän maski vuotaneen tuossa keulalla, muuten ihan ok maalaus ja värit ajan henkeen sopivat. Maskin vuotaminen meinaa vaan sitä, että pitää ajaa sen verran lujaa, ettei kukaan ehdi huomata pikku virheitä maalauksessa  :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Cee-man

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #766 : 13.06.09 - klo: 03.42 »
Oho, my bad! :p Suomen Historic-kisoja tullu joskus seurattua ja sieltä oli muistissa ihan normi pyöränkaaret. Olen näköjään sortunut seuraamaan vain halpoja kopioita...  :wink:
Tuossa sun linkissä se takimmainen (nro. 60) ei ole halpa, eikä kopio, se on Irmscherin Gr4 Kadetti, eli erittäin aito. :azn: Etummaisen (nro. 63) Kadettin lervat on sitten taas jotain ihan outoa, eli se voi mennä kategoriaan halpa, mutta tuskin kopio... :huh:
joo kelpaakos toi kuvan b kapi vintageen tol maalauksel?epäonnistui kyl mut eipä se mua haittaa... :mrgreen: ja renkaat vaihtuu tietty vitage malleihin ja vanteiksi tulee hpi retrot
Punaisen sävy on hyvin lähellä aidon Rallye-Kadettin väriä, eli kelpaa ja jos joku on erimieltä, niin voi mun kanssa asiasta keskustella. :evil:

-Juha-

Poissa elmeriracing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #767 : 13.06.09 - klo: 08.13 »
Oho, my bad! :p Suomen Historic-kisoja tullu joskus seurattua ja sieltä oli muistissa ihan normi pyöränkaaret. Olen näköjään sortunut seuraamaan vain halpoja kopioita...  :wink:
Tuossa sun linkissä se takimmainen (nro. 60) ei ole halpa, eikä kopio, se on Irmscherin Gr4 Kadetti, eli erittäin aito. :azn: Etummaisen (nro. 63) Kadettin lervat on sitten taas jotain ihan outoa, eli se voi mennä kategoriaan halpa, mutta tuskin kopio... :huh:
joo kelpaakos toi kuvan b kapi vintageen tol maalauksel?epäonnistui kyl mut eipä se mua haittaa... :mrgreen: ja renkaat vaihtuu tietty vitage malleihin ja vanteiksi tulee hpi retrot
Punaisen sävy on hyvin lähellä aidon Rallye-Kadettin väriä, eli kelpaa ja jos joku on erimieltä, niin voi mun kanssa asiasta keskustella. :evil:


-Juha-
oho :laugh:
« Viimeksi muokattu: 13.06.09 - klo: 09.15 kirjoittanut elmeriracing »
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Poissa kimbyyri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #768 : 13.06.09 - klo: 09.51 »
Eipä tämä retroracing korikaan kummosia kestä, muovi on paksumman ja kovemman oloista kun perinteiset kisakorit. Perinteinen voltti heitetty autolla.
Ministeri   TTeb4   One seven  xray-vtr10

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #769 : 13.06.09 - klo: 10.54 »
hmmm...ok eli mut tullaan näkemään kesän aikana s-joen suunnalla ajalees...cee-man ja muut hettäkääs yyveetä ku meette cruisailemaan.sit vie on tos toi abc hobbyn korikin mut en tiedä onko se ajan hengen mukainen...ja voih täässäkin väärät vanteet kuvassa....
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #770 : 13.06.09 - klo: 11.07 »
hmmm...ok eli mut tullaan näkemään kesän aikana s-joen suunnalla ajalees...cee-man ja muut hettäkääs yyveetä ku meette cruisailemaan.sit vie on tos toi abc hobbyn korikin mut en tiedä onko se ajan hengen mukainen...ja voih täässäkin väärät vanteet kuvassa...

Klassikko mustahan on ajaton, joten sopii kuin nyrkki silmään :wink: Koitappa tällää tohon vintage-kummia alle ja pistä vähän lisää kuvamateriaalia. Näyttää että noi alla olevat kumit on liiankin kapealla offsetilla tuolle korille, joten kiinnostaisi nähdä saako HPIn vintaget mahtumaan alle kuinka hyvin. Noista ABC Hobbyn koreista kun ei taida olla kovinkaan monella omakohtaista kokemusta.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #771 : 13.06.09 - klo: 13.44 »
tos pari räpsyä hpi vanteilla...edessä 26mm ja takana 31mm vanteet
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #772 : 13.06.09 - klo: 15.55 »
tos pari räpsyä hpi vanteilla...edessä 26mm ja takana 31mm vanteet

Kiitoksia, renkaathan näyttää just sopivalta korin kanssa. Tuo valmistajan ilmoittaman 190mm leveys näytti siltä ettei Vintage-kumit millään mahtuisi sisään, mutta tuohan näyttää itse asiassa varsin hyvältä. Olettaen että eturenkaat mahtuu vielä kääntymään ja joustamaan samaan aikaan. Miltä ABC Hobyn korin laatu vaikutti? Reilun paksua lexania vai saako pieni tuulen vire kyljet lepattamaan?
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #773 : 13.06.09 - klo: 18.58 »
abc hobbyn korit ainakin omasta mielestä hyviä,reilun vahvuisia ja kyllä tos mun omas ainakin edessä riittää jousto vara\kääntö vara ilman rohinoita  :grin:
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #774 : 14.06.09 - klo: 17.14 »
Eikös Sipoon kisaa kiinnosta :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #775 : 14.06.09 - klo: 19.43 »
Eikös Sipoon kisaa kiinnosta :shock:
Jerzi

Kiinnostais, mutta ei ole kuulunu koneista mitään. Enpä ole tosin kyllä kyselly koneiden aikataulustakaan mitään...  :roll:

Pari koppaa pitäis Jussin aikana suihkia, kyllä tuolla Mustillakin vielä ajelee kun vaan teippaa ahkeraan. Maskiin tehtyjen leikkausten kohdalta on revennyt ja paljon. Toki, jos osais ajaa niin pysyishän se paremmin kasassa...  :p

Säätövinkkejä olisin kaipaillu, kun tuntuu tuo perän liukastelu olevan ongelma, jota en osaa korjata. Alusta (Xray T2R) rakennettu siis perus "rubber spec" setupein ja rungon flex soft/medium. Perä on aika liukas pirulainen, tasakaasulla ajaessa ja ilman kaasua rullatessa lähtee mutkassa heittämään perää rajusti sivulle. Viikko sitten Lippiksessä matolla asia näkyi selvästi, nyt Gallerian katon betonilla ei niin pahasti, mutta tuli muutama yllättävä sivuluisu -> seinään-tilanne tuon takia. Joskus luiston saa korjattua kaasulla, joskus ei. Mutkasta ulos lähtiessä pyrkii taas mieluummin puskemaan, joka viittaisi etuvetoisuuteen ja löysään takadiffiin. Takadiffiä kokeilin säätää löysemmälle viime viikosta, mutta sillä ei ollut vaikutusta muuhun, kuin driftatessa käytökseen (muuttui kulmikkaammaksi ajaa). Moottorijarru on jo tehdasasetuksena 0%, eli sekään ei pitäisi olla ongelma.

Kovasti olen miettinyt, että onko syynä keulan niiaus (pehmeys) ja samaan aikaan sisemmän takafillarin nousu. Tai olisiko vika pyöränkulmissa. Edessa on kevyesti haritusta, takana normi auraus. Kaikki vinkit olis tervetulleita!

Tomi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #776 : 14.06.09 - klo: 19.49 »
Joo moottoreista ei ole minullakaan tietoa sen enempää tällä hetkelle.
Laita se korkeus 8mm. Onko sinulla spooli edessä, luultavasti on. Kokeile jäykistää etupää. Kokeile iskarin asentoja. Mutta tärkeätä että teet vain yksi säätö kerrallaan jotta tiedät onko se just vaikuttanut asiaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #777 : 14.06.09 - klo: 21.55 »
Olikos sulla kovinkin puhdikas kone kiinni? Jos on, niin sillä tuskin tuota perää saa pysymään aisoissa kovin helposti. Tarpeeksi tekemistä tuon 17.5T koneen kanssa jo.

Mutta mitä itse sain tehdä matto-setupin jälkeen, että auto alkoi totella paremmin:
  • Pehmeintä jousta ja öljyä joka nurkkaan.
  • Kallistuksenvakaimet pois.
  • Renkaiden kallistukset nolliin. Ilmeisesti se vaan toimii paremmin näin leveissä kumeissa ja hitaammissa nopeuksissa.
  • Välitykset riittävän pitkälle huippunopeuksien puolelle (4.1), ettei vääntöä ole liikaa. Lisäksi muutin radiosta kaasukäyrää vähän.
  • Moottorijarrutus nolliin, että pystyy ajamaan vapaalla.
  • Jarrut 40% radiosta, ettei jarruun koskeminen tapa vauhtia kokonaan.
  • Spoileri kiinni Camaroon.
  • Eteen reilusti haritusta. Tämä tuskin kaikille toimii, mutta saimpa oman auton kääntymään vähän paremmin kurveihin sisään.
  • Spooli edessä ja kuuladiffi takana olikin jo paikallaan, joten niihin vaan vaihdoin ulostulot, kun ne oli todella väljät pro-stock koneen jäljiltä.

Sisemmän takarenkaan nouseminen tuskin paljon ongelmia aiheuttaa, ulompi on se joka pitää kun massa siirtyy sen päälle kurvissa. Jerzin mainitsemaa keulan jäykistystä vois kokeilla, jos sillä saisi massa pysymään paremmin takana. Siis jos perästä ei ole enää varaa pehmentää.
Kannattaa myös kokeilla muuttaa kallistuksia niin, että kumi pysyy radassa paremmin. Mitä leveemmät kumit, sitä enemmän noilla kulmilla on vaikutusta.

Aliohjausta kiihdytyksissä lienee vaikea korjata. Leveet takakumit plus pehmeä jousitus huolehtii siitä, että massa siirtyy takarenkaille kun painaa kaasua, joten eteen ei paljon pitoa jää.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #778 : 14.06.09 - klo: 22.05 »
Eikös Sipoon kisaa kiinnosta :shock:
Jerzi
joo ku tulis per.....kone joskus perille et sais auton sääntöjen mukaiseksi...toi speedpassion olis tos... :evil:
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #779 : 14.06.09 - klo: 22.06 »
Kuusaallahan silläkin saa osallistua  :grin:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu