Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 930325 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #990 : 22.07.09 - klo: 10.20 »
Onko etusivun sääntölistauksesta tippunut ihan tarkoituksella maininta välityksistä pois? Aikoinaan oli vielä joku 4,xx määrätty minimiksi?!  :undecided:


Ei kai tuota ole mitenkään koskaan säännöissä määrätty...?

Mielestäni voisi, onhan välitykset kuitenkin - moottorin jälkeen - eniten vauhtiin vaikuttava tekijä...

Esim jonnekin 4,5-5 kieppeille rajaus, ja pistokokein katsastuksessa tarkastus. Alle rajan ja hylkäys riittäisi varmasti pelotteeksi...

Kyllä tuo 4,1 raja oli vielä jossain vaiheessa täälläkin. Vintage-foorumilta löytyvissä säännöissä näyttää olevan vieläkin. 

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #991 : 22.07.09 - klo: 15.30 »
Kyllä tuo 4,1 raja oli vielä jossain vaiheessa täälläkin. Vintage-foorumilta löytyvissä säännöissä näyttää olevan vieläkin. 

Hyvä, että joku muisti samoin! Ehdin jo epäilemään luulosairautta...  :roll: Onko tuo sääntö nyt poistettu?

Löytyi 80-spurri, jolla sai 31 pinjonilla välitykseksi mukavat 4,39. Josko huomenna olis säitä päästä taas kokeilemaan uudelleen rakennetulla alustalla!  :cool:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #992 : 22.07.09 - klo: 17.43 »
Kyllä tuo 4,1 raja oli vielä jossain vaiheessa täälläkin. Vintage-foorumilta löytyvissä säännöissä näyttää olevan vieläkin. 

Hyvä, että joku muisti samoin! Ehdin jo epäilemään luulosairautta...  :roll: Onko tuo sääntö nyt poistettu?

Löytyi 80-spurri, jolla sai 31 pinjonilla välitykseksi mukavat 4,39. Josko huomenna olis säitä päästä taas kokeilemaan uudelleen rakennetulla alustalla!  :cool:

Se sääntö on se 4.1
Onko perjantaina tulossa ketään ajamaan tattikselle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #993 : 22.07.09 - klo: 22.17 »
Uskaltaisiko sitä tulla =) taitaa tt 01 pyöriä vain jaloissa? 17x2 kone ja vakio välityskin vielä kun pidempi välitys nosti lämpöjä turhan paljon. Ois kiva tietty kokeilla tuokin rata jos sielä oisi tilaa sunnuntai
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #994 : 22.07.09 - klo: 22.22 »
Ajelialle. Meni näköjään poikki viesti. =)
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #995 : 22.07.09 - klo: 22.58 »
Onko perjantaina tulossa ketään ajamaan tattikselle.
Jerzi

Tarkoitus ulkoiluttaa VTR-autoa aktiivisesti loppuviikon, jos säät sallii. To, pe, la ja su käväisen joko Tattiksella tai todennäköisemmin Lavangolla.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #996 : 23.07.09 - klo: 00.04 »
Tarkoitus ulkoiluttaa VTR-autoa aktiivisesti loppuviikon, jos säät sallii. To, pe, la ja su käväisen joko Tattiksella tai todennäköisemmin Lavangolla.

Lavangossa on viikonloppuna M8 kisat jolloin ei kai saa ajaa muillakaan radoilla.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #997 : 23.07.09 - klo: 18.30 »
Kyllä tuo 4,1 raja oli vielä jossain vaiheessa täälläkin. Vintage-foorumilta löytyvissä säännöissä näyttää olevan vieläkin. 

Hyvä, että joku muisti samoin! Ehdin jo epäilemään luulosairautta...  :roll: Onko tuo sääntö nyt poistettu?

Löytyi 80-spurri, jolla sai 31 pinjonilla välitykseksi mukavat 4,39. Josko huomenna olis säitä päästä taas kokeilemaan uudelleen rakennetulla alustalla!  :cool:

Se sääntö on se 4.1
Onko perjantaina tulossa ketään ajamaan tattikselle.
Jerzi

Mahtavaa kävin tänään hakemassa myös rattaan ja olin jo ostamassa väärää, kun eräs mukava asiaa tunteva mies sanoi että välitysten pitää olla 4.1.

Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #998 : 23.07.09 - klo: 18.38 »
Ei sen pidä olla. Itse olen kurvailut välityksillä 4.3-4.5 luokkaa. Jotenki tuntuu että 4.1 on liian laiska minulle, ainakin tattiksen radalla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #999 : 23.07.09 - klo: 20.35 »
No hyvä ! 84/34 ei kyllä mahtunutkaan pinjoni oli liian iso enkä viittis alkaa viilailemaan.
Täytyy mennä huomenna uudestaan ostoksille ja koettaa löytää sovivat välkät.

32 pinjonilla sais 4,4625
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1000 : 23.07.09 - klo: 20.41 »
Samojen välitysongelmien kanssa olen painunut viime päivinä T2R:ssä. Ratkaisu löytyi Racing Factorilta, 80 spurri löytyi hyllystä ja se sekä 31 pinjoni mahtui hienosti, välitys 4,39 toimii mielestäni mukavasti.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1001 : 23.07.09 - klo: 23.43 »
Huomenna ajamaan keskipäivällä tattikselle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1002 : 24.07.09 - klo: 01.12 »
Mun pitää laittaa 9.5 kone niin pysyn perässä tt:llä tiuhemmallakin välityksellä =) jos se pysyy enään radalla...
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1003 : 24.07.09 - klo: 18.22 »
Samojen välitysongelmien kanssa olen painunut viime päivinä T2R:ssä. Ratkaisu löytyi Racing Factorilta, 80 spurri löytyi hyllystä ja se sekä 31 pinjoni mahtui hienosti, välitys 4,39 toimii mielestäni mukavasti.

Hö jätkä kävi ostaa tuhkatkin pesästä mä jouduin tilaamaan.
Ajattelin laittaa 82/32=4,35625

Mistähän ? saisin renkaat hobbylinnassa ei ollu kun 2kpl hyllyssä, tähän asti parkkissudittelut on vedetty slikseillä.  :grin:

Nii ja kyseisiä putiikkeja ei ollut tarkoitus morkata PÄIVASTOIN !
« Viimeksi muokattu: 24.07.09 - klo: 19.16 kirjoittanut kesseli »
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1004 : 24.07.09 - klo: 19.22 »
Hö jätkä kävi ostaa tuhkatkin pesästä mä jouduin tilaamaan.
Ajattelin laittaa 82/32=4,35625

Mistähän ? saisin renkaat hobbylinnassa ei ollu kun 2kpl hyllyssä, tähän asti parkkissudittelut on vedetty slikseillä.  :grin:

Tsori...  :embarrassed: Ei siellä ollu sitä 78-kokosta, joka tilattiin toissapäivänä. piti tulla tänään.

Wheelspinistä taikka Liquid RC:stä tilaten tulee renkaat ja vanteet noin viikossa. Kokeile Liquidista, jos siellä olis saldoja. Tavarat tulee nopeammin ja hinta on reilusti halvempi.

EDIT: Kummassakaan ei näytä olevan etugummeja, muuta löytyy kyllä.
« Viimeksi muokattu: 24.07.09 - klo: 20.25 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1005 : 24.07.09 - klo: 20.56 »
Hö jätkä kävi ostaa tuhkatkin pesästä mä jouduin tilaamaan.
Ajattelin laittaa 82/32=4,35625

Mistähän ? saisin renkaat hobbylinnassa ei ollu kun 2kpl hyllyssä, tähän asti parkkissudittelut on vedetty slikseillä.  :grin:

Tsori...  :embarrassed: Ei siellä ollu sitä 78-kokosta, joka tilattiin toissapäivänä. piti tulla tänään.

Wheelspinistä taikka Liquid RC:stä tilaten tulee renkaat ja vanteet noin viikossa. Kokeile Liquidista, jos siellä olis saldoja. Tavarat tulee nopeammin ja hinta on reilusti halvempi.

EDIT: Kummassakaan ei näytä olevan etugummeja, muuta löytyy kyllä.

Jaa kyllä siellä 78 neljän holleilla löytyi muttei kelvannu mulle, kassalla oli joku kaveri T2r:n kanssa pohtimassa väkkiä myös.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1006 : 26.07.09 - klo: 10.50 »
Muistaakseni tuosta välityksestä oli juttua aikaisemmin ja se 4.1 rajoitus on pääasiassa sen takia, ettei kennenkään tarvitse käristää koneita pärjätäkseen. Eipä silti, ei taitaisi alle 4 välityksistä suurempaa hyötyä ollakaan, jollei radalla ole tooosi pitkiä suoria. Sitten taas 5 lähellä alkaa kyllä häviämään lyhyilläkin suorilla sen verran, että tuossa 4.1 - 4.4 lienee se käytännössä paras alue. Vähän kuskista ja radasta riippuen.


Verkkokaupan mukaan Espoon Hobbylinnassa olis Vintage etugummeja varastossa... Pitänee käydä huomenissa tarkistamassa. Ens viikonlopun kisoihin yksi uusi rengassetti olis ihan kiva saada, ettei inserteillä tartte ajella :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1007 : 27.07.09 - klo: 00.21 »
Jep, taidan olla ainoa joka ajaa alle neljän (3,9)välityksellä tattiksella, eikä siitä tosiaan mitään iloa ole. Ei jaksa lähteä mutkistä enää kovinkaan sähäkästi ja kone käy selkeästi kuumempana kuin muilla. Seuraavaksi kokeillaan sitä 4,1:stä.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1008 : 27.07.09 - klo: 10.53 »
Jep, taidan olla ainoa joka ajaa alle neljän (3,9)välityksellä tattiksella, eikä siitä tosiaan mitään iloa ole. Ei jaksa lähteä mutkistä enää kovinkaan sähäkästi ja kone käy selkeästi kuumempana kuin muilla. Seuraavaksi kokeillaan sitä 4,1:stä.

Juu, jos kuumana käy niin kyllä tehot akusta sitten kuluu koneen lämmittämiseen eikä auton kuljettamiseen. 4.1 toimii mulle varsin sopivasti. Auto ei ole liian sähäkkä kurveista lähtemään, joten perä pysyy suurin piirtein siellä missä pitääkin.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1009 : 27.07.09 - klo: 10.58 »
Verkkokaupan mukaan Espoon Hobbylinnassa olis Vintage etugummeja varastossa... Pitänee käydä huomenissa tarkistamassa. Ens viikonlopun kisoihin yksi uusi rengassetti olis ihan kiva saada, ettei inserteillä tartte ajella :wink:

Juuri kuulin että uusia gummeja pitäisi olla Espoon Hobbylinnassa keskiviikkona tai torstaina. Käyn varmaan silloin hakemassa itselleni setin. Jos tarvetta renkaille on, mutta etäisyys ongelmana, niin laittakaapa YVtä, voin ottaa mukaan ja tuoda Sipooseen rengas setin mukanani. Niitä on sitten kiva liimailla aamulla radan varressa  :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1010 : 27.07.09 - klo: 13.15 »
Kilpailut tarjolla. Tervetuloa mukaan!

http://rc10.fi/index.php?topic=38303.0

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1011 : 30.07.09 - klo: 08.36 »
Klo 12 tänään radalle, siis tattikselle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1012 : 30.07.09 - klo: 23.32 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.



XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1013 : 31.07.09 - klo: 09.54 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.

Juu, etuspoilereiden repeilyä on tosiaan esiintynyt. Niillä taitaa olla jotain noita kanttareita vastaan  :grin: Tuohon listaan voisi vielä lisätä pari vinkkiä:
- Leikkaa etupuskuri niin ettei se pääse jännittämään koria. Mahdollisimman hyvin korin mallinen on paras, silloin törmäykset eivät käännä korin nokkaa erikoisiin asentoihin.
- Yksivärinen tai maskaus teipillä, ettei tule leikkausjälkiä spoileriin. Niistä repeämät alkaa helpoimmin.
- Korin mukana tullut tarra spoileriin kiinni. Vahvistaa sekin vähän. Taitaa melkein jokaisessa HPIn korissa tulla tarrra spoikkaan.

Missäs vaiheessa noi suosittelemasi vahvikkeet pitäisi laittaa koriin? Ennen maalaamista vaikuttaa että tuo väkisinkin näkyy korissa... Ja taas hiekkapaperointi maalipintaan voi olla samasta syystä vähän kyseenalaista  :huh:

Cudassani takapuskuri on kyllä pysynyt niillä kakspuolisilla teipeillä varisin hyvin... Vaikka kokeilit sitä eilen itsekin muutamaan otteeseen tiputtaa pussaamalla mun peffaa... Tai siis mun cudan  :grin: Taisin tosin laittaa muutaman palan lasikuituteippiä avuksi jossain vaiheessa, mut se oli enemmän varmuuden vuoksi kuin siksi että puskuri olisi tipahtamassa. Saattaa olla että Cudan ohuempi lexan auttaa tässä kohtaa, puskuri joustaa eikä revi teippejä irti. Ehkä :huh:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1014 : 31.07.09 - klo: 10.04 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.

Juu, etuspoilereiden repeilyä on tosiaan esiintynyt. Niillä taitaa olla jotain noita kanttareita vastaan  :grin: Tuohon listaan voisi vielä lisätä pari vinkkiä:
- Leikkaa etupuskuri niin ettei se pääse jännittämään koria. Mahdollisimman hyvin korin mallinen on paras, silloin törmäykset eivät käännä korin nokkaa erikoisiin asentoihin.
- Yksivärinen tai maskaus teipillä, ettei tule leikkausjälkiä spoileriin. Niistä repeämät alkaa helpoimmin.
- Korin mukana tullut tarra spoileriin kiinni. Vahvistaa sekin vähän. Taitaa melkein jokaisessa HPIn korissa tulla tarrra spoikkaan.

Missäs vaiheessa noi suosittelemasi vahvikkeet pitäisi laittaa koriin? Ennen maalaamista vaikuttaa että tuo väkisinkin näkyy korissa... Ja taas hiekkapaperointi maalipintaan voi olla samasta syystä vähän kyseenalaista  :huh:

Cudassani takapuskuri on kyllä pysynyt niillä kakspuolisilla teipeillä varisin hyvin... Vaikka kokeilit sitä eilen itsekin muutamaan otteeseen tiputtaa pussaamalla mun peffaa... Tai siis mun cudan  :grin: Taisin tosin laittaa muutaman palan lasikuituteippiä avuksi jossain vaiheessa, mut se oli enemmän varmuuden vuoksi kuin siksi että puskuri olisi tipahtamassa. Saattaa olla että Cudan ohuempi lexan auttaa tässä kohtaa, puskuri joustaa eikä revi teippejä irti. Ehkä :huh:

Juu tuo maskiteippi vahvistaa keulaa kummasti, helpottaa myös hajonneen korin korjausta kun pitää osat paikallaan limauksen aikana.

Nyt on testattu kahdella kopalla kumitiiviste.

1. Mustang, jossa maali vielä aika tuoretta - maali ei ihan tykännyt liimasta. Kohdista, jossa on ollut puristimet , maali oin hieman kärsinyt....
Pito näyttäisi olevan kuitenkin kohdallaan ja alustavasti tuntuisi siltä että vahva on

2. Hieman vanhempi kiori -  - maalipinta ei kärsinyt lainkaan liiman käytöstä.

Eli siis jos käytät kumitiivistettä niin käytä sitä vasta sitten kun maali on oikeasti kuivunut :)


Maalipi9ntaa ei tietty tarvitse hirveästi hioa jos autolla ei vielä ole ajettu ja koppa on puhdas. Moskat pitää kuitenkin saada poies jollain konstilla.

Ei muuta kuin Tattikselle testaamaan kestävyyttä. Onko kukaan tulossa aamupäivällä / 12 aikaan ajelemaan?

XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1015 : 31.07.09 - klo: 10.36 »
Tässä se nyt on. Etunurkassa näkyy kumitiiviste mähmät.
Kun saisi tehtyä vielä kestävät kisanumerot ja esim postin tai huoneistokeskuksen logon tarrasta tms jotenkin näppärästi niin voila.

Olisiko jollakulla vinkkiä kuinka tarrat saa parhaiten tehtyä?
- Tulostin tuskin tekee hyvää jälkeä..
- Teippi.netistä tietty voisi tilata A4 arkillisen kisanumeroita ja muuta omalla tyylillään. Hinta: 40-50€ + alv , mutta voi olla huomattavasti halvempikin jos on aikaa odottaa..
- Tulostus paperille ja kontaktimuovia päälle?
- Joku muu...
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1016 : 31.07.09 - klo: 10.46 »
Tässä se nyt on. Etunurkassa näkyy kumitiiviste mähmät.
Kun saisi tehtyä vielä kestävät kisanumerot ja esim postin tai huoneistokeskuksen logon tarrasta tms jotenkin näppärästi niin voila.

Olisiko jollakulla vinkkiä kuinka tarrat saa parhaiten tehtyä?
- Tulostin tuskin tekee hyvää jälkeä..
- Teippi.netistä tietty voisi tilata A4 arkillisen kisanumeroita ja muuta omalla tyylillään. Hinta: 40-50€ + alv , mutta voi olla huomattavasti halvempikin jos on aikaa odottaa..
- Tulostus paperille ja kontaktimuovia päälle?
- Joku muu...

Kyllä tarrat kummasti antoi autolle ilmettä. Näyttääpi hyvältä ja väri erottunee radalla aika hyvin  :wink: Muutaman kerrankun ajat Sipoossa renkaaseen niin kumitiiviste mähmöjä ei kukaan enää huomaa  :grin:

TomiKoo tilaili parit arkit tarroja tuossa pari sivua taakse päin ja Teippimiestä suositeltiin hommaan myös.
Itse maalasin kisanumerot autoon, joten niitä ei tarvinnut sen kummemmin ihmetellä. Noita logoja olen kans välillä vähän pähkinyt (niitä en ala maskista leikkaamaan). Näyttäisi olevan tarjolla myös siirtokalvoa, jolla tulostukset voi koriin siirtää. En vaan muista mistä semmoista oikein sai... Hinta oli vähän suolainen, mutta ei sentään 40-50€/arkki.

Numeroihin monet ovat käyttäneet tuota paperi + kontaktimuovi/teippi ratkaisua. Kyllä ne silläkin tavalla kisan verran vähintään autossa pysyvät.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1017 : 31.07.09 - klo: 11.15 »
Tämä jos joku osaa noita tarroja tehdä.

http://rc10.fi/index.php?board=28.0

Jerzi

PS Kohta radalle päin.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1018 : 31.07.09 - klo: 11.18 »
Vinnkinä:

Tuossa Ilvessalon autoa katsellessa pisti silmään nuo sameat sivulasit. Itse leikkelin tarrasta karmien sisäisen läpinäkyvän osan pois niin lasit on kirkkaat. Eipä tuo tietenkään haittaa muuten kuin nenä kiinni autossa tarkastellessa, mutta leikkeleminen on varsin pieni vaiva.
Itse asiassa siäosa poistettuna tuota karmia voi liimaillessa helpommin ohjailla maalauksen reunoja pitkin, jos ikkunamaski ei ollut ihan 100% sopiva. Eikä jää kuplia tarraan kuten joskus noissa isommissa pinnoissa meinaa jäädä. Joten itse varmaan leikkelen nuo jatkossakin.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1019 : 31.07.09 - klo: 18.33 »
Terve mahtuuko foami puskuri mihinkään noihin  vintage koreihin,
kävin tänään hakemassa renkaat ja huomasin, että linnaan oli tullut myös koreja.

Itsellä tuo escortti eikä siihen kyllä mahdu ainakaan.

Autona Xray T2
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd