Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 935347 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1470 : 25.10.09 - klo: 22.40 »
Kisat lauantaina hyvinkäällä, tuu sinne :p Pidetään hauskaa varikolla kuten aina :lol:
Jerzi

Linkki radalle, ette pety lainkaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=39675.0
« Viimeksi muokattu: 26.10.09 - klo: 19.46 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1471 : 27.10.09 - klo: 21.42 »
Nyt on käyty testaamassa ekan kerran radalla autoa ja eiköhän sieltä sitten etudiffin kiristysmutterin kanta katkennut :sad: mutta muuten auton säädöt tuntui olevan aika kohillaan.Eikun huomenna ostamaan sitten uusi ruuvi jos ei löydy niin uusi diffi ja taas ajamaan.
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1472 : 27.10.09 - klo: 21.50 »
etudiffin kiristysmutterin kanta?

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1473 : 27.10.09 - klo: 22.04 »
Niin kun se diffi on kaksi osainen niin siellä keskellä menee ruuvi missä on toisessa päässä muttteri,niin se ruuvi katkesi
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa MPi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1474 : 27.10.09 - klo: 23.00 »
Alkaa Escort olla koeajoa vaille valmiina

« Viimeksi muokattu: 29.11.09 - klo: 17.49 kirjoittanut MPi »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1475 : 27.10.09 - klo: 23.44 »
Niin kun se diffi on kaksi osainen niin siellä keskellä menee ruuvi missä on toisessa päässä muttteri,niin se ruuvi katkesi

Onko siinä ruuvin kannassa minkälainen joustin eli onko siinä jousi vai koverat prikat. jos on nuo prikat niin katso jos sinne saat mahtumaan ylimääräisiä prikkoja niin säätäminen on paljon helpompaa. Jos on jousi niin se on ok. Kysy myyjältä löytyykä vastaava ruuvi niin titaanisena. On paljon kestävämpi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1476 : 28.10.09 - klo: 09.58 »
Olipa komia ESKO!!!!

Oliko 3Racingin diffi?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1477 : 28.10.09 - klo: 15.31 »
Itse vahvasti veikkaan että Pekka ja Jansson eivät osu ihan heti samoihin kisoihin, mutta kenties.
Jerzi

Hyvin veikattu  :lol:

http://rc10.fi/index.php?topic=40930.msg376045#msg376045
Flying Calacucco

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1478 : 28.10.09 - klo: 17.12 »
Niin kun se diffi on kaksi osainen niin siellä keskellä menee ruuvi missä on toisessa päässä muttteri,niin se ruuvi katkesi

Onko siinä ruuvin kannassa minkälainen joustin eli onko siinä jousi vai koverat prikat. jos on nuo prikat niin katso jos sinne saat mahtumaan ylimääräisiä prikkoja niin säätäminen on paljon helpompaa. Jos on jousi niin se on ok. Kysy myyjältä löytyykä vastaava ruuvi niin titaanisena. On paljon kestävämpi.
Jerzi

Jousihan siinä on, ja kävin tänään ostamassa uuden ruuvin mutta ihan samaa materiaalia kuin alkuperäinen, eli ei se kait titaania ole.
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo: 17.54 kirjoittanut joxi »
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1479 : 05.11.09 - klo: 09.41 »
Olisko jollain heittää vinkkiä millä Xray T2 007 auton keulan sais tarpeeks korkeelle? Jouset on ruuvattu päähän asti niin 8mm mitta ei meinaa mennä auton alle kunnolla. Jos auton nostaa tuohon mitan päälle niin pystyy juuri ja juuri työntämään mitän yli, mutta mitän päälle ei pysty rullaamaan.

Suurempi ongelma on servon, noperin ja moottorin puolella. Voisko jäykemmistä jousista olla jotain apua?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1480 : 05.11.09 - klo: 09.51 »
-Petsku-: Onko iskareissa kiinteät vai säädettävät männät? Kiinteillä männillä iskarin varsi tulee pidemmälle ulos ja pitäis saada tuo tarvittava 8mm maavara. Kai olet tarkistanut ettei ulosjoustoruuvit rajoita maavaraa ennen iskarien pituuden loppumista?

Jos iskareista kuitenkin loppuu mitta kesken niin voisit kokeilla vanhempien Xray-autojen iskarin varsia, T2-malleissa on lyhyemmät varret kuin T1-autoissa. Jos jousien mitta loppuu kesken niin Xrayn vanhemmat jouset ovat pidempiä, esim. vaalean siniset jouset eteen ja valkoiset taakse.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1481 : 05.11.09 - klo: 10.05 »
Täytyy myöntää, et en tiedä onko nuo säädettävät vai kiinteät. Ovat edellisen omistan kokoamat ja oon niin hetken vasta omistanu auto, että en edes tiedä mistä tuon ero erottaa  :shock:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1482 : 05.11.09 - klo: 10.12 »
Säädettävät männät tunnistaa siitä, kun iskarin vetää täyteen pituuteensa ja kääntelee iskarin päätä. Siinä on 4 eri asentoa eli avoimia männän reikiä 1, 2, 3 ja 4. Kun säädät tuon 8mm maavaran niin jääkö autoon vielä ulosjoustoa vai onko jouset puristuneet? Jousi ei sais koskaan olla (paljoa) esijännitettynä, muuten ulosjoustoa on liian vähän eikä auto toimi.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1483 : 05.11.09 - klo: 11.16 »
Olisko jollain heittää vinkkiä millä Xray T2 007 auton keulan sais tarpeeks korkeelle? Jouset on ruuvattu päähän asti niin 8mm mitta ei meinaa mennä auton alle kunnolla. Jos auton nostaa tuohon mitan päälle niin pystyy juuri ja juuri työntämään mitän yli, mutta mitän päälle ei pysty rullaamaan.

Suurempi ongelma on servon, noperin ja moottorin puolella. Voisko jäykemmistä jousista olla jotain apua?
Jotta ulosjoustovaraa jäisi, voisit myös kokeilla pidempia alalinkkejä iskarinvarsiin. T1:ssä oli juuri näin takana, koska jousitukseen tarvitaan etupäätä enemmän liikevaraa ulospäin. Pituutta tulee lisää myös ruuvaamalla alalinkkiä ulospäin muutaman kierroksen. Kyllä pallo yleensä paikallaan pysyy vaikka ei olisikaan aivan loppuun asti kierretty. Vähän siellä ja vähän täällä, niin tarvittavat millit saa kasaan.
Tiim Lahti

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1484 : 05.11.09 - klo: 12.45 »

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1485 : 07.11.09 - klo: 21.27 »
No niin nyt on VTR auto valmis ;)



Joku saattaa tunnistaa korin ;) Eli toihan on MirosHiman jo tässä keskustelussa esittelemä kori. Tuolla on ainakin näin aluksi hyvä reenata ja kilpailla niin Mantan kori säästyy osumilta.

Kisanumerokin löysi paikkansa takalasista ja molemmista takasivulaseista.

Melkonen yllätys oli, kun punnitsin tuon auton noin valmiina. Autolla oli 90g ylipainoa verrattuna tuonhon minimipainoon. Tietysti tuo akkukotelo tuo n.100g lisäpainoa, mut eipä tuo lipo oikeen pysy tuola kyytis ilman koteloa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1486 : 08.11.09 - klo: 20.09 »
Pitoa on nyt Torpan radalla runsaasti, mutta VTR:ääkin voi säätää toimimaan kovemmalla pidolla.

VTR:ien suurin ongelma on noihin olosuhteisiin tolkuton 8 mm minimimaavara. Kannattaisi harkita sen tiputtamista vaikka parilla millillä.

Mitä voisi tehdä pidostakaatumisen vähentämiseksi:
-maavara pienemmäksi ja sen jälkeen
-jäykempää vakaajaa eteen
-edessä roll centerin nosto
-etupidotus lyhyemmäksi tai vain sisäreunaan
-ulosjoustoja mieluummin vähemmän kuin enemmän
-takana voi harkita roll centerin laskemista
-edessä renkaan sivuvallin pikaliimaus

Tietysti aina on vaihtoehtona osallistua TSS-10:iin, missä ei ole maavarasääntöä.

Olen samaa mieltä. Iso osa autoista, joilla veteeärrää ajetaan, ei ole suunniteltu 8mm:n maavaralle ja tästä syystä autojen säädettävyys ja sitä kautta toimivuus (muuttoinkin, kuin kaatopidossa) on vähän sitä ja tätä. Omansa auton käyttäytymiseen tuo tietysti kori ja renkaat, ne on kuitenkin ne oleelliset elementit VTR:ssä, joten niiden muuttaminen ei ole mitenkään mahdollista, joten mielestäni loogisinta olisi pohtia tuo maavara-asia vielä kertaalleen.

Kun autot saadaan pysymään paremmin radalla, saadaan aikaseksi enemmän aitoa kilvanajoa ja tiukkoja tilanteita, sehän tässä kuitenkin on se jutun suola.
Flying Calacucco

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1487 : 08.11.09 - klo: 20.32 »
Se on vaan niin, että jos maavara tiputetaan ei enää erota touringista kuin korien ja renkaiden osalta. Eräänlainen noihin jenkkiautoihin kuuluva nyökkäily etc jää kokonaan pois, ja tästä tulee tylsää touringia..

Ennemmin pitäisi vielä tehdä eroa luokkien välille, esim. kieltämällä vintagesta kallistuksenvakaajat kokonaan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1488 : 08.11.09 - klo: 20.36 »
Onhan se näinkin.

Ajamisesta ja kisaamisesta jää tosin iso osa hauskuutta pois, kun autot ei toimi, niinkuin pitäisi.

Sitten vielä se näkökulma, mitä jerry tuolla toisaalla sanoi, että samalla maavaralla voisi ajaa stanua ja VTRää. Tämä mahdollistaisi saman auton käyttämisen molempiin luokkiin, ilman jatkuvaa säätämistä, jopa kisassa.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1489 : 08.11.09 - klo: 20.42 »
Se on vaan niin, että jos maavara tiputetaan ei enää erota touringista kuin korien ja renkaiden osalta. Eräänlainen noihin jenkkiautoihin kuuluva nyökkäily etc jää kokonaan pois, ja tästä tulee tylsää touringia..

Ennemmin pitäisi vielä tehdä eroa luokkien välille, esim. kieltämällä vintagesta kallistuksenvakaajat kokonaan.

Olisin valmis sellaiseen kummajaiseen että 5/6mm saa olla torpassa, muualla 8mm mutta se menee jo aika kaukaa haetuksi.
Se kaatuminen on nyt pieni ongelma torpassa mutta keskiviikkona tiedämme enemmän.
Nämä uudet renkaat jotka ovat tulleet turisti luokkaan on nyt jättnyt kumia aika paljon matolle ja pito sen myötä on kasvanut hirveästi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1490 : 08.11.09 - klo: 20.47 »


Olisin valmis sellaiseen kummajaiseen että 5/6mm saa olla torpassa, muualla 8mm mutta se menee jo aika kaukaa haetuksi.

Jerzi

Tai sitten kielletään vaan pidottaminen VTR:llä..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1491 : 08.11.09 - klo: 21.17 »
Tai sitten kielletään vaan pidottaminen VTR:llä..

justjoo... tai sitte mennään näillä korkeuksilla ja säännöillä.

Ei sitä autoa oo pakko pidottaa siellä torpassa, vai onko?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1492 : 08.11.09 - klo: 21.37 »
No me kokeillaan kunnolla keskiviikkona että mikä on homman nimi kokonaisuudessaan jotta kaikilla olis yhtä hauskaa ja sehän on homman nimi tässä.
Käytetäänkö casino radalla kuinka paljon tuota xenon rengasta jo ja kuinka paljon teillä on turisti kavereita kiertämässä rataa. Meidä ajoura on ihan pikimusta ja mustenee kokoajan lisää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1493 : 08.11.09 - klo: 21.52 »
jos teidän ajoura torpassa on pikimusta niin ei ehkä kannata rukata sääntöjä sen vuoksi.

Teillä Torpassa ajaa PALJON kuskeja - rata on lyhyt -> kierroksia tulee paljon -> rata pidottuu...

Jos rata omaa hyvän pidon -> EI RENKAITA TARVITSE PIDOTTAA!!!???

Jos te pidotatte renkaat ja valitatte kippipidosta, niin missä lienee vika...

Jos teidän hyväpitoisen radan vuoksi tahdotte muokata sääntöjä tourinkisääntöjen suuntaan, ni kannattaa kyseenalaistaa koko VTR:n tarkoitus...

Vastaus kysymykseesi:
Nykysäännöillä ainakin meidän radalla pelaa hemmetin hyvin - parempi ei voisi olla.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1494 : 08.11.09 - klo: 22.23 »
Jos te pidotatte renkaat ja valitatte kippipidosta, niin missä lienee vika...

Jos teidän hyväpitoisen radan vuoksi tahdotte muokata sääntöjä tourinkisääntöjen suuntaan, ni kannattaa kyseenalaistaa koko VTR:n tarkoitus...

Mielestäni tässä ei ollut tippaakaan valittamista, vaan yritin perustellen esittää mielipidettäni asian suhteen:

Iso osa autoista, joilla veteeärrää ajetaan, ei ole suunniteltu 8mm:n maavaralle ja tästä syystä autojen säädettävyys ja sitä kautta toimivuus (muuttoinkin, kuin kaatopidossa) on vähän sitä ja tätä. Omansa auton käyttäytymiseen tuo tietysti kori ja renkaat, ne on kuitenkin ne oleelliset elementit VTR:ssä, joten niiden muuttaminen ei ole mitenkään mahdollista, joten mielestäni loogisinta olisi pohtia tuo maavara-asia vielä kertaalleen.

Kun autot saadaan pysymään paremmin radalla, saadaan aikaseksi enemmän aitoa kilvanajoa ja tiukkoja tilanteita, sehän tässä kuitenkin on se jutun suola.

ja:

Ajamisesta ja kisaamisesta jää tosin iso osa hauskuutta pois, kun autot ei toimi, niinkuin pitäisi.

Sitten vielä se näkökulma, mitä jerry tuolla toisaalla sanoi, että samalla maavaralla voisi ajaa stanua ja VTRää. Tämä mahdollistaisi saman auton käyttämisen molempiin luokkiin, ilman jatkuvaa säätämistä, jopa kisassa.

Kyse ei siis ole suinkaan pelkästään Torpan radasta, vaan autojen ominaisuuksista. Mutta jos ätituudi ja keskusteluhalukkuus on tuota luokkaa, niin minkäpä asialle sitten voi.
« Viimeksi muokattu: 08.11.09 - klo: 22.28 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1495 : 08.11.09 - klo: 22.34 »
No, onhan ajatuksissasi järkeäkin... mutta taitaa tuo kippaamispidon ongelma sijaita vain siellä torpassa  :wink:

Toisaalta ihan fiksu ajatus, että renkaat ja korin vaihtamalla olisi mahdollisuus vaihtaa stanusta VTR:ään.  Saahan miniinkin monta eri luokkaa, kun vaihdetaan renkaat ja korit... noh   :mrgreen:
On tiedossa, ettei touringautot ei ole suunniteltu 8mm maavaralle, ja niitä on siten hankala saada pelaamaan. RATKAISU: pidennä iskareita 8mm maavaralle sopivaksi - johan pelaa.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1496 : 08.11.09 - klo: 22.41 »
Kyse ei siis ole suinkaan pelkästään Torpan radasta, vaan autojen ominaisuuksista.

Kysehän oli nimenomaan auton ominaisuuksista TORPAN radalla...  :mrgreen:

Onko Torpassa pitoa NIIN paljon, että siellä ei voi VTR:llä ajaa pidottamatta?

Voi olla, että tulen keskiviikkona ajamaan torppaan, niin näen sitten myös itse teidän tilanteen ja voidaan pohtiakin asiaa ihan naamotusten.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1497 : 09.11.09 - klo: 01.40 »
Se on vaan niin, että jos maavara tiputetaan ei enää erota touringista kuin korien ja renkaiden osalta. Eräänlainen noihin jenkkiautoihin kuuluva nyökkäily etc jää kokonaan pois, ja tästä tulee tylsää touringia..

Ennemmin pitäisi vielä tehdä eroa luokkien välille, esim. kieltämällä vintagesta kallistuksenvakaajat kokonaan.

Ja ehdottomasti SPX säädin :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1498 : 09.11.09 - klo: 07.53 »
Ja ehdottomasti SPX säädin :wink:
Jerzi

huoh... ei se säädin autuaaksi tee..

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1499 : 09.11.09 - klo: 07.55 »
No ei.

Jätän omalta osaltani tämän keskustelun, olen oman mielipiteeni tuonut julki, annetaan viisaammille rauha tehdä päätöksensä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu