Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 929921 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1560 : 19.11.09 - klo: 12.20 »
Sitä ruuvia ei kiristetty kovalla kädellä,vaan todella ´´löysällä´´ oli,mutta katkeili,kaikki muitten samojen autojen diffit kestänyt hyvin,mutta sen diffi ruuvi ei.Mutta nyt se on Spoolina ja tänään mennääs sitä testaamaan...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1561 : 24.11.09 - klo: 22.39 »
Voisko joku kertoa,paljonko on KV luku noissa VTR-10 luokassa sallituilla moottoreilla?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1562 : 24.11.09 - klo: 22.41 »
Käsittääkseni noin 2300.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1563 : 24.11.09 - klo: 22.42 »
Okei,tuli eteen tälläinen: http://www.swanghobby.com/hobbywing-xerun-175t-2300kv-sensored-brushless-motor-pr-170.html
Mitenhän tuollaisen laillisuudesta,voidaanko siinä asiassa yhtään luistaa??
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1564 : 24.11.09 - klo: 22.52 »
Johan luokassa on kaksi sallittua moottoria, ihan niinkuin TSS-luokassakin joten en näe tarvetta moisille...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1565 : 24.11.09 - klo: 22.56 »
Okei,tuli eteen tälläinen: http://www.swanghobby.com/hobbywing-xerun-175t-2300kv-sensored-brushless-motor-pr-170.html
Mitenhän tuollaisen laillisuudesta,voidaanko siinä asiassa yhtään luistaa??

Miksi ostaa kalliilla ulkomailta, kun ihan samassa tehtaassa tehtyä moottoria saa Suomesta halvemmalla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1566 : 24.11.09 - klo: 23.00 »
Juu,niin on,mutta ongelmana on vain se,että kumpaakaan ei ole suomessa yhtään kappaletta missään liikkeessä ja servaavien tulosta ei ole vielä kovin varmaa tietoa....
Ja ei tuo kovin kallis ole verrattuna suomen hintoihin....
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1567 : 24.11.09 - klo: 23.29 »
Juu,niin on,mutta ongelmana on vain se,että kumpaakaan ei ole suomessa yhtään kappaletta missään liikkeessä ja servaavien tulosta ei ole vielä kovin varmaa tietoa....
Ja ei tuo kovin kallis ole verrattuna suomen hintoihin....

eikös rf:lle ollu tällä viikolla tulossa TSS moottoria?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1568 : 24.11.09 - klo: 23.49 »
Juu,niin on,mutta ongelmana on vain se,että kumpaakaan ei ole suomessa yhtään kappaletta missään liikkeessä ja servaavien tulosta ei ole vielä kovin varmaa tietoa....
Ja ei tuo kovin kallis ole verrattuna suomen hintoihin....

Kysy hobbylinnasta. Näin muutaman hyllyssä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1569 : 25.11.09 - klo: 00.05 »
Ja voi myös viskata YV:llä, jos käytetty (juuri putsattu) kone kiinnostaa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1570 : 25.11.09 - klo: 09.37 »
HuoH, ei tilanne kotimaan osalta ihan niin huono ole, kuten alla olevat kolme viestiä kertovat.

VTR:n sääntötyöryhmä on ollut aika tarkkana moottoriasiassa eli voi olla vaikea päästä kisaan mukaan muulla kuin "hyväksytyllä" moottorilla.

Toki treenikonekin voi olla hyvä löytyä pakista. Tuon vauhti on kuitenkin käytännössä sama kuin noilla virallisilla moottoreilla.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1571 : 25.11.09 - klo: 16.37 »
RF:stä vastattiin,että n.2 viikkoa vielä,niin saavat 17.5T:tä ja hobbylinnassa ei ollut hyllyssä,eivätkä tienneet milloin saavat lisää,koska koneet tulevat medasecin kautta,mutta täytyy nyt vielä katella...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1572 : 01.12.09 - klo: 13.14 »
Mielenkiintoinen tieto USAsta tuli vastaan RCtech'ssä. Siellä VTA-luokka on hyvin lähellä meidän VTR-luokkaamme.

   Originally Posted by Kevin K:
    Attention all VTA Racers.....The USVTA has banned the use of the Advanced Electronics ESC     
    or Black Diamond ESC from use in the Trans AM class. We are also following this rule as
    well so if you get one of these do not plan on using it in Trans AM.

Lisäkommenttina, että syy käyttökieltoon on suorituskyvyssä, joka ei sovi stock spec luokkan henkeen.

Täälläkin on jonkin verran keskusteltu siitä, pitäisikö yksi tietty säädin kieltää VTR-luokassa.

Taitaa olla niin, että säätimiä tulee ja niiden ominaisuuksia kopioidaan jollakin viiveellä ja sitten taas tulee uutta ja entistä enemmän "hot'tia" jne.

Tuollainen kieltäminen tuntuu aika oudolta, enkä usko että se voi toimia kovin pitkällä tähtäimellä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1573 : 01.12.09 - klo: 13.23 »
Ei ole mitään järkeä lähteä rajaamaan nopareita.
Itsellä on yhä käytössä 2005 hankittu LRP Sphere, enkä ole jäänyt kenenkään jalkoihin vauhdissa.
Jos joku haluaa harrasteluokkaan ostaa 200€ noparin niin antaa palaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1574 : 01.12.09 - klo: 13.25 »
Ymmärrän toki että halutaan kieltää tämän "kers" ominaisuuden käyttäminen...
Se kun tietenkin osaltaan pakottaa hankkimaan juuri tietyn/tiettyjä säätimiä pärjäämisen toivossa...

Tosin itsellä ei ole pienintäkään omakohtaista kokemusta että miten selkeä ero tällaisella säätimellä on perus härveliin...
Olen vain kuullut hyvin monelta että ainakin suoralla nopeusero on merkittävä.
Mut miten selkeesti sensitten näkee onko toiminto käytössä vai ei?
Kuulema senkin näkee selvästi...

No eli... eihän tuon ominaisuuden käyttökiellon toteuttaminen ainakaan omaan korvaan kuulosta ollenkaan vaikealta.

Positiivisena tässä näen sen että periaatteessa millä vain säätimellä voi silloin pärjätä...
Vai pitääkö silloinkin kaivella juuri ne säätimet joista saa säädettyä kaikkein suurimmat ennakot?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1575 : 01.12.09 - klo: 13.29 »
edelleen USAn VTA-luokkaan liittyen:
So, going forward, we will not allow the Turbo feature to be enabled for the Tekin ESCs. You may run all the normal timing advance you wish, but the Turbo must be off. Trans Am is about cars that are fairly equal, and good racing. This is meant to ensure we are trying to reach that goal.
We will have a laptop and the Hotwire so that we can assist you in altering your ESC program if you don't have the proper equipment.
**This applies to the Trans Am class ONLY!*****

Siellä on nyt lähdetty kieltolinjalle ihan tosissaan. Ei vaikuta ihan terveeltä meiningiltä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1576 : 01.12.09 - klo: 13.30 »
Ehkä paras ratkaisu on tuo Jonnin malli, eli opettelee ajamaan. Säätimistä voi stressata sitten, kun se satasen säädin on hajonnut ja/tai ajaa säännöllisesti kisan voitosta ja tuntuu, että aina menee kaverilla kovempaa suoralla.
---

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1577 : 01.12.09 - klo: 13.30 »
Helpoimmalla tässäkin selvitään, kun pidetään radat sellaisina, ettei pitkiä suoria ole.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1578 : 01.12.09 - klo: 13.32 »
Onkos VTR:n ajajissa yhtään Asson TC3 tai TC4 kuskia?
Löytyykö vielä TC3 tai TC4 suttaajia, jotka voisivat kertoja, millä ratkaisuilla saisi välityksen 4-4,5 paikkeille. Eli meneekö TC3:een vaikka 60T 48p spurri ja 31-37T 48p pinjonit?

Pitäis saada välitykset kohdilleen mutta ei viitsisi sikaa säkissä tilata, jos ei saakaan menemään kiinni autoon.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1579 : 01.12.09 - klo: 13.50 »
Helpoimmalla tässäkin selvitään, kun pidetään radat sellaisina, ettei pitkiä suoria ole.
Tämä kuulostaa ja tuntuu ainoalta hyvältä idealta. Meilläpäin on muutenkin pieni ajopaikka ja viimeaikoina suorat ovat olleet optimoitu mineille niin en ainakaan itse ole huomannut SPX:stä mitään etua. Jonkin tietyn säätimen kieltäminen tulee olemaan loputon urakka, koska tämä ominaisuus on puhtaasti säätimen softassa eli sitä käsittääkseni on jo nyt saatavilla useaan säätimeen, jopa sellaisiin, jossa tätä ei alunperin ole ollut. Eli valvonta tulisi edellyttämään säätimen softaversion tarkistamista.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1580 : 01.12.09 - klo: 13.52 »
Ehkä paras ratkaisu on tuo Jonnin malli, eli opettelee ajamaan. Säätimistä voi stressata sitten, kun se satasen säädin on hajonnut ja/tai ajaa säännöllisesti kisan voitosta ja tuntuu, että aina menee kaverilla kovempaa suoralla.

Ah niin totta...
Paha vaan kun meissä suomalaisissa piilee aikamoinen välineurheilijan kompleksi.

Aina pitää olla se ehdottomasti paras ja kallein härveli jolla edes teoriatasolla saavutetaan jotain etua.

Ja vielä kun ajatellaan että tämä vaivaa erittäin isoa osaa harrastajista niin sillon jää koko luokka ajamatta, ellei sitten lompakko ole tarpeeksi paksu.
Eikä siinä mitään, mutta vielä lisätään tähän se mihin itsekin törmään todella usein...
Aina ollaan sanomassa "tolla ei tarvii ajaa... pitää olla toi... toi on surkee... naurua... lisää naurua"

Paljon enemmän olis harrastajia ajamassa montaa eri luokkaa, kun ymmärrettäis että jos vaan osaa ajaa niin hyvin niillä muillakin laitteilla pärjää...


Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1581 : 01.12.09 - klo: 14.10 »
Minun mielestä aiheesta voisi puhua enemmän ja avoimin. Luulen että moni harrastaja on siinä uskossa että pakko olla kers/turbo/kakkosvaihde säädin muuten ei voi pärjätä. Totuus on kummiski se että hyvin ajamalla pärjää aina, varsinkin VTR luokassa missä ei stressata liikaa.

Huoletta voi ostaa ekaksi säätimeksi jonkun käytetyn tai muuten vaan sopivanhintaisen, kyllä sillä pääsee harrastamaan ja ajamaan skabaa. Myöhemmin sitkun alkaa ärsyttämään ettei ole eka mutta aina toka niin voi harkita toisen säätimen ostoa. Pahimassa tapauksessa käy niin että ostaa nytten SPX:n ja sitten kun on oppinut ajamaan vuoden päästä ja olisi siitä oikeesti hyötyä niin laite onkin vanhentunut.
« Viimeksi muokattu: 01.12.09 - klo: 14.39 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1582 : 01.12.09 - klo: 14.33 »
Juuri näin...

Ihan sama mikä säädin on käytössä, tai mikä C arvo akusta löytyy...
Sillä pääsee jo silti kovaa.
vasta kun pystyy ajamaan 5 minuuttia niin kovaa kuin omat sähköt ja auton tekniikka antaa periksi, kaikki kierrokset sekunnin sisään toisistaan niin sitten on perusteltua ruveta hankkimaan näitä "ehdottomasti pakollisia" vermeitä.

Asiaa hieman sivuten...
Eihän tästä ole kuin pari vuotta kun iso omenan radasta kommentoitiin sen olevan liian helppo.
Mielenkiintoista kun kuskit jotka pysty ajamaan edes 5 kierrosta saman sekunnin sisään, oli todella harvassa.
Silti piti olla viimesenpäälle harjatonta jne.
Silti tuli kisoissakin pujoteltua kierroksella ohitustilanteissa näitä jotka valittivat radan olevan liian helppo.

Samalla sai myös niin usein kuulla kuinka mun auto kulki niin hirveen kovaa plaa pplaa...
Jännä vaan kun hyvin moni veti pääsuoralla sutien konttiin...

Eli ei muuta ku semmoset sähköt paikalleen mitkä löytyy...
Ajoa ja vielä lisää ajoa.
Kun tosiaan pystyy vetämään omien sähköjen maksimi rajoilla sen 5 minuuttia niin parempien härveleiden hommaaminen on täysin perusteltua... Muuten lähinnä välineurheilua.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1583 : 01.12.09 - klo: 15.00 »
Itse hommasin tuon äspeeäksän kun halvalla jenkeistä sain, ihan kokeilumielessä.. Enpä semmoista eroa huomaa muihin käytössäni oleviin/olleisiin että kannattaisi lähteä varsinkaan aloittelijoiden hommaamaan tai kisoissa kieltämään..

Kuulun toki siihen kuskien ryhmään joka harvemmin onnistuu ajamaan edes viittä kierrosta sekuniin sisään, puhumattakaan viittä minuuttia...

Lähinnä etu (jonka kuvittelen saavuttavani) on siinä että tiheemmällä välityksellä (ajan 4,85 väleillä) saan kiihtyvyyttä kurveista ulos huippujen kuitenkaan pahemmin kärsiessä. Säätimessä ollut moodeina 6-8 käytössä, ei merkittävää eroa havaittavissa käytöksessä.

Säätimestä maksoin himpun päälle 120 euroa, joten ei tuota ihmeellisen kalliinakaan voitane pitää.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1584 : 11.12.09 - klo: 21.59 »
Terve!
Vihdoin saatiin niitä VTR koneita tänne suomen maalle ja heti piti yks tilata,että saan tuon VTR:n kasaan,jonka valmistusta oon tässä jo kauan ootellu...
Tuolla kuvia valmiista autosta: http://kuvaboxi.fi/julkinen/2dumu+allu-vtr-10.html
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1585 : 27.12.09 - klo: 21.32 »
Nyt tuli Manta valmiiks :) Tiedä sit vaan uskaltaako tolla lähtee ajamaan vielä hetkeen :)




Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1586 : 29.12.09 - klo: 10.13 »
Radalle vaan.On sinne muidenkin korit hajonnu :afro:

Nimim:Cuda tuli tiensä päähän.Enää en sitä korjaa...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1587 : 29.12.09 - klo: 10.24 »
Nuo tuntuu vaan menevän melko helposti päreiksi nuo retroracingit, verrattuna lexan-koreihin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1588 : 29.12.09 - klo: 10.54 »
Niin menee.Nimimerkki Cee-man voisi laittaa kuvia Escortista ja Kadetista joilla se ajoi "jouluajoissa".
Petskullakin se Cortina taitaa olla aika säpäleinä.
Mulla tuo hpi:n Cuda on aika rikki myös...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1589 : 29.12.09 - klo: 12.24 »
Sunnuntain jäljiltä Corttina on syöny aika hyvin teippiä  :grin:

Eiköhän toi Mantakin oo pakko korkata sit kun Corttina ei pysy enää kasas. Saapa sit ostaa uuden korin taas maalattavaks :) Sais vaan olla vähän halvempia noi Retron korit niin ei aina kirpaasis niin paljoa kun sen mällää johonki.