Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 935153 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Janne_H81

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1740 : 15.02.10 - klo: 16.33 »
Provosoidaan vähän....  :grin:

- maavara 6mm
- valitaan yks ainut nopari
- koneet 21.5T

Mitä muuta?
Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1741 : 15.02.10 - klo: 16.39 »
Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Olisi hianoa, jos löytyisi hyllytavarana kesympää konetta, kuten 21,5 -lankainen tai jopa kesympi.

Novakilta sellainen ainakin löytyy...

Yksikennolipoihin ei mennä!  :mrgreen:

Sen sijaan että jarrutettaisiin kehitystä, mennään kehityksen mukana...



Eipä tuossa luokan nimessäkään ole hirveesti "hi-tech" sanaan viittaavaa?

Provosoidaan vähän....  :grin:

- maavara 6mm
- valitaan yks ainut nopari
- koneet 21.5T

Mitä muuta?


No johan oli mahtava idea :shocked: :angry:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1742 : 15.02.10 - klo: 16.49 »
Nyt poijjaat taas jarrua päälle....

Odotellaan mitä TSS-luokassa tapahtuu, uskaltaisin väittää että ensi kaudella on huomattavasti miedommat pannut sielläkin... Mihin väitteeni perustan jääköön kertomatta toistaiseksi.

Ykstyyppisäätimiä etc ehdottelevat lienevät oikeasti vitsillä liikenteessä?

Tietty jos valitaan "oikea" säädin eli semmoinen joka multa jo löytyy niin ok... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1743 : 15.02.10 - klo: 16.55 »
Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Olisi hianoa, jos löytyisi hyllytavarana kesympää konetta, kuten 21,5 -lankainen tai jopa kesympi.

Novakilta sellainen ainakin löytyy...

Yksikennolipoihin ei mennä!  :mrgreen:

Sen sijaan että jarrutettaisiin kehitystä, mennään kehityksen mukana...



21.5T kone ehkä hetken hyvä ratkaisu vauhtien hillitsemiseen, mutta kohta mentäisiin taas kovempaa...

Kehityksen jarruttamisesta puheen olleen Nascaria ajetaan yhä kaasareilla ja hyvin taitaa sarjalla pyyhkiä.

Mielestäni kannettavat tietokoneet eivät kuulu Vintage-kisan varikolla,
mutta tämä on vain minun mielipde.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1744 : 15.02.10 - klo: 19.08 »


Mielestäni kannettavat tietokoneet eivät kuulu Vintage-kisan varikolla,
mutta tämä on vain minun mielipde.

Kielletään läppärit?

:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1745 : 15.02.10 - klo: 20.01 »
Saattoi mennä ohi, mutten nähnyt mainintaa retron etusivulla olevasta autosta.

TT-01 ja Ansmannin näköä on aika paljon, onko lisätietoja?


http://www.retroracing.com/epages/OVK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/24042009-139628/Categories
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1746 : 15.02.10 - klo: 20.05 »
EPAlla rajoittaa moottorin maksimi kierrosluvun kaikkien saavutettaviin ? "helpohko" valvoa ja mitata tarvittaessa. välityksillä ja ennakoilla voisi kukin silti säätää kiihtyvyyden mieleisekseen


...tai sitten rajoittaa autojen huippunopeuden johonkin maksimi arvoon ja poistaa moottori ja välitys rajoitukset kokonaan
« Viimeksi muokattu: 15.02.10 - klo: 20.12 kirjoittanut Veskuvaan »
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1747 : 15.02.10 - klo: 20.12 »
EPAlla rajoittaa moottorin maksimi kierrosluvun kaikkien saavutettaviin ? "helpohko" valvoa ja mitata tarvittaessa. välityksillä ja ennakoilla voisi kukin silti säätää kiihtyvyyden mieleisekseen

Ei tule toimimaan pätkääkään.
Eiköhän mennä näillä säännöillä mitä on ja mennään säädinkauppaan jos ei kyyti riitä.

Poissa henkka123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1748 : 15.02.10 - klo: 20.13 »
Saattoi mennä ohi, mutten nähnyt mainintaa retron etusivulla olevasta autosta.

TT-01 ja Ansmannin näköä on aika paljon, onko lisätietoja?


http://www.retroracing.com/epages/OVK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/24042009-139628/Categories

Tuota saa Medaseciltä/RCM:stä. Sinne oli tullut pari kipaletta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1749 : 15.02.10 - klo: 20.13 »
Itse olen ajanut veeteeärrää ihan hupimielessä, eli en ole osallistunut
kisoihin, koska en omista virallista kisakonetta.

Minulta jyrkkä ei ykstyyppi noparisääntöön,
koska se nostaa harrastamisen kuluja,
jos autoon pitää ostaa "x" merkkinen nopari,
et auto on kisalaillinen.

Itse näen VTR 10 luokan hienona kilpaluokkana,
koska kisaajalla ei tarvitse olla uusinta
mahdollista turistirunkoa ja uusinta mahdollista noparia,
jolloin kilpailemisen hinta pysyy kohtuullisena.

Itse aion liittyä mukaan kilpailemiseen kesään mennessä.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1750 : 15.02.10 - klo: 20.30 »
Eli senverran kerron viellä kaikille uusille VTR lajin kiinnostaneille että halvemmalla kalustolla pärjää edelleen. Radat missä on kisat ajettu on ollut niin syheröisiä että noista uusista HITEC säätimistä ei ole ollut mitään ylivertaista hyötyä (ainakaan viellä) joten ei muuta kuin rohkeasti sekaan vaan ja kuin esim minut tai Jonnin bongaatte radalla (käymme rajatorpassa ajamassa) niin tulkaa kyselemään ja juttelemaan ihan rohkeasti.
Jerzi

PS Iso Toni, kuullostaa hyvältä. Mitäs olis kisat ilman Tonia  :shock:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1751 : 15.02.10 - klo: 20.49 »
Minäkin aion palata leikkiin mukaan kun päästään taas ulkoradalle.
Downgreidasin rungonkin TRF415:sta Kyoshon TF-5:seen, ettei pääse vauhti liikaa nousemaan  :grin:

Onko tässä VTR-porukussa jo usealla käytössä näitä hipo-säätimiä?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1752 : 15.02.10 - klo: 20.54 »
Taitaa olla aika harvalla, itseni lisäksi parilla muulla.

Itselläni kasvanut koko ajan kiinnostus kokeilla stanua, se mielessä päivitin Tekiniin..

Mutta tosiaan näillä syheröillä ei turpoja paljon pääse ulosmittailemaan, tasapäistää hienosti ajoja..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1753 : 15.02.10 - klo: 21.13 »
Jos laskette noihin ´´Hipo´´ säätimiin Lrp:n SPX Stock Specin,niin sitten löytyy täältäkin sellainen ´´Hipo´´säädin.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1754 : 15.02.10 - klo: 21.15 »
Verratessa SPX stock specin vauhtia mihin tahansa säätimeen jossa ei ole ennakkoboostia on se selkeästi "hipo" säädin, tosin I generationia.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1755 : 15.02.10 - klo: 21.18 »
Okei,no sitten ainakin minä ja ´´Joxi´´kuulutaan noita Hipo säätimiä omaaviksi.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1756 : 15.02.10 - klo: 21.37 »
Eli senverran kerron viellä kaikille uusille VTR lajin kiinnostaneille että halvemmalla kalustolla pärjää edelleen. Radat missä on kisat ajettu on ollut niin syheröisiä että noista uusista HITEC säätimistä ei ole ollut mitään ylivertaista hyötyä (ainakaan viellä)

Ihan vain sivuhuomiona niin uudet "hitech"(tekin RS, mamba etc) noparit antavat kyllä reilusti hyötyä syherölläkin osuudella. Suoralla ero vaan korostuu koska kaikki osaavat ajaa suoraan. Todella monelle lisääntynyt teho on itseasiassa huonontanut kierrosaikoja ja stanussa moni on jättänyt maksimitehot ottamatta.

Mutta asiaan, LRP SPX säädintä saa nyt todella halvalla käytettynä(100-125e) ja on mitä mainioin säädin VTR luokkaan. Säädin on enemmän kuin riittävä aloittelijalle ja kilpailukykyinen osaavalle rattimiehelle.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1757 : 15.02.10 - klo: 21.41 »

Ihan vain sivuhuomiona niin uudet "hitech"(tekin RS, mamba etc) noparit antavat kyllä reilusti hyötyä syherölläkin osuudella. Suoralla ero vaan korostuu koska kaikki osaavat ajaa suoraan. Todella monelle lisääntynyt teho on itseasiassa huonontanut kierrosaikoja ja stanussa moni on jättänyt maksimitehot ottamatta.


Juu, välityksissä pitää vaan huomioida asia, RS:llä lienee jossain 7 tietämillä "optimaalisin".
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1758 : 15.02.10 - klo: 21.45 »
Juu, välityksissä pitää vaan huomioida asia, RS:llä lienee jossain 7 tietämillä "optimaalisin".

Kyllä sillä voi ihan hyvin ajaa pidemmilläkin ja kulkee ihan tarpeeks, pitää säätää vähän erilailla vaan. Eli rajoittamalla välityksiä en usko että saatte haluamaanne lopputulosta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1759 : 15.02.10 - klo: 22.13 »
Ok, eli aika monella näyttää niitä kuitenkin olevan. Itse menin viime kesänä 30€:n kiina-säätimellä, enkä aio budjetti linjalta lipsua. Jos jäädään jalkoihin niin sitten jäädään.

Ihan hypoteettisesti kysyn seuraavaa;
Jos ne välitykset määrättäisin tuonne pitkänpuolelle eli 4-4,5 ,niin tekisikö se tavallaan mahdottoaksi noiden Hipo-säätimien TÄYDEN hyödyntämisen tässä luokassa? Eivät ampuisi mutkasta ulos sen kummemmin kun ei saisi käyttää noita säätimen mahdollistamia lyhkäsiä välityksiä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1760 : 15.02.10 - klo: 22.31 »
Voin vastata että ei auta niitä lähteä rajoittamaan. Ollaan yritetty Jonnin kanssa löytää jokin vastaus siihen että kaikilla olis se sama vauhti mutta ei vaan ole muuta kuin että radat tehdään mah syheröksi jolloin vauhtia ei saa kovinkaan korkeaksi kuten esim sipoon radalla ei saa.
perus säätimellä pärjää ihan hyvin kuten olemme huomanneet niin Jonni menee edelleen kaikista koviten ja sillä on tuo todella vanha tc spec säädin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1761 : 15.02.10 - klo: 22.38 »
Väännä Jerzi hölmölle rautalangasta plussat ja miinukset mitä seuraisi välitysten "lukitsemisesta" tohon 4-4,5 paikkeille. Onko kellään "normisäätimellä" ajavalla jotain haluja ajaa esin 6,5 väleillä? 

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1762 : 15.02.10 - klo: 22.50 »
Väännä Jerzi hölmölle rautalangasta plussat ja miinukset mitä seuraisi välitysten "lukitsemisesta" tohon 4-4,5 paikkeille. Onko kellään "normisäätimellä" ajavalla jotain haluja ajaa esin 6,5 väleillä? 

Itse en ole millään radalla käyttänyt 4,4 kevyempää välitystä, mutta ainakin Isosuo on ajanut hyvinkäällä 6 välityksellä norminoparilla,
joten välitystä ei voi lähteä rajoittamaan siihen suuntaan.

Jerzi: Mulla ei ole TC-spec vaan LRP:n ihan ensimmäinen Sphere, johon on mahdollista kytkeä jopa pakki päälle. :grin:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1763 : 15.02.10 - klo: 22.51 »
Väännä Jerzi hölmölle rautalangasta plussat ja miinukset mitä seuraisi välitysten "lukitsemisesta" tohon 4-4,5 paikkeille. Onko kellään "normisäätimellä" ajavalla jotain haluja ajaa esin 6,5 väleillä? 

Pahan heitit mutta Jonni oli tänään yhteydessä TEKINin maahantuojalle ja hän kertoi että vaikka sen välkän laittaisi niinkin alas kuin alle 5 niin säädin on ohjelmoitavissa niin että se kulkee kuin tautinen koira.
Jos ajat norm säätimellä 6,5 välkällä annat kyllä reilusti tasoitusta.
Jerzi

PS Niinhän se sinun säädin olikin :shock:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1764 : 15.02.10 - klo: 23.06 »
Se, että joku on joskus ajanut niinkin lyhyellä kuin 6:den välityksellä, ei ehkä ole syy miksei voisi niitä pidemmiksikin rajoittaa.
Mutta se, jos välitysten rajoittaminen ei SELVÄSTI heikennä uusista nopareista saatavaa kilpailuetua, taas on ihan hyvä syy jättää tilanne auki.

Ollaanko samaa mieltä, että tautiset koirat ois saatava kuitenkin jotenkin kuriin :mrgreen: ?
Tasaväkisyys ja halpa budjetti kai kuitenkin ovat luokan perusajatuksia?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1765 : 15.02.10 - klo: 23.13 »
Mistä lähtien budjetti on ollut asialistalla?

Noi säätimet eivät edes ole kalliita, SPX:ää saa jo satkulla käytettynä eikä tuo RS:kään kauhean paljon kalliimpi ole.

Uusia säätimiä tulee koko ajan, esim SP maksaa factoryllä muistaakseni 129 euroa.

Rentous ja hauskuushan luokan tarkoitus on ollut alusta asti, mitä sitten jos joku haluaa pistää uutta teknologiaa vanhaan autoon (itselläni 2006 mallinen T2)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mexi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1766 : 15.02.10 - klo: 23.20 »
Ok. Olen ymmärtänyt että tämä on nimenomaan luokka jossa voi hyödyntää vanhoja roinia, ilman painetta panostaa kalustoon ja taidoista riippuen olla jopa kilpailukykyinen.  Lopetan jauhannan omalta osaltani ja luotan siihen että kokeneemmat löytää ratkaisun, jos siihen edes on tarvetta. Itsellänihän ei noista uusista säätimistä ole siis mitään kokemusta.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1767 : 16.02.10 - klo: 12.22 »


Mielestäni kannettavat tietokoneet eivät kuulu Vintage-kisan varikolla,
mutta tämä on vain minun mielipde.

Kielletään läppärit?

:)

 :lol: :lol:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1768 : 17.02.10 - klo: 08.59 »
Tuli tuossa laitettua tilaukseen Novakin SS21,5pro kone, pääsee vähän vertaamaan nykykoneeseen..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Paikalla unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1769 : 17.02.10 - klo: 09.55 »
Tuli tuossa laitettua tilaukseen Novakin SS21,5pro kone, pääsee vähän vertaamaan nykykoneeseen..
Senkus vertailet vaan :tongue: Mutta ei kai säännöistä päättävät oikeasti ole harkitsemassa uutta konetta? Nykyinen konehan on mitä mainioin ja mielestäni tämä jos mikä johtaisi säädin kaupoille + vielä uusi kone = rahaa palaa