Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 929910 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2880 : 19.03.11 - klo: 11.19 »
Bluebeetlen ehdotus on hyvä, kannatetaan.

Täälläpäin yksi uusi vtr luokkaan kiinnostunut kaveri tuskailee juuri tuota moottoriasiaa, CS/SP koneita kun ei tahdo löytyä.

ei muutakun osto ilmoa ostetaan palstalle niin eiköhän niitä ilmoja ala tulemaan... ite laitoin kaks viikkoa sitten ja 5 ilmoa on tullut.

T:Kaitsu
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2881 : 19.03.11 - klo: 22.08 »
Olikos huomenna sunnuntaina vtr sessiot myyrissä???
Itse tulossa vtr auton kanssa.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2882 : 19.03.11 - klo: 23.10 »
Olikos huomenna sunnuntaina vtr sessiot myyrissä???
Itse tulossa vtr auton kanssa.

Toni

Juuuuuuu kyllä olisi sessiota tarjolla, itse tulen testailemaan sitä 416 alustaa ja luulen että rangerwalkerkin tulee mukaan.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2883 : 19.03.11 - klo: 23.27 »
Olikos huomenna sunnuntaina vtr sessiot myyrissä???
Itse tulossa vtr auton kanssa.

Toni

Juuuuuuu kyllä olisi sessiota tarjolla, itse tulen testailemaan sitä 416 alustaa ja luulen että rangerwalkerkin tulee mukaan.

Oisko mahdollista saada vtr renkaita lainaksi niin voisin tulla omalla veturilla kans radalle? Omat renkaat saapuu ens viikolla joten siihen asti ollaan ilman.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2884 : 19.03.11 - klo: 23.35 »
Olikos huomenna sunnuntaina vtr sessiot myyrissä???
Itse tulossa vtr auton kanssa.

Toni

Juuuuuuu kyllä olisi sessiota tarjolla, itse tulen testailemaan sitä 416 alustaa ja luulen että rangerwalkerkin tulee mukaan.

Oisko mahdollista saada vtr renkaita lainaksi niin voisin tulla omalla veturilla kans radalle? Omat renkaat saapuu ens viikolla joten siihen asti ollaan ilman.

Ei muuta, ku auto mukaan ja radalle!
Mä aion vetää turisti gummeilla, kun ei ole VTR renkaita.

Pää asia, että saadaan autoja radalle ja puolivakavaa kilpailua.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2885 : 19.03.11 - klo: 23.55 »
Olikos huomenna sunnuntaina vtr sessiot myyrissä???
Itse tulossa vtr auton kanssa.

Toni

Juuuuuuu kyllä olisi sessiota tarjolla, itse tulen testailemaan sitä 416 alustaa ja luulen että rangerwalkerkin tulee mukaan.

Oisko mahdollista saada vtr renkaita lainaksi niin voisin tulla omalla veturilla kans radalle? Omat renkaat saapuu ens viikolla joten siihen asti ollaan ilman.

Multa saattas löytyy yhet aika paljon käytetyt vanteet ja renkaat lainaks ja sit ois yhet aivan uudet kumit. Oli miten oli kyllä me jotenkin sun veturi radalle saadaan XD XD
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2886 : 20.03.11 - klo: 09.09 »
Olikos huomenna sunnuntaina vtr sessiot myyrissä???
Itse tulossa vtr auton kanssa.

Toni

Juuuuuuu kyllä olisi sessiota tarjolla, itse tulen testailemaan sitä 416 alustaa ja luulen että rangerwalkerkin tulee mukaan.

Oisko mahdollista saada vtr renkaita lainaksi niin voisin tulla omalla veturilla kans radalle? Omat renkaat saapuu ens viikolla joten siihen asti ollaan ilman.

Multa saattas löytyy yhet aika paljon käytetyt vanteet ja renkaat lainaks ja sit ois yhet aivan uudet kumit. Oli miten oli kyllä me jotenkin sun veturi radalle saadaan XD XD


Mycke kiva! Otan veturin mukaan ja ajelen sitte vaikka sorexeilla jos ei gummeja löydy. En tullu ajatelleeks että pääseehän niilläkin skujaa. Radalla nähdään.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2887 : 21.03.11 - klo: 08.32 »
LRP/Nosram 17.5t FTT2011 kone on nyt päästy vihdoin testaamaan.
Tässä olisi parhaat kierrosajat eilisiltä vedoilta ja tiedot koneesta ja välityksestä, sekä vedon paras kierrosaika:

1. CS  5.0  14.49 (päivän eka akku on aina hidas)
2. LRP 5.0  14.07
3. LRP 5.5  14.28
4. LRP 5.9  14.19 (haamuaika, 2. paras aika 14.40)
5. CS   5.0  14.09
6. CS   5.0  14.04

Testin tulos oli hieman yllättävä sillä oletin, että LRP/Nosram olisi ollut nopeampi,
mutta tämän testin perusteella oltaisiin aika samalla viivalla vauhdin suhteen.
Kaasutuntuma oli uudessa koneessa huomattavasti pehmeämpi kuin vanhassa, tosin vanhalla koneella on 2.5 vuotta rullattu,
joten se ei ole enää uudenveroisessa iskussa.

Itse olisin tämän testin perusteella valmis sallimaan LRP/nosram-koneet mukaan.
Mitä mieltä muut ovat?

Kiitos koneen lainasta Artsille ja Hobbyfactorylle!

2., 5. ja 6. aikojen perusteella koneet ovat täysin tasaväkiset jopa samalla välityksellä.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2888 : 21.03.11 - klo: 12.07 »
Itse testasin eilen hobbywingiä ja sillä toisella foorumilla siitä enemmän kirjoittelinkin.

Lyhyesti kerron oman mielipiteeni (ettei tämäkin viesti mene poistoon  :angry: )  valintani olisi hobbywing koska vauhti on sama samoilla välityksillä kuin cs/sp koneilla ja moottori on pari kymppiä halvempikin kuin LRP.

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2889 : 21.03.11 - klo: 12.27 »
koska vauhti on sama samoilla välityksillä kuin cs/sp koneilla

Laitahan kierrosaikoja / tuloksia.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2890 : 21.03.11 - klo: 12.51 »
Älkää nyt taas lähtekö hölmöilemään yksityyppi/yhden maahantuojan moottorilla, LRP/Nosramia saa useammasta kaupasta ja saatavuus on tästä johtuen varmempaa. Myös joku TSS kuski saattaa lähteä harhailemaan VTR:ään jos LRP/Nosram sallitaan. Nyt ihan oikeesti järkeä tähän moottoriasiaan, varmaan on muistissa minkälainen vääntö oli VTR:än alkuaikoina kun moottorien saanti oli yhden maahantuojan varassa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2891 : 21.03.11 - klo: 13.39 »
Älkää nyt taas lähtekö hölmöilemään yksityyppi/yhden maahantuojan moottorilla, LRP/Nosramia saa useammasta kaupasta ja saatavuus on tästä johtuen varmempaa. Myös joku TSS kuski saattaa lähteä harhailemaan VTR:ään jos LRP/Nosram sallitaan. Nyt ihan oikeesti järkeä tähän moottoriasiaan, varmaan on muistissa minkälainen vääntö oli VTR:än alkuaikoina kun moottorien saanti oli yhden maahantuojan varassa.

Mitä sä keuhkoot oikeen? LRP / Nosramia tässä nyt ollaan hyväksymässäkin, kun vaan lisätietoja tasaväkisyydestä CS:n kanssa tulee.

Muutenkin... kovasti ne täällä huutelee, jotka eivät edes aja...

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2892 : 21.03.11 - klo: 14.17 »
Eiköhän jätetä tämä "näppistuntuma" ajelu ja siirrytään asiaan....
Bemuni viimeistelyä vailla,valmiina KESÄN taistoihin....
Katu-uskottava???
-El Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2893 : 21.03.11 - klo: 14.20 »
Mitä sä keuhkoot oikeen?

Mitä sä sitten keuhkoot?

Kommentoin lähinnä Rangerin perusteluita Hobbywingin valintaan.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2894 : 21.03.11 - klo: 14.30 »
Hieno Bimmeri Luigilla, ilman putsarista ämpärillinen lisäpisteitä
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2895 : 21.03.11 - klo: 14.34 »
Hieno Bimmeri Luigilla, ilman putsarista ämpärillinen lisäpisteitä
Juu ja tuo öljyn lauhdutin on sitten (sähkö)moottorin laakeriöljyn jäähdytykseen....
-El Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2896 : 21.03.11 - klo: 15.02 »
Jätkällä on Angelitkin!!!!
Todella hienoja detaljeja!!!
kyllä nuo jää radalle kun samaan aikaan osutaan :cool:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2897 : 21.03.11 - klo: 15.22 »
Ei muuten jää..... korkeintaan perään tulee vaurioita,kun yritätte epätoivoisesti ohi.... :grin: :roll:
-El Bimbo Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2898 : 21.03.11 - klo: 15.44 »
Lauhduttimen letkut pitäisi kyllä ehdottomasti olla Bozozuku tyyliin eikä tollaset mittatilaustyönä tehdyt...

vanhetessaan biimeri varmaan rupeaa näyttämään tältä
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2899 : 21.03.11 - klo: 15.53 »
Tuleeko umpiot korisarjan mukana vai on ite kehitelty?

Sitten pientä saivartelua, se ei ole öljynlauhdutin vaan öljynjäähdytin :wink:

Onko öljynjäähdytin miten tukevasti kiinni, joku kuitenkin törppää tahallaan jarrut lukkoon edessä ja kiinnitys on kovilla. Mä olen monessa paikassa käyttänyt Liquisolia liimaukseen, kiinnittyy lexaniin todella hyvin ja se toimii myös korin korjauksessa vallan mainiosti.
Kylätason RC-kuski.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2900 : 21.03.11 - klo: 15.59 »
Lauhduttimen letkut pitäisi kyllä ehdottomasti olla Bozozuku tyyliin eikä tollaset mittatilaustyönä tehdyt...

vanhetessaan biimeri varmaan rupeaa näyttämään tältä

Voi kunpa näyttäiskin!
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2901 : 21.03.11 - klo: 16.04 »
se ei ole öljynlauhdutin vaan öljynjäähdytin :wink:

sorry my bad :cool:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Paikalla hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2902 : 21.03.11 - klo: 16.55 »
Kiva että saatiin taas yksi Bimmeri lisää... :shocked: ja  :cry:
Lisää koneita=lisää kuskeja.
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2903 : 21.03.11 - klo: 21.59 »
koska vauhti on sama samoilla välityksillä kuin cs/sp koneilla

Laitahan kierrosaikoja / tuloksia.

Moi, en aivan Jerryn taikka Jonnin vauhteihin pääse käsien hitauden vuoksi, mutta tässä omia ajatuksia Hobbywingistä:

Ekalla akulla 14.90 taisi olla paras(en pääse myyriin katsomaan koneelta ennen ensiviikkoa tarkemmin)


Toisella ,joskin hieman vajaalla latauksella

Kolme parasta
14.71
14.79
14.79

Jokin 14.4x(14.47 muistaakseni) olisikohan ollut "haamu" oli myös, mutta en lähellekkään tuota uudelleen päässyt, lienee mittalaitehärö?

Moottori oli todella lähellä cs myös tuntumaltaan, omaan lopussa olevaan cs koneeseen verrattuna pirteämpi ja mukavampi, mutta kavereiden vetureita testasin ja niissä oli vastaava kaasutuntuma cs koneella kuin omassani hobbywingillä.

Akkuina oli zippyn perus 4000mAh 25c, vauhtia tullee lisää uudella 6200mAh 60c akulla jonka tänään ostin.

Oma monesti ylikuumentunut ja osumaa saanut cs kone on loppu,joten aikoja en laita siitä, mutta ensiviikolla pääsen toisella cs koneella kokeilemaan,toivottavasti myös lrp konetta(jos joku lainaa???.

Viikonlopun kisoihin Matti1983 ystävällisesti lainaa oman cs koneensa minulle.

Ja hieman ot: -mmp vaihtui LRP SXX Stock spec 2 malliin ja pääsin siten vihdoin eroon ärsyttävästä erillisestä becistä.

-Pate
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo: 22.13 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa henkka_n

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2904 : 22.03.11 - klo: 16.18 »
torstaina myrtsiin meniöitä? voitas maaoravan kaa iskee kans vetureilla mestoille..
Dslr ilmakuvaus

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2905 : 22.03.11 - klo: 17.15 »
torstaina myrtsiin meniöitä? voitas maaoravan kaa iskee kans vetureilla mestoille..

Alustavasti keskiviikon reffeistä- on juteltu, torstaina tuskin ainakaan kaikki veturikuskit jaksaa tulla uudelleen kun pitkät kisat on viikonloppuna.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2906 : 22.03.11 - klo: 17.20 »
Eikös teillä ole käytössä se "nimenhuuto" -palvelu, jossa voi hoitaa nämä "ketään menossa ajelemaan" jutut...

tai jopa:

http://rc10.fi/index.php?topic=41085.0


Ei herneitä, mut ei noi tänne kuulu.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2907 : 23.03.11 - klo: 09.44 »
Otanpa nyt sitten kantaa VTR-luokan tulevaisuuteen sääntöjen kannalta:
1. Moottori & säädin ; mielestäni pitäisi peesata TSS-luokan sääntöjä eli samoilla mentäisiin kun TSS:ssä
2. Auton maavara 6 mm:iin.
Hyödyt: TSS-kuskeille mahdollisuus osallistua myös VTR:ään, hankittava kalusto;renkaat+vanteet,kori
Myös auton säädöissä ei tarvitse tehdä suuria muutoksia ,  koska maavara lisääntyy max. 2 mm.
Yleisesti ottaen VTR-luokka ei ole enää "kehä kolmen sisäpuolella tapahtuva kimppakivaa ajelua" vaan
kyseessä on vaihtoehto luokka,jossa voi kehittää kilpailurutiinia, ajotaitoa ja säätö oppeja mukavassa seurassa ilman tosikointia kuitenkin kisaten.Jos aloittelijaa ajatellaan väliluokka Minin ja TSS:än välissä.
Kaikille jotakin periaatteella, kisailijoita kyllä löytyy,JOS NIITÄ AKTIIVISESTI HAETAAN JA TEHDÄÄN TYÖTÄ SEN ETEEN.Se on jo nähty Mini-luokassa ainakin täällä etelässä ja lännessä.....Ei nyky harrastajakunnalle kannata uusia luokkia tehdä,vaan hakea uusia harrastajia näiden luokkien kautta.Niistä harrastajista kuitenkin tulee myös lisää kuskeja esim. SM tai SM-tason-luokkiin.
-El Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2908 : 23.03.11 - klo: 09.54 »
Varsin viisaita sanoa joista ei voi olla kuin samaa mieltä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2909 : 23.03.11 - klo: 10.04 »
Otanpa nyt sitten kantaa VTR-luokan tulevaisuuteen sääntöjen kannalta:
1. Moottori & säädin ; mielestäni pitäisi peesata TSS-luokan sääntöjä eli samoilla mentäisiin kun TSS:ssä
2. Auton maavara 6 mm:iin.
Hyödyt: TSS-kuskeille mahdollisuus osallistua myös VTR:ään, hankittava kalusto;renkaat+vanteet,kori
Myös auton säädöissä ei tarvitse tehdä suuria muutoksia ,  koska maavara lisääntyy max. 2 mm.
Yleisesti ottaen VTR-luokka ei ole enää "kehä kolmen sisäpuolella tapahtuva kimppakivaa ajelua" vaan
kyseessä on vaihtoehto luokka,jossa voi kehittää kilpailurutiinia, ajotaitoa ja säätö oppeja mukavassa seurassa ilman tosikointia kuitenkin kisaten.Jos aloittelijaa ajatellaan väliluokka Minin ja TSS:än välissä.
Kaikille jotakin periaatteella, kisailijoita kyllä löytyy,JOS NIITÄ AKTIIVISESTI HAETAAN JA TEHDÄÄN TYÖTÄ SEN ETEEN.Se on jo nähty Mini-luokassa ainakin täällä etelässä ja lännessä.....Ei nyky harrastajakunnalle kannata uusia luokkia tehdä,vaan hakea uusia harrastajia näiden luokkien kautta.Niistä harrastajista kuitenkin tulee myös lisää kuskeja esim. SM tai SM-tason-luokkiin.
-El Barbie-

Olen kanssasi samoilla linjoillla. Vaikka varmasti joskus olen 8mm minimimaavaraa puolustanutkin, niin:

Moni on varmasti maavaran laskemista vastaankin, mutta tällä hetkellä auton maavara aiheuttaa ongelmia auton säädettävyydelle - se ei opeta ketään, kun tehdyt säädöt eivät vaikutakaan kuten pitäisi. Noita alustoja kun ei vaan ole suunniteltu toimimaan noin korkeina...

Autoa on sitäpaitsi varmasti mukavampikin ajaa kun maavara on 6mm.

Tietyt tahot esittävät varmasti näistä ehdotuksista kysymyksensä, että mikä on luokan ajatus, kun se ei juuri enää eroaisi TSS-luokasta.  VTR-luokassa lisenssien ostaminen ei ole tarpeen, eikä viimeisimpien 60C 6200mAh kisa-akkujen hankkiminen ole tarpeen, vaan voi ajaa 15 euron kiinalipoilla. Ykköserona kuitenkin se, että SAAMME ajaa realististen näköisillä koreilla.