Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 929811 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2940 : 23.03.11 - klo: 21.28 »
oma mieli piteeni "ongelmiin" = ÄÄNESTYS!

äänestys tapahtuisi ylistaron ja kuusankosken kisoissa. kun tuntuu et täälä on kaiken maailman crossi kuskit keskustelemassa vtr:n säännöistä. kaikille vtr:n osallistujille annetaan äänestys lipuke ja tulokset lasketaan kuusankosken kisan yhteydessä. jos maavaraa ja/tai kone sääntöä muutetaan niin säännöt astuisi kesäkisoihin voimaan.

Moottori: 1.nykyiset
               2. CS,SP,FTT2011-koneet, sekä Hobbywing

Maavara: 1.  6mm
                2.  8mm

koska se nyt ainakin on fakta et säännöt ei muutu ens viikonlopuks eikä kuusankosken kisoihin.


lopuksi oma mielipiteeni:
maavara: aiwan sama mulle sillä mennään mikä kulloinkin on säännöissä.
moottori: jos kerran yhtä nopeita niin sopii mulle et ajetaan kaikilla niin ainakin porukalle löytyy koneita millä ajaa.

itse kiinnostuin tästä luokasta kun ajetaan oikean näköisillä autoilla ja vauhtikin on "leppoisaa". sitten seurasin keskusteluja täälä foorumilla niin aina jollain jotain valittamisen aihetta. menin kuusankoskelle kisoihin niin sielä kaikilla olikin kaikki hyvin (paitsi mun kierros ajat) eli luultavasti täälä rutisee ne jotka ei ees käy kisoissa joka ei mee mun jakeluun. silloinhan voi ajella niillä säännöillä mitkä itsestä tuntuu minäkin päivänä hyvältä.

T:Kaitsu

PS. Eitää voi olla näin pirun vaikeeta   :cool:
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2941 : 23.03.11 - klo: 21.47 »
Joo mä äänestän heti perjantaina tai viimeistään lauantaina!

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2942 : 23.03.11 - klo: 21.58 »
Kohta 1:aivan sama,ajan joka tapauksessa
Kohta 2:aivan sama,ajan joka tapauksessa

Eli samoilla linjoilla kuin kaitsu.

Vatanen(aktiivikuski)
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2943 : 23.03.11 - klo: 22.21 »
Johan alkoi älämölö.

Sääntöjä ei missään tapauksessa muuteta viikonlopun kisoihin.

Odottakaahan maltilla, ja katsotaan mitä tapahtuu...

Jokaisella järjestävällä seuralla on sitäpaitsi oikeus ajattaa kilpailunsa millä säännöillä tahtoo, on väki sitten sitä vastaan tai ei... tietty täytyyhän sääntöjen olla yhdenmukaiset, muutei ei oo järkee...

Katsotaan!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2944 : 23.03.11 - klo: 22.55 »
Lisätään vielä ettei kenenkään nykykuskin suinkaan ole edes pakko ostaa uutta moottoria vaikka stanukone sallittaisiinkin. Mikä estää ajamasta vanhalla CS:llä? Ymmärrän LRP:n olevan nopeampi mutta huoli pois, mikäli sääntöjä muutetaan ei sitä LRP:tä tarvitse vielä moneen kuukauteen hankkia. Rodde toi senkin esille ettei ole hyväksi mikäli sallitaan LRP sen kovan hinnan takia. No mitä se nyt maksaa enemmän kuin uusi CS? About 20 egee.... Sekö häiritsee jotakuta? Ostat LRP:n ja ajat sillä 2 vuotta. Noin euron kuukaudessa enemmän kuin mitä CS olisi maksanut.


Mulle on ihan sama vihtir millä koneella vtr luokkaa ajetaan ensi kaudella. Jos se kone on lrp niin mulla on sitte sulta 20e:lla ostettu kone valmiina eli ajan vtr:ää. Jos taas konetta alettaisiin vaihtamaan johonkin muuhun niin mun osalta vtr jäisi silloin väliin ja keskittyisin toisiin luokkiin enempi. Mielipiteitä on monia ja onneksi sinä vihtir tai minä ei olla päättämässä niitä sääntöjä. Sähän voit jakaa ne harrastuksiin menevät rahat vaikka 10 vuoden perioidille niin saat tarpeeks pienet summat paperille niin ei tunnu niin pahalta.

Ps. Sait yv:tä
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2945 : 23.03.11 - klo: 23.02 »
Itse tuskin alkaisin sijoittamaan uuteen 72e koneeseen. Vtr on mulle edullinen hupi luokka jossa pääsee ajamaan edullisella kalustolla. Omasta sp koneesta maksoin 20e joka kertoo minkälaisella budjetilla itse ajelen tätä luokkaa. Uusia  cs:n koneita on kuulemani mukaan tulossa maahantuojalle vajaa kuukauden päästä joten turha vedota ettei moottoreita saa.

No tässä taitaa olla homman ydin. Miksi minä sitten odotan kuukauden, että saan ostaa toisen 17.5 moottorin, jolla saa sitten ajaa VTR kisaa? Ja ne moottorit ei maksa €20. Todella virheellinen tieto uuden moottorin hinnasta.

Jos näin mennään niin tulee ihan oikea 'vintage' luokka. Moottorit on aina jotain vanhaa vuosikertaa jota saattaa pystyä ostamaan joltain foorumilta käytettynä.

Miks ei voi ajaa samalla moottorilla TSS ja VTR kisoja? En ymmärrä.

Onko tosiaan edullisempaa, että on kaksi 17.5 moottoria pakissa ja niitä sitten vaihdetaan eestaas autoon. Nopeusero mun taidoilla on about 0%.

Ei tämä ole ongelma jos ajaa vain yhtä luokkaa. Mutta aika moni haluaa muutakin kuin pelkkää VTR juttua.


Joo sori oli vähän epäselvästi kirjoitettu toi. Jos ei joku siis tajunnut niin toi 20e oli käytetyn hinta ja 72e lrp hinta uuden koneen. Näitä lrp:n koneita ei hirveesti ole pahemmin käytettynä ollut edes myynnissä kun on sen verran tuore tapaus. Jos ei käytettyä moottoria halua ostaa niin sitte ei voi muuta kun odottaa se vajaa kuukaus että cs:n koneita tulee maahantuojalle kun se lrp:n kone ei ainakaan vielä ole hyväksytty vtr kone.
« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo: 23.08 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa bartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2946 : 23.03.11 - klo: 23.09 »
Tekis mieli kirjoittaa paljon asian vierestä ja mutta kun  ei kehtaa.
Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2947 : 23.03.11 - klo: 23.13 »
Hieman aikoja:

akkuina 25c 4000mAh Zippyt.

5.00 välitys (ei mielestäni ole järkevää laittaa eri välityksiä eri koneille)

LRP/NOSRAM

14.19
14.27

tuo ylempi on paras ajamani ja alempi aika keskiarvo kaatumatta ajetuista kierroksista. :evil:
(veturillani mentiin alta 14 sekunnin tänään lrp koneella erään toisen  toimesta)

CS

14.47
14.55

tuo ylempi on paras ajamani ja alempi aika keskiarvo kaatumatta ajetuista kierroksista. :evil:

Hobbywingin tuloksia parin päivän takaa.  HW oli cs vastaava tuntumaltaan ( tässä hieman vtr amatöörifysiikkaa : -ja kierrosajoiltaan, kun lasketaan mukaan että vierintäkehä on kasvanut renkaissa sitten viimekerran(vintaget turpoavat aika paljon käytössä)

14.71
14.79
14.79





CS /Hobbywing ei mutkista lähde lähellekkään samaa kyytiä kuin lrp. lisäksi pääsuoralla saa pari metriä kelattua kaulaa takanatuleviin.  Isommilla ja ulkoradoilla on taatusti isommat erot, jo nyt on selvä että lrp on tehokkaampi/vääntävämpi ja kiertää kovempaa.

Tuo lrp muuttaa auton täysin, ei enään niin lineaarista kaasutuntumaa ja välillä tuntuu kun remmiahdin olisi kiinni pultattu.  Tämä siis vain minun mielipiteeni.


Itse joudun uuden moottorin hankkimaan kun päätös tehdään mihin päädytään joten  sama se on mullekin millä ajetaan, luokan henkeen tosin soveltuisi paremmin CS/Speed Passion/Hobbywing nin olisi tasaväkisyys moottoreissa taattu ja suurin osa ajelee tyytyväisenä vanhoilla moottoreilla ilman tarvetta hankkia uusi kunnes kone loppuu. Cs konetta saa muutaman viikon päästä taas uutena ostaa ja Hobbywingiä on luvattu hommata tarpeeksi jos siihen kiinnostusta on.

Näin luokka pysyisi "jokkisluokkana" eli vanhat kuskit pärjäävät vanhoilla koneilla ja uudet voivat hommata uuden käytetyn vastaavan jos ajamaan haluaa kisoihin ja ei menestyäkseen tarvitsisi hankkia viimeistä huutoa olevaa stanukonetta.

Herneitä tarjoan jos joku ottaa, mutta edelleen ,tämäkin on vain oma näkökulmani asiaan.

ps, laittakaas kisanumerot kun vastaatte niin tiedetään ketkä oikeasti luokkaa ajavat.


Pate #5



« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo: 23.18 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2948 : 23.03.11 - klo: 23.30 »
kun lasketaan mukaan että vierintäkehä on kasvanut renkaissa sitten viimekerran(vintaget turpoavat aika paljon käytössä)

TÄH  :shocked:

Millähän aineella niitä renkaita on oikein käsitelty...?!


Marko Jussila #21

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2949 : 23.03.11 - klo: 23.37 »
kun lasketaan mukaan että vierintäkehä on kasvanut renkaissa sitten viimekerran(vintaget turpoavat aika paljon käytössä)

TÄH  :shocked:

Millähän aineella niitä renkaita on oikein käsitelty...?!


Marko Jussila #21

 :cheesy: arvasin että tähän tartutaan.

Mutta oikeasti ja varmasti noin käy, ainakin myyrin kuskeista moni on tuon huomannut.

Carpet Jack on käyttämäni pitoaine, muttei se ole ainoa jolla tuo ilmiö on saavutettavissa.

Pitää ensikerran kun uudet kumit hankin niin mitata ja katsoa työntömitalla halkaisija uusi vs. käytetty.

Pate #5

edit. tuossa kuva, pari akkua ajetut vs.muutaman päivän ajetut 31mm kumit vanteilla.
« Viimeksi muokattu: 23.03.11 - klo: 23.45 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2950 : 23.03.11 - klo: 23.59 »
kappas vaan  :shocked:
en ole moista aiemmin huomannutkaan...


-Jussila #21

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2951 : 24.03.11 - klo: 00.05 »
En nyt millään jaksanut lukea kaikkia viestejä kun näköjään paljon keskustelua käyty tämän illan aikana.

Mutta tosiaantuo maavara juttu halutaan pitää pitkälti myös siksi että auto kallistelee ja niiailee aidommin jne.
Autot kallistelee ja niiaa aina kun vaan ulosjoustoa löytyy.
Ja taas tuolla 8 millin maavaralla ei moneen autoon meinaa mitenkään saada pienintäkään ulosjoustoa.
No tiputtakaa se maavara silti sinne kuuteen milliin, mutta ottakaa vakaajat pois.
Kallistelee varmasti... ja kun maavaraa on laskettu niin saadaan autoihin ulosjoustoakin joten alustat alkaa toimimaan aidomman näköisesti yms.

Ei sillon olla lähelläkään touring autoja, vaikka esim FTT kisoista voi tulla suoraan VTR kisoihin vain ottamalla monessa autossa vain 4 ruuvia irti ja napsauttamalla vakaajat irti... kääntämällä maavaraa lisää ja ruuvaamalla ulosjoustoruuveja auki. + tottakai renkaat ja kori.
Eli siis ilman että tarvitsee kajota iskareihin sen enempää...
Joo no eihän se joo sekään ole iso homma ruuvailla niitä iskareiden alapäitä.
Mutta peräänkuulutan tuota ulosjoustoa mikä meinaa joihinkin autoihin olla mahdoton tehtävä 8 millin maavaralla.
Ja taas ulosjousto kuitenkin tuo sitä kallistelua ja muutenkin alustan pehmeää aidon näköistä kallistelua verrattuna siihen 8 millin maavaraan hyvä kun millään ulosjoustolla, mutta vakaajat silti paikoillaan.

Mutta tosiaan tuo edellyttää sen että FTT koneet ovat myös sallittujen listoilla.

Kuten olen jo moneen kertaan todennut jo koko luokan synnytys vaiheessa niin makeen näkönen luokka kyllä että itseäkin kiinnostaa.
Ainut vaan että se mukaan tuleminen olisi monelle paljon helpompaa ja halvempaa kun voisi ajaa samalla kalustolla kuin virallisempaakin luokkaa... Missä kuitenkin uusia kuskeja on taas tänäkin talvena tullut reilu kourallinen.

Mua ei kiinnosta millään tapaa mitkään kaupalliset tai vastaavat asiat koko hommassa... Ainoastaan se että harrastajilla olisi helppoa tulla luokkaan mukaan... kalustoa saisi helposti monesta paikasta ja että ihan aloittelijankin olisi todella helppo rakentaa auto kyseiseen luokkaan toimivaksi ihan jopa suoraan auton ohjeiden mukaan.

Ps: monessa halpis autossa ei ole vakaajia vakiona mukana... niihin saa tuon 6 milliä maavaraa senkus vaan säätää maavaraa lisää ja ruuvaa ulosjouston rajoittimia auki.
Nyt luokkaa ajavien ei tarvitse tehdä autoihinsa mitään muuta muutosta kuin tiputtaa 2 milliä maavaraa (jos haluaa) ja ruuvata ne muutama ruuvi auki jolloin vakaajat tippuvat kyydistä.
Varmasti kallistelee ja niiailee oikein nätisti ja pehmeesti.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2952 : 24.03.11 - klo: 00.22 »
Vielä lisäyksenä tuosta moottori asiasta että mulla taas pistää silmään kuinka moni puhuu siitä hauskanpitämisestä jne rennosta tasaväkisestä meiningistä.

Noh... tehän olette niitä jotka olette tätä luokkaa pitkälti ajaneet jne.
Pitäkää ne moottorit autoissanne millä haluatte ajella.
Eihän se ole mikään pakko hommata sitä LRP/Nosram moottoria jos ei sitä halua jne.
Te olette kuitenkin niitä nopeimpia tätä luokkaa ajavia jotka eniveis ajatte siellä kärjessä.
Jos pelkäätte että sieltä tulee joitain FTT kuskeja kaahaamaan näillä tehokkaammilla moottoreilla niin mitä siis oikeastaan "pelkäättekään"...
Stanu luokkahan on muutenkin pitkälti aloittelevien luokka.
Äkkiseltään jos ajatellaan niin moniko niistä stanuluokan kärki jätkistä tulisi tätä luokkaa ajamaan... tuskin ehkä yksikään.

Lähinnä siis tuo moottori homma palvelisi eniten niitä jotka ylipäätään koko turisti runkoisilla autoilla kisaamista aloittelee.
Eli hankkii monesti sen yhden auton... VTR kiinnostaa koska ei ole virallinen lisenssin alainen luokka jne muutenkin meininki rennompaa... No mutta se FTT vois myös kiinnostaa mennä kokeilemaan omia rahkeitaan sinnekin.

Ja vielä sekin että tehän olette periaatteessa kuitenkin aika pieni poppoo jotka tunnette toisenne aika hyvin jne.
Jos nyt annatte sen FTT kisalaillisen koneen tulla mukaan niin saatte sillä lisää kuskeja viivalle... Jos sieltä nyt joku vähän osaavampi mukamas löytyy joka tulisi löylyttämään tällä hivenen kireemmällä koneella niin kuitenkin aika herrasmies meiningillä muutenkin on edetty niin eihän se ole vaikeaa silloin ylivoimasta kaveria vähän hiillostaa laittamaan autoonsa samanlaista konetta kuin teillä.

Sehän tuskin ketään mitenkään haittaa että aloittelevampi kuski tulee luokkaan mukaan FTT laillisella koneella, kun ei kuitenkaan pysy teidän kokeneempien perässä vaikka vähän enemmän potkua onkin.

Kyllä mä sen täysin ymmärrän että mua katottais hyvin kieroon jos tulisin VTR luokkaa ajamaan vieläpä sillä FTT koneella... mutta hei... harrastustaan aloitteleva kuski joka ajelee FTT kisoja C finaalissa... ei se kuski teitä mitenkään siellä kärjessä häiritse.
Tulee vain lisää autoja viivalle ja taas jollain harrastajalla mukavaa kun pääsee mukaan ilman lisä investointia ja moottorin kolvailua jne.

VihtiRC

  • Vieras
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2953 : 24.03.11 - klo: 01.51 »
Lukekaa HOKEN pari edellistä viestiä! Jos joku vielä mietityttää sen jälkeen lukekaa uudelleen. Mikäli ei vieläkään selviä lukekaa kolmannen kerran tai menkää lääkäriin. Hokelle kiitos pro tason kommentista!

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2954 : 24.03.11 - klo: 07.25 »

Äkkiseltään jos ajatellaan niin moniko niistä stanuluokan kärki jätkistä tulisi tätä luokkaa ajamaan... tuskin ehkä yksikään.


Minä!  :evil:


Hyvää kommenttia Hokelta.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2955 : 24.03.11 - klo: 07.31 »
No niin , sainpas aikaan keskustelua,joka oli muutamilta osin jo varsin asian vierestä....näin käy,kun luokan varsinaiset ajajat (ja tietäjät) ja harrastelija taso ottaa mittaa toisistaan.... yleensä mielipiteille on oltava selvät perusteet,ei oikein riitä oma mutu tai jokin älytön muutamien kymppien kustannuslisäys...nyt täällä kiisteltiin niistä,ja kun kokonaiskustannukset pyörii kuitenkin useissa satasissa ellei enemmänkin....eli onko muutamilla kympeillä silloin merkitystä....EI TODELLAKAAN,HALOO !!!
Lopputulema näyttäisi olevan: luokan varsinaiset ajajat(kisoissa käyvät) ovat hyvin pitkälle samaa mieltä ehdotuksesta ja luokan "harrastajat" olkoon mitä mieltä hyvänsä;eihän tämä heitä koske suoranaisesti,kun ei kerran kisoissa käydä(kumma kyllä asiaan otetaan kantaa,vaikka asia ei heitä koske....kaikella kunnioituksella)
Tästä varmaan keskustellaan tulevana viikonloppuna Ylistaron karnevaaleissa,tarkoitus ei varmaan ole muuttaa sääntöjä kuin pitemmällä aikavälillä;tarkoittaa kuluvaa vuotta.....(luulisin).
-Barbie The Beast-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2956 : 24.03.11 - klo: 08.22 »

Äkkiseltään jos ajatellaan niin moniko niistä stanuluokan kärki jätkistä tulisi tätä luokkaa ajamaan... tuskin ehkä yksikään.


Minä!  :evil:


En ole aivan satavarma, mutta veikkaisin Hoken tarkoittaneen niitä jotka eivät ole aloittaneet VTR-luokasta...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2957 : 24.03.11 - klo: 08.37 »
No niin , sainpas aikaan keskustelua,joka oli muutamilta osin jo varsin asian vierestä....näin käy,kun luokan varsinaiset ajajat (ja tietäjät) ja harrastelija taso ottaa mittaa toisistaan.... yleensä mielipiteille on oltava selvät perusteet,ei oikein riitä oma mutu tai jokin älytön muutamien kymppien kustannuslisäys...nyt täällä kiisteltiin niistä,ja kun kokonaiskustannukset pyörii kuitenkin useissa satasissa ellei enemmänkin....eli onko muutamilla kympeillä silloin merkitystä....EI TODELLAKAAN,HALOO !!!
Lopputulema näyttäisi olevan: luokan varsinaiset ajajat(kisoissa käyvät) ovat hyvin pitkälle samaa mieltä ehdotuksesta ja luokan "harrastajat" olkoon mitä mieltä hyvänsä;eihän tämä heitä koske suoranaisesti,kun ei kerran kisoissa käydä(kumma kyllä asiaan otetaan kantaa,vaikka asia ei heitä koske....kaikella kunnioituksella)
Tästä varmaan keskustellaan tulevana viikonloppuna Ylistaron karnevaaleissa,tarkoitus ei varmaan ole muuttaa sääntöjä kuin pitemmällä aikavälillä;tarkoittaa kuluvaa vuotta.....(luulisin).
-Barbie The Beast-

Mielipide on siitä vekkuli juttu että jokaisella on omansa. Perusteet mielipiteelle taas riippuu siitä mitkä asiat kenelläkin siihen mielipiteeseen vaikuttaa. Jos sinulla +20e kalliimpi moottorin hankinta hinta ei vaikuta millään tapaa niin se on sinun mielipide asiaan ja olet valmis panostamaan sen. Kaikki eivät ajattele asiasta samalla tavalla se sinun kannattaa muistaa. Itselleni vtr on edelleen se HUPI luokka jota ajan ainostaan sen takia koska autot on sen verran näyttäviä ja radalla jaettaessa ollaan saatu melko hyviä vääntöjä jo 3-4 auton voimin. Ymmärrän tottakai jos vtr kuski joka ajaa ainostaan vtr:ää ja haluaa myös menestyä siinä että silloin saa panostettua siihen paljon enenmmän kuin useampaa luokkaa harrastava. Omalta osaltani ihan sama onko lrp koneet sallittuja tulevaisuudessa, sain edulisesti hankittua koneen ja jatkan edelleen pikku budjetilla ajamista vtr luokassa. Jos ei muuten niin sitten sellasena "harrastelijana".


Hoffa #2
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2958 : 24.03.11 - klo: 09.37 »

Äkkiseltään jos ajatellaan niin moniko niistä stanuluokan kärki jätkistä tulisi tätä luokkaa ajamaan... tuskin ehkä yksikään.


Minä!  :evil:


En ole aivan satavarma, mutta veikkaisin Hoken tarkoittaneen niitä jotka eivät ole aloittaneet VTR-luokasta...

Jep...

No ja nimenomaan... Isosuo... Ajat siellä A finaalissa FTT sekä VTR luokissa.
Herrasmiehenä vaihdat sitä konetta kisojen välillä.
Ellei sitten satu olemaan kaksi autoa jopa.

Mutta mitään ideaahan ei ole rajata luokasta suoralta kädeltä pois niitä jotka nyt hommaavat ekaa rata kalustoaan... Ehkä jopa hommaavat suoraan FTT laillisen auton, ja samalla huomaavat tämänkin hienon näköisen luokan.
Uudella kuskilla kaasusormea väpättää ja mukaan haluttais, mutta ei nyt äkkiseltään se aloittavan kuskin budjetti anna periks hommailla tähänkin luokkaan omaa moottoria.

Ja kun tässä pääpointtina on kuitenkin se että eihän niissä moottoreissa ole niin isoa eroa oikeasti.
Ero on, mutta silti ovat niin lähellä toisiaan että voidaan hyvin todeta saman luokan moottoreiks.
Ja varsinkin kun ei nämä vähän kokemattomammat kuskit hyödy siitä tehosta yhtään mitään.
Ei siellä kärkijätkien tai ylipäätään tätä luokkaa enemmän ajavien paletti mene yhtään sekaisin.
Ellei sitten joku porukassa päätä yhtäkkiä vaihtaa moottoria.
Esim Jonni tai Jerry... Isosuo, BB... tai keitä kaikkia teitä nyt siellä kärjessä kikkaileekaan.

Ja vaikka sieltä nyt tosiaan joku uusi kuski tulisi FTT laillisella koneella... ajelisi siinä muutamat kisat VTR luokkaa ja yhtäkkiä alkaisi olemaan mukana siellä kärkikahinoissa niin mitäs sitten...
Tervetuloa ja mukavaa piristystä kun ei ne samat naamat ole podiumilla jatkuvasti vain pikkusen eri järjestyksessä.

Ja vielä yksi pointti.
Kun näitä moottoreita nyt testaillaan myyrissä... Oletteko ajaneet ihan puhtaasti tulosta?
Ymmärtääkseni ainoastaan läppiaikoja on tuijotettu.
Eihän se pari kymppää bestläpissä nopeampi kalusto tarkoita yhtään sitä että se olisi hiitin aikana nopein.
Ja tästä nimenomaan siihen pointtiin että aivan samahan se on jos joitain kuskeja ajaa vaikkapa 5 kärjen takana niillä nopeammilla moottoreilla.
Maalissa on edelleen ne nopeimmat kuskit... Senverran lähellä moottorit jokatapauksessa toisiaan on ettei puhuta mistään ihmekoneesta.

1-2 kymmenystä parhaassa kierroksessa... eli teoriassa kun äkkiseltään heitetään... Myyrissä ajetaan VTR autoilla varmaan 20 kierrosta 5 minuutissa... (läppi tai kaks sinnetänne)
Eli viidessä minuutissa jos tuota eroa pystyy ylläpitämään niin ero maalissa on 2-4 sekuntia.
Yksi kaato... vain yksi rollaus.  -2 sekuntia jos sattu renkailleen tulemaan.
Ja ketkäs niitä kaatoja tekeekään vähiten... No ne nopeimmat ja kokeneimmat kuskit.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2959 : 24.03.11 - klo: 09.51 »
täälä on kaiken maailman crossi kuskit keskustelemassa vtr:n säännöistä.

Hoke, Hoke , Hokeee, miten musta tuntuu että täällä yritetään rajoittaa julkisen sanan vapautta ja muiden lajien edustajia pyydetään hienovaraisesti pitämään turpansa kiinni... :grin: :evil:

Paljon hyviä pointteja on tullut esiin, mielenkiinnolla tulen seuraamaan keskustelua luokan kehittämisestä. Katsotaan mihin suuntaan ollaan menossa ja sen jälkeen päätetään mitä tehdään M3 korille ja VTR renkaille.



Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2960 : 24.03.11 - klo: 09.54 »
Lopputulema näyttäisi olevan: luokan varsinaiset ajajat(kisoissa käyvät) ovat hyvin pitkälle samaa mieltä ehdotuksesta ja luokan "harrastajat" olkoon mitä mieltä hyvänsä;eihän tämä heitä koske suoranaisesti,kun ei kerran kisoissa käydä(kumma kyllä asiaan otetaan kantaa,vaikka asia ei heitä koske....kaikella kunnioituksella)

Onko ikinä tullut huomattua että jos samanhenkiset samoilla mielipiteillä etenevät jotain tekevät ja päättävät niin he näkevät yleensä vain sen yhden puolen kolikosta... Tai ehkä vähän sitä toistakin, mutta se toinen puoli taitaa olla varjoisalla puolella.

Näin se menee aina kaikessa.

Vasta kun samasta asiasta on monta sopan veivaajaa veivaamassa, pystytään saamaan pöydälle ne kaikki puolet.
Eikä se ole koskaan huono asia, vaan sieltä saattaa saada monesti paljon hyvää aikaiseksi.
Varsinkin lisää harrastajia luokkaan... Ehkä jopa lisää harrastajia koko harrastukseen.

Ja vieläpä ihmetyttää että jos ihan tavan harrastajat ja jopa tuoreet harrastajat ylipäätään ihmettelevät tätä moottori juttua niin miten ei nähdä tätä "ongelmaa"...
Siellä olis varmasti heti pari ja kohta jopa useampi pistämässä hienoa jenkkirautaa viivalle kun saisivat ajaa niillä FTT vehkeillään mitkä on tullut ekaksi kalustoksi hankittua...

Mitä tulee tuohon mainintaan siitä ettei aja kyseistä luokkaa edes kilpaa, mutta täällä kommentoi.
Eikai nyt ihan oikeasti aikuiset miehet mennä tähän taas.
Se ei ole mikään este rakentavalle keskustelulle jos ei kyseistä luokkaa aja.
Se ei ole mikään este sille etteikö sieltä kisaajien ulkopuolelta tulisi hyvää pointtia... tai jopa asioita joita ei ole itse tullut mietittyäkään.

Itsekin joutuu monessa asiassa niin moneen kertaan huomamaan että vaikka mitä MIELTÄ jostain asiasta olisi niin se toisen vastakohtainen mielipide voikin olla hyvä... niistä sitten kompromissi tai mikä tahansa.
Mutta se että todetaan... "ei sun mielipiteillä ole mitään merkitystä kun et kuulu meidän hiekkalaatikkojengiin..."
Aika pahasti väärä asenne mikäli yhtään kiinnostaa KEHITTÄÄ jotain kiinnostavaa vielä paremmaksi ja helpottaa monen perus harrastajan sekä aloittelijan hypätä mukaan siihen hiekkalaatikolle.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2961 : 24.03.11 - klo: 10.02 »
täälä on kaiken maailman crossi kuskit keskustelemassa vtr:n säännöistä.

Hoke, Hoke , Hokeee, miten musta tuntuu että täällä yritetään rajoittaa julkisen sanan vapautta ja muiden lajien edustajia pyydetään hienovaraisesti pitämään turpansa kiinni... :grin: :evil:

Paljon hyviä pointteja on tullut esiin, mielenkiinnolla tulen seuraamaan keskustelua luokan kehittämisestä. Katsotaan mihin suuntaan ollaan menossa ja sen jälkeen päätetään mitä tehdään M3 korille ja VTR renkaille.

Mielenkiintoisen huono asenne...

Kummallista kun ne kaikenmaailman krossikuskit ajavat touringia joka päivä.
Ja näillä kaikenmaailman krossikuskeilla on kokemusta niin monesta rataluokasta ettei "lokeroijalla" ole edes varaa ketään mihinkään kategoriaan laittaa.
Sovitaanko niin että pidetään nyt kerrankin tämä keskustelu asiallisena ja rakentavana???... kerrankin???

On nimenomaan VTR kuskeilla mukavampi lukea kun keskustelu on sitä mitä koko luokassa peräänkuulutetaan.
Rentoa hauskanpitoa kaveriporukalla.

Vai olenko ymmärtänyt väärin? Onko se sittenkin niin että tähän on oikeus vain sillä tietyllä kaveriporukalla ja muita siihen ei ole tervettulleita :P

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2962 : 24.03.11 - klo: 10.16 »
Mielestäni tästä konehommasta tehdään nyt liian iso numero, sillä esim akkujen ero vaikuttaa vauhtiin vähintään yhtä paljon kuin nykyisten koneiden ja LRP:n ero, ellei jopa suurempi.

Testasin eilen Paten autoa CS-koneella ja uusilla 60C akuilla, ja väitän että auto kulki kovempaa kuin oma auto LRP:n koneella ja omilla vanhoilla 40C akuilla.

Riippumatta konesäännöistä ostamalla uudet huippuakut pääsee aina kovempaa, jokaisessa sähköluokassa.

Tästä syystä sallisin uudet koneet, koska täysin tasaista vauhtia ei tulla ikinä saavuttamaan muilla kuin täysin RTR-säännöillä,
joihin tuskin kukaan haluaa mennä.

Jonni #9

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2963 : 24.03.11 - klo: 10.25 »
Mielestäni tästä konehommasta tehdään nyt liian iso numero, sillä esim akkujen ero vaikuttaa vauhtiin vähintään yhtä paljon kuin nykyisten koneiden ja LRP:n ero, ellei jopa suurempi.

Testasin eilen Paten autoa CS-koneella ja uusilla 60C akuilla, ja väitän että auto kulki kovempaa kuin oma auto LRP:n koneella ja omilla vanhoilla 40C akuilla.

Riippumatta konesäännöistä ostamalla uudet huippuakut pääsee aina kovempaa, jokaisessa sähköluokassa.

Tästä syystä sallisin uudet koneet, koska täysin tasaista vauhtia ei tulla ikinä saavuttamaan muilla kuin täysin RTR-säännöillä,
joihin tuskin kukaan haluaa mennä.

Jonni #9


Totta ja oikein suurimmilta osin, mutta viilataan hieman:

-Autossani ollut CS kone oli lainassa kaverilta ja sillä ei ole montaa tuntia ajettu, Jonnin koneella taitaa olla 2-3 vuotta  jo ikää?  En sano että vuodet tehoja syövät varmasti, mutta oma vanha CS koneeni on selvästi hitaampi kuin tämä Matilta lainaamani CS.

Pate #5
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2964 : 25.03.11 - klo: 20.33 »
Onko huomenna VTR kuskeja Myyrissä???

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2965 : 26.03.11 - klo: 20.33 »
Uutta koteloa HPI:iiiltä





Eli siis seitenkymppinen Challenger
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2966 : 26.03.11 - klo: 21.55 »
Uutta koteloa HPI:iiiltä





Eli siis seitenkymppinen Challenger

Vihdoinkin. Maailman kaunein auto vihdoin myös 1/10 korina. Seuraavaa vtr koppaa ei tarvitse pohtia enää.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2967 : 26.03.11 - klo: 22.15 »
Uutta koteloa HPI:iiiltä





Eli siis seitenkymppinen Challenger



Vihdoinkin. Maailman kaunein auto vihdoin myös 1/10 korina. Seuraavaa vtr koppaa ei tarvitse pohtia enää.

Jee hianoa, lainataanpa vielä kerran hianot kuvat!

Mahtavaa, on ihan saman näkönen kori muuten ku kaikki muutkin ko. aikakauden rasssit...  En esim karkeita eroja näe camaroon...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2968 : 26.03.11 - klo: 22.26 »
Tässä hieman omia mietteitä tämän päivän ajelujen pohjalta...

Eli Myyrin radalla Hoffa laittoi sen LRP koneen kiinni,ja perässä en pysynyt Speed Passionillani, vaikka kuinka ajoin maila pohjassa ja niin lujaa, kuin autosta vaan lähti.

Mielestäni nopeus ero Speed Passionin ja LRP kohdalla on huomattava.

Toni, #34
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #2969 : 26.03.11 - klo: 22.43 »
Myyrin radalla Hoffa laittoi sen LRP koneen kiinni,ja perässä en pysynyt Speed Passionillani, vaikka kuinka ajoin maila pohjassa ja niin lujaa, kuin autosta vaan lähti.

Hoffa on ajanut myyrin rataa palttiarallaa 102847 kierrosta tänä talvena ja äijällä on sen verran rutiinia ajamiseen että on aika vaikea pysyä perässä edes samanlaisella koneella :wink:
Kylätason RC-kuski.