Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 930233 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3270 : 26.03.12 - klo: 12.40 »
Ja ne toisetkin finaalivoitot ajettiin muuten vanhalla CS:n koneella....Ja molempien päivien aika-ajojen 2 paikka kanssa.
Eli molemmat päivät voitettiin ja vietiin aika-ajojen paikat 1 ja 2 CS:n koneilla!

Ja oli muuten Cupissa ajettuna munkin eka voittopäivä!
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3271 : 26.03.12 - klo: 13.35 »
Ja ne toisetkin finaalivoitot ajettiin muuten vanhalla CS:n koneella...
Noita kun ei vaan taida saada mistään enään.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3272 : 26.03.12 - klo: 15.22 »
CS:ää on RCM:ällä hyllyssä, senkun tilaa.

Lämmöt 10 minuutin ajon jälkeen noin 60 astetta..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3273 : 26.03.12 - klo: 16.30 »
No niinhän olikin :smiley:
Meni koneet sekasi, kyselin sieltä CS.n konetta toissa viikolla mutta 10.5T oli loppu eikä tuo 17.5t
Täytyypä käydä hakemassa samalla kun pyörähtää keskustassa joku päivä.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3274 : 28.03.12 - klo: 13.24 »
Eikös tuo koppa ole VTR luokkaan sopiva? kun GT40 tais olla 60-70 luvun auto ja tuosa 2005 mallissa
on käsittääkseni suunnilleen sama kori mitä käytettiin sillon 60-luvun GT40 autoissa.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7495
Ois nimittäin kohtuu siistin näkönen koppa.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3275 : 28.03.12 - klo: 14.49 »
tais olla jossain vaiheessa ko. kopasta keskustelut että ei kelpaa koska on nimenomaan 2005 eikä se alkuperäinen. Jossainpäin löytyy lista hyväksytyistä kopista tähän sarjaan?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3276 : 29.03.12 - klo: 07.51 »
Jossainpäin löytyy lista hyväksytyistä kopista tähän sarjaan?
täälä:
http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3277 : 30.03.12 - klo: 14.09 »
Lisätty korilistaan:
Hpi -78 Trans Am
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3278 : 02.04.12 - klo: 08.25 »
Pari videota sunnuntaina kisoista. A1 finaalista tulee vielä video, kunhan saan siirrettyä sen.

VTR B1 finaalin varaslähtö Ylistaro 1.4.2012

VTR B1 finaali Ylistaro 1.4.2012

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3279 : 02.04.12 - klo: 10.21 »
Luokan maavarasääntö poistettu, toivottavasti tällä muutoksella saadaan lisää kilpailijoita tähän hienoon luokkaan!
http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3280 : 02.04.12 - klo: 18.24 »
VTR:n A1 finaali sunnuntailta

VTR A1 Ylistaro 1.4.2012

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3281 : 03.04.12 - klo: 09.13 »
Luokan maavarasääntö poistettu, toivottavasti tällä muutoksella saadaan lisää kilpailijoita tähän hienoon luokkaan!
http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Luokan nykytilanteesta ja kuskien motivaatiosta kertonee sekin jotain että A-finaaliin menneet kuljettajat tykittivät best-läppinsä(joka ei oikeasti kisassa kerro mitään jos tasaisuutta ei ole) 0.7sek sisään...

Jos yhdenkin kaadon teki,tippui sija monta pykälää ja todella vaikeaa saada paikkansa takaisin.huomasin kun A:n paalulta johtopaikasta 3-4sek kaato ja 3 tai 4 oli sija kun maaliin tultiin... :embarrassed:
Tokassa A:ssa moista virhettä ei enää tullut :cool:

Ja sillä samalla vanhalla CS:n koneella edelleen.

Oli yksi talven hauskimpia ja kisaamisessa tiukimpia  viikonloppuja.Kiitos kilpakumppaneille hyvästä talvi-cupista!

Toivottavasti tällä muutoksella saadaan kisaamisestä vieläkin parempaa ja uusia kuskeja radalle!


http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3282 : 03.04.12 - klo: 19.08 »
Saksan poikien vastaava sarja. Ihan en pysynyt sääntöpuheissa mukana. (Lontoon kieli Frankfurtin murteella hieman ruosteessa.)
LRP TCM 2012 - In the Challenge pits

Tänään yritin käydä ulkoiluttamassa camaroa J:päässä, mutta pääsiäinen teki tepposen.
Pakko tyytyä omaan rataan. :embarrassed: yksin.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3283 : 03.04.12 - klo: 19.46 »
Ainakin aiemmin Saksassa ajettiin parilla alustalla (muistaakseni HPI/HB-muoviautot), LRP X11 17.5T moottorilla ja rajatulla välityksellä,
välitys taisi olla jotain 6-7 välillä, joten paljon hiljempaa mennään kuin meillä.

Poissa Ankku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3284 : 09.04.12 - klo: 09.26 »

Tervehdys kaikille,

Ensimmäisen RC-autoni ostin 14-vuotiaana, 36 vuotta sitten  :grin:  Koko ajan on ollut jonkinalaista kalustoa ajokunnossa ja reilut kymmenen vuotta sitten kisailin Syndicate Touring luokassa.

Nyt kiinnostus on kovasti herännyt tähän VTR luokkaan, joskos vielä huolisitte tälläisen vanhemmankin mukaan leikkimieliseen kisailuun  :wink:

Minulla on LRP:n Blast TC auto ja tuosta ajattelin tehdä luokkaan sopivan auton. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen joihin en löytänyt vastausta tästä linkistä, ainakaan pikaisella tutkimisella.

- Saako autossa olla kallistuksenvakaajat?

- Renkaista, tuleeko HPI Vintage renkaissa insertit mukana?

- Hyväksyttyjä renkaita on, HPI:n 4793 ja 4797 renkaat, saako näitä renkaita varioida, eli voiko olla esim. edessä ja takana nuo leveämmät renkaat, tai saako olla vaikka kapeammat renkaat sekä edessä että takana ja mikä variaatio on toimivin?

- Onko Hobbylinna ainoa paikka mistä löytyy luokkaan sopivia renkaita ja koreja



Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3285 : 09.04.12 - klo: 09.40 »

Tervehdys kaikille,

Ensimmäisen RC-autoni ostin 14-vuotiaana, 36 vuotta sitten  :grin:  Koko ajan on ollut jonkinalaista kalustoa ajokunnossa ja reilut kymmenen vuotta sitten kisailin Syndicate Touring luokassa.

Nyt kiinnostus on kovasti herännyt tähän VTR luokkaan, joskos vielä huolisitte tälläisen vanhemmankin mukaan leikkimieliseen kisailuun  :wink:

Minulla on LRP:n Blast TC auto ja tuosta ajattelin tehdä luokkaan sopivan auton. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen joihin en löytänyt vastausta tästä linkistä, ainakaan pikaisella tutkimisella.

- Saako autossa olla kallistuksenvakaajat?
- saa
- Renkaista, tuleeko HPI Vintage renkaissa insertit mukana?
- tulee
- Hyväksyttyjä renkaita on, HPI:n 4793 ja 4797 renkaat, saako näitä renkaita varioida, eli voiko olla esim. edessä ja takana nuo leveämmät renkaat, tai saako olla vaikka kapeammat renkaat sekä edessä että takana ja mikä variaatio on toimivin? osa porukasta ajaa 26 joka nurkassa ja osa ajaa kapeet edessä ja leveet takana ihan mistä kukakin tykkää

- Onko Hobbylinna ainoa paikka mistä löytyy luokkaan sopivia renkaita ja koreja
joo suomesta ei saa muualta renkaita, toki sitten jo englannista läytyy useampikin firma. koreja voi löytyäkkin muualtakin...
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Ankku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3286 : 09.04.12 - klo: 10.28 »
Kiitos Kaitsu vastauksistasi!

Millainen tuo on ajaa leveät edessä, sekä takana. Tuo lienee myös sallittu kisarengastus?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3287 : 09.04.12 - klo: 10.31 »
Useimmat touringautot on suunniteltu max. 26 mm leveille vanteille, noilla leveämmillä ei saa kääntymään riittävästi kun vanne ottaa kiinni tukivarteen.

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3288 : 09.04.12 - klo: 21.06 »
Kiitos Kaitsu vastauksistasi!

Millainen tuo on ajaa leveät edessä, sekä takana. Tuo lienee myös sallittu kisarengastus?

Toki saa ajaa leveät/leveät mutta niinkuin heuli jo asian esitti selkeästi niin tuskinpa siitä siis suurta etua ainakaan saat ja hyvin on pärjännyt kapeet/kapeet yhdistelmälläkin, mutta amerikan ihmeet camarot yms on minun mielestäni hienoimmillaan kapeet/leveät rengastuksella.


Ja muuhun asiaan itse aloitin ulkokauden tänään tattarisuon asvaltti radalla ja kyllä se vaan ulkona on mukava kaahailla ja kun patenkin sain houkuteltua mukaan niin oli oikein kilpailun makua=)) .....ulko kautta odotellessa..

-Timo #65
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3289 : 10.04.12 - klo: 09.44 »
vato on ajanut leveillä joka nurkassa joten kyllä ne ainakin reiskaan mahtuu hyvin, nehän on levennetty oikeastaan vaan ulkoreunasta ne vanteet eli mitta hexistä vanteen sisäreunaan on aikalailla sama kuin 26mm vanteessa
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Ankku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3290 : 11.04.12 - klo: 11.06 »
Kiitos tiedosta, tuo LRP:n TC auto kun on 190mm leveä ja HPI:n 5-puolavanteita ei näytä olevan kuin 0 ja 6mm offsetilla. Nuo 0-offsettiset jäisi niin rumasti 200mm Mustangin korin sisään. Siksi mietin eteen ja taakse noita leveämpiä renkaita.

Muutamia lisäkysymyksiä on tullut mieleen. Millainen kiinnityspaikka tulee kisoihin varata transbonderia varten ja paljonko tuo transbonderi painaa ja mitkä on sen mitat? (autossahan pitää huomioida kisakunnossa minimipaino)

Millaisialla NiMh ja Lipo kapasiteeteilla te ajelette, eli minkä verran kapasiteettia akuissa tulisi olla jotta riittää hyvin tuohon 8 minuutinkin finaaliin sääntöjen määräämällä moottorilla.


Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3291 : 11.04.12 - klo: 11.39 »
Tuolta löytyy syksyllä kerätty kalustolista josta saa vähän osviittaa akuistaki. http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Vanteidenhan ei tarvi olla ne HPI:n vanteet vaan saa ajaa myös muilla vanteilla.

Poissa ekiR

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3292 : 11.04.12 - klo: 11.53 »
Kiitos tiedosta, tuo LRP:n TC auto kun on 190mm leveä ja HPI:n 5-puolavanteita ei näytä olevan kuin 0 ja 6mm offsetilla. Nuo 0-offsettiset jäisi niin rumasti 200mm Mustangin korin sisään. Siksi mietin eteen ja taakse noita leveämpiä renkaita.

Muutamia lisäkysymyksiä on tullut mieleen. Millainen kiinnityspaikka tulee kisoihin varata transbonderia varten ja paljonko tuo transbonderi painaa ja mitkä on sen mitat? (autossahan pitää huomioida kisakunnossa minimipaino)

Millaisialla NiMh ja Lipo kapasiteeteilla te ajelette, eli minkä verran kapasiteettia akuissa tulisi olla jotta riittää hyvin tuohon 8 minuutinkin finaaliin sääntöjen määräämällä moottorilla.

Yleisimmin käytössä olevat AMB RC2 ponderit painavat 7,8 grammaa ja koko on 22x27x7 mm (pituus, leveys, korkeus)
On myös olemassa uudempi malli AMB RC4, mikä painaa 4 grammaa ja koko on 16x19x6 mm

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3293 : 11.04.12 - klo: 12.15 »
Kisoissa on ajettu voitosta sekä minimipainoisilla ja 1-150g ylipainoisillakin joten se paino ei sitä voittoa välttämättä tee...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3294 : 11.04.12 - klo: 13.02 »
Ja leveämmät hexit kun laittaa niin saa leveämmäksi, toki ihan prikatkin vanteen/hexin väliin toimii.

Painolla ei hirveän suuri merkitys tosiaankaan ole, mutta painopisteellä taas on, ainakin matolla.

korkeat painavat kopat kaataa helposti auton kun esim. camaro menee kuin juna.

ja itse aloitin tt01 mallilla vtrrän... ei toki kärkisijoista silloin kisattu mutta alkuun pääsee millä vaan.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3295 : 11.04.12 - klo: 15.55 »
Kiitos tiedosta, tuo LRP:n TC auto kun on 190mm leveä ja HPI:n 5-puolavanteita ei näytä olevan kuin 0 ja 6mm offsetilla. Nuo 0-offsettiset jäisi niin rumasti 200mm Mustangin korin sisään. Siksi mietin eteen ja taakse noita leveämpiä renkaita.


Piti oikein mitata, kun itsellä on camarossa ollut kapeammat edessä ja leveät takana, eikä näyttänyt pahalta, mielestäni hyvin skaalamaiselta. Wanhoissa kilpureissa renkaat oli selvästi lokasuojien sisällä.
Camaro 200mm edestä ja 210mm takaa
Mustang 200mm edestä ja 200mm takaa
Niin ja autona 190mm leveä tc3

Poissa Ankku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3296 : 11.04.12 - klo: 16.37 »
Kiitos kaikille taas vastauksista. Näin pääsen pikkuhiljaa jyvälle tämänkin luokan saloista  :wink:

Saako tuon transbonderin kisajärjestäjiltä lainaksi vai tuleeko jokaisella kilpailijalla olla oma. Jos niin mistä tuollainen kannattaa ostaa.

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3297 : 11.04.12 - klo: 16.47 »
Kisoista saa ponderin lainaan noin 5e(riippuen järjestästa) korvausta vastaan.

Liitteessä kuvat pondereista: Ylempänä AMB ja alla klooni MRT PTX
« Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo: 20.30 kirjoittanut TeemuS »
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa Ankku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3298 : 11.04.12 - klo: 16.54 »
ok. Pitääkö autoon "rakentaa" jonkinlainen telinen tuolle transbonderille, vai miten se kisapaikalla helpoiten kiinnitetään autoon. Onko sijaintipaikka määritetty?

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3299 : 11.04.12 - klo: 17.12 »
Transpondereita saa suomalaisita ja ulkolaisista nettikaupoista. AMB:n ponderit maksaa jotein vähän alle 100€ ja MRT:n ponderit jotka toimii AMB:n järjestelmäs saa vähän edullisemmin.

Täälä foorumilla on  aina joskus kimppatilauksia noista MRT:n pondereista. Omastani taisin maksaa 60€.

Kakspuoliteippillä nuo ponderit on yleensä autossa kiinni. Sijoituspaikka on ihan itsestä kiinni.

EDIT: MRT typot poistettu
« Viimeksi muokattu: 11.04.12 - klo: 20.12 kirjoittanut -Petsku- »