Kirjoittaja Aihe: Kyosho V-one & FW05-R zone  (Luettu 35200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #150 : 27.09.08 - klo: 13.51 »
En päässy ajelee... Mut tänään yritän ehtii vielä valoisan aikaan. Auto, sähköt ja kone on uutena ostettu.  täytyy kokeilla noilla foam renkailla jos jarrusta alkais sit olee pysäyttäjäx tai edes hidastajax.

Erittäin hienoa Riku. Oli itselläkin suunnitelmissa tulla tänään, mutta ehkä huomenna.

Tuossa WCE mallissa tulee aika kattava setup -ohje, kuinka tarkkaan noudattelit sitä rakentaessasi? Vaikuttaa aika tarkkuutta vaativalta  :laugh:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #151 : 28.09.08 - klo: 10.06 »
edellä olikin aihetta käsitelty mutta onewayllä kannattaa jarrun epa säätää niin ettei jarrut lukkiudu, muuten spinnaa välittömästi jos survasee paniikissa jarrun pohjaan

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #152 : 01.10.08 - klo: 10.45 »
Oltiin jutuissa rcossin kanssa ja kertoi että hänelläkin on tripla-R ensi kaudelle tarkoittaen sitä, että meillä on näitä autoja Tattiksella ainakin 4 (Kuusiset, Riku, Ossi, meikä). Hyvä meininki, siihen päälle vielä muut kymppiautot, joita on aika runsaslukuisesti myös. Saadaan hyviä treenejä.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #153 : 01.10.08 - klo: 12.59 »
Täydennyksenä alla olevaan, RRR:llä ajavat TP-10 luokassa seuraavat Tattista kotiratanaan pitävät:
-Viljami Kutvonen
-Aake Kutvonen
-Aleksi Kaasinen
-Harri Kaasinen
-Joonas Holsti
-Matias Kuusinen

...ja ehkä jokunen uusikin kuski ensi vuonna. V-One RRR on erinomainen kisapeli.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #154 : 01.10.08 - klo: 13.06 »
edellä olikin aihetta käsitelty mutta onewayllä kannattaa jarrun epa säätää niin ettei jarrut lukkiudu, muuten spinnaa välittömästi jos survasee paniikissa jarrun pohjaan

Spooli tai etudiffi kannattaa ehdottomasti hankkia. Ajaminen helpottuu huomattavasti one wayhin verrattuna.

Meillä on Power-Racingistä hankittu Kyoshon etudiffi ollut käytössä koko kauden ja se sopi samoilla (100.000) öljyillä kaikille sarjan radoille.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #155 : 01.10.08 - klo: 13.14 »
Jotain kerhokisaa keväällä 2009 ?

Tänä kesänä ei tainnut olla yhtään 1/10 kerhokisaa tattiksella.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #156 : 01.10.08 - klo: 14.40 »
Jotain kerhokisaa keväällä 2009 ?

Tänä kesänä ei tainnut olla yhtään 1/10 kerhokisaa tattiksella.

ilman muuta!

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #157 : 01.10.08 - klo: 14.45 »
edellä olikin aihetta käsitelty mutta onewayllä kannattaa jarrun epa säätää niin ettei jarrut lukkiudu, muuten spinnaa välittömästi jos survasee paniikissa jarrun pohjaan

Spooli tai etudiffi kannattaa ehdottomasti hankkia. Ajaminen helpottuu huomattavasti one wayhin verrattuna.

Meillä on Power-Racingistä hankittu Kyoshon etudiffi ollut käytössä koko kauden ja se sopi samoilla (100.000) öljyillä kaikille sarjan radoille.


Jep, ja onewayn lisäksi spoolihan tulee WCE auton mukana; etudiffiä varten tarvii vetokupit ja diffin sisuskalut erikseen, diffipoksi on autossa mukana. Power-Racing tai Pro-shop tai Atala tai ... Itse laitoin 60K öljyn eteen, katotaan sitten, testaan kuitenkin oneway:ta eka.

e: pieni korjaus, spoolia varten tarvii ne vetokupit eteen hommata erikseen mutta diffin sisuskaluja ei, siellä on sellanen muovinen lukituspala kitissä mukana.

On muuten hieno rakennettava tuo auto niinkuin kilpa-auton rakennus aina. Osat liikkuu nätisti ja napsahtaa kohdalleen jämptisti. Kasatessa tulee fiilis että vau, siistii päästä vielä ajaa tätä. RTR:ssä ei ole samaa fiilinkiä. Kasauksesta pitää samalla nauttia ja turha kiire pois, silloin tulee myös tutuksi auton säätökohteet ja laittaa ne mukana tulevien säätökaavojen mukaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 01.10.08 - klo: 14.54 kirjoittanut Mika R »

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #158 : 02.10.08 - klo: 09.58 »
jarkko, mitä tarkoitat ajamisen helpottumisella onewayhin verrattuna ? Lähinnä jarrutusta vai myös jotenkin muuten ?

Osaatko muuten sanoa about mutu-tuntumalla kuinka moni ajaa (vaikka yo. listalta) one wayllä ja kuinka moni diffillä ?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #159 : 02.10.08 - klo: 10.10 »
Ossi, vastaako tämä kysymykseesi? Ymmärtäisin näin että oneway on hyvä tiukilla söheröisillä radoilla? Tattari ei taida kuitenkaan sellanen olla, mutta esim. se turun baana taas on.

TP-10 luokassa suurin osa käyttää spoolia tai diffiä edessä. Etenkin pienemmillä radoilla osa pro kuskeista käyttää myös one-wayta jolla saadaan auto kääntymään paremmin tiukoissa neulansilmissä.

One-wayllä ajaessa pitää jarru säätää niin että takarenkaat eivät pääse lukkiutumaan, koska silloinhan se auto pyörähtää välittömästi. One-wayssähan tuo jarrutehokin on heikoin koska vain takapyörät jarruttaa.

Spoolilla ajaessa jarruteho on paras, mutta vastaasti auto on kankea kääntymään tiukoissa paikoissa. Se on kuitenkin se varmin jos ei tiedä mitä eteen laittaa. Toki taas se kuluttaa eniten vetoakseleita.

Diffi on hyvä kompromissi, mutta vaatii säätöä että siitä saa sopivan. Jarruteho on aina parempi mitä jäykempi etudiffi on, mutta silloin auto muuttuu kankeammaksi.

One-wayllä jarruttaessa ei käytännössä voi kääntää yhtään. Spoolilla ja diffillä voi kääntää jarruttaessa kunhan ei jarruta lukkoon renkaita.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #160 : 02.10.08 - klo: 10.58 »
jarkko, mitä tarkoitat ajamisen helpottumisella onewayhin verrattuna ? Lähinnä jarrutusta vai myös jotenkin muuten ?

Osaatko muuten sanoa about mutu-tuntumalla kuinka moni ajaa (vaikka yo. listalta) one wayllä ja kuinka moni diffillä ?

Tuossa alla olevassa jtp:n viestin lainauksessa on pääasiat.

Diffi valittiin spoolin sijaan koska uskoimme sen antavan etuvetareille enemmän käyttöikää. Taustalla kokemus 1/10 sähköturistista spoolilla.

Omaa kokemusta tältä kesältä
-diffi kasattiin keväällä ja sitten siihen koskematta tai mitenkään säätämättä ajettiin koko kausi (kahdessa viimeisessä SM-kisassa 3. sija)
-diffi koottiin 100.000 öljyllä, mutta se pehmeni jonkin verran kauden aikana
-takadiffissä auton mukana tullut vakioöljy (olisiko 20.000?)
-jarrut säädetty niin, että kaikki pyörät lukkiintuvat suunnilleen samaan aikaan

Ajon helpottuminen tulee sitä kautta, että jarrun ja kääntämisen kanssa ei ole niin herkkää kuin one-wayllä. Diffi ja spooli sallivat huonommallakin pidolla kääntää pyöriä vaikka jarrua käytettäisiin samaan aikaan, one-way'llä perä irtoaa tosi herkästi.

Kääntymisen vähenemistä ei meidän kuski pitänyt ongelmana, kun auton saa kääntymään myös diffillä vähintäänkin riittävästi.

En käynyt tutkimassa monien autoja, mutta ajotyylistä päätellen kaikki a-finalistit ja meidän alkuerään sattuneet ainakin ajoivat diffillä tai spoolilla. Noiden välillä ei käsitykseni mukaan ole niin suurta eroa kuin one-way vs. jarruttava etupää.
Jos autopaketin mukana tulee spoolin palat, niin sillä kannattaisi varmaan lähteä liikkeelle. Jos tuntuu ettei kääntymistä saa säädöillä ja renkailla riittävästi niin sitten voisi harkita diffiä eteen.
« Viimeksi muokattu: 02.10.08 - klo: 15.56 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #161 : 02.10.08 - klo: 12.53 »
Hyvää tietoa, jenkkivoorumissa sanoivat käyttävänsä 50K-30K tai 50K-20K riippuen pidosta. Sanoivat myös että 100K on suosittu ja lähellä spoolia. Kitin öljy on 30K (siis taakse). Itse laitoin 60K eteen, koska sitä löytyi valmiiksi.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #162 : 02.10.08 - klo: 13.58 »
Osaatteko sanoa mitkä osanumerot tarvitsee etudiffiä varten ostaa ?

Esim. toi TCD diffi VZW007 mulla on jo entuudestaan (hinta järkyttävä...)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #163 : 02.10.08 - klo: 14.32 »
Osanumerot löytyvät manuaalista lopustapäin

VZ012 DIFF GEAR SET
BS107 BEVEL SHAFT
VZ218 DIFF JOINT
VZ203 PULLEY SET
VZ204 DIFF PULLEY SET

Ainakin VoneRRR kumirengasversion manuaalista ("rubber tyre spec") löytyy sitten kasaamisohjeet tuolle etudiffille
http://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/pureten_vone/pureten_vone_index.html

Ja arvatakseni näitä osia löytyy Pro shopista, koska niitä kutakin tuli enemmän kuin yksi kpl.
Samalla voit ostaa Ti pivotit, niitä oli hyllyssä kans, ja varmaan edulliset  :p
Kasatessa muuten huomaa kuinka monta esim eri muovilaatua on kitissä mukana, erityyppiset muovit on valittu eri paikkoihin.

Itse kaikesta huolimatta aloitan kit setupilla eli onewaylla..

« Viimeksi muokattu: 02.10.08 - klo: 14.38 kirjoittanut Mika R »

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #164 : 02.10.08 - klo: 15.14 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.05.21 - klo: 21.54 kirjoittanut ripe »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #165 : 02.10.08 - klo: 16.03 »
Itse kaikesta huolimatta aloitan kit setupilla eli onewaylla..

Mika, kannattaa koota se diffi valmiiksi.
Tulet kuitenkin haluamaan sitä jo ekalla tankillisella.  :grin:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #166 : 02.10.08 - klo: 16.06 »
Okei :grin:

Sinänsä helppo homma, se on jo kasattu

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #167 : 03.10.08 - klo: 08.07 »
kitin mukana tulee myös sekä perinteinen 2mm takavakaaja että ns. Blade tyyppinen säädettävä vakaaja, joka on myös edessä. Kit setup käyttää 2mm vakaajaa taakse. Kumpi jarkko teillä?

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #168 : 03.10.08 - klo: 09.45 »
Mitäs toi diffisetti noin niinkun about kerrallaan maksaa minkä listasit yllä ?


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #169 : 03.10.08 - klo: 10.04 »
En mä muista, jos sanotaan että alle viidenkympin kaikki 5 pakettia, niin ei mene kauhean paljon väärin. Mutta noita VZ203 PULLEY SET ja VZ204 DIFF PULLEY SET et välttämättä edes tarvii, koska minusta ne tulee WCE kitin mukana. Varminta tietty tilata kaikki, onpahan sitten vetorattaita varalle jos hiekanmurut pääsee kuluttaa jossain vaiheessa...

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #170 : 03.10.08 - klo: 11.57 »
kitin mukana tulee myös sekä perinteinen 2mm takavakaaja että ns. Blade tyyppinen säädettävä vakaaja, joka on myös edessä. Kit setup käyttää 2mm vakaajaa taakse. Kumpi jarkko teillä?

Auto tuli koottua perinteisellä pyöreästä rautalangasta tehdyllä vakaajalla ja niin vähän on ehditty nysvätä RRR:n kanssa, että tosiaan mukana tullutta säädettävää ei ole edes kokeiltu. Mitäs sitä hyvin toimivaa peliä säätämään.... menee vaikka huonompaan suuntaan. :roll:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #171 : 03.10.08 - klo: 12.01 »
En mä muista, jos sanotaan että alle viidenkympin kaikki 5 pakettia, niin ei mene kauhean paljon väärin. Mutta noita VZ203 PULLEY SET ja VZ204 DIFF PULLEY SET et välttämättä edes tarvii, koska minusta ne tulee WCE kitin mukana. Varminta tietty tilata kaikki, onpahan sitten vetorattaita varalle jos hiekanmurut pääsee kuluttaa jossain vaiheessa...

Titaanisilla bewel shafteillä muistaakseni noin 65, mutta kuten kaikki nippelifriikit ja virittelyjunkiet tietää, pienikin määrä titaania vaikka näkymättömissä diffin sisällä tekee auton niin paljon paremmaksi ajaa. Rautaisilla akseleilla se hoitunee alle 50 euron.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #172 : 03.10.08 - klo: 12.17 »
kitin mukana tulee myös sekä perinteinen 2mm takavakaaja että ns. Blade tyyppinen säädettävä vakaaja, joka on myös edessä. Kit setup käyttää 2mm vakaajaa taakse. Kumpi jarkko teillä?

Auto tuli koottua perinteisellä pyöreästä rautalangasta tehdyllä vakaajalla ja niin vähän on ehditty nysvätä RRR:n kanssa, että tosiaan mukana tullutta säädettävää ei ole edes kokeiltu. Mitäs sitä hyvin toimivaa peliä säätämään.... menee vaikka huonompaan suuntaan. :roll:

Näinhän se menee :) kiitti

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #173 : 06.10.08 - klo: 11.07 »
Muutama räpsäys tuosta vonerrrista, ei ihan kaikki palikat vielä kiinni tosin.

Edessä diffi ja takana tuo säädettävä vakain, joka tuli mukana. Muuten stock.






Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #174 : 07.10.08 - klo: 17.12 »
Käytettäessä tuota säädettävää vakainta takana, kannatta tarkistaa että se ei ota takahinaan kiinni. Pojan autosta ( 2007 SM 2.) otin Dremelissä niin paljon ainetta alapuolelta pois kuin uskalsin, jotta takahihna ei hankaisi vakaajaan (siniseen palaan). Ei se tuhoa hihnaa vaikka ottaakin kiinni, mutta lyhentää kyllä käyttöikää ja hihnan katkeamisen vaara on ilmeinen. Toinen takavakaajaan liittyvä juttu on, että laita ruuvilukitetta sinisen palan ruuveihin. Meiltä irtosi ja hioutui asfalttia vasten ja korjaamiseen tarvittiin hitsaustaitoja, sorvia, Dremeliä ja tarkkaa silmää. Takatukivarsista kannatta katkaista alapuolelta vakaajalle tarkoitetut palat pois, ylimääräisiä ulokkeita ja turhaa painoa.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #175 : 07.10.08 - klo: 19.22 »
Okei, kiitti vinkeistä.

Ruuvilukitteet on jo vaikka manuaali ei tohon kohtaan sitä käskekään; polttishommissa sitä kannattaa kyllä laittaa joka ruuviin missä on metalli-metalli liitos.

Tarkistin tuon hihnan ja uutena tuskin ottaa kiinni mutta löystyessään voi olla jos ei sitä kiristä epäkeskoilla ? Tässä mielessä perinteinen vakaaja on turvallisempi.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #176 : 07.10.08 - klo: 21.31 »
Hankin joskus vanhaan fw-05T:hen eteen diffin ja siinä tuli mukana diffiöljyä mustassa pienessä purkissa. Purkissa lukee jotain japaniksi mutta ei siinä mitään numeroita ole. Muistaakseni noita on kahta väriä: tuo musta ja sitten löysempi punainen.

Onko tietoa mitä jäykkyyttä tuo musta olisi ? Eteen se on ainakin tarkoitettu ja se tekee etupäästä aika jäykän.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #177 : 07.10.08 - klo: 21.43 »
Jos se musta öljy tuli TCD-diffin mukana, se ei ole silikoniöljyä, eikä sovi normaaleihin diffeihin.
TCD-diffin öljyistä mustanharmaa on löysempi ja punainen jäykempi.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #178 : 08.10.08 - klo: 09.16 »
Okei, muistin siis väärin.

Täytyy hommata sitten oikeaa tavaraa.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #179 : 08.10.08 - klo: 10.07 »
Älä muuten hukkaa sitä TCD-öljy purkkia. Se aine maksaa meinaan hunajaa.
Se pieni purkki oli muistaaksen jotain 25€. Taitaa olla katteet kohdallaan.