Kirjoittaja Aihe: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?  (Luettu 2334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuikki

  • Tulokas
    • Profiili
kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« : 21.04.09 - klo: 23.11 »
Moro!
Itellä on tuossa joulusta asti ollut pyöriteltävänä tollanen kyoshon pureten alpha3:n sähköversio subarun korilla.
Pelihän sellaisenaan vaikuttaa ihan ok peliltä varsinkin kun ei ollut tuo rahaston hoitaja (vaimo) kovin suopea moisen sijoituksen hankintaan, eli budjetti piti siis pitää kohtuullisen pienenä.

Noh... akkua tilatessahan tuli sitten tilattua moottorikin siihen, mutta en ole ihan varma oliko se hyvä hankinta.. kun puhelimen välityksellä joutu vielä tilailemaan ja luottamaan myyjään koska asun ite kokkolassa ja lähin paikka missä tiedän, että rc-laitteita myydään on kärkkäinen ylivieskassa.
Eli vakiomottihan oli kyoshon oma xspeed ja tämä uusi seuraava peli:
peak racing Hellfire RS24
Vauhtiinhan tuo ei ainakaan omin silmin nähden juuri vaikuttanut, mutta kyllä tuo siinä vaihdon yhteydessä käsin pyöritellessä tuntu riskimmältä.
Se moottorista...

Mitä tuolle alustalle pystyis tai kannattais tehdä, että siitä sais hieman pätevämmän drifterin? Ilmeisesti noita muovisia tukivarsia kannattais vaihdella metallisiin ja kuulalaakeritkaan tuskin pilaa autoa? Vakioiskareista kaksi vuotaa jo kivasti eli iskarit pitäis vaihtaa. Ainakin jr-hobbysta sais alumiini-iskareita kohtuu rahalla, mutta kun sopivuus on hieman oman tietämyksen ulkopuolella. Ja entäs öljyt niihin?

Kaverilta tuli lainattua noita driftirenkaita, mutta en ole vielä kunnon alustalla testannut... sen mitä nyt hieman hiekkaisella asfaltilla kokeilin niin ei ihan parhaimmalta luistelijalta vaikuttanut... tosin siinäkin voi olla osansa, että kuski ei ole pahemmin lajia treenaillut.

Tällä hetkellä autossa on päärattaana paketissa tullut 80 hampainen, mutta taidan vaihtaa takaisin sen 76 hampaisen mikä oli alun perin kiinni.
Ja mitäs diffeille kannattais tehdä? Voisko näin aluksi kokeilla jäykempiä öljyjä tai rasvoja, mitä siellä nyt ikinä onkaan vai pitäiskö suosiolla pistää vaihtoon molemmat?

Jos on jotain mielenkiintoisia viritysehdotuksia, mielellään pienelle budjetille sopivia, niin antaa vain paukkua ilmoille.

Kiitos!

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« Vastaus #1 : 22.04.09 - klo: 00.55 »
No täällä on paljon juttua driftereistä, sieltä saa hyvin apuja.
Ja kuulalaakerit ehdottomasti autoon, diffit kannattaa lukita, netistä löytyy tähän paljon ohjeita. Iskareista, että ei niitä tarvii vaihtaa jos ne vuotaa, vaihtaa tiivisteet vaan, niin pysyt budjetissa.
Alustan säädöistä sen verran, että pääset aikas lähelle lopullista, kun lataat netistä jonkun "kisasäädöt", siitä vaan muuttaa diffit, muuten saa ainakin olla alkuun niillä säädöillä.
Niin ja diffien lukitusta kannattaa kokeilla, ensin pelkästään eteen, sitten pelkästään taakse ja sitten molempiin, itse olen päätynyt kaikki lukossa setuppiin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Tuikki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« Vastaus #2 : 22.04.09 - klo: 14.59 »
Haittaakohan tuo paljoa jos jatkan omaa kyselyä tähän?

Noh kyselen kuitenkin...
Eli tuli tuossa tutkittua tuota etudiffiä ja jäi kyllä kytemään kysymys, että kuinka se oikein lukitaan? Laitetaanko sinne vaan niin täyteen jotain über jäykkää vaseliinia vai mikähäh? Se kun on kuitenkin aivan yksinkertainen laitos eikä siinä taida mitään ihmeellisiä hienouksia olla... tosin onko paremmissakaan muuta kuin eri sisuskalut? Vai oisko tuo kuumaliimalla lukitseminen paras vaihtoehto kuten guuggelin avulla löysin? Kun kuitenkin haluaisin, että se on palautettavissa entiselleen... varmaankin kannattaa varalle hankkia jotain tököttiä, kun se kuumaliima tuskin tarttuu rasvaisiin rattaisiin, eli joutuu rasvaa ottaan pois lukitessa ja taas entiselleen palauttaessa lisäämään rasvaa.
Ja muutenkin, että miten noiden diffien lukitseminen vaikuttaa auton käytökseen tässä hommassa? Kun oikeissa autoissahan se etudiffin lukitseminen hankaloittaa kääntymistä, mutta mites tässä rc-driftailussa käy?

Entäs nuo pyöränripustukset? Ne ylätukivarret ja ohjausvarret kun on vakiona tuossa ihan kiinteät muovitangot vain, että kannattaisko niihin vaihdella säädettävää osaa?

Ja miten tuo jousitus vaikuttaa auton käytökseen? Eli kannattaako niitä iskariöljyjä vaihdella jäykempiin tai löysempiin ja kannattaako niitä jousia kiristää tai löysätä (mukana tuli niitä jousen välirenkaita)?? Vai onko moisella värkkäämisellä mitään merkitystä näin amatöörin kannalta?

Kiitosta jälleen!

E: Niin voiko noita vakiodiffejä KIRISTÄÄ mitenkään? Vai onko se lukko tai ei mitään?
« Viimeksi muokattu: 22.04.09 - klo: 15.04 kirjoittanut Tuikki »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« Vastaus #3 : 22.04.09 - klo: 15.32 »
Jos on kuuladiffit niin käytännössä varmaan pitää liimata yhteen jolloin niiden palauttaminen takaisin ei ole helppoa.
Jos on ratas diffit niin vaikka sinitarraa diffi täyteen niin toimii lukkona varmasti. Ratasdiffistä saa jäykemmän työntämällä sen täyteen esim auton vetarirasvaa. Luulis että kuumaliiman saa pois kanssa tarvittaessa, ja jos jätät rattaat rasvaisiksi niin silloin helpompi poistaa kuumaliima. Kokeilemalla selviää, miten auton käytös missäkin tilanteessa muuttuu.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Tuikki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« Vastaus #4 : 22.04.09 - klo: 16.39 »
No hammasrattailla tuo näytti olevan, että sen kans varmaan pystyy hieman kikkaileen

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: kyoshon pureten alpha3:sta drifteri?
« Vastaus #5 : 22.04.09 - klo: 22.16 »
Kaada diffistä silikoonit pois, älä sen enempää rupea putsailemaan (isoimmat vaan), sitten vaan kuumaliimaa täyteen. Ne silikoonit kun jäättää sinne, niin saa sen liiman helpohkosti pois, kokemusta ei ole, mutta näin olen lukenut ihan luotettavalta taholta.

Niillä iskarin välirenkailla (tulee jousen ja iskarin yläosan väliin) säädetään auton maavaraa (korkeutta), jäykkyys säädetään jousilla ja öljyillä. Alkuun varmaan toimii ne kiinteät ohjausvarret ja ylätukivarret, jos saat mitattua niitä pyöränkulmia (camber ja auraus/haritus) niin vertaa niitä noihin yleisesti käytettäviin ja tee tarvittavat muutokset jos näet tarpeelliseksi.

Laita iskareihin nyt jotain öljyä, kunhan kaikki iskarit on täynnä (ei ilmakuplia paljon), niin toimii jo paljon paremmin, jos tälleen sokkona jotain öljyä suosittelis niin losin 25WT (muuntotaulukko löytyy täältä cst luokitukselle). (Tuon losi öljyn annoin vaan viitteksi, kun itse käytän niitä.)
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-