Kirjoittaja Aihe: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette  (Luettu 176934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha S

  • Tulokas
    • Profiili
    • Airlinercafe
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #570 : 22.01.15 - klo: 21.20 »
Nishiki 501 -hybridi, jossa on n. 100 watin kauramoottori. Myllystä saa tarvittaessa ulos kovempiakin tehoja, täytyy vaan olla tarkkana ettei kierrokset nouse liikaa...
« Viimeksi muokattu: 22.01.15 - klo: 21.43 kirjoittanut Juha S »
Magnesium on haurasta.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #571 : 22.01.15 - klo: 21.48 »
Ok, joo ei se tehoissa oo korkealla.

Ise ajalen vielä tuolla 250 nelarila ja mopolla, nyt kesällä myyn molemmat pois ja yhdistän katulaillisen ja kurapyörän yhteen kun saa kevarikortin.

99% varmasti EXC 125, ei niitä oikein muita vaihtoehtoja mulle oo.  :azn:

Siihen sitten EXC 300 kone :police: NauQ

EXC125

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #572 : 23.01.15 - klo: 14.36 »
Älä pilaa hyvää pyörää isommalla koneella, jälleenmyyntiarvo romahtaa ja jos sulla sattuu sen pyörän kanssa jotain niin sulle tulee aika isot maksut sen jälkeen. Jos 125 EXC:ssä ei kulku riitä niin silloin ajetaan ihan väärässä paikoissa ja liian leveillä laduilla.
Kylätason RC-kuski.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #573 : 23.01.15 - klo: 17.20 »
Älä pilaa hyvää pyörää isommalla koneella, jälleenmyyntiarvo romahtaa ja jos sulla sattuu sen pyörän kanssa jotain niin sulle tulee aika isot maksut sen jälkeen. Jos 125 EXC:ssä ei kulku riitä niin silloin ajetaan ihan väärässä paikoissa ja liian leveillä laduilla.

Joojoo ei nyt oikeesti  :grin:

Kyllä se aika tulee vielä ku pääsee sen tehosilla tielle.
EXC125

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #574 : 23.01.15 - klo: 17.44 »
Älä pilaa hyvää pyörää isommalla koneella, jälleenmyyntiarvo romahtaa ja jos sulla sattuu sen pyörän kanssa jotain niin sulle tulee aika isot maksut sen jälkeen. Jos 125 EXC:ssä ei kulku riitä niin silloin ajetaan ihan väärässä paikoissa ja liian leveillä laduilla.

Minkälaisissa paikoissa 125 EXC:llä sit pitää ajaa? Tuollainen puutuu jo ihan perus crossiradallakin jos pikkasenkin on pehmeetä hiekkaa. Ainakin mitä itse olen 250 EXC:tä ajanut, niin todella nuhaiselta tuntuu verrattuna 250RM:ään. Toki tuossa verrataan crossia ja enskaa mut jos Emppu99:llä on nyt crossi-pikkunelari, niin 125 EXC voi oikeesti tuntua aika mopolta.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #575 : 23.01.15 - klo: 19.17 »
Nii no ei se oikein oo tehty varsinaiseti mihinkään, pienin "oikea" katulaillinen enskahan se on.

Suht helppo ja pieni päivitys, jolla saa crossimaisuutta EXC:hen on SX:n putki. Se vaikuttaa jo jonkin verran ja sit vielä 150 SX:n yläkerta. En nyt muista meneekö suoraan kiertokankea vaihtamatta mutta kuitenkin.

Joo kyllä 125 enska on laiska 250 nelariin verrattuna


EDIT: Taitaa olla vielä eri sytytyskartta EXC ja SX
EXC125

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #576 : 23.01.15 - klo: 22.21 »
No siinä olivat jo muutokset jotka potaskan sattuessa tuo kivan näköisen sakkolapun ja vakuutus jättää korvaamatta.
Luulo ettei kukaan huomaa on aikas huono..  :roll:
Näitä tapauksia omassa elinkaaressa löytyy.. Ja olen vanha pieru arvilla varustettu.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #577 : 24.01.15 - klo: 08.05 »
Minkälaisissa paikoissa 125 EXC:llä sit pitää ajaa? Tuollainen puutuu jo ihan perus crossiradallakin jos pikkasenkin on pehmeetä hiekkaa.

Ei varmaan riitä paukku pehmeällä hiekalla, eikä jääradalla, molemmissa tarvitaan voimaa. 125EXC on parhaimmillaan siinä ympäristössä mihin se on tehty, endurossa. Enskassa aika moni vetää piikkisellä EXC:llä paljon parempia tuloksia kuin tehokkaammilla peleillä, vaikka yksittäinen kierrosaika olisi kovempi tehokkaammalla pelillä, sama pätee krossissa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #578 : 24.01.15 - klo: 09.23 »
Minkälaisissa paikoissa 125 EXC:llä sit pitää ajaa? Tuollainen puutuu jo ihan perus crossiradallakin jos pikkasenkin on pehmeetä hiekkaa.

Ei varmaan riitä paukku pehmeällä hiekalla, eikä jääradalla, molemmissa tarvitaan voimaa. 125EXC on parhaimmillaan siinä ympäristössä mihin se on tehty, endurossa. Enskassa aika moni vetää piikkisellä EXC:llä paljon parempia tuloksia kuin tehokkaammilla peleillä, vaikka yksittäinen kierrosaika olisi kovempi tehokkaammalla pelillä, sama pätee krossissa.

No tietty jos ihan pelkiä polkuja ajelee. Eikös nyky endurossa kuitenkin ole niitä crossirata osuuksiakin? Ja ainakin Jämsässä, missä itse tuli aikanaan enskaa ajeltua, on myös sitä pehmeää hiekkaa siellä enduro pätkillä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #579 : 24.01.15 - klo: 18.04 »
Onhan niitä, siitä huolimatta moni ajaa piikkisellä kisaa ja treeniä. Sama tilanne 250 4T kanssa, ei se voima aina ratkaise vaan muut asiat.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #580 : 24.01.15 - klo: 18.10 »
Patikossa ja metsässä ei ole sillä voimalla niin valtaa. Leveillä baanoilla ja asfatillla siintä on apua.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #581 : 24.01.15 - klo: 19.17 »
Onhan niitä, siitä huolimatta moni ajaa piikkisellä kisaa ja treeniä. Sama tilanne 250 4T kanssa, ei se voima aina ratkaise vaan muut asiat.

Joo kyl mä tiedän, itsellä on useampi 125 crossi ollut. Pointti oli vaan se että jos 250 4T crossista vaihtaa 125 2T enskaan, niin ei välttämättä kauheesti innosta.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #582 : 24.01.15 - klo: 20.44 »
Jep, piikillä oppii ajamaan.
EXC125

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #583 : 24.01.15 - klo: 21.10 »
No sillä "oppii ajamaan" tarkoitetaan sitä että sulla on aina oikea vaihde silmässä ja osaat lipasta kytkintä mutkasta lähdettäessä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #584 : 24.01.15 - klo: 21.33 »
Ja et ole lööpeissä :wink:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #585 : 25.01.15 - klo: 15.04 »
Pointti oli vaan se että jos 250 4T crossista vaihtaa 125 2T enskaan, niin ei välttämättä kauheesti innosta.

Samaa mieltä, kun alkaa taidot olla sillä mallilla että voi 250 2T:n kanssa ajaa "terveisiä" niin eipä se piikki enään iske. Nämä alkaa olla sitten kokeneemman kuskin juttuja, kun puhutaan oikeasta endurosta eikä perusjantterin satunnaisista enskareiteillä käymisestä.

Mutta joo, alkaa mennä ohi aiheen :wink:
Kylätason RC-kuski.