Kirjoittaja Aihe: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette  (Luettu 176587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa el_guido

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #480 : 21.07.13 - klo: 15.20 »
ktm 550cc supermoto :grin:
Team associated B6.2D

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #481 : 26.07.13 - klo: 08.04 »
Tässä hieman tarinaa reissu pelistä. Viikon päästä matka alkaa.

Ja jotta ei pääsisi tekeminen loppumaan kesken, niin tuli tossa syksyllä hommattua flat trakker projektiksi vuoden -72 Honda cb350.


Tällainen tuli haettua projektiksi 20.9.2012

Muutamaa viikkoa aikaisemmin tuli sellainen todella typerä ajatus, että voisi talvella puuhailla jonkun bobberin. Ei mitää havaintoa mistä sellainen ajatus edes tuli päähän, koska kustomit, bobberit ja hd.t ei ole koskaan kiinnostanut. Aina on ollut vain mielessä sporttipyörät, streetfighterit ja cafe racerit.

Noh. Onneksi kaveri laittoi linkin Wrenchmonkeessien sivuille ja siintä se ajatus sitten karkasi ihan lapasesta. Yhdessä tuumin alkoi aihioden kuuma metsästys. Kaverille löytyikin aihio ihan omalta kylältä, mutta oma cb350 jouduttiin hakemaan hieman kauempaa.

Siinnähän se torstai ilta meni mukavasti ajellessa ylöjärvelle ja takaisin. Noin 5 tunnin reissuhan siintä tuli.

Seuraavana iltana purettiin peli autosta ja siivottiin pikaisesti vähän tallia.
Jes. Tallissa sen verran tilaa, että saatiin molemmat aihiot sisälle.

Työkalut ja iso Jaska esille (rälläkkä).
Pelit purkuun





Pelien purun jälkeen pieni visiointi paperille siintä mitä mahtaa olla tulossa.



Ja runkoa pilkkeiksi.



Takarungon tekoa 30.9.2012

Kuumottava putken metsästys alkanut.
Mistä 25.4mm putkea 3mm seinämällä. No eihän sellaista ihan helposti mistään löydy. Kaiken maailman huonekaluputkia olisi löytynyt, mutta eihän sellaisesta uskalla ruonkoa tehdä.
Päivän etsinnän jälkeen löytyi kuitenkin 25mmx3mm putkea onnisen varastosta. Eipä tullut ihan heti mieleen etsiä tuota kokoa hydrauliikkaputkista :D

Putkia hakemaan.
Tottakai oli sitten varaston pojat hukannut tuollaisen pienen 12m tilauksen. Hetkellisesti meinasi päästä kerpeleitä, kun ei alkanut putkia löytymään. Onneksi ne kuitenkin löytyivät loppujenlopuksi.

Kohti tallia ja heti taivuttelemaan kaaria. Kyllähän tuollaista putkea saa jo ihan tosissaan vääntää jotta siihen mutkan saa. Sitten vaan sovittelemaan, että miltä näyttää. No hyvältähän tuo tuntui vaikuttavan.
Ei muuta kuin taivutettu ylärunko "sarana hepeillä" kiinni runkoon ja ylhääntä päin tuijotus että on suorassa vanhan rungon kanssa. Tämän jälkeen vanhasta rungosta yläosasta vähän pois jotta saa käännettyä uuden takarungon oikeaan asentoon tankkiin nähden.



Runko kohdallaan. Nyt hieman reippaamin kiinni, jotta ei muuta asentoaan jo pikkasen siihen nojaa.
Sivuputket poikki jalkatappirunkojen kohdalta ja taivuttamaan uusia putkia.
Olisihan tuohon voinut ihan suoratkin putket laittaa, mutta olisthan se ollut aivan liia helppoa :D





Nonni. Liian pitkähän siintä tuli. Entäs jos sitä vähän kääntäis ylöspäin. Tekis pienen loopin?
Ei Liian pitkä se vaan on. Noh palaa välistä pois vaan. Jos siintä ottais neljä senttiä. Ei. Kahdeksan kuullostaa paljon paremmalta. Yksipaikkainenhan tästä on tulossa. Pätkää välistä pois ja uudelleen hitsaus. Siihen vielä pieni taivutus ylöspäin. Noniin. Nyt se näyttää hyvältä.





Pitkästä aikaa on taas jaksanut vähän tehdä eteenpäin.
Rojut purettu muttereiksi ja runko hiekkapuhallettu ja peltirunko vahvike hitsattu.





Jotain pientä on tapahtunut.
Keskiöt väritetty ja vannekehätkin ovat saapuneet. Vielä odotetaan pinnojen saapumista, jotta pääsee kokoomaan vanteet ja saa pelin takaisin rullaavaksi.

Sillävälin leikelty hieman penkinpohjaa alumiinistä ja ihmetelty että mitenkäs me putket sijoitettaisiin. Rearsetti ruuvattu myös paikolleen jotta voi vähän hahmottaa istuma-asentoa. Korkeampi tanko pitäisi löytää jostain tai sitten korottaa nykyistä korkeammilla raisereilla.

Myös iskarin kiinnikkeet tuli tehtyä yläpäähän.







Vihdoin kaikki tarpeelliset osat vanteiden suhteen saatu kasaan.
Uudet alumiiniset vannekehät ja kromatut 4mm pinnat. Aluksi oli ajatuksena teettää tuo vanteiden koonti ja rihtaus ammattilaisella, mutta kun on niin pahasti pellepelottoman vikaa niin päätin kokeilla itse. Koskaan aikaisemmin ei ole tullut tätäkään hommaa tehtyä.
Nykyisin se on siinnä mielessä helppoa, että netistä löytyy todella paljon tietoa tämänkin asian suhteen. Parin illan opiskelun jälkeen rojut räpylään ja hommiin. Yksi ilta per vanne siinnä vierähti, mutta mielestäni aika nopeesti ensikertalaiselta ja vanteista tuli jopa suorat.



Ajovalo löytyi näppärästi IKH.n hyllystä ja löysi tiensä keulille.
Tuollainen pieni pyöreä pallovalo. Kuitenkin vielä H4 polttimolle.





Jalkatappien siirtosarjakin on jo ollut pidempään tuossa hollilla, mutta viimeinkin löytänyt oman paikkansa



Nythän kun näillä vahhoilla päkättimillä on kavereiden kanssa päätetty lähteä eurooppakierrokselle niin täytyyhän niitä matkatavaroitakin saada mukaan. Ajatuksenahan on että telttameiningillä lähetään ja mennään just sinne minne sattuu huvittamaan. Toden näköisesti pelejä joudutaa matkalla korjailemaan, mutta se onkin pelin henki.





Renkaat saapuivat ja sain pelin takaisin renkailleen. Nyt olisi vuorossa putkiston teko.
Tavarateline on löytänyt paikkansa keulalta. Hieman pitää taittaa alaspäin sitä ja tehdä parit vahvistukset niin ei sitten väpätä tien päällä. Samoin ajovalo nousi hieman ylöspäin ja meni syvemmälle keulaputkien väliin.
Eihän siinnä auta muu kuin mennä kauppaan hakemaan putkea alkaa vääntämään. Aika näyttää mitä siintä sitten loppujen lopuksi syntyy. Varmaan joutuu muutaman kehitysversion tekemään ennenkuin miellyttää.





Putkisto versio evo2. Tämä tuli hetken mielijohteesta. Alunperin kun menin putkea tekemään oli visio aivan toinen noiden alkukäyrien suhteen. Ei se mitään. Tämä on nyt hieman erilainen tulkinta.

Painoahan lähti taas poies, kun nuo hondan alkuperäiset käyräthän tunnetusti painaa paljon. Yhteen putkeen kun on laitettu kolme kerrosta putkea, ettei kromit pala.

Näistä se on lähdettävä liikkeelle.


Tällainen niistä ilmestyi.


Nyt on tuijoteltu laserin avulla pyörän suoruuttta ja näyttäis olevan takahaarukka aikalailla kiero.
Ei muuta kuin swingi pöydälle. No sehän keikkuu niin maan perkuleesti. Vasen puoli oli sellaiset 8mm ylempänä. Mielestäni aika paljon.

Swingi vikoilla kiinni pöytään ja putkentaivuttimen varrella vääntämään. Todella kevyt painallus ja swingi oikeni. Olipa pehmeä. Siis todella pehmeä. Taitaa olla tämän ajan pelit aika paperisia.
Samalla kun se putkentaivutin oli siinnä meilkein valmiina päätin kääntää 25x3mm hydrauliikka putkesta pienen jäykkärin tuohon swingiin.
Swingi takaisin paikoilleen ja ketjut myös. Sitten pieni mallailu, että mihin kohtaan tän käppyrän voi laittaa jotta mahtuu ketjutkin olemaan.









Tuki heppailtu hollille. Nyt vain tarvii tarkasti hitsailla tuki kunnolla kiinni ja varoa ettei se lähde vetämään sitä uudestaan kieroon.

Nyt kun kerran tuli haettua se risti laseri sieltä kaupasta, niin tarkastelin vähän rungonkin suoruutta. Takarunko oli himan kallellaan ja toisessa laidanssa, joten leikkelin sen kokonaan irti ja kasailin uudestaan oikeaan paikkaan.





Nyt on pyörä niin suora kuin se voi olla ilman kunnon penkkiä mihin runko laitettaisiin kiinni.

Aluksi oli ajatus etten laita mitään mittareita, mutta kai sitä yhden pienen nopeusmittarin voi laittaa jotta tietää vähän missä mennään. Tuli sitten hommattua ihan perus mittari halkaisijaltaan 48mm.



Tuon takavalon ja lokarin asettelu tuntuu jotenkin tökkivän. Ei meinaa istua silmään sitten millään. Melkein kaikkea on tullut jo kokeiltua.
Hieman hahmottelu kuvaa yhdestä versiosta.



Ei stressiä. Kyllä se kilpi vielä paikkansa löytää.

Tuli tilattua uudet takaiskarit. Saa nähä miten istuvat vai joutuuko niitä vähän lyhentämään. Ovat hieman pidemät kuin orkkikset.



Puuhastelu jatkunut hieman.
Tulevan penkin alle kääntelin rosterista pienen kaukalon, jonne voi laittaa akun ja ne muutamat hassut releet jota tämä päkätin tarvitsee.



Harmillisesti sillä täytyy olla syvyyttä sen verran, että se pilkottaa vähän rukoputken alapuolelta. Täytyy maalata se kadotusmaalilla (lue mattamusta) jotta säilyy tuo kolmio mahdollisimman avoimena.



Perus penkin tekoa. Pohja alumiinista ja pehmuste limilevystä. Penkki kiinni parilla pikalukolla.









Ja tuohon tuo kilpi ja valo nyt sitten päätyivät.


Seuraavaks varmaan penkin verhoilu ja jonkin moista tavaratelinettä tai jotain lenksuja mihin saa reissukamat kyytiin.
Tällähän on tarkoitus viettää maailmalla pariviikkoa aikaa. (puola, saksa, tanska ja ruotsi)

Mitkä ompelukone? Empä ole moiseen koskenut kuin joskus pikkuvoikana 10v.
Noh. Onneks on tolle vaimolle tullut ostettua kunnon voimavirtamasiina joskus. Nyt siintä on hyötyä kun ajaa monta keinonahkakerrosta kerralla.

Vaimolta ohjeet:
-Kaavota
-Jätä saumavaraa
-Ompele

Täh. No eikun kokeilemaan.

nahat leikattu


apuviivat piirretty


tikkaukset pöristelty


Kyllä se siintä vielä suruks muuttuu.


Ihan kivasti menny tähän asti ensikertalaiselta.

Vanua limilevyn päälle


Valmista


Takapamput saapuivat vihdoin.







Nyt pääsee hitsaamaan pakopilssit loppuun asti ja tekemään kannakkeet loppuun.
Vielä akku kotelonteko, sähköt ja niitä tavaratelineitä . Niitä sähköjä ei onneksi paljon tässä ole. Sitten purku ja
rungon maalaus ja kasaus siistimmillä pulteilla ja muttereilla.
Ja jotain pikku juttuja vielä lisäksi. Tankkiinhan ei sitten kosketa.

Tänään käyty tuijotttamassa pölyyntynyttä projektia.
To do lista tuli tehtyä.

-Akun hommaus
-Akkukotelon tekeminen
-Kaasarien purku ja pesu
-Kylkimen puolen kopan vaihto
-Pakoputkien roikottajien teko.
-Sähköjen teko
-Takarattaan mutterien hommaus
-Seisontajalan muokkaus
-Takalokarin kiinnitys
-Rungon maalaus
-Kasaus
ja kovaa ajoa. Reissu lähenee 4vko aikaa.




Kyllähän nyt alkaa harmittamaan ettei kerkeä harrastamaan omia vekottimia ollenkaan.

Tänään ehdin sentään hetken puuhastamaan. Rungon osat saatu väriin asti.
30min purkua hikihatussa.


Sitten pikainen tarkistelu että kaikki tarpeelliset hitsaukset on tehty. Osien pesu liuottimella. Vähän rasvanpoistolla pyyhintää ja eikun roikkumaan koukkuihin.

Pohjista pintaan märkää märälle. Ja viimeiseksi tietenkin matta lakka.

Väri on mitä sattui hyllyssä olemaan. Mustaa oli niin vähän ettei olisi riittänyt.



Jos se vaikka viikonloppuna kasaantuisi edes osittain.

Kasaantuu kasaantuu..





Honda kävi ekan kerran uusilla sähköillä. Huomenna testilenkkiä.



Kahvit käyty koeajon lomassa imasemassa Teboililla.
Pientä fiksaamista on ennenkuin reissuun uskaltaa lähteä. On kyllä hauska vastapaino tuolle toiselle pyörälle jossa on yli 300hv.  :D

Todistetusti ulkona kellarista.


Tuli tilattua 30mm mikunin kaasuttimet noiden alipainehärveleiden tilalle. Ei tunnu säätöjä löytyvän hondan haasareista noilla töttöröillä. (ei yllättänyt mitenkään. Eihän ne koskaan ole toiminut muilla kuin orkkis sutareilla)

Jotain pientä lataus ongelmaa havaittu. Tutkinta jatkuu, että mistä moinen johtunee.
Kyllä se siintä. 2.8 vasta se lähtö reissuun :D

Sitä ennen pikku fiilistely foto



Tällainen siintä nyt tuli.

















Markan takavalo ei kestänyt rupulikumien pientä tärinää. Se otti ja katkesi muovisesta jalasta.
Ei muuta kuin kauppaan hakemaan uusi valo metallisella jalalla ja kuorella. Samalla lähti jaska (rälläkkä) hieman kirjoittamaan ja lokasuoja päätti keventyä hieman. Noin 15cm lähti pituudesta pois ja etupuolelle tuli kevennykset.






Kytkintä odottaessa saapuivat mikunin 30mm suoravedot, uudet imukurkut, vaijeria, isommat putsarit ja isolla liikeradalla oleva kaasukahva.
Onneksi tuossa pikkukahvassa riitti liikerata niin ei tarvinnut tuota maapallon kokoista kaasukahvaa ottaa käyttöön.
Uudet osat on vaan niin ihania.




Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #482 : 26.07.13 - klo: 11.24 »
kauan meni jutun kirjotaamisessa

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #483 : 26.07.13 - klo: 12.10 »
11kuukautta  :shocked:
Tänne lisääminen kesti minuutin kun kopioin päiväkirjasta.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #484 : 28.07.13 - klo: 11.35 »
Luisu, kumarran kunnioittavasti. Todella hienoa työtä, mielenkiintoinen juttu! Luin ja kattelin kuvat oikein nautinnolla  :cheesy:
Ekana tuli mieleen, että älä nyt hienoa alkuperäistä hondaa riko, mutta mieli muuttui matkalla ja hondakin on varmasti mielissään uusista vaatteista  :smiley:. Saadaanhan kuulla matkasta myös?  Onnee, hyvää matkaa ja ajakaa varovasti!  Ainii, komee toi penkki ja se pidempi takalokari oli mun silmään persoonallisemman näköinen, heh
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #485 : 30.07.13 - klo: 07.07 »
Kyllä reissu tarina tuherretaan.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #486 : 07.08.13 - klo: 16.48 »
Tommosen TZR250:n kävin eilen hakemassa:
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #487 : 07.08.13 - klo: 21.00 »
Tommosen TZR250:n kävin eilen hakemassa:

Uuu :P

Itellä oli tuossa tovi sitten alkuperäisen näköinen A-kilpinen Honda MTX125R -84, jossa tosin oli alkuperäistä vain runko, katteet ja alakerta. Alusta oli rakenneltu takahaarukkaa myöten uusiksi ja konetta kevyesti piristelty. Rakentelin sen täysin ajo-ominaisuuksia silmällä pitäen. Silloin kävin kauppaa TZR 250:n koneesta tehareiden kanssa - Ois ollu makoisa killerikone kesyn näköiseen kasarienskaan. Kerkesi vain onneton mennä nenän edestä... Nuo isot kakstahdit on kyllä jotain niin eroottista. Gas Gas 300EC:lläkin on tullut jonkin verran päristeltyä, eikä minusta iso nelari lyö sille vertoja hauskuuskertoimessa.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #488 : 07.08.13 - klo: 22.06 »
Oliko sulla siitä MTX:stä peräti motot.netissä juttua? Jostain rakennellusta MTX:stä muistaisin lukeneeni siellä.

Ohan tuo Tezari ihan hauska laite, kevyt ja kohtalaisen tehokas. Mukava viedä mutkapätkillä.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #489 : 08.08.13 - klo: 00.28 »
Oli juu. Se juttu tosin tais jäädä kesken. Siihen tosiaan tuli WP 5060 Extreme -kuningaskeula, diy-takahaarukka POM-puslilla ja XT600 takaiskarilla, isompi ketjujako diy-rissasovitteilla, DT:n etuvanne KTM:n 320mm levyllä, Derbin 2-mäntäsatulaa ja kevyempää äänenvaimenninta, koneesta kaikki laakerit vaihtoon ja parit vahvistukset vaihteistoon, kantta alas ja palotilan muotoilu, 30mm Dellorto yms yms...

Rakentamisen ilosta. ;D

Ja täytyy kyllä myöntää, että alusta pelas hyvin ja pyörä oli ihan älyttömän hyvä ajaa. Paino jäi kaikkien muutosten jälkeen 90-100kg tietämille, kun vakiona taisi olla 110kg.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa AndYjaY

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #490 : 28.10.13 - klo: 16.16 »
Turus oli näit näytil, BOOM-merkkisii, liikkeen piha täynnä. Sain luvan istahtaa kuskin pukille, koska olin käynyt suihkussa. Koeajoa eivät antaneet, turkulaiset... Mutta ajoasento oli täydellinen, siis mahtava. Koneena niissä on auton moottori. Nyt ajelen niillä joka viikonloppu ympäri Suomea... kosteassa unessa...    Näit o 3-paikkaisiakii ja saa matkailuvaununkin missä anoppi voi olla ajon aikana???
« Viimeksi muokattu: 29.10.13 - klo: 11.44 kirjoittanut AndYjaY »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #491 : 28.10.13 - klo: 18.48 »
Tuli aika luopua Ducatista, tilalle japsirautaa eli MT-09 Yamaha. Pyörä rantautuu tammi-helmikuussa.

Vähän maalailua jne niin pitäisi kevään korvalla näyttää suunnilleen tältä:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #492 : 30.10.13 - klo: 17.20 »
Tuo MT-09 on kyllä mageen näkönen peli,tullut kuolattua..
Jonkunlaisena miinuksena kehuivat että putkiston modaus ei ole ihan bolt on  juttuja.
Kuuluu kyllä ensi kesän koeajettaviin....
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #493 : 30.10.13 - klo: 19.12 »
Tuo MT-09 on kyllä mageen näkönen peli,tullut kuolattua..
Jonkunlaisena miinuksena kehuivat että putkiston modaus ei ole ihan bolt on  juttuja.
Kuuluu kyllä ensi kesän koeajettaviin....

Kone on aivan mieletön, vääntöä on tarjolla ihan alusta saakka ja kunhan kierroksia saa niin laulaa makeesti!

Putkistoasiat selkiytyvät melkolailla talven aikana, orggishan on "yhtä puuta" alkukäyristä ulostuloon saakka.. SC-Project:illa on tosin jo facebookissa videonpätkä omastaan, ja Akralla on omansa jo "saatavilla"... Varmasti monellekin valmistajalle ilmestyy jo talven aikana tarjolle, joten valinnanvaraa tulee olemaan jo keväällä...

Omaani rakentelen - ainakin tämän hetken suunnitelmien mukaan - Akran R6:sen slip-on:in tylysti vaan lambda-anturin jälkeen putken katkaisemalla ja pienellä käyrän lisäämisellä, on jo ollut esittelypyörä pöydällä ja kulmia haettu ;)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #494 : 30.10.13 - klo: 19.30 »
Menkääpäs haaveilemaan sinne mopo/kevarikeskusteluun, tämän aihehan on "Millä ajelette" , ei "Millä ajelisitte..."

bluebeetle niin mistä täällä pitäisi keskustella? :police:  millä ajatte..... viitaten tuohon sinun edelliseen viestiin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #495 : 31.10.13 - klo: 08.11 »
Menkääpäs haaveilemaan sinne mopo/kevarikeskusteluun, tämän aihehan on "Millä ajelette" , ei "Millä ajelisitte..."

bluebeetle niin mistä täällä pitäisi keskustella? :police:  millä ajatte..... viitaten tuohon sinun edelliseen viestiin.

Hahhaa, osasitpas irrottaa alkuperäisestä asiayhteydestään hienosti tuon viestini..

Mutta, en mä kauheasti jaskaa jauhanut, vaan viimeksi toissapäivänä ajoin tuommoista mt:tä, en tosin vielä omaani....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #496 : 31.10.13 - klo: 09.41 »
Mä ajan KTM 690 Enduro kurapyörällä, sopii hyvin sekakäyttäjälle. Suurin osa ajosta sekalaista seikkailua missä millonkin ja välillä kuntokrossia missä ei vauhti loista mutta hiki tulee ja pyörän käsittely/hallinta paranee.



Nuorempi poika tykittää Beta 125LC Endurolla.



Ja näillä näkymin ensi kautena ajetaan KTM 690 RR EVO2 pyörällä.

« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 09.45 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa AndYjaY

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #497 : 31.10.13 - klo: 13.51 »
Ohjastan sellai 50-luvun tsykäl, mis o tosi reippaasti vääntöä, samaa mallia ku Andy Hulkko ajelee.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #498 : 31.10.13 - klo: 13.57 »
Hyviä valintoja Koheltaja. Tuollaista Ktm:n  enduroo minäkin olen kuolannut tässä tovin jo.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #499 : 31.10.13 - klo: 15.03 »
Pari kesää on ajettu 690 Endurolla ja se on erittäin monipuolinen pyörä, vielä jos laittaa motot alle niin käyttöalue laajenee entisestään. 690 vahvuus on sen ääretön muunneltavuus ja erilaisten osien saatavuus sekä perusvahva tekniikka, hyvistä ajo-ominaisuuksista puhumattakaan.

Sama pyörä motovanteilla, ne tuli myytyä pois kun nappulakumit on enemmän mun juttu.

Kylätason RC-kuski.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #500 : 31.10.13 - klo: 18.57 »
perusvahva tekniikka
Tästä en olisi ihan samaa mieltä, ns. Floppi Kotarilta!
Johtosarja, bensapumppu, nokan laakerointi...
(o\_!_/o)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #501 : 31.10.13 - klo: 21.53 »
Vai että floppi... monen mielestä kaikki Kotarit on floppeja :grin:

Ei ole noista omakohtaista kokemusta, eikä ole yhdenkään lähipiirin kaverin pyörissäkään, vuosimalleja on -09 alkaen -13 malliin ja kilsoja on yhdessä pyörässä reilu 40tkm. Tiedossa on johtosarjojen suojauksen puutteellisuus sekä pari pientä muuta juttua, mutta niistä pääsee pienellä vaivalla eroon. Joissain on nokan kanssa ollut ongelmia, samoin bensapumpun mutta en lähtisi yleistämään näitä yksilöllisiä vikoja. Jos verrataan alkusarjan pyöriä -12 malliin niin monesta asiasta on otettu opikseen ja niihin on tehty parannuksia.

Paljonkos olet kerennyt ajamaan pyörällä ja minkä vuotinen sulla on/oli? Ja mitä ongelmia siinä oli?

« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 21.56 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #502 : 31.10.13 - klo: 23.08 »
no eikös tuossa ole jo aikamoinen vikalista ?
kaveri yritti ostaa 09 samaista kotaria vantaan liikkeestä mutta hyytyi kesken koeajon,joten ei muutakuin hinautus liikkeeseen ja pajalle.
vikaa tutkittiin ja osia tilailtiin ja aikaa meni 4vkoa eikä pyörä edelleenkään kunnossa.
Tilailtiin bensapumppua,johtosarjaa ja ruiskusuuttimia,kait se nyt jo on kunnossa mutta kun kesti ja kesti niin päätti ostaa uudemmaan,kuulemma on toiminut toistaiseksi.
Jos varman pyörän haluaa niin ostaa Hondan,kawa miehet tietenkin manaa että on täysin sieluton pyörä ja äärimmäisen laiska yms muuta potaskaa  :laugh:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #503 : 31.10.13 - klo: 23.39 »
Itse himoitsin kyseistä pyörää (itellä 450EXC) Kerhokaverilla oli alkupään pyörä oisko ollu '09, osti käytettynä ja ensimmäisellä sadekelillä jätti tielle. Oli johtosarja kulunut sen verran heikoksi että piti hommatta kokonaan uusi.
Sitten yhden kesän pelaskin ongelmitta, tänäkesänä laukes pensapumppu ja ruiskussa oli jotain epämääräistä häikkää ja sitten viiminen niitti oli ne laakerit. Siihenkin ois tarvinut jotain erikois kaluja niin otti koko koneen ja vei Orimattilaan. Kun tuli kuntoon niin vaihto saman tien adventureen. Kotariahan on pidetty vahvana mutta tuo 690 on vähän niin ja näin, tehdaskaan ei ole lähtenyt johtosarjoja vaihtamaan vaikka selvä vika! Suojaus puutteellinen.

Adventurethan on todella kestäviä pelejä ja toi mun vanha kisaratsukin pelittää ettei mitään  :roll:
(o\_!_/o)

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #504 : 31.10.13 - klo: 23.44 »
Jos varman pyörän haluaa niin ostaa Hondan,kawa miehet tietenkin manaa että on täysin sieluton pyörä ja äärimmäisen laiska yms muuta potaskaa  :laugh:

Siinä on vaan semmonen vika että japanilais merkeillä ei ole suomessa oikein vaihtoehtoja, jos rekisteröitävän tehokkaan enduron haluaa :angry:
(o\_!_/o)

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #505 : 01.11.13 - klo: 07.19 »
Noi on lähinnä alkusarjan pyörien ongelmia ja osa on yksilöongelmia joten turha lähteä manaamaan koko mallisarjaa kaverin pyörän takia. Kuten jo mainitsin niin -12 mallissa on asioita toteutettu eri tavalla kuin alkusarjan pyörissä, ja niiden "viat" on porukoiden tiedossa. Johtosarjojen tarkistus/reititys/suojaus ja pa-letkuun lisäsuodatin, siinä ne tärkeimmät hommat 690 kanssa.

Mun ei tarvii perustella omia väitteitä kavereiden pyöriin eikä nettijutusteluihin, parin kesän aikana noin 20tkm ajettu ilman mitään ongelmia ja matka jatkuu ensi kesänä. Jos mennään kavereiden pyöriin joita on eri vuosilta, ja yhdessä taisi olla kesällä 48tkm mittarissa, ei ole yhtään pyörää tarvinut hinurilla kuskailla eikä muutenkaan ropailla muuta kun huollot. Kaikkiin pyöriin on heti alussa tehty tiedossa olevat jutut, siksi niissä ei kai ole ongelmia ollut.

Useimmat japsit on sieluttomia pyöriä, joten ne ei ole vaihtoehtona. Boooooring... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #506 : 01.11.13 - klo: 08.31 »
juuh,eipä hondalla oikein tuolla rintamalla ole oikein mielenkiintoista pyörää.
yamahan xt600 olisi oma valinta jos pitäisi valita jotain tuon tapaista,matalaviritteinen pommin varma peli.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #507 : 01.11.13 - klo: 14.46 »
Japsi kurapyöristä lähimpänä omaa ajamista on WR250R sekä XR400R, molemmat hyviä ja kestäviä luottopelejä. Ei niitä tehoja joka paikassa tarvii, hyvin on tollasilla pärjännyt kun välillä olen päässyt ajamaan. Mulla ajamisessa SE juttu on ihan jossain muualla kuin tehoissa tai keuliiko töötistä kolmosella :grin:

Valkokilpisten japsi kurapyörien ongelma on niiden juuttuminen alustan/ajettavuuden osalta -80 luvulle. On monia hyviä japseja mutta joko ne on kisavehkeitä tai sitten -80 luvun jousitukseen perustuvia, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #508 : 05.11.13 - klo: 23.14 »
toinen tallis oleva on tunturi kavalijeeri, torpedon 3 vaihetta ja 28" nokian kummit, rosteri vanteilla, tarakalla, loksuilla yms, ei ruostu... 1:1 pyörä, eikö? :wink:

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette
« Vastaus #509 : 06.11.13 - klo: 17.02 »
Meillähä on solifer sm vm.1977,tosin nyt osina kun pitäis vaihtaa koneeseen käytännössä kaikki.25v oli seissyt vaarin tallissa ja kesällä sitä jonkun verran laitettiin ja nyt sitten olis tarkoitus entisöidä rekisteri kuntoon. Kuvia voin laittaa kun on kunnossa:)
EXC125