Kirjoittaja Aihe: 1/5 rata-autot  (Luettu 126249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jerry C

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #330 : 13.08.12 - klo: 18.00 »
Hommasin juuri ensimmäisen polttisautoni käytettynä ja homma tuntuu heti vievän mennessään, vaikka onkin toistaiseksi ollut pelkkää parkkisajelua. Ajatuksena olisi mahdollisesti osallistua tulevana kesänä muutamaan kisaan, jos vain sitä ennen ehtisi käydä radalla treenaamassa. Alusta on varmaankin kisakunnossa (aluosat, hydrauliset jarrut, yms..), mutta moottori pitää todennäköisesti uusia (kilahti kiinni 1/2h ajon jälkeen, en ole ehtinyt vielä tutkailla tarkemmin). Joka tapauksessa olisi tarkoitus tilata uutta osaa (koria, renkaita, sunmuuta..), sitä ennen haluasin saada vastauksia muutamiin nuubi-kyssäreihini:

1) Pärjääkö LS-5 kisoissa G240 -vakiomoottorilla, vai pitääkö olla viritetty jotta pärjää edes joten kuten (ajotaitoa ei nyt mietitä tässä vaiheessa). Onko tiedossa hyviä Kiinankopioita, vai luottaako jengi vain Zenoah:iin?

2) Minkälaisia yleisrenkaita kannattaa hommata takavetoisille rata-autoille ratakäyttöön (Medium taakse ja Soft eteen?, minulla ei mitään hajua). Jos tilaan useamman setin kerralla, niin olisi mukava tietää perusjutut. Ovatko esim. nämä ok, vai myisikö joku suomalainen pulju samantasoisia/parempia? http://rc-car-online.de/shop/en/536-supreme.html Mielellään tietysti suosisin suomalaista jos liikutaan suunnilleen samoissa hinnoissa.

3) Onko tehoputkista mitään iloa/vastinetta rahoille?

4) GT-5 on käsittääkseni jonkinlainen vakiosarja takavetoisille rata-autoille, järjestetäänkö kisoja tällä hetkellä?

5) Onko Mineissä vielä mitään virallista sarjaa pystyssä? Niissä ei ilmeisesti pärjää/saa ajaa G240 moottorilla (mielessä käväisi, että voisi kierrättää moottoria kahden alustan välillä)?

Tosiaan, puraisu oli sen verran kova, että haluaisin kaikkien uusien osien palvelevan tuota kisahommaa. Kiitos jos jaksat vastailla!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #331 : 17.08.12 - klo: 15.56 »
Suosittelen suoraan etä menet ajamaan näille tarkoitetuille radoille, (Kouvola, Tattarisuo ja Hyvinkää) parkkipaikoilla ajelu on ihan eri asia. Likainen asfaltti jne.

1) Aika monella on LS-5 luokassa vakio mosa ollut tälläkin kaudella kiinni joten kyllä sillä aloittelija ehtii varmasti kisoissa, eli ei jää mosasta kiinni.

2) GRP:n renkailla ajetaan kisoissa noin yleisesti, Hobbyfactory, Racingfactory, EuroRC ja Power racing myy suomessa noita kumeja, noin 70euroa kierros, eli samaa hintaluokkaa kuin saksasta tilaten. Kovuutena GRP:ssä radalla menee lähinnä A, B, C seosta, riippuen radan lämpötilasta. Muutama A ja C pari varmaan ajaa asian että pääsee harjoittelemaan. Parkkiksella jos ajat niin renkaalla varmaan ei suurta väliä, osta vaikka käytettyjä renkaita ostoilmoituksella täältä foorumilta.
Renkaista semmoinen vinkki että paremmat (lue pitävämmät) taakse.

3) Tähän asiaan en osaa vastata, omassa autossa on joku samban putki....

4) Yhtään GT-8 autoa ei ole ollut missään LS-5 luokan kisassa näinä 2 viimevuotena, jolloin periaatteessa sarjaa olisi ollut mahdollista ajaa, eli suosittelen suoraan tulemaan LS-5 karkeloihin.

5) Mineillä ei ole toistaiseksi mitään virallista sarjaa, niillä tosin pääsee ajamaan ainakin talvella jääratasarjaa. Voi olla että mineille tulevaisuudessa järjestetään jonkinmoista sarjaa, koska autoja on hankittu kuitenkin kohtalainen määrä. Tämä on aktiivisista harrastajista vain kiinni. Minien moottoriasiaan en osaa kommentoida, mutta luulisin, että niissä on vakiona juuri G240 tai vastaava moottori.

PS. Ensiviikon sunnuntaina on viimeinen SM kilpailu LS-5 luokassa hyvinkäällä joten tule sinne ihmettelemään ja kyselemään rohkeasti lisää jos kiinnostaa! (kisojen jälkeen varmaan löytyy myytäväksi halvalla käytettyjä renkaita kun sarja on ohi, mahdollisesti mottoria ja autoakin myynnissä)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #332 : 17.08.12 - klo: 16.06 »
Minien moottoriasiaan en osaa kommentoida, mutta luulisin, että niissä on vakiona juuri G240 tai vastaava moottori.

Käsitykseni mukaan kaikissa myydyissä Mineissä on 260 moottori. 230/240 vakiokone voi olla ehkä hieman nuhainen Miniin, tai ainakaan sillä ei saa kaikkea hauskuuskerrointa irti autosta kun vääntöä/voimaa on vähemmän.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Linkussa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #333 : 14.12.12 - klo: 10.24 »
Tervehdys arvon harrastajat.

Talvi on vasta aluillaan, mutta mielenkiintoa herättää 1/5 rata-autot ja ajaminen.
Kaluston osalta voisi olevani ihanteellisessa tilanteessa, tyhjä pöytä  :grin:

Aloittelevana kaipaisin kokeneiden konkareiden vinkkejä kaluston suhteen.
Ostaakko käytetty vai uusi? Tässä yksi vaihtoehto käytetystä autosta. Näyttää kuvien mukaan siistiltä ja silmään ei satu pahasti sitä katsellessa. Kaipaa lisäksi radiota yms hilpettä ennenkuin ajamaan pääsee.

Yksi vaihtoehto uusista on ollut FG:n Sportsline 08 BMW RTR versiona. Hintaa jäisi RTR versiona failsafen kanssa noin tuhannen euron verran. Kestääkö muoviset tukivarret kovinkaan paljoa? Kannattaako rastia alumiiniset pakettiin?

Uusi vai käytetty, vaikea kysymys. Mistä löytää sopivan käytetyn, ei taida olla Suomessa moisia myynnissä? Ystävämme ebay on paikka moisille, onko muita?

Jos ja kun saa kaluston hankittua on seuraan liittyminen edessä ja mietintä mahdollisesta kisaan osallistumisesta. Tosin täytyy ensin saada tuntumaa autoon ettei pujottelukeppinä radalla ole pilaamassa muiden kisaa, ajokokemukseni kun rajoittuu 1/10 crossi ja mini-z kalustoon  :undecided:

Kiitokset jo etukäteen!
Nim. Noviisi loppumattomin kysymyksin  :azn:

Poissa maukkadamngod

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #334 : 14.12.12 - klo: 13.46 »
Se vähänen kokemus mitä ittellä on näistä bensahärpättimistä on toi FG mini cooper 4wd ja se on kestänyt tosi hyvin sen vähän (6-8 tankillista) mitä sitä on Kuusaan radalla lennättäny kun ei ole mitään menny rikki.

Ehdottomasti hauska laite ajella, omasta mielestä se kuuluisa FUN FACTOR on kohallaan jo suoraan paketista ja rengaskulut on pienet kun on voinnu ajella LS-5 kuskien vanhoilla kisarenkailla, ei oo kovin tarkka renkaitten kunnosta tuo 4wd:)

Hintaki on minusta kohdillaan tällä autolla.

 http://rc-car-online.de/shop/en/products/sl_4wd_mini_cooper-sportsline-4wd-510-with-mini-cooper-body-1-pce-.html

SUOSITTELEN!!!

-maukka-


Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #335 : 19.12.12 - klo: 20.51 »
kannattaa noi sportsline mallit jättää suoraan hyllyyn. Jos haluaa pidättäytyä noin 1000 pudjetissa kannattaa ostaa joko käytetty kisamalli FG:n joku Competition tai sitten Harm tai joku muu, millä porukat ajavat LS-5 luokassa. 

Noita autoja kyllä pyörii täälläkin myynnissä silloin tällöin.

Tai sitten juuri tuollainen 4wd mini. Noilla tosin ei ole ollut mitään virallisia kilpailuja mutta toivottavasti tilanne korjaantuu ensivuodelle. Autoja alkaa olla suomessa kuitenkin. Kiinteitä ratojahan näille ei ole suomessa kuin 3. Hyvinkää, Helsinki ja Kouvola.

Jos parkkiksella haluaa suditella niin sit ehdottomasti 4wd, noilla kisapirsseillä ei kannata ajaa kuin radalla.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #336 : 27.05.13 - klo: 08.38 »
Uusi ihmettelijä ilmoittautuu joukkoon.

Tulin ostaneeksi FG:n Evon jonkun vanhemman rataversion. Kokemusta löytyy noista krossareista jo jonkun verran, mutta nämä ratapelit on aivan tuntematon osa-alue mulle.

Minkälaista servokombinaatiota suosittelette laittelemaan ratahärveliin? Krossariin laitetaan aina mahdollisimman nopeat ja vääntävät servot, mutta onko ratavehkeessä tuolla väännöllä niin suurta merkitystä?

Laitan illalla kuvan autosta näytille niin kokeneemmat pääsevät antamaan jotain vinkkiä mitä tuolle vehkeelle kannattaa tehdä ennen ensimmäistä ratakokeilua.

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #337 : 27.05.13 - klo: 09.09 »
Hei,

Ites liityin kanssa lajiin tänä vuonna ja ostin myös tuollaisen käytetyn evon, itselläni tuli mukana siinä savöxin servot eli ohjaukselle on 2x30kg servo voi toteuttaa myös yhdellä isolla servolla kuulemma sekä jarruilla ja kaasulla on 20kg servot. Elikkä kyllä noissa tuota vääntöä saa olla.


Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #338 : 27.05.13 - klo: 09.46 »
OK, kiitos tiedosta.

Mun auton servopöytään mahtuu yksi iso ja kaksi pientä servoa.

Eli taitaa sopivin kombinaatio olla savoxin 1256tg jarrulle ja kaasulle sekä niiden lisäksi ohjaukseen joku hitec tai Rhino? Luulisi noilla ainakin näin alkuun pääsevän.

Harjoitteluratana saa näin aluksi toimia paikallinen mikroautorata että pääsee kokeilemaan auton käytöstä. Viime vuonna kyseinen rata sai uuden asfaltin niin vielä ei ole kauheita monttuja asfaltissa. Auto valmistunee varmaankin viimeistään syksyllä koska noi krossarit tuntuu syövän kaiken ajan.

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #339 : 27.05.13 - klo: 10.17 »
Juu mulla on juuri nuo kyseiset servot jarrulla ja kaasulla, Tuolla radalla mitä oon seurannut niin näillä joilla on yksi ohjausservo niin useimmalla taitaa olla Rhino kiinni.

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #340 : 27.05.13 - klo: 11.47 »
Saakohan noita Rhinoja enää?
Ja itselläni niitä on ainakin väsynyt useampi.

Savoxilla on kanssa iso ohjausservo

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-0235MG-35kg015-74V-Digital-Servo-109301

tai sama pk-seudulta

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servot/savox-sv-0235mg-35kg-015-sv-0235mg

Kokemuksia ei ole mutta hinta olisi aika kohtuullinen...

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #341 : 27.05.13 - klo: 12.03 »
Saakohan noita Rhinoja enää?
Ja itselläni niitä on ainakin väsynyt useampi.

Savoxilla on kanssa iso ohjausservo

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-0235MG-35kg015-74V-Digital-Servo-109301

Kokemuksia ei ole mutta hinta olisi aika kohtuullinen...

Itsellä tuo savox FG minissä ja käyttö suoraan Lipolta. Käyttökokemus on n 30 min luokkaa. Huolestuttavasti kuitenkin lämpenee, oli n 50C 15min ajon jälkeen. Varotoimenpiteenä testaan seuraavaksi life:llä ja lisäksi ajattelin jonkun jäähdytyssiilen liimata pintaan.


Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #342 : 27.05.13 - klo: 12.43 »
No itsellä eniten mietityttää tuo servon nopeus ja vääntö kun käytetään LiFe-akkua. En ole ajatellut ainakaan vielä siirtyä lipoihin, vaan pitäydyn itsepintaisesti nimhi ja life akuissa.

Kaikki harjattomat servot kun ilmoitetaan lipoilla, tai joskus jopa nimhillä (siis nopeus ja vääntö), niin osuukos ominaisuudet sitten tuolla life akulla näiden kahden edellämainitun akun puoleen väliin vai jotain aivan muuta?

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #343 : 27.05.13 - klo: 12.54 »
Googlasin tuon Savoxin servon ja usan sivuilta osui 6v ja 7,4v vääntösuhteeksi noin 80% eli vääntäisi 6v jotain 27kg ja lifellä vähän enemmän.
Jenkeissä toi servo on vähän nopeampi kuin täällä kylmässä pohjolassa. Mutta mielestäni tuo 0,16s/60° on ainakin minunlaiselleni rivikuskille riittävän nopea.

http://www.savoxusa.com/Savox_SV0235MG_Digital_Servo_p/savsv0235mg.htm

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #344 : 27.05.13 - klo: 22.30 »
No tuossa nyt sitten on ne lupaamani kuvatukset.

Joitain osasia puuttuu ohjauksesta, jarrulinkistöstä ja koneesta ilmansuodatin. Koneen laitoin tänään tulille ihan vaan testatakseni et lähtee käyntiin. Kivasti tuntu ottavan kierroksia et en tiedä onko tuon koneen sisuskaluille hieman näytetty viilaa. Tarkoitus on kuitenkin avata se ja katsoa saiskos taiottua lisää puhtia, kun tuolta krossaripuolelta on jo viilauksesta tullut sopivaa praktiikkaa noiden koneiden kiusaamiseen.

Jos joku foorumin jäsen tunnistaa auton voi antaa vaikka yv:llä lisää tietoja autosta.






Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #345 : 28.05.13 - klo: 09.01 »
Mistä kaupasta kannattaa etsiä nuo puuttuvat nippelit ja nappelit autoon? Kun kyseessä on jo vanhempi malli saako osia vielä helposti vai joutuuko jo modaamaan uudemman version osat vanhaan runkoon?


Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #346 : 28.05.13 - klo: 15.18 »
En usko, että paljoa eroa on, FG:llä ei mallit tunnu paljoa muuttuvan. EVO 04:n kasaus ja räjäytyskuvat nyt ainakin löysin:
http://fgmodellsport.de/_PDF-ANLEITUNGEN/A.01010-01012.pdf

Osia saa ainakin Hobbylinnasta ja Saksanmaalta täältä:
http://rc-car-online.de/shop/en-startseite.html
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #347 : 29.05.13 - klo: 20.42 »
Hyllystä löyty ohjausservoksi Hitecin 5755mg. Jostain vanhasta autosta jäänyt pakkiin pyörimään. Vääntö 25kg ja nopeus 0,15 ja kaikki tämä 6v jännitteellä. Eiköhän tuolla jo saa eturenkaat kääntymään näin niin kuin ensikokeilujen ajaksi.

Kaasu ja jarruservoksi ajattelin Savöxin 1256tg servoja.

Kestääkös tuollainen muovinen servovarsi ohjauksessa? Ainakin hitecin servovarsi on hieman normaalia paksumpaa muovia ja ajattelin näin aluksi laittaa servosaverin aika löysälle.

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #348 : 29.05.13 - klo: 20.57 »
Ei oikein kestä ohjauksessa. Välys kasvaa ja muovi kuitenkin taipuu...
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #349 : 29.05.13 - klo: 21.07 »
En tiedä, kuinka ratavehkeessä, mutta Marderissa muovinen on kyllä kestänyt, se on kyllä melko tykkyä tekoa. Mutta sellainen ohut lirvu, kuten nitrovehkeissä ei välttämättä kestä.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #350 : 09.06.13 - klo: 23.05 »
Hyvin FG:llä kerkeää vielä SM sarjassakin ja eri evojen muutokset on kohtuu pieniä. Itse ajan kanssa evo04:llä nyt 3 kautta SM sarjaa. Osia saa suomesta Hobbylinnasta ja toinen josta löytyy osa kuin osa on www.rc-car-online.de. Omassa autossa oli aikoinaan myös joku hitekin iso servo ohjauksessa mutta se antautui kohtuu helposti, koska siinä saman kokoinen kuin normiservossa se servovarteen tuleva ratas. No varaosat löytyi (rattaat) ja nyt se on vielä vara servona sekä sitten hrino tällä hetkellä autossa kiinni. Rhinoja ei vaan taida saada enään, kuulin huhun että Hitec olis ostanut sen.

Ja ehdottomasti radalle pörräämään, jos on takavetoinen peli, on huomattavasti hauskempaa kuin parkkispörräys. käytännössä myös mahdotonta näillä kisapeleillä jos ei ole puhdas alusta.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #351 : 10.06.13 - klo: 09.49 »
Joo hyvin tuollaisella FGllä kisoissa pärjää, itse olin viikonloppuna ajetussa hyvinkään SM kisassa 9 ja ajokokemukseen nähden se on oikeen hyvä sijoitus ja varmaan paremminkin olisi mennyt jos rengasvalinta olisi ollut oikea. Toki oli kisä myös haasteellinen kun B-finaali ajettiin sadekelillä. Josta itsellä ei ollut yhtään kokemusta.

Suosittelen kaikille että kannattaa osallistuo noihin kisoihin sieltä saa todella paljon kokemusta ja oppii paljon asioita.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #352 : 10.06.13 - klo: 14.32 »
Näin aluksi ajattelin tehdä tuosta FG:stä sellaista drifteriä jollain mörkömoottorilla. Olis mukava päästä asfaltille leikkimään ainaisen krossin väätämisen sijaan.

Voihan se olla että tulen joihinkin kisoihin ainakin katsomaan touhuja ja kyselemään tyhmiä. Onhan mulla tuossa autossa tällä hetkellä kiinni ihan kisalaillinen konekin, et ei sitä koskaan tiedä mitä tämä mun tyhmä pää keksiin ja ideoi.

Onko muuten kellään kokemusta tuon FG:n tehoputken soveltuvuudesta viilatun mörkökoneen jatkeena?

Nyt on kuitenkin krossarin vuoro päästä jatkokehittelyn kohteeksi ennen seuraavia kotipizzakähinöitä.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #353 : 28.07.13 - klo: 11.26 »
Tuli tuossa eilen päristeltyä ekaa kertaa FG:n EVO autolla ja päivän päätteeksi yksi asia jäi mietityttämään. Joka puolella suositellaan positiivista camberia takarenkaille (alusta maahan painettuna). Itse koitin 1 ja kahden asteen välillä, se kuitenkin näytti syövän renkaiden ulkoreunat huomattavasti nopeammin kuin sisäreunat. Onko tämä normaalia?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #354 : 28.07.13 - klo: 14.56 »
Takapyörien camber -kulma säädetään niin, että rengas kuluu tasaisesti. Se tarkoittaa runkolevy alas painettuna renkaan sisäänpäin kallistamista 2-2,5 astetta. Takapään aurauskulma on 2-3 astetta/pyörä.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #355 : 15.12.13 - klo: 18.56 »
Onko jollain antaa sopivaa tipsiä jarrujen ilmaukseen. En ole vielä perehtynyt asiaan tarkemmin, mutta ajattelin kysellä etukäteen.

Olikos niin jotta Citikan hydrauliikkaneste kelpaa näiden ratahärvilöiden jarrunesteeksi.

Iski kova rakentelubuumi kun mulla on mahdollisuus ajaa asfaltilla myös talvella.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #356 : 15.12.13 - klo: 20.11 »
ilmaus niin että sylinterinpuolelta työnnetään ensin toiseen jarrusatulaan ja sitten toiseen niin että ilmakuplia ei enään tule.citikan jarrunestevihreä.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #357 : 14.01.14 - klo: 07.10 »
Noin.

Jarrut ilmattu, mutta mutta. Toinen puoli jarruista ottaa aikaisemmin kiinni kuin toinen? Olisikos antaa hyvää tipsiä apinalle kun ei oikein ole selvillä mistä aloittaa purkaminen. Vai saako noita jarruja jotenkin säädettyä?

Vai tilaanko kiltisti kaikki liikkuvat osat ja tiivisteet uusiksi jotta nuo saa herkisteltyä?

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #358 : 14.01.14 - klo: 11.30 »
Ei noita pysty säätää.ilmaa voi olla vielä jossain.

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #359 : 14.01.14 - klo: 17.00 »
Kuvista päätellen autossa Maguran punaiset jarrusatulat. Niissä on taipumus männän jumittua jarrujen ja auton seistessä pitkään käyttämättömänä.
Satula irti. Pääsylinteristä painamalla työnnät männän ulos. Kiillotat männän ja sylinterin esim. hammastahnalla tai metallinkiillotustahnalla. Ei saa kätttää hiomapaperia eikä teräsvillaa. Vaihdat o-renkaan. Työnnät männän takaisin. Molemmat sylinterit samalla tavalla. Jo pitäisi toimia. Ja sama hommatoiselle akselille.