Kirjoittaja Aihe: Käyntiongelmia STS D30M.  (Luettu 2118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Käyntiongelmia STS D30M.
« : 02.05.09 - klo: 19.53 »
Nyt on pakko jo kysyä mahdollisesti viisaammilta.
Olen paininut tuon STS koneen kans pienien käyntihäiriöitten kans. Pukilla auto käy kuin kello, mutta ajaessa aina välillä vaan sammuu. Tulppa on tuore novarossin 6 ja ilmanputsarikin pitäisi olla ok. Lämmöt ok (100-130). Kiertää nätisti ja pyörii tyhjäkäyntiä hienosti. Servojen säädöt on oikein. Tyhjäkäynti siis säädetty ruuvilla, eikä servolla.

Olen huomannut ilmakuplia letkuissa aina välillä. Mistä tuo johtuu? Vaihdoin jo tankinkin toiseen, kun loiskelevyjä oli rikki. Ei auttanut. Letkusto on noin 35cm pitkä ja välissä on suodatin. Klemmaritkaan letkuissa ei auta.

Vuotoja ei pitäisi olla.

Löpö on byronin 25% Race gen2.



Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #1 : 02.05.09 - klo: 21.11 »
Koita ensi alkuun ihan uusilla löpöletkuilla ja jätä suodatin letkusta ekana pois. Käsittääkseni jostain imee ilmaa jos kuplia letkuissa. Oma eb4 teki samaa kunnes tiukkasin letkut nippusiteillä.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #2 : 03.05.09 - klo: 17.15 »
Taas on tuon katiskan kans leikitty.

Ruuvailin ensin tarkoituksella rikkaalle. Sitten hain uudelleen ok settingit toisella tulpalla.

Nyt sain jo kolmannestankin ajan pysymään käynnissä. Mahdollisesti olisi pysyny pitempäänkin, mutta ajoin lievästi autoon tympääntyneenä lähes urku auki koko ajan. Siitähän se sitten otti ja kimposi kivikkoon. Meni pakoputken liitossilikoni poikki. En sit pelkän alkukäyrän kans viittiny ajella.

Jotenkin epäilen, että noi suuttimien o-renkaat vuotaa. Nuoki niin ihmeellisiä kokoja, ettei meikän miljoonalaatikosta löydy.

Ilma letkuihin tulee näköjään kaasuttimesta päin, sillon kun autoa kantaa takasiivestä sammumisen jälkeen.

Jatketaan ihmettelyä taas, kun saan sen taas pakettiin.

Poissa kaosti

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #3 : 03.05.09 - klo: 18.39 »
En tiedä oletko jo tiivistellyt moottoria, mutta tuossa oiva videonpätkä lontooksi muistin virkistämiseksi.

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=6042

Ja sitten vielä laakerien ikä? Jos koneella ajettu jo jonkun verran ainakin etulaakerin vaihto voi auttaa asiaa. Jos autossa on havaittavissa roiskejälkiä vauhtipyörältä niin vuoto laakerilta sillon mahdollinen.

Toivottavasti noista jotain apua.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #4 : 03.05.09 - klo: 20.07 »
Enpä ole tiivistäny.

Koneella on ajettu ehkä puoli gallonaa. Alkaa siis olla sisäänajettu. Tämä tietysti ei ihan 100% varmaa ole, kun käytetty vehjes on kyseessä. Kuitenkin kuin uusi toi oli minulle tullessa, niin uskoisin sen pitävän kutinsa.

Päätylevyn jouduin käyttämään auki, kun se rotostartin yksisuuntalaakeri korkkas. Tiivisteitä en vaihtanut silloin. Voishan tuon purkaa ja tiivistää kokeeksi.
Kaippa tuohon tiivisteeksi kelpaa tuollainen 200 astetta kestävä auton venttiilikopan yms. väliin tarkoitettu mönjä?

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #5 : 03.05.09 - klo: 20.27 »
Kannattaa tuossa tiivistämisessä katsoa ettei laita mitään turhan tuhtia tököttiä. Itse yhden moottorin aikoinani tiivistin jollain mömmöllä ja oli muuten tuskaa saada osia irti toisistaan.  :lol: Joku voisi muuten laittaa vinkkiä hyväksi havaituista tiiviste aineista ja merkeistä.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #6 : 03.05.09 - klo: 22.39 »
Kannattaa tuossa tiivistämisessä katsoa ettei laita mitään turhan tuhtia tököttiä. Itse yhden moottorin aikoinani tiivistin jollain mömmöllä ja oli muuten tuskaa saada osia irti toisistaan.  :lol: Joku voisi muuten laittaa vinkkiä hyväksi havaituista tiiviste aineista ja merkeistä.

ettei ny ois possuliimaa ollu..sitä ei kannata käyttää :lol:
varmaan parasta joku ihan perus moottorisilikoni..
hobao hyper 8

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käyntiongelmia STS D30M.
« Vastaus #7 : 04.05.09 - klo: 17.51 »
Ainakin nyt sain ajaa tankillisen ilman sammumisia. Nyt siis näyttäisi toimivan ihan ok. Alla mahdollinen diagnoosikin. Tuli vaan niin paljon ropattua, että mahdollinen "oikea" korjaus voi tietysti olla joku muukin.

Tiivistin mäskin kans moottorin.
Siinä purkaessa huomasin sen kaasuttimen palautusjousen olevan himpun löystyny. Tämä on jopa luultavampi syy. Eli kaasu ei palautunu ihan perusasentoon, kun kaasun himmasi. Ajaessa tärinä ja mahdollisesti sopivassa kallistuksessa ja kaasu löysällä luisti sitten kolahti kunnolla pohjaan ja siihen auto sammui. Tyhjäkäynti oli kuitenkin sitten ilmeisesti hieman pienellä.

Eipä aikaisemmin ole moista sattunu, joten en oikein osannu tuollaista etsiäkään. No oppiipahan tässä. Meinaa vaan käpy palaa, kun auto sammuu aina ku pääsee sen 25m.