Kirjoittaja Aihe: MFR:rrän säädöt  (Luettu 1878 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
MFR:rrän säädöt
« : 05.05.09 - klo: 11.37 »
Niin sellaista kysyisin ettö millä säädöillä pidätte MFR:äänne (jos omistatte. Manuaalissa lukee että pääsäätöruuvvin pitäisi olla auki noin 2.5 kierrosta ja alakiekkaruuvvin kutakuinkin saman verran. Mutta kun pääkierrosruuvvi on 2.5 kierrosta auki, autolla ei saa lähellekkään täysiä kierroksia (ei vaihda 2:selle). Itsellä se on noin 2 auki ja alakiekka taitaa olla yli 3. Auto kiertää ja kukkuu mutta lämmöistä olen huolissani. Manuaalissa lukee että hyvä lämpö olisi noin 120 astetta. Mittasin ajon jälkee ja lämmöt olivat 140 asteen luokkaa. Ovatko ne liikaa. Tulppa kyllä kestää. Tulppa on sabesta muistaakseni neutral, lämpöarvo 8. Ja onko tulppa hyvä kesäajoon.

Nyt olisi neuvot ja niksit tarpeen. Kiitoksia jo näin etukäteen :)

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MFR:rrän säädöt
« Vastaus #1 : 06.05.09 - klo: 15.16 »
Avaa pääkierrosruuvia niin että lämmöt putoaa hieman. Alakierrosruuvia saisi pistää kiinnippäin mutta ei liikaa. Tulppa voisi olla astetta kylmempi kesällä (jos nitroa on yli 16%)

PS:Säädöt on konekohtaisia
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa #Pikku-Ville#

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: MFR:rrän säädöt
« Vastaus #2 : 06.05.09 - klo: 23.10 »
-

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: MFR:rrän säädöt
« Vastaus #3 : 06.05.09 - klo: 23.12 »
Juu kyllä se on tiedossa että käynti lämpö pienenee kun säätää rikkaammalle. Mutta silloin autosta ei saa tehoja irti. Kyllä noita löytyy noita kylmepiä täytyy helteillä koittaa. Ja nitro on 16%

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MFR:rrän säädöt
« Vastaus #4 : 07.05.09 - klo: 14.19 »
Muistu mieleen että tämmönenkin sivu on --> http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin%20rakenne
Siellä lisää säädöistä yms. jutuista.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MFR:rrän säädöt
« Vastaus #5 : 22.05.09 - klo: 18.18 »
Itsellä oli samaa vaivaa ja säädin vaihteistoa vaihtamaan aikasemmin.
OLetko ollut muuten tyytyväinen autoon, itse olen ollut yllättynyt että kössin auto kestää noin hyvin :shocked: