Kirjoittaja Aihe: Tamiya M05 MINI COOPER  (Luettu 182485 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #120 : 05.05.11 - klo: 19.16 »
Juu en suosittele ellei ole voimaa ja rohkeutta.
Akun paikalle saanti on vielä helppoa mutta pois ottaminen on taitoa ja voimaa vaativa suoritus, nimimerkillä kokemusta on samanmoisesta 3000mAh akusta.
 
Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #121 : 05.05.11 - klo: 20.06 »
Eli dremelin vingutus on välttämätöntä
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #123 : 06.05.11 - klo: 05.56 »
Itsellä kyseinen orionin 3000 mAh lipo ja oli aluksi ongelmia akun irroituksessa.

Akun nystyröistä se ei ole kiinni vaan minin akkupesän sisälle jääneet valupurseet siellä kanittaa. Ne kun hioo pois niin hyvin toimii.

Kerran piti uteliaisuuttaan avata tämä akku ja totesin, että turpoamis varaa on. Akun kennot on noin 50% akkukotelon sisätilasta

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #124 : 09.08.11 - klo: 03.07 »
On tää mini kyllä helvatan hauska auto.Olin yks päivä ajamassa yhdellä parkkipaikalla missä menee vieressä tie ja välissä on nurmikkoa.Ajelin kaasu tapissa nurmikkoa kohti ja ajoin vahingossa semmoseen töyssyyn ja mini veti siitä etuperin voltin ja tuli kaikille 4 tassulle nurmikolle.Sit vaan nostin auton takas assulle ja jatkoin ajelua. :cheesy:

Poissa pdz4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #125 : 23.11.11 - klo: 23.44 »
Kuume vaan nousee harrastusta kohtaan... Olin pois kuvioista varmaan 18vuotta ja hankin muutama kuukausi sitten tamiyan subarun ja nyt tahtoo minin =) Olisikos tämä hankkimisen arvoinen paketti http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/84204-Tamiya-M-05-S-Spec-Chassis-Kit-109250 ???

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #126 : 24.11.11 - klo: 14.43 »
Tuohan on ihan hyvä vaihtoehto,on siinä bling-blingiäkin....vaikka tärkeintä Minissä olisi lähinnä vetoakselit ja ulostulot saada sellaiseen kuosiin,että kestävät ...eli esim.3R:n yhtenäiset vetarit sekä 3R:n ratasöljydiffi,jossa tulee mukana bleidilliset ulostulot........tai jos haluat askarrella niin sitten kitkadiffi,mutta silloin pitää ulostulot muokata,jotta sinne saa bleidit(Asson bleidit ovat osoittautuneet parhaiksi .....)
Ilman bleidejä ei pitemmän päälle oikein pärjää tai tulee arvokkaaksi,kun saa vaihtaa ulostuloja jatkuvasti...
Voin kyllä vastata , jos konsultointia tarvitset....Minien suhteen.
-Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa pdz4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #127 : 24.11.11 - klo: 19.58 »
-Barbie- Olisko sulla ideoita millainen paketti kannattais hankkia??? Ideota otetaan vastaan.

Poissa pdz4

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #128 : 26.11.11 - klo: 14.26 »
Pystyykö tällä Tamiya M-05 S-Spec Chassis Kit kisata vakiona millään tasolla?

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #129 : 14.12.11 - klo: 14.42 »
No jos kisata haluat,lienee nuo ed.viestin pointit voimassa.
Mutta kyllä tuolla autolla Classicissa hyvinkin voi kisata ja sitten vaan säätöä,jotta saa auton kuosiin.
Miniä voi ja pystyy säätämäänkin vaikka osat suurimmaksi osaksi on "säätämättömiä"(camber,caster yms.)
Säätökohteita on vaan rajoitetusti,mutta hyvään balanssiin pyritään etu-ja takapään kanssa,johon vaikuttaa
iskunvaimennus,ulosjoustot ja jouset tietty....
Etuveto ei oo neliveto,eli sillä on omat erityispiirteensä,ja vaatii tietysti hieman erilaisen ajotavan kuin nelikko.
Ei muuta kun kisailemaan,sieltä löytyy oppia parhaiten ja nopeimmin.
Näillä näkymin KyPakissa on kisat helmi-maaliskuun vaihteessa,mutta kannattaa tulla reenaamaan sinne,jos vain mahdollista,meillä on valtaosa ajajista Ministereitä !??!
-Barbie Imperium-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Arppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #130 : 22.01.12 - klo: 13.34 »
Mikä on ympyröidyn ruuvin nimi/osanumero? Saakohan tuollaista edes mistään irrallaan vai pitääkö ostaa uudet alumiiniset ohjauspalat?
TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #132 : 29.01.12 - klo: 19.32 »
3R:n ratasöljydiffi,jossa tulee mukana bleidilliset ulostulot

Minkälaista diffiöljyä olette tuossa 3racingin diffissä käyttänyt?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #133 : 29.01.12 - klo: 21.02 »
ur 500 000  taitaa olla yleisin...
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #134 : 09.02.12 - klo: 15.52 »
ur 500 000  taitaa olla yleisin...
Minkä paksuisen öljyn tuolla saa sisällä pysymään? RF:stä 500kilonen loppu ja mukana tuli 2k. Vaatiiko mini käytännössä tuon "öljyspoolin", että auto kumirenkailla mutkissa etenee? Foameilla auto pitää vauhdin mutkassa löysemmälläkin diffillä, mutta kumeilla vauhti häviää, mitä nyt näin sunnuntaikerhoajeluissa on huomannut..
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #135 : 10.02.12 - klo: 12.17 »
2tonnisella öljyllä diffi on kutakuinkin samanlainen kuin normiratasdiffi ilman kiristystä.
Käytännössä etuvetoauto vaatii jäykän diffin,varsinkin mutkasta ulostullessa,jotta pyörät säilyttää kaiken mahdollisen pidon.
500tonninen on jo kohtuullinen ja 1miljoona vois olla lähes ideaali.
Omassa M05:ssa ns. puddinki diffi(käsien/auton puhdistus mömmöä) sitä diffi täyteen.Ei oo maailman helpoin ajettava,mutta kello tykkää....eli nopee.
Öljydiffi pitää kasata: shimmata pienet rattaat niin ettei hampaat pohjaa eli herkkyys täytyy säilyä....
Öljy pysyy parhaiten,kun vääntää kanne ruuvit ensin kiinni ja sen jälkeen suoristaa tiivistettä vasten tulevan pinnan hienolla hiomapaperilla ja sit olis hyvä laittaa öljyt kuten iskariin eli käyttää iskarin imupumppua,jotta kaikki ilma tulee pois ja täyttää kotelon joka kolon.Jäykkä öljy ei painu kovin helpolla joka paikkaa itsestään ja täyttö täytyy olla vähintään niin että pienet akselit peittyvät.
Lyhyt oppimäärä asiasta.
-Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa mikkovtr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #136 : 13.02.12 - klo: 21.15 »
Onko kukaan käyttänyt muita kuin 3racingin tai Tamiyan öljyiskareita Minissä? Katkesi nimittäin iskari ja 3racingin iskarit tuntuvat olevan koko maailmasta loppu, eikä tamiyan halvempia öljyiskareitakaan paljon löydy.

Iski silmään Yeah Racingin iskarit (linkki alla), jotka on ainakin halvat, muista ominaisuuksista ei hajuakaan. Onko kukaan kokeillut tuollaisia tai tietääkö kukaan sopiiko ne edes koko autoon kiinni? Nuo ovat toki listattu M05 osien seassa, mutta en hirveästi random kaupan listauksiin luota.

http://www.etamiya.com/shop/yeahracing-dp0001bu-alloy-50mm-damper-touring-cars-p-90035735.html

Poissa mikkovtr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #137 : 07.03.12 - klo: 22.48 »
Tuli sitten ostettua DP-0001SV 50mm iskarit. Iskarit saa suoraan kiinni autoon, mutta ne jää hieman väärään kulmaan jolloin liike ei ole täysin vapaata. Käyttämällä yhtä ylimääräistä mäntää korokkeena alhaalla iskarin saa täysin oikeaan asentoon. Tällöin tosin tarvitsee ylös yhden prikan alas pidemmän ruuvin. Eli halvalla sai siis halpaa suunnittelua, mutta muuten ihan ok hintaansa nähden. Mainittakoon vielä, että autoni M03 eikä M05, tuli laitettua väärän threadiin jo alkuperäinen viesti.

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #138 : 01.04.12 - klo: 20.01 »
mitä osia kannattaa heti alkuun vaihtaa?
« Viimeksi muokattu: 01.04.12 - klo: 20.28 kirjoittanut sagee »

Poissa Gladii

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #139 : 01.04.12 - klo: 22.35 »
mitä osia kannattaa heti alkuun vaihtaa?

Mä vaihdoin alumiinisen ohjauslinkistön(vähemmän välystä) ja nyt tänään vielä alumiiniset ohjauspalat, ku ei muoviset kestä mulla :roll:

Diffille kans kannattaa tehdä jotain esim spec-r ratas diffi tai "janssonin diffi" tästä ketjusta löytyy jälkimmäisen myyjä, itellä on tuo jälkimmäinen. Taitaa vaan Spec-r ratasdiffllä olla vähän nopeampi radalla.

Viisaammat kertonevat lisää.
Asso B4, Tamiya M05 Mini, Xray T2 008
*EpuaRC*         *Kerhokisat*

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #140 : 02.04.12 - klo: 09.07 »
Kiitos neuvosta ja saako noilla ajaa kisoissa?  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 02.04.12 - klo: 09.42 kirjoittanut sagee »

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #141 : 02.04.12 - klo: 12.13 »
joo eli kitti mallin miniin:

- Kuulalaakerit
- Jotku öljyiskarit
- Alu ohjauspalat
- Aluohjaus


sitten se diffi jos tuntuu että siihen on tarvetta.
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #142 : 02.04.12 - klo: 21.14 »
juu, täytyy noita katella ja noilla siis saa kisoissa ajaa?  :azn:

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #143 : 03.04.12 - klo: 00.01 »
joo noi on sallittu mini classic luokassa, sitten jos comppia ajat niin siinä vielä enemmän mahdollisuuksia.
kerhokisat.nettisivu.org löytyy säännöt ja muutakin tietoa...
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #144 : 03.04.12 - klo: 13.25 »
kiitos neuvoista, saatan syksymmällä osallistua kisoihin kun on ensin vähän harjoiteltu ajamista

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #145 : 11.04.12 - klo: 19.04 »
ajaako kisoissa kukaan noilla nimh akuilla? tekeekö niillä mitään jos ne kuitenkin kestää riittävän kauan?

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #146 : 11.04.12 - klo: 19.09 »
Saa ajaa. LiPot pitää olla kovakuorisia (2s). Säännoista löytyy tarkemmin
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #147 : 11.04.12 - klo: 19.13 »
hyvä että saa ajaa :azn: mutta kannattaako niillä ajaa?   :undecided:

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #148 : 14.04.12 - klo: 18.15 »
kiitos neuvoista, saatan syksymmällä osallistua kisoihin kun on ensin vähän harjoiteltu ajamista

Itse aloitin ajamisen viime syksynä ja 3 treenikertaa oli takana ennen ensinmäistä kisaa.

Ja kyllä se homman juttu on tuo kisaaminen, ei sitä rataa jaksa muuten tahkota.

Joten katso missä kisat on lähellä ja ajankohta sattuu ja mukaan! Ja mineilyssä sitä tapahtumaa on muutenkin, niin hyvin pari aloittelijan ajovirhettä menee siinä seassa.

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« Vastaus #149 : 15.04.12 - klo: 11.46 »
kiitos neuvoista, saatan syksymmällä osallistua kisoihin kun on ensin vähän harjoiteltu ajamista

Itse aloitin ajamisen viime syksynä ja 3 treenikertaa oli takana ennen ensinmäistä kisaa.

Ja kyllä se homman juttu on tuo kisaaminen, ei sitä rataa jaksa muuten tahkota.

Joten katso missä kisat on lähellä ja ajankohta sattuu ja mukaan! Ja mineilyssä sitä tapahtumaa on muutenkin, niin hyvin pari aloittelijan ajovirhettä menee siinä seassa.

Kävin autoa kokeilemassa sisäradalla ja aika helppolta tuntuu oppia minillä ajaminen.