Kirjoittaja Aihe: VINTAGE RC CARS  (Luettu 204935 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #360 : 04.07.14 - klo: 20.46 »
Mulla oli ja nykyisin kaverillani on tuolla samalla kopalla oleva nelivetoinen nitro Audi . Neliveto oli toteutettu kunnon ketjuvedolla. Vähän nyt potuttaa kun luovuin siitä 90 luvun alussa. :cry:

Poissa R/C Man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #361 : 05.07.14 - klo: 08.54 »
Löytyi tällainen itsellekin sopiva topic joten laitetaan pari kuvaa mukaan.


Kuvan 1983 julkaistu Tamiyan Audi Quattro löytyi jo kahdeksan vuotta sitten myynti-ilmoituksen perusteella ja jopa sen alkuperäinen laatikko + manuaali ovat säilyneet hyväkuntoisena. Valurunkoihin on jäänyt muutaman varaosakin (esim. tukivarret eteen) ja myös kuskifiguri on mukana. Lexankorissa on kovamuoviset puskurit edessä ja takana, etupuskurista puuttuvat lisävalot. Audi on ajokunnossa, alkuperäinen nopeudensäädin on korvattu modernimmalla. Mekaaninenkin yhä tallella.




Tamiyan Sand Scorcher on ehtaa tavaraa ja tuli mulle pari kesää sitten seisottuaan ensin vuosia. Auton renkaat olivat pitkän seisomisen vuoksi lytyssä ja takaa halkeilleet. Onneksi (ehkä osin uustuotannon alettua) tähän autoon saa uusia renkaita. Auto on kunnostettavana tällä hetkellä.


Hieno Audi.Mulla on vastaava alusta.Tamiya Opel Ascona 400 Rally.Täysin uudenveroinen:)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #362 : 05.07.14 - klo: 20.27 »
Frog pohjainen audi  :undecided:
Korit millä tuo alusta tuli oli
Subaru brat
037
Ja frog
Vai olenko missannut jotain.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa KaiR

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #363 : 07.07.14 - klo: 13.31 »
Itse olen elänyt siinä uskossa, että Audin kanssa samaa alustaa käyttivät sarjat joissa oli korina Lancia 037 ja Opel Ascona. Audi ja Acsona esiintyvät Tamiyan samassa promovideossakin. Tosin muitakin koreja varmaan samaan alustaan laitettu.

Lisäksi olen kuullut väittämän, että kaikki nämä edellämainitut perustuvat alunperin Wild Willynä julkaistuun hupijeeppiin, jonka konstruktiota on vain siis jatkettu jotta siitä on saatu ns. auton mittainen. Interweb on tosin täynnä kaikenlaista "tietoa" joten suhtaudutaan hieman varauksella tuohon.

Tuo Audi on mulla periaatteessa ihan toimettomana kaapissa (aika kuluu enemmänkin ura-autojen parissa) joten mahdoliseen omistajanvaihtoon tähtääviä viestejä voi laittaa YV.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #364 : 08.07.14 - klo: 15.00 »
Itse olen elänyt siinä uskossa, että Audin kanssa samaa alustaa käyttivät sarjat joissa oli korina Lancia 037 ja Opel Ascona. Audi ja Acsona esiintyvät Tamiyan samassa promovideossakin. Tosin muitakin koreja varmaan samaan alustaan laitettu.

Lisäksi olen kuullut väittämän, että kaikki nämä edellämainitut perustuvat alunperin Wild Willynä julkaistuun hupijeeppiin, jonka konstruktiota on vain siis jatkettu jotta siitä on saatu ns. auton mittainen. Interweb on tosin täynnä kaikenlaista "tietoa" joten suhtaudutaan hieman varauksella tuohon.

Tuo Audi on mulla periaatteessa ihan toimettomana kaapissa (aika kuluu enemmänkin ura-autojen parissa) joten mahdoliseen omistajanvaihtoon tähtääviä viestejä voi laittaa YV.

Audi ja ascona on sama kuin ww mutta hiukka pidempi runko. 037 on sama runko kuin frogissa ja bratissa.
Jos laitat minulle kuvia tulemaan tuosta audista niin voin kertoa mikäs olis hyvä markkina hinta sille.
tessa.hellsten@welho.com
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #365 : 13.07.14 - klo: 21.06 »
Pari Nichimoa kaupan:
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/RC_Autot_12627417.htm?ca=8&w=3
Piti hieman ihmetellä että mitäs nämä nyt ovat, mutta Exceed ja Luminous lienevät malleiltaan.

Juu, Luminous ja Exceed pro.

Muuttivat meille viikko sitten. Luminousiin tein pikaputsin ja vaihdoin omista varastoista originaalit etuiskarit paikalleen. Tämähän on samanlainen kuin mun ensimmäinen Rc-auto.

« Viimeksi muokattu: 13.07.14 - klo: 21.17 kirjoittanut Rahtimies »
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #366 : 15.07.14 - klo: 00.59 »
Frog pohjainen audi  :undecided:
Korit millä tuo alusta tuli oli
Subaru brat
037
Ja frog
Vai olenko missannut jotain.
Jerzi

Näinhän se meni kuten ed sivulla ;)
http://rc10.fi/index.php?topic=36340.msg739802#msg739802
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #367 : 15.07.14 - klo: 16.49 »
http://www.kyoshoamerica.com/Scorpion-2014_p_23152.html
Tänään postitäti toi tuommoisen.nopee kun viikko sitten maksoin.nyt kun vain löytyis aikaa kasata.ja harjallisen noparinkin tarviis vielä.jos jollai on ylimääräistä niin tarjousta tulemaan.sais olla vintage henkinen.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #368 : 15.07.14 - klo: 19.10 »
Mistä tilasit? Hankin moisen myös tässä nyt näinä päivinä kun 8vk sairasloman pukkasi päälle kun jalkani rikoin. Tekniikkaakin tuossa jo mietiskelin, ainut oikea mylly lienee joku Le Mans sarjan kone. Muut sähköt saa olla modernimpia mutta mylly on tuossa kuitenkin aika näkyvässä osassa.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #369 : 15.07.14 - klo: 19.29 »
Itse tuota kanssa pähkäilen , mutta pelkään että ei kiireiden vuoksi kerkiä ennen syksyä.
Kun tiedätte mihin sähköihin päädytte, niin pistäkää tänne setti ja myöhemmin kokemukset. Luulis siitä olevan apua seuraaville pohtijoille.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #370 : 15.07.14 - klo: 20.49 »
Mistä tilasit? Hankin moisen myös tässä nyt näinä päivinä kun 8vk sairasloman pukkasi päälle kun jalkani rikoin. Tekniikkaakin tuossa jo mietiskelin, ainut oikea mylly lienee joku Le Mans sarjan kone. Muut sähköt saa olla modernimpia mutta mylly on tuossa kuitenkin aika näkyvässä osassa.

amainista ostin,laitoin jo kauan sitten ennakkotilaukseen.toissa sunnuntaina tuli sposti et ois maksettava ja tiistaina ilmo et lähti matkalle.en paljoo nuista vintake sähöistä ymmärrä kun oon myöhännäis heränny tähän hommaan.tilasin vaan kun aikoinaan näin kaverilla tämmösen (joskus 84 vuonna).sen verran et joku vanha tamiyan kone tulee ja sille nopari jos löytyy.jos ei löydy niin sitten jotku nykyaikaiset stannusähöt.servoks joku savöx ja radioksi mikä sattuu omista vapaaks.

vuos sitten yritin sitä peltiassoo mut luottokortin häviäminen just maksun hetkellä lannisti niin että peruin koko homman

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #371 : 15.07.14 - klo: 20.59 »
Amainista aattelin itekin tilata, vaikutti luotettavimmalta vaihtoehdolta.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa KaiR

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #372 : 16.07.14 - klo: 14.06 »
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla ( tai siihen pohjautuvalla autolla ). Vaihdoin auton jossain vaiheessa tuoreenpaan Tomahawkiin jonka jälkeen RC -innostus sitten vain lopahti ja kamat lähti kiertoon.
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #373 : 16.07.14 - klo: 14.09 »
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla ( tai siihen pohjautuvalla autolla ). Vaihdoin auton jossain vaiheessa tuoreenpaan Tomahawkiin jonka jälkeen RC -innostus sitten vain lopahti ja kamat lähti kiertoon.

Meneekö vuosi väärin :embarrassed:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #374 : 16.07.14 - klo: 16.27 »
Ei meinaa osata päättää että minkä koneen tuohon Scorpioniin iskisi. Parempia Le Manseja on aika häjysti tarjolla, lähinnä 360ST koneita, mutta se on 550 sarjaa, ei vissiin sovi? Yhden pätkän näin jossa vedettiin ihan perus Tamiyan hopeakannukoneella ja se näytti menevän ihan kivasti. Tamiyan Sport Tuned voisi olla myös ihan varteenotettava vaihtoehto, vaikka se hieman "kilpailijan" tuote onkin. Myös Le Mans Stock 05 myllyä mietin, se olisi ainakin helposti ja edullisesti saatavilla oleva motti.

Yhtäkään harjatttomalla tekniikalla olevaa Scorpparia en ole vielä nähnyt.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa KaiR

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #375 : 16.07.14 - klo: 22.15 »
Lainaus
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla.

Lainaus
Meneekö vuosi väärin  :embarrassed:
Jerzi

Mun mielestä vuosiluvut on suunnilleen kohdillaan?

Laitoin muuten sulle sitä postia Audiin liittyen - kuvia yms.

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #376 : 17.07.14 - klo: 12.02 »
Just jätin tilauksen Amainille Scorpparista... :tongue: Toivottavasti se sieltä tulisi pian.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa pasimysiini

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #377 : 17.07.14 - klo: 12.22 »
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla ( tai siihen pohjautuvalla autolla ). Vaihdoin auton jossain vaiheessa tuoreenpaan Tomahawkiin jonka jälkeen RC -innostus sitten vain lopahti ja kamat lähti kiertoon.

Ensimmäiset tuuppareiden MM-kisat ajettiin Pomonassa 1985 ja Asso voitti. Eka kyöstin voitto taitaa olla vuodelta 1987 Ultimalla.

Epävirallisista en osaa sanoa. Mutta hieno on auto kyl. :D

Poissa KaiR

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #378 : 18.07.14 - klo: 11.55 »
Ok, olkoon näin. Eipä tässä omana tietolähteenä ollut muu kuin ajan kultaamat muistot ja visiot Pienoismallilehden sivuilta.

Oikeastaan tähän voisi esittää jatkokysymyksen, että MITÄ Scorpionilla sitten voitettiin, koska mielestäni auton kisamenestys näkyi sen mainonnassa? Olisiko kyse ollut mahdollisesti EM -tittelistä?
« Viimeksi muokattu: 18.07.14 - klo: 12.05 kirjoittanut KaiR »
Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #379 : 23.07.14 - klo: 20.03 »
Huomenna pitäisi olevan rere Scorpionin kätösissäni. :grin:
Kuinka on kansa, kirjoittelenko siitä tänne vai tehdäänkö sille ihan oma topic?
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #380 : 23.07.14 - klo: 20.26 »
oma topiikki.tehkee joku joka on touhunnu näitten kaa aiemmin.ite oon niin uus harrastaja et en rupee vintage tiedoilla keulimaan(niitä ei oo)homma vaan kiinnostaa

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #381 : 23.07.14 - klo: 20.29 »
Tänne vaan.. Tai no joka tapauksessa tulee luettua eli miten vaan :wink:

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #382 : 23.07.14 - klo: 22.14 »
Mjoo. Voisihan tuosta sitten ihan oman aiheensa laittaa pystyyn, jatketaan täällä sitten ihan oikeista vintage vermeistä jauhamista. :grin:

Tuossa muuten hahmottelin osin omatekoista buggya, joka hyödyntäisi ainakin  Raiderin alustan osia, kun niitä nyt tuntuu mulla pyörivän pitkin poikin. Ajattelin tehdä sellasen tribuutin 80-luvun buggyille. Katotaan mitä saadaan aijalliseksi, tehään eka tuo Scorppari kuitenkin, jos siitä saisi jotain hyviä vaikutteita. :azn:
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #383 : 24.07.14 - klo: 18.34 »
Pistin Scorpparista aiheen pystyyn:
http://rc10.fi/index.php?topic=85994.0
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #384 : 31.07.14 - klo: 12.14 »
Vanha ja väsynyt Midi sai uudet kumit alleen:

Voisi kai tuonkin nyt ottaa oikein työn alle. Huolellinen putsaus, laakerointi ja iskarien huolto.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #385 : 06.08.14 - klo: 21.32 »
Krhm.

Täällä Re-release uutiset, hyvää iltaa.

Tietojemme mukaan Tamiya olisi tuomassa Super Champ-auton uudelleen markkinoille:
http://www.tamiyausa.com/items/radio-control-kits-30/off-road-buggies-36450/rc-fighting-buggy-2014-84389

Rere-Scorppari on pelannut kuin unelma, aiheesta lisää auton omassa topicissa.

Kiitos ja hyvää illanjatkoa.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #386 : 06.08.14 - klo: 21.47 »
Tuo oli samainen auto jonka naapurin muksu sai , kun itse olin omilla pennosilla ostanut holiday buggyn.
Oli meinaan sen verran kallis silloin , että meinas ihan kateus puskea pintaan :roll: :grin: :grin:

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #387 : 07.08.14 - klo: 13.51 »
Saas nähä ostattaako tuon tamiyankii.on melko hienon näköinen.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #388 : 07.08.14 - klo: 15.09 »
Jos Tamiya saisi noiden SRB-sarjan autojen hinnat samalle tasolle kuin Kyosho ja Asso rere:issään on saanut niin ehkä voisi harkita, mutta ~400€ periaatteessa ihan hyllynkoristeesta on ainakin mulle vähän liikaa.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Morroo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE RC CARS
« Vastaus #389 : 10.11.14 - klo: 20.05 »
On ollut hiljasta täällä niin pari kuvaa jos vaikka te muutkin innostutte taas laittamaan juttua.

Ta-01 bmw tuli eilen valmiiksi!

Ja tänään hain postista bigbearin!

Vähän enemmän entisöinti haastetta, osia ei oikein enää tahdo löytyä. Huomenna alkaa purkaminen...