Kirjoittaja Aihe: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija  (Luettu 11786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Elikkä on vasta aloittelija. sisään ajossa käytin tyhjäkäynnillä auto pari tankillista ja ajoin sen jälkeen vähän ja auto ei tämän jälkeen ole pelannut kunnolla tämän hetkinen tilannne on että roiskii bensaa ja kun saa joskus käyntiin niin tuntuu että kone ahistaa jotenkin? tosi vaikea saada käyntiin. ei ole aivan varmaa tieto auton säätö ruuveista auttakaa tietämätöntä :sad:

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
roiskiiko löpöä pakoputkesta vai tankista tai letkuista? kuullostaa siltä että autosi säädöt on todella rikkaalla. molempia ylä sekä alaneulaa reilusti kiinni n puoli kierrosta aluksi ja sitten otat moottorista tulpan irti pyörittelet moottoria kunnes on enimmät öljyt ja löpöt tullu ulos sitten tulppa takaisin kiini ja kokeilet uudestaan tulille sen jälkeen säädät pikku hiljaa ala neulaa kiinni niin että jaksaa käydä tyhjää kunnolla ja että tyhjä kaynniltä vastaa hyvin kaasuun sitten alat kiristämään ylä neulaa pikku hiljaa

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Uusi kone voi tuntua tiukalta ja jos ryypyttää liikaa niin kone voi mennä lukkoon. -> tulppa irti ja pyörittää konetta pikkasen että lukko poistuu.

Onko tuossa vetostartti? lisää trimmistä kaasua vähän että kaasari aukeaa pikkaisen ja koita sitten käynnistää.
Rotostartti tai starttilaatikko helpottaa käynnistämistä todella paljon.
JQ

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
autossa on vetostartti vuoto kohta ei ota selvää kun koko kone on ihan mönjässä vaikka ei ole paljoa edes käytetty käynnissä. kaveri meni säätämään noita ruuveja ja luulen todellakin että noi on kaikki päin peetä eli mitä minun itäisi säätää ja miten .

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
puhdista se auto kunnolla sitten rakistat että kaikki letkut on ehjät ja oikeilla paikoillaan ja sitten katsot mistä se sitä polttoainetta roiskii. ala kokeilemaan kierrät ylä neulaa kiinni vaikka kierroksen ja sitten ala neulaa puoli kierrosta ja alat kokeilemaan käyntiin sitten lisää ala neulaa kiinni jos ei lähde niin ja vaihda uusi tulppa

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
en ole varma missä tässä on se ala neula ja pitääkö noi vetää ensin kaikki ruuvit kiinni ja sit aukoo?

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ohjekirjasta näät missä neulat sijaitsee. Kai sulla semmoinen on jos auto/moottori on uusi.
Sieltä pitäisi myös selvitä paljonko niiden pitää olla sisäänajovaiheessa auki. Siitä sitten lähet kiertämään kiinnipäin niitä.

mutta jos kerran jostain vuotaa niin selvitä ja korjaa se ensin.
JQ

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Ei ole ohje kirjaa! missä olisi nuo? nyt on ilmennyt ongelma että auto ei lähe käytiin vasta kun laittaa kaasun pohjaan ja ei pysy kuin 2s käynnissä ja sammuu ja saa kyllä vedellä.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen:n omilla sivuilla on muistaakseni sähköisessä muodossa ohjekirjat.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
löytyykö suomeksi kun ei oikeen ole noita suomentajia:)

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #10 : 05.06.09 - klo: 20.28 »
No selvititkö mistä se vuotaa?
Pyöriikö kytkin vapaasti sormella pyöritellessä vai kuuluuko laahausta?

Yläneula on siinä ilmanputsarin vieressä.
Tyhjäkäyntiruuvi on kaasarin "kyljessä" kiinni. Tyhjäkäynti säädetään niin että auto ei etene maassa/renkaat ei vedä.
Alaneulasta en tiedä missä sijaitsee kun sivuilla oleva manuaali niin huono.

Säädä yläneula vaikka tasan sen reunuksen kanssa ja siitä laita vaikka puolikas kierros kiinni ja kato mitä tapahtuu.

Lämpömittari kannattaa ostaa.

Ihmettelen kyllä miksi mennä ruuvaamaan ruuveja jos ei tiedä mitä tekee.
JQ

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #11 : 05.06.09 - klo: 23.41 »
vuoto kohtaa en ole vielä löytänyt kun ei näytä löytyvän sitä oikeeta kohtaa. kun yrität laittaa auto käyntiin niin jokapaikkaan roiskii tavaraa jonkun verran onko oikein? otan kuvan noista ruuveista jos joku osaisi sanoa. jos auton saa käyntiin ja laittaa kaasua ei lähde kiertämään ja lämpeää nopeasti sen parin sekunnin aikana? tuntuu kohta niin toivottomalta :sad:

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #12 : 06.06.09 - klo: 00.13 »
tuossa on nuo kaksi säätö eli toi ylempi on se yläneula ja onko toi alempi tyhjä käynti ja sit tossa letkun takana on semmon tosi pieni ruuvi joko on melkeen kokonaan auki en ole siihen koskenu. toinen asia on tossa sylinterin päällä oleva pieni osa löysin maasta ja ei tietoa mikä on jos saatte selvää kertokaa! mitä pitäisi tehdä että bensa vuoto kohta selviäisi?

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #13 : 06.06.09 - klo: 00.22 »
Suosittelisin että SkubaDino ei koske autoonsa vaan etsii paikkakunnaltaan kokeneemman harrastajan joka auttaa alkuun. Jos mitään ohjekirjaa ei ole, auto on uusi ja harrastaja on uusi niin kysy kokeneelta apua.

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #14 : 06.06.09 - klo: 14.28 »
kun nyin auto ilman tulppaa tulee tosi paljon tavaraa ulos mistä moinen?

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #15 : 06.06.09 - klo: 14.42 »
Auto on rikkaalla, saa tosi paljon löpöö...
Säädä yläneulaa vähän laihemmalle(kiinnipäin, puol kiekkaa kerrallaan korkeilntaan) ni vois helpottaa.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #16 : 06.06.09 - klo: 14.47 »
vaikuttaako tämä sitten jos auto on käynnissä ja roiskii joka paikkaan

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #17 : 06.06.09 - klo: 14.52 »
säädin neulaaa.  vaikka ylä neulan laittaa kokonaan kiinni roiskii paljon löpöä???????

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #18 : 06.06.09 - klo: 15.04 »
Mistä päin olet, kannatta etsiä käsiin joku jolla on kokemusta säätämisestä, jos vain mahdollista. Tuossa lopputalvesta säädin kaverin koneen vastaavasta autosta, joka oli ollut ajamattomana edelliskesästä kun ei ollut saanut konetta säädettyä, hyvistä neuvoista huolimatta.
Joko olet tuolla käynyt? --> http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #19 : 06.06.09 - klo: 15.18 »
olen kuusamosta ja tuntuu että täällä ei ole noita harrastajia. en oikeen tiedä sitten kenen puoleen kääntyä?

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #20 : 06.06.09 - klo: 15.26 »
jos ees kemissä olis joitakin niin olis hyvä kun siellä tulee pyörittyä paljon! onko kukaan??

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #22 : 06.06.09 - klo: 15.30 »
säädin neulaaa.  vaikka ylä neulan laittaa kokonaan kiinni roiskii paljon löpöä???????

En keksi enään muuta kuin että letkut ovat rikki tai kansi on pikkaisen irti.
Muista ruuvata reilusti auki taas ettei jää liian piikille neula.
JQ

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #23 : 06.06.09 - klo: 15.49 »
...taitaa pakoputkesta ne roiskeet tulla...niin mä tuon käsitin. Säädä alaneulaa, jos sellainen löytyy kun tuota konetta löytyy kuulemma ilman sitä, itsellä kyllä on tuollainen kone ja siinä sellainen on. Se ei ole luistin päässä niinkuin monesti vaan vastapuolella kaasaria.(siellä ahtaassa välissä pakoputken puolella)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #24 : 06.06.09 - klo: 15.57 »
Mene ja tiedä. Itse ymmärsin että tulee muualta kun kerran roiskii jokapaikkaan.
Tosin kuvassa moottori on puhtaan näkönen.
JQ

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #25 : 06.06.09 - klo: 16.30 »
...taitaa pakoputkesta ne roiskeet tulla...niin mä tuon käsitin. Säädä alaneulaa, jos sellainen löytyy kun tuota konetta löytyy kuulemma ilman sitä, itsellä kyllä on tuollainen kone ja siinä sellainen on. Se ei ole luistin päässä niinkuin monesti vaan vastapuolella kaasaria.(siellä ahtaassa välissä pakoputken puolella)

olet oikeassa huomasin itsekkin että roiskii pakoputkesta mutta kun en tiedä mikä noista on se ala neula ja paljon pitää säätä? otan uuden kuva jos saan noista säädöistä

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #26 : 06.06.09 - klo: 16.41 »
elikkä tussa on noi kolme säätö mitä tiedän tässä autossa. Merkityksiä en tiedä!

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #27 : 06.06.09 - klo: 16.46 »
Punainen : Tyhjäkäynti
Sininen : Yläneula
Vihreä : Alaneula

Muista että lopullinen säätö tehdään sitten kun kone on lämmin.

Jos putkesta tulee löpöä ulos niin yläneulaa vähän kiinni.

Kone ei siis käynnisty noilla säädöillä?
JQ

Poissa SkubaDino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #28 : 06.06.09 - klo: 17.04 »
joo jos saa käyntiin noilla pitää olla kaasu pohjassa ei pysy tyhjäkäynnillä kun 2-4s käynnissä ja ei ole saman kuulonenkaan kun ensimmäisillä kerroilla kun laitto käyntiin tuntuu et tukehtuu tai ahistaa roiskii bensaa vaikka ois toi ylä neula kii ja niinkun sanoin aiemmin lämpee tos 2-4s ainaka aika hyvin???

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ostin mg16 kertokaa minulle säädöistä kiitos. aloittelija
« Vastaus #29 : 06.06.09 - klo: 17.09 »
Näyttää että alaneula olisi melko ulkona...omaankin verrattuna. Et löytänyt orkkis säätöjä cen:n sivuilta...?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot